Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

ESC 2008 -arkisto.
Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Oopperan kummitus kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Ruotsi oli kovatasoisemmassa semissä, jossa ääniä oli vaikeampi saada, mutta niiden pitäminen finaalissa oli mahdollista. Suomi taas oli siellä kaiken skeidan keskellä ja jollekinhan ne pisteet pitää antaa, eikä hyviä ottajia nyt niin paljoa ollut. :heh: Finaalissa kymmenelle maalle pystyi jo antamaan pisteet väestöjakauman/musiikillisten ansioiden mukaan.
Hohhoijaa. Joku jaksaa.. :niinpa:
Onko sinulla parempaa teoriaa?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja umbros »

Jónsì kirjoitti:Liittyy miten? :mitvit:
Siten, että hyvähän se on nyt huuella, kun oma suosikki tippui jo karsintavaiheessa. TB sentään selvitti tiensä finaaliin, ja ilman juryn ääniä. Siinä on vissi ero. Ensi vuonna sitten Jonsi... :hali:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

umbros kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Liittyy miten? :mitvit:
Siten, että hyvähän se on nyt huuella, kun oma suosikki tippui jo karsintavaiheessa. TB sentään selvitti tiensä finaaliin, ja ilman juryn ääniä. Siinä on vissi ero. Ensi vuonna sitten Jonsi... :hali:
Slovenia on oma suosikkini subjektiivisesti, mutta Suomea yritin nyt tarkastella objektiivisesti. Ymmärrät varmaan itsekin eron, eikä Slovenia siis liity mitenkään tähän. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja umbros »

Jónsì kirjoitti:Slovenia on oma suosikkini subjektiivisesti, mutta Suomea yritin nyt tarkastella objektiivisesti. Ymmärrät varmaan itsekin eron, eikä Slovenia siis liity mitenkään tähän. :joojoo:
Missään vaiheessa et silti siinä objektiivisuudessa onnistunut, vaan parjasit kuukaiskaupalla edustajaamme. Se ei silloin ole kovin objektiivista. :mrgreen: Jatkossa parempaa menestystä niin sinun suosikeillesi, kuin myös minun suosikeilleni (tänä vuonna Portugali)... :hali:

Ps. Älä loukkaannu Jonsi. :hali:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

umbros kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Slovenia on oma suosikkini subjektiivisesti, mutta Suomea yritin nyt tarkastella objektiivisesti. Ymmärrät varmaan itsekin eron, eikä Slovenia siis liity mitenkään tähän. :joojoo:
Missään vaiheessa et silti siinä objektiivisuudessa onnistunut, vaan parjasit kuukaiskaupalla edustajaamme. Se ei silloin ole kovin objektiivista. :mrgreen:
Suosittelen lukemaan uudestaan tuon alleviivatun sanan. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Valeri kirjoitti:Teräsbetonin veto oli huippuhyvä. Pisteet ja sijaluvut on se ja sama. Musiikista tässä on kysymys. Sisimmässäni en toivonut Suomen voittoa, ei sitä olisi jaksanut ottaa vastaan näin pian Lordin voiton jälkeen. Suomi ei ole maailman keskipiste. Tuntuu pelkästään hyvältä, kun muut maat pääsevät vuorostaan voiton makuun. Iso kiitos Teräsbetonille!

Semifinaalivoittohuhut hämäsivät harmillisesti, yksi ja toinen taisi vetää oikosuorat yhteydet Lordiin, kun kuviteltiin, että metallibändi ei olisi voinut päästä jatkoon keskivertopisteillä. "Suomi voitti semifinaalin kirkkaasti", hehkutettiin radiossa finaalilähetyksen alussa. "Nyt on iholla samanlainen tunne kuin kaksi vuotta sitten." Taisi viisuhuuma viedä arvostelukyvyn. Mutta onhan se ymmärrettävää ja niin käy monelle tässä sirkuksessa.
Suomelta meni vaan kaksi vuotta herätä todellisuuteen voiton jälkeen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Andorrasta oon jotenkin tykännyt jo pitemmän aikaa, olin ihan varma et niihin ainakin voi luottaa tänä vuonna. Mikähän intuitio mua vaivasi.

