Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Euroviisut 2012 Bakussa

Ott Lepland – Kuula

*****
59
47%
****
24
19%
***
29
23%
**
11
9%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 125

Avatar
Behira
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 12 Kesä 2010, 01:18

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Behira »

Viron poitsu on kyllä ihanin aikoihin... :ihana: Myönnettäköön, että mulla on kaksi heikkoutta ylitse muiden: hepreankieliset ja vironkieliset söpöt pojat, mutta kuiteskin kröhöm...

Niin, siis Kuula. Studioversio hipoo täydellisyyttä. Ott saa äänestään uskomattoman monta sävyä esille yhden kolmeminuuttisen aikana. Sanat on hienot, ja kaikki sopivan pelkistettyä.

Semifinaaliversiosta en tykännyt yhtä paljon, olisi parempi päästä lopun isompiin nuotteihin pikkuhiljaa. Toivon että finaalissa palaisi alkuperäiseen versioon... Jännitys ei haittaa niinkään, itse asiassa ihmettelen joka vuosi miten useammat eivät tärise kuin haavanlehdet. Itse pyörtyisin jo harjoituksissa. Ja jälkeenpäin muistan jännittäjät (kuten Harelin) vain ja ainoastaan hyvässä mielessä, heihin on helppo samaistua.

Mutta oli miten oli ja kävi miten kävi, olen jälleen kerran kiitos Euroviisujen löytänyt artistin, jota tulen kuuntelemaan jatkossa. Ostin jo Ottin levyn "Laulan ma sind" ja sieltä löytyi erittäin kivaa kesämusiikkia, esimerkiksi

http://www.youtube.com/watch?v=Aoh_CJqZUU0

Imede öö - Ihmeiden yö

http://www.youtube.com/watch?v=cOC2A0EJcGk

Sa ju teat - Kyllä tiedät (näin se eesti on heleppoa ku mikä ;)).

Tämä biisi pakotti mut ostamaan koko levyn. Mikä mies. Kertakaikkiaan.
זה קשה זה קשה כשגעגוע מול ירח כאן לרגע ובורח אחריו רודף הבכי

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja inomu »

Nyt kun katsoin esityksen uudestaan ja tiesin kiekaisuista niin ne ei häirinneet enää ollenkaan, vaan kuulostivat ihan kappaleeseen sopivilta. Mutta Youtubessa oli suosituimpana kommenttina tieto, että Ott laulaisi finaalissa ilman noita kiekaisuja :mitvit: Saa nähdä sitten miten vetää.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Luin jostain, ett Ott olisi finaalin harkoissa vetänyt version, joka on alkuperäisen ja semiversion välistä. Se kuulostaa lupaavalta! (En ole tarkistanut itse harkkavideosta, koska en nyt halua katsella niitä ennen finaalia...)
Like a monument to all the time we spent

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Ainoa näistä kappaleista, joka saa aikaan kylmiä väreitä. Ihana Kuula! <3
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Boomboomchakachaka
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Touko 2011, 16:26

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Boomboomchakachaka »

Behira kirjoitti:
Niin, siis Kuula. Studioversio hipoo täydellisyyttä. Ott saa äänestään uskomattoman monta sävyä esille yhden kolmeminuuttisen aikana. Sanat on hienot, ja kaikki sopivan pelkistettyä.
Täysin samaa mieltä. :ihana:

Behira kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=cOC2A0EJcGk

Sa ju teat - Kyllä tiedät (näin se eesti on heleppoa ku mikä ;)).
Kyllä, tää on aivan IHANA, rakastuin tähänkin. Heti kun kuulin Kuulan menin minäkin etsimään tämän levyn käsiini. :ihana: :ihana:

Ihana Ott, kertakaikkiaan. Ah. Ja tuo tosiaan kuulostaa lupaavalta jos alkup. ja semiversion väliltä esittäisi tänään! :peukku:

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja muretu »

Kappaleen muuttaminen saattoi kyllä olla ihan hyvä veto. Enhän minäkään heti ensimmäisellä kerralla alkuperäiseen versioon syttynyt vaan vähitellen uusien kuuntelukertojen jälkeen löysin sen vasta. En vaan voinut kyllä kokea pientä pettymystä kun melkein heti alkuun alkaakin kova huuto. Korkeat äänet tuntuivat mennä liiallisuuksiin. Koko ajan olin kuitenkin Kuulan puolella ja toivoin finaaliin menoa.

Tässä välipäivinä olen myös kuunnellut semiversiota eikä korkeat kohdat kuulostaa enää niin vierailta. Odotan kyllä positiivisin mielin semin ja alkuperäisen yhdistelmää. Pidän tästä kappaleesta kovasti ja on oikeasti ihana kuulla viron kieltä finaalissa. :)

Ott oli kieltämättä hyvin muuttunut mies Viron karsintojen ajalta. Oli kovin nättiä ja ehkä treenatumpaakin(?) Olisin toivonut esitysasuksia ehkä muuta kuin t-paita + liiviyhdistelmää, mutta asu oli kuitenkin siisti ja nuorelle sopiva. Ott näytti ehkä ylipäätäänkin enemmän siltä, miksi hänet aina kuvittelin. Viron karsinnoissa Ott oli hieman rosoisempi, mikä yllätti silloin minut.

Jännityksestä en osaa sanoa mitään. Kyllähän sen saattoi kuulla, mutta jännitys on vain inhimillistä ja sitä peitellään nykyään ihan liikaa. Ei minusta jännitys kuitenkaan mitenkään selkeästi huonontanut esitystä. En tiedä, Viroa tänään kuitenkin täällä päässä kannustetaan. :kuulokkeet2:

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja sheep »

Viro se vaan porskuttaa kuuden parhaan joukossa omakielisillä lauluillaan. :hali: Ei voi kun ihailla. Suomikin voisi ottaa oppia - ja ehkä onkin jo ottanut, mutta kehnommin tuloksin.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ihan mahtava tulos! Ja Ott oli vielä parempi kuin semissä. :rakkaus:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja jamira »

Mä oon niin onnellinen Ottin hyvästä sijoituksesta, tämä biisi menee suoraan luihin ja ytimiin ja kovaa :ihana:

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja inomu »

sheep kirjoitti:Viro se vaan porskuttaa kuuden parhaan joukossa omakielisillä lauluillaan. :hali: Ei voi kun ihailla. Suomikin voisi ottaa oppia - ja ehkä onkin jo ottanut, mutta kehnommin tuloksin.
Kyllä Suomikin pärjäis jos se vaan joskus lähettäis sydäntäsärkevän, herkän ja kauniin balladin.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Behira
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 12 Kesä 2010, 01:18

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Behira »

Palju õnnea, Ott!

Aivan mahtavaa, hurrasin kuin mielipuoli kun Ott meni viimeisillä pisteillä Turkin ohi - iloja ne on pienetkin ilot ;).

Finaali meni ehkä hitusen paremmin kuin semi, jännitti kyllä edelleen mutta ei mitään suurempia ongelmia. Vaikka edelleen studioversio on mielestäni upeampi. Mutta sitähän ei kukaan tiedä, olisiko sillä sijoittunut yhtä hyvin. Tutkimattomia ovat äänestäjien tiet.

Ja kuten jo aiemmin totesin, Ott jää varmasti soittolistoilleni ihan vakituiseksi vieraaksi. Laulan ma sind on sen verran upea levy.
זה קשה זה קשה כשגעגוע מול ירח כאן לרגע ובורח אחריו רודף הבכי

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pitkästä aikaa Viro menestyi ansaiten sen! :tapu:
Riskinä seniorilaumat

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja muretu »

Finaalin versio oli juuri oikealla tavalla alkuperäisen ja semin yhdistelmää. Olin kovin onnellinen kun en kokenut pienintäkään epäilystä finaali esityksen aikana. Kappale soljui mukavasti eteenpäin ja korkeammat kohdat tosiaan yhdistyivät kokonaisuuteen hyvin.

Kauniilla tavalla vaatimaton kappale. Hyvä Viro, Hyvä Ott! :)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja toivo »

Pitkästä aikaa? 6. sija 3 vuotta sitten?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Pete »

toivo kirjoitti:Pitkästä aikaa? 6. sija 3 vuotta sitten?
Silloin se ei mielestäni ansainnut sitä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mä oon niin v**** yllättänyt tästä, ja hyvin positiiviesti! En voi olla tän onnellisempi, taas kuudes sija, JES.
Verinen taistelu Turkin kanssa, mutta onneksi Viro näytti kammotus-Turkille koirankopin! Tiesin että Irlantiin voi aina luottaa, ja kiitos sen Viro on nyt kuudes. <3

Tässä vielä kuutosista :tuuletus: Mä niin tiesin että tää on enne.. no en!
Never miss a good chance to shut up.

Dublin
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 18:49

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Dublin »

Onnittelut Suomenlahden eteläpuolelle Albanian ohella kisojen positiivisimmasta tuloksesta. :peukku: Hieno paketti olisi ansainnut paremmankin sijoituksen: Kuula oli kuulas, raikas, intensiivinen ja loistavasti esitetty.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Hienoa Viro, en olisi heti uskonut tätä tulosta todeksi, mutta upea finaaliveto oli kyllä sen verran mahtava että toisenlainen tulos olisi ollut pettymy! Hyvä hyvä!
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Varmaan kohoaa puntarillani, kun sitä taas pääsen päivittämään, sillä pidän näistä uudemmista versiosita enemmän. Nyt vain on se ongelma, minkä version mukaan Kuula pitäisi arvioida :raaps: Ei ihan minun musiikkiani edelleenkään, mutta en pahastu hyvää sijoitusta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Juu, mullakin tämä tulee ehdottomasti nousemaan puntarissa. Aivan mieletön suoritus Ottilta, onnea vaan Virolle upeasta tuloksesta!!!!
I don't want more choice, I just want nicer things!

GolliM
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Maalis 2009, 21:01

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Ilkeästi olivat finaalin äänet jakaneet.. Viro oli pitkään ihan häntäpäässä ja lopussa otti VALTAVAN lopukirin kuudeneksi. Olen tyytyväinen tulokseen vaikka olisi minusta ansainnut paikan Serbian ja Azerbaidzanin yllä. Ehkä jopa Albanian. Oma suosikkini tältä vuodelta kuitenkin :). Odotan innolla seuraavia viisuja Virosta, sillä pidin paljon myös Rändajista.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olen yllättynyt tästäkin tuloksesta kovasti. Ei olisi (ehkä) näin korkealle saanut sijoittua, mut hyvä neljän tähden biisi silti.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mahtava laulusuoritus Ottilta ja nousee puntarillani selvästi. Onneksi sijoittui näinkin korkealle. <3
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Tän sijoitus oli yllätys, mutta toisaalta miksi ei? Olin koko finaali-illan aikaan jotenkin tosi ylpeä Virosta ja siitä, että päättivät laulaa omalla kielellä. Lisäksi pointsit Ott Leplandille fiilistelystä, näin ne asiat pitää hoitaa ja tältä se kuulostaa kun sen tekee hyvin, vaikka kappale olisikin aika peruskauraa.

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Ihanaa, ihanaa ja ihanaa! Onnea Ott, ansaittu oli!

Avatar
Boomboomchakachaka
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Touko 2011, 16:26

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Boomboomchakachaka »

Olen niin onnellinen hyvästä sijoituksesta ja Ott kuulosti mahtavalta, tietenkin. Enää ei häirinnyt edes melodian muutos! Hyvä Viro!! :tuuletus:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Zimba »

En ymmärrä itseäni nyt ollenkaan :rofl: Kuuntelin tämän youtubessa kun tämä voitti Viron karsinnat ja en pitänyt ollenkaan kappaleesta. Kun kuulin tämän livenä niin olin aivan myyty. Nyt kun kuuntelen kappaletta niin meinaa ihan tippa linssiin tulla kun on niin kaunis kappale. Viro on tosi ihana kieli!!! En vain käsitä miksi tämä ei auennut mulle jo ekalla kuuntelu kerralla...

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tuuletusviestin paikka.
Hyvä Ott!!!!! Jeeeeeee!!! :tuuletus: :tuuletus: <3 :tapu: :tapu: :viro:

Niin loistava top10 tän vuoden viisuissa etten pääse yli...
Like a monument to all the time we spent

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Tosi kiinnostavasti Viro sai kyllä pisteitä. Oli etuktäeen arvattavissa, että niit tulee pohjoisesta paremmin (P-maat + Baltia), mutta Ranskan 10 (!) pistettä oli mulle ainakin todellinen yllätys. Ja Espanjan 8. Ihanaa, uskoni Euroviisuihin ja omakielisyyden arvostukseen palaa. :ihana:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Tämä kappale valloitti minun sydämeni :ihana: ja olisi minun mielestäni saanut vaikka voittaa koko kisan! Varsinkin uudistettu versio oli oikein onnistunut. Kolme ääntä laitoin tälle, enkä muita äänestänytkään.

Lukittu