Malta 2008: Morena - Vodka

ESC 2008 -arkisto.

Morena - Vodka

*****
10
10%
****
23
22%
***
29
28%
**
28
27%
*
14
13%
 
Ääniä yhteensä: 104

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Ei tämä ole tarpeeksi Disney ollakseen Malta. Onkohan ne ajatellut saavansa idästä pisteitä laulamalla vodkasta...? :mitvit:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Mieleeni tuli sama ajatus kuin Kais(l)alla; tällä biisin nimellä kalastetaan pisteitä itäisemmästä Euroopasta. Ja varmaan myös tulee niitä siltä suunnalta saamaankin. Tylsääkin tylsempi discohumppa. Mut sen verran vodka mullekin maistuu, että säälistä kaks pojoo. Tui ikävä viime vuoden Vertigoo, josta tykkäsin tosi paljon.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Jännä kun tätä niin mollataan (ei kestä kuuntelua ym.), mutta minusta aika samaa tasoa Armenian kappaleen kanssa... Ja sitä kehutaan maasta taivaisiin... :mitvit:

(Tarkennuksena vielä, että itse pidän molemmista.)

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Hazel »

rosetta kirjoitti: minusta aika samaa tasoa Armenian kappaleen kanssa...
:shock: Armenia on mun puntarini ykkönen ja tämä ihan häntäpäässä. Miten näitä voi edes verrata :eiei:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Archieboy kirjoitti:Mieleeni tuli sama ajatus kuin Kais(l)alla; tällä biisin nimellä kalastetaan pisteitä itäisemmästä Euroopasta. Ja varmaan myös tulee niitä siltä suunnalta saamaankin. Tylsääkin tylsempi discohumppa. Mut sen verran vodka mullekin maistuu, että säälistä kaks pojoo. Tui ikävä viime vuoden Vertigoo, josta tykkäsin tosi paljon.
Ihan näin sivuäänenä, jälleen kerran.
Huomasin Vertigon videota loppusyksystä taas katsellessa, että lokakuisella Maltan-matkalla tuli käytyä parissa ihan samassa paikassa missä videota kuvattu. Vahvimmin jäi mieleen Palazzo Parisio, jonka portaita, ja huoneissa Oliwia Lewis videossa juoksentelee. Upea paikka, muuten :ihana:

Tämä Vodka.... Ei kyllä vieläkään sitten millään täällä suunnalla tehoa. Huonosti ovat maltalaiset valinneet, vaikka heitä kansana rakastankin :eiei:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Hazel kirjoitti:
rosetta kirjoitti: minusta aika samaa tasoa Armenian kappaleen kanssa...
:shock: Armenia on mun puntarini ykkönen ja tämä ihan häntäpäässä. Miten näitä voi edes verrata :eiei:
No kun minusta ne ovat samantyyppisiä! ;) (Ja hyviä siis molemmat.)
(En perustanut vertailuani kenenkään toisen puntariin, Hazel ;))

Olisi kiva jos joku erittelisi tarkemmin, miksi Armenia on sitten niin hieno ja Malta roskaa... :draamaa: Please!

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja umbros »

Tämä kuulostaa joltakin venäläiseltä kansanlaululta, joka on sovitettu uudestaan pahasti epäonnistuneesti... :shock: Voihan Vodka sentään!!! :eiei: Maltaa olen pitänyt monet vuodet kovatasoisena viisumaana, mutta Chiaran viimeisimmän esiintymisen (2005) jälkeen on kyllä ollut pelkkää sontaa tämä tarjonta! :jupinaa:

Ja oliko se juuri Malta, joka avuliaasti Suomen puoleen oli auttavaa kättä ojentamassa viisumenestyksen saavuttamisessa muutama vuosi takaperin. Kiitos vaan, taidetaan pärjätä omillamme... :heh:

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja JIM »

En olekkaan vielä ollenkaan arvostellut tätä Maltan Vodkaa, koska se on ollut mulle suuri kysymysmerkki ja taitaa se sellaisena pysyäkin. :heh: Niin en oikein tiedä tykkäänkö vai enkö, kai se jossain vaiheessa selviää. :mitvit: Viime vuoden Vertigosta pidin todella paljon, ei tämä nyt ainakaan sille tasolle mun puntarissa mee.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Tama on mulla laskussa... Enka voi enaa edes juoda vodkaa.. :niinpa:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja rosetta »

rosetta kirjoitti:Olisi kiva jos joku erittelisi tarkemmin, miksi Armenia on sitten niin hieno ja Malta roskaa... :draamaa: Please!
Eipä ole kukaan vielä informoinut ;) No, saatan olla ainoa, mutta itse asiassa tarkemmin mietittyäni huomasin pitäväni tästä Maltasta aika paljonkin enemmän kuin Armeniasta :) Tässä on esimerkiksi älykkäämmät sanatkin, Armenian taas ovat todella tusinatavaraa...

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Aancon »

rosetta kirjoitti:
rosetta kirjoitti:Olisi kiva jos joku erittelisi tarkemmin, miksi Armenia on sitten niin hieno ja Malta roskaa... :draamaa: Please!
Eipä ole kukaan vielä informoinut ;) No, saatan olla ainoa, mutta itse asiassa tarkemmin mietittyäni huomasin pitäväni tästä Maltasta aika paljonkin enemmän kuin Armeniasta :) Tässä on esimerkiksi älykkäämmät sanatkin, Armenian taas ovat todella tusinatavaraa...
Ma informoisin mut ku en nyt oikee keksi mitaan syyta.. :heh: Armenia on ehka sellainen perinteisempi etnohumppailu kun taas tama Vodka on vahan erilaisemppoo ku on ennen kuultu. Kusta ma kaiken. Itse tykkaan molemmista, mutta Armeniasta huomattavasti paljon enemman. :joojoo: Armenian biisi on sen tyylista "tusinatavaraa" johon olen heikkona.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Niin, eiköhän nämä olekin aika makuasioita ;) Joidenkin puheista vaan on tullut tunne, että Armenia olisi jotenkin "objektiivisesti" parempi... Johon en yhdy.
Ja tusinatavaralla tarkoitin nimenomaan Armenian sanoja ;)
Maltan taas ovat virkistävät erilaiset ja hauskat (onkohan kansainvälisestä vakoilusta ennen viisuissa laulettu..?)

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Aancon »

rosetta kirjoitti:Joidenkin puheista vaan on tullut tunne, että Armenia olisi jotenkin "objektiivisesti" parempi... Johon en yhdy.
Ei voi sanoa mielestani etta joku biisi olisi objektiivisesti parempi kuin joku toinen. Jokaisen paassa muodostuu taysin subjektiivisesti se onko biisi hyva vai ei.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mulle ei ole tullut edes mieleen vertailla erityisesti tätä ja Armeniaa. Molemmista pidän, mutta Armeniasta aika paljon enemmän.
What color is your life?

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja umbros »

rosetta kirjoitti:
rosetta kirjoitti:Olisi kiva jos joku erittelisi tarkemmin, miksi Armenia on sitten niin hieno ja Malta roskaa... :draamaa: Please!
Eipä ole kukaan vielä informoinut ;) No, saatan olla ainoa, mutta itse asiassa tarkemmin mietittyäni huomasin pitäväni tästä Maltasta aika paljonkin enemmän kuin Armeniasta :) Tässä on esimerkiksi älykkäämmät sanatkin, Armenian taas ovat todella tusinatavaraa...
Jos Armenian sanat ovat tusinatavaraa, niin millä nimikkellä voi kutsua sitten Belgian mielikuvitussönkköä? :heh:

Tottakai nämä ovat mielipidekysymyksiä. Jos joku saa ripaskajalan heilumaan Vodkan tahdissa ni go go! :peukku: Mulle tämä tekele on kyllä sellainen adhd-tuotos, että tulen lähinnä levottomaksi tämänä tahdissa ja lopuksi alkaa suututtamaan. :jupinaa:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

umbros kirjoitti: Jos Armenian sanat ovat tusinatavaraa, niin millä nimikkellä voi kutsua sitten Belgian mielikuvitussönkköä? :heh:
Pitää odottaa virallista käännöstä ennen kuin tiedämme, miten syvällisiä ajatuksia teksti sisältää.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Leena »

Minä tykkään tästä :joojoo: Jongulla tätä on hauska jammailla :sertab: Ja nyt näyttää siltä että puntarissani tämä saa melko hyvän sijoituksen.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja rosetta »

UFOPOLI kirjoitti:
umbros kirjoitti: Jos Armenian sanat ovat tusinatavaraa, niin millä nimikkellä voi kutsua sitten Belgian mielikuvitussönkköä? :heh:
Pitää odottaa virallista käännöstä ennen kuin tiedämme, miten syvällisiä ajatuksia teksti sisältää.
:rofl:

Noita Belgian sanoja nyt ei ainakaan voi tusinatavaraksi sanoa, eipä tuollaisia ole kuultu sitten Sanomin ja (osittain) Amanbandan... ;)

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

rosetta kirjoitti: Noita Belgian sanoja nyt ei ainakaan voi tusinatavaraksi sanoa, eipä tuollaisia ole kuultu sitten Sanomin ja (osittain) Amanbandan... ;)
Ei taida tosiaan olla niistäkään saatavilla käännöksiä :aivanmaassa: Jos itse lähtisin viisuihin jollakin kuudesta kielestäni, julkaisisin ehdottomasti käännöksen :joojoo:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Voihan noitten mielikuvitusbiisien sanat olla merkitykseltään ihan tusinahuttua. Perustuuko noi johonkin laajempiinkin mielikuvituskieliin vai onko niihin vaan lätkitty hauskan kuuloisia sanoja peräkkäin?
What color is your life?

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Halla »

Leena kirjoitti:Minä tykkään tästä :joojoo:
Hyvä, että täällä on joku toinenkin, joka tykkää Maltasta. Mä aloin jo huolestua, että olenko mä ainoa. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja JIM »

Olin pitkään kiikun kaakun tän Vodkan suhteen, mut tänään aamulla se ainakin sai mut iloiselle tuulelle, ;) joten ehkei se sitten olekkaan niin paha rallatus kuin aikaisemmin ajattelin. Mutta edelleen viime vuoden Vertigosta pidän enemmän. :joojoo:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Hàllá kirjoitti:
Leena kirjoitti:Minä tykkään tästä :joojoo:
Hyvä, että täällä on joku toinenkin, joka tykkää Maltasta. Mä aloin jo huolestua, että olenko mä ainoa. :heh:
Eikö minua lasketa..? :/ (ks. ylläolevat...)

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Halla »

rosetta kirjoitti: Eikö minua lasketa..? :/ (ks. ylläolevat...)
No en näköjään ole laskenut. :rofl: Mutta nyt lasken. :tapu:

Mulla on hämärä muistikuva, että olisin ollut kovin iloinen, että täällä on enemmänkin Maltasta pitäviä, mutta jostain syystä tartuin tuohon Leenan viestiin. Emmää tiiä... Loistava huomiokyky mulla. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja sziget »

rosetta kirjoitti:
Ja tusinatavaralla tarkoitin nimenomaan Armenian sanoja ;)
Maltan taas ovat virkistävät erilaiset ja hauskat (onkohan kansainvälisestä vakoilusta ennen viisuissa laulettu..?)
Tuo on olennaista. :joojoo: Vodka on hilpeä, ei välttämättä hauska, ja hilpeyden ansiosta keveä tyhjänpäiväisyys kääntyy voitoksi.

Qele qele on vain peruspoppia etnisin höystein. Kelvollinen, koska höysteitä on aika paljon. Kuitenkin iloton verrattuna Maltaan.

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja JIM »

Tää jäi nyt niin perusteellisesti päähän junnamaan, ettei sitten millään tunnu lähtevän pois. :apuva: Eilen tän pari kertaa kuuntelin ja sinne se näköjään jäi eikä irti lähde. Tää kyllä saa mut iloiselle tuulelle kummiskin, :joojoo: muut olkoot tästä kappaleesta mitä mieltä tahansa.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Katsoin kännissä Maltan finaalia ja Vodkan voittaessa oli tosi hauskaa hoilata biisin tahdissa, tuntu tosi pirteeltä valinnalta silloin.
Sen jälkeen en ole kauheesti innostunut tästä ripaskasta ja laskusuhdanne puntarissa on ollut jatkuvaa.

Mutta tuon alun pointtiin, jos tämä arkipäivien semeistä pääsee finaaliin saattaa lauantai-iltana biisille olla paljonkin potentiaalisia äänestäjiä.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja lharju »

Voisikohan Malta tosiaan päästä tänä vuonna finaaliin? :shock: Aloin uskoa siihen juuri äsken kun kuuntelin ensimmäistä kertaa 2. semifinaalin kappaleet esiintymisjärjestyksessä putkeen. Otehan siinä herpaantui kaikkien balladien ja mitäänsanomattomuuksien soidessa peräkkäin ja olin jo nukahtamaisillani tuoliini. Kun Maltan rallin ensitahdit pärähtivät käyntiin, säpsähdys oli melko... raju.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja JIM »

lharju kirjoitti:Voisikohan Malta tosiaan päästä tänä vuonna finaaliin? :shock: Aloin uskoa siihen juuri äsken kun kuuntelin ensimmäistä kertaa 2. semifinaalin kappaleet esiintymisjärjestyksessä putkeen. Otehan siinä herpaantui kaikkien balladien ja mitäänsanomattomuuksien soidessa peräkkäin ja olin jo nukahtamaisillani tuoliini. Kun Maltan rallin ensitahdit pärähtivät käyntiin, säpsähdys oli melko... raju.
Samaa ajattelin minä, kun näin Maltan esiitymispaikan. :joojoo:

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Re: Malta 2008: Morena - Vodka

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

En oikein kestä sitä :eiei: Tekisi mieleen pistä äänet pois laulun aikana . Mutta kun en viitsi edes katsoa sitä :rofl: Taitaapas olla euroviisusemifinaalin aikana tämän laulun aikana jääkaapille käynti sopiva ajankohta :heh: Ja finaalissa tätä emme näe eikä kuule :peukku: :joojoo:
Viimeksi muokannut Kleopatra, 20 Maalis 2008, 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu