ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Euroviisut 2018 Portugalissa

Ketkä 10 haluaisit finaaliin?

Azerbaidžan: Aisel – X my heart
50
4%
Islanti: Ari Ólafsson – Our choice
25
2%
Albania: Eugent Bushpepa – Mall
60
4%
Belgia: Sennek – A matter of time
74
6%
Tšekki: Mikolas Josef – Lie to me
99
7%
Liettua: Ieva Zasimauskaitė – When we're old
63
5%
Israel: Netta Barzilai – Toy
105
8%
Valko-Venäjä: Alekseev – Forever
52
4%
Viro: Elina Nechayeva – La forza
97
7%
Bulgaria: Equinox – Bones
99
7%
Makedonia: Eye Cue – Lost and found
55
4%
Kroatia: Franka – Crazy
31
2%
Itävalta: Cesár Sampson – Nobody but you
72
5%
Kreikka: Gianna Terzi – Oneiro mou
98
7%
Suomi: Saara Aalto – Monsters
128
10%
Armenia: Sevak Khanagyan – Qami
30
2%
Sveitsi: Zibbz – Stones
57
4%
Irlanti: Ryan O’Shaughnessy – Together
52
4%
Kypros: Eleni Foureira – Fuego
94
7%
 
Ääniä yhteensä: 1341

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja pmama »

Suutuin Wiwibloggsille, kun kukaan heistä ei veikannut 3 kärkeen selviytyjäksi Suomea.
Samalla huolestuin valtavasti, sillä yleensä äänestäjä antaa äänensä parhaalle, ei sille 5. parhaalle.
Harmikseni kaikki veikkasivat Kyprosta parhaaksi.

Tosin toisella videolla 3 neljästä uskoi Saaran jatkoon menoon. William oli ainoa, joka ei uskonut, siitä hänelle :jupinaa:

https://www.youtube.com/watch?v=zpIu5_iDIBw jokaisen 3 parasta suosikkia

https://www.youtube.com/watch?v=eOafWKk4occ ennustus 10 jatkoon menijästä

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jaa että hiustenheittelyllä tänä vuonna meinataan voittaa :jupinaa: Jos olisi vainuttu taas asiat oikein niin olisi lähetetty moshaava pitkätukkaheviporukka kisaamaan. Mutta en heitä kirvestä kaivoon, sillä eihän lopputulosta ole kirkossa kuulutettu. Tuskin tosin tullaan kuuluttamaankaan, eikä minulla ole kaivoa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Löysin tällaisen kanavan Youtubeta, jonka tyyppi on kuvannut kaikki. Kyproksen valosuunnittelu on HUIKEAA! Koko visualisointi/ylöspano on aivan YLIVOIMAINEN - ja perustuu vain musiikkiin, tanssiin ja valoihin. Valoilla saadaan lava näyttämään yhtäaikaa valtavalta, tilalliselta ja sidotaan Eleni ja tanssijat kokonaisuuteen niin, että eivät näytä orvoilta suurella lavalla. Mahtavaa työtä. Valot=visualiointi toimivat biisin tahtiin, tukevat esitystä. Tämä näyttää hyvältä myös hallin katsojille, ei ole suunnattu vain telkkariin, ei ole gimmick vaan tulee tunne elävästä konserttitilanteesta. Tämän(kin) perusteella ansaitsee menestyksensä - kyse on elävästä esityksestä, ei telkkariin suunnatusta illuusiosta.



KOko kanava löytyy täältä:
https://www.youtube.com/user/1979christos/videos

- Viro toimii myös. Israelilla on kaikenlaista, mutta ei ole Kyprokseen verrattavissa kokonaisuus. Suomesta pakko sanoa, että paljon latteampi on kaukaa katseltuna, kokonaiuus ei syki. Ihmettelen Friedmanin mainetta tämän perusteella, jää aivan jalkoihin, noloa hänelle.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Varsin ikävää olisi, jos tämä viime vuonna tapahtunut juttu toistuu, että tuleva viisuvoittaja syö finaalinmenoon tarvittavat äänet Suomelta. :aivanmaassa:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ minä laittaisin Suomen mahdollisen karsiutumisen aivan kokonaan sen Friedmanin kontolle. Kun katsoo tuolta kanavalta löytyvän Saaran videon ei voi kuin ihmetellä. Huonoa työtä Friedmannilta - siis sen lisäksi, että se koko härpäke on aivan turha. - Vaikka olen suomen näitä poptaitoa joskus kritisoinut, niin olen varma, että esimerksi Antti Tuiskun konserttien visualisoinnit suunnitellut ryhmä olisi pystynyt palon parempaan. Jos olisin ylöspanojen ammattilainen en kehtaisi esittää noin kömpelöitä kokonaisideoita kuin Friedman.

- Vai onko niin, että Suomi on unohtanut, että Friedmanilla varmaankin on niissä töisään ollut myös lavastaja/ohaaja tuomassa sen ammattitaidon: mittakaavan, visuaaliset ännitteet, rytmin ym?
Viimeksi muokannut ta1ja, 08 Touko 2018, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Onko esitys mielestäsi muka edelleen yhtä huono kuin UMK:ssa? :shock: Tosin sinä kuitenkin luotat Suomen finaalipaikkaan.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Semi on kova, mutta en halua maalata huonointa vaihtoehtoa. - esitys ei ole enää aivan umpisurkea eli naurettavan kömpelö, mutta noista - miksi-tätä-sanotaan - biisin klassisesti brittipopahtavista tunnelmista olisi pitänyt saada kuplittua palojn paremmin Saaraa ja biisiä tukeva esitys. Harmittaa, että tukeuduttiin tuollaiseen eiliseen nimeen, joka on viimeaikoina kunnnostautunut siellä Briteissä - joka ei todellakaan ole modernin estetiikan ihmemaa, mikä näkyy maan viisuesitysten vanhanaikaisuutena - ja Briteissäkin parhaat päivänsä nähneessä ohjelmassa. Kun sitten meiltä puuttuu Ylen "erikoismikkiständi"-Euroviisuryhmästä ammattitaito - UMK tätä karmaiseva osoitus kokonaisuudessaan -, niin kukaan ei ollut jalostamassa Friedmanin kömpelöjä skissejä - veikkaan että sitä ne ovat, koska muutoin olisi itse vihellellyt monta kertaa pelin poikki ja oikeaan suuntaan, ei kehtaisi päästää mitään tuollaista julki, ammattitaito tuottaa ammattiylpeyttä - siihen ammattitaitoiseen muotoon, minä ne esim x factorissa esiintyivät. Vaikka pääsi sielläkin mm. tökerösti maalattu vaahtomuovipilvi finaalissa ruutuun.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

^

Olen osittain samoilla linjoilla. Isoin ongelma Monstersin esityksessä (vaikka siitä itse kokonaisuutena pidänkin) on sellainen vanhanaikaisuus, joka ikävällä tavalla korostaa myös sitä biisin (lievää) tuotannollista vanhanaikaisuutta. Jos Monstersiin olisi saatu joku ruotsalainen "uusi juttu" ja gimmick tyyliin Heroes tai Benjaminin valoesitys tänä vuonna niin itse biisinkään vanhahtavuus ei olisi kuulunut niin pahasti läpi.

Toisaalta en laittaisi kaikkea Friedmanin kontolle. Friedmaniahan usein tituleerataan koreografiksi, mutta sen mitä hänen työstään tiedän niin enemmän vertaisin ohjaajaan. Friedman käsittääkseni luo esityksen yleisilmeen itse (värimaailma, lavasteet, puvustuksen lähtökohdat, koreografian määrän ja liikekielen, erikoistehosteet), mutta Monstersissakin itse tanssikoreografia ja mm. valosuunnittelu on jätetty muille. Eikä Monstersin valaisupuoli nyt niin huono ole kuin ta1ja antaa ymmärtää. Sielläkin on paljon hienosti rytmitettyjä valokuvioita, jotka sopivat hyvin biisin rytmiikkaan (vrt. Kypros). Mutta kyllä Kypros on varsin simppeleillä elementeillä on tehnyt vaikuttavaa jälkeä ja nimenomaan siten, että esitys on vaikuttava myös lavalla - ei vain kotikatsomossa.

Tässäkin annan piiskaa Ylelle. En luota tippakaan heidän ammattitaitoonsa valojen tai kameratyön suhteen; sillä onhan delegaatioilla valtavasti valtaa pyytää ja vaatia erinäisiä muutoksia esityksiin harjoitusten välillä. Mielestäni Monsterskin olisi kaivannut tehokkaampaa rytmiinsä menevää valomaailmaa (nykyinen on paikoitellen vähän staattinen tai ehkä pikemminkin ei tarpeeksi dynaaminen) ja huomattavan paljon tiivimpää kuvausta (se vähä mitä nyt ollaan siis nähty...). Niin kauan kuin Ylellä on samat henkilöt puikoissa niin Suomen viisuesitykset eivät voi kehittyä kovin paljoa. Koska viime kädessä esim. kamerakulmat tekevät paljon esitykseen. Tämä on ruotsi oppinut jo aikoja sitten. Vai montako kamera-ajoa taaksepäin olette heillä nähneet, joissa lava näyttää valtavalta, esitys mitättömältä ja yleisömeri valtaa kuvan?

Mutta jotta ei levitettäisi pelkkää negatiivista energiaa niin Saaraa on pakko kehua. Ammattitaitoinen ja karismaattinen esiintyjä, jonka laulullista suoriutumista ei koskaan tarvitse epäillä. Olen myös sitä mieltä, että esityksen värimaailma ja kokonaisilme on huomattavasti selkeämpi nyt. Myös isot lavasteet ja temput auttavat erottautumaan semifinaalin keskellä (niitä ei paljon muilla ole) ja ennenkaikkea se perusasia, biisi, on kunnossa. Esiintymisnumero ja -paikka on niin ikään erinomainen. :joojoo:

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2203
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

ta1ja kirjoitti: 08 Touko 2018, 10:12Löysin tällaisen kanavan Youtubeta, jonka tyyppi on kuvannut kaikki.
Katoin tolta kanavalta klipin Bulgarian esityksestä ja sehän on kuin korotettu vessajono :heh:

Kyykkivät kuin viisi Rykkaa
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Yksi Rykka ja neljä Kari Aaltoa. :heh:

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Arvaan sijoittumisjärjestyksen tähän :tuuletus: tää menee ihan lonkalta...

1. Kypros
2. Bulgaria
3. Israel
4. Tsekki
5. Viro
6. Suomi
7. Itävalta
8. Liettua
9. Kreikka
10. Belgia
11. Azerbaidzan
12. Sveitsi
13. Valko-Venäjä
14. Kroatia
15. Albania
16. Irlanti
17. Armenia
18. Makedonia
19. Islanti

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti: 08 Touko 2018, 10:12 Ihmettelen Friedmanin mainetta tämän perusteella, jää aivan jalkoihin, noloa hänelle.
Eikös tuossa nyt ole keskellä just sellainen rakennelma, kuin X factorissa myös nähtiin, ts. siellä jos oikein muistan oli useitakin tuontapaisia? Ja ei kai Friedman mitään viisutoteutuksia ennen ole tehnytkään. Lieneekö seurannut koko kilpailua, tai jos on niin milloin viimeksi.

Vähän pelottaa Saaran jutussa se pyörimishomma, jota vielä emme ole nähneet. Ts. se, kuinka irralliselta se vaikuttaa. Pitää vain päästä näyttämään että osaan laulaa vaikka pää alaspäin, ihan kuten viime vuonna Lindita Halimin oli pakko päästä näyttämään, että osaan laulaa puoliminuuttisia nuotteja.

Bulgariasta ei uskoisi, että takana on sama tekijä kuin Kyproksella ei Sacha Jean Baptiste. Mutta voihan se telkkarissa näyttää hyvältäkin. Itse olisin varmaan tehnyt vähän toisin.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mitkä tapaukset jatkoonmenijöiden osalta ovat olleet niitä kaikkein suurimpia paukkuja (ei siis sellaisia, että jo harjoitusten perusteella on päätelty putoaja floppaajaksi/jatkaja yllättäjäksi).

