UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Rousku kirjoitti: 12 Helmi 2021, 15:47 Eiköhän se tarkoita ihan perinteistä Tikanheittoa. Ilta laulaa korkealla ilmassa tanssijan käsivarsilla :joojoo: Vaikka sitten riskin sellaisen :heh: Eli ekan säkeistön ruikuttaa maan pinnalla. vähän ennen toisen kertsin alkua paikalle syöksähtää tanssija ja aloittaa pyöritykset ja nostot. Näin saadaan siihen kakkoskertsiin sitä kaipaamaani vaihtelua :mrgreen: Ja siis riski on ihan putoamisen riski, tai että laulu ei liikkeen takia sujukaan.
Itellä on myös tunne, että jotain nostoja tässä on luvassa ja ne tosiaan kyllä on aina aika riskejä. En ylipäätään ymmärrä, minkä takia laulajaa pitää nostella yhtään mihinkään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

telelé
Siemailija
Siemailija
Viestit: 112
Liittynyt: 24 Joulu 2019, 20:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja telelé »

Oiskohan se glitteri sana ihan vaan tähän harkkavideolla nähtyyn pukuun liitetty? Mun mielestä oli kyllä ihan tyylikäs

Kuva

Ja vaikka glitteri olis muutenkin esityksessä, ei se mulle ainakaan heti ensimmäisenä se turn off ole, vaikka UMK onkin raiskannut glitterin merkityksen niin kyllä sitäkin voi käyttää tyylikkäästi. Ite voisin kuvitella sellasen herkän glitter lumisateen.

Vähän kyllä mietityttää tuo riski sana. Mitä pientä harkkavideolla nähtiin, näytti Ilta istuvan pianon äärellä mutta enpä siinä mitään riskiä näe.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42008
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

telelé kirjoitti: 12 Helmi 2021, 18:41 Vähän kyllä mietityttää tuo riski sana. Mitä pientä harkkavideolla nähtiin, näytti Ilta istuvan pianon äärellä mutta enpä siinä mitään riskiä näe.
Eikö olisi upeata, jos ilmaan nostettaisiin Iltan sijaan se piano! Tai no joo, voisihan hän istua leijumaan nousevalla pianolla.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36855
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hrr, olen alkanut todella pelätä, että tämä voittaa lauantaina... :apuva: Kammoskenaario.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä luulin tyyliin ehkä tykästyväni tähän, kun kuuntelen tän pitkän tauon jälkeen. :heh: V*tut mä mitään tykästynyt. :rofl: Lähti tämäkin mokoma laskuun.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36855
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Harmi, ettet tunnu saavan tämän vuoden UMK:sta oikein mitään irti. :aivanmaassa: :lohtu:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33166
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jos esitys on vahva, niin tämä on täydellinen voittaja. Jos ei tänä vuonna nappaa, niin toivottavasti Ilta osallistuu uudestaan lähivuosina. <3
Riskinä seniorilaumat

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Toivon mutta myös pelkään että tää voittaa, sillä viisut on rankka paikka suomalaisille.
Moni on tullut pettyneenä maitojunalla takaisin ja täällää sitten odottaa se tavanomainen paskamyrsky.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pahoin pelkään että UMK sössii tän liven vielä. Musiikkivideon henkeä on vaikea saada lavalle, ei näytä oikein miltään jos videon "kotipaitulissa" ( :heh: ) kiemurtelee lavalla. Mutta se on vähän tämän biisin juju. Olla yksin kotona sydän vereslihalla. Nyt koko illuusio särkyy kaikessa klitterpöhötyksessään mitä lavalle tuodaan? :mitvit:
Nyt ne verhot kii

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

TomppaJr kirjoitti: 17 Helmi 2021, 19:54 Hrr, olen alkanut todella pelätä, että tämä voittaa lauantaina... :apuva: Kammoskenaario.
Hyi helvetti! Älä pelottele tuollaisilla! :apuva: :tajuton:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Rousku kirjoitti: 13 Helmi 2021, 04:35
telelé kirjoitti: 12 Helmi 2021, 18:41 Vähän kyllä mietityttää tuo riski sana. Mitä pientä harkkavideolla nähtiin, näytti Ilta istuvan pianon äärellä mutta enpä siinä mitään riskiä näe.
Eikö olisi upeata, jos ilmaan nostettaisiin Iltan sijaan se piano! Tai no joo, voisihan hän istua leijumaan nousevalla pianolla.
Joo Ilta istumaan nousevan pianon päälle :peukku:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Oih, oih, oih. Olipa todellinen yllätyspommi tämä viimeisenä julkaistu Ilta ja Kelle mä soitan. :ihana:
Tämän pyöräytän moneen kertaan uudestaan, biisi on kaunis, samoin sovitus mukavan vanhanaikaisen mahtipontinen, kappale kuulostaa isolta (oliko niin että tässä on taustalla unkarilainen sinfoniaorkesteri?)... hmm...kuulostaa voittajalta.