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja umbros »

Jónsì kirjoitti:
umbros kirjoitti: Missään vaiheessa et silti siinä objektiivisuudessa onnistunut, vaan parjasit kuukaiskaupalla edustajaamme. Se ei silloin ole kovin objektiivista. :mrgreen:
Suosittelen lukemaan uudestaan tuon alleviivatun sanan. :joojoo:
Sama kriittisyys siinä elää kuin aiemminkin, eikä se miksikään muutu. Ja hei, se on täysin oikeutettua sinulle. SINÄ SAAT OLLA OMAA MIELTÄ ASIOISTA, KYLLÄ! :mrgreen:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ellei sinulla ole mitään parempaa vastausta siihen, miksi Suomen pisteet romahtivat finaalissa, niin ehkä ei kannata keskittyä minun mielipiteideni analysointiin, vaan ennemmin teoriaani. Jos siinä on jotain vikaa, niin kerro ihmeessä, mitä vikaa, äläkä keskity minun musiikkimakuni esilletuomiseen. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja umbros »

Jónsì kirjoitti:Ellei sinulla ole mitään parempaa vastausta siihen, miksi Suomen pisteet romahtivat finaalissa, niin ehkä ei kannata keskittyä minun mielipiteideni analysointiin, vaan ennemmin teoriaani. Jos siinä on jotain vikaa, niin kerro ihmeessä, mitä vikaa, äläkä keskity minun musiikkimakuni esilletuomiseen. :joojoo:
Pointti ei ole sinun musiikkimaussasi, vaan yleensä ottaen asenteessasi. Nautit suuresti nyt kun Suomi ei pärjännytkään! :mrgreen: Ja sehän on melkein oikeutettua tässä tilanteessa ihmiselle, joka vihaa Suomea, Suomen edustajaa ja Suomen biisiä. Nyt jos milloin sitä voi käyttää lyömäaseena. :mrgreen:

Mutta jos annettaisiin tämän jo olla. Mahtavaa, että meistä (viisukuppilaisista) löytyy eri mielipiteitä... Älä nyt suutu! :hali:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

umbros kirjoitti:Pointti ei ole sinun musiikkimaussasi, vaan yleensä ottaen asenteessasi. Nautit suuresti nyt kun Suomi ei pärjännytkään! :mrgreen: Ja sehän on melkein oikeutettua tässä tilanteessa ihmiselle, joka vihaa Suomea, Suomen edustajaa ja Suomen biisiä. Nyt jos milloin sitä voi käyttää lyömäaseena. :mrgreen:
:mitvit:

Minä en vihaa Suomea, se ei ole totta. Minä en pidä Suomen edustajasta, enkä minä pidä Suomen biisistä, se on totta. Mutta missä kohtaa käytän niitä lyömäaseena jos spekuloin sillä, että miksi Suomi kadotti puolet pisteistään finaalissa? Ihan samanlaisen viestin olisin voinut kirjoittaa, vaikka olisin Suomen finaalissa äänestänyt Teräsbetonia 20 000 kertaa. Keskityt ihan vääriin asioihin, eli minuun, sanomani sijasta.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja umbros »

Jonsi-pieni. Luulen, että tässä tapauksessa ollaan molemmat aika tavalla oikeassa. Minä siinä, että sinun on vaikea katsella Suomea vuonna 2008 edustajamme puolesta objektiivisesta näkökulmasta. Sinä siinä, että Suomi oli pisteiden perusteella "helpommassa" semissä mukana. Mitäpä siihen lisäämään. Tunnepitoisia asioita nämä viisut! :mrgreen: :hali:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

umbros kirjoitti:Sinä siinä, että Suomi olin pisteiden perusteella "helpommassa" semissä mukana.
Sekin on vain yksi teoria. :joojoo: Voisin kyllä tarkastella vaikka Bosnian pisteitä, siihen viisuun kun minulla on melko neutraali suhde. :miettii:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja umbros »

Jónsì kirjoitti:Sekin on vain yksi teoria.
Mutta toimiva sellainen, tarkemmin ajateltuna. :joojoo: Minä vaan uskoin meidän edustajan mielettömän runttavaan meininkiin tänä vuonna. Vaikka kärkikaksikon onnistuin veikkaamaan oikein, toisen kerran peräkkäin, niin harjoiteltavaa on vielä on Suomen edustajaan suhtautumisessa. Objektiivisuudessa. Siinä missä sinullakin Jonsi-kamu. :hali:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mun teoria tarvitsisi kyllä tuekseen myös annettujen puhelinäänten määriä. Esimerkiksi Irlannissa on epäilemättä vaikuttava määrä Teräsbetonista tykänneitä ihmisiä, mutta joko
a) he olivat yliedustettuja semissä (TB:n äänestäjät ovat olleet innokkaampia katsomaan jo semin ja muut ovat tyytyneet pelkkään finaaliin -> puhelinääniä annettu huomattavasti vähemmän semissä),
b) TB on saanut suuren osan niistä pisteistä, jotka muuten olisivat menneet esim. Latviaan tai muuhun maahan, joka oli eri semifinaalissa/suoraan finaalissa (ie. second best choice), eivätkä TB:tä äänestäneet ole äänestäneet TB:tä enää samalla innolla finaalissa, tai
c) jokin muu syy, jota en keksi.

Vastaavaa teoriaa soveltamalla Slovenia olisi ehkä saanut finaalissa absoluuttisesti enemmän ääniä, mutta niistä olisi ollut "jäävejä" harvempi. Slovenian jonkinasteisia kavereita oli semissä vain kaksi (joista kumpikaan ei antaisi Slovenialle kymmentä pistettä jos olisi muita kavereita, joille antaa niitä), finaalissa olisi ollut kuusi (Ex-jugot ja Bulgaria). Semissä Suomen äänistä oli about jäävejä 61/79 (eli aika hyvin), Slovenialla 16/36. Myös Romania romahti finaalissa ja menetti yli puolet absoluuttisista pisteistään ja niistä jäljelle jääneistä suurin osa selittyy diasporalla ja naapuriäänestämisellä. Romanian kompastuskivi oli myös esiintymispaikka. Menee monimutkaiseksi. :sekava:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Jónsì kirjoitti: Suomi taas oli siellä kaiken skeidan keskellä.
Sen skeidan keskellä ylivoimainen voittajamme Venäjä ylsi peräti kolmanneksi... Mun mielestä eka semi oli Selvästi kovatasoisempi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eliisa kirjoitti:Miten ihmeessä Suomi pääsi finaaliin jos nyt menee näin surkeasti? :surrur:
Kun pääsee finaaliin kahdeksantena niin voi odottaa lopputuloksissa sijoittuvansa lähelle häntäpäätä. Tosin onhan siellä yleensä joku B4-maa pelastamassa, ettei ihan jumboksi joudu. Nyt finaalissa suomen taa jäi kaksi B4:ää, sitten Suomen semistä raatipaikalla valittu Puola. Suomen semin yhdeksäs, jonka siis periaatteessa piti olla Suomea heikompi, Bosnia-Hertsegovina, kipitti lopputuloksissa kevyesti Suomen ohi kymmenenneksi. Sitä voi sitten miettiä, miksi - finaalissa se sai toki enemmän Balkan-tukea kuin semissä, toisaalta Suomen oletettu skandituki ei samalla tapaa realisoitunut. Oma veikkaukseni on, että Bosnian fiksu biisi saattoi aueta muutamalle kuulijalle vasta toisella kuulemalla, eli finaalissa sen jo hiffasi paremmin. Tarkemmin voisi analysoida sitten kun pistetaulukot jossain julkaistaan. Eli katsoa, saiko Bosnia finaalissa oman seminsä mailta paremmat pisteet kuin semissä. Finaalissa Turkki saattoi viedä jonkin verran ääniä, jotka ehkä muuten olisivat tulleet Suomelle; semissä en usko Montenegron tai san Marinon pehmorockin pystyneen samaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jónsì kirjoitti:"Teräsbetoni voittaa." :hihi:
Hanna Pakarisen iskelmärokki siis pärjäsi vähän paremmin, mikä on minulle kyllä lievä järkytys.

Kannatan kyllä edelleen sitä, että lähetetään biisejä, joista itse tykätään, eikä ruveta laskelmoimaan, millä voi menestyä. Vaikkei sitten kukaan muu tykkäisi.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30476
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti:Suomen semin yhdeksäs, jonka siis periaatteessa piti olla Suomea heikompi, Bosnia-Hertsegovina, kipitti lopputuloksissa kevyesti Suomen ohi kymmenenneksi. Sitä voi sitten miettiä, miksi - finaalissa se sai toki enemmän Balkan-tukea kuin semissä, toisaalta Suomen oletettu skandituki ei samalla tapaa realisoitunut. Oma veikkaukseni on, että Bosnian fiksu biisi saattoi aueta muutamalle kuulijalle vasta toisella kuulemalla, eli finaalissa sen jo hiffasi paremmin.
Sydäntäni särkee todeta, että Bosnian pistesaldo oli melko puhdasta blokki- ja diasporatukea molempina iltoina. Koska Bosnia oli semifinaalijakoarvonnassa epäonninen, tätä tukea oli vain huomattavasti enemmän tarjolla lauantaina.

Suomi oli lähes yksin tukemassa Bosniaa ansioilla (8 pistettä semissä, 6 finaalissa). Muut hyvän päälle ymmärtäneet olivat Irlanti (5 semissä, 2 finaalissa) ja semissä vielä Moldova (6 pistettä) ja Viro (1 piste). Muut sitten ovatkin Bosnian vakitukijoita ja antoivat suunnilleen samat pisteet kuin Rijeka bez imenalle. Ensi kertaa osallistunut Azerbaidžan on tietenkin uusi äänestäjä mutta oli odotettua, että se liittyy muslimimaiden rintamaan. Albania, Bosnia-Hertsegovina ja Turkki ovat jo viime vuosina muodostaneet toisiaan tukevan miniblokin. Tänä vuonna se tosin oli yllättävän heikko.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Valeri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Marras 2004, 16:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Valeri »

Kisaan osallistui 43 laulua, ja TB sijoittui puoleenväliin, ei häntäpäähän. Näin voi mielestäni hyvin perustein sanoa, vaikka äänestysoikeutta rajoitettiin semeissä. Näillä säännöillä ja äänestyssysteemeillä mentiin, ja tulos oli 22/43. Se on tässä ympäristössä hyvä saavutus suomenkieliselle rockille.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

En usko että Turkki vei Suomelta paljoakaan pisteitä - eikö sen sijoitus ole vuosi vuodn jälkeen, biisillä kuin biisillä suurin piirtein sama?

Mitä tulee semiääneten ja finaaliäänten eroon sanoisin, että ensinnäkin katsojamäärät olivat varmast suuremmat finaalissa, jolloin marginaalisemman musiikin ystävien äänestäminen ei näy.

Lisäksi: voi erittäin hyvälä syyllä olettaa että Tbn äänestäjillä oli lauantain bile/klubi/whateveriltana parempaa tekemistä kuin tiistaina, jolloin he ehkä katsoivatkin viisuja.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Täällä ainakin aurinko paistaa kauniisti, kaikesta huolimatta. Viisuista nyt mieleen tulevat seikat,kun yön yli on nukuttu. TB teki parhaansa, esitys oli loistava ja laulajan ääni erinomainen. Naapuriääniä annettiin tarmokkaasti, todella tarmokkaasti. :jupinaa: Finaalipaikka oli niin miellyttävä yllätys, että kaikenlaiset huhut tuntuivat liiankin mukavilta. Sanon nyt tämän, vaikka se herättää närkästystä: olisiko englannin kieli sittenkin parempi esityskieli?

