Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Euroviisut 2019 Israelissa
Lukittu
Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kappaleista on vielä noin kolme neljäsosaa valitsematta tai kuulematta. En panikoisi ihan vielä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Jo oli lättänä superlauantai eilen. Viro valikoi ennalta-arvattavasti biisin joka miljoona kertaa kuultu ja lievästi deittaantunut, Kroatia karseuden joka rajusti deittaantunut, Latvia tasapaksun tylsyyden... Slovenia kenties vielä aukeaa?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Kahvipapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu »

Pitääkö monikin kuppilalainen tänä vuonna jotain viisupaastoa? Olin jossain vaiheessa lukevinani sellaista keskustelua täältä.

Itselleni tämä on päinvastoin ensimmäinen vuosi kun kunnolla seuraan muiden maiden karsintoja ja nyt jo alkaa tuntua, että onko tässä mitään järkeä kun lopputulos toisensa perään on enemmän tai vähemmän pettymys. :heh: No ehkä tässä vaiheessa on turha vielä aloittaa valittamista vuoden kokonaistasosta, vaikka puntari tuntuu nyt olevan täynnä 2-3 tähden "ihan kivoja kappaleita"...

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Edwina kirjoitti: 17 Helmi 2019, 12:43
Rousku kirjoitti: 17 Helmi 2019, 05:21 Vuoden yleistaso alkaa vaikuttaa huolestuttavan heikolta :apuva:
Samaa olen tässä itsekin ihmetellyt. :joojoo:
Samaahan täällä on valitettu muistaakseni joka ikinen vuosi ;) Ja aina se on sitten kuitenkin loppujen lopuksi hyväksi tai ainakin siedettäväksi osoittautunut, niiden valittajienkin mielestä... :hiips:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^No ei ole aina eikä kaikkien valittajien mielestä :draamaa:

Edit: Ja sitten esim. vuonna 2012 oltiin yleistasoon tyytyväisiä jo hyvissä ajoin, ainakin mitä tästä ketjusta voi päätellä. Minustakin se oli hyvä vuosikerta :joojoo: On sielläkin toki muutama kirjoittaja eri mieltä (mm. joku rosetta, joka miettii muistaako koskaan olleen niin heikkoa), mutta enemmistö näkyy tykänneen.
Viimeksi muokannut Rousku, 17 Helmi 2019, 17:33. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Pidän vain Italian ja Slovenian viisuista, koska niissä on joku pointti ja ne ovat erilaisia verrattuna kliseeviisuihin kuten Britannia. Muut ovat luokkaa Ö: "I'm in heaven falling, Zero o o o o. Gra vi i i tyy... :kups: Viisut tarvitsee raikastusta ja oikeaa musiikkia trashin sijaan. Ja siis Albania on hyvä myöskin, samoin Tsekki musiikkinsa vuoksi, sanat nyt on vähän niin ja näin.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti: 17 Helmi 2019, 17:26 ^No ei ole aina eikä kaikkien valittajien mielestä :draamaa:

Edit: Ja sitten esim. vuonna 2012 oltiin yleistasoon tyytyväisiä jo hyvissä ajoin, ainakin mitä tästä ketjusta voi päätellä. Minustakin se oli hyvä vuosikerta :joojoo: On sielläkin toki muutama kirjoittaja eri mieltä (mm. joku rosetta, joka miettii muistaako koskaan olleen niin heikkoa), mutta enemmistö näkyy tykänneen.
:heh: Niin, tuo 2012 olikin yksi harvoista oikeasti suhteellisen heikoista vuosikerroista ;)

Ja minähän nyt näytän täällä olevan aina vähemmistössä, ainakin näiden muutamien viimeksi valittujen kappaleiden kohdalla :draamaa: Mutta vähemmistöön kuuluminenhan on hienoa! :ylppis:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti: 17 Helmi 2019, 18:28 Niin, tuo 2012 olikin yksi harvoista oikeasti suhteellisen heikoista vuosikerroista ;)
Eli todistat itse väitettäsi vääräksi: Eivät suinkaan kaikki vuosikertaa varhaisessa vaiheessa vaittaneet ajan myötä käännä kelkkaansa. Et sinäkään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Ehkä ollaan taas kerran menossa mopolla moottoritielle, mutta eipä olla yksin.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

rosetta kirjoitti: 17 Helmi 2019, 18:28 Niin, tuo 2012 olikin yksi harvoista oikeasti suhteellisen heikoista vuosikerroista ;)
Ja minulle se huonoin. Vuosi. Ikinä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti: 17 Helmi 2019, 18:34
rosetta kirjoitti: 17 Helmi 2019, 18:28 Niin, tuo 2012 olikin yksi harvoista oikeasti suhteellisen heikoista vuosikerroista ;)
Eli todistat itse väitettäsi vääräksi: Eivät suinkaan kaikki vuosikertaa varhaisessa vaiheessa vaittaneet ajan myötä käännä kelkkaansa. Et sinäkään.
:mitvit: Tuo nyt on lievästi sanoen aika pilkunviilaamista (mitä aika usein harrastat, olen huomannut)... Ja olet lisäksi väärässä, en ole missään sanonut etteikö ko. vuosikerta olisi silti osoittautunut siedettäväksi (jota sanaa itse yllä käytin), vaikka onkin yksi heikoimmista.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Romania taisi tuoda viisuvuoteen ensimmäisen huonon biisin. :sekava:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mitä täällä tapahtuu, 2012 muka huono vuosikerta :plop: Sivistä itseäsi, Rosetta!

Tää vuosikerta on mun mielestä ihan perus. Ei huono.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tähän vuosikertaanhan mahtuu jo yksi suoralta kädeltä viisi tähteä ansaitseva viisu (Slovenia), joinakin muina vuosina olen lämmennyt viiteen vasta lähempänä viisuja. Yleistaso on muuten aika keskinkertainen, muttei millään muotoa huono. Kolmetoista maata on kuitenkin varsin vähän, joten vuotta ehditään parantaa tai pilata vielä moneen otteeseen. Kun viisuja rupeaa tulemaan ryppäinä, voi koko viisuvuoden luonne muuttua aika paljonkin yhden illan perusteella. Lauantai tarjosi tästä esimakua, ja pari seuraavaakin lauantaita ovat jännittäviä. Sitten päälle kaikki sisäiset valinnat, ja esimerkiksi Irlanti ei kai ole hiiskunut edustajastaan yhtään mitään.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Yhdyn niihin, joiden mielestä tämä vuosikerta vaikuttaa tällä hetkellä huonolta. Kaksi kappaletta löytyy viidestä tähdestä, mikä on tässä vaiheessa kieltämättä hyvä saavutus. Täytyy kuitenkin huomioda, että ainoastaan Albania majailee neljässä tähdessä, ja oon yleensä tosi avokätinen antamaan edes heikkoa neljää tähteä. Eli 3/13 kappaletta, joita tulee vapaaehtoisesti kuunneltua, on kyllä aika masenvata saldo.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Musta tämä vuosi vaikuttaa monipuoliselta ja kiinnostavalta, etenkin Latvian ja Slovenian valinnat ovat olleet huippuja ja persoonnallisia. Muun muassa Puolassa ja Itävallassa on kans mielenkiintoiset edustajat. Viime vuoden taso oli musta suht heikko ja voittaja pohjanoteeraus, joten tämä on todella virkistävää siihen verrattuna.
Cry him out

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minustakin viisuvuosi on tällä hetkellä melko mielenkiintoinen ja erilaisia kappaleita löytyy jo kiitettävästi. :peukku: Vielä kun saisi muutaman bileviisun ja tarttuvan melodian, niin avot. Paljon parempi taso jo tässä vaiheessa kuin viime vuotinen pannukakku.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Aancon kirjoitti: 18 Helmi 2019, 11:13 Mitä täällä tapahtuu, 2012 muka huono vuosikerta :plop: Sivistä itseäsi, Rosetta!
Loreen nosti vuoden 2012 keskiarvoa niin paljon, että tuosta vuosikerrasta on ehkä joillekin jääny kultaiset muistot. Itselleni ei jäänyt Euphorian lisäksi muita biisejä kuunteluun kuin Ukrainan Be my guest... suosikkien lukumäärällä mitattuna siis kehno vuosikerta ainakin minulle. Epäilemättä sieltä löytyy siksi ennätysmäärä jotain kolmen tähden veisuja, joita ei ole kiinnostanut kuulla sen koommin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ilman Lortsuakin olisi ollut mainio vuosi! Oikeastaan sikäli vielä parempi, että ne varsinaiset suosikkini olisivat sijoittuneet tuloksissa pykälän paremmin... Ihan kelpo voittaja hän silti oli.

v Minun tulee lisäksi veivattua Lautaria ja Suusia paljon. Mummojakin joskus, mutta se on ennen muuta tanssibiisi (Euphoriasta en ymmärrä miten sitä voisi tanssia). Ja sitä Unkarin biisiä. Oikeastaan myös Nije ljubav stvar on hieno iskelmä ja miksei myös When The Music Dies, kun sille tuulelle sattuu. (Onkohan vähän väärä ketju? Vaikkeihän tämän otsikossa vuotta ole määrätty...) Edit: Ai niin Verjamem toki, mutta kansallisen karsinnan versio eikä se silvottu viisupala, ja joskus Love unlimited, ja pari muutakin vielä...
Viimeksi muokannut Rousku, 18 Helmi 2019, 13:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Ja minä jaksan vieläkin ihmetellä, mikä siinä Euphoriassa oli niin hienoa. Olihan se hyvä neljän tähden teos, mutta mielestäni silti huisin yliarvostettu :draamaa:

Pitäisi tehdä uusi 2012 puntari, mutta nyt äkkiseltään pohdittuna Crno I Belo taitaa olla ainoa kappale, jota tulee yhä säännöllisesti kuunneltua.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Aancon kirjoitti: 18 Helmi 2019, 11:13 Mitä täällä tapahtuu, 2012 muka huono vuosikerta :plop: Sivistä itseäsi, Rosetta!
Ai että täälläkin vedetty tuo sivistyskortti esiin :roll: Saanko kysyä, miten musiikkimaku sivistykseen liittyy...? (Ja rohkenisin veikata, että minulla on enemmän yleis- ja korkeakoulusivistystä kuin sinulla, mutta antaa olla.)

Crno I Belo oli tosiaan tuon vuoden harvoja valopilkkuja, niitä hyvin harvoja joita voisi joskus vieläkin kuunnella. Euphoria on ihan hieno kappale, mutta aika geneerinen ja sellainen johon kyllästyy nopeasti.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mun mielestä vielä aika tylsä kausi, missään karsinnassa mitä oon seurannut ei oo oikein löytynyt kannustamisen arvoista tyrkkyä, paitsi ehkä Fatal Error - Kulcs Unkarissa :lohduton: Ehkä sit jostain tulee hyviä yllätyksiä, kyllä mun puntariin yleensä jossain vaiheessa kaikkia tähtiä kuitenkin löytyy.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oonks mä ainoo joka pitää tän vuoden tasoa hyvänä :mitvit: Nyt on jo 4 viiden tähden biisiä, 8/13 viisuista on vähintään neljässä tähdessä ja eikä ole yhtään kahden tähden viisua!
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1113
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Yleensä en anna helpolla yhtä tähteä, mutta nyt niitä on jo kaksi tähän mennessä. :lohduton: Olen löytänyt kaikista karsinnoista jotain kuuntelemisen arvoista, jotka valittuna olisivat neljässä tai viidessä tähdessä. Kuitenkin nyt on karsinta toisensa jälkeen joutunut pettymään tuloksiin. :eiei:

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Huonosta tasosta itselleni kertoo se, etten jaksa kuunnella näitä edes loppuun asti eikä edes kiinnosta tutkia näitä voittajia lähemmin. Liian geneeristä radiohöttöä ja vanhanaikaista humppaa valittu ja moni on ihan amatöörimaisia tekeleitä, jotkut ärsyttävätkin huolella. Missä on persoonallisuus ja laatu? Kyllä laadun tunnistaa, kuulee ja huomaa. Minkä tekemiseen on käytetty aikaa ja minkä ei. Kaukana ollaan huipputasosta, yksi suuri suosikkini kaikista viisuista on varmaan Aminatan Love Injected. Sellaisia ei ole mikään näistä viisuista. Toivottavasti omakielisyys lisääntyy vaikka tänä vuonna niin saadaan jotain erottuvuutta kappaleisiin. On mukana oikeita laulajiakin, mutta on harmi jos viisut muuttuvat jonkun tosi tv-ohjelman kaltaiseksi viihteeksi, missä esiintyvät "artistit" ovat hetken laadutonta viihdettä ja sitten heidät unohdetaan. Esim. Espanjan Miki tuskin on mikään oikea laulaja-muusikko vaan tosi-tvmäisen sarja tuote. Ei se vaan ole hyvä musiikin tasolle, jos aloittelevat laulajat käyttävät viisuja jonain ponnahduslautana tai hetkellisen huomion saamiseen käytettävänä astiana. Kyllähän jotkut osaavat asiansa, mutta moni ei osaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Viisuilija_110 kirjoitti: 18 Helmi 2019, 14:51 Oonks mä ainoo joka pitää tän vuoden tasoa hyvänä :mitvit:
No et tietenkään. :heh: Johan mä muutama viesti ylempänä kommentoin, että taso on mielenkiintoinen ja nyt on valittu monenlaista edustusviisua. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Islanti voisi pelastaa tätä viisukattausta runsaasti, jos valitsisivat Hatarin. Saisin kertaheitolla uuden puntariykkösen (ja se pysyisi siellä, lähettivät muut mitä tahansa.). En kuitenkaan usko sen valintaan, kun viime vuonna Unkari valitsi AWSin ja salama ei osu samaan puuhun kahdesti, vai miten se sanonta meni. Todennäköisyydet ei oo kovin suuret, että toisena vuotena peräkkäin saisin uuden all time favouriten mukaan.

Onneksi on sentään Sergey, niin edes Venäjältä tulee todella suurella todennäköisyydellä viiden tähden kappale. :ihana:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Creeperqueen kirjoitti: 19 Helmi 2019, 15:35 Islanti voisi pelastaa tätä viisukattausta runsaasti, jos valitsisivat Hatarin.
Joo, ehdottomasti. :joojoo: Vaikka ei sillä, että taso olisi minusta mitenkään erityisen huono. Onneksi oikeastaan tosi monen maan karsinnassa on tällä hetkellä biisejä, joiden valinta kasvattaisi tasoa silmissäni aika huimasti: Islannissa juurikin se Hatari, Ukrainassa Yuko tai Houston, Moldovassa Tinna Gi, Unkarissa Fatal Error (joka tosin ei voita) ja Portugalissa Surma, Conan Osiris tai Ana Cláudia. Toisaalta näiden maiden valitessa täysin väärin taso voisi kääntyä (täysin subjektiivisesti) vielä aika köyhäksikin. :apuva:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Yhdeksän biisiä kolmestatoista joko kolmessa tähdessä tai paremmissa lukemissa eli viisuvuoden voidaan sanoa startanneen hyvin. Ja mukana on jo kaksi oikein passellia viisulaulua (Italia ja Latvia). Kun katsoo tulevia valintoja päin, useasta maasta voitaisiin läväyttää laatua pöytään. Pohjoismaiden meininki on tylsää (Islannin Hatari ois jännä, mutta niidenkin ansiot ovat ulkomusiikillisia). Puolestaan Ukrainan, Unkarin ja Liettuan finaaleista löytyisi lisää potkua viisuvuoteen. Portugalin uskon myös jatkavan kolmatta vuotta putkeen hyvällä valinnalla.

Perjantaina avautuu Saksan viisuarkku, josta voi löytä toimivaa genrepoppia. Sergeyltä kehtaa myös odottaa kivaa humppaa. Belgia ja Alankomaat olivat viime vuonna vähän mäh, mutta niiltäkin suunnilta on aina toisinaan heitetty soppaan mukaan mukavia makuja. Sitten tietty Kaukasian himokkaat viisumaat tuskin tahtovat jälleen karsiutua, joten jos pökköä laitettaisiin pesään tänä vuonna enemmän...

Mulla sellanen fiilis, että tästä voi tulla varsin hyvätasoinen viisuvuosi. :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ja taas on käynnistynyt vuotuinen "Viisut on paskaa" -sesonki seuraamillani muunaiheisillä foorumeilla :roll:. Ehkä musamakuani kehittääkseni kysäisen, mitä vähemmän paskaa nämä paskaviisuvalittajat sitten yleensä kuuntelevat.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu