Israel 2018: Netta – Toy

Euroviisut 2018 Portugalissa

Netta – Toy

*****
51
33%
****
51
33%
***
23
15%
**
15
10%
*
16
10%
 
Ääniä yhteensä: 156

Avatar
Shchuka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 21 Touko 2013, 11:13

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Shchuka »

Puutarhuri kirjoitti: 13 Touko 2018, 13:43Kieltämättä itsekin aloin nähdä lopun vastakkainasettelun juuri tässä valossa ja samasta syystä olin tyytyväinen "kansan suvaitsevuuteen".
Minua biisi ärsytti juuri siksi, että siihen liitettiin tuollaisia suvaitsevaisuuden teemoja. Suvaitsevaisuus on kaunis asia, mutta sen pitäisi toteutua arjessa eikä päälleliimattuna tuotteena.

Loppujen lopuksi aktiivinen suvaitseminen on kaikkein suurinta suvaitsemattomuutta, koska siinä asetutaan erilaisten ihmisten yläpuolelle osoittamaan näille hyväksyntää. Suvaitusta tehdään kohde, jota sekä ylistetään että alistetaan suvaitsemalla.

Tasa-arvossa tällaiselle ei ole tarvetta, koska silloin erilaisuus ei nouse sillä tavalla esiin, että siitä pitäisi tehdä sanoma.

Tämä biisi oli viime kädessä vain läskin osoittelua.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Valmistauduin huonosti viisuihin ja voi olla, että media pumppasi erityisesti Nettaa esille, mutta eilisen voittajan pressin aikana olin jotenkin todella tyytyväinen Nettaan. Symppis ja fiksu, sanoma ja Netta vaikuttivat hyvältä paketilta. Tykkäsi biisistä ja esityksestä tai ei, niin vaikutelma kuitenkin moderni ja sananmukaisesti tätä päivää, oli sitten metoo -jutuista mitä mieltä hyvänsä.


Onnea Israel! Loppujen lopuksi olen tyytyväinen, vaikka politikointi ja sanomien tuputtaminen välillä ärsyttävätkin.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Shchuka kirjoitti: 13 Touko 2018, 14:23 Tämä biisi oli viime kädessä vain läskin osoittelua.
Netta ei vissiin itse kokenut voittoaan tuolla tavoin.

Avatar
Shchuka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 21 Touko 2013, 11:13

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Shchuka »

Puutarhuri kirjoitti: 13 Touko 2018, 14:41
Shchuka kirjoitti: 13 Touko 2018, 14:23 Tämä biisi oli viime kädessä vain läskin osoittelua.
Netta ei vissiin itse kokenut voittoaan tuolla tavoin.
Ei se sanomaani mitenkään muuta.

Olen itse mielenterveysongelmainen. Lisäksi kuulun vähemmistöön, jota kaikki eivät katso hyvällä. En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin se, että joku rupeaa aktiivisesti huomioimaan vähemmistöasemaani tai ongelmiani. Tahdon kuulua tasavertaisesti muiden joukkoon enkä olla osoiteltava friikki, jota suvaitaan.

En usko, että läskitkään tahtovat olla hyväksyttyjä läskeistään huolimatta. He tahtovat olla vain hyväksyttyjä ihan samalla tavalla kuin minä tahdon kuulua joukkoon omana itsenäni enkä mielenterveysongelmaisena tai vähemmistön edustajana.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Kukin kokee miten kokee. Itse en koe, että Netan painoa tässä osoiteltaisiin. Millä lailla videon tai esityksen pitäisi olla erilaisia, että se ei mielestäsi olisi läskin osoittelua? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41948
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Shchuka kirjoitti: 13 Touko 2018, 14:53 Olen itse mielenterveysongelmainen. Lisäksi kuulun vähemmistöön, jota kaikki eivät katso hyvällä. En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin se, että joku rupeaa aktiivisesti huomioimaan vähemmistöasemaani tai ongelmiani
Miten koit Maltan biisin? Sehän käsitteli juuri mielenterveysongelmia, sanoi että niistä saa puhua.

Ja eikö se ole eri asia, jos joku ulkopuolinen sanoo "hyväksykää tämäkin ihmisryhmä" kuin että joku ko. ryhmään kuuluva itse ottaa asian esille?

Minua reippaasti ylipainoisena biisi ei millään lailla loukannut :). En tosin sitä miksikään läskibiisiksi kokenutkaan, enkä äänestänyt minkään bodypositiivisuuden takia. Karsintavaiheessa Netan nimi tuli esiin ja tähän ketjuun linkattiin joitakin hänen videoitaan ja Youtubesta löytyi lisää, minusta artistin konsepti (se miten Netta hyödynsi luupperia) oli mielenkiintoinen. Ja kun biisi vuosi julki ennen videota, pidin siitä ihan musiikillisesti (en muuta voinut kun en saanut sanoista selvää). Ihan sama minkä näköinen tyyppi siellä luupperipöydän takana olisi operoinut, olisin kai pitänyt yhtä paljon.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Biisin sanoma koskee minusta ihan kaikkia ihmisiä: ei ketään pitäisi kohdella vain "leluna" ja luulen, että tällaisen kohtelun kohteeksi joutuvat erittäin usein (ja ehkä useammin) perinteisellä tavalla kauniit (ja laihat) ihmiset. Ihmisillä on siis muutakin kuin vain välinearvo.

Erikseen on sitten promot lehtijutuissa yms., joissa käytetään hyväksi sitä mitä voidaan ja usein on varmaan tarkkaan suunniteltu, ja joo ne voivat kyllä ärsyttää. Minuakin häiritsi median keskittyminen vain ennakkosuosikkeihin ja erityisesti tähän. Ilolla kuitenkin huomasin, etteivät ne näyttäneet vaikuttaneen juuri lainkaan puhelinäänestäjiin. :peukku: (Suomen tilanteesta tietty puhun, muihin perehtymättä)

Se kanssa miellytti, että ehkä ihmiset eivät äänestä niin kauhean poliittisesti kuitenkaan. Käsittääkseni kuitenkin Israel on varsin epäsuosittu maana, eikä se tuntunut haittaavan.

Ja siis kyllä minäkin pidin tästä ihan musiikin takia myös. Luulen, että olisi toiminut ihan hyvin vaikka laulaja olisi näyttänyt Kyproksen Eleniltä. Lehtijutut olisivat olleet vaan sitten vähän erityyppisiä.

Juupajuu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 13 Maalis 2018, 22:20

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

^ Olisi muuten oikeasti mielenkiintoista kuulla Elenin cover Toy:sta. Elenin Golden boy -cover on ollut todellinen menestys.

Mutta sitten YouTube numeroista: Netan finaaliesityksella 60k peukkua ja 105k alapeukkua. Toki tasaantunee hieman, kun pahin järkytys on ohi, mutta Jamalan 122k alapeukun ennätys menossa vauhdilla rikki. Hieman yllättävänkin negatiivisen vastaanoton saanut.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Poliittisia peukkuja varmaan hyvin pitkälti, kuten Ukrainallakin. Voiko olla jopa boteilla tehtyjä? Ei voi kovin paljon noista päätellä.
Like a monument to all the time we spent

Juupajuu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 13 Maalis 2018, 22:20

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

^ Kommenttiosio myös tylyä katsottavaa eli ei välttämättä ainakaan boteilla selity.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41948
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rousku kirjoitti: 13 Touko 2018, 15:35 minusta artistin konsepti (se miten Netta hyödynsi luupperia) oli mielenkiintoinen.
Ja se, mihin nyt kuitenkin olen vähän pettynyt, on se, ettei Toy live-esityksineen tuonut Netan tekemisen tapaa mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla esille. Luupperin puuttuminen, liikaa väännetty vitsiksi, ym.

Lisää keikkoja kuulemma lähti maan karsintaan osallistumisella hakemaan. Ehkä niitä nyt tulee?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Upea voittaja! :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Onnea Israel! :hali: Rakastan Israelia. Voisin jopa harkita meneväni katsomaan 2019 viisut livenä. Biisi on minusta edelleen hauska ja pirteä. Koko kotikatsomo lauloi meillä täysi Nettan mukana. Hyvä voittaja.

5/5
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Tämä on kyllä ehdottomasti kaikkien aikojen huonoin viisuvoittaja, ilman mitään epäilystä.

(En pysty edes lukemaan tätä "viisuvoittajien" kunniakkaaseen kategoriaan, tämä sekoilu ei vain ansaitse sitä.)

Waylon on tässä kyllä täysin oikeassa: http://wiwibloggs.com/2018/05/13/the-ne ... ss/223231/

Israel on myös huonoin mahdollinen voittaja viisuisäntämaa-mielessä; maan tällä erää harjoittama politiikka on sen verran karmivaa (ja maahan on mm. lähestulkoon sodassa Iranin kanssa)... :apuva:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12835
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Voitto oli huomenna 70 vuotta täyttävälle Israelin valtiolle varsin mieluisa syntymäpäivälahja Euroopalta. :onnea:
Viimeksi muokannut MIH96, 13 Touko 2018, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Oho! :juhla:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Oho! Vautsi! :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3801
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Pakko sanoa, että Netta petrasi kovasti semin esityksestä ja uskon sen auttaneen valtavasti siihen, että viime vuoden Italia kohtalo välttyi. Vaikka en Netan voittoa tahtonut niin hyvä juttu siinä oli se, että Salvador joutui antamaan pokaalin Netalle :rofl:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Happy »

Toista vuotta putkeen huono voittaja.. eiiih :mrgreen:
Viimevuoden voittaja Portugali oli mun mielest huonoin voittaja ehkä koskaan..mut se ei kyl haitannu ollenkaan koska oliha se upeet et maa sai vihdoin voittonsa!

Mut Israelin kohal en pysty olemaan tyytyväinen ees mistään .. koska tuon valtion toimet sotii ainakin mun moraalia vastaan :eiei:
Enkä myöskään viisu-sympatiamieles.. sillä kyseisen maan kaikki 3 aijempaa voittobiisiäkin ovat toinen toistaan kehnompia..
Ainakin isäntäkaupunki tulee olemaan tosi kaunis suurel todennäkösyydel..jos jotain hyvää tän voitosta pitää keksiä! :heh:

Oliks muute Viro ainoo maa joka jätti Israelin pisteittä sekä raati että yleisöäänis?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41948
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Happy kirjoitti: 13 Touko 2018, 22:15 Oliks muute Viro ainoo maa joka jätti Israelin pisteittä sekä raati että yleisöäänis?
Oli.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Tätä minäkin ihmettelin koska Saara sai briteiltä samasta sapiskaa XF liveissä...
Euroviisuvoittajan esiintymisasusta leimahti kohu – somessa kuohuu: ”Kulttuurini ei ole lelusi” https://www.is.fi/viihde/art-2000005678 ... sanomat.fi
Harmittaa vietävästi tän voitto...

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Mielenkiintoista sinänsä, että viime vuonna Salvador trendasi Suomen Tubessa monta päivää kärjessä, mutta Netta vain eilisen. :miettii: On itse asiassa tipunnut kokonaan trendaavista.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

klaus-12 kirjoitti: 14 Touko 2018, 07:34 Mielenkiintoista sinänsä, että viime vuonna Salvador trendasi Suomen Tubessa monta päivää kärjessä, mutta Netta vain eilisen. :miettii: On itse asiassa tipunnut kokonaan trendaavista.
En ihmettele.Salvador kosketti, Netan biisi on yhdentekevä, eikä edes kovin viihdyttävä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Täällä jo politiikkakorttia heilutellaan, niin heiluttelen minäkin ja tuon toista näkökulmaa. Itse toivon, että Israelin kohtuuton julkisuuskuva voisi viisuisännyyden myötä korjaantua. Jos ajatellaan, että kyseessä on Lähi-idän ainoa demokratia, jonka piskuinen alue on yhden maailmanhistorian vainotuimman kansan turvapaikka, maa on käsittämättömän epäsuosittu.

Mielestäni olisi tärkeä ymmärtää, että laaja muslimimaailma vihaa Israelia yli kaiken ja jos maan puolustusvoimat eivät olisi niin kehittyneet, se olisi pyyhkäisty mereen jo ajat sitten. Israel joutuu siis puolustautumaan äärimmäisessä tilanteessa. Kuulostaako tutulta, suomalaiset? Palestiina-projektinkin tarkoitus on Israelin hävitys, ei mikään kahden maan ratkaisu. Israel on niin pieni, että raja tulee nopeasti vastaan, paljonko maata he voivat menettää ja silti pystyä puolustautumaan.

Tällä en yritä sanoa, että Israel olisi pyhimys, joka ei voi tehdä mitään väärin. Demonisointi sittaas johtuu vinoutuneista käsityksistä. Israelia vastaan suolletaan muslimimaailman toimesta jatkuvaa propagandaa, jota lehdistö paljon toistaa.

En kuitenkaan jaksa ruveta tästä väittelemään, joten alan pikkuhiljaa toivotella kuppilalaisille hyvää kesää! :hei:
Viimeksi muokannut JuliaS, 14 Touko 2018, 10:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^Sellaiset esityksethän viisuja nimenomaan voittavat, jotka eivät ole kovin viihdyttäviä. :roll: Sinä ta1ja olet valittanut aiemmin siitä, jos ihmiset kommentoivat siihen sävyyn, että heidän mielipiteensä musiikista on ainoa oikea. Mielestäni teet nyt itse sitä samaa.

Onhan Toyn katsojalujut tosi hyviä, varsinkin videon. Ei ole moni trendannut ennen viisuja niin hyvin. Olen itsekin valmis myöntämään, että video on kuitenkin lavaesitystä parempi.
Viimeksi muokannut JuliaS, 14 Touko 2018, 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41948
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

klaus-12 kirjoitti: 14 Touko 2018, 07:34 Mielenkiintoista sinänsä, että viime vuonna Salvador trendasi Suomen Tubessa monta päivää kärjessä, mutta Netta vain eilisen. :miettii: On itse asiassa tipunnut kokonaan trendaavista.
Tarkoitatko live-esityksiä vai mitä?

Onhan Salvadorin live toki parempi, se biisihän syttyi eloon vasta liven myötä. Netalla päinvastoin. En tarkoita että hän olisi huono liveartisti. Muutama muu hänen livensä on hyvinkin kiinnostava, parempi kuin tuo viisuveto.
ta1ja kirjoitti:En ihmettele.Salvador kosketti, Netan biisi on yhdentekevä, eikä edes kovin viihdyttävä.
Puhu vain omasta puolestasi! Kyllä se minua ainakin onnistui viihdyttämään :heh:. (Enkä nyt tarkoita viihdyttävyydellä vitsikkyyttä.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^Joo, finaaliveto oli Kyproksen kanssa eilen trendaavien kärjessä. Tulivat sieltä vaan samalla nopeudella alas, mitä sinne nousivat.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Youtube-finaali-videon äänet 109K vs 195K, jotain botteja äänestämässä, vai oikeasti puretaan patoutumia? :heh:
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2018, 10:01 Puhu vain omasta puolestasi! Kyllä se minua ainakin onnistui viihdyttämään :heh:. (Enkä nyt tarkoita viihdyttävyydellä vitsikkyyttä.)
Niin, no, kommentoin tätä kommenttia, joka ilmeisesti sisälsi faktaa. Eli tottakai kyse vain minun arvauksestani. Yhdentekevää massan kannalta miten minä tai sinä sen koemme, mutta arvailuun varmaan on lupa ja arvailussa voinee käyttää omaa kokemustaan?
klaus-12 kirjoitti: 14 Touko 2018, 07:34 Mielenkiintoista sinänsä, että viime vuonna Salvador trendasi Suomen Tubessa monta päivää kärjessä, mutta Netta vain eilisen. :miettii: On itse asiassa tipunnut kokonaan trendaavista.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41948
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Lienee fakta sekin, että Toyn musiikkivideo oli sangen suosittu. Ehkä siinä oli musiikillakin jotain tekemistä, ts. se oli osa sitä miksi videon kai moni koki viihdyttäväksi? Live-esitys nyt vain ei onnistunut olemaan yhtä viihdyttävä, niin miksi katsoa sitä.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu