ESC 2019: finaali 18.5.

Euroviisut 2019 Israelissa

Suosikkisi finalisteista (max. 3)?

1. 🇲🇹 Malta: Michela – Chameleon
7
2%
2. 🇦🇱 Albania: Jonida Maliqi – Ktheju tokës
11
3%
3. 🇨🇿 Tšekki: Lake Malawi – Friend of a friend
14
4%
4. 🇩🇪 Saksa: S!sters – Sister
0
Ei ääniä
5. 🇷🇺 Venäjä: Sergey Lazarev – Scream
20
5%
6. 🇩🇰 Tanska: Leonora – Love is forever
3
1%
7. 🇸🇲 San Marino: Serhat – Say na na na
8
2%
8. 🇲🇰 Pohjois-Makedonia: Tamara Todevska – Proud
4
1%
9. 🇸🇪 Ruotsi: John Lundvik – Too late for love
9
2%
10. 🇸🇮 Slovenia: Zala Kralj & Gašper Šantl – Sebi
18
5%
11. 🇨🇾 Kypros: Tamta – Replay
3
1%
12. 🇳🇱 Alankomaat: Duncan Laurence – Arcade
46
13%
13. 🇬🇷 Kreikka: Katerine Duska – Better love
1
0%
14. 🇮🇱 Israel: Kobi Marimi – Home
4
1%
15. 🇳🇴 Norja: KEiiNO – Spirit in the sky
35
10%
16. 🇬🇧 Iso-Britannia: Michael Rice – Bigger than us
3
1%
17. 🇮🇸 Islanti: Hatari – Hatrið mun sigra
45
12%
18. 🇪🇪 Viro: Victor Crone – Storm
10
3%
19. 🇧🇾 Valko-Venäjä: ZENA – Like it
2
1%
20. 🇦🇿 Azerbaidžan: Chingiz – Truth
11
3%
21. 🇫🇷 Ranska: Bilal Hassani – Roi
6
2%
22. 🇮🇹 Italia: Mahmood – Soldi
31
9%
23. 🇷🇸 Serbia: Nevena Božović – Kruna
9
2%
24. 🇨🇭 Sveitsi: Luca Hänni – She got me
22
6%
25. 🇦🇺 Australia: Kate Miller-Heidke – Zero gravity
32
9%
26. 🇪🇸 Espanja: Miki – La venda
10
3%
 
Ääniä yhteensä: 364

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

iiiduli kirjoitti: 20 Touko 2019, 15:14 Niin, onko ne finaalin viimeiset esiintymispaikat oikeasti niin hyviä kuin aina kuvitellaan? Jos on kuunnellut jo 22 kappaletta, niin jaksaako ne viimeiset neljä enää niin edes kiinnostaa?

Jaksoin loppuun sen voimalla, että uskoin Sveitsin voittoon ja halusin vielä kerran hullaantua Australiasta. Ehkä siksikin voimat Espanjan kanssa olivat ihan nollilla.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

iiiduli kirjoitti: 20 Touko 2019, 15:14 Niin, onko ne finaalin viimeiset esiintymispaikat oikeasti niin hyviä kuin aina kuvitellaan? Jos on kuunnellut jo 22 kappaletta, niin jaksaako ne viimeiset neljä enää niin edes kiinnostaa?
Samaa mietin itsekin. Kisaväsymys iskee kyllä tollaisessa kuuntelumaratonissa. Aussit vetivät mut kunnialla loppuun asti, mutta kun siellä loppupäässä oli myös Espanja ja Sveitsi, niin tahdonvoima oli kyllä koetuksella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eikös perinteisesti näissä mammuttifinaaleissa (=reilusti yli 20 biisiä) ole parhaiten menestytty noin sijoilta 16 - 18?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja lharju »

