Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Euroviisut 2018 Portugalissa

Mélovin – Under the ladder

*****
30
33%
****
30
33%
***
18
20%
**
7
8%
*
5
6%
 
Ääniä yhteensä: 90

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja helidon »

Haluaisin pitää Ukrainan kappaleesta, koska pidän Melovinin imagosta ja pidän tästä musiikkityylistä - kasariromantikoista ja saksalaisesta emoglamrockpopista (esim. Tokio Hotel ja Cinema Bizarre). En vain saa otetta tästä tunnemyrskystä, koska en ymmärrä yhtään, mistä Melovin laulaa, vaikka olen kuunnellut kappaletta useita kertoja. Normaalisti en ole mikään kielipoliisi, jos englannin ääntämys ei ole sinne päinkään, mitä sen pitäisi olla, mutta tässä tsibaleessa haluaisin ymmärtää, mistä teksti kertoo.

Kolme tähteä. Symppaan tätä viisua.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Ihan sama ongelma. Tästä olisi niin kiva pitää, mutta kun en ymmärrä yhtään, mitä Melovin laulaa. Olisi varmaan ollut parempi jos olisin vaan loppuun asti luullut, että Melovin laulaa jollain muulla kielellä kuin englannilla, niin ehkä silloin se ei olisi häirinnyt niin kovin paljoa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kyllä mä ainakin paremmin saan selvää siitä, mitä Mélovin laulaa vrt. esim. Valko-Venäjän edustajiin 2004. :rofl: Ei siis läheskään huonointa englannin lausumista, mitä olen kuullut.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä kun en sanoista koskaan saa selvää niin pyytäisin teitä etevämpiä laatimaan puntarin Ukrainan pop-viisujen englannin ääntämyksestä. Eli mukana olisivat kappaleet vuosilta 2011, 2014 ja 2018. Onko tällä kertaa heikompaa kuin nuo kaksi muuta?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja helidon »

Serduchka kirjoitti: 05 Touko 2018, 14:29 Kyllä mä ainakin paremmin saan selvää siitä, mitä Mélovin laulaa vrt. esim. Valko-Venäjän edustajiin 2004. :rofl: Ei siis läheskään huonointa englannin lausumista, mitä olen kuullut.
Jos Valko-Venäjän daami 2004 ei laulakaan englannin kielellä? En ole varma asiasta...kuolematon teos joka tapauksessa kaikin puolin :rofl:

Rousku kirjoitti: 05 Touko 2018, 14:47 Minä kun en sanoista koskaan saa selvää niin pyytäisin teitä etevämpiä laatimaan puntarin Ukrainan pop-viisujen englannin ääntämyksestä. Eli mukana olisivat kappaleet vuosilta 2011, 2014 ja 2018. Onko tällä kertaa heikompaa kuin nuo kaksi muuta?
En oo etevä tosiaankaan arvioimaan kenenkään ääntämystä millään kriteereillä, ja niin kuin sanoin tossa ylempänä, kaikista vähiten haluan olla mikään kielipoliisi, koska normaalisti en kiinnitä huomiota jonkun englannin ääntämiseen. Eihän sitä voi olettaa, että jos joku kieli ei ole äidinkieli, sitä ääntäisi kuin syntyperäinen kielen puhuja. Minusta Ukraina 2011 ja 2014 kuulostavat ihan normiääntämisiltä. Etenkin 2011 hurmaa visuaalisuudellaan niin täysin, että silloin en edes kuunnellut ollenkaan, mistä Mika Newton lauloi. Marina Yaremchukin biisi oli puolestaan mulle ihan yhdentekevä vuonna 2014, joten en kiinnittänyt huomiota sanoihin. Nyt kuunneltuna hän kuulostaa ihan ok:lta.

Mutta Melovin tapauksessa kiinnitin asiaan huomiota siksi, koska itse kuulun tän biisin kohderyhmään (laulajan imago, kappale ja kokonaispaketti ovat omassa osastossaan aika täydelliset. Miks en tykkää neljän tähden edestä? No siks, kun se kappaleen yksi osa, teksti,ei oo yhtä hyvin toteutettu kuin laulajan imago, kappaleen melodia, sovitus tai dramaattinen esitys. En osaa sanoa sitä sen selvemmin. Ehkä biisissä on vaan "too many words" -liian paljon sanoja :heh: .

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

helidon kirjoitti: 05 Touko 2018, 16:13 Jos Valko-Venäjän daami 2004 ei laulakaan englannin kielellä? En ole varma asiasta...kuolematon teos joka tapauksessa kaikin puolin
Mikä hitti! :ihana: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2202
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Rousku kirjoitti: 05 Touko 2018, 14:47 Minä kun en sanoista koskaan saa selvää niin pyytäisin teitä etevämpiä laatimaan puntarin Ukrainan pop-viisujen englannin ääntämyksestä. Eli mukana olisivat kappaleet vuosilta 2011, 2014 ja 2018. Onko tällä kertaa heikompaa kuin nuo kaksi muuta?
Minusta huonoin lausuminen on 2011 josta en itse ymmärrä yhtikäs mitään, 2014 on ihan normaalia englantia toisen kielen tasolla, 2018 ymmärrän itse vallan hyvin mutta ymmärrän miksi joku ei ymmärtäisi.

Tämä siis minun arvio englantia ns äidinkielenä puhuvana. (Siis puhun englantia sujuvammin kuin suomea, suomi on äidinkieleni mutta aloitin englannin käytön 4v ja käytän sitä joka päivä suomea enemmän)
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Verkan ja äitinsä viesti Ukrainan edustajalle Melovinille

https://youtu.be/f3yVs2yMHIE

Tää oli kyl hauska ja ihana. :ihana:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

^ En kestä! Ihana Verka :rofl: :rofl:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Musta toi käsittämätön englannin ääntämys melkeenpä kuuluu tähän musatyyliin, meinaan jos katsoo niitä (käsittääkseni) taustalla olevia japanilaisia bändejä niin niistä ei oo kyllä mitään toivoo kuulla laulaako ne japania vai englantia :rofl:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2202
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Onko kenellekkään muulle tullut Mélovinista mieleen Islannin Páll Óskar?

kuva
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Yhtään ei jäänyt muistijälkeä itse kappaleesta, mutta show on kyllä komea. Alussa herra herää kuin ruumisarkusta ikään ja lopuksi meinaa polttaa itsensä. :rofl:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nyt livenä minäkään en saanut suuresta osaa sanoista mitään selvää. :rofl: Sijoitus tulee varmaan kuitenkin olemaan jotain Tina Karolin luokkaa. Vedonlyöjät sijoittavat tämän jotenkin liian alas.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja rewind »

Karistoteles kirjoitti: 11 Touko 2018, 16:30 Yhtään ei jäänyt muistijälkeä itse kappaleesta, mutta show on kyllä komea. Alussa herra herää kuin ruumisarkusta ikään ja lopuksi meinaa polttaa itsensä. :rofl:
Jep, tämä on kyllä vuoden campein esitys. Biisi ei ole jäänyt minulle mitenkään mieleen, mutta esitys on niin hulvaton, etten pistäisi pahakseni vaikka tällä voitettaisiin.
El Robocop!

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Siis mä olen herännyt vasta tällä viikolla tähän biisiin, ja täähän on hyvä! Ja esitys mahtava :uujee:
Toivottavasti pärjää hyvin! :peukku:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Jäikö itse Melovin tulkintoineen shown varjoon? :miettii:
Like a monument to all the time we spent

Juupajuu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 13 Maalis 2018, 22:20

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Ukraina saanut huomattavaa suosiota YouTubessa semin jälkeen. Ihan selkeästi katsoituimpia esityksiä, pesee esim Rybakin aivan kirkkaasti. Vedonlyöntiveikkaukset varmaan liian alakanttiin. Ja toisaalta running order tulee tämän parhaat mahdollisuudet kyllä tuhoamaan.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Todellakin jäi! :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja murka »

Pete kirjoitti: 28 Helmi 2018, 15:13 ^ Minun reseptoreissani vaikeusastetta taitavat nostaa kamala piilolinssi sekä erään ärsyttävän henkilön muistuttaminen.
Puolisoni luuli sitä lasisilmäksi. Kappaleesta kuitenkin piti.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja murka »

andre06 kirjoitti: 30 Huhti 2018, 12:44 Mélovinin viisu on saanut videon. Hieno video onkin. :peukku:
Melovin ja asteen verran tuhmempi Lucia-neito ;) ?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti: 11 Touko 2018, 17:48 Jäikö itse Melovin tulkintoineen shown varjoon? :miettii:
Ei minusta, mutta toisaalta onko tässä biisissä niin paljon mitä edes tulkita. Oo-o-o-ou? Onkohan se käännös fraasista ai-jeea-jeea-jee? Arvelen näin koska fuego. Miksi näitä viisuja ei järjestetty Azerbaidzhanissa, joka, kuten tiedämme, on land of fire?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mikseivät raadit arvostaneet? Eikö tämä nyt ole ihan pätevä poppis kuitenkin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Mikä siinä on, että Ukraina floppaa aina kun tykkään niiden kappaleesta? O. Torvald ja Melovin molemmat olivat Top 5 itselläni ja molemmille kävi köpelösti :lohduton:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^^Ihan samaa mietin. :heihaloo: Liekkö Ukrainan huonoin sijoitus? Se debytantti ei 2003 kummoisesti pärjännyt, mutta kyllä kai sekin sijan 17. huonommalle puolelle sijoittui.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Viime vuonna Ukraina sijoittui huonommin. Kaikki niiden huonot sijat on tulleet mieslaulajilla.

Odotin, että Ukraina voittaisi seminsä, tai olisi vähintään kakkonen Norjan perässä, mutta ei, vasta kuudes. Biisi itse ei ole ylin suosikkini, mutta ei huonokaan ja oletin että tällainen pop uppoaisi lännessäkin.

Korjaus: Oleg Ponomarovin sijoitus oli 14/26 ja Gaitanan 15/26, eli ei ole niin että ukrainalainen nainen olisi aina sijoittunut paremmin kuin mikään ukrainalainen mies. (Verkan lasken tässä naiseksi myös.) Mutta noin yleensä onhan tässä huikea ero naisten hyväksi.

Silti en ymmärrä miksei Mélovin pärjännyt.
Viimeksi muokannut Rousku, 13 Touko 2018, 02:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Rousku kirjoitti: 13 Touko 2018, 02:46 Mikseivät raadit arvostaneet? Eikö tämä nyt ole ihan pätevä poppis kuitenkin?
Arkusta nouseva vampyyri oli liian outo juttu? Itsekin kyllä vähän yllätyin, etteivät edes Itä-Euroopan juryt antaaneet tälle kunnolla pisteitä.

Ja joo. Ilmeisesti Ukrainan pitää palata siihen, että lähettävät vain naissolisteja.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Niin joo eihän Ukraina viime vuonnakaan juhlinut. :puna:
Žvižej fucked up the solo

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Päädyin lopulta antamaan tälle pari ääntä. Ihan kelpo popkappale, ihme ettei raati pitänyt.

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

klaus-12 kirjoitti: 13 Touko 2018, 02:53 ^^Ihan samaa mietin. :heihaloo: Liekkö Ukrainan huonoin sijoitus? Se debytantti ei 2003 kummoisesti pärjännyt, mutta kyllä kai sekin sijan 17. huonommalle puolelle sijoittui.
Jotenkin ulkomuistista meinasin että liki viimeiseksi Greenjollykin jäi, mutta 19. oli sentään sijoitus silloin. Ei kummoinen sekään.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Ukraina 2018: Mélovin – Under the ladder

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Samperin Ala Snånd vai mikä lie! Todella epäreilua et Björkman hmja kumppanit päättää laulujen sijoitukser! Ja joo Melodifestivalen äijä ei osannut Englantia! Ei Englannin kielen osaajilla saa päättää sioja! Turkissa olen ollut 10 kertaa eli yli 2 kk elämästäni, ja nämä producers päättää esiintyjänumerot, tämä ei ole anti-crisis girlin tapaistA, tvoi glaza
LOBODA

Lukittu