Minusta jopa Running Scared'kin on tätä parempi, ikävä kyllä...Colby kirjoitti:Tämä on mun mielestä vaan yksinkertaisesti huono. Mulle tuli tavallaan mieleen se Azereiden maailman mitäänsanomattomin voittajabiisi Running scared.

Viisukuppila . Euroviisut-aiheinen uutis- ja keskustelusivusto
Minusta jopa Running Scared'kin on tätä parempi, ikävä kyllä...Colby kirjoitti:Tämä on mun mielestä vaan yksinkertaisesti huono. Mulle tuli tavallaan mieleen se Azereiden maailman mitäänsanomattomin voittajabiisi Running scared.
Niin totta, viime vuoden Serbian In too Deep ja Makedonian Dance Alone ruotsitilaukset kosahtivat semeihin. Viisufanien mielestä Dance Alone oli varma top 10.toivo kirjoitti:Mun mielestä esim. G:sonnin Amanecer, Quédate conmigo ja Taboo ovat parempia ja mielenkiintoisempia sävellyksiä, kuin tämä. Mutta ei tää mikään G:sonnin huonoin tekele ole.
Mua aina naurattaa ne maat, jotka tilaavat Ruotsista sen tyhjän muovin ja kuvittelevat ostavansa menestyjän euroviisuihin. Nyt se maa on sitten Suomi.Queensia odotellessa...
Samaa mieltä.Wadde kirjoitti:Mä tykkään tästä ihan hulluna!Tätä kuuntelen päivittäin, Monstersia en. Mutta kuten sanoin toisessa ketjussa, haluan viisuihin sen kappaleen, jolla on eniten menestysmahkuja. Onko se kuitenkin sitten Monsters? Mä taas näen tässä mahdollisuudet upeaan esitykseen, joka jää kertalaakista päähän.
Enpä usko, huono on huono missä järjestyksessä tahansa...Wadde kirjoitti:Olisiko tämä biisi saanut erilaisen vastaanoton, jos olisi julkaistu ekana?Nyt tuntuu, että huomio jäi Monstersin jalkoihin.
Odotinkin, milloin joku nostaa tämän epäilyn esiin. En usko että julkaisujärjestyksellä on mitään vaikutusta. Jos johonkin on vaikutusta, niin ehkä eka viikko olisi eletty paniikkitunnelmissa että tätäkö tasoa ne paljon hypetetyt ehdokkaat ovat.Wadde kirjoitti:Olisiko tämä biisi saanut erilaisen vastaanoton, jos olisi julkaistu ekana?Nyt tuntuu, että huomio jäi Monstersin jalkoihin.
Asiaan voi sisältyä myös reaktio Monstersia kohtaan, jos se ei ole tyydyttänyt osaa kuulijoita, eivät he ole palanneet kuulemaan muitakaan biisejä...Timoteus kirjoitti:Julkaisupäivien kuuntelukertaeroa voi yrittää selittää pois julkaisujärjestykselläkin. Ensimmäiseen kohdistui enemmän mielenkiintoa. Toinen oli, no, toinen.
Niin minustakin, mutta tässä ketjussa esitettiin hypoteesi, että kokemus laatuerosta johtuu julkistusjärjestyksestä. Hypoteesia ei voi kumota vetoamalla siihen samaan kokemukseen.rosetta kirjoitti:Mielestäni nuo erot selittyvät kyllä ihan itse kappaleiden laatuerollakin.![]()
Näin voi muuten ollakin! Esimerkiksi ”prinsessasta kuningattareksi”.aj1964 kirjoitti:...näin sanottuani viimeinen biisi on tietysti joku prinsessatarina
Äsken juuri katsoin niin Monsters on Suomen Top 50-listalla sijalla 28. ja Viraalisimpien listalla 4. Dominoa sen sijaan ei löydy kummastakaanTimoteus kirjoitti:Spotifyn päiväkohtaiset lukemat kertovat ehkä jotakin tästä asiasta.
Monsters oli julkaisupäivänään Suomen 11:nneksi kuunnelluin (45 909 kuuntelukertaa) ja kahtena seuraavana päivänä sijoilla 15 (34 606) ja 20 (25 831).
Domino oli julkaisupäivänään 25:s (29 052 kuuntelukertaa), sitten 45:s (19 618) ja 56:s (13 207).
Julkaisupäivien kuuntelukertaeroa voi yrittää selittää pois julkaisujärjestykselläkin. Ensimmäiseen kohdistui enemmän mielenkiintoa. Toinen oli, no, toinen. Sitä, että Dominon kuuntelijamäärät putoavat nopeammin, ei minusta voi selittää muulla kuin sillä, että biisi on ainakin Spotifyn käyttäjäkuntaa vähemmän koukuttava.
Kolmannen päivän jälkeen Monstersin kuuntelumäärät ovat pysyneet varsin tasaisina. Dominon lukujen kehitystä on kiintoisaa seurata. Elleivät luvut lähde nousuun, nykyään hyvin Spotify-painotteiselle viralliselle singlelistalle biisillä ei ole asiaa.
Ilmava oli ihana sana ja sopii tähän!Mikel kirjoitti:Minusta tämä on mukavan ilmava
Eihän Saaran tiimi ole mitään näistä lauluista tehnyt ajatuksella "Tämä tuskin voittaa, kunhan yritetään jonkinlainen laulu tehdä." Eli varmasti ovat tosissaan tavoitelleet parasta tulosta. Miksi ammattilaiset, varsinkin menestyneet ammattilaiset, tekisivät laulun "jotain sinnepäin" periaatteella?Aintsu kirjoitti:Tämä "Domino" on kyllä sellaista keskinkertaista huttua, että tuskin Saaran tiimi missään vaiheessa on voinut pitää tätä potentiaalisena voittajana...