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kypros kyllä näyttää hyvältä ja juuri sellaiselta showlta, joita odotin vuodelta enemmän: Kun ei ole lediseinää, käytettäisiin muita valaistuksen mahdollisuuksia hyväksi. Eri värisiä, ei tavoin suunnattuja valoja, sopivassa tahdissa liikkuvaa ja vilkkuvaa.

Miksi muuten Kristan suudelmaa aikoinaan paheksuttiin, mutta nyt onkin vain niiiin söpöä, kun Irlanti tuo lavalle poikaparin tanssimaan?
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja pmama »

On eri asia koskea limakalvoja kuin tanssia erillään lavalla...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

pmama kirjoitti: 08 Touko 2018, 14:55 On eri asia koskea limakalvoja kuin tanssia erillään lavalla...
Oliko sitten Liettuan vuoden 2015 oikein pitkä pusu vielä pahempi asia?
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Rousku kirjoitti: 08 Touko 2018, 14:58 Oliko sitten Liettuan vuoden 2015 oikein pitkä pusu vielä pahempi asia?
Kohua tietenkin herätti ammoisina aikoina myös Tanska 1957.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tänään tääkin jo on! :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Miksi muuten tänä vuonna ei nurista, että Liettuan ja Espanjan söpöstelyt ovat viime vuoden voittajalla ratsastamista?

Liettuasta olen päätynyt siihen, että se on ehkä vuoden hirvein kokonaisuus. Pelkkää laskelmoitua teeennäisyyttä koko juttu. Viehättävä vain Kurre Westerlund-kategoriasta käsin arvioituna. :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Oi voi voi, tätä murheen tuskaa. Lapaset kädessä minä yksinäni typytän kyykyssä ja muistelen sitä aikaa, kun Suomi pääsi finaaliin. Päässä lerpottaa vanha karvahattu, joka on tehty Kiss-yhtyeen jäsenien rintakarvoista, jaloissa keltaiset lapikkaat, joissa ei ole kantoja lainkaan, mitään muuta en jaksanut pukea ylleni. Voi voi voi voi, kun tässä jo etukäteen itkeskelen sitä, että Suomi ja S. Aalto eivät sittenkään nousseet finaaliin, vaikka niin kovasti toivoin.

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Alkaa pikkuhiljaa käymään levottomaksi olo, kun reilu kolme tuntia enää aikaa :eeek: En tule kyllä selviämään hengissä finalistien julkaisusta :shokki: Jos/kun Suomi pääsee jatkoon niin kumminkin vasta viimesenä ilmotetaan...
MKuvau!

Puhvelii
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 16:10

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Puhvelii »

Mäkin saan jonkun halvauksen kun jatkoonmenijät kerrotaan.. on se niin jännää.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

TomBoi kirjoitti: 08 Touko 2018, 18:48 En tule kyllä selviämään hengissä finalistien julkaisusta :shokki: Jos/kun Suomi pääsee jatkoon niin kumminkin vasta viimesenä ilmotetaan...
Et ole varmaan ainoa ;) Toivoa sopii että alkupäässä kuitenkin...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Alkaa jännittämään, enää muutama tunti 1. semifinaaliin. Itse en ole harjoituksia katsonut(kuitenkin vähän olen lukenut ketkä niissä onnistuneet ja ketkä ei), mutta yritän tehdä tässä viime hetken veikkausta:

Varmasti finaalissa:
Israel: Pitäisi päästä finaaliin, vaikka ei ehkä lopulta tule pärjäämään niin huipusti kun alunperin ajateltiin(en itse niin isoa suosiota ole ymmärtänyt)
Viro: Varmasti vakuuttaa
Bulgaria: Luulen, että live-esitys on hyvä
Kypros: Näyttää että hyvä show nostaa entisestään Kyproksen menestysmahdollisuuksia(mielestäni vähän yliarvostettu)

Todennäköisesti finaalissa:
Tsekki: Tsekin paras sijoitus euroviisuissa pitäisi tulla joten finaaliin
Kreikka: Vaikkei kuulema ole ollut niin hyvä ainakaan harjoituksissa, niin kauniin balladin pitäisi kantaa tie finaaliin

Ehkä finaalissa:
Suomi: Uskon että Monsters valloittaa Euroopan
Liettua: Herkkä kokonaisuus, uskon että voi päästä finaaliin(tarvitaan raatiapua ehkä)
Valko-Venäjä: Vaikea tapaus. Minun suosikkini. Jotenkin pelottaa raatiäänit kun pelkään että raati ei lämpene vaikka yleisöääniä saattaisi tullakin riittävästi
Itävalta: Vaikken itse niin välitä niin näen tässä raatimenestyjän mikä riittää finaaliin
Azerbaidzan: Siinä ja siinä. Minun puolesta voisi jäädä semifinaaliin. Mutta tulee kyllä ääniäkin saamaan
Belgia: Piti olla selkeä finalisti. Mutta jos live on yhtä huono mitä olen lukenut, niin olen vähän pettyny ja varautunut siihen ettei Belgia menekään finaaliin

Näillä näkymin ei finaaliin:
Armenia: Vaikka kiva balladi onkin, niin luulen että ei tällä kertaa riitä edes diaspora-äänet
Sveitsi: Kiva biisi, mutta onko tarpeeksi mielenkiintoinen? Lisäksi Sveitsi ei ole erityisen hyvin onnistunut live-esityksissä viime aikoina(poikkeuksia toki on)
Irlanti: Tässä voisi olla kyllä yllätysfinalisti, kun on hyvä esiintymisnumerokin. Itse tykkään kyllä, mutta voi olla että Irlanti ei vaan saa ääniä tarpeeksi

Ei finaaliin:
Islanti: Taitanee olla semijumbo. Harmi sillä sitä en Islantina maana soisi
Albania: Vaikka kuinka hyvä live olisi, niin en usko että jää tarpeeksi mieleen
Makedonia: Jossain vaiheessa näin pienen mahdollisuuden. Mutta esiintyminen monen ennakkosuosikin perään ja ehkä ei niin hyvä live-esitys, niin ei riitä tällä(kään) kertaa
Kroatia: Biisi ei todennäköisesti aukea tarpeeksi vaikka uskon että live-esitys onkin hyvä

Veikkaus: Tsekki, Liettua, Israel, Valko-Venäjä, Viro, Bulgaria, Itävalta, Kreikka, Suomi, Kypros
Toive: Belgia, Tsekki, Liettua, Israel, Valko-Venäjä, Viro, Bulgaria, Kreikka, Suomi, Irlanti

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Täälläkin jo kovasti valmistaudutaan verilöylysemifinaaliin :shokki: :humppa: :draamaa:
Kuva
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Sain jostakin kummallisen tunteen ja fiiliksen, että Belgia ja Tsekki putoaisivat tänään pois :eeek:

On kyllä sairas semi, Kyprosta pidin niippa naappa jatkajana ja nyt se on herranen aika sentään vedonlyöntirankkien ykkösenä! Toivottavasti Saara pistää nyt parastaan ja menee jatkoon, joko yhdessä Kyproksen kanssa tai sitten vaikka pudotaan samaan veneeseen :heh:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tekisi niin mieli uskoa, että Azerbaidzan ansaitusti putoaa, mutta ei pysty. Ne on hoitaneet sen jotenkin kuitenkin. :niinpa:
Viimeksi muokannut JuliaS, 08 Touko 2018, 18:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Piinaahan se on odotella, että ilmestyykö Suomi niistä kuorista - apua :sohva:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ Mutta jospa nyt Armenia kuitenkin, toinen ns. kestofinalisti ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2018: 1. semifinaali 8.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onhan Armenia kerran jo pudonnut.

Ja muutenkin, azerit mieluummin ulos! Taas kerran ovat ostaneet biisinsä. Armenia sentään yrittää omin säveltäjävoimin.

Mahtaako Azerbaidzhan saada ääniä Kreikasta (ja Kyproksesta) ihan siitä hyvästä, että tekijät ovat kreikkalaisia?
Rise, angel, shine, love!

Lukittu