Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Yohanna - Is it true

*****
60
48%
****
24
19%
***
21
17%
**
13
10%
*
7
6%
 
Ääniä yhteensä: 125

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6306
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja mariah »

mariah1979 kirjoitti:veikkaan et suomi antaa tälle täydet 12 pistettä :ihana:
no melkein :peukku: tää oli kamujen ja sukulaisten kaikkien suosikki ja mun mielest paras balladi tänä vuonna (niinku olen hehkuttanu mooonta kertaa) :ihana:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Speed »

Aivan upeeta, olen todella iloinen Islannin menestyksen puolesta! He todellakin ansaitsivat sen! :ihana:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Islanti näköjään voitti ykkössemifinaalinsa! Sitä ounastelinkin heti kisan jälkeen. Onnittelut toisesta Islannin viisuhistorian kakkossijasta finaalissa! :tapu:

moossa
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Touko 2009, 16:11

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja moossa »

Kaikkeni yritin :stupido: :tanssi_02: :hik: mutta tää ei vaan kohlahtanut mulle :eiei:

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Jo useaan kertaan kuultu, nähty ja sävelletty laulu. En usko, että saa radiosoittoa missään muualla kun Islannissa kliseisyydensä ansioista. Kun unohtaa omat kliseisyyden määrittelynsä, kappale toimii hyvin, kun antautuu sen tunnelmaan. Sinäänsä en ihmettele sijoitusta ollenkaan. Visuaalisessa puolessakaan en usko olevan moitteen sanaa, enkelimäisen kaunis nainen.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja JRS »

Onneksi olkoon Yohanna ja Islanti, toinen sija oli enemman kuin ansaittu.. <3 :tuuletus:
Hieno kappale tama :joojoo:
Paljon kiitoksia Islannille viisuilusta! :islanti:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Ihastus tähän jäi sitten semi-iltaan. Eilen ei auttanut edes upea ääni, huomasin odottavani kappaleen loppumista.. :eiei:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Christie65
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Touko 2008, 13:50

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Christie65 »

Ou jeah! Onnea Islanti!!

Pakko myöntää kyllä, että ensin tämä kappale ei kolahtanut ollenkaan. Monet hehkuttivat tätä Islannin karsintojen aikana, mutta en tajunnut mistä hypetys oikeen johtui. Sitten kun kappale valittiin Islannin edustajaksi ja sitä oli "pakko" kuunnella, huomasin, että täähän on oikeestaan ihan hyvä kipale. :eeek:

Ihan järkyttävän hyvin osaa tyttö laulaa :ihana:
Haba Haba, Boom Boom, Da Da Dam, Ding Dong

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja aksim »

Mä en kyllä ymmärrä tämän menestymistä :eiei:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
helmi7
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 204
Liittynyt: 16 Touko 2006, 19:33

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja helmi7 »

Olen superiloinen Islannin menestyksestä :tapu: Olen suuri LOTR fani ja jostakin syystä mulle tulee tästä laulusta aina sellainen Keski-maan fiilis. Ihan kuin joku haltija laulaisi jotakin muinaista balladia... :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ei tää tyttö sitten oppinut esittämään tätä biisiä viikon aikana. Toi hymy ällöttää edelleen, vaikka onkin ihan söpö, mutta väärässä biisissä.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Roope »

Jónsì kirjoitti:Toi hymy ällöttää edelleen
:samaamielta:

Joku Mattilan siskoksista vois edustaa Suomea Oslossa Norja 08 & Islanti 09 -hybridilla :mrgreen: Ei ole mun juttuja nämä viisut :nohyi:

Kaaro
Siemailija
Siemailija
Viestit: 127
Liittynyt: 20 Tammi 2007, 21:43

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Kaaro »

Uskomattoman kaunis ja herkkä tulkistija. Melkein koko esityksen ajan olin kananlihalla :ihana:

anzcuuu
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Touko 2007, 22:04

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja anzcuuu »

aksim kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä tämän menestymistä :eiei:
En minäkään. Voisko joku selittää, että mikä tässä on niin ihmeellistä? Vetosko tää johonkin tiettyyn ihmisryhmään tai jotain? Biisi oli musta yhtä mieleenpainuva kuin se Tanskan ja no, kyllähän se lauloi hyvin mutta niin siellä lauloi moni muukin, että en yhtään ymmärrä miksi tää on niin erityinen...

