Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you free

Euroviisut 2012 Bakussa
Lukittu

Engelbert Humperdinck – Love will set you free

*****
34
28%
****
35
28%
***
34
28%
**
16
13%
*
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 123

Skise
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Touko 2012, 14:14

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Skise »

Vaikka finaaliesitys kuulemma oli upea harjoituksiin verrattuna (ja jurysemissä meni ilmeisesti tosissaan alta riman eli puolet huonosta sijoituksesta siitä) niin eihän Humperdinck valitettavasti päässyt lähellekään sitä mitä studioversio antoi odottaa. Itse tykkäsin siitä kovasti, mutta ei tullut mieleenkään finaaliesitystä äänestää.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti: Ei kai tässä entisille saavutuksille ollutkaan tarkoitus pisteitä antaa? Mitään elämäntyöpalkintoa jakaa?
Ei, mutta vaikuttaahan tunnettuus toki äänimäärään, sehän nyt huomattiin eilen mm. Zeljkon kohdalla.
Happy kirjoitti:Minusta tää Engelbertin esitys eilisessä finaalissa oli kaikenkaikkiaan iso pettymys.
Laulettavuudessa oli pahoja ongelmia, ja mihin ihmeeseen jäi se kaunis ja voimakas ääni?
Tämän sijoitus ei harmita ollenkaan, vaikka aluksi tästä kovasti pidinkin.
Putoaa vahvasta neljästä tähdestä kahteen :shock: . Koko kappaleesta katosi lumo eilisessä esityksessä.
Olemme ilmeisesti katsoneet eri esitystä, muuten en tuota ymmärrä :shock: Minusta eilinen oli nimenomaan upea veto!

Itse en alun perin perustanut kappaleesta ollenkaan, ajan mittaan aloin hiukan lämmetä sille; ei se huippusuosikkeihini kuulunut kappaleena loppuvaiheessakaan, mutta nimenomaan tuo eilinen veto toi kyyneleet silmiin, upea veto, tunne ja upea voimakas ääni, soi päässäni vieläkin...

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja rewind »

Ystäväni totesi Engelbertin pistemäärän ja sijoituksen olevan häväistys ja olen samaa mieltä. Jotenkin tosi surullista, että tämä viehättävä ja tyylikkäästi esiintynyt herra kauniilla, klassisella kappaleellaan ei menestynyt. Minä oikeasti pidin tästä ja äänestin myös :)
El Robocop!

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja tomato »

Hanhis kirjoitti:Itse pidän kappaleesta, mutta esityksen jälkeen minulle tuli hieman epäileväinen olo kokonaisuutta kohtaan. Jokin siitä puuttui. Esitys tuntui kolkolta ja se olisi kaivannut jotain lämpöä ympärilleen. Tuli sellainen "oliko tää nyt tässä"-olo, kun odotin itse vedolta paljon.
Sama juttu. Pyrotekniikka ja taustatanssijat olivat turhia ja ehkä tekivät esityksestä liian suuren shown.

Mahtaako löytyä halukkaita tähtiä UK:sta enään? :(

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Engelbert tulkitsi vahvasti koskettavan kappaleensa ja esityskin oli hyvällä maulla tehty. Taisi todellakin esiintymispaikka koitua kohtaloksi. Aivan liian alas jäi. :lohduton:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Toivottavasti Iso-Britannia tajuaa lähettää jotain tuoretta vihdoin. :roll:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Robert
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 20 Touko 2012, 17:35

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Robert »

Tämäkin oli niitä kappaleita, joista en pitänyt ensimmäisellä kuuntelukerralla. Ainakin tämä laulaja vaikuttaa loisto tyypiltä eilisen finaalin puolesta, miten hän sanoi laulaneensa sydämellä ja tommosta.

Lopputuloksena, kuunneltava kappale ja ilman muuta kaunissanainen.
Wie viele Seelen hast du?
Warum bist du so schön wenn du weinst?

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Virolla = mies ja ääni
Iso-Britannialla = kokemus, karisma.............. + jotku naurettavat tanssijat ja liialliset pyrot.

Tämän kun yhdistää aloitusnumeroon, niin ei ihme, että ei pärjännyt.

Minä pidän kovasti Iso-Britannian kappaleesta, mutta finaaliesitys oli JÄRKYTTÄVÄ pettymys. Miksi lavalla piti olla kaikkea ylimääräistä härpäkettä? En voi käsittää. Tässä olisi riittänyt kappale ja esittäjä. Siinä minun selitykseni floppaamiselle :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rewind kirjoitti:Ystäväni totesi Engelbertin pistemäärän ja sijoituksen olevan häväistys ja olen samaa mieltä. Jotenkin tosi surullista, että tämä viehättävä ja tyylikkäästi esiintynyt herra kauniilla, klassisella kappaleellaan ei menestynyt. Minä oikeasti pidin tästä ja äänestin myös :)
Kun tämä kaihovalssi on soinut päässä koko päivän niin pakko tarkentaa omaa edellistä kommenttia sen verran, että luulen ymmärtävän miksi tämä ei saanut pisteitä. Silti olen aika lailla samaa mieltä - ehkei ihan häväistys, mutta oli se Engelbertin esitys niin hieno ja kyllä hänen ikäisillään pitäisi olla sija euroviisuissa, niin että muutoin hienon ja hienotuloksisen viisufinaalin selkeä virhe kyseessä. Engelbert olisi ansainnut parempaa ja vääryyshän tuo on.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Vaikka tätikin on varmaan satavuotias, tämä Enkelpertti Humpernikkeli tuntui olevan vielä aikaisemmalta vuosisadalta - ja olisi jo varmaan silloinkin ollut tunkkainen.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Avatar
viisutar
Siemailija
Siemailija
Viestit: 183
Liittynyt: 04 Touko 2008, 09:26
Paikkakunta: Sastamala

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja viisutar »

Minä myös olen todella pettynyt ja hämmästynyt vanhan herran sijoitukseen. Olisi kyllä todella ansainnut parempaa... Laulu ei ollut kyllä niin puhdasta kuin olisi pitänyt, mutta ei se kokonaisuutta haitannut. Itse äänestin Humppia.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä olen tyytyväinen tämän huonoon sijoitukseen. Oli ehdottomasti illan huonoin (tai siis vähiten omaan makuuni), vaikka hienosti Engelbert lauloi. On se kumma, kun tuosta suuresta maasta ei saada parempia edustajia :eiei:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Upea kokonaisuus. Ja Engelbertin välillä jo hieman hauraaksikin käyvä olemus sopii tähän niin hyvin :ihana: Harva viisu saa tällaisen paatuneen kääkän enää liikuttumaan, mutta tämä saa. :draamaa: Kävisikö häävalssiksi?
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Leo »

Voi harmi, kun Britannia jäi niin hännille :lohduton: . Kappale oli ja on kaunis, lisäksi Engelbert suoriutui esityksestä hyvin. Ylöspano tanssijoineen ja pyroineen oli sekin onnistunut. Olisi ansainnut paljon paremman sijoituksen.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Anna_M kirjoitti:Upea kokonaisuus. Ja Engelbertin välillä jo hieman hauraaksikin käyvä olemus sopii tähän niin hyvin :ihana: Harva viisu saa tällaisen paatuneen kääkän enää liikuttumaan, mutta tämä saa. :draamaa: Kävisikö häävalssiksi?
:ihana: Kyllä. Häävalssiksikin kävisi. Minä rakastan tätä viisua, vaikka muu Eurooppa ei näyttänyt siitä pitävän.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Yhdyn kolmeen viimeiseen keskustelijaan :ihana: Kimppakivemppoo :heh:
Tosin aivan nappi suoritus ei Engelsbertin laulusuoritus ollut :eiei: Olen kuullut hänen laulavan tämän laulun niin paljon hienomminkin. Ja minullehan on aivan sama, miten joku laulu menestyy tulosluettelossa - enhän edes itse äänestä. Minä rakastan tätä :ihana:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Charmantille Engelbertille olisin kyllä suonut rutkasti paremman sijoituksen! Laulu ei nyt ihan nappiin tosiaan mennyt, mutta eipä kaikilla muillakaan. Hieno biisi!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

:eeek: Mikä sijotus tällekin. No aina ei kaikki suosikit ei pärjää :) Live kyllä ei ollut kummosempi :(
LOBODA

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Engelbertin on täytynyt olla pisteidenlaskun aikana harmistunut. Ihan kaunis, vanhanaikainen iskelmä ei ollut tänä vuonna valttia. Vaikka sen esittikin legendaarinen ääni menneisyydestä.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ihana ja vanhanaikainen ballaadi. Hold Me Now tyylinen. Live laulu oli kyllä heikkoa, mutta kyllä minä siitä huolimatta tälle annan 5 tähteä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert Humperdinck

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

JuhaUK kirjoitti:Niin, miksikohan ei sitten kysytty jo aikoinaan, tai mista tietaa vaikka olisi kysyttykin, herra saattoi olla liian kiireinen. Han tosin levytti taman vuoden 1971 karsinnoissa olleen biisin (Clodagh Rodgers lauloi kaikki biisit sina vuonna, BBC halusi lahettaa Dubliniin pohjoisirlantilaisen laulajan kun Irlannin tilanne oli pahimmillaan)
Mr Kite kirjoitti:Jep.
Voihan olla, että Engelbertiä on jo silloin aikoinaan kysytty viisuedustajaksi - mutta ei ole, syystä tai toisesta, kuitenkaan ryhtynyt aikoinaan viisuilemaan.

Vaikka olihan noihin aikoihin - 1960- ja 1970-luvuilla - Isolla-Britannialla todella suuri määrä suurempia ja pienempiä pop-artisteja, -tähtiä. Oli vara mistä valita ja mistä ottaa edustaja viisuihin.

Paljonhan Iso-Britannia noihin aikoihin lähetti ykkösrivin artistejaan euroviisuihin. Esimerkiksi Cliff Richard, The Shadows, Sandie Shaw, Olivia Newton- John, Lulu, Mary Hopkin, jne...........

JuhaUK kirjoitti:...........kyllä tuolla kulisseissa sitten vissiin ihan isoja asioita tapahtuu ja yritetään, molemmin puolin, mutta kaikenlaisiin seikkoihin ne sitten hankkeet usein kaatuvat - sopimusteknisiin tai muihin seikkoihin, joista emme aina saa tietää.
Jep.
Kyllä siellä euroviisujen kulisseissa on Isossa-Britanniassa tapahtunut monenlaista.

Lueskelin englanninkielistä Wikipediaa ja silmiini osui seuraavaa laulajatar Cilla Blackin kohdalla:

Black claimed that Epstein had tried to pacify her by negotiating a deal that would see her representing the UK in the 1968 Eurovision Song Contest. However, Black refused on the basis that Sandie Shaw had won the previous year's contest, and that the chances of another British female artist winning were improbable.

The UK's Eurovision Song Contest entry selection process was part of the Cilla show in both 1968 and 1973, when her close friend Cliff Richard was the featured artist performing all the songs shortlisted in the A Song For Europe segment. Black was originally asked to sing for the UK in 1968 and was asked again for the 1970 contest, but declined because she was pregnant at the time.


Cilla Blackia on siis aikoinaan kutsuttu kaksikin kertaa Iso-Britannian viisuedustajaksi - mutta hän kieltäytyi molemmilla kerroilla, eri syihin vedoten.

Jos jotkut eivät tiedä kuka kyseinen artisti on niin Cilla Black oli 1960-luvulla Iso-Britannian suosituimpia ja menestyneimpiä naislaulajia.
Maailmankuulu laulajatar :joojoo:

Joten kyllä Britanniassa on ollut menestyneitä ja kuuluisia naislaulajia jo kauan ennen Adelea ja kumppaneita.

Tässä pari näytettä Cilla Blackilta
Tämä laulajatar olisi siis saattanut olla Iso-Britannian euroviisuedustaja joko vuonna 1968 tai 1970, jos hän ei olisi kieltäytynyt viisuedustuksesta.

Voimakasääninen laulajatar :peukku:
















Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Anyone who had a heart: Kivan näköinen tyttö. Kuulostaa jopa siltä että osaa laulaa, joten miksi se alkaa heti kertosäkeen alkaessa laulaa nenäänsä? Säkeistössä vielä kuulostaa ihan tosi hyvältä. (Loppua kohden menee vähän huutamiseksi, mutta njoo.)

It's For You: Ai ne teki tätä jo 60-luvulla. Cillan vibrato on kiva, mutta biisi sinällään aivan yhdentekevä. Ihan just sitä mitä NRJ soittaa nykyään :D Toki, silloin ei ollut autotunea joten oli pakko osata laulaa (=pysyä nuotissa).
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Lukittu