Olen täysin Illan lumoissa. Vähän tulee Shiri Maimon-Edyta Gorniak-Sandrine Francois-Celine Dion -fibat tästä tyylikkäästä paketista. Tässä on nostetta, tunnetta, herkkyyttä, sävyjä ja värejä. Mutta miten Ilta onnistuu livenä? Sitä jännitän aika kamalasti tällä hetkellä. :kups:

Aivan täydellisen ihanan mykistävä biisi. Biisi on parasta pitkiin aikoihin Suomen viisumittelöissä. Tämän hetken voittajani. Annan kympin. Ei, annan kymppiplussan. 10+ <3 <3 <3 <3 <3
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Teksti on koskettava, varsinkin jos sitä ei ajattele erotekstinä vaan yksinäisyyden kuvauksena yleisesti. Koronatulkintakin on mahdollinen. Sävellys ei ole toistaiseksi iskenyt muhun. Eniten häiritsee Iltan lässyttävä soundi. Livetulkinta voi silti nostaa tätä paljon. Silti epäilen, että jäisi Rotterdamissa semiin. ***
Like a monument to all the time we spent

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MOP »

Iltan biisi on koskettava universaalilla tavalla. Monesta syystä. Riipaiseva tulkinta! Respect!

https://www.findance.com/uutiset/53343/ ... iin-paljon

KuppiKuumaa
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Tammi 2021, 22:43

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja KuppiKuumaa »

Ihan sama missä ja milloin tämän kuulee, menee kylmät väreet. En pahastuisi yhtään jos tämä menisi viisuihin.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

KuppiKuumaa kirjoitti: 20 Helmi 2021, 13:36 En pahastuisi yhtään jos tämä menisi viisuihin.
Veikkaan, että tämä saattaa olla jopa todennäköinen skenaario. Ennakkoon kolmesta kovimmasta varmasti raatiystävällisin, ja luultavasti myös esitykseltään sellainen, ettei tule aiheuttamaan samanlaisia vastareaktioita kuin ILY tai Dark Side. Tietenkin Oskr ja Aksel voivat syödä "balladiääniä", mutta Iltan balladi on kuitenkin paljon mieleenpainuvampi kuin Hurt tai Lie. (Plus, betsasin itse Tefloneita, ja minähän en tunnetusti ikinä vedonlyönnissä mitään voita.)
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Vaikea sanoa tykkääkö.raadit .kun esim.ystäväpiiristäni ( jossa kyllä suurinosa itäeuroopasta yms ) ovat tykänneet mutta ns amnattimusan tykkääjät / harrarstaja taas eivät( häirinny laulutyyli / mahtipontisuus jne) itelle tää on ainoa upea biisi umk 2021

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Mun mielestä toi piano on todella mauton. Kilpailee TIXin siipien kanssa.
Onko se sitten kitsch vai camp? Itse kallistun kitschin puolelle koska epäilen että on tahattomasti mauton.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Pernilla voitti umk2012:n samantyylisellä ballaadilla kuin tämä Ilta on ja siinä kävi kuten kävi.
Tuolloin ei edes ruotsin kieli auttanut, vaikka siitä uumoiltiin pisteitä heruvan.

Joten ei kai kukaan halua enää lähettää tälläista pimputus-ruikutusta Eurooppaan kisaileen eihän :eiei:


Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8151
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pernillan biisi oli nätimpi, mutta pienimuotoisempi laulelma. Muistelen, että Suomi olisi saanut pisteitä muilta pohjoismailta tuolloin (okei, tarkistin: Islanti 7 pts, Tanska 8 pts, Ruotsi ja Norja olivat toisessa semissä), mutta kielivalinnan varaan pisteitä laskelmoivat ovat varmaan olleet tyytyväisiä jo siihen, ettei Suomi jäänyt ihan nollille.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Pernillan biisi oli tollanen perus iltapukupallaadi ja vieläpä hyvin vanhanaikainen.( eikä mitään yhtäläisyyttä Itan dramaattiseen pop- ballaadiin)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Oi, olisikin Iltan ehdokas yhtä mainio kuin aivan ihana När jag blundar. :ihana: Vaikka molemmat kappaleet ovat balladeja, ovat ne dramaattisuudessaan varsin eri lajia. Pernillan veisuu on hellä ja luonnonläinen, Iltan kappale lähempänä perinteistä voimaballadia.

Kelle mä soitan on ollut itselleni eniten kuuntelussa UMK-biiseistä. Se erottuu muista balladeista laulajansa ja suomenkielisyyden avulla. Suomenkielinen poppi on tässä maassa valttia ja se voi kääntyä Iltan eduksi. Nähtyjen harkkapätkien/kuvien perusteella en ole kuitenkaan varma tuleeko Ilta esittämään finaalin parhaan kokonaisuuden. Hienon kappaleen Ilta on kuitenkin kisaan tuonut, toivottavasti UMK:hon rantautuisi jatkossakin tasokkaita suomenkielisiä radioballadeja. :joojoo:

Ja jos puhtaasti kisamielessä ajatellaan, Ilta ei välttis ole paras valinta Euroviisuihin. Finaaliin hän voisi yltää, mutta sieltä tuskin irtoaisi muistettavaa sijoitusta. Iltan ura on myös alkumetreillä, joten heikko euroviisumenestys voisi stigmatisoida häntä ikävällä tavalla. Iltalle saattaisikin olla isoin voitto, jos hän nappaisi tänään hopeaa ja saisi tyrkystään ensimmäisen isomman lista- ja radiohittinsä. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Hanhis, 20 Helmi 2021, 17:03. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10699
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Juu... Ei voi Pernillan balladin menestystä verrata suorana yhtälönä Iltan biisin mahdolliseen menestymiseen. :roll: Täysin erilaiset balladit. Yhtä hyvin voitaisiin repiä kaikki viisuhistorian balladit vertailuun ja katsoa, että mihin Ilta sijoittuisi. Voisin veikata, että löytäisimme helposti jokaiselle sijoitukselle jonkun balladin. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 998
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Pernilan kappaleessa ei ole mitään yhtäläisyyttä Iltan kappaleeseen. Pernillan kappale oli todella tylsä unettava kappale, kun Iltan kappale on vahva voimaballadi ja mykistää biisi. Parasta mitä UMK:ssa ollut pitkään aikaan.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Jep, Pernillan kappale oli luokkaa ihan kiva, ja yllätyin että oli niinkin lähellä jatkopaikkaa. 2012 oli kyllä käsittämättömän huono UMK vuosi, kun eka julkaistiin 50 kappaletta, joista about kaikki mielenkiintoiset jätettiin kuitenkin valitsematta viimeiseen vaiheeseen ja selvästi parhaan studioversion omannut Iconcrash sössi livensä täydellisesti.

Ilta on tulkitsijana ihan eri luokkaa kun Pernilla, ja omaa mielestäni paljon paremman ja kiinnostavamman lauluäänen. En suutu jos Kelle mä soitan voittaa (aluksi ehkä hieman, kunnes pääsen yli siitä että BC ei voittanut). Hienoa että Ilta on saanut tämän kisan myötä enemmän näkyvyyttä ja että kappale on noussut ihan Spotifyn ja singlelistojen kärkikahinoihin.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Noniin. Biisin vihaajaklubin perustaja ja ainoa jäsenmaksun hoitanut jäsen ilmoittautuu olemaan nolo. Ilmoitan täällä virallisesti adoptoivani Norjaan jos Ilta voittaa, niin voitte sitten käyttää sanojani minua vastaan yö on ohi.

Mutta odotan tämän laulusuoritusta. Previewpätkissä Ilta ei kuulostanut niin nasaalilta, ehkä hänen vahvuutensa tulee esille lavalla?
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Harmittaa vähän Iltan puolesta, tykästyin lopulta hänen kokonaisuuteensa ehkä eniten.

No mutta saipahan kotimaisen hitin tästä lohdutuspalkinnoksi.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42008
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Yllättävän epäkorni visuaalisesti sitten kuitenkin. Moni muu esitys oli sössitty paljon pahemmin. Siis eihän tässä ollut edes tanssijoita :shock:

Orkesteri kuulosti kyllä hienolta.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12859
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Eiköhän tässä ole Suomen edustaja tämänvuotisessa SCC:ssä. :joojoo:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

MIH96 kirjoitti: 20 Helmi 2021, 23:03 Eiköhän tässä ole Suomen edustaja tämänvuotisessa SCC:ssä. :joojoo:
Toivottavasti. <3 Oli kyllä hieno kokonaisuus, ja olisin edes hieman enemmän tunnustusta tälle tänään suonut. Biisi joka tapauksessa jää elämään soittolistoillani, ja toivottavasti muuallakin.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Lukittu