Jippu - Kanna minut

ESC 2008 -arkisto.

Jippu: Kanna minut

*****
14
13%
****
16
14%
***
16
14%
**
29
26%
*
37
33%
 
Ääniä yhteensä: 112

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja AntSa »

TerMari. kirjoitti:Pidän tästä tulkintakuningattaresta koko ajan vaan enemmän ja enemmän... :uujee:

Ei ehkä parahin mahdollinen viisuihin, mutta niiiiiin ihana biisi muuten <3 !

Villasukat rulez :peukku:
Toi on niin totta! :ihana: Tää viisu vaan paranee kerta kerralta! Ja esim. pressitilaisuudessa ja itse karsinnan jälkeenkin Jippu oli ihana! :ihana: Ihana, hersyväkin persoonallisuus - aivan erilainen kuin musiikkinsa. <3

Tää on soinut mulla tällä viikolla kovasti. :ihana: Pääsiskö Ninjan keralla "andrasta" sitten finaaliin?!? :peukku:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jipun albumilta ei sit löytyny yhtään tätä viisuehdokasta parempaa piisiä, mikä oli lievä pettymys. Ellei uudella albumilla mennä enemmän viisutyrkyn linjoilla, jäänee Jippu pelkäksi yhden piisin viisututtavuudeksi. Sori.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tuo herkkä A-osa on erityisen symppis, kuin xylofoni taustalla... punaiset villasukat vaan finaaliin !

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mustakin Jippu on toiseksi paras. Vaikkei parasta Jippua, silti rehellinen, sisäistetty, koskettava.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Minusta tämä oli tämän vuoden paras. Latautunut, voimakas kokonaisuus. Yksinkertainen mutta pysähdyttävä.

Jipun biisit olen aiemmin sivuuttanut teennäisinä ja ärsyttävinä, mutta ilmeisesti Jipusta on kuoriutumassa varteenotettava lauluntekijä. Kanna minut -biisissä on sellaista omalaatuisuutta, omannäköisyyttä, mitä kaipaan enemmän viisuihin. Melodia on vaihteleva, täynnä yksityiskohtia.

Jipun läsnäolo biisissä on vahva. Pidän tekstistä kovasti ja Jippu viestittää tekstiä joka solulla, joka eleellä. Hurjan intensiivinen tunnelma!

Uskoisin, että tälle viisulle olisi karissut pisteitä tasaisesti ympäri Eurooppaa. Tuli mieleen takavuosien Mia Martini (josta en tosin pitänyt) ja Magda (josta pidin).

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

GiveMeWings kirjoitti:
Ehkä olen itse sen verran positiivinen ihminen perusolemukseltani etten ymmärrä tällaisen laulun terapeuttista tai muunkaanlaista merkitystä. Synkän sanoman voisi myös laulaa kauniisen muotoon, hieman positiivisemmalla sävellyksellä. Mielestäni tällaisessa synkkyydessä yksilöterapia on varmasti parempi vaihtoehto purkaa nuoruuden angsteja ja noin suurta ahdistuksen määrää. Paha olo tuskin lievittyy kun sitä jakaa koko maailmalle massalevityksellä.
Olen hämmästynyt tästä ranteet auki -keskustelusta. (Luen keskustelua oman ekan kommenttini jälkeen.) Minä en ahdistúnut tästä viisusta ollenkaan - minä lumouduin. Laulaja ja esitys säteilevät vahvaa energiaa. Sellaista energiaa, joka on kaukana pienisieluisesta itsesäälissä rypemisestä. Minusta tämä ei millään tapaa ollut ahdistava.

En tiedä, onko sillä mitään eroa muihin kommentoijihin ja heidän mielipiteisiinsä... mutta minähän tutustuin esityksiin ensimmäisen kerran kokonaisuuteena: live-esityksenä. En ole lähestynyt niitä pilkottuina (ensin tutustutaan tekstiin, sitten kuunnellaan audiona ja vasta kolmannella kerralla - kun mielipide on jo suurelta osin muodostettu - nähdään se lopullinen kokonaisuus)

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Tämä on kyllä todellinen valitusvirsi.

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

No niin on. Enkä millään jaksaisi nähdä tätä taas illalla vaikeroimassa lavalla edessäni ja hajoamassa "suruunsa". Mutta minkäs teet.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Halla »

Joko mä olen kajahtanut lopullisesti, tai sitten Jippu paransi hurjasti juoksuaan sitten alkukarsintojen. :shock: Mä jo melkein pidin tästä kappaleesta. Pitää varmaan antaa sille toinenkin tähti. :shock:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Esitys toimi todellakin paremmin kuin alkuerässä. Ihan kiva kappale. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ai, minusta alkueräesitys oli parempi. En tykännyt niistä kahdesta pönäkästä taustalaulajasta siinä niin lähellä. Vaikka en siis tätä minään ranteenviiltelybiisinä olekaan pitänyt, nyt tuli kyllä mieleen, että onko ne jotain mielisairaalan suljetun osaston hoitajia, jotka kyttää, ettei Jippu tee mitään pahaa itselleen. Ja toiseksi tuli mieleen, onko tämä koreografia joku Molitva-kopio, roolit vain käännettyinä.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Mä niin tykkään tän biisin taustoista :ihana: .

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Ei yltänyt Jippu semin tasolle. Puolinainen oli kokonaisuus nyt. Semissä taas kaikki meni niin nappiin: intensiteetti, katseet ja kuvakulmat.

Ja toisaalta häiriinnyin hieman Jipon vauhkosta olemuksesta lavan ulkopuolella... (saatan kuvitella, miltä semin villasukkahyppely oli näyttänyt.)

trex
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 439
Liittynyt: 16 Tammi 2004, 20:42

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja trex »

Huomattavashti parempi eshitysh kuin shemishshä, mutta eräsh ashia vaan häiritshee edelleen... :heh:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Musta tää toimi paremmin Tohlopissa! <3 Ehkä tila oli kuitenkin liian suuri (vaikkei se suuri ollutkaan..) tällaiselle kuuntelemaan pakottavalle herkistelylle?

JIPPU on kyllä ihana ja viisunsakin loistava. :ihana: Täytynee tutustua tytön tuotantoon kevään aikana enemmänkin. :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti:Vaikka en siis tätä minään ranteenviiltelybiisinä olekaan pitänyt, nyt tuli kyllä mieleen, että onko ne jotain mielisairaalan suljetun osaston hoitajia, jotka kyttää, ettei Jippu tee mitään pahaa itselleen.
Ihana mielikuva :rofl:
Rousku kirjoitti: Ja toiseksi tuli mieleen, onko tämä koreografia joku Molitva-kopio, roolit vain käännettyinä.
Molitva tuli täälläkin mieleen.

Avatar
white rose
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Tammi 2008, 16:54

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja white rose »

Ihan sama. Molitva. :joojoo: Mutta muuten pidin tästä versiosta enemmän. Kuitenkin s-vika häiritsi pahasti edelleen.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Rousku »

white rose kirjoitti:Kuitenkin s-vika häiritsi pahasti edelleen.
Jospa se onkin semmoinen kännisen ässä? Jotkut etenkin naiset kännätesäänhän muuttuu sillä lailla tunteelliseksi, että rupeavat itkua tuhertaen shopertamaan shydänshurujaan, vaikka piti olla pitämässä hauskaa (nimim. "kokemusta on, kuuntelijan roolissa").

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Olisikin s-vika, mutta kun se on selvästi täysin tahallista, koska puhuessaan Jippu ei tuolla tavalla suhise. Laulaessa myös jätti kertosäkeissä suhisematta.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ihana persoona tämä Jippu! :ihana:

Aikamoisen ujon tuntuinen naapurintyttö, jossa asuu kuitenkin räväkkä euroviisu- ja missifani. Camp-arvot reilusti kohdillaan! :tapu: :hali:

Kappaleesta pidän tällä hetkellä paljonkin. Näihin vaan rakastuu, melkein jokaiseen. :joojoo:

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Minä en ollut aiemmin kiinnittänyt huomiota Jipun ärsyttävään ässämaneeriin, ennen kuin siitä minulle ennen finaalia mainittiin. Ja sen jälkeen sitä ei voinut ollakaan huomaamatta: olin revetä joka kerta kun she shihahti shen ässshhh-kirjaimen. :puna:

TOTUUDENPUHUJA

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

|
|
Tilataan Jipulta ensi vuodeksi Espanjan Coralin Todo está en tu mente -tyyppinen sävellys ja tulkinta :rofl2:
|
http://uk.youtube.com/watch?v=X5aizt7rKzM" onclick="window.open(this.href);return false;
|
Tai voishan sen esittää myös Jenna tai Ninja :heh:
|
|

Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Mizu »

Aluksi tämä tuntui maailman huonoimmalta biisiltä, mutta kyllähän tähänkin on lämmennyt useamman kuuntelukerran jälkeen. Suhuässät eivät haittaa. Tämä Marilyn Monroen/ Miitta Sorvalin risteytys on aikasen ihana artisti.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mizu kirjoitti:Aluksi tämä tuntui maailman huonoimmalta biisiltä, mutta kyllähän tähänkin on lämmennyt useamman kuuntelukerran jälkeen. Suhuässät eivät haittaa. Tämä Marilyn Monroen/ Miitta Sorvalin risteytys on aikasen ihana artisti.
Tässä on kuitenkin lopulta hirmu nätti melodia ja se toimii salakavalasti vaikka piisi ja esitys aluksi huvittaisivatkin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä taas tänään mietin tätä kappaletta ja tulin siihen tulokseen, että tällä olisi kaikkein varmimmin jääty nollille. Melodiasta ei jää mitään mieleen ja esittäjä kiemurtelee lavalla kärsivän näköisenä. Suomen kieltä ei tokikaan maailmalla ymmärrettäisi, mutta minua jäivät myös häiritsemään harvinaisen pönöt sanat.

"Niin kuin kyynel poskelle minä kuulun sinulle" - ei tällaisia itkuvirsiä kuunnella missään muualla kuin Suomessa. Slaavimelankoliassa on edes toivonpilkahduksia ja melodiaa, tässä ei muuta kuin surua ja epätoivoa. :eiei:

Jippu kyllä vaikutti haastatteluissa tosi pirtsakalta ja pätevältä artistilta, mutta kappaleesta en pitänyt yhtään. Onko hänen muukin tuotantonsa tällaista? Jos on, niin mun ei varmaan kannata tutustua paremmin. Kun ei nappaa niin ei nappaa. Varmasti monelle perinteisestä suomalaisesta musiikista pitävälle ihan paikallaan, mutta ei mun juttuni!
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja WandA »

Jipun finaalikokonaisuus ärsytti minua vielä kahta kauheammin. Rasittavaa hyliherkistelyä ja sen perään sitten hyppelee villasukat ("vahingossa" tuli eriparia otettua finaaliin :roll:) viuhuen ihan jossain ylienergisessä tilassa lavalta alas. Ja eikös se vielä tullut sieltä pää edellä? Minä opin jo pienenä, että villasukat liukastavat, eikä niissä kannata juosta. :heh:

Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Mizu »

No en nyt tätä missään nimessä ois laittanu viisuihin ja viimeiseksihän tällä ois varmasti jääty, mut on tää ehkä musta kuudenneksi paras kappale tän vuoden suomen viisubiiseistä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

WandA kirjoitti:Jipun finaalikokonaisuus ärsytti minua vielä kahta kauheammin. Rasittavaa hyliherkistelyä ja sen perään sitten hyppelee villasukat ("vahingossa" tuli eriparia otettua finaaliin :roll:) viuhuen ihan jossain ylienergisessä tilassa lavalta alas. Ja eikös se vielä tullut sieltä pää edellä? Minä opin jo pienenä, että villasukat liukastavat, eikä niissä kannata juosta. :heh:

Tuli niistä villasukkakommenteista mieleen, että Jippu olis käynyt siinä kohden täysin jostain Pulttibois-hahmosta... :rofl:

Hyvä ja nätti piisi, mutta eihän tällä tosiaan ollut mitään saumoja viisuihin. Odotellaan levyä, joska sieltä löytyis lisää tätä samaa. Hänen ensimmäinen albuminsa oli pieni pettymys, eikä sisältänyt tän viisutyrkyn tasoista juttua (makuasia, makuasia).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Violette kirjoitti:Slaavimelankoliassa on edes toivonpilkahduksia ja melodiaa, tässä ei muuta kuin surua ja epätoivoa. :eiei:
Jos tämä olisi pelkkää epätoivoa, niin täähän pyytäisi elämää loppumaan just nyt ja heti, sen sijaan että pyytää ettei se ihan lähipäivinä ainakaan vielä loppuisi! Muutenkin biisi on minusta enemmän lohdullinen kuin epätoivoinen: niin kauan kuin pyytää apua (se "kanna minut"), on toivoa. Ja onhan tässä melodia!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mizu kirjoitti:No en nyt tätä missään nimessä ois laittanu viisuihin ja viimeiseksihän tällä ois varmasti jääty, mut on tää ehkä musta kuudenneksi paras kappale tän vuoden suomen viisubiiseistä.
Suomen viimeinen sija kuitenkin olisi ollut Jipunkin kappaleella aika epätodennäköinen.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Lukittu