UMK18: Saara Aalto – Domino

Euroviisut 2018 Portugalissa

Saara Aalto – Domino

19
13%
36
26%
44
31%
**
34
24%
*
8
6%

Ääniä yhteensä: 141

rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja rosetta » 18 Helmi 2018, 11:21

Colby kirjoitti:Tämä on mun mielestä vaan yksinkertaisesti huono. Mulle tuli tavallaan mieleen se Azereiden maailman mitäänsanomattomin voittajabiisi Running scared.
Minusta jopa Running Scared'kin on tätä parempi, ikävä kyllä... :hiips:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja toivo » 18 Helmi 2018, 11:54

Mun mielestä esim. G:sonnin Amanecer, Quédate conmigo ja Taboo ovat parempia ja mielenkiintoisempia sävellyksiä, kuin tämä. Mutta ei tää mikään G:sonnin huonoin tekele ole.

Mua aina naurattaa ne maat, jotka tilaavat Ruotsista sen tyhjän muovin ja kuvittelevat ostavansa menestyjän euroviisuihin. Nyt se maa on sitten Suomi. :heh: Queensia odotellessa... :hiips:

Qhullu
Siemailija
Siemailija

Viesti Kirjoittaja Qhullu » 18 Helmi 2018, 13:42

Ilmeisesti olen lähes ainoa, jolle tämä iski heti. Lauleskelin jo mukana toisen kuuntelukerran jälkeen...

Tykkään tästä koko ajan enemmän, vaikka onhan tässä sellainen pikkuisen naiivi Spice Girls -balladiviba. Leijun kuitenkin mielelläni tällaisessa rakkaushattarassa.

:ihana:

Monsters kuulostaa minusta liikaa Euroviisuksi räätälöidyltä biisiltä. Ja siinä missä se sisältää ns. voimaannuttavan viestin, niin jotenkin sellainen aggressiivinen warrior-meininki ei vaan toimi mulle. Se on vähän nähty ja koettu viisuissakin. Toivottavasti Queens tuo väriä ja iloa mukaan.

Povaan tätä Dominoa Saaran stunttibiisiksi. On aivan päivänselvä asia, että jonkinlainen stuntti tullaan UMK-finaalissa näkemään. Monsters pohjautuu varmasti tanssikoreografiaan, tässä voitaisiin "fall like a domino".

Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Subculture » 19 Helmi 2018, 02:02

toivo kirjoitti:Mun mielestä esim. G:sonnin Amanecer, Quédate conmigo ja Taboo ovat parempia ja mielenkiintoisempia sävellyksiä, kuin tämä. Mutta ei tää mikään G:sonnin huonoin tekele ole.

Mua aina naurattaa ne maat, jotka tilaavat Ruotsista sen tyhjän muovin ja kuvittelevat ostavansa menestyjän euroviisuihin. Nyt se maa on sitten Suomi. :heh: Queensia odotellessa... :hiips:
Niin totta, viime vuoden Serbian In too Deep ja Makedonian Dance Alone ruotsitilaukset kosahtivat semeihin. Viisufanien mielestä Dance Alone oli varma top 10.
Tänä vuonna Maltan G:son Taboota biisinä itse pidän semiputoajana, mutta hologrammiesitys saattaa just viedä finaaliin.
G:sonin Dominoa pidän ihan varmana semiputoajana, jos tuo domino-show ei ole ihan mykistävä.
Queensia odotellessa... :hiips:

kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu » 19 Helmi 2018, 13:24

Vanhankuuloinen ja huonolla tavalla abbamainen biisi, joka heiluu mennyssä ajassa. Tuotantotiimi on toki osannut loihtia toukasta perhosen, mutta kun tuo perhonen on kuin vanha sukka, joka riippuu halvan kattokruunun alla. Monsteribiisi parempi, mutta tuleeko silläkään viisulla menestystä.

Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Wadde » 19 Helmi 2018, 16:51

Mä tykkään tästä ihan hulluna! :uujee: Tätä kuuntelen päivittäin, Monstersia en. Mutta kuten sanoin toisessa ketjussa, haluan viisuihin sen kappaleen, jolla on eniten menestysmahkuja. Onko se kuitenkin sitten Monsters? Mä taas näen tässä mahdollisuudet upeaan esitykseen, joka jää kertalaakista päähän.

Toki se G:son tekijätiedoissa ärsyttää mutta ei voi mitään. :heh:

WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja WildDance » 19 Helmi 2018, 16:55

Wadde kirjoitti:Mä tykkään tästä ihan hulluna! :uujee: Tätä kuuntelen päivittäin, Monstersia en. Mutta kuten sanoin toisessa ketjussa, haluan viisuihin sen kappaleen, jolla on eniten menestysmahkuja. Onko se kuitenkin sitten Monsters? Mä taas näen tässä mahdollisuudet upeaan esitykseen, joka jää kertalaakista päähän.
Samaa mieltä. :peukku: Rakastan. Uskon, että tämä biisi herää eloon livenä. Saaran ääni yhdistettynä upeaan esitykseen... :kups:
The world moves on, another day, another drama, drama
But not for me, not for me, all I think about is karma

Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Wadde » 19 Helmi 2018, 16:57

Olisiko tämä biisi saanut erilaisen vastaanoton, jos olisi julkaistu ekana? :miettii: Nyt tuntuu, että huomio jäi Monstersin jalkoihin.

Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri » 19 Helmi 2018, 17:13

Minäkin tykkään tästä kappaleesta, vaikka allekirjoitan samalla suuren osan tämän kritiikistä. Siis onhan tämä aika tavanomainen yms, ei todellakaan kovin kummoinen. Toimii silti perus radiokappaleena hyvin muun puuhastelun ohessa. Tarttuu korvaan ja pistää hyräilemään.

Ja jos sattuisi olemaan vaikka rakastunut, tai vastaavassa vakavassa mielenterveyden häiriössä, niin ehkä tätä äänestäisi euroviisuissakin.

rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja rosetta » 19 Helmi 2018, 17:15

Wadde kirjoitti:Olisiko tämä biisi saanut erilaisen vastaanoton, jos olisi julkaistu ekana? :miettii: Nyt tuntuu, että huomio jäi Monstersin jalkoihin.
Enpä usko, huono on huono missä järjestyksessä tahansa...

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 » 19 Helmi 2018, 17:46

Wadde kirjoitti:Olisiko tämä biisi saanut erilaisen vastaanoton, jos olisi julkaistu ekana? :miettii: Nyt tuntuu, että huomio jäi Monstersin jalkoihin.
Odotinkin, milloin joku nostaa tämän epäilyn esiin. En usko että julkaisujärjestyksellä on mitään vaikutusta. Jos johonkin on vaikutusta, niin ehkä eka viikko olisi eletty paniikkitunnelmissa että tätäkö tasoa ne paljon hypetetyt ehdokkaat ovat.
Kirosanan kaltainen on lempi pohjoinen

jee euroviisut
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut » 19 Helmi 2018, 18:09

^Kyllä minun uskoakseni kappaleiden julkistusjärjestyksellä on merkitystä, varsinkin, kun kappaleet todellakin oikeasti saavat julkisuutta heti julkaisun jälkeen. Tälläkin on nyt muutaman päivän jälkeen Youtubessa jo yli 300 000 näyttökertaa, Monstersilla jo yli 700 000. Kuinka usein jokin Suomen karsinta /UMK-kappale on jo ennen karsintalähetyksiä kerännyt tällaiset Youtube-näyttökerrat? Ja kun kappaleista ensimmäinen on UMK-finaalin aikaan ollut kuultavissa jo lähes kolme kertaa pidempään kuin viimeinen, antaa tämä kappaleille aika eriarvoisen aseman.

Huomautan, että pidän tästä yhä enemmän kuin Monstersista, mutta kyllä minustakin tuntuu, että suunnitelmien mukaan keskimmäinen kappale on tarkoitettu yleisön kollektiivisen mielipiteen mukaan heikoimmaksi, ensimmäinen UMK-huuman nostajaksi ja viimeinen lopulliseksi pankin räjäyttäjäksi.
Viimeksi muokannut jee euroviisut, 19 Helmi 2018, 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muuten, olen sitä mieltä, että viisujen Suomen tuotanto on vaihdettava.

Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoteus » 19 Helmi 2018, 18:52

Spotifyn päiväkohtaiset lukemat kertovat ehkä jotakin tästä asiasta.

Monsters oli julkaisupäivänään Suomen 11:nneksi kuunnelluin (45 909 kuuntelukertaa) ja kahtena seuraavana päivänä sijoilla 15 (34 606) ja 20 (25 831).

Domino oli julkaisupäivänään 25:s (29 052 kuuntelukertaa), sitten 45:s (19 618) ja 56:s (13 207).

Julkaisupäivien kuuntelukertaeroa voi yrittää selittää pois julkaisujärjestykselläkin. Ensimmäiseen kohdistui enemmän mielenkiintoa. Toinen oli, no, toinen. Sitä, että Dominon kuuntelijamäärät putoavat nopeammin, ei minusta voi selittää muulla kuin sillä, että biisi on ainakin Spotifyn käyttäjäkuntaa vähemmän koukuttava.

Kolmannen päivän jälkeen Monstersin kuuntelumäärät ovat pysyneet varsin tasaisina. Dominon lukujen kehitystä on kiintoisaa seurata. Elleivät luvut lähde nousuun, nykyään hyvin Spotify-painotteiselle viralliselle singlelistalle biisillä ei ole asiaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 » 19 Helmi 2018, 19:17

Timoteus kirjoitti:Julkaisupäivien kuuntelukertaeroa voi yrittää selittää pois julkaisujärjestykselläkin. Ensimmäiseen kohdistui enemmän mielenkiintoa. Toinen oli, no, toinen.
Asiaan voi sisältyä myös reaktio Monstersia kohtaan, jos se ei ole tyydyttänyt osaa kuulijoita, eivät he ole palanneet kuulemaan muitakaan biisejä...

Monsters sai lisäksi mainosta televisiossa kun asiasta uutisoitiin jopa illan pääuutislähetyksessä Ylellä. Domino ei saanut vastaavaa huomiota.
Kirosanan kaltainen on lempi pohjoinen

rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja rosetta » 19 Helmi 2018, 19:23

Mielestäni nuo erot selittyvät kyllä ihan itse kappaleiden laatuerollakin. ;)

Johan tuosta kertoo UMK-yleiskeskusteluketjun äänestyskin - Monsters 81%, Domino 19%.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa

Viesti Kirjoittaja phale » 19 Helmi 2018, 19:27

Pari kertaa tämä on yllättävästi soinut päässä heräämisen jälkeen, mutta sitten kun se on mennyt pois, niin en enää muista lainkaan miten kappale menee, ja jos yritän muistella niin päässä alkaa soida vain viime vuotinen Dihajin Skeletons. :heh:

Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoteus » 19 Helmi 2018, 19:44

rosetta kirjoitti:Mielestäni nuo erot selittyvät kyllä ihan itse kappaleiden laatuerollakin. ;)
Niin minustakin, mutta tässä ketjussa esitettiin hypoteesi, että kokemus laatuerosta johtuu julkistusjärjestyksestä. Hypoteesia ei voi kumota vetoamalla siihen samaan kokemukseen.

Toki 81–19 on liian iso ero julkistusjärjestyksellä selitettäväksi. Jos tilanne olisi 60–40, ajatus olisi realistisemmalla pohjalla.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 19 Helmi 2018, 19:47

Minusta molemmissa biiseissä on mieleenpainuva melodia Domino on kaunis ja vähän siirappinen ja Mosters taas räväkämpi ja kapinahenkinen. Monsters on mittatilaustyö viisulavalle ja Domino sopisi paremmin elokuvaraidan musiikiksi. Molempia biisejä on helppo joko vihata tai rakastaa riippuen paljolti siitä minkä tyyppistä musiikkia itse tavallisesti kuuntelee..Saara on viisuedustajana ristiriitainen hahmo...toisille se ärsyttävä lesbo ja toisille taas maailman paras laulaja. Itse opin pitämään Saarasta Xfactorin aikana kun lumikeiju muuttui hottikseksi :heh: Nykyään paljon kiinnostavampi kun ei yritä olla vain ja ainoastaan prinsessa....näin sanottuani viimeinen biisi on tietysti joku prinsessatarina :heh:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Edwina » 19 Helmi 2018, 20:05

aj1964 kirjoitti:...näin sanottuani viimeinen biisi on tietysti joku prinsessatarina :heh:
Näin voi muuten ollakin! Esimerkiksi ”prinsessasta kuningattareksi”. :kaunis:

Renaissancefire
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire » 19 Helmi 2018, 20:16

^ Ehkä esitykseen tulee pukutemppu No fear -tyyliin. :apuva:
Penso sempre a quello che è stato
Tutto perfetto niente di sbagliato
I nostri sogni, i viaggi in treno

Non smettere mai di cercarmi

Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri » 19 Helmi 2018, 20:41

^ Ei kun tässähän on ne nelimetriset dominolavasteet. Muutamia lavalla ja loput monistettuina taustalle. Valkoinen seinä, loputtomiin asti ulottuva dominojono kaatuu kiemurrellen sen kolme minuuttia. Yleisö jännää mitä tapahtuu. Laulu loppuu kolmen minuutin jälkeen kuin seinään, kun viimeinen domino (lavaste) mäiskähtää laulajan päälle. Lava pimenee, joku kirkuu.

Ai niin, te tarkoititte sitä viimeistä...

Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Elvis » 19 Helmi 2018, 22:48

Timoteus kirjoitti:Spotifyn päiväkohtaiset lukemat kertovat ehkä jotakin tästä asiasta.

Monsters oli julkaisupäivänään Suomen 11:nneksi kuunnelluin (45 909 kuuntelukertaa) ja kahtena seuraavana päivänä sijoilla 15 (34 606) ja 20 (25 831).

Domino oli julkaisupäivänään 25:s (29 052 kuuntelukertaa), sitten 45:s (19 618) ja 56:s (13 207).

Julkaisupäivien kuuntelukertaeroa voi yrittää selittää pois julkaisujärjestykselläkin. Ensimmäiseen kohdistui enemmän mielenkiintoa. Toinen oli, no, toinen. Sitä, että Dominon kuuntelijamäärät putoavat nopeammin, ei minusta voi selittää muulla kuin sillä, että biisi on ainakin Spotifyn käyttäjäkuntaa vähemmän koukuttava.

Kolmannen päivän jälkeen Monstersin kuuntelumäärät ovat pysyneet varsin tasaisina. Dominon lukujen kehitystä on kiintoisaa seurata. Elleivät luvut lähde nousuun, nykyään hyvin Spotify-painotteiselle viralliselle singlelistalle biisillä ei ole asiaa.
Äsken juuri katsoin niin Monsters on Suomen Top 50-listalla sijalla 28. ja Viraalisimpien listalla 4. Dominoa sen sijaan ei löydy kummastakaan :draamaa:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Aintsu
Press
Press

Viesti Kirjoittaja Aintsu » 20 Helmi 2018, 09:34

Tämä "Domino" on kyllä sellaista keskinkertaista huttua, että tuskin Saaran tiimi missään vaiheessa on voinut pitää tätä potentiaalisena voittajana...
Esiintyjän missio on tulla välittää energiaa.
-Nisa Soraya-

Vendi8
Baaritiskill
Baaritiskill

Viesti Kirjoittaja Vendi8 » 20 Helmi 2018, 14:57

Tämä kappale oli minulle vähän pettymys. Ihan perusballadi, muttei mitenkään erityinen. En kyllä usko, että tämä valittaisiin edustamaan. Kolme tähteä kuitenkin.

andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja andre06 » 21 Helmi 2018, 20:30

Wiwibloggsin reaktiot ja mietteet Dominosta.

Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Mikel » 21 Helmi 2018, 22:03

Laitan kyllä kaiken toivoni Queensiin - toivottavasti sieltä tulee jotain täysin överiä - mutta ei tämäkään huono ole. Tai ansaitsisi aivan niin ankaraa tuomiota osakseen, kuin kommenteissa on ehkä näyttäytynyt. Minusta tämä on mukavan ilmava ja voisin kyllä kuvitella hoilaavani tätä paatoksella jossain tanssilattialla aamuyöllä. Monessakin mielessä tulee mieleen Carly Rae Jepsen (jonka Run Away With Me on kaikkien aikojen pop-biisejä), mikä on aina hyvä. Laadukas kaikin puolin, edustusbiisiksi en ehkä kuitenkaan laittaisi.
But may the slightest light start a fire

Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Wadde » 22 Helmi 2018, 03:38

Mikel kirjoitti:Minusta tämä on mukavan ilmava
Ilmava oli ihana sana ja sopii tähän! :surrur:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Viisufani » 22 Helmi 2018, 18:58

Tämä on aidosti minun selkeä suosikki.
Aintsu kirjoitti:Tämä "Domino" on kyllä sellaista keskinkertaista huttua, että tuskin Saaran tiimi missään vaiheessa on voinut pitää tätä potentiaalisena voittajana...
Eihän Saaran tiimi ole mitään näistä lauluista tehnyt ajatuksella "Tämä tuskin voittaa, kunhan yritetään jonkinlainen laulu tehdä." Eli varmasti ovat tosissaan tavoitelleet parasta tulosta. Miksi ammattilaiset, varsinkin menestyneet ammattilaiset, tekisivät laulun "jotain sinnepäin" periaatteella?
Paremman maailman puolesta.

Kiisa
Siemailija
Siemailija

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 22 Helmi 2018, 19:01

Voi että kun säkeistöissä olisi vähän enemmän koukkua ja kertosäkeen sanoitukseen olisi thety vähän enemmän... noh, sanoja. Oon nimittäin tykästynyt kertsin melodiaan, mutta kun säkeistöt saa kyllästymään ja siinä kertosäkeessä ei tarvitsisi hokea niin kovasti sitä Dominoa. Muuten Domino olisi mun suosikki tässä tilanteessa, jossa en ole oikein kunnolla lämmennyt yhdellekään tyrkyllä olevalle biisille.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 22 Helmi 2018, 23:24

Pudotin yhdellä nyt 4 tähtea eli kakkosena mulla

Viestiketju Lukittu