UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ilta oli vahvin live. Odotin enemmän pisteitä kuin lopulta sai. Feikkipiano vaan häiritsi mua enemmän kuin oikean näköinen piano jota soitetaan vaan feikisti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Vähän kyllä harmittaa, että annoin BC:lle ääneni heti kun äänestys aukesi, sillä näin jälkeenpäin Ilta olisi äänen ansainnut illan parhaasta vedosta.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Oli kyllä.itkettävän hieno esitys !!@@@

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja murka »

Upea Ilta sai kärsiä laulukielestä. Kappaleen sanoituksessakin ideaa ja hämmästyin paljon kun näin Iltan loppusijoituksen.

Raikas, raikas uusi tuttavuus minulle.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Oli tässä parempi esitys kuin odotin, mutta ei kuitenkaan näyttänyt yhtään tältä biisiltä.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Livenä kuulosti paljon paremmalta, Iltan ääni ei ollut yhtään niin rasittava. Esitys kanssa ihan hieno. Biisiä en ymmärrä.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Yllätyin ettei ulkomaiset raadit kovin lämmenneet tälle. Johtuikohan Suomen kielestä. Hollannista täydet pisteet. Tämä oli upein esitys.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 706
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Ilta oli kyllä hyvä, mutta biisi ei oikein riittänyt, ei sittenkään ollut aikuisen oikeesti ihan riittävää tasoa.
Tuli vaan mieleen, onko suomessa ylipäätään koskaan sävelletty yhtään kunnon kv tason suurien tunteiden voimaballadia, vaikka kauniita laulelmia kyllä riittää.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja murka »

akfan33_ZZ kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:40 Ilta oli kyllä hyvä, mutta biisi ei oikein riittänyt, ei sittenkään ollut aikuisen oikeesti ihan riittävää tasoa.
Tuli vaan mieleen, onko suomessa ylipäätään koskaan sävelletty yhtään kunnon kv tason suurien tunteiden voimaballadia, vaikka kauniita laulelmia kyllä riittää.
Suomessa ne suuret tunteet liitetään tangoon. Nykyaikana niitä voisi kyllä jo uskaltaa esittää muissakin tyylilajeissakin.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Valitettavasti esitys johdatteli minut huonolla tavalla Azerbaidzanin viritelmät mieleentuovaan tyylittömyyden linnakkeeseen. :lohduton: Pianon soittaminen kameratuijotuksineen tuntui hölmöltä, ja Iltan päällä ollut puku näytti jähmeältä, ikään kuin se olisi vain jokin kaavoitusharjoitelma. Ei sopinut kantajalleen ja suuri helma pienellä korokkeella oli epäkäytännöllinen ratkaisu.

Iltan laulusuorituskin tuntui välillä tukehtuvan puolitiehen. Odotin lujia ja vahvoja vokaaleita, ja niitä en kuullut oikeastaan yhtään. Voi olla, että olen kuunnellut liikaa studioversiota, jolloin liven erilaisuus näyttäytyi korvissani heikkoutena, mutta esitys ei saanut puristettua kappaleen sanomaa esiin. En liikuttunut, en herkistynyt, ihmetytti vain ylöspanon turha krumeluuri.

Ilta on ihana, olisi hienoa nähdä hänen uudestaan UMK:ssa, mutta tällä kertaa live jätti kylmäksi. Kappale kuitenkin mainio, joten mukava kolmonen. ***

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Requel »

Ihana Ilta tarjosi pelkkää laatua ja ansaitsi odotetusti muutaman äänen myös täältä. <3 Hän olisi niin täydellinen kanditaatti edustamaan maatamme vielä jokin vuosi, joten toivottavasti yritys ei ollut kertaluontoinen. Biisi jää elämään.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Aiheutti kylmät väreet livenä :kups:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Ilta oli kieltämättä yksi illan onnistujista, mutta silti jäi vaivaamaan yksi kysymys. Miksi hitossa Iltan piti stailattuine pianoineen näyttää joltain köyhän naisen Lady Gagalta tai sarjakuvahahmolta? Eilen nähty Ilta sopisi hyvin Aku Ankkaan Ilta Aamunen nimiseksi esiintyjäksi. (Laulaisi varmaan "Mä en soita kenellekään" -kappaletta.) Pienimuotoisesti Ilta teki kuosillaan Vikmanit, mutta laulaminen oli toki Iltalla kymppiä.

Kun on näinkin tunteisiin käyviä kysymyksiä ja tunnelmaa kappaleessä, niin miksi ihmeessä etäännyttää itsensä joksikin Disney-hahmoksi? Ei voi ymmärtää :eiei:
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41949
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Silirimpsis kirjoitti: 21 Helmi 2021, 12:08 Kun on näinkin tunteisiin käyviä kysymyksiä ja tunnelmaa kappaleessä, niin miksi ihmeessä etäännyttää itsensä joksikin Disney-hahmoksi? Ei voi ymmärtää :eiei:
Oma veikkaukseni: Se tunteisiinvetoavuus tulee sanoituksesta. Koska ulkkarit ei ymmärrä sanoitusta ja heillehän tämä loppuviimeksi tehdään, niin haetaan asun inspiraatio musiikillisesta puolesta ja sen mahtiballadiulottuvuuksista. Ehkä Iltalle oli myös esitetty puvun luonnos ja hän oli ihan täpinöissään, kun kerrankin saa jotain huippusuunnittelijan tekemää todella glamoröösiä ylleen.

Eli ajoitus oli väärä: Olisi ensin pitänyt maakarsinnassa kotiyleisölle esiintyä herttaisena tavistyttönä ja säästää designluomus myöhemmäksi. Mutta toisaalta jos arvasi ettei sitä myöhempää tule...

Taisin liveketjussa kommentoida, että esiintymisasuksi olisi sopinut se haastattelun farkkuasu. Tavis ja siksi samaistuttava, mutta siisti ja suloinen.

Eipä silti, ei nyt ollut edustuspaikatta jääminen puvusta tai pianosta kiinni.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Varmaan noin siinä on käynyt.

Eihän Ilta olisi täydelliselläkään esityksellä tokikaan voittanut, mutta kakkossija kaikkien aikojen kovimmassa UMK:ssa olisi ollut ihan näpeissä, kun Teflonit & P yllättäen haparoivat.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Oli ihanaa katsella kun puvustus ja esitys oli samaa kun näkee esim venäläisissä showssa ja tietysti esim.itäeiroopan satsatuissa/ rahalla tehdyissä esityksissä. Kerrassaan huippu. Itsekkin stylistinä meikkaaja/ kampaajana eri viisuprojekteissa olleena tiedän .että monellakaan esim .tuntemattomalla artistilla ei oo aina varaa moisiin esityksiin .jos ei oo isoo levy yhtiötä.taustalla maksamaan omaa tiimiä Yms.
Ainoa oli .että studion repivämmästä ja voimakkaammasta laulannasta pidin kyllä liveä enemmän. Lady Gagan ym maalman tähtiin verrattavissa oleva esitys ja pakko sanoo.etten ois uskonu sellasta umk kilpailussa näkeväni ...

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5575
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Äitini kysyi heti, miksi hän laulaa honottaen nenän kautta? Ei pitänyt laulutyylistä lainkaan. Samaa taidettiin tässäkin ketjussa valitella jossain vaiheessa.

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MOP »

On olemassa erilaisia laulutapoja kuorolaulusta oopperan solistiksi, kansanlaulusta kantriin, laulelmista poppiin, hyräilystä heviörinään, balladilaulosta violentpoppikarjuntaan, tuutulauluista arkaan hapuiluun.

Viime vuosina Pop- jazz-koulut ovat alkaneet Suomessakin opettaa kansainvälisilla suurareenoilla käytettyä ,
Whitney Houstonin ja Lady Gagalle tyyppillistä Complete Vocal-laulutekniikkaa (CVT), jota Iltakin tuntuu käyttävän.

CVT ääntä käytetään hyräilylaulutyyliä laajemmin ja kokonaisvaltaisemmin ja voimallisemmin. CVT-tekniikka saattaa olla monelle suomalaiseen hyräilymusiikkiin tottuneelle korvalle uutta .

Kokonaisvaltainen äänenkäyttötekniikka on kuitenkin tervettä ja luonnollista äänen käyttöä meille tutun ja tavallisimman tuutulaulu-kuiskauslaulun rinnalla. CVT pohjautuu luonnollisiin ja monipuolisiin ihmisääniin, joita ihminen huomaamattaan käyttää myös muulloin kuin laulaessa, esim. nauraessa, apua pyytäessä, itkiessä, suuttuttuessa tai innostuessaan kovasti.

Kyllä ääntä ja äänen monimuotoisuutta ja erilaista ääni-ilmaisua maailmaan mahtuu:
https://completevocal.institute/kokonai ... tekniikka/
Viimeksi muokannut MOP, 21 Helmi 2021, 16:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Kun tänään tuli mieleeni että BC:n voiton jälkeen on pojilla varmaan ollu puhelinlinjat kuumana Ouluun, niin samalla tajusin että onhan se siitäkin hyvä että Iltaa ei valittu, koska kelle se ois soittanu?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Rakastan biisiä ja Iltaa, mutta live oli musta illan huonoin. Kaikki katseet ja liikkeet ja pianoon nojailut oli selkeästi liian harjoiteltuja, ja näytti siksi epäluonnollisilta ja kankeilta. Puku ja ylipäätään koko esityksen estetiikka taas ei jotenkin sopinut yhtään itse musiikkiin. Kaiken kaikkiaan tuli sellainen yliyritetty ja keinotekoinen fiilis, harmi kyllä. Ilta esiintyy tosi hienosti tunteella ja luonnollisesti omilla keikoillaan, niin typerää että ei mennyt samalla linjalla nytkin.

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MOP »

Musta Iltan tulkinta oli huikea!! Muhun upposi!! Eläydyin täydellisesti Iltan tarinaan. Oli kuin olisin itse ollut korkealla kerrostalossa, kallis juhlamekko päällä, valmiina lähtemään juhlaan, johon mua ei koskaan kustuttu, koska ei olut ketään, kuka olisi minut kutsunut. Täydellinen yksinäisyyden vankila. Aivan käsittämättömän magee ja uudenlainen tapa olla euroviisussa tarinansa kanssa!! Hylätty Tuhkimo!! 12 points!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Olipas hienosti kuvailtu. :peukku: Samanlaisia mielikuvia tuli minulle. Esitys oli upea ja tässä oli tunnetta. Ilta oli illan ehdottomasti paras laulaja ja biisi kuulosti vain tuhat kertaa paremmalta livenä kuin studioversiossa. Melodifestivalenin tasoinen biisi ja esitys. Kova. Tämä oli minun sydämen suosikki ja tätä äänestin, mutta ei tämä huonolle hävinnyt. :ihana: Alhaisia raatipisteitä ihmettelin. Rokotettiinko suomenkielestä?
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Esitys oli hieno ja tykkäsin siitä, että Ilta liikkui pianon äärestä pois. Jäin tosin miettimään, mikä tässä oli se riski-osuus, jolla Ilta kuvaili esitystä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Biisi ei riittänyt, mutta esitys oli upean teatraalinen. :peukku:
iiiduli kirjoitti: 21 Helmi 2021, 19:45 Jäin tosin miettimään, mikä tässä oli se riski-osuus, jolla Ilta kuvaili esitystä.
Joo tää ei kyllä vaikuttanut mitenkään riskiltä esitykseltä. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4900
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ehkä riski oli siinä mekon valtavassa laahuksessa. Ilta kompastuu laahukseen ja tippuu siltä korokkeelta. :vonkaus:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tai sit se soittimeksi kelvoton lavastepiano, joka ainakin minua häiritsi jonkin verran.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Ei minua piano häirinnyt siitähän tuli ääntä ihan yhtä paljon tai vähän kuin BCn instrumenteista no ehkä poislukien rummut. Ja Ilta osaa pianon joten mikä ongelma?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kuten mä jossain ketjussa jo sanoin, että feikkipiano häiritsi mua enemmän kuin piano, jota soitetaan feikistä. Miksi, en tiedä, en jaksa analysoida tarkemmin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mekko ja piano ja tönkköys haittasi, joten pistin sujuvasti silmät kiinni ja Ilta kuulosti kauniilta, niin ettei enää haitannut.
Jäin ehkä hiukan kaipaamaan sitä lopun raastavaa raspia. Siinä oli tunnetta. Mun jaettu kakkossuosikki liveistä :rakkaus:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

ILTA lauloi kyllä taitavasti ja kauniisti livenä .mutta eikö ketään häirinny se että.kertsissä..ääni ns hukkui musan joukkoon ja ei ollu yhtä.ahdistuneen dramaattista ja voimaksasta huutolaulantaa kuin studiossa ja tietysti lopun raspi puuttu myös johtuko tää miksauksesta vai mistä?

Lukittu