Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Euroviisut 2019 Israelissa

John Lundvik – Too late for love

*****
25
18%
****
39
27%
***
55
39%
**
15
11%
*
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 142

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Katselin ja kuuntelin uusiksi tän Ruotsin edustajan ja tuli ihan fiilis, että tämä voisi sopia viisufinaalissa illan viimeiseksi esitykseksi jota juhlittaisiin voittajana (en toivo sitä, mutta...)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Kyllä Ruotsin finaalia oli taaskin mukava kuunnella, kun siellä on aina hirmu hyviä laulajia. Tämä edustuskappale on myös laulettu vaivattomasti ja luontevasti, kuulostaa livenä samalta kuin levyllä. Esityskin tukee kappaletta. Tämä ei ollut, eikä ole minulle mikään lemppari kappaleena, mutta täytyy myöntää että se on erinomainen tekele.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Ai kauheeta, mut pitäis lukea kuppilaa useammin jos kerran jotain kirjotan (ja vieläpä kysyn) :heh: Luin kyllä nyt kaikki mitä tässä ketjussa on mun viestin jälkeen tapahtunut. Paljon hyviä pointteja ja totuus on varmaan siellä jossain kaikkien välissä.

Kyllähän tuomarit suosii Ruotsin biisejä, mutta ei se oo ollenkaan niin mustavalkoista. Tuskin kukaan siellä ihan oikeesti ajattelee että haluaa nimenomaan Ruotsin pärjäävän. Vaan Ruotsin biisit tuppaa olemaan hyvin tuotettuja harmittomia laatupoppiksia. Onhan siellä karsintaprosessikin sellainen, että voittajan on pakko olla "hyvä". Ensin pitää päästä kaikista seuloista läpi, sitten vielä finaaliin ja sitten vielä voittoon. Ja Ruotsissa äänimäärät on ihan eri luokkaa ku muualla Euroopassa. Kun tuomarit saa eteensä Ruotsin kilpailukapan, totta kai ennakko-odotus on että tässä tulee jotain hyvää, tykättyä ja varmasti laadukasta. Ei ne voi itseään kovin pahasti nolata jos rankkaa Ruotsin korkealle (kun kaikkien listat on julkisia anyway). Ei tuomarit varmastikaan mitään ihan paskaa Ruotsin biisiä korkealle pisteyttäis, mutta Ruotsin järjestelmä myös estää sellasten biisien valinnan (mä puhun jotenkin tällasesta "objektiivisesta laadusta" mihin Tomppa viittas, mun mielestä esim. viime vuoden biisi oli ihan hirveetä skeidaa, enkä Månsistakaan välittänyt pätkän vertaa). Ruotsi on ihan ansaitusti saanut hyvän maineen Euroviisuissa, ja se näkyy tuomariäänissä. Mutta ei kauaa, jos yleisö lakkaa tykkäämästä. Ei tuomarit tieten tahtoen halua äänestää kovin päinvastaisesti puhelinäänestäjien suhteen. Luulen myös, kuten täällä sanottiin, että Ruotsi kyllä mukautuu tavallisten tallaajien mieltymyksiin, jos on tarve.

Tän kaiken takia on toki totta (ja tuskin harva väittääkään vastaan), että jos joku Ruotsin tyypillisistä biiseistä, kuten viime vuoden tai vaikkapa se Frans, olis edustanut esim. Suomea, niin tuomariäänet olis ollut aivan eri tasolla, jossain alhaalla. Toiste päin on tyhmempi verrata, koska en mä tähän hätään ainakaan keksi muiden maiden (huonosti sijoittuneita) biisejä, jotka vois olla sellasia, jotka Ruotsi vois valita edustajakseen.

MUTTA: tän vuoden biisi on tosi hyvä! Paljon parempi ku vuosikausiin! Ei saa myöskään lytätä Ruotsia vaan sen takia että se on Ruotsi.

P.S. Muistakaa, että Ruotsi aina floppaa, jos ne kokeilee jotain uutta. Mun mielestä niiden pitäis pysyä just siinä mitä osaa. Mut hyviä biisejä kiitos, ei sellasia viimevuotisia :mrgreen:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Aancon kirjoitti: 15 Maalis 2019, 20:11Tän kaiken takia on toki totta (ja tuskin harva väittääkään vastaan), että jos joku Ruotsin tyypillisistä biiseistä, kuten viime vuoden tai vaikkapa se Frans, olis edustanut esim. Suomea, niin tuomariäänet olis ollut aivan eri tasolla, jossain alhaalla.
Miksi olisivat, en ymmärrä tätä logiikkaa ollenkaan. :mitvit: Lisäksi Fransin kappale ei ollut ainoastaan tuomarien mieleen, vaan sai yleisöltä jopa enemmän pisteitä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Mielestäni perustelin logiikkani viestissäni :raaps:


Edit. Ennakko-odotukset vaikuttavat siihen, miten biisi koetaan ja arvioidaan.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3383
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Tää on varmaan paras ketju kertoa tämä. Hold You nousi lopulta mulla 5,0:aan ja MF-puntarin voittajaks :ihana: Wiktoria jätettiin tylysti kakkoseksi jota seurasi Lisa ja Anna. Onpas mulla naispainotteiset suosikit :draamaa:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Aancon kirjoitti: 16 Maalis 2019, 09:25 ^Mielestäni perustelin logiikkani viestissäni :raaps:

Edit. Ennakko-odotukset vaikuttavat siihen, miten biisi koetaan ja arvioidaan.
Ne tosiaan vaikuttavat, tapaus Venäjä lienee selkein, eli tuomarit antavat heikompia pisteitä kuin pitäisi (Venäjän tämän hetkisen politiikan takia), joskin Venäjä saa myös muutamilta tuomaristoilta liian hyvät pisteet. Samoin samalla asueella asustelevat tuppaavat pitämään samanlaisesta musiikista, joka vaikuttaa tuomaripisteisiin (tähän olisi lukuisia esimerkkejä). Mutta epäilen saako Ruotsi lainkaan "hyvityspisteitä". On varmaa, ettei se ainakaan saisi bonuspisteitä viisufaneilta (Ruotsin menestys ei ole tuonut ystäviä), päinvastoin.

Tämäntyylistä "Ruotsi/Australia saa liian hyvät tuomaripisteet"-keskustelua käydään useilla viisufoorumeilla. Tuntuu siltä, että se on muodostunut "totuudeksi", ihan vaan siksi, että niin monet näin uskovat. Kumpikin maa tuo viisuihin useimmiten hyvin tuotetun pop-kipaleen, joka melkein aina menestyy. Se ei tunnu monia viisufaneja miellyttävän.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja sziget »

rosetta kirjoitti: 10 Maalis 2019, 19:48 (Tosin kuten olen aiemmin sanonut, minusta on outoa kutsua musiikkia "gospeliksi" jollei sen aihepiiri ole kristinuskonnollinen, mikä ei näissä ole ollut asian laita.)
Maailma muuttuu ja gospel sen mukana. :pappi: Nietzsche jo hiffasi, että Jumala on kuollut eikä siihen kannata enää investoida. Love elää. Ennen mentiin kirkkoon veisaamaan virsiä. Nyt mennään Suomi Loveen palvomaan Lauri Tähkän rintakarvoja.

- Tämä on Suomi Love. Mikäs hippi sä olet?
- Mä olen Jeesus ja haluan kertoa teille armosta. Antakaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän on Taivasten valtakunta.
- Ai onko se sun yksityinen huvipuisto? Ootsä joku pedofiili?
- Joka teistä on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven.
- Hei vartija, heittäkää tää pedari helvettiin ja soittakaa poliisit. Hitto mitä pervoja. Moi typy, mikä sun tarina on?
- Mä oon Misu ja mä haluun kertoa, miten love muutti mun elämän.
- Hallelujaa!
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ärsyttää, kun tää hipoo jo puntarini kymppikärkeä! :jupinaa: :niinpa: Pitikin tykästyä tähän oikein kunnolla.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2954
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Serduchka kirjoitti: 21 Maalis 2019, 21:33 Ärsyttää, kun tää hipoo jo puntarini kymppikärkeä! :jupinaa: :niinpa: Pitikin tykästyä tähän oikein kunnolla.
Hienoa ettei ärsyynnys ainakaan sokaise arvostelukykyäsi. Joku muu voisi puntaroida kyseenalaisemmin perustein,
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Kala93
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Maalis 2019, 10:41

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Kala93 »

Ruotsalaiset ne vaan osaa... Hyvä biisi, hyvä laulaja, hyvä melodia, hyvät sanat :kups: En olis yllättynyt jos voittaa koko kisan, raadit rakastanee tätä

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Mun mielestä tässä ei ole mitään, vieläkin huonompi kuin Benjamin Ingrosso. Ruotsin valtakausi loppumassa? :uujee:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja kalonike »

On Johnissa paljon enemmän lämpöä ja eloa kuin Itävallan kuivakassa ja kolkossa Cesárissa viime vuonna. John on sympaattinen, rento ja aidon oloinen ja taustalaulajamamat cool. Periaatteessa tykkään kovasti meiningistä, mutta biisiä en ole oikein vielä löytänyt. Muutaman kerran olen kuunnellut, ja mitään ei ole jäänyt mieleen. Täytynee kuunnella enemmän, jos jotain tarttuisi.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ruotsi loistaa kärkipaikan ennustuksissa, mutta minäpä sanon, että sijoitus ei tule olemaan ruotsalaisten mieleen. Tylsää saman jauhantaa koko kappale. Vielä tylsempi on Johnin säveltämä Ison-Britannian biisi.

Alamme mennä sitä kohti, että Ruotsin menestys hiipuu. :huihui:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Rousku »

:shock: Eihän ne koskaan muuta mitään. Paitsi tietysti että porukka vähennetään kuuteen ja taustalaulu livenä, mutta muuten.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Ilmeisesti esityksestä tehdään valoisampi, kun voittaessaan Ruotsissa Johnin esitys oli hieman synkempi.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6396
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Pelkääkö John sitä, kun monet ovat sanoneet, että esityksestä ja biisistä tulee liikaa viime vuoden Cesar mieleen :miettii:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 781
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Elvis kirjoitti: 12 Huhti 2019, 12:47 Pelkääkö John sitä, kun monet ovat sanoneet, että esityksestä ja biisistä tulee liikaa viime vuoden Cesar mieleen :miettii:
Tuli sama mieleen. Tosin mun mielestä se MF-esitys olisi ollut sellaisenaan ihan valmista kamaa Tel Aviviin.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Albin »

Pitkästä aikaa Ruotsilla on kappale joka ei mene toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tähän jään jopa keskittymään. Ei hyvä, mutta paljon parempi Ruotsi kuin yleensä tuulitunneleineen :raaps:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^^ Minusta MF-lavalla nähty esitys oli Ruotsin mittakaavalla melko vaatimaton. Ehken kuitenkaan tälläistä gospel-jytkettä toteuttaisi minimalistisesti tietäen ne mahdollisuudet, mitä valtavalla viisulavalla on.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tää kuulosti kyllä pelottavan hyvältä Lontoon bileissä videoitten perusteella. :roll:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5194
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Jotenkin nämä gospel-tyyppiset biisit eivät koskaan tahdo oikein upota minulle. :eiei: Tämä on kyllä varmaan parhaasta päästä sellaisia, muttei silti ihan iske.

Laulaja vaikuttaa sympaattiselta, ainakin tuon MF-esityksensä perusteella. :peukku:

**
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja manic »

Tämäntyyppisten biisien aikana voi tehdä lisää popcornia tai käydä pissalla. Sori, laulaja on toki taitava mutta esitys kuuluu osastoon ei-kovin-ikimuistoinen. Jos olisi Latvian tai Albanian biisi niin ei kuuluisi ennakkosuosikkeihin. :roll:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Albin »

Pitkästä aikaa Ruotsilla on kappale josta minäkin pidän. John Lundvik on hyvä, mutta en ymmärrä mitä hyvää tuo gospelkuoro tähän tuo. Hyvin tuotettu, mutta sama kuin Venäjällä... sielu kappaleesta puuttuu :draamaa: ***

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Tämä on ihan hyvä kappale. Jotain kylläkin puuttuu. Too Late for Love saa kolme ja puoli tähteä.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja JRS »

Tässä on on hyvä & tarttuva melodia, John esiintyy varmasti
ja vanne ei kiristä päätä vaan lavalla mennään eteenpäin vaivattomasti.
Laadukas paketti kokonaisuutena ja erottuu edukseen muiden joukosta :peukku:
Ruotsalaiset kyllä osaa nämä viisuhommelit, siitä ei pääse mihinkään :joojoo:

Arvosana: 4/5
:ruotsi:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja murka »

Andzak kirjoitti: 25 Maalis 2019, 03:05 Mun mielestä tässä ei ole mitään, vieläkin huonompi kuin Benjamin Ingrosso. Ruotsin valtakausi loppumassa? :uujee:
Tämä unohtuu todella nopeasti. Toisen semin Montenegro milteinpä. Raadit antavat pisteitä mutta saako tämä yleisön äänestämään?

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Semifinaalivedolla Youtubessa on tämän viestin kirjoittamishetkellä finaaliin päässeistä maista toiseksi vähiten näyttökertoja.
Voisikohan tästä tehdä jotain päätelmiä yleisön innokkuudesta kappaletta kohtaan? Venäjällä ja Alankomailla kuitenkin nelin- ja kolminkertaiset katsojamäärät Ruotsiin verrattuna tähän mennessä.
No, ehkä vähän aikaista sanoa, mutta mielenkiintoista kuitenkin.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 856
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Ruotsi 2019: John Lundvik – Too late for love

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Minä uskoisin, että Ruotsi voisi saada saman verran tai hieman enemmän yleisöääniä kuin Itävalta viime vuonna.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Lukittu