UMK18: Saara Aalto – Queens

Euroviisut 2018 Portugalissa
Lukittu

Saara Aalto – Queens

*****
25
19%
****
46
36%
***
39
30%
**
14
11%
*
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 129

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, löytyy jo Saaran viralliselta youtube-kanavalta.

Tykkään, tykkään. Tämä on ehkä enemmän mun makuuni kuin keskitien poppi Monsters, mutta voi olla keskiverto kuulijalle liian monimutkainen ja töksähtelevä. Menee parin kuuleman jälkeen puntarini kärkeen, mutta en usko että tämä tulee voittamaan. Toivottavasti lavashow räjäyttää pankin. :peukku:

Edit, ainiin joo, neljä tähteä näin aluksi, eli sama kuin Monsters.
Viimeksi muokannut hra47, 22 Helmi 2018, 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Hmm. Ensikuuntelun perusteella ihan jees, paras siis tämä tai Monsters. Kummallakaan ei kyllä oo mitään asiaa viiteen tähteen. Mut kai näistä ehtii päättämään vielä ennen valintapäivää.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tämä kyllä paranee jokaisella kuuntelukerralla. :tapu: Parasta tässä onkin se, ettei tämä kuulosta niin ennalta-arvattavalta ja ruotsalaiselta. Ei mitään hajua, mihin järjestykseen nämä tyrkyt puntarillani nyt laittaisin. :draamaa:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Apua, mä en osaa päättää kumpi, Monsters vai Queens...

Veikkaan, että UMK:n lopputuloksissa tää on viimeinen, Monsters voittaa ja Domino on kakkonen. Sääli.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Lontoolaisessa studiossa hyviä ideoita ei tullut, lähtökuoppia ei löytynyt ja tekeminen oli pysähdyksissä. Aalto kertoo, että pieni paniikki alkoi hiipiä kaulukseen. Idea oli pakko saada, koska tyhjin käsin ei kukaan halunnut poistua.

- Yht’äkkiä muistin melodian, jonka olin tehnyt kaksi vuotta sitten UMK16-biisiä No Fear varten. Hahmotelma oli vähän egyptiläinen ja ajattelin, että melodia on outo, Aalto muistelee.

Aalto rohkaistui soittamaan pianolla aihionsa muille biisintekijöille ja kysymään heidän mielipidettään. He myös pitivät melodiaa outona, mutta juuri sen takia he halusivat tehdä siitä biisin. Se oli cool. Lopputuloksena sessioista syntyi Queens.
Sillä lailla. Ilman inspiraatiota tuskin mitään räjäyttävää syntyykään. Anteeksi, en vain saa otetta biisistä millään.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ensimmäisellä kuuntelulla vähän liian muodoton, toisella jo parempi. Tykkään siitä, että tämä ei ole niin euroviisumuottiin tehty kuin "Monsters". Ihan sama kuitenkin, kumpi valitaan, sijoitus lienee samaa luokkaa. Finaaliin mennään, mutta kymmenen kärjeen ei välttämättä ole asiaa. Tälle neljä tähteä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Lontoolaisessa studiossa hyviä ideoita ei tullut, lähtökuoppia ei löytynyt ja tekeminen oli pysähdyksissä. Aalto kertoo, että pieni paniikki alkoi hiipiä kaulukseen. Idea oli pakko saada, koska tyhjin käsin ei kukaan halunnut poistua.
Kertokaas nyt joku viisas tarinoita jostain klassikoiksi muodostuneista kappaleista, jotka ovat juuri syntyneet ikään kuin puolivahingossa jonkun tuskaisen inspiraatiovajauksen takia :heh: Olen ihan varma, että tällaisia riittää pilvin pimein. Ehkä tämä on vähän niinkuin sellainen :surrur:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Tässä se taisi olla. <3 Tämä kappale sopii nimenomaan juuri Saaralle erittäin hyvin ja tämä on selkeästi näistä persoonallisin. Madonna tulee myös positiivisella tavalla mieleen. Video on myös kaikista tyyliikkäin( koska kissa :ihana:).

Monsters olisi ehkä potentiaalisempi menestyjä, mutta itselleni tämä on selkeä suosikki ja siksi tämä viisuihin kiitos!

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
MKuvau!

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Keskinkertainen kappale 3 tähteä.
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Kyllä! Ainoa ehdokas jonka ensi kuulemisen aikana en miettinyt että mitäs tämä nyt oikein on. Tykkäisin, edustaisi mitä maata tahansa.

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hanko »

Tämätämätämä! :uujee: Mielenkiintoinen rakenne, mukaansa tempaava rytmi, moderni kappale, mutta ei silti liian erikoinen. Täs on kaikki kohdalla. :tapu:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 707
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tää on niin ruotsalaista euroviisumusaa, vois menestyäkin viisuissa, mutta kuka tällaista kuntelee muuten, aika kamalaa. Just kun joku melodiantapainen on päässyt alkuun, niin joku hirvee jousikonekirkaisu keskeyttää. Odotukset oli kai vaan liian kovat.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

:peukku: Tosi hyvä, saa **** tähteä multa!
Vähän parempi kuin Domino muttei yhtä hyvä kuin Monsters :surrur:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Paras ehdokas, tosiaan kiinnostavampi kuin muut. Kertosäkeessä on ihan kiva melodia ja jää päähänkin soimaan. Tämä saattaa olla livenä aika lailla tykimpi kuin videolla, joka mielestäni on sekava eikä tue kappaletta. En tosin ole tykännyt yhdestäkään näistä videoista enkä Saaran imagosta niissä.

Tämän UMK-voitosta en kyllä ole varma. Valitaan mikä tahansa, en lähtisi viisuvoitosta haaveilemaan. Kuulun kyllä niihin, joille se haaveilu ei ole kovin tärkeää.
Viimeksi muokannut JuliaS, 22 Helmi 2018, 18:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Onhan tämä hyvä ja lavalla kuulostaa varmaan vielä paremmalta. Minua häiritsee Queens-laulussa se, että laulu muistuttaa ainakin kahdessa kohdassa säveleltään jotain toista laulua. En vain muista mikä sen nimi on. Ensimmäisen kerran Queens muistuttaa sitä jotain laulua heti ensimmäisen 20 sekunnin aikana.
Paremman maailman puolesta.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

joo turhake tämä viimeinen eli Ruottalaiset osaa tän paremmin kuin Britit. Kyllä Monsters valitaan olen siitä 99% varma jollei Saara unohda sen sanoja tms :heh:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Että joo. Kyllä tämä ihan mielenkiintoinen rakenteeltaan oli ja herätti halun kuunnella uudelleen. Kahdesti annan tälle neljä tähteä, puntarin keskimmäiselle sijalle menee.

Mutta toisin kuin ennakkoon odotin, tämä ei olekaan se, jota pitäisin viisutuloksen kannalta parhaana vaihtoehtona. Eiköhän se nyt sitten kuitenkin olisi se Monsters.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Massiel »

MAHTAVAA!!! Tämä on todella koukuttava ja modulaatiotakin löytyy. Kansainvälisillä facepalstoilla saa valtavasti kehuja. Tämä Lissaboniin. :tapu:

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Massiel kirjoitti:MAHTAVAA!!! Tämä on todella koukuttava ja modulaatiotakin löytyy. Kansainvälisillä facepalstoilla saa valtavasti kehuja. Tämä Lissaboniin. :tapu:
Missä facepalstoilla? :mitvit: Itse olen huomannut hieman erilaisia reaktioita, niin Twitterissä kuin fanifoorumeillakin.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tuntui raikkaammalta ja mielenkiintoisemmalta kuin kaksi muuta - vaikka onkin selkeän bondmainen. Eli suosikkini tässä vaiheessa. Ja enempi dominoa kuunnelleena melkein sanoisin että se on tila. Monsteri kolmonen. Ei suuria eroja, päteviä kaikki. Olen ihan tyytyväinen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

ESC-fani
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 07 Elo 2010, 00:05
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja ESC-fani »

Kaksi eri kappaletta tulee mieleeni tästä ja kahdesta eri kohtaa, mutta en millään saa mieleeni mitä ne ovat...

Eka tulee mieleen tuosta hitaasta temposta ja musiikista alussa kohdassa "Now it's gone and it's over, it's done. Break the walls, put the spade in the ground".

Toinen on "We are the queens of the brand new nation".

Itse kappale ei ekalla kuulemalla hirveämmin sytytä. Monsters aika selvä ykkönen Saaran biiseistä.
I was in Kyiv 2017

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja toivo »

Alku on lupaava, mutta sitten muuttuu jotenkin tunkkaiseksi ja vanhanaikaiseksi. Itse en kuule tätä modernina biisinä. Sandhjan viisu tulee mieleen.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36813
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onpas valtavan kiva. :uujee: Oikein dramaattinen ja sykähdyttävä. Ei ehkä kuitenkaan ihan vastannut taivaisiin kohonneita odotuksiani. :hihi: Aloitetaan heikolla vitosella. :surrur:

Kuningattaret ja Hirviöt tämän kisan taitavat ratkaista. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Zimba »

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005578303.html HS:n mielipidettä pukkaa.
"Queens on kolmesta viisuehdokkaasta ylivoimaisesti heikoin."
Viimeksi muokannut Zimba, 22 Helmi 2018, 19:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

TomppaJr kirjoitti:Onpas valtavan kiva. :uujee: Ei ehkä kuitenkaan ihan vastannut taivaisiin kohonneita odotuksiani. :hihi:
Minäkin odotin jotain oikeasti harvinaisen hyvää pop-laulua. Jotain todella mielenkiintoista ja huikeaa. En mitenkään huikeaksi kehuisi Queens-laulua. Toivottavasti lauantaina 3.maaliskuuta lavalla kuulostaa oikeasti paljon paremmalta. Siihen myös luotan, koska Saara Aaltohan kyllä osaa laulaa myös livenä.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ai taas on kappale vuotanut jo etuajassa :uujee: (juuri kun itse olen ollut koko päivän liikenteessä.)

Hmm, tästä tai säkeistöistä ainakin tulee vähän mieleen joku Bond-tunnari, muttei yhtä hyvällä ja upealla tavalla kuin joku Rise Like A Phoenix... Ei nyt kyllä ihan pankkia räjäytä, mutta ei huonokaan.

Taitaa Monsters kuitenkin olla ykkössuosikkini näistä... <3
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Zimba kirjoitti:https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005578303.html HS:n mielipidettä pukkaa.
"Queens on kolmesta viisuehdokkaasta ylivoimaisesti heikoin."
Hah. Hesarin kulttuuritoimittajien uskottavuus mielipidejohtajina on puolestaan lähellä nollaa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Siis mitä tampioita siellä ihan oikeasti kirjoittelee :roll:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla tästä ei tule bond-tunnarit mieleen ja osaan ne kyllä ulkoa unissanikin. Ehkä se valkoinen katti videolla ohjaa mielikuvia?

Saaran liikehdintä ja poseeraminen videolla tuo paikoin mieleen tosiaan Björkin pikkutyttömäisyyden. Tai Gwen Stefanin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11926
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja sziget »

Nyt voi vähän huokaista helpotuksesta. Jos ei möhlitä valintaa, finaalipaikka on ulottuvilla. Tässä on sen verran käänteitä, että haluaa ainakin kuulla uudestaan. Sanomapuoleen pitää syventyä erikseen.

G:sonin biisiä ei kehdattu jättää ulos, kun sellainen oli tarjolla. Muuta selitystä en Dominolle keksi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu