Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Euroviisut 2018 Portugalissa

Alekseev – Forever

*****
14
15%
****
26
27%
***
34
35%
**
16
17%
*
6
6%
 
Ääniä yhteensä: 96

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kyllä hänestä taitavat siellä muutkin pitää. Tädit, mummot, osa miespuolista väestöä.
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja pmama »

wiwibloggsin raati oli ihmeen positiivinen Alekseevin kappaleesta.
https://www.youtube.com/watch?v=rrcbrOnF1kk

Alekseevilla on ollut todella hektinen kiertue venäjänkielisissä maissa. Joka paikassa konsertissa yleisö laulaa sanoja ulkoa hänen kanssaan. Hänellä on todella rankka setti kalastaa ääniä Euroviisuihin. Tässä reaktio Moskovan konsertissa Vegas city-hallissa.

https://www.youtube.com/watch?v=9KgJ4ufM96E

Tässä pätkä kiertueen Tallinnan osuudesta:
https://www.youtube.com/watch?v=nrldaUUneYo

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Taikahuilu kirjoitti:
Rousku kirjoitti:^Kyseinen artisti on suuri tähti kaikissa venäjää puhuvissa maissa.
Ai, siis pikkutyttöjen suosikki! Tälläinen biisi ansaitsisi kantavan ja mahtipontisen äänen, johon Alekseev ei valitettavasti yllä. Harmin paikka :eiei:
Siis esim. tällaisen...
https://www.youtube.com/watch?v=b3YlzbiJwwA

Alekseevin valinta vaan osoittaa kuinka ällöttävän kaupalliseksi koko Euroviisut on mennyt :twisted:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Rousku kirjoitti:^Joo kyllä Venäjällä ym. tällaiset edelleen ovat ihan pätevää musaa, ja myös kuusikymppisten suomalaisten keskuudessa!
jälleen hyvä huomio nm. Maiteroiselta eli Rouskulta... hmm, olen synt. -62, ... mutta näin se on, minäkään enjaksa kuunnella muita kuin hyviä suomalaisia laulelmia ja iskelmiä, tämä tyyli on ollut mulla jo kaukaa -00-luvulta..asti. JOsko vielä jaksan käydä tätä ketjua läpi...löytääkseni yhteyden eli mielleyhtymän niihin lelukaupan poijat -yhtyeeseen....

jk. täh, eihän mun pitänyt kommentoida näitä potpureita kuin... kummasti se vaan jotenkin vetää mukaansa tälläistä nyky-anti-fania...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Rousku kirjoitti:^Joo kyllä Venäjällä ym. tällaiset edelleen ovat ihan pätevää musaa, ja myös kuusikymppisten suomalaisten keskuudessa!
jälleen hyvä huomio nm. Maiteroiselta eli Rouskulta... hmm, olen synt. -62, ... mutta näin se on, minäkään enjaksa kuunnella muita kuin hyviä suomalaisia laulelmia ja iskelmiä, tämä tyyli on ollut mulla jo kaukaa -00-luvulta..asti. JOsko vielä jaksan käydä tätä ketjua läpi...löytääkseni jonkun muunkin löytämän yhteyden eli mielleyhtymän niihin lelukaupan poijat -yhtyeeseen....

jk. täh, eihän mun pitänyt kommentoida näitä potpureita kuin... kummasti se vaan jotenkin vetää mukaansa tälläistä nyky-anti-fania...
Viimeksi muokannut romualdo, 11 Huhti 2018, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Alekseev-setä viänttää Israelissa:



Hieman parempi (ehkä) kuin valkkarien karsintafinaalissa, paikoin nättiä ja sitten taas ihan kamalaa mongerrusta. Melkein kuin olisi kaksi eri laulajaa, toinen yrittää jotain herkkää ja hillittyä, ja sitten joku lähikapakan karaokeillasta palaileva mölyää päälle.

Olisiko Jacques Houdek viime vuonna tehnyt Alekseeviin syvän vaikutuksen, ja yrittää jotakin samaa, duettoa itsensä kanssa?
Viimeksi muokannut Rousku, 11 Huhti 2018, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja hanko »

Äänenkäyttö on liveversiossa kieltämättä vähän vaihtelevaa, eikä Alekseev oikein tunnu tietävän, minkälaista tulkintaa haluaa tuoda esille. Toivottavasti paranee semiin mennessä.

