UMK18: yleiskeskustelu

Euroviisut 2018 Portugalissa

Suosikkisi kilpailukappaleista?

Monsters
85
63%
Domino
22
16%
Queens
27
20%
 
Ääniä yhteensä: 134

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Requel »

Rauhoittukaahan nyt! Jouduin pidättelemään aamuvirtsaa kun piti lukea nämä viestit ensin. :mrgreen:

Kaiken tämän hypetyksen jälkeen olen oikeasti pettynyt, jos saadaan huono edustaja Lissaboniin. Jotenkin UMK-tiimi tuntuu olevan erityisen innoissaan tästä vuodesta... Luotto on kova!
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ihanan epämääräistä ja muka-niin-hauskan-salaperäistä tiedotusta UMK-tiimiltä. <3 Aion toki seurata lehdistötilaisuuden, mutta ärsyttää silti, kun vuodesta toiseen aina jokin asia tökkii tässä UMK:ssa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

En usko, että edustaja on valittu sisäisesti. Olisihan se aika epäreilua heille, ketkä ovat hakeneet mukaan sekä laulajalla/yhtyeellä että kappaleella.

UMK, yllätä meidät! :biskop:

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Antero »

CottonJoel kirjoitti:En usko, että edustaja on valittu sisäisesti. UMK, yllätä meidät!:
Saara Aalto, Diandra, Satin Circus sekä joku miesartisti, jota en keksi :heh:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Yhden artistin karsintaa tukee ehkä myös se, että pressiä ei järjestetä YLE:n studiolla vaan Hotel Kämpissä.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Onnistuitte vakuuttamaan mut, että artisteja on useampi. Kullakin kaksi biisivaihtoehtoa?
Like a monument to all the time we spent

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Balkan »

andre06 kirjoitti:Yhden artistin karsintaa tukee ehkä myös se, että pressiä ei järjestetä YLE:n studiolla vaan Hotel Kämpissä.
Miten? Olen siis itsekin sillä linjalla että yksi artisti tulee, haluaisin selittää tämän pointin jännityksestä tutisevalle ulkomaalaiskaverilleni :D
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

All-stars UMK, johon on kerätty vanhojen kausien suosikkiesiintyjiä? Nyt kun tästä Satin Circusestakin on huihultu. Ehkei kuitenkaan. :mitvit:

Saara Aallon en usko lähteneen mihinkään karsintaan mukaan, ellei sitten ole tullut valituksi edustajaksi ja hänelle etsittäisiin kappaletta. Jälkimmäiseen vaihtoehtoonkaan en oikein jaksa uskoa.

Tai sitten se yllätys on siinä, että palautetaan vanha semifinaalimalli, mutta pidetään finaali isolla areenalla mukanaan kansainväliset raadit. Hurja formaattimuutos ja "tulette yllättymään" ala UMK. :heh:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Voi hitsi, multa loppuu koulu vasta klo 13.45 :rofl: No, ei voi mitään. Saa kyllä nähdä että mitä sieltä on tulossa :tapu:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Requel »

Ainakin YouTuben striimiin pääsee jo. :surrur:

https://www.youtube.com/watch?v=Yok24TBx1pc
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tuleeko livekommentointiketjua? :mitvit:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

JEEEEEEEEEE!!!!!!!!! Oon niin iloinen!!!! :tuuletus: :uujee:
Cry him out

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olipa tylsä ratkaisu. No, onhan muiden maiden karsinnat. Ja sikäli tietysti hyvä, että ihan pelkällä artistin nimellä ei edustuskokonaisuutta valita, kun biisi kilpailutetaan erikseen.

Ei sillä että tässä niin muuten mitään Saaraa vastaan olisi, mutta tämä nyt kyllä vähän sotii koko UMK-ideaa vastaan ja rikkoo Suomen pitkän viisuvalintaperinteen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Speed »

Speed kirjoitti:YLE on laittanut all in ja Aallon uuden albumin kappaleet kilpailevat keskenään.
Nuff said. :tapu:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja skidi »

Noh, eipähän tarvitse seurata sitä kykykilpailuyritelmää. Toivottavasti kappaleet eivät ole Aallon itse tekemiä.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Entäs jos Saara silti haluaisi mieluummin Ison-Britannian edustajaksi? Onko se nyt varmaa ettei sinne ole menossa? Ja mihin ne kaikki lopun marraskuun UMK-ohjelmat tarvitaan?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja andre06 »

IHANAAA! OON NIIN ILOINEN! :uujee: :rofl: :surrur:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja skidi »

Speed kirjoitti:YLE on laittanut all in ja Aallon uuden albumin kappaleet kilpailevat keskenään.

Äh, noni, se siitä sitten.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

No ainakin YLE yrittää jotain ihan uutta ja syytä kyllä onkin. On kyllästytty tappioihin vuosi toisensa perään joten nyt ainakin on osaava artisti eikä varmaan mitään ihan turhia biisejäkään ole ehdolla. On ne mahtaneet muut UMK:hon hakeneet pettyä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tehdäänkö niistä kaikista albumin kappaleista nyt sitten ne UMK-videot :hiips:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Requel »

Jee Saara!!!! <3 <3 <3

Kyllä me nyt Saaralla finaaliin mennään, jos on vähääkään hyvä biisi! Kakkossija olisi tietysti paras. :rofl:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Vaikka suhtaudunkin Aaltoo vähän penseästi, niin suhtaudun tähän kokeiluun avoin mielin. :joojoo:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20449
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Nimimerkki WildDance ratkennee riemusta kuultuaan tämän uutisen. :heh: Itsekin kyllä olen valtavan ylpeä siitä, kuka meidän lippuamme ensi vuonna kantaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Kerrankin UMK oikeasti uudistui. :eeek: Edustaja on teknisesti hyvä laulaja ja valovoimainen artisti, mutten ymmärrä, miksi kolmen kappaleen finaalille pitää olla areenapuitteet - siinähän on ilta pelkkää täytetavaraa. Kuten monet muutkin ilmeisesti toivovat, toivon jonkun muun kuin Saaran kirjoittavan kappaleet, sillä kaikkea ei voi tehdä itse eivätkä Saaran aikaisemmat yritykset ole vaikuttaneet. Tässä on potentiaalia toimivalle viisuedustukselle, mutta kun homma on aloitettu, se pitää myös viedä loppuun kunnialla.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä niin toivon, että nyt säästyisi rahaa panostaa lavaylöspanoon. Ei niin että siellä tarvitsisi olla kaikkea mahdollista härpäkettä, mutta niin, että olisi yhtenäistä ajatusta, olkoon toteutus sitten vaikka kuinka simppeli. Eli että ei jätettäisi artistia yksikseen sitä sumplimaan (ja yle maksaa sen spessumman mikkitelineen).

Saara on osoittanut olevansa ihan pätevä esiintyjä, mutta sävellys- ja visuaaliseen osaamiseen en täysin luota (siitä huolimatta, että Blessed with love aikoinaan minua hiean miellyttikin, mutta ei sekään viisuissa olisi finaalin häntäpäähän jäänyttä Itävallan Disney-balladia voittanut).
Viimeksi muokannut Rousku, 07 Marras 2017, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hazard kirjoitti:Nimimerkki WildDance ratkennee riemusta kuultuaan tämän uutisen. :heh: Itsekin kyllä olen valtavan ylpeä siitä, kuka meidän lippuamme ensi vuonna kantaa.
Tämä on niin totta! <3 :ihana: :parku: Olen niin onnellinen juuri nyt.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20449
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

"Kilpailevat biisit ja niiden musiikkivideot julkaistaan keväällä 2018. Tarkempi aikataulu kerrotaan myöhemmin."

Todella kauan ainakin saadaan odottaa. Tämän uutisen olisi voinut pudottaa vaikka alkuvuodesta jotta ei olisi monen kuukauden taukoa kappalejulkistuksen ja artistijulkistuksen välillä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Siis ihan parasta! Loistava uudistus!!! Nyt on selkeästi huomattu, että jotain pitäisi tehdä ja Saara Aalto jos kuka sopii Euroviisuihin. Jos saadan vähänkin sen kaltaista showta kuin X Factorissa ja vielä tykkibiisi, niin finaalipaikka on kyllä aika varma juttu. Toki mä olen Saaran pitkäaikainen fani, mutta kyllä hänellä on kaikki edellytykset pärjätä viisuissa. Olen niin iloinen hänen puolestaan ja oon ihan täpinöissä! :uujee:
Cry him out

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ensireaktio: Ihan kiva, että kokeillaan floppivuosien jälkeen jotain radikaalisti uutta, mutta taas mua ottaa vähän päähän tämä perinteinen UMK:n tiedotuspolitiikka: varmasti tosi kiva ylläri niille biisintekijöille, jotka hakivat mukaan kevään ja syksyn hauissa, ilmeisesti täysin turhaan. :mitvit: No, mieluummin se sisäinen valinta näin kuin vuoden 2015 tyyliin, koska nyt rannalle jääneet biisit voidaan sentään vielä säästää johonkin toiseen kertaan... Silti toivoisin enemmän kunnioitusta biisintekijöitä kohtaan, jos heitä halutaan mukaan tulevaisuudessakin.

Finaali maaliskuussa on ihan plääh. Kyllä Eesti Laul vie voiton.

Lisäksi vähän pelkään, ettei No Fearin virheistä ole opittu mitään, vaan sinne Lissaboniin lähtee samanlainen pannukakku floppaamaan.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20449
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Jokaiseen kappaleeseen tuotetaan ennennäkemättömän näyttävä lavashow. Joku megapophitti sieltä tulee, ei haittaa vaikka osa olisi kiinaksi. Lavashown Saara osaa ja muutenkin luotan tämän artistin ammattitaitoon sadan prosentin verran. Harmi, ettemme näe vanhaa kunnon UMK-karsintaa ja kymmentä kappaletta livenä, mutta menestyksen kannalta tämä on varsin järkevä vaihtoehto.
Got a fire and a country heart 🔥

Lukittu