Suomi 2020: Aksel Kankaanranta – Looking back

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

Aksel Kankaanranta – Looking back

*****
41
19%
****
78
36%
***
60
28%
**
26
12%
*
11
5%
 
Ääniä yhteensä: 216

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Terasbekoni kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:16 Ok, tykkään sittenkin tästä.
Mä aloin jo vähän huolestua. :draamaa: :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

antsukantsu
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Touko 2015, 15:49

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja antsukantsu »

Ensivaikutelma: parhaimmistoa koko UMK:ssa koskaan. Tässä on upeita harmonista puolta tukevia laulumelodioita, jotka säväyttävät ainakin minua. Mielestäni parempi kuin vaikkapa Satin Circukset muinoin. Biisi ehkä tykittelee ja menee eteenpäin hieman liian kovaa tahtia, ja siksi Akselin herkkyys ja persoonallinen laulusaundi ei pääse täysin oikeuksiinsa. Oi kunpa live toimisi. Päihittää Erikan sata-nolla.

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Alkaa tuntua, että nämä biisit on aivan erilaisia eri korville, koska itse en esimerkiksi kaikesta hypestä huolimatta pidä Cicciolinasta yhrään, mutta tämä, TÄMÄ.

Olin ihan kananlihalla, minusta tämä biisi ja Akselin ääni olivat vangitsevia. Moderni soundi, mutta silti rauhallisen kaunis melodia. Ei kuitenkaan liian laahaava, mitä pelkäsin. Lyriikoissa samaa fiilistä kuin Adelen Hometown Gloryssa ja Ed Sheeranin Castle on the Hillissä. Nän jo sellaisen tyylikkään eleettömän ja visuaalisesti koskettavan esityksenkin.

Tämä on juuri sellainen biisi, jota voisin kuunnella ihan normielämässäni. Ja varmasti tulen kuuntelemaankin. Tulee muuten myös melko varmasti soimaan myös yhteistyökumppani YleX:n aalloilla enemmän kuin muut jo julkaistut biisit.
Samalla suututtaa jo valmiiksi se, että eihän tätä helmeä varmaan valita, kun liian iso osa suomalaisista viehättyy nostalgiadiscosta enemmän.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Puhvelii kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:19 Tämäkin olisi mielestäni suomen kielellä tuhannesti parempi :draamaa: Tulisi vähemmän mieleen jenkki massamusa.
Just näin. Suomen kieli toisi tähän vähän jotain kivaa kulmaa.
Cry him out

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Puhvelii kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:19 Tämäkin olisi mielestäni suomen kielellä tuhannesti parempi :draamaa:
Ei mitään näin kansainvälistä suomeksi, ei ei. Hyh hyh. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Oon nyt kuunnellu tätä repeatilla sen kolme kertaa ja en vaan tiedä vieläkään mitä te kuulette tässä. Yleensä olen balladien kova fani, mutta nyt petyin :eiei:
:kaunis:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kiisa kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:20 Samalla suututtaa jo valmiiksi se, että eihän tätä helmeä varmaan valita, kun liian iso osa suomalaisista viehättyy nostalgiadiscosta enemmän.
No niin! Tulihan se ensimmäinen "tämmöinenkin" kommentti sieltä. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

jiiii kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:21 Oon nyt kuunnellu tätä repeatilla sen kolme kertaa ja en vaan tiedä vieläkään mitä te kuulette tässä. Yleensä olen balladien kova fani, mutta nyt petyin :eiei:
Mä mietin samaa, kun oon kans usein monien balladien ja melankolian ystävä. Tää on musta ihan perus radiokamaa eikä oo jäänyt mun mieleen parinkaan kuuntelun jälkeen. Toki tästä vois jotkut raadit tykätä.
Cry him out

Avatar
NordicEurovisionFan
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Tammi 2019, 17:45
Viesti:

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja NordicEurovisionFan »

Hän osaa laulaa ja hänellä hyvin mielyttävä ääni. Laulukin on kaunis ja jotenkin koskettava. Hyvä kokonaisuus ehdottomasti.
Forever number one, Eurovision Song Contest!

Neronleimaus
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Helmi 2019, 01:42

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Neronleimaus »

Kaunein ja laadukkain kappale koko Umk:n historiassa. Tässä alkaa olla jo maailmanluokan musiikkia! Viis tähteä :tuuletus:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8122
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos tää valitaan, Suomi leimautuu viime vuoden voittajan vanavedessä suosion kalastelijaksi. Laitetaan vielä katosta laskeutuva valopallo ja Akseli istumaan pianon ääreen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tähän tarvitaan yksinkertaisen kaunis valoshow johonkin tähän tyyliin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Serduchka kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:22
Kiisa kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:20 Samalla suututtaa jo valmiiksi se, että eihän tätä helmeä varmaan valita, kun liian iso osa suomalaisista viehättyy nostalgiadiscosta enemmän.
No niin! Tulihan se ensimmäinen "tämmöinenkin" kommentti sieltä.
Ihan kuules jo kokemuksen syvällä rintaäänellä. :mrgreen: Meinaan lähes aina kun ihan oikeasti tykkään jostain meidän ehdokkaasta, joka vastaa täysin omaa musiikkimakua, niin voiton vie se, josta en pidä ollenkaan.
Syö naista!

Kansainvälisillä foorumeilla joku jo kyseli, että jos Suomