ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa
i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Lyhyesti ja ytimekkäästi (Pirren äänellä):kaikki kymmenen ansaitsivat finaalipaikkansa, muut ei sinne kuulu :draamaa:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Georgia, Islanti ja Sveitsi pääsivät finaaliin niin kuin toivoinkin ja toki Suomi! Samaa mieltä muutenkin, ihan hyvät finalistit!

Turkin putoaminen harmitti, mutta ne asut olivat kamalat ja sitten sieltä alkupäästä ei tainnut finaaliin tulla monikaan. Turkin edustama groovaava äijärokkipoppi ei koskaan ole ollut kriitikoiden erityisessä suosiossa lajina, aina sitä kuvaillaan termein same old same old, veikkaan, että raaditkin preferoivat Georgiaa, joka olikin paras. Albaniaakin haikailen.

Retroinen jazzi ja akustinen poppi tosiaan suosiossa kun ajattelee, että kaikki lajin ehdokkaat menivät finaaliin: Islanti, Sveitsi, Suomi, Serbiankin voi tähän laskea. Ihan hyviä olivatkin ja ansaitusti, mutta laajempana, yleisestikin vallalla olevana ilmiönä musikaalisuudestaan, mukavuudestaan ja viihdyttävyydestään huolimatta hieman ummehtunutta ja näköalatonta. Toivottavasti joku pian keksii jotain avartavaa, kyllästyttää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Kerrankin oli positiivisia yllätyksiä useampia finaaliin menijöiden ja karsiutujien joukossa. Erityisen ilahtunut olin siitä, että Armenian finaaliputki katkesi. Se osoitti, että viisumaailmassa on oikeudenmukaisuutta ja että ihan millä tahansa tyhjänpäiväisellä renkutuksella Armeniakaan ei finaaliin pääse. Esitys oli suorastaan surkuhupainen: kamala kappale, heikko laulaja ja myötähäpeää herättävät tanssijat.

Turkin putoaminen oli positiivinen yllätys sekin, vaikka kappale sinänsä ei niin huono ollutkaan. Siinä taas näki, ettei esitykseen kannattaisi ängetä kaikkea mahdollista, se käärmenainen oli aivan tarpeeton ja vei huomiota itse kappaleelta (kun katsojat saivat jännittää, jäävätkö jalat solmuun niskaan taa vai eivät... :roll: ) Turkki sortui yliyrittämiseen.

Enemmistöstä poiketen en ihmettele Norjan putoamista. Aika tyhjänpäiväinen, vaikkakin toki pirteä renkutus sekin oli. Lisäksi en missään vaiheessa uskonut, että tämä iskisi itäeurooppalaisiin puhelinäänestäjiin - afrikkalaistaustaiset rytmit ja solisti tuskin herättävät suurta innostusta siellä.

Liettua yllätti, en olisi uskonut, että näin vaikea musikaalikappale menisi läpi. Esitys oli hyvä eikä samassa genressä ollut kilpailijoita, joten mikäpä siinä.

Suomen läpimenosta olin varma, vaikka kieltämättä jo hieman alkoi hermostuttaa, kun ei meinannut omaa lippua tulla esiin ja paikat olivat jo vähissä (ja vielä pari "varmaa" läpimenijää jäljellä, onneksi eivät sitten olleetkaan varmoja). Erottui niin positiivisesti muista, että läpimeno oli illan ansaituin.

Sveitsin finaalipaikka oli myös kiva yllätys. Karsiutujista jäin kaipaamaan vain Puolaa, vaikka en yllättynytkään sen putoamisesta. Kroatialle kunniamaininta vuoden pukutempuista - ne olivat kyllä ihan taikatemppuja. :shock: Mutta taikatemputkin säväyttävät vain kerran, joten tämä riitti.

Kokonaisuutena olen tyytyväinen ykkössemin lopputuloksiin. :joojoo:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mulla on kiire enkä ehdi nyt paljoa kommentoida, mutta erityisen iloinen olen Georgian, Unkarin ja Serbian jatkoonmenosta. Georgia varsinkin yllätti totaalisesti livenä, mahtava veto! Unkari ja Serbia yksinkertaisesti ovat vain parhaita. Liettuan pääsyä finaaliin en ymmärrä ollenkaan. Mukava yllätys sen sijaan oli ettei Turkki päässyt turhanpäiväisellä "rokillaan" finaaliin. Hah! Kroatian sexiccään colcon acan olisin mielelläni nähnyt finaalissa, mutta ei sen putoaminen mikään yllätys ollut. Suomi ja Islanti jatkopaikkansa ansaitsi, vaikken biiseistä oikein tykkääkään.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olen varmaan tulossa vanhaksi, kun niin tykkäsin pirteistä renkutuksista Norjasta ja Armeniasta. Myönnän toki että jälkimmäisen laulusuoritus ollut hyvä, mutta biisi oli :mrgreen: Joo, tiedän kuuluvani vähemmistöön.

Oikeastaan jatkoonmenijöistä ihmettelen eniten Serbiaa. Biisi on "ihan kiva", mutta juuri semmoinen joka ei ole tarpeeksi voimakas saadakseen ihmiset tarttumaan luuriin, semminkin kun on omakielinen. Saatiinko se tarvittava voima esityksen (kirjaimellisesti :heh: ) pyörryttävän upealla visuaalisella puolella, jossa kaikki oli harkittua ja toimivaa? Nina ei kaikin osin laulanut ihan täydellisesti, mutta oli kyllä niin innostunut, iloinen ja energinen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Jännä nähdä, kenelle menevät Saksan ja muiden vastaavien Turkille "varatut" äänet.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Toivottavasti eivät ainakaan Azerbaidzanille...
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Mansikka kirjoitti:Jännä nähdä, kenelle menevät Saksan ja muiden vastaavien Turkille "varatut" äänet.
Niinpä! Vihdoinkin azeritkin antavat 12 pistettään jollekin muulle maalle kuin Turkille. :rofl:

Olen kyllä edelleen aika yllättynyt siitä, että ikimenestyjät Armenia ja Turkki putosivat! :shock: Heille tämä putoaminen on varmaan ollut vielä suurempi shokki kuin Ruotsille oli viime vuonna. :heh: Ai minäkö vahingoniloinen? :mrgreen:

Enkä muuten käsitä, miksi kaikkialla itketään sen Norjan perään. Sekö muka oli joku ennakkosuosikki! Ei minusta. Finaalipaikkaa veikkasin Norjalle itsekin, mutta en kyllä silti niin kamalasti yllättynyt sen putoamisestakaan...

Liettuan ja Sveitsin finaalipaikat tulivat minulle aika puskista, samoin osittain Unkarinkin.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:Oikeastaan jatkoonmenijöistä ihmettelen eniten Serbiaa. Biisi on "ihan kiva", mutta juuri semmoinen joka ei ole tarpeeksi voimakas saadakseen ihmiset tarttumaan luuriin, semminkin kun on omakielinen. Saatiinko se tarvittava voima esityksen (kirjaimellisesti :heh: ) pyörryttävän upealla visuaalisella puolella, jossa kaikki oli harkittua ja toimivaa? Nina ei kaikin osin laulanut ihan täydellisesti, mutta oli kyllä niin innostunut, iloinen ja energinen.
Minä en tajua tätä. Minusta biisi oli niin geneerinen ja motown retronakin jo noin biljoona kertaa uuden tulemisensa kokenut, että kun siis tämä oli vielä sellaisena pikkusievä, niin en jaksa ymmärtää mistä tämä jälleen äänestäjiä keräsi ja että niin monet musiikki-ihmisetkin siitä pitivät. En tajua, tämä oli se "tämä on jo niin nähty" ehdokas, mielestäni. Mutta kai se sitten joka kerran iskee uusiin sukupolviin uudelleen ja sitten on niitä jotka jäävät tämä turvatyynyn päälle köllöttelemään ammattilaisinakin. Vetäähän ne jotain bluesbrotheriakin varmaan UMOnkin kanssa :shock: vaikka maailman tappiin saakka.

E: siis motown on loistavuuden loistavuutta, mutta joku raja retroilulla ja kierrätyksilläkin.
Viimeksi muokannut ta1ja, 11 Touko 2011, 11:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Aintsu kirjoitti:Toivottavasti eivät ainakaan Azerbaidzanille...
No niinpä! :roll: Haluaisin kyllä kovasti uskoa niitä saksalaisfaneja, jotka sanovat että Suomelle...[
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Mansikka kirjoitti:^ Kyllä hurrattiin! Meidän kisakatsomossa huomattiin sama asia :joojoo: .
no sen huomasivat ainakin he jotka jättivät selostusäänen täysin pois.... sikäli harmittaa noi juontajien höpötykset että...kyllä, ymmärrän toki jos jotkut tekevät tälläisenkin säädön omiin laitteisiinsa. Ja unkarin esitys kuulosti komeimmalta eli parhaimmalta kaikista tähän astisista kerroista, (aikaisemmin ehkä ajattelin ao. jytkypiisistä että jaajaa tämäntyylisiä lauluja ne äänestää vaikka väkisten sinne kaikkien listojen kärkeen...kunhan on vaan sitä jumputijumputia... tuli toki mieleen Islanti -10 joka onkin h..etin hyvä! myös! ) pidän ihan mahdollisena että se tulee korjaamaan maansa historian ensimmäisen kranpriivoittonsa, siis jos sitä ei sitten suoda tälle sinivalakoselle satojentuhansien lampien ja järvien niemimaalle...

Avatar
Hilurimpsis
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 18:29

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Hilurimpsis »

Esitysten perusteella halusin jatkoon

1. Suomi
2. Serbia
3. Unkari
4. Sveitsi
5. Norja
6. Puola
7. Albania
8. Islanti
9. Portugali
10. San Marino

Eli mun suosikit pääsi aika hyvin :). Show oli ihan hyvä, lavastakin tykkäsin. Kommentaattorihäsellys ärsytti, postikortit oli vähän tylsiä. Juontajat aika mitäänsanomattomia ja muka-hauskoja. Väliaikanumero ihan ok.
Gangsta 4 life

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Speed »

Tunteet menivät eilen aikamoista vuoristorataa. Sydän hakkas hirveällä rytmillä kun ensimmäisiä kuoria avattiin, mutta pikku hiljaa pelko alkoi tulla pöksyihin ja karvas pettymys mieleen. Siinä vaiheessa kun kuoria oli enää kolme jäljellä ja Venäjä, Norja, Turkki, Armenia ja Suomi ilman jatkopaikkaa olin valmis heittäytymään maahan itkemään :heh: Ja sitten sieltä pamahtaa FINLAND :kups: Kuinka voi muutaman minuutin sisällä mennä noin tunteiden äärilaidasta toiseen :uujee:

Saage
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 258
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 21:12
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Saage »

Armenia ja Turkki :rofl: vahingonilo paras ilo... Mutta kysynpähän vaan mitä tekee finaalissa joku Liettua?! :niinpa: haiskahtaa vahvasti juryääniltä. Ihmettelen myöskin vähän Unkarin ja Sveitsin jatkoonpääsyä.
I've never been afraid of the highest heights
Or afraid of flying now
I've never been afraid of the wildest fights
Not afraid of dying
But now I want off this ride cuz your scaring me and I don't like where were going

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Arvioinnit jatkoon menneistä:

Suomi
- Paradise Oskar veti vakuuttavasti ja kyllä hieno lavaesitys nostaa pisteitä biisinkin suhteen. Ansaittu finaalipaikka! Toivottavast finaalissa tulee jonkimmoista menestystä, vaikka esiintymisnumero ei ole se parhain. ***

Serbia
- Kiva esitys, joka erottui joukosta, mutta olen kyllä biisiin kyllästynyt totaalisesti. Finaalin meno ei tullut kokonaisuutta ajatellen yllätyksenä, mutta minä olisin jättänyt neidit finaalin ulkopuolelle. ***

Liettua
- Kaunis kappale ja kaunis esitys, mutta jotenkin jää muiden jalkoihin. Olisi voinut jäädä finaalista pois. **

Kreikka
- Se räppäri pilaa esityksen lähes täysin. Loukas Giorkas yksinään olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta onneksi hänen lauluaan kuullaan kuiteskin melko paljon. Melodiallisesti biisi on hyvä, mutta räppäri... ***

Azerbaidžan
- Muovinen kuin mikä. En ollenkaan tykkää ja toivon, että tulee finaalissa floppaamaan. Mies laulaja hoilas epävireisesti ja muuten esitys oli kehno. Finaalipaikka ei kylläkään tullut yllätyksenä... **

Georgia
- Lavaesitys TOIMI! Tämä oli illan parhaimpia, vaikka enne eilistä biisistä en oikein ole pitänyt, mutta eilen kolahti ja täysillä! Toivottavasti finaalissakin menestyy. ****

Sveitsi
- Biisi on kaunis, mutta esitys karmaiseva. En ollenkaan tykkää esityksestä, se ei sovi kappaleeseen. Finaalipaikka tuli yllätyksenä. ***

Unkari
- ILLAN PARAS! Ihan ehdoton top-5:n menijä, meikä tykkää valtavasti. Hieman pelotta laulu, mutta onneksi Kati hoiti homman kotiin. *****

Venäjä
- Ihan kiva, mutta vähän tylsähkö. Esitys oli siististi cool, mutta kyllähän Eric vie tän satanolla! ***

Islanti
- :nohyi: *

Eniten jäi harmittamaan, että Albania ja Armenia jäivät ilman finaalipaikkaa. :lohduton: Mutta Turkin pois jäänti finaalista... :heh: Ja Norjan tippuminenkaan ei tullut yllätyksenä.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Suorastaan mahtavat finalistit! Ainoat, jotka olisin vaihtanut pois, ovat (ehkä) Liettua ja (varmasti) Venäjä. Tilalle olisin päästänyt San Marinon ja Albanian. Nyt ääneni menivät hukkaan. :sorivaan:

Positiivinen yllätys finaaliinmenijöistä oli Serbia, jonka mahdollisuuksiin en uskonut, mutta josta pidän. Suomi oli kaikkiaan melkeinpä paras koko semifinaalista heti edellämainitun Serbian jälkeen.

Tarkempaakin analyysia myöhemmin tulossa.

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja piper »

Noni, nyt katoin ekan semifinaalin ja tämmöset ajatukset aina kustakin maasta;

PUOLA: Oli jotenkin tosi vaisu esitys. Mut silti musta noi sanat vaa kuullostaa hienolta ja olisin toivonu kuitenki, et tää olis päässy finaalii. En kyl tykänny noista asuista oikee. :D

NORJA: Mä oon niiiiin tyytyväinen, et tää ei päässy finaaliin! Siis mä en vaa voi sietää tätä..Huh. Tää on vaa jotenkin todella rasittava. Ja mikä ihme toi pyrstö on tuossa hameessa? :D

ALBANIA: Tästä tuli jotenkin kylmät väreet pintaan..en tiiä sit miks. No, mut kyllähän tuo naikkonen laulaa osaa, en kyllä tykkää senkään esiintymisasusta? Mikähä tässä ny oikee mättää siis..:D Mut hienosti vedetty anyway.

ARMENIA: Emmy on ihan ku Jaana Pelkonen-kopio! Ihmettelen "vähä" kyl tuota nyrkkeilyteemaa tuossa..hahaa. Laulu meni kyl vähä epävireisesti ja vaisusti. Perusnätti esitys, ei oikee iskeny mihinkää..Nii, olihan sillä Emmyllä hieno "mestaruusvyö" tuossa vyötäröllä. :D

TURKKI: Mä oon todella yllättyny, ettei rahkeet riittäny finaalii.. :shock: Vaikka, ei se ny sinäänsä haittaa. Laulajalla oli hienot housut, hehe. Tää biisi oli kyllä parhain tähän asti kuulluista. Haha, noni nyt tuolta pallosta vapautu tuo Maltan kauan kadoksissa oleva lintu! :heh:

SERBIA: Olipas värikäs tausta ja kaiken maailman kiekuroita näky. Tää on semmonen ihan kiva ja piristävä biisi. Ja laulaja kyllä laulaa hyvin..Jotenkin tää melodia jää hyvin päähän soimaa..

VENÄJÄ: Mä nii haluisin tykätä tästä enemmän, mut mä en vaa pysty. En tiedä..Toi laulaja ei mun mielestä laula mitenkään hyvin ja toi biitti on jotenkin vajaa..Noilla oli hienot esiintymisvaatteet. Ja tolla laulajalla on tuollanen ärsyttävä virne naamalla kokoajan..argh. Jotain vaan puuttuu..mutta ehkä sen kerkee vielä löytää?

SVEITSI: Nooh, ihan nätti biisi. Ei silleen herätä mitään suuria tunteenpurkauksia. Kyllä tätä ny kuuntelee, mut ei tästä saa mitään ekstraa. Ok.

GEORGIA: Mä kyl tykkään tästä! Georgialta taas tämmönen erikoinen biisi, jee. Ehdottomasti ekan semifinaalin parhaimmistoa! Toivottavasti pärjää finaalissakin hyvin! Mä jotenkin tykkään kans tuon naisen äänestä..mut tuo asu oli taas ruma.

SUOMI: Siis mikä tuo paita on?!!! :shock: Kysyn vaan..ihan järkyttävä. Voisko sen vaihtaa vielä finaaliin? Tuo maapallo tuolla taustalla oli tosi hieno ja muutenkin esitys oli ihan nätti, vaikken edelleenkään syty tälle biisille. Toivotan, kuitenkin Suomelle pisteitä finaalissa.

MALTA: Täs biisis on vaa hyvä meno. :D Rupee vaan tekee mieli heilumaan..Ties kyllä, ettei rahkeet riitä finaaliin. Vois melkee sanoo, et perus-maltabiisi.

SAN MARINO: Mikä tuo tukka oli? Oliko se muka laitettu jotenkin, sehän oli ihan huonosti? :shock: Huitastu vaa toiselle puolelle päätä..Tuo mekko oli ihan ok..Ei tää biisi, kyl jää päähän ei sit millään..

KROATIA: tulee aina mielee se break-a-leg..:D Ei tää nyt kyllä oikee iskeny. Lähinnä naurettavaa. :heh: Ja se musta mekko alusa oli paljon parempi, kuin tuo vaaleanpunanen..Tuntuu, et tää biisi on vaa kokoajan tuota kertsiä..Hoooh.

ISLANTI: Timo Jutilako se nyt oli? :heh: No, täytyy sanoa..et on kyl häiritsevän saman näkönen..Mut mä en vaa tästä biisistä kauheesti irti..En mitään suurempaa. Ihan kiva, perusok. Oliskohan päässy finaaliin, ilman sitä tarinaa?

UNKARI: Toi tukka on vaan jotenki tosi vanhahtavasti liitettynä tohon asuun. Kati laulo muutenkin jokseen epävireisti..mut ehkä se johtu vaan jännityksestä? Hienoo, silti et pääs finaaliin. Mä niin tykkään tästä biisistä! Toivottavasti lauantaina menee laulu paremmin ja tää on korkeella!

PORTUGALI: Tää on vaan niiiiiiiin järkky, ettei mtn rajaa..Voiko noi oikeesti olla tosissaan?! Eikai? Mun on pakko skipata tää ohi, en kestä tätä. Ei kyl yhtään oo ihme, ettei Eurooppa syttyny tälle.. :heh:

LIETTUA: Tää on ihan peruskivanätti..mut en mä tästäkään kyllä saa oikein mtn irti sen suuremmin. Ai, se viittoo tuossa lopussa!? Hienoo!! :peukku: Tälläkertaa tuo esiintymisasukin on ihan hieno ja sopiva!

AZERBAIDZAN: Tän kuuntelukerran toiset kylmät väreet. Hienosti vedetty täytyy sanoa. Kyllähän tässä on sitä viimevuoden Tanska-kopiota vähäsen joo..Mut olihan tää ny hieno ja musta noi äänet vaan soi hyvin yhteen. Ja toi tausta oli hieno..

KREIKKA: Mä en tykkää tuosta alusta yhtää..mut sit taas tuo kertsi on tuossa paljon parempi..ja tuon miehen ääni muutenkin..Mut ei tää silti oo mun puntarissa kauheen ylhäällä. Vähän tylsähkö. Kreikalla on ollu ennemmin paljon menevämpiä biisejä, nii tää ei ny sit tunnu oikee missää..
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Aika jännä kun ensimmäiset 5 maata esiintymisjärjestyksessä putosivat pois.
Turkin,Armenian ja Norjan putoaminen oli shokki. Turkin ja Norjan biisien takia ja Armenian ihan vain sen takia että kyseessä on armenia :roll:
Itsekin ihmettelen tuota Liettuaa,Sveitsiä ja Georgiaa tuolla. Liettua pois! :jupinaa:

Tervasuo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 22:06

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Tervasuo »

Euroviisut onnistuvat melkein joka vuosi vakuuttamaan kansalaiset, että tärkeintä on diskohilebiletys ja että elämässä pääasia on ilonpito ja karkelointi.

Onneksi seassa on tällaisia Paradise Oskareita, jotka onnistuvat pysäyttämään tämän humpaten hautaan -sekoboltsijuhlan edes hetkeksi. Samaa chakalakabumbum -tuubaa tuli yhden Armenian verran niin tukevasti, että oli pakko hiljentää televisio lähes kuulumattomiin, ettei olisi pahoinvointi päässyt yllättämään.

Ja se Turkki! Vanha heavypieru oli lähes kyynelehtiä myötähäpeästä näiden äijien vetäessä 110-rosenttisesti biisiä, jonka normiukko olisi soitellut hengästymättä yhdellä kädellä. Ja se pallo siellä lavalla täydensi ja alleviivasi, että nyt muuten on testosteronit pelissä. Eikä paljon jäänyt turkkilaisista jälkeen Georgiakaan, joka toi etsimättä mieleen suomalaisen industrialmetalbändi Velcran. No, jos seassa on pakko olla tällaista, niin olkoon se Georgia.

Ja mikä pakko se on sanoittajien vääntää tekstejä lauluista ja siitä, että nyt on muuten meillä käsissä hyvä laulu, jossa on muuten saateri sanomaa. Sitten se sanoma jää kuitenkin kertomatta. Tai se typistyy siihen, että laulu on laulu on laulu.

Ja niinpä pääsemme täältä tähän, että Da da dam, on nimestään huolimatta hyvä. Siinä on alku ja loppu, välissä tarina, jossa on sanoma. Muutamalla säkeistöllä Akseli piirtää aika kokonaisen kuvan, joka on ehjä ja kaunis. Ja täynnä hienoa naivismia, jota tässä maailmassa tarvitaan enemmän kuin biletystä.

Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Mizu »

Arviot semistä.
Puola: En ole tykännyt tästä kappaleesta missään vaiheessa. Jotenkin jäi heti unholaan ja laulu meni huutamiseksi. En olisi päästänyt jatkoon. 14/19.
Norja: Aika rasittava biisi, mutta energisillä esityksellä ja tästä joukosta oisin päästänyt jatkoon. 8/19.
Albania: Aivan kauhea biisi ja tämän naisen rääkyminen oli korville tuskaa. Ei jatkoon. 16/19.
Armenia: Aivan kauhea tämän finaalin alku tosiaan. Aivan turha ja typerä biisi.Huonointa Armeniaa ikinä, en olisi päästänyt jatkoon. 17/19.
Turkki: Ihan kohtalainen kappale, mutta ei haittaa että Turkkikin välillä jää finaalin ulkopuolelle, tosin olisin itse tämän päästänyt jatkoon. 6/19.
Serbia: Nina lauloi hyvin, mutta kappale on turhanpäiväinen ja värimaailma taustalla rasittava. En olisi päästänyt jatkoon. 13/19.
Venäjä: Onneton ponneton biisi, vaikka esillepano olikin energinen. En tykkää artistista. En olisi päästänyt jatkoon. 12/19.
Sveitsi: Yllätys, suht sympaattinen esitys. Biisi kohtalainen ja tyttö osasi laulaa. Olisin päästänyt viimeisenä jatkoon. 10/19.
Georgia: Aivan ihana ja illan paras. Esitys meni täysin putkeen ja kuulosti ja näytti hyvältä. En ihmettelisi jos olisi lopputuloksissa paras Georgian sijoitus ikinä ja top 10 tällä pitäisi vähintään päästä. 1/19.
Suomi: Sympaattinen ihana esitys Oskarilta. Kaikki meni niin hyvin kuin vain voi. Kappaleena tämä ei ole ollut ihan terävimmässä kärjessä mulla, mutta tämän illan kakkonen esityksen perusteella. 2/19.
Malta: Aika lailla samat ajatukset kuin Venäjästä. Maltan poijan äänestä vain tykkään enemmän ja persoonanakin hän vaikuttaa sympaattisemmalta. Niukasti oisin jättänyt ulos finaalista. 11/19.
San Marino: Onhan tämä todella uuvuttavan tylsää katseltavaa ja kuunneltavaa. Ei mennyt laulukaan nyt niin hyvin kuin odotin. Ei jatkoon. 15/19.
Kroatia: Kroatian kalsa kana ei saanut juhlatunnelmaa kylla aikaiseksi ja pukutemppu oli niin nähty! Silti tykkään levyversiosta niin paljon, että oisin tästä porukasta tämän jatkoon pistänyt. 9/19.
Islanti: Biisi ei oikein sytytä, mutta yksi illan onnistujistahan tämä oli. Tunnelma oli tosi positiivinen ja jatkoon meni ansaitusti. 7/19.
Unkari: Kati onnistui hyvin, olisin tahtonut kuitenkin hieman energisemmän esityksen tähän discoiluun. Kati näytti hieman kulahtaneelta ja väsyneeltä. Ehdottomasti silti jatkoon. 3/19.
Portugali: Täyttä saastaa koko p***a. Ei jatkoon. 19/19.
Liettua: Boring but big tits. Aivan uuvuttavan tylsä laululintunen. Ainut huvi oli seurata pysyykö rinnat piilossa ja pysyihän ne. En ymmärrä jatkoon pääsyä, ei kyllä sitä ansainnut. 18/19.
Azerbaijan: Ihana esitys ja minä nautin katsella tätä kaunista duettoa. Hyvin tehty on hyvin tehty ja tämä vähän koskettaa mua. Ansaitusti jatkoon 4/19.
Kreikka: Kyllä Kreikkakin ansaitsi päästä jatkoon. Minua se räppärikään ei kauheasti häirinnyt. 5/19.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Leo »

Oli hyvä, etteivät "automaattisesti laululla kuin laululla" finaaliin menevät niin vain finaaliin pääsekään :tuuletus: .
Etukäteen sitä arveli, että Turkki, Armenia ja Albania sinne kuitenkin menevät. Armenian Emmy ei ole missään vaiheessa minua vakuuttanut ja livehän oli älyttömän epävireistä. Turkki jäi ensi kertaa nykymuotoisten viisujen aikaan finaalin ulkopuolelle. Ja ihan ansioista, sillä kappale ei mielestäni kuulunut finaaliin. Voimistelija pallohäkissään oli epämiellyttävää katsottavaa. Albaniallakin on usein ollut äänestäviä ystäviä juuri sen verran, että tie finaaliin on auennut. Nyt sinne ei onneksi ollut mitään asiaa. Laulu oli outo, synkkä ja huutamalla esitetty.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Muut finaaliin menneet hyväksyn täysin paitsi se ällö Azerbaidzan olisi saanut jäädä semifinaaliinsa. Ja Norjan Waka waka ei sitten iskenytkään Euroopassa. :heh:

Kokonaisuudessaan viihdyttävä ilta. :uujee: Tykkäsin kaikesta paitsi Darian pukutemppuilu oli aivan liikaa :kups: !
Love shine a light

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

7/10 meni finalistiveikkauksessa oikein. Yllättävän vähän, itse pidin omaa riviäni täydellisenä. :shock: Norjaa, Armeniaa ja Turkkia veikkasin finaaliin ja Armenia ja Turkki tuntuivat jo diasporan takia varmoilta finalisteilta. Sveitsiä, Islantia ja Liettuaa veikkasin karsiutujiksi. Yllättävin oli Liettua, koska Sveitsillä ja Islannilla tiesin olevan jonkin verran ennustuksia finaaliinpääsyyn, mutta en muista juuri mitään tahoja, jotka olisivat veikanneet Liettuaa finaaliin. Suomen finaalipaikka oli kyllä jo iloinen yllätys, koska kun 7/10 finalistia oli julkistettu, olin jo varma, että kolme viimeistä olisivat diasporan takia Armenia, Turkki ja Venäjä. Mutta olin todella yllättynyt, kun Suomi julkistettiinkin finaaliin.

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

Euro2009 kirjoitti:Ajattelin kuunnella ja katsoa kaikki ennen kun ääneni annan. Mutta kun tuo mainostus täällä menellään niin sanottakoon, että Islanti ja Liettua erityistarkkailussa.. :shock:
Islannille meni ääni ja olen todella iloinen, että suosikkeihini kuuluva Liettua menestyi ilman ääntäni.

Muutenkin olen osaltani tyytyväinen jatkoon menijöihin. Unkari ja Azerbaitzan ovat inhokkilistallani korkealla, mutta eihän kaikkea voi saada! Kreikan Lukas (vai mikä Loukus se olikaan) oli hyvä ja ansaitsi paikkansa finaaliin vaikka itse ennen eilistä omasta TOP10:stä sen tiputinkin. Turkin häkkyrä ja kiemurteleva olio oli karmeaa katsottavaa, musiikillisesti olisi kuulunut ehdottomasti kympin sakkiin, mutta hui..! San Marino ON minulla 1.Semin kymmenes veikkauksessa .. enkä todellakaan tiedä miksi :mitvit:

Akseli oli loistava tähti taivaalla... :'( mutta ilosta.

ps. yllättäen 7/10
euro2009

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

En voi käsittä kuinka Kreikka pääsi finaaliin! Esityshän oli aivan KAUHEA :eeek:

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

JokuESC kirjoitti:En voi käsittä kuinka Kreikka pääsi finaaliin! Esityshän oli aivan KAUHEA :eeek:
Koska Kreikka on Kreikka. :roll: Pisteitä tuli mm. Albanialta, Armenialta, Azerbaijanista, Georgiasta ja Turkista, luulen. (Täydet siis)

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minä ja pisteet ja taulukot :heh:

Kyllä meidän edustaja Axel oli ylivoiminen livenä eilen, sitten pidin myös Maltan edustajasta ja Islannin bändi oli loistava.


ESC 1 Semifinal

Live-esitys pisteet–CD-Studio pisteet

9,30-8,70-2011-Finland-Paradise Oskar ”Da Da Dam”
8,80-8,90-2011-Malta-Glen Vella “One Life”
8,75-8,55-2011-Island-Sigurjón's friends ”Aftur heim “
8,55-8,65-2011-Ungern-Kati Wolf ”What about my dreams”
8,40-8,80-2011-Turkiet-Yüksek Sadakat “Live it up”
8,35-8,20-2011-Schweiz-Anna Rossenelli “In love for a While”
8,30-7,55-2011-Litauen-Evelina Sasenko “C’est ma vie”
8,10-8,10-2011-Azerbadjan-Elli & Nikki “Running scared”
8,05-8,20-2011-Grekland-Loukas Giorkas Feat. Stereo Mike “ Watch My Dance”
7,80-7,05-2011-Serbien-Nina ”Caroban”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7,75-8,75-2011-Polen-Magdalena Tul ”Jestem”
7,70-7,80-2011-Kroatien-Daria Kinzer ”Break a leg”
7,55-8,25-2011-San Marino-Senit ”Stand by”
7,50-7,65-2011-Norge-Stella Mwangi ” Haba haba”
7,35-7,00-2011-Albanien-Aurela Gaçe “Kënga ime”
7,10-6,80-2011-Ryssland-Alex Sparrow “Get you”
6,90-6,70-2011-Georgien-Eldrine “One more day”
6,55-6,90-2011-Armenien-Emmy “Boom, boom”
6,45-7,40-2011-Portugal-Homens da Luta ” Luta é alegria”

Viisuihminen
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 07 Touko 2011, 20:50

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Viisuihminen »

Mä oon vieläkin ihan uupunut eilisen illan viisujänskästä. Mä jännitin ihan hirveästi Axelin esiintymistä. Mutta Oskun esityksen edetessä vajosin onnellisen ihanaan euforiaan :rakkaus: . Aivan mahtavaa :tuuletus:

Mukavan yllättävä semifinaalin tulos.

Unkarista en monen muun tavoin hirveästi pitänyt. Voi johtua siitä koltusta. En yleensä hirveästi edes kiinnitä esiintymisasuihin huomiota, mutta tuo mekko näytti siltä kuin meikäläinen olisi sen tehnyt (ja minä en sitten osaa ommella). Helmakin näytti siltä kuin se olisi vahingossa pätkäisty liian lyhyeksi (kuten minun taannoiset toppahousujen lahkeet :mrgreen: ).

Kiva, että Islanti meni jatkoon. Olen tykännyt siitä alusta lähtien.

Kreikan kappale oli minun mielestä omituinen. Sekava esitys ja sekava koreografia. Mitä ihmettä ne taustatanssijat puuhastelivat :mitvit: Kappaleen sanoma jäi mulle ihan hämärän peittoon. En tosin seurannut siinä vaiheessa sanoja ollenkaan, kun alkoi jo tulosjännitys vaivata.

Venäjä olisi myös saanut karsiutua (laulu mitätön laulajan egoon nähden :/ ).

Norja jouti karsiutumaan samoin Armenia. Niillä oli niin tyhmät kappaleiden nimetkin - toisin kuin Suomella :heh:

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Speed kirjoitti: Siinä vaiheessa kun kuoria oli enää kolme jäljellä ja Venäjä, Norja, Turkki, Armenia ja Suomi ilman jatkopaikkaa olin valmis heittäytymään maahan itkemään :heh: Ja sitten sieltä pamahtaa FINLAND :kups: Kuinka voi muutaman minuutin sisällä mennä noin tunteiden äärilaidasta toiseen :uujee:
Ylen juontajatäti sanoi jotain sellaista, että jos Suomea ei ole tullut vielä siinä vaiheessa kun seitsemän ensimmäistä finalistia on ilmoitettu, sitä on aivan turha enää odottaakaan. Ja sieltähän se tuli kahdeksantena ;)

Itse fanitin Georgiaa ja Islantia. Suomen finaaliin pääsy oli minulle oikeastaan aika yhdentekevää, koska mielestäni siellä on paljon parempiakin kappaleita. Olen muuten huomannut näitä kommentteja lukiessani, että monet pitävät Islannista tai Georgiasta, mutta harva kummastakin, kuten minä.

Tuossa Islannin kappaleessa kun komeat miehekkäät miehet laulavat "I am coming soon" sehän saa minut ihan kuumaksi :kuolaus:

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: ESC 2011: 1. semifinaali 10.5.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Huhuh, olipa yllättävät tulokset.
Mutta onnea SUOMI :peukku:
Sveitsin ja Liettuan jatkoonmenoa ihmettelin, mutta olen erittäin tyytyväinen, koska kappaleista varsinkin Sveitsi suosikkejani.
Oli se kyllä jännää kun kirjekuoria avattiin, aluksi tuli noita Liettuaa ja näin ja kaikki on siin ympärillä et ei taida Suomi mennä jatkoon.
Aluks kameramies jakso zoomata kiltisti kohti Suomifaneja, mut ku ei tullu ekoissa 5 kirjekuoressa Suomea, ni sitten luovutti :D
Tunnelma suomalaisten keskellä oli kyllä "No ei tänä vuonna, mut ehkä ens vuonna..." kirjekuoria muutama jäljellä Venäjä, Armenia, Turkki, Albania, Norja, Puola pääsemättä finaaliin... ja sitten repes FINLAND... tunnelmat oli kyllä katossa ja ulkomaisilta faneilta suomalaiset sai uuden lempinimen "Crazy Finns" :D

Lukittu