Kaikenkaikkiaan, ei meidän tarvitse hävetä Teräsbetonia, tuskin muut tämänvuotiset ehdokkaat olisivat edes finaaliin päässeet. :tapu:

Avatar
Dryad
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 204
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 18:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Raha se on nykyään Euroviisuissa se mikä ratkaisee; pakko se on uskoa. Teräsbetonin pojat vetivät helvetin hienosti. Kaikki kiitos heille.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Halla »

Musta oli oikeasti helkkarin hienoa, että TB esiintyi suomeksi. :tapu: Mä en usko, että kielivalinnalla oli tässä paljoa merkitystä, muutama sija sinne tai tänne.
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Samaa mieltä. Ennemmin suomeksi finaaliin ja häntäpäähän kuin enkuksi ja keskimmäisille sijoille. Saappaat jalassa omalla tyylillä, loppuun asti. Hieno homma :tapu:

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Suomella ei ole todellakaan mitään hävettävää! Esitys näytti todella hyvältä. :tapu: Ja minä olen todella tyytyväinen siihen, että päästiin finaaliin. Hieno saavutus!
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kun nyt ei ole enää mitään hävittävää, Suomen pitäis alkaa revittelemään vähän vapautuneemmin ja kokeilemaan. Ranskan ja Bosnian tyylillä, ei Irlannin ja Viron. Pannaan vaikka se Jippu villasukissa ensi kerralla laulamaan. Ellei kehdata jättäytyä koko höskästä pois kunnes tähän kilpailuaspektiin on saatu jonkinlainen järki ja tasapuolisuus takaisin. Ei diaspora yksin ratkaise voittajia, muttei sitä juoksukilpailussakaan anneta osalle kilpailijoista 10, 30 tai 150 metriä etumatkaa, matkasta riippuen. Osallistujamaat eivät ole nykyisin samalla lähtöviivalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

En usko et suomen kielellä oli juurikaan vaikutusta pistesaldoon, esiintymisnumerolla saattoi olla jonkin verran. Jotenkin se biisi ei toiminut kunnolla siinä alkupäässä hienon Israelin jälkeen.

Eilisen näin suomen osalta tietyn aikakauden päättymiseksi viisujen osalta. Se mitä Lordilla saavutettiin (voitto ja sitä kautta myös massojen kiinnostus) jossain määrin kuoli eilen. Nyt ollaan taas siinä samassa pisteessä kuin ennen vuotta 06, ja sinällään mielenkiintoista seurata mihin suuntaan lähdetään rakentamaan uutta "euroviisuidentiteettiä". Toivon ettei millekään kiltille linjalle lähdetä edelleenkään vaan uskalletaan erottautua jatkossakin.

Ja TB:lle vielä tuhannesti kiitoksia upeasta suorituksesta! Jotenkin kiinnyin näihin poikiin tässä kuukausien aikana vaikka en ole henkilökohtaisesti heitä tavannutkaan, mutta vaikuttavat niin mukavilta tapauksilta et tuopin ääressä ois varmaan mukavaa turista! Suomella oli maanläheinen edustaja tänä vuonna. Hei kuin moni edustaja päätyi vetämään pussikaljaa serbialaisten kanssa puistonpenkille? :heh:

Kiitos TB!

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Suomi veti esityksensä hyvin, mutta ei tällä kappaleella muutakaan oikeasti voinut odottaa. Betoneilla on paljon parempiakin kappaleita, eikä heidän ideansa toimi yhtenä kolmeminuuttisena vetona kaikkien muiden keskellä. Ensi vuonna parempaa metallia mukaan, jos metallia taas yritetään.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Margot »

Sijoitus oli kyllä yllätys. :shock: Olisin itse halunnut veikata jotain sijaa 17-18, mutta arvelin oman tykkäämättömyyteni vaikuttavan liikaa, joten paransin veikkausta pikkuisen sijalle 14. Siis uskomatonta, että toi mun oman mielipiteeni värittämä veikkauskin olisi ollut monta sijaa liian hyvä. :shock:

Mutta juu, sehän tässä uudessa systeemissä onkin tavallaan jännää, että kuka vaan voi joutua sinne finaalin häntäpäähän, vaikka kuinka olisi selvinnyt semistä finaaliin.

Suomen esitys oli ihan ok. Mitään noloa tässä ei missään tapauksessa ollut, vaikkei omaan makuuni iskekään. Tosin mulla nyt ei ole muutenkaan tapana hävetä kenenkään puolesta tällaisissa asioissa.

Toivottavasti finaalin huono sijoitus ei vähennä Suomen kisailijoiden innostusta käyttää suomen kieltä halutessaan.
What color is your life?

Lukittu