Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Waldo's People - Lose control

*****
142
56%
****
65
25%
***
23
9%
**
9
4%
*
16
6%
 
Ääniä yhteensä: 255

Avatar
Tulilintu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Touko 2009, 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Tulilintu »

Ensimmäinen viesti tänne ja heti pääsee kiittämään "Kiitos Waldon Popoo"! :peukku: Teitä ei tarvinnut ainakaan hävetä. Waldolla on aivan ihana asenne muutenkin :ihana: Aamu uutisissa kiitti Karoliinaa ja antoi tälle pusun poskelle :hali:

Valitettavasti on kuitenkin annettava myös jonkun verran risuja :nuija: Koreografia oli huono, Karoliinan ääni ei minusta kulkenut yhtä hyvin kuin semifinaalissa ja taustalaulajat eivät minun mielestä täyttäneet vaatimuksia. Mutta jossitella voi aina :roll:

Jos oikein muistan niin Teräsbetoni sai saman pistemäärän, eikä ollut viimeinen :mitvit: Korjatkaa jos olen väärässä.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Speed »

Todellakin olen todella kiitollinen koko Suomen delegaatiolle heidän tekemästä työstään! :hali: Hienosti edustivat Suomea Moskovassa ja parhaansa tekivät. Ei heidän suoritukseen voi missään nimessä olla pettyneitä, kun tietää että toiset ovat antaneet kaikkensa. Ja koko edustusmatka on varmasti muutenkin ollut unohtumaton.

Ainut mihin olen pettynyt on äänestäjät :heh: Ei niitä "24" viestejä sinkoillutkaan eri maista miljoonittain.

uusimilla
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Touko 2009, 21:47

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja uusimilla »

ta1ja kirjoitti: Ja mitä junttiuteen ja osaamiseen tulee, voittajasta seuraavat kärjessä ja Suomen edellä muutenkin oli todella juntteja kitsistisiä esityksiä, joiden kaltaisia en ikinä halua enää nähdä Suomen edustajina. Ero noissa oli, etä ne oli laadukkaseen pakettiin käärittyjä ja tähän kannattaisi kyllä kiinnittää huomiota, ylöspanoon esimerkiksi stailauksen osalta.
Ehdottomasti samaa mieltä. Se vaan ei riitä, että mennään lavalle ja näytetään, että meillä on hauskaa. Suomen esitys oli sekava, elementtejä oli aivan liikaa. Miksi kamerakulmat olivat huonot verrattuna esim. Norjaan? Johtuisko siitä, että Norjalla oli paketti mietittynä jo siinä vaiheessa kun tulivat Moskovaan. Laulukilpailusta on vuosien saatossa tullut viihdekilpailu ja se on pakko ottaa huomioon suunnittelussa.
Mikään ei ole niin puhdasta ja viatonta kuin ensirakkaus!

Avatar
Sam94
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 556
Liittynyt: 10 Joulu 2008, 20:44
Paikkakunta: Kemi

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Sam94 »

Käytän tätä ensimmäistä kertaa tällä sivustolla: LOL! :roll:

1. Semifinaalista Suomi oli se, joka pääsi raadin turvin jatkoon. Muuten oltaisiin oltu äänestyksessä 12, pisteitä 42.
10. 1. semarin äänestyksessä oli Makedonia ja 11. MONTENEGRO!! Siis mitä ihmettä? :draamaa:

..ja sitten vielä kaiken kukkuraksi jumboille finaalissa.. Hohhoijjaa.. Tulipa sitten kokeiltua dance-musiikki. Mitäs seuraavaksi?

http://www.eurovision.tv/page/moscow200 ... semifinal1
Saltanötter och pärondryck

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5051
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Sam94 kirjoitti:Käytän tätä ensimmäistä kertaa tällä sivustolla: LOL! :roll:

1. Semifinaalista Suomi oli se, joka pääsi raadin turvin jatkoon. Muuten oltaisiin oltu äänestyksessä 12, pisteitä 42.
10. 1. semarin äänestyksessä oli Makedonia ja 11. MONTENEGRO!! Siis mitä ihmettä? :draamaa:

..ja sitten vielä kaiken kukkuraksi jumboille finaalissa.. Hohhoijjaa.. Tulipa sitten kokeiltua dance-musiikki. Mitäs seuraavaksi?

http://www.eurovision.tv/page/moscow200 ... semifinal1
Voisin yhtyä tähän kaikkeen! :repeilee:
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Loistavasti vetäisi meidän porukka finaalissakin! :tapu: Ei tullu hyvää sijoitusta finaalissa, mutta kyllä tästä kappaleesta saa ja täytyy silti olla ylpeä. On se kappaleena niin ylivoimaisesti vuoden paras! :joojoo: Eihän sille mitään voi, jos eurooppalaiset ei hyvän päälle tajua. :uujee:

Karoliina! :ihana: Islannin ja Ruotsin daamien ohella kisan parhaimpia laulajia. Toivottavasti tulevaisuudessa suomalaisetkin tulee arvostamaan Karoliinan lahjakkuutta vähän paremmin kuin tähän mennessä.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja tomato »

uusimilla kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Ja mitä junttiuteen ja osaamiseen tulee, voittajasta seuraavat kärjessä ja Suomen edellä muutenkin oli todella juntteja kitsistisiä esityksiä, joiden kaltaisia en ikinä halua enää nähdä Suomen edustajina. Ero noissa oli, etä ne oli laadukkaseen pakettiin käärittyjä ja tähän kannattaisi kyllä kiinnittää huomiota, ylöspanoon esimerkiksi stailauksen osalta.
Ehdottomasti samaa mieltä. Se vaan ei riitä, että mennään lavalle ja näytetään, että meillä on hauskaa. Suomen esitys oli sekava, elementtejä oli aivan liikaa. Miksi kamerakulmat olivat huonot verrattuna esim. Norjaan? Johtuisko siitä, että Norjalla oli paketti mietittynä jo siinä vaiheessa kun tulivat Moskovaan. Laulukilpailusta on vuosien saatossa tullut viihdekilpailu ja se on pakko ottaa huomioon suunnittelussa.
Paketin olii oltava valmis juo suomen finaalissa jota Waldon pläjäys ei ollut eikä se siitä Moskovaan juurikaan parantunut. Hienoa että päästiin finaaliin eikä sillä ole väliä johtuiko se tuomaripisteistä.
Viimeksi muokannut tomato, 17 Touko 2009, 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hallatar82 kirjoitti:Mihinkähän ne puheet jäi siitä, että Itä-Euroopassa ois tällä hetkellä jokin heevatan "Dance-buumi" ja PAH! Lisäksi mietityttää, miten tuo raatien vaikutus 50% vaikutti, koska saatiin naapurimaista vain muutama hassu piste. Ei hyvä.
Raatien vaikutushan oli ihan looginen. Suomen saamat pisteet naapureilta on ollu pitkälti diasporaa, eikä Suomi ole mikään raatien suosikki (muistetaan nyt että Lordi jäi kuvaavasti pisteittä vain maista, jotka käyttivät raatia yleisöäänestyksens sijasta). Raatien vaikutus riitti sysäämään Suomen totutulta bottom 25% sijoituksilta perinteiselle jumbopaikalle. Ihan niin kuin vanhoina hyvinä aikoina.

Raadit ovat tulleet jäädäkseen, sen varmisti kai viimeistään brittien ja ranskalaisten pomppaus sijoituslistalla. Hassua kyllä, kaikkia se ei kuitenkaan näyttänyt auttavan, sillä Espanja ja Saksa jumboilivat entiseen malliin. Myös Ruotsin pärjäämättömyys oli pieni yllätys, mutta iloinen asia. Meni edes jokin asia näissä kisoissa mun makuni mukaan, kun Maltankin kohdalta mun ennustus meni niin rajusti metsään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja hra47 »

ta1ja kirjoitti:
hra47 kirjoitti:JUMBOT!
Meinaako tämä että sä varmaan käänät kelkkasi nyt ja alat kivityksen?
Ei mulla ollu kelkkaa tässä asiassa. Waldo ei ollut mun ykkössuosikki ja lähinnä seurasin mielenkiinnolla miten heille käy.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Loistavasti meni Suomen esitys ja kappale on edelleen yksi vuoden parhaista :tapu: Taidan itse asiassa nostaa puntarikolmoseksi, koska Espanja on alkanut vähän kyllästyttää.

Tulosten osalta sen sijaan olisi ollut melkein armollisempaa jäädä semiin, sillä tästä jää keskivertoyleisölle muistikuva, että huonoimpia oltiin. No, itse aion ainakin fanina tehdä oman osani tällaisten virheellisten käsitysten oikaisemiseksi aina tilaisuuden tullen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jospa kokeiltais ensi vuonna taas rockia. Passionworksille tuskin olisi käynyt näin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Vettel
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 10:49

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Vettel »

Lauri tähkä edustaa nii hyvä. olis vähä erilaisempaa.

Hallatar82
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Touko 2009, 14:18

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Hallatar82 »

Mizu kirjoitti:Hallatar kirjoitti:
euroviisufanien lobbauskampanjan
mistähän kampanjasta on oikein kyse? :mitvit:
Musta paras voitti Suomen viisufinaalin ja sitä miten muut ois pärjänny emme saa koskaan tietää.
No, täällähän oli kauhea hehkutus Waldon puolesta, että laittaa Euroopan tanssimaan, kun dance-musa on kovassa iskussa Euroopassa tällä hetkellä. Ja samaan aikaan Signmarkia haukuttiin oikein olan takaa. Jos tuossa ei ole kyse jonkin sortin lobbauksesta, niin en sitten tiedä missä.. :niinpa:
Vastustan nimimerkkien lakkauttamista.. Miksen saa olla kausifani..? Tämä 3-4. nikkini!

Hallatar82
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Touko 2009, 14:18

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Hallatar82 »

hra47 kirjoitti:Jospa kokeiltais ensi vuonna taas rockia. Passionworksille tuskin olisi käynyt näin.
Eikä Signmarkille, sano mun sanoneen.. Tosin nyt se on jo myöhäistä. Mutta vaikka Passionworksin olisin mielummin kisoissa nähnyt, ehkä toisella Harrylla (vahvemmalla naisäänellä) höystettynä. Varmasti olisi pisteitä tullut. Olisitte lobanneet sitä enemmän :heh:
Vastustan nimimerkkien lakkauttamista.. Miksen saa olla kausifani..? Tämä 3-4. nikkini!

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Sam94 kirjoitti:Käytän tätä ensimmäistä kertaa tällä sivustolla: LOL! :roll:
Kuule saman sanan käyttämistä mietin itsekin, ehdit ensin! :heh:

Tuntuu kyllä jotenkin... öö jumbot. Voi nenä.. :niinpa:
No, lohduttaa informaatio siitä ettei ruotsikaan pärjäillyt!

tassukka
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 22:30

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja tassukka »

tomato kirjoitti:
uusimilla kirjoitti: Pakettia ei tosiaan osattu tänä vuonna kunnolla kasata. Onhan se toki haastavaa tällaisessa biisissä, kuin minkä valitsimme, kylläkin ansiosta.

Ehdottomasti samaa mieltä. Se vaan ei riitä, että mennään lavalle ja näytetään, että meillä on hauskaa. Suomen esitys oli sekava, elementtejä oli aivan liikaa. Miksi kamerakulmat olivat huonot verrattuna esim. Norjaan? Johtuisko siitä, että Norjalla oli paketti mietittynä jo siinä vaiheessa kun tulivat Moskovaan. Laulukilpailusta on vuosien saatossa tullut viihdekilpailu ja se on pakko ottaa huomioon suunnittelussa.
Tähän olen viitannut finaalikommenteissani. Sekavaa, mä en sitä punaista lankaa löytänyt. Lordi, Norja tänä vuonna jne: JUTUN pitää olla selkeä!

Paketin olii oltava valmis juo suomen finaalissa jota Waldon pläjäys ei ollut eikä se siitä Moskovaan juurikaan parantunut. Hienoa että päästiin finaaliin eikä sillä ole väliä johtuiko se tuomaripisteistä.
Waldolla oli oikeastaan lähes puolivälin kappale. Hyvä. Mutta tuoa esitykseen satsaamattomuus johtuu varmaan myös levy-yhtiöistä. Onhan Suomen viisujen päätarkoitus nykyään levyjään julkaisevien artistien promoaminen. Tuollaisista tarkoitusperistä on valmiin viisuesityksen luominen varsin kaukana.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Viimeinen sija oli tottakai pettymys, ja raatiäänillä semistä jatkoon pääsy todellinen jymy-yllätys :shock:
Mietityttää vain, millaista lokaa Suomen niskaan nyt kaadetaan ulkkisfoorumeilla tuon johdosta... (Vaikka minusta säännöt ovat sääntöjä, ja nykyisten sääntöjen perusteellahan Suomi oikeutetusti jatkoon pääsi.)

Hallatar82 kirjoitti:En voi olla miettimättä kuinka Signmarkin ja kumppaneiden olisi Moskovassa kaynyt. Varmaan paljon paremmin!
No tuskin todellakaan olisi. Kenties vielä huonommin. (Jotenkin arvasin, että tämä kortti vedetään tietenkin esiin tässä vaiheessa. :niinpa: )

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Odotin tosiaan sijoitusta 15 sijan paremmalle puolelle. Näin ei kuitenkaan käynyt, mutta se ei johtunut kappaleesta.

Waldon omat kommentit
http://euroviisut.yle.fi/uutiset/2009-0 ... jossitella
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Suurin yllätys oli minulle tuo finaaliin selviäminen raatien avulla. Mutta hyvä niin! Ei tämä kyllä finaalin huonoinkaan kappale ollut, mutta ei voi mitään. Hyvin vetivät finaaliesityksen, mutta melkein Karoliinan olisi voinut nostaa enemmän esille. Lisäksi rap-voimaa olisi voinut lisätä nostamalla joku toinen räppäri Waldon kaveriksi, Elastinen tai Osmo Ikonen???Mutta sitten olisi pitänyt toinen kuorotyttö jättää pois. Mutta jossittelu on turhaa, vaikka sitä harrastaa mielellään Ensi vuonna uudet tuulet! :peukku:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Sijoituksesta viis! Tämä on ja pysyy yhtenä Suomiviisusuosikkinani! Kiitos Waldolle, Karoliinalle ja koko poppoolle! :joojoo:
I am not that desperate and you are not that lucky.

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

ta1ja kirjoitti: Sori nyt nimimerkki BruiseViolet, mutta toi kuulostaa vähän ylimieliseltä ja ikävältä, vaikka olenkin viimeisestä lauseesta samaa mieltä, mutta suuren levy-yhtiön leivissä oleminen ei kyllä tee kenestäkään huonoa artistia, päinvastoin, suurin osa on joutunut aika kovan taiston ja koulun käymään sinne päästäkseen. Ehkä Idolseja lukuunottamatta :heh: , eikä niistäkään kaikki ansioitta siellä ole.
En nyt oikein ymmärrä, mistä päättelit suurten levy-yhtiöiden olevan mulle automaattisesti kirosana..? Sen suhteen tosin ei mieleni muutu, että pidän niiden juuri Suomen karsintoihin kaivamia artistejaan jossain määrin juntihkoina, tai sanoisinko ummehtuneina ja mielikuvituksettomina? Mutta jos nää levy-yhtiöt ns. nuuskisivat useammin et mitä muita hajuja musiikkikentästä löytyy niin en ainakaan panisi vastaan. Täytyy kyllä silti sanoa, että useimmiten suuret levy-yhtiöt pelaavat niin varman päälle, ettei uskallukselle ole jäänyt juuri sijaa (esim. Lordi toki poikkeus, vaikka ei silloinkaan tuoreudella pelattu).

Ehkä ongelma on myös se, että nää artistit mitä on saatu, on ainoita joita on kiinnostanut lähteä leikkiin mukaan. Ja ihan mielelläni mä otan vastaan isotkin starbat jatkossa, mutta iso starbakaan ei automaattisesti ole hyvä vain siksi, että se on tunnettu.

Avatar
Christie65
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Touko 2008, 13:50

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Christie65 »

rosetta kirjoitti:
Hallatar82 kirjoitti:En voi olla miettimättä kuinka Signmarkin ja kumppaneiden olisi Moskovassa kaynyt. Varmaan paljon paremmin!
No tuskin todellakaan olisi. Kenties vielä huonommin. (Jotenkin arvasin, että tämä kortti vedetään tietenkin esiin tässä vaiheessa. :niinpa: )
Olen samaa mieltä jälkimmäisen kommentin kanssa. Tuskimpa Signmark olisi paremmin tämän vuoden kappaleitten joukossa pärjännyt.

Joku toinen mainitsi, että Moskovaan olisi pitänyt lähettää Passionworks. Se tuskin olisi päässyt semistä jatkoon edes raativoimien turvin.

Viimeinen sija oli tietysti pettymys, mutta vastukset olivat tänä vuonna kovia. Mielestäni ei ole aihetta maansuruun, sillä niinkuin joku jo aikaisemmin mainitsi, 17 maata ei päässyt finaaliin. :peukku:

Lose control on edelleen yksi tämän vuoden lempparibiiseistäni ja olen edelleen sitä meltä, että kappale oli paras Suomen karsinnoissa.
Haba Haba, Boom Boom, Da Da Dam, Ding Dong

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Mun aanista ei mennyt kuin kolme lapi :lohduton: Koitin aanestaa mutta tuli koko ajan viestia etta lahetys epaonnistui...Muuten oisin aanestanyt ainaskin kymmenen kertaa :surrur:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Darhen kirjoitti:Sijoituksesta viis! Tämä on ja pysyy yhtenä Suomiviisusuosikkinani! Kiitos Waldolle, Karoliinalle ja koko poppoolle! :joojoo:
Ehdottomasti paras Suomen edustusviisu koskaan! :joojoo: Viis siitä, ymmärsikö Eurooppa, mulle tää on ykkönen. :tapu:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Hallatar82
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Touko 2009, 14:18

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Hallatar82 »

Parille meikäläiselle vastanneelle: Jokaisella on oma mielipide, ja jossitteluahan tämä nyt on. Mutta mielestäni kyllä Signmark tai PW olisi pärjännyt paljon enemmän. Saanut enemmän huomiota ympärilleen (Signmark eritoten) ja sitä kautta saanut faneja. Kukin taaplaa tyylillään.. :roll:

Mutta vaikka itse olen Dance/trance-ihminen henkeen ja vereen, euroviisuissa Suomen edustajana en halua sitä sorttia enää nähdä, pliis. Ellei satu olemaan joku TÄYSIN tajunnan räjäyttävä Ercolan, Daruden tai JS16:n biititys :ihana:
Vastustan nimimerkkien lakkauttamista.. Miksen saa olla kausifani..? Tämä 3-4. nikkini!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

BruiseViolet kirjoitti:En nyt oikein ymmärrä, mistä päättelit suurten levy-yhtiöiden olevan mulle automaattisesti kirosana..? Sen suhteen tosin ei mieleni muutu, että pidän niiden juuri Suomen karsintoihin kaivamia artistejaan jossain määrin juntihkoina, tai sanoisinko ummehtuneina ja mielikuvituksettomina?
No sä esititi asian niin. Lisäksi pakko myöntää että mua raivostuttaa ihan oikeast junttikortin käyttö etenkin tällaisissa tilanteissa, koska se ei ole mitenkään rakentavaa, eikä aja kehitystä yhtään mihinkään suuntaan, eikä tarjoa oppimismahdollisuutta. Ainoa mitä se tekee on kaataa kuraa artistin niskaan ja se taas ei, kuten jo sanoin edistä mitään.

Musta nimittän Valko-Venjän Petr olisi nyt erittäin hyvä keissi tutkittavaksi siitä, miten aika epätoivoiselta näyttävä juttu - jonka kohdalla toi junttikortti silloin alussa heilui - käännettiin ja se itse käänsi sen oikeasti tyylikkääksi jutuksi - kesken ehkä jäi, mutta silti. Ei ne artistit ole joko juntteja tai ei-juntteja, kerrasta poikki ja pinoon, vaan kaikki on kiinni esillepanosta, sen artistiuden kehittämisestä, olennaisen esille kaivamaisesta, jos oikein kylmästi puhutaan tuotteistamisesta.

Jos nyt tän Waldon kanssa lähtisi jostain esimerkiksi liikkeelle, niin kyllä se on esimerkiksi stailaus. Se oli sekevaa ja halpaa ja halpana se lähetti ihan vääriä visuaalisia viestejä, jotka johtavat just tohon ajatukseen "junttipopppoo". Ja kun kerran biisistä pidettiin studiona ja sit ei esityksenä ja ne kuitenkin periaatteessa lauloi hyvin, niin tollaset asiat vaikuttaa siihen mielikuvaan, koetaanko biisi ajankohtaisena vai ei. Tän kohdalla se oli erityisen kriittistä, koska tyylilajissa pitäisi äänestäjistä johtuen olla muodin ihan kärjessä ja hallita koodisto superhyvin.

Mulla ei ole erityisen hyvää kuvaa syntynyt levy-yhtiöiden tai pop/rock skenen stylisteistä. Idols on yks esimerkki, mutta viimevuona oli pöyristyttävää lukea, kuinka Warnerin joku mimmi marssitti TB:n Dressmaniin ostamaan pukuja. Siis kun näkee minkä tasoisissa vetimissä muun euroopan jäbät kulkee. Onneksi kyse ei ollut esiintymisasuista ja nehän muutenkin tiesi miltä esityksessä pitää näyttää. Mutta niin monta kertaa meillä homma on kaatunut paljon just niin sivuseikkana pidettyyn pinnallseen asiaan kuin vaatteisiin ja habitukseen: Cat Cat, Laura ja kyllä mä osan panen Waldollakin tähän kategoriaan. Ja pahinta on, että tälle olisi niin helppo tehdä paljon, kääriä paketti laadukaaseen paperiin.

uusimilla
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Touko 2009, 21:47

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja uusimilla »

ta1ja kirjoitti:
Mutta niin monta kertaa meillä homma on kaatunut paljon just niin sivuseikkana pidettyyn pinnallseen asiaan kuin vaatteisiin ja habitukseen: Cat Cat, Laura ja kyllä mä osan panen Waldollakin tähän kategoriaan. Ja pahinta on, että tälle olisi niin helppo tehdä paljon, kääriä paketti laadukaaseen paperiin.
Juurikin näin. Meillä ei yleensä ole tarvinnut hävetä laulun osuutta. Pientä epävireisyyttä löytyy muiltakin, mutta täysin laulutaidottomia ei Suomesta ole koskaan euroviisulavalle laitettu. Hyviä laulujakin suomalaiset ovat viisuissa laulaneet. Siksi on älytöntä, että Suomen homma kaatuu tähän visuaaliseen puoleen. Täällä kyllä osataan, jos ammattilaisten apua vaan haluttaisiin käyttää. WP:n esitys oli hävettävän amatöörimäinen!
:jupinaa:
Mikään ei ole niin puhdasta ja viatonta kuin ensirakkaus!

Avatar
Tulilintu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Touko 2009, 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Tulilintu »

Lainauksia findancen tekemästä haastattelusta ennen suomen finaalia.
Alun perin ehdolla oli kaksi biisiä, Lose Control ja World Empire, joista ensimmäinen lopulta päätyi viisuehdokkaaksi.
Jos ollaan ihan rehellisiä niin kyllä tuo World Empire on parenpi kappale kuin lose Control. Muutenkin levyllä on pari ihan muukiinmenevää hittiä jotka olisivat voineet menestyä viisuissa.
Suomalaisilla on aika huonot odotukset ja jos siellä ei pärjää, saa vain haukut niskaansa, kuten Teräsbetoni viime vuonna. Muutenkin kisat menevät vuosi vuodelta pahemmiksi, kun mukana olevia maita on enemmän. Nyt on kaksi karsintaa plus finaali, ja porukka yrittää kaikin keinoin nousta esiin muiden joukosta.
Olet niin oikeassa :joojoo: Odotan kauhulla maanantain lehtiotsikoita :lohduton:
Viime vuonna ulkomaalainen tuttuni sanoi Teräsbetonin biisin kuultuaan, että suomi kuulostaa muiden korvaan rumalta, kuin kuuma peruna olisi suussa. Olisi ihan sama, vaikka laulaisi maorikielellä.
Tuossakin olet oikeassa :joojoo: Minun mielestäni on ihan turhaa lähettää suomenkielisiä kappaleita, kun ei ketään niitä ymmärrä.(oma mielipide)

Loput haastattelusta voi lukea tuolta.http://www.findance.com/haastattelut/323/waldos-people

Hallatar82
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Touko 2009, 14:18

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja Hallatar82 »

Hitto kun itkettää.. Ja pelottaa ensivuotisten kisojen kanssa jo nyt. :lohduton:
Vastustan nimimerkkien lakkauttamista.. Miksen saa olla kausifani..? Tämä 3-4. nikkini!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2009: Waldo's People - Lose control

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Tulilintu kirjoitti:
Alun perin ehdolla oli kaksi biisiä, Lose Control ja World Empire, joista ensimmäinen lopulta päätyi viisuehdokkaaksi.
Jos ollaan ihan rehellisiä niin kyllä tuo World Empire on parenpi kappale kuin lose Control.
No ei todellakaan ole. Huvittavaa, jos WP olisi menestynyt paremmin niin kukaan ei sanoisi tällaisia...
Viime vuonna ulkomaalainen tuttuni sanoi Teräsbetonin biisin kuultuaan, että suomi kuulostaa muiden korvaan rumalta, kuin kuuma peruna olisi suussa. Olisi ihan sama, vaikka laulaisi maorikielellä.
Tuossakin olet oikeassa :joojoo: Minun mielestäni on ihan turhaa lähettää suomenkielisiä kappaleita, kun ei ketään niitä ymmärrä.(oma mielipide)

Niin, eihän vironkielisellä (jota kukaan ei ymmärrä) kappaleellakaan tänä vuonna pärjätty ollenkaan, ei. :draamaa:

Lukittu