Iloinen olen tosin siitä, että Islanti pärjäs vaihteenvuoks.

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Antero »

Selittämättömiä ovat nämä eri vuosien suosikit... tällaiset perusballadit eivät ole tahtoneet upota mitenkään viime vuosina... vrt. vaikka Suomen tarjokasta vuonna 2005, siinä tosin oli hyvä tulkitsija,mutta laulu oli mitä oli... tosin tänä vuonna sillä kokonaisuudella olisi ilmeisesti pärjätty aika hyvin...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Suomen "perusballadi" vuonna 2005 oli melodialtaan olennaisesti monimutkaisempi kuin Is it true; yllättäviä käänteitä koko ajan. Solisti ei ollut erityisen karismaattinen, näytti lähinnä krapulaiselta.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Tää soi mun päässä junassa äsken melkein koko ajan :ihana: . Sitten luin kuvauksen Casanovan vankilapaosta ja sitten päänsisäinen soittolista alkoi pyörittää viimevuotista Andorraa. :niinpa:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ :rofl: Kurja kohtalo sulla! Tarttee varmaan olla varovainen lukemistonsa suhteen. Vaikken tätä Islannin biisiä oikein pidä minään, niin toki paljon mieluummin tätä kuin Andorran viimevuotista...

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Colby kirjoitti:Höpölöpölöllää! Islanti on todellakin menny yleisöäänillä jatkoon! Kenties jopa voittanut koko semin :ihana:
Ja näinhän se teki. Ansaitusti. :joojoo: Tämä oli sellainen biisi, joka todella parani lavalla levyversioon verrattuna. Todella vei mukanaan. :ihana: Ja minä äänestän lavan taustat tämän biisin aikana kisojen hienoimmiksi! Olisin voinut katsella/kuunnella esitystä tuntikausia... Ihanaa että Islanti pärjäsi näin hyvin, oli pisteidenlaskun suurin jännitys seurata yltääkö Islanti toiseksi vai jääkö kolmanneksi. Oli todella juhlimisen aihetta kun ylti toiseksi! :joojoo:

Sanomattakin on selvää, että Islanti on varmaan äärimmäisen kiitollinen Norjalle että voitti ja jätti Islannin toiseksi. Mitäköhän olisi tapahtunut jos Islanti olisi voittanut? Kisat järjestetty Norjassa? :uujee: Olisi ollut nöyryyttävää Ilsannille. Tai no joo, ehkä ne olis omat kisansa järjestäneet, mutta hampaat irvessä rutiköyhinä..
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Sari_Mii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Touko 2009, 15:05
Paikkakunta: Ruotsi

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Sari_Mii »

Mä luulen että islantilaiset ovat todella onnellisia kakkossijaansa :heh: Voisi olla iso taloudellinen taakka järjestää kisat Islannissa.

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Olihan tämä ihan nätti herkistely, mutta en ymmärrä miten tämä pääsi kakkoseksi??
Olihan siellä paljon parempiakin ballaadeja kuten Iso-Britannian It's my time. Tälläisiä herkistelyjä on nähnyt viisuhistoiriassa jo niin paljon ja aina ne on päätyneet sinne keskivaiheille, miten ihmeessä tämä nyt nousi näin korkealle? Ei ummarra :shock:

Avatar
Kahvipapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu »

Mun mielestä tää ei ole mikään elämää suurempi viisu, mutta yksi tän vuoden parhaita balladeja kuitenkin.
(Mikä johtuu lähinnä tän vuoden balladien heikosta tasosta ;)

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Kahvipapu kirjoitti:Mun mielestä tää ei ole mikään elämää suurempi viisu, mutta yksi tän vuoden parhaita balladeja kuitenkin.
(Mikä johtuu lähinnä tän vuoden balladien heikosta tasosta ;)
Minusta tämän vuoden ballaadit olivat oikein hyviä, varsinkin IB:n ja Ranska:n mahtiballaadit.
Paljon parempia kuin tämä Islannin viisu.

Avatar
Kahvipapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu »

Mun mielestä taas varsinkin Ranskan viisu oli tosi tylsä :heh:
Ei tämäkään kyllä kovin hyvä ollut.

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja --evg »

Ihanaa että tämä tuli 2. :) Koska vasta kauhean myöhään tajusin että kuinka ihana tämä on....
IB- International Bullshit

Jisuliini
Siemailija
Siemailija
Viestit: 162
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 16:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Jisuliini »

Islannille -ainakin minä- ollaan odotettu jo pitkään sitä finaali paikkaa, olisi ansainnut sen jo 2007 vuoden viisuissa. :shock: Mutta ihanaa kun pääsi peräti toiselle sijalle tällä biisillä! Itse pidin tätä alussa ihan ok biisinä, mutta euroviisuissa kun Yohanna esiintyi, nousi heti yhdeksi suosikeistani ja aloin tykätä oikein kovasti. Vasta 18 vuotias tyttö, jumantsukka ja mikä ääni! :tapu: Biisi oli kaunis, Yohanna oli kaunis ja tulkinta mahtavaa. Onnea Islannille tokasta sijasta! :tuuletus:
Shame that it is just a fairytale~~

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4894
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja toivo »

Munkin mielestä oli tosi hienoa että Islanti menestyi näin hienosti, vaikka se mekko oli ruma ja biisi hieman tylsä.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja rewind »

Viisuballadiksi harvinaisen hieno, eikä kuulostanut väkisin väännetyltä. Yohanna oli lavalla eteerinen enkeli ja lauloi kauniisti ja vaivattomasti. Kyllä tässä olisi ollut ainesta pistää Norjalle kampoihin vielä paremminkin, mutta hyvä näinkin. toivon kanssa samaa mieltä rumasta mekosta, mutta muuten ei valittamista :)
El Robocop!

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja --evg »

Ole NIIN tyytyväinen tämän 2 sijasta, ainakin Pohjoismaat osoittivat että myös länsi voi pärjätä. Fridrik oli paikan päällä hyvin karismaattinen myös ja hänestä huokui voiton tahtoa, samoin myös Johannasta. Harmi kun euroband ei sijoittunut näin korkealle...
IB- International Bullshit

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Islanti 2009: Yohanna - Is it true

Viesti Kirjoittaja Rousku »

eurovisiongirl kirjoitti:Ole NIIN tyytyväinen tämän 2 sijasta, ainakin Pohjoismaat osoittivat että myös länsi voi pärjätä.
Olisivat minusta saaneet osoittaa sen ilman raateja... Jotkut täälläkin lännen pärjäämisestä puhuttaessa kuittasivat Lordin sillä, että se oli poikkeus. Onko siis jokainen yleisöäänestyksessäkin pärjäävä länsibiisi jotenkin poikkeus? Norja olisi voittanut ilman raatejakin, siis ilmiselvä poikkeus, ja kai tämä Islantikin aika hyvin sijoittunut.

Näköjään annoin tälle ensi kuulemalta peräti neljä tähteä, mutta lukumäärä on sittemmin laskenut vain kahteen. Johanna laulaa kyllä puhtaasti, mitä arvostan tämmöisen biisin tapauksessa, mutta liian tyttömäisellä äänellä. Ja tämä on vain kaunista, eikä tästä oikein välity oikea jätetyksi tulemisen tuska (vrt. paljon rumempi ja samalla syvempi Venäjän laulu), etenkin kun Johanna koko ajan hymyili laulaessaan. Is it true, voisi hyvällä syyllä kysyä. Okei, onhan sitä ihmisiä, jotka reagoivat hymyllä ikäviinkin tilanteisiin, mutta aika kammottavalta se näyttää.

Ulkomusiikillisena tekijänä inhoan huulikiiltoa, jota tässä kuvattiinkin oikein läheltä vielä. Niin teinixiä että. Ja sitten ne ihme kainalokulkuset mekossa.

Lukittu