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Voisko Alekseevin vaihtaa johkun muuhun artistiin, minulla iskee myötähäpeä :nyyh: Tai jos hän laulaisi paremmin venäjäksi sitten.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2202
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Rousku kirjoitti:Alekseev-setä viänttää Israelissa:
Tämähän on vielä huonompi kuin kansallisfinaalissa :yrjo:

^ Jep myötähäpeä iskee
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

ei hän nyt niin huono oo ... :niinpa:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Rousku kirjoitti:Melkein kuin olisi kaksi eri laulajaa, toinen yrittää jotain herkkää ja hillittyä, ja sitten joku lähikapakan karaokeillasta palaileva mölyää päälle.
Heh, ehkä se kuuluu asiaan. :heh: Ei vaan, Valko-Venäjä taitaa olla kyllä pois suljettu finaalista tällä livellä.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Joo ei se Israelin esitys nyt niin huono ollut mitä kaikki väittää. Vähän tuntuu kuitenkin olevan lavalla hakoteillä ja meni laulukin paikoitellen nuotin vierestä mutta onhan tässä aikaa harjoitella.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti:Alekseev-setä viänttää Israelissa:



Hieman parempi (ehkä) kuin valkkarien karsintafinaalissa, paikoin nättiä ja sitten taas ihan kamalaa mongerrusta. Melkein kuin olisi kaksi eri laulajaa, toinen yrittää jotain herkkää ja hillittyä, ja sitten joku lähikapakan karaokeillasta palaileva mölyää päälle.

Olisiko Jacques Houdek viime vuonna tehnyt Alekseeviin syvän vaikutuksen, ja yrittää jotakin samaa, duettoa itsensä kanssa?
Josko hän yrittää olla duo Ruki Vvherhin inkarnaatio yhdessä miehessä? Itse huomasin vaikutteita juuri Euroviisaita katsoessa nimenomaan Ruki Vverhhin tuotannosta.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Alekseevin haastattelu. Valko-Venäjän karsintafinaalissa nähtyä valopukua ei kuulemma nähdä Lissabonissa.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja pmama »

Katsoin tuon Wiwibloggsin haastattelun, ja Nikitan englanti on parantunut huimasti parissa kuukaudessa. Hurja kiertuevauhti ei näy hänessä (vielä). Toivon, että hän jaksaa loppuun asti hymyilevänä.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oon ihan hämmentynyt kuinka söpö Alekseev on tossa haastatteluvideolla. :ihana: Esikatseluvideolla on jotenkin ihan erinäköinen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja murka »

ESC_Hullu kirjoitti:ei hän nyt niin huono oo ... :niinpa:
Olisi hitti jos vaikkapa Ville Valo laulaisi tämän. En tiedä minne hän on kadonnut.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Pete »

Alekseev ei ole koskaan tavannut isäänsä ja toivoo isän löytymisen mahdollisuuden kasvavan viisuesiintymisen myötä.

https://www.escxtra.com/2018/04/19/alek ... interview/
Riskinä seniorilaumat

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja murka »

Taikahuilu kirjoitti:
Rousku kirjoitti:^Kyseinen artisti on suuri tähti kaikissa venäjää puhuvissa maissa.
Ai, siis pikkutyttöjen suosikki! Tälläinen biisi ansaitsisi kantavan ja mahtipontisen äänen, johon Alekseev ei valitettavasti yllä. Harmin paikka :eiei:
Mietipä, miltä tämä kuulostaisi jos vaikkapa Waltteri Torikka laulaisi tämän kappaleen? Tai Teräsbetonin Jarkko?

Harmittaa kun sinällään käypää tavaraa menevä melodia menee tavallaan hukkaan tässä.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Minäkin eksyin viimein kuuntelemaan biisin venäjänkielisen version ja ai että se on mainio. Harmi, ettei sitä versiota kuulla viisuissa :lohduton:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja pmama »

Nikitan instagram-tilillä on koskettava tarina siitä, kuinka hän tapaa lapsuutensa espanjalais-perheen. Instagramissa on myös kuvia edustusvaatteista, Nikitan stailisti on todella hyvä työssään, upeita asukokonaisuuksia.
Tässä Nikitan haastattelu Madridissa;
https://www.youtube.com/watch?v=2rysZCgOB4c

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Biisi tahtoo heittää kiven korkean muurin ylitse, seisoo ja katsoo muuria, mutta luovuttaa ja jää surkuttelemaan omaa huonoa tahdonvoimaansa. Kaikki oli annettu käytettäväksi. Sävel, sanat, tuotantotiimi, vaatteet studiossa keikistelyä varten. Mutta masennus tuli ja alastomuus. Kaikesta morkkaamisestani huolimatta, pidän tästä enemmän kuin keinotekoisen auringon paisteesta.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja pmama »

Olen yrittänyt analysoida tämän rakkauslaulun tekstiä. Alusta alkaen olen vaistonnut siinä suuren tumman sävyn. Monissa slaavimelodioissa on mukana viiltävä tuho, aivan kuin rakkaus olisi veitsen terällä ja voisi aiheuttaa itsetuhoa tai kuolemaa. Tämä tumma ja tuhoava tunnelma vetoaa minuun suuresti. Monet venäjänkieliset lempilauluni ovat juuri tällaisia.

Alekseevin tuotannossa varsinkin videot toistavat tätä rakkauden tummaa puolta. Alekseev itse on sanonut, että rakkaudessa on kaksi puolta: se ihana ja se toinen raastava ja tuhoava puoli. Itse hän on kokenut tuollaisen rakkauden ja se jää mieleen ikuiseksi ajaksi, forever.

Hyvän laulun teksti on sellainen, että se sopii monenlaisiin tilanteisiin. Jokainen ihminen kokee laulun sanoman oman elämänsä tilanteiden kautta. Videon perusteella ajattelin, että kyse voisi olla vaikka rakkaudesta huumeisiin. "Windows wide open, flying so high" ei olekaan rakkauden huumaa vaan pilvessä olevaa rajattomuuden ja vapauden tunnetta. Samalla taustalla tietoisuus siitä, ettei tämä pääty hyvin.

Näitä ajatuksia olen miettinyt videon ilmestymisestä asti. Olinkin oikeassa tummasta sävystä. Seuraavalla videolla kerrotaan lavashown merkityksestä. Jos et halua tietää etukäteen, älä katso!

https://www.youtube.com/watch?v=1qDe2cSI2yA wiwibloggs haastattelu englanniksi

https://www.youtube.com/watch?v=KOJUKUa2BE4 venäjänkielinen klippi, kohdassa 1.00 tietoja ja kuvia 1. harjoituksista

Avatar
Shewolf
Siemailija
Siemailija
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Touko 2010, 21:48
Paikkakunta: Savoy

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Shewolf »

En pidä, kun hän venyttää sitä "foreeeveeeeeer" -kohtaa niin paljon ja ei niin hyvällä aksentilla tai äänellä. Mun loppupään kappaleita. Noin sijalla 35-36, kun kaikki 43 arvosteltu.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja pmama »

Alekseevin esitys on muuttunut paljon kansallisen finaalin jälkeen. Laulun opettaja on kuuluisa Alex Papaconstantinou ja taustalaulajat lähes kaikki Voicesta tuttuja. Uskomattomia vokalisteja kaikki. Tällä videolla kuvaa lauluharjoituksista.
https://www.youtube.com/watch?v=0hIkYRHUbfM

PS. Haluaisin ton maestron matkakoskettimet! :ihana:

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Vetäispä Richard Kruspe tän. Mieluiten saksaksi.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oon viime aikoina täysin hullaantunut Alekseevista. Hän vaikuttaa jotenkin tosi ujolta, mutta silti niin suloiselta. :ihana: Menee kohta Mikolaksen ohi ihanuudessaan. :surrur:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja pmama »

iiiduli kirjoitti: 08 Touko 2018, 21:17 Oon viime aikoina täysin hullaantunut Alekseevista. Hän vaikuttaa jotenkin tosi ujolta, mutta silti niin suloiselta. :ihana: Menee kohta Mikolaksen ohi ihanuudessaan. :surrur:
Ihanaa, että joku täällä tykkää Alekseevista. Oon seurannut sen musiikkia nyt pari kuukautta ja olen ihan myyty. :ihana:
Lisäksi supersöpöläinen ja ystävällinen ihminen, nöyrä myös. Näen, että hän on kasvanut köyhän yksinhuoltajan ja tätien kanssa. Tämän täytyy olla hänelle toiveiden täyttymys. Hyvin hän on petrannut englannin kieltään. Kiireinen parin kuukauden kiertue on tuonut paljon varmuutta haastatteluihin vieraalla kielellä.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Harmi, että Alekseevia jännitti niin silmin nähden paljon ja vielä tämmöisessä esityksessä, jossa pitää pidellä jotain kädessä ja on paljon lähikuvia. :hali:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Valko-Venäjä 2018: Alekseev – Forever

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Joo, olihan tämä jo konseptinakin aika kamala, mutta kyllä jokainen artisti ansaitsisi vetää tärkeän viisuesityksensä kunnialla läpi ilman häiritseviä jännitysoireita. Alekseeville tsemppiä tulevaan, varmaankin tulen hänen musiikkiaan kuuntelemaan jatkossakin. :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Lukittu