UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Taikahuilu kirjoitti: 20 Helmi 2021, 10:57 Voihan BC ottaa sormensa vielä pois esityksestä, onhan finaaliin vielä aikaa. Kun lyyrikoissa sama jo mainitaan, että ...put your...niin ei sitä tartte enää havainollistaa sen enempää :surrur:
Niin ei tarttis. Tää on vähän sama kun Erika pisti esityksessään jalat ristiin samassa kohtaa kuin se mainitaan biisissä. Tämmönen lyriikoiden kuvittaminen on mielestäni vähän naivia ja mautonta. Myöskin se, että keskari nostetaan ylös juuri tuossa kohtaa biisiä antaa vaikutelman, että se on koko esityksen kohokohta. Jotenkin "Lame".

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Tefloneista ei tuon pätkän perusteella voi sanoa oikein vielä mitään, paitsi että esityksessä ilmeisesti todellakin ufoillaan. Sen sijaan Oskrista tuli yllättävän hyvä fiilis, samoin tykkäsin Lauran kaadetusta kuningattaresta - tyylikkään yksinkertainen ratkaisu teemaan Play. Danny mustissa ookoo, Aksel samoin korkeintaan ookoo.

Mitä BC:n keskareihin tulee, niin samaa mieltä monen muun kanssa. Mieluummin ei, ei ainakaan joka kerta. Olisi edes niissä keskareissa punaiset sydämet vaikka, niin siinä olisi sopivaa hämmentämistä.

Mutta tosiaan noitten perusteella Oskr vaikutti siltä, että se voisi olla UMK:n yllätysnousija. Voitto lienee kahden kauppa, BC:n ja Tefloneitten.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

+ Viisut + kirjoitti: 20 Helmi 2021, 12:00 2015: 146 166
2020: 114 664
Kiitos tästä!

Jotenkin oon hämilläni, että 2015 annettiin noin paljon enemmän ääniä kuin 2020, mutta Pertti Kurikan Nimipäivät oli toisaalta sellainen ns statement ehdokas, että sai kaiketi myös ei viisuja normaalisti seuraavat ihmiset äänestämään UMK:ssa :miettii:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Hyvä huomio viisusäännöistä, keskisormet vaikuttaisivat menevän niiden ulkopuolelle. Hyvä uutinen on tosin se, ettei niitä tarvita; ei niitä BC:n videollakaan, ja siinä oli roimasti energiaa ilmankin - päinvastoin käsimerkkien käyttö on vähän nähty.

Kysyin vanhemman sukupolven kartoitusmielessä (n=2) vanhempieni mielipidettä UMK-vuodesta; taso ei ollut aiheuttanut mitään riemunkiljahduksia, mutta Oskrissa ja Dannyssa oli jotain hyvää - joskin saattaa olla, että Dannystä pidetään enemmänkin ironisesti. :heh: Iltan ennakkosuosikkiasemaa ihmeteltiin, mutta muutkaan eivät kovasti kiinnostaneet. BC jos ns. kärkikolmikosta pitää valita, mutta mieluiten jotain ihan muuta.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Spoilerivaroitus: tältä näyttää UMK21-finaali.

Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman kattavat selostukset jokaisesta esityksestä ja pienet arviot myös.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Apua, toi Teflonien ja Pandoran esityksen kuvaus :rofl:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Sen voisin jo nyt sanoa, että ihailtavaa miten UMK tuntuu menevän koko ajan vain enemmän oikeaan suuntaan. :joojoo: Viime vuosi oli jo roima parannus ja tämä kausi on ollut tähän saakka todella onnistunut.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Requel »

Täydellistä jos molemmat suosikkini (Blind Channel & Ilta) onnistuivat hyvin livenä. :tapu: Pelkäsin vähän Blind Channelin puolesta niin laulutaidon kuin esityksenkin suhteen, mutta nyt mennään jo varmemmin miettein iltaa (ei sentään Iltaa :mrgreen:) kohti. Iltaan taasen luotin käytännössä koko ajan. En myöskään panisi pahakseni Teflonien ja Pandoran voittoa - ainakaan tällä hetkellä.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hyvältä kuulostaa UMK-finaali. Hienot kuvaukset. :peukku: Iltan esitys vaikuttaa supertyylikkäältä ja dramaattiselta. Varmasti pysyy suosikkina livenkin jälkeen. Vaikuttaa myös, että kaikkiin esityksiin on panostettu ja luotu oma tarina. Plussaa myös, että kaikki ovat keskenään niin eroavia. Hyvä, että kaikki mauttomuus on tungettu Teflareiden pakettiin ja, että se on viety niin överiksi. että jopa naurattaa. :heh: Olen vuosia sanonut, että joko kunnolla vedetään yli tai sitten pysytään tyylikkäässä linjassa. Ylellä on ollut edellisvuosina tapana ärsyttävästi sluibailla tässä välissä ja tämän takia tulos on ollut nolo.

Kaiken kaikkiaan odotan innolla Iltaa ( :heh: )... siis iltaa. Olen tietoisesti pitänyt nyt viikon taukoa kaikkien biisien kuuntelemisesta, jotta saan vähän edes nollattua ennakko-odotuksia ja olen valmis yllättymään. Myöskin oikeastaan mukavaa, että koska suosikkini ei ole suurin ennakkosuosikki, niin tuntuu, että ei ole sellaista "tämän on pakko voittaa-ajatusta", mikä on ollut edellisinä vuosina. Saa keskittyä nauttimaan esityksistä ja ei niin stressaa tuloksia.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ilta oli kyllä vakuuttava ja yllätykseni ehkä haluankin nyt sen voittavan. Blind Channel kelpaa myös, Teflon Brothers valitettavasti on aivan liian mauton. Akselin kappale edelleen suosikkini, mutta varmaan turha toivoa sen voittoa. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näitkö esitykset paikan päällä vai ruudun välityksellä siten kuin ne näytetään kotiyleisölle? (Sori, jos se kävi ilmi kirjoituksesta, spoilereita välttääkseni en lukenut).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Ruudun välityksellä kuten ne näytetään illalla. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jes Iltaa odotan eniten :tapu: Olisipa tässä tämän vuoden yllättäjä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2896
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mukavaa UMK iltaa kaikille. Paras voittakoon! :ihana:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Teflonien & Pandoran esitystä odotan ehkä lievästi sanottuna pelonsekaisin tuntein! Blind Channelin & Illan suhteen taas olen hyvin luottavaisin mielin! :surrur: :joojoo:

Siellä oli taas Iltalehden Mari Pudas kirjoittanut näkökulmansa illasta! :roll:.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Päätän ketä äänestän sitten, kun olen nähnyt esitykset.

Kyllä sen sitten tietää, ketä haluaa äänestää, sen vain tuntee sisimmässään.


Hauskaa ja jännittävää viisuiltaa kaikille! :peukku: :riemu: :stara:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11305
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Vinkkinä, että Radio Suomella on menossa parhaillaan UMK-etkot. Hyvää musiikkia ollut ainakin tähän mennessä: Looking Back, Sängyn reunalla ja Something Better. :kuulokkeet2:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Hieman pitää valittaa, että tänään tullut itselleni jo kolme mainosvideota, jossa mainostajana on YLE ja kehotetaan äänestämään UMK-finaalissa. Sinänsä ihan hyvä asia, mutta kun näissä kaikissa mainoksissa on soinut vaan yksi biisi videoineen (I love you) niin jää enemmän kuva, että tämä olisi Tefloneitten mainos, eikä UMK:n. :mitvit: :grr:

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja emedee »

wigwam kirjoitti: 20 Helmi 2021, 19:44 Hieman pitää valittaa, että tänään tullut itselleni jo kolme mainosvideota, jossa mainostajana on YLE ja kehotetaan äänestämään UMK-finaalissa. Sinänsä ihan hyvä asia, mutta kun näissä kaikissa mainoksissa on soinut vaan yksi biisi videoineen (I love you) niin jää enemmän kuva, että tämä olisi Tefloneitten mainos, eikä UMK:n. :mitvit: :grr:
Mulla sama, mutta kappaleena vaan Kelle mä soitan :heh:
ŠČ!

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja wigwam »

emedee kirjoitti: 20 Helmi 2021, 19:47
wigwam kirjoitti: 20 Helmi 2021, 19:44 Hieman pitää valittaa, että tänään tullut itselleni jo kolme mainosvideota, jossa mainostajana on YLE ja kehotetaan äänestämään UMK-finaalissa. Sinänsä ihan hyvä asia, mutta kun näissä kaikissa mainoksissa on soinut vaan yksi biisi videoineen (I love you) niin jää enemmän kuva, että tämä olisi Tefloneitten mainos, eikä UMK:n. :mitvit: :grr:
Mulla sama, mutta kappaleena vaan Kelle mä soitan :heh:
Okei, väärä hälytys sitten. :rofl: Hyvä, että muutkin biisit sitten saaneet mainosta. :heh:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Anssi Autio sanoi, että wiwibloggsin William on raadissa, koska wiwibloggs ilmaisi kiinnostusta UMK:hon sen ensimmäisinä vuosina.

