Belgrad 2008: Finaali 24.5.

ESC 2008 -arkisto.
Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mutta Suomihan voitti viisut kuitenkin :raaps: Eikä siitä ole kuin kaksi vuotta :raaps: Eikö siitä voisi päätellä, että voi nämä kisat voittaa ihan pelkästään hyvällä kappaleella ja esityksellä? :hiips:

ossiaa
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 20 Tammi 2007, 23:14

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja ossiaa »

Toni kirjoitti:Eihän nuo naapurimaat se suurin ongelma ole, vaan ne siirtolaisäänet. Tulisi aika monta miestyötuntia ebulaisille lisää, mikäli alkaisivat tutkia jokaisen Euroopan maan siirtolaistilastoja ja pohtimaan sen perusteella, "onko jokin maa oikeutettu saamaan pisteitä vai ei"...
Ei ole ongelma. Riittää, että tutkitaan maiden äänestyshistoria. (Ja näin tehtiinkin tänä vuonna)

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Katsokaapa kaikkien finaalissa esiintyneiden maiden ensifiiliksiä heti esitysten loputtua. Teräsbetonin pojat puhuvat englantia ihan parhaasta päästä muihin nähden :joojoo:

[youtube]http://youtube.com/watch?v=MxrfrlaQH2w&feature=user[/youtube]

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Wadde kirjoitti:Mutta Suomihan voitti viisut kuitenkin :raaps: Eikä siitä ole kuin kaksi vuotta :raaps: Eikö siitä voisi päätellä, että voi nämä kisat voittaa ihan pelkästään hyvällä kappaleella ja esityksellä? :hiips:
Voihan sitä kilpajuoksunkin voittaa vaikka muilla olisikin etumatkaa lähdössä. Se vaan ei ole helppoa ja tuskinpa kukaan Suomen viisuvoiton kalastamista on ikinä helppona pitänytkään. Melkein 50 vuotta siihen meni. Suomi ei ole ollut sen enempää raatien kuin äänestävän yleisönkään suosikki...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

viisari
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 09 Touko 2008, 01:48

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja viisari »

Joblo kirjoitti:Katsokaapa kaikkien finaalissa esiintyneiden maiden ensifiiliksiä heti esitysten loputtua. Teräsbetonin pojat puhuvat englantia ihan parhaasta päästä muihin nähden
Öh, keihin nähden? Niihin muutamiin, jotka eivät puhuneet lainkaan englantia (vaikka lauloivat englanniksi)? Eivätpä ne TB:n pojat paljon puhuneet. Ei oikein riittänyt näytteeksi kielitaidosta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

lharju kirjoitti:EDIT: Korostan vielä, etten minäkään kannata mitään rekisteröityjä ääniä tai muuta vastaavaa, mutta EBU:n on pakko vaan keksiä jokin muu tapa mittauttaa laulujen suosiota, silä muuten Eurovision laulukilpailun ainoa perimmäinen tarkoitus katoaa lopullisesti.
Mikä on se ainoa perimmäinen tarkoitus? Kisata kuin urheilukisassa (joissa toiset ovat etevämpiä kätkemään douppaamisensa)?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti:En, vaan tuo toimenpide olisi ensimmäinen ja helpoin askel äänestyksen uskottavuuden parantamisessa.
Miten se sitten parantaisi uskottavuutta?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:
hra47 kirjoitti:En, vaan tuo toimenpide olisi ensimmäinen ja helpoin askel äänestyksen uskottavuuden parantamisessa.
Miten se sitten parantaisi uskottavuutta?
Äänestäjä tietäisi millä säännöillä systeemi toimii. Pitääkö tykittää 50 tekstaria jotta olisi mitään toivoa oman äänen vaikutuksesta vai riittääkö vähempikin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

hra47 kirjoitti:Mitä taviksiin tulee, niin taidat vähän aliarvioida ihmisiä.
Keskivertokatsojan henkisen valmiudet on toki mahdollista aliarvioida mutta mielenkiintoa kiinnittää huomiota ohjeisiin tuskin. Yksittäisestä konkreettisesta todisteesta käy vaikkapa Kroatian vuoden 2004 yritys antaa itselleen pisteitä (6?)...

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kun kysytään, niin vastataan

Viesti Kirjoittaja sziget »

kaivanto kirjoitti:
tomato kirjoitti: - Päävoittaja olisi puhelinäänien voittaja ja äänestys jotakuinkin kuten nytkin
- Jaettaisiin "arvovaltaisten" tuomariäänien voittaja ennen varsinaista pisteiden jakoa. Mukana olisi kaikki maat semeistä joten jännitystä myös heille finaali-iltana. Raatien jäsenten pitäs sitten olla jotenkin ammattilaisia.
Tämmöistähän "gaalamallia" mä olen 8 vuotta nyt esittänyt. Ja lehdistökeskuksen faniäänestyksen voisi ottaa lähetykseen myös mukaan.
Olen kannattanut ja kannatan yhä. :joojoo: Idea on niin hyvä, että voi vain ihmetellä miksei EBU keksi sitä itse, jos viisufanien kuunteleminen on liian vaikeaa. Useamman palkinnon jakaminen vähentäisi tarvetta taistella verissä päin ainoasta pokaalista. Nykysysteemin suurin ongelma ei ole naapuri- ja siirtolaisäänestys vaan voittamisen yliarvostus. Pipo on liian kireällä.
Timoteus kirjoitti:
sziget kirjoitti:Suomalainen musiikkimaku on lähempänä venäläistä kuin ruotsalainen.
Oliko tämä kappale kovinkin venäläinen?
Kokonaisuus oli. Dima on suosittu venäläinen artisti. Venäjä on tunnettu taitoluistelusta kuten baletistakin (2006). Teatraalinen maassa kieriskely ja paidan repiminen on todennäköisempää venäläisessä kuin esim. ruotsalaisessa esityksessä. En ota kantaa esityksen hyvyyteen, mutta eivät suinkaan kaikki suomalaiset kääntäneet Dimalle selkäänsä "yliyrittämisen" takia. Minusta Dima 2006 ja Dima 2008 olivat jokseenkin samantasoisia.
Timoteus kirjoitti: Jos "ansaittu ääni" ei kelpaa ilmaukseksi, anna korvaava ilmaus. Tekninen kuvaus "ääni, joka annetaan ensisijaisesti muusta syystä kuin siitä, että äänestäjällä on jokin erityinen kytkös äänestämäänsä maahan" on käyttökelvoton. Tämä on tietysti saivartelusi tarkoituskin. Jos ei ole ilmauksia, joilla asioista voidaan puhua, ainoa mahdollisuus on vaieta.
"Jokin erityinen kytkös" on hämärää puhetta. Milloin kytkös on erityinen ja milloin tavallinen? Mihin raja vedetään? Minusta vain sellainen ääni on ei-ansaittu, jonka kokonaan suomalainen äänestäjä antaa ulkomailta Suomelle. Jos muuttaisin Puolaan, pitäisin Suomelle antamiani ääniä moitteettomina (enhän voisi äänestää Puolaa). Jos Suomi jaettaisiin kahdeksi valtioksi, uusien naapurusten toisilleen antamat äänet olisivat yhtä moitteettomia kuin Suomi-Ruotsi-äänet nyt.

En saivartele. Puhelinäänestys merkitsee täydellistä vapautta äänestää millä perusteilla kukin haluaa. Jos vapauden seuraukset ärsyttävät, sitä voidaan yrittää rajoittaa, mistä seuraa taas uusia ongelmia (esim. paluusta raateihin korruptio-ongelma). Kannatan maltillisuutta, sillä perin harva katsoja ajattelee itse äänestävänsä "väärin". Ellei mielipide kelpaa, miksi katsoa koko showta?
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti:Äänestäjä tietäisi millä säännöillä systeemi toimii. Pitääkö tykittää 50 tekstaria jotta olisi mitään toivoa oman äänen vaikutuksesta vai riittääkö vähempikin.
Suomessa siis kuulemma oli 20 tekstarin raja, onko se eri muualla?

Avatar
aprestoi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 352
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 04:15
Paikkakunta: Auckland, Uusi-Seelanti

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja aprestoi »

Rousku kirjoitti: Suomessa siis kuulemma oli 20 tekstarin raja, onko se eri muualla?
Tanskassa kuulemma voi aanestaa vain kerran per puhelin, en tieda onko totta?

Ja UKssa ei ole tekstariaanestysta ollenkaan, onko muualla sama juttu?

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja sziget »

hra47 kirjoitti:Rekisteröityessä pitäisi ilmoittaa oma kansallistaustansa ja asuinmaansa, joita ei saisi äänestää numerosta joka pitäisi myös ilmoittaa.
Asuinmaani (Suomi) ja kansalaisuuteni (suomalainen) voin kertoa, mutta etninen taustani on oma asiani. Kuitenkin juuri etninen tausta tuntuu eniten kiinnostavan, kun syynätään esim. virolaisten Venäjälle antamia ääniä.
sussu kirjoitti:
Haksis kirjoitti:entäs se jos oman semin maita sais äänestää semissä ja finaalissa mutta toisen semin ei kummassakaan??
Minä haluan äänestää sitä kappaletta josta eniten pidän!
Samoin. Tuollaista rajoitusta olisi vaikea myydä katsojille: "Te suomalaiset olette pitäneet liikaa Ruotsin viisuista. Nyt teidän täytyy pitää Moldovasta tai Andorrasta."
Timoteus kirjoitti:Jos kotikatsomoiden mielipiteistä halutaan nykyistä enemmän infoa, niin kärkikymmenikön rankkaamisen sijaan jotain ideaa voisi olla sellaisessa, että kunkin biisin soidessa / soitua voisi antaa siitä tekstiviestillä arvosanan (0 - 10). Arvosanojen antamisen pitäisi tosin olla melko edullista, jos halutaan ihmisten antavan sellaisia joka biisille. Eikä yhdestä liittymästä pitäisi tietysti hyväksyä kuin yksi arvosana kullekin biisille.
Sama ongelma kuin käännöskilpailuissa: antamalla nollan voisi pudottaa inhoamiaan viisuja tai niitä, joiden kuvittelee uhkaavan oman maan menestystä. "Arvosanoja" voi antaa jo nykyään siten, että tekstaa ykkössuosikin puolesta viisi kertaa, kakkossuosikin puolesta neljä kertaa jne. Vai tarkoititko, että ehdottamallasi tavalla tämä olisi halvempaa?
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Äänestäjä tietäisi millä säännöillä systeemi toimii. Pitääkö tykittää 50 tekstaria jotta olisi mitään toivoa oman äänen vaikutuksesta vai riittääkö vähempikin.
Suomessa siis kuulemma oli 20 tekstarin raja, onko se eri muualla?
Ei ole mikään temppu hamstrata prepaid-liittymiä niin paljon kuin vain fanaattisuutta jonkun teiniartistin tukemiseksi riittää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti:Samoin. Tuollaista rajoitusta olisi vaikea myydä katsojille: "Te suomalaiset olette pitäneet liikaa Ruotsin viisuista. Nyt teidän täytyy pitää Moldovasta tai Andorrasta."
En ehkä ole keskimääräinen katsoja, mutta kyllä minä varmaan tyytyisin siihen, että saisin sanoa, onko mielestäni Moldova vai Andorra parempi. Eihän minun sitä varten tarvitse edes erityisesti pitää niistä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

sziget kirjoitti: Asuinmaani (Suomi) ja kansalaisuuteni (suomalainen) voin kertoa, mutta etninen taustani on oma asiani. Kuitenkin juuri etninen tausta tuntuu eniten kiinnostavan, kun syynätään esim. virolaisten Venäjälle antamia ääniä.
Sitten kai ei voi kuin todeta, että monikulttuurisuuden periaatetta noudattavassa Euroopassa aika on ajanut kansallisuusrajoihin perustuneen äänestysaluejärjestelmän ohitse, eikä se toimi enää tarkoituksen mukaisesti. Se on rikki. Kaputt! Ehdotuksia mitä tilalle? Jos Eurooppa jaetaan edelleen äänestysalueisiin, miten se pitäisi tehdä?
Viimeksi muokannut hra47, 27 Touko 2008, 02:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti:Ei ole mikään temppu hamstrata prepaid-liittymiä niin paljon kuin vain fanaattisuutta jonkun teiniartistin tukemiseksi riittää.
Siinä suhteessahan artistit ovat samalla viivalla - se voittaa, joka onnistuu herättämään yleisön fanaattisuuden. Vanhemman väen suosikeilla olisi tosin periaatteessa se etu puolellaan, että iän myötä sitä rahaa liittymien hommaamiseen on yleensä enemmän. Ja jos olisi kolme ääntä per liittymä, voisihan niitä prepaid-liittymiä silti hankkia fanaattisesti.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Ei ole mikään temppu hamstrata prepaid-liittymiä niin paljon kuin vain fanaattisuutta jonkun teiniartistin tukemiseksi riittää.
Siinä suhteessahan artistit ovat samalla viivalla - se voittaa, joka onnistuu herättämään yleisön fanaattisuuden. Vanhemman väen suosikeilla olisi tosin periaatteessa se etu puolellaan, että iän myötä sitä rahaa liittymien hommaamiseen on yleensä enemmän. Ja jos olisi kolme ääntä per liittymä, voisihan niitä prepaid-liittymiä silti hankkia fanaattisesti.
Äänestäjänä ainakin minä vaadin tietää etukäteen mitä minulla on vastassa ennen kuin alan rahojani tuhlaamaan. Se ei ole yleisön tehtävä selitellä asioita parhain päin jälkikäteen, vaan systeemin pitää olla sellainen että se suo tasavertaiset mahdollisuudet äänestäjille ja selkeät pelisäännöt.

Prepaid-liittymiin liittyvät ongelmat lienee ratkaistavissa jotenkin. En tunne tekniikkaa, mutta liekö täydellinen esto mahdollinen. Käytännössä rajaton äänestämismahdollisuus ei ole mitään muuta kuin pelkkää rahastusta. Ongelma tältä osin on siis pelkästään viisujärjestäjien ahneus.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

hra47 kirjoitti:Jos Eurooppa jaetaan edelleen äänestysalueisiin, miten se pitäisi tehdä?
Samoin kuin on jo Suomelle EU-byrokratian nimissä tehty eli jaettu väestöltään tasakokoisiin NUTSeihin eli "Backmanin kalakukkolääneihin" tai kuinka nyt väkisin Suomessa yhdistetään kuntia. Kansallisvaltioiden aika on väistämättä ohi tai siis ainakin tilalle on pikaisesti saatava Eurooppa-Venäjän kansallisvaltio.

Jos siis halutaan "Euroopan kansan mielipidettä" mahdollisimman tarkasti vastaava mielipide on tehtävä niin kuin Sanremossa. Siellä gallupfirma kokoaa suuret maakuntaraadit, jotka antavat jokaiselle kappaleelle arvosanan levyraatityyliin. Tarkemmista periaatteista kuten ikäkoostumuksesta jne. varmaan käydään aikanaan tiukkaa vääntöä.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

hra47 kirjoitti:Voihan sitä kilpajuoksunkin voittaa vaikka muilla olisikin etumatkaa lähdössä. Se vaan ei ole helppoa ja tuskinpa kukaan Suomen viisuvoiton kalastamista on ikinä helppona pitänytkään. Melkein 50 vuotta siihen meni. Suomi ei ole ollut sen enempää raatien kuin äänestävän yleisönkään suosikki...
Tämä kisa ei kuitenkaan ole kilpajuoksu. Kilpajuoksuanalogiaa jatkaakseni, kisaajien pitäisi tuon etumatkan jälkeen vähintään samaan tahtiin kuin muidenkin, jotta etumatkasta olisi mitään iloa. Tässä kisassa sen sijaan matka saattaa vaikka pysähtyä seinään sen jälkeen, jos kappaleella ei mitään omia ansioita ole.

Ainoastaan tilanteessa, jossa kappaleet on täysin tasaväkisiä, joku saa etua siitä että sitä satutaan äänestämään ihan isänmaallisuuden vuoksi... mutta tuossakin tilanteessa voi kysyä että onko sen voitto sitten väärin. Demokratia kun toimii parhaiten niiden kannalta jotka saa kannattajansa uurnille.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Klodvig kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Voihan sitä kilpajuoksunkin voittaa vaikka muilla olisikin etumatkaa lähdössä. Se vaan ei ole helppoa ja tuskinpa kukaan Suomen viisuvoiton kalastamista on ikinä helppona pitänytkään. Melkein 50 vuotta siihen meni. Suomi ei ole ollut sen enempää raatien kuin äänestävän yleisönkään suosikki...
Tämä kisa ei kuitenkaan ole kilpajuoksu. Kilpajuoksuanalogiaa jatkaakseni, kisaajien pitäisi tuon etumatkan jälkeen vähintään samaan tahtiin kuin muidenkin, jotta etumatkasta olisi mitään iloa. Tässä kisassa sen sijaan matka saattaa vaikka pysähtyä seinään sen jälkeen, jos kappaleella ei mitään omia ansioita ole.

Ainoastaan tilanteessa, jossa kappaleet on täysin tasaväkisiä, joku saa etua siitä että sitä satutaan äänestämään ihan isänmaallisuuden vuoksi... mutta tuossakin tilanteessa voi kysyä että onko sen voitto sitten väärin. Demokratia kun toimii parhaiten niiden kannalta jotka saa kannattajansa uurnille.
Seli seli. Keskinkertainen piisi + diasporaetu voi päihittää huippupiisin jolla vastaavaa etua ei ole. Vaikka kuinka kiertelisitte erilaisia skenaarioita läpi, ei se poista sitä tosiseikkaa, että lähtötilanne ei ole tasavertainen. Luokaton roskapiisi ei voita vaikka sillä olisi minkälainen etu puolellaan, joo, mutta mitä sitten? Kaksi huippupiisiä, joista toisella on diasporaetu ja toisella ei, mites sitten käykään?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Klodvig kirjoitti: Ainoastaan tilanteessa, jossa kappaleet on täysin tasaväkisiä, joku saa etua siitä että sitä satutaan äänestämään ihan isänmaallisuuden vuoksi... mutta tuossakin tilanteessa voi kysyä että onko sen voitto sitten väärin. Demokratia kun toimii parhaiten niiden kannalta jotka saa kannattajansa uurnille.
Se ei ole mitään demokratiaa, että toisen kannattajia estetään pääsemästä niille uurnille kun taas toisen ehdokkaan kannattajat voivat käyttää järjestelmän porsaanreikiä hyväkseen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

hra47 kirjoitti:Seli seli. Keskinkertainen piisi + diasporaetu voi päihittää huippupiisin jolla vastaavaa etua ei ole. Vaikka kuinka kiertelisitte erilaisia skenaarioita läpi, ei se poista sitä tosiseikkaa, että lähtötilanne ei ole tasavertainen. Luokaton roskapiisi ei voita vaikka sillä olisi minkälainen etu puolellaan, joo, mutta mitä sitten? Kaksi huippupiisiä, joista toisella on diasporaetu ja toisella ei, mites sitten käykään?
Niinno, luokattomuus ja keskinkertaisuuskin on suhteellista. En itse esim. välittänyt hirveästi Venäjän kappaleesta, mutta olisi aika ylimielistä väittää että sillä ei ole mitään omia ansioita. (Enkä nyt sano että sinä väität tai että kukaan muukaan väittää niin.) Luotan vain siihen että kun äänestäjiä on riittävästi, niin nykyinenkin systeemi on ihan riittävän oikeudenmukainen. Jos finaalissa olisi 25 huippubiisiä, niin tokihan se, jolla on eniten siirtolaisia, voittaa.

P.S. :peukku: "seli seli":stä.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Klodvig kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Seli seli. Keskinkertainen piisi + diasporaetu voi päihittää huippupiisin jolla vastaavaa etua ei ole. Vaikka kuinka kiertelisitte erilaisia skenaarioita läpi, ei se poista sitä tosiseikkaa, että lähtötilanne ei ole tasavertainen. Luokaton roskapiisi ei voita vaikka sillä olisi minkälainen etu puolellaan, joo, mutta mitä sitten? Kaksi huippupiisiä, joista toisella on diasporaetu ja toisella ei, mites sitten käykään?
Niinno, luokattomuus ja keskinkertaisuuskin on suhteellista.
Itsehän tuota aloit puhumaan laulun ansioista tai niiden puutteesta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

hra47 kirjoitti:Itsehän tuota aloit puhumaan laulun ansioista tai niiden puutteesta.
No joo, kieltämättä. Tarkoitin kuitenkin että jos esim. laulu menee niin penkin alle kuin esim. Tsekin edustajalla tänä vuonna, niin sillä ei ole siinä paljoa ansioita. Toki joku voi silti äänestää Tsekkiä, kun tyttö oli niin nätti. En silti osaa kovin objektiivisesti arvostella, että mikä on kappaleena huippuluokkaa ja mikä keskitasoa sävellykseltään, sanoitukseltaan tai sovitukseltaan.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja JRS »

Noh, ainakin 2000-luvulla voitto on mennyt eri maahan joka vuosi :mrgreen: Ja en pida Kreikkaa ja Suomea ita-euroopan maina.
Toista oli 90-luvulla kun Irlanti voitti melkein joka vuosi.
Kavikohan keskustelu aanestyksista yhta kuumana silloin :mitvit: :roll: Tulipa vain mieleen...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Violette »

Silloin tavallista kansaa eivät tainneet viisut yhtä lailla kiinnostaa, kun voittajakin valittiin jollain salaperäisten raatien kähminnällä. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

JRS kirjoitti:Kavikohan keskustelu aanestyksista yhta kuumana silloin :mitvit: :roll: Tulipa vain mieleen...
Onhan tätä keskustelua käyty, anglosaksiset maat ovat syyttäneet Pohjoismaita kautta vuosien toisiensa suosimisesta ja viisujen alkuaikoina ranskankielinen maailma piti muiden mielestä raivostuttavasti yhtä. Niin ne ajat muuttuvat. Mutta valittaminen on ikuista :mrgreen:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Anna_M kirjoitti: Onhan tätä keskustelua käyty, anglosaksiset maat ovat syyttäneet Pohjoismaita kautta vuosien toisiensa suosimisesta
Ahaa, että se ei olekaan pelkkä tämän vuoden juttu :heh: Nimittäin tuo syyttely on käynyt aika kovana täällä.


No, ehkä se vähän lievenee nyt kun saatiin tietää Ruotsin päässeen raatiäänin jatkoon... ;)

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Belgrad 2008: Finaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Nähtyäni finaaliesitykset totesin, että kunhan vaan Venäjä tai Kreikka ei voita. Oli siinä sitten naurussa pitelemistä, kun pisteenlasku eteni... :niinpa: Onneksi kahdesta pahasta kuitenkin pienempi vei potin. Kreikkaa en todellakaan olisi kestänyt! :eiei: Onneksi Ukrainakin kiilasi lopussa edelle.
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Lukittu