Wadde kirjoitti: 20 Touko 2019, 08:09 Vanhalla systeemillä olisi tullut OMG-fiilis, kun Norjan pisteet olisivat olleet kertomatta loppuun asti.
Ei tämä nyt minun mielestäni ole niin hirveän kaukana OMG-fiiliksestä. :uujee: Norja nousi tulostaulun hänniltä kärkeen ja pysyikin siellä ykkösenä verraten pitkään.
Wadde kirjoitti: 20 Touko 2019, 08:09Toisaalta sitten taas Ruotsi sai paistatella parrasvaloissa loppuun asti. Olin ajatellut, että ruotsalaiset runttasivat tämän muutoksen, kun viime vuonna tulivat nöyryytetyksi. Tuntuu kuitenkin siltä, että ainakin artistille tämä oli vielä pahempi?
Erikoinen ennakkoajatus. Minusta jos tämä uusi systeemi olisi ollut käytössä jo viime vuonna, Ruotsin "kylmä suihku" olisi ollut paljon nöyryyttävämpi. Kaikkien huomio olisi ollut Ruotsissa, kun katsojat olisivat odottaneet Israelin Nettan pisteiden jälkeen jännittyneinä, että kuinka monta pistettä Ruotsi saa ja meneekö mahdollisesti Israelin ohi. No, ei ihan olisi mennyt. :heh: Uusi systeemi oli ilman muuta pahempi tänä vuonna Ruotsille. Tällainen reaktio ikuistui kameran kuvatessa Ruotsin delegaatiota sekunnin murto-osan liian pitkään, kun selvisi etteivät olleet lähelläkään yleisöäänten kärkisijoja.

esc19ruotsi.jpg
esc19ruotsi.jpg (36.52 KiB) Katsottu 3547 kertaa
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Olen Jälkijättöisesti tääs kommentoimassa :heh:

Minusta finaali oli onnistunut vaikka vähän liian pitkä, mutta pidin silti. Uudistunut esitys ääneten kertymästä oli jännittävää :eeek:

Minä pidin jyryäänistä, vaikka tämän vuotinen hömppäviisuni Espanja ei menestynytkään.. :joojoo: Ruotsi, Alankomaat, Makedonia, Italia, Tsekki, olivat todella hyviä kappaleita. (puntari top10)

Vaikka Norjan kappaleesta en tykännyt ollenkaan niin annan pohjoisenpoikana Kautakeinolle ainakin peukun :peukku:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja toivo »

P-Macedonian Tamaran suhtautuminen yleisöääniin oli kyllä paljon positiivisempi. Mutta hän varmaan arvasikin, että ei tule saamaan kovinkaan isoa pottia yleisöltä.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Finaali oli liiiiian pitkä. Toivoisin melkein,että osallistujia olisi vaikka edes 2 vähemmän eli 24. Siinäkin on iso satsi. Sitten väliaikanumeroita oli tänä vuonna ihan kerrakseen. Oli jo sellainen maraton, että kestävyys oli koetuksella...
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Isot rahoittajamaat pitäisi laittaa myös semeihin. Silloin finaalissa olisi 21 maata. Isäntämaa tietenkin suoraan finaaliin. Voihan joku yksi laadukas väliaika numero olla ennen pisteiden laskua. Napakka 3 tuntinen ja viisut on siinä. Tänä vuonna väliaika numeroita tuli lisää, lisää, lissää ja vielä lisää. Osa meni ihan ohi.


En ole kyllä ikinä ymmärtänyt kuinka paljon enemmän nämä big 5-maata sitten maksavat, että pääsevät suoraan finaaliin?

Briteille ja saksalla voisi olla aika pitkät karsiutumisputket, jos joutuisivat semeihin. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ei minua finaalin viisujen määrä häiritse, mutta äänestysaika ja sen myötä väliaikanumeroiden määrä oli liikaa. Miksi äänestysaikaa vain venytetään ja venytetään?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Monelta ei-viisufanilta olen usein kuullut, etteivät jaksa katsoa viisuja, koska ne kestävät liian kauan. Ymmärrän kyllä, että viisufaneille se on koko vuoden odotetuin ohjelma ja pituudella ei ole juurikaan väliä. Mutta tavis-katsojille se on raskas. Varsinkin tänä vuonna. Monelta se voittaja paljastui? 02.00 jälkeen?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, klo 2 jälkeen. Kesto oli siis vähän päällä 4 tuntia. Toisaalta tänä vuonna luvatut lähetysajat eivät paukkuneet niin paljoa kuin aikaisempina vuosina, olivat jo ennakkoon luvanneet ohjelman kestävän 3h50min ja arvio piti paikkansa paremmin kuin aikaisemmin, tai näin ainakin muistelen. Digiboksiini laittamani 2 tunnin lisäaika oli siis tarpeeton...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Joo, itselläkin viisulähetyksen kesto pistää vähän ärsyttämään. Ennen lähetys pyrittiin sentään samaan finaaliin vähän yli kolmessa tunnissa. Kolmen ja puolentunnin finaali olisi optimaalinen, jossa väliajan kesto ei ole mitään 50 minuuttia.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja jamira »

En ymmärrä logiikkaa siinä kun äänestysaikaa vaan venytetään vaikka pisteidenlaskua on 2010 luvulla yritetty nopeuttaa jättämällä osa pisteistä pois ja vain isoin tai isoimmat sanotaan. Juuri että ohjelman mitta ei venyisi liikaa ja taviksetkin jaksaisi katsoa. Tuo äänestysajan pidentäminen pilaa koko idean. :eiei:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mietin myös tulevan dvd-julkaisun kuvanlaatua. Reilu 4 tuntia on aika paljon videota yhdelle levylle pakattuna.

Harmi ettei bluraytä tule, olis ollut kiva saada ainakin aussien esitys HD:nä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

toivo kirjoitti: 20 Touko 2019, 21:01 Isot rahoittajamaat pitäisi laittaa myös semeihin. Silloin finaalissa olisi 21 maata. Isäntämaa tietenkin suoraan finaaliin. Voihan joku yksi laadukas väliaika numero olla ennen pisteiden laskua. Napakka 3 tuntinen ja viisut on siinä. Tänä vuonna väliaika numeroita tuli lisää, lisää, lissää ja vielä lisää. Osa meni ihan ohi.


En ole kyllä ikinä ymmärtänyt kuinka paljon enemmän nämä big 5-maata sitten maksavat, että pääsevät suoraan finaaliin?

Briteille ja saksalla voisi olla aika pitkät karsiutumisputket, jos joutuisivat semeihin. :heh:
Mitä isot rahoittajamaat edes hyötyvät suorasta finaalipaikasa? Jos niidenkin pitäisi tulla semien kautta, niin saisivat ainakin enemmän huomiota kappaleilleen? Eivätkö big 5-maat tällä hetkellä periaattessa vain koe haittaa siitä, että heidän kappaleensa kuullaan vain kerran finaalissa?
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

iiiduli kirjoitti: 20 Touko 2019, 21:39 Mitä isot rahoittajamaat edes hyötyvät suorasta finaalipaikasa? Jos niidenkin pitäisi tulla semien kautta, niin saisivat ainakin enemmän huomiota kappaleilleen? Eivätkö big 5-maat tällä hetkellä periaattessa vain koe haittaa siitä, että heidän kappaleensa kuullaan vain kerran finaalissa?
Ottaisitko itse Suomelle suoran finaalipaikan ja jokavuotisen pisteidenjakamisen jännityksen jos vaihtoehtona olisi vain vähän enemmän huomiota edustuskappaleella (olettaen että läpäisee semin finaaliin)?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Minuu ei haittaa pitkä kesto, mutta myöhäinen päättymisaika kyllä. 02:20 pääsin muistaakseni vuoteeseen. Kuka tavis jaksaa tosiaankin katsoa?

Kävisi aiempi aloitus tai tiiviimpi paketti, kumpi tahansa! Kunhan olis 01 mennessä ohi. :roll:

Jännä kyllä seurata, kauanko suorat finaalipaikat jatkuvat, kun ihan järjestään 3-4/6 suoran paikan saaneista on finaalin hännillä. Toki lähes aina sit joku niistä myös onnistuu, kuten nyt Italia.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hra47 kirjoitti: 20 Touko 2019, 21:48Ottaisitko itse Suomelle suoran finaalipaikan ja jokavuotisen pisteidenjakamisen jännityksen jos vaihtoehtona olisi vain vähän enemmän huomiota edustuskappaleella (olettaen että läpäisee semin finaaliin)?
Tuskin. Musta se vaan on osa viisuja jännittää, pääsekö oma maa finaaliin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

kultainenvenla kirjoitti: 20 Touko 2019, 22:00 Jännä kyllä seurata, kauanko suorat finaalipaikat jatkuvat, kun ihan järjestään 3-4/6 suoran paikan saaneista on finaalin hännillä. Toki lähes aina sit joku niistä myös onnistuu, kuten nyt Italia.
Melkeen tekisi mieli sanoa että yleensä se on Italia... :hiips:
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Oliko tästä jo täällä mainittu... Madonnan livelaulu oli niin karsean kuuloista että laittoivat videoon uuden ääniraidan...

https://www.youtube.com/watch?v=VG3WkiL0d_U
Viimeksi muokannut Jonttu, 20 Touko 2019, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Ja tässä vielä Madonnan liven ja editoidun version vertailuvideo :rofl:

https://youtu.be/wG4th7yEojY
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Jonttu kirjoitti: 20 Touko 2019, 22:40 Oliko tästä jo täällä mainittu... Madonnan livelaulu oli niin karsean kuuloista että laittoivat videoon uuden ääniraidan...

https://www.youtube.com/watch?v=VG3WkiL0d_U
Tuleekohan se viralliselle dvd:llekin? Mielenkiitoista.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Jonttu kirjoitti: 20 Touko 2019, 22:43 Ja tässä vielä Madonnan liven ja editoidun version vertailuvideo :rofl:

https://youtu.be/wG4th7yEojY
Tästäkin olisi kiva kuulla tarkemmin, että menikö esityksen osalta teknisesti kaikki suunnitellusti vai menikö jokin pieleen. Harmi sinänsä että tuli tämä epävirefiasko, kun Madame yrittää saada hypeä uudelle albumille ja kiertueelle.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

... ja tuo versio oli siis ladattu Madonnan omalle kanavalle, ESC-kanava on näköjään päättänyt olla laittamatta sitä näkyviin ollenkaan, lieköhän Madonna kieltänyt...
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Jonttu kirjoitti: 20 Touko 2019, 22:59 ... ja tuo versio oli siis ladattu Madonnan omalle kanavalle, ESC-kanava on näköjään päättänyt olla laittamatta sitä näkyviin ollenkaan, lieköhän Madonna kieltänyt...
Luultavasti....
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Viisulähetysten mittahan DVD-levyille saattaa lyhentyä Madonnan esityksellä, kun eikös Timberlaken kanssa käynyt niin, että joidenkin tekijänoikeuksien takia esitystä ei saatukaan viisufinaalin DVD:lle. :miettii: Voisi kuvitella, että Madonnan tapauksessa voisi käydä samoin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

toivo kirjoitti: 20 Touko 2019, 21:01 Briteille ja saksalla voisi olla aika pitkät karsiutumisputket, jos joutuisivat semeihin. :heh:
Ja Espanjalla myös, mutta ehkei kuitenkaan Italialla tai Ranskalla.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

iiiduli kirjoitti: 20 Touko 2019, 21:39
Mitä isot rahoittajamaat edes hyötyvät suorasta finaalipaikasa? Jos niidenkin pitäisi tulla semien kautta, niin saisivat ainakin enemmän huomiota kappaleilleen? Eivätkö big 5-maat tällä hetkellä periaattessa vain koe haittaa siitä, että heidän kappaleensa kuullaan vain kerran finaalissa?
No siis mä oon aina ihmetelly, miksei suoraan finaaliin menijät voisi esiintyä semeissä väliaikanumerona.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ No niin ne ovatkin vuodesta 2016 lähtien kenraaliharkoissa tehneet, mutta suorassa tv-lähetyksessä näytetään vain osa niistä esityksistä. Vuosina 2004-2015 suorien finalistien osalta näytettiin esikatseluvideoista lyhyet pätkät (paitsi vuonna 2013 taisi näkyä videopostikortit biisin soidessa taustalla?).

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: ESC 2019: finaali 18.5.

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

En muista milloin olisi ollut viimeksi näin hyvä viisufinaali. Tykkäsin jokaisesta kappaleesta, joka ylsi kärkiviisikkoon, ja vaikka Alankomaat oli näistä vähiten mieleeni, niin olen silti iloinen heidän voitostaan. Duncan on ihana :ihana:

Vaikka Makedonian biisi oli mielestäni aika tasapaksua, niin olen iloinen myös heidän hyvästä sijoituksestaan ja ykkössuosikkini Islannin pääsy top kymppiin oli loistavaa. Pelkäsin raadin olevan paljon tuomitsevampi Hataria kohtaan :joojoo:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Lukittu