No, kukahan siellä niitä artikkeleja oli aikoinaan kirjoittelemassa. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tällainenkin reaktiovideo löytyi omasta Facebook feedistäni :uujee:

2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Pääasia tänä vuonna on kuitenkin se, että nyt ainakin minulla on kaks voittajasuosikkia, BC ja Teflonit.
Jos toinen mokaa niin sitten äänestää toista...tuskin molemmat sössii esitystään kuten Erika viime vuonna.

Toivon kuitenkin, että voin parin tunnin päästä iloisin mielin BC:lle yhden ilmaisen äänen yle-appillani antaa :tuuletus:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12804
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Vaikkei Teflonit nyt huono olekaan, niin toivon Blind Channelia voittoon. Iltakin kelpaisi minulle. :joojoo:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kalonike »

En ole sitten vuoden 2017 ollut näin innoissani UMK:sta. Jännittää todella miten tässä käy.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

UMK oli todella hieno kokonaisuus. Oli hieno saada maan kärkinimet Haloo Helsinki ja Antti Tuisku sekä tietenkin UMK-alumni Erika Vikman lavalle.

Edelleen toivoisin, että koreografioiden/lavaohjaus annettaisiin jonkun muun kuin Reija Wäreen käsiin. Pahiten Reijan huitovista koreografioista kärsi Laura. Dannyn esityksessä puolestaan oli cringy-hetki, jossa yhtäkkiä Dannyn takana näkyi neljä oudosti Dannya tuijottavaa tanssijaa ja seuraavassa kuvassa he olivat kadonneet. Pidin myös erikoisena ratkaisuna laittaa Ilta polvilleen pianon eteen kappaletta nostattavan kertosäkeen ajaksi. Choices...

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Speed kirjoitti: 20 Helmi 2021, 23:18 yhtäkkiä Dannyn takana näkyi neljä oudosti Dannya tuijottavaa tanssijaa ja seuraavassa kuvassa he olivat kadonneet.
:sohva:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4081
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Odotin, että Danny olisi saanut paljon yleisöpisteitä, kun hänen kappaleensa sai jo etukäteen aika paljon huomiota. Mutta vakaasti ajattelevat kansalaispiirit ovat ehkä sittenkin suivaantuneet naisjutuista.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Toivottavasti saadaan hurjat katsojaluvut, ja äänimäärätkin olisi kiva tietää. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Livejen analyysi.

Teflonit: Kappale on ihana, muttei liveversiona. Hyh mitkä rumat aivot. Miksei Pandora tanssi yhtään vaan seisoo tönkkönä? Olis hypähdellyt kuin videolla rennosti jossain teinihaalareissa. Sydänmekkotanssijat näyttää kaukaa kuvattuna miniserduchkoilta, laatikkomallinen asu. Liikaa sälää esityksessä ja laulu ei vakuuta livenä. Live huononsi kappaletta roimasti.

Aksel: Laulaa ookoo, rauhallinen kappale, ei säväytä tarpeeksi. Vähän irrallinen nykytanssi taustalla.

Laura: Tyylikäs esitys, mutta outo ääntäminen häiritsee. Aikas paljon melodian variointia videoversioon verrattuna, ettei jo impovisoisi liikaa ja olisi ihan sivuraiteella, mikä hajottaa ja hämmentää kokemusta biisin linjoista.

Oskr: Yksinkertainen mutta silti sälää, niitä heijastumia peilissä ja kastelukannutemppu (sadevesinorot) ja sit vielä pahoitteluteksti venäjän- ja ruotsinkielisen selostuksen puuttumisesta KOKO ESITYKSEN AJAN PÄÄLLÄ Oskrin silmien korkeudella, joo ei häiritse joo!! :jupinaa: Ihan komea kappale kyllä livenäkin.

Danny, voi apua. Miten ei puhelaulukaan pysy yhtään nuotissa. Ei tätä viisuihin pliis, vaikka on sinällään osin koskettava. Videona oli intensiivisempi.

Blind Channel: Räminää onneksi tarpeeksi, ja kaaosta ja hyppyjä ja välkettä. Tässä pitää vallita kaaos ja power, ja se onneksi onnistui livenäkin. Hyvä. Noiden kahden jäbän pitää pitää toi herkän interaktiivinen kaksoisduokoreografia että siinä kiertelevät toisiaan ja yhdessä vetävät kamuina hiljaisissa kohdissa.

Ilta: Upea ääni livenäkin, hyvä esitys, pysyi koossa, draamaa. Mutta jäykän gaaladiivamekon sijasta olisin laittanut tähän arkisen asun, istuu siellä jossain löysässä pyjamassa tyynykasassa kerrostalossaan ja laulaa! Itsekseen illalla. Olisi ollut parempi kuin glitterfantasiamaailma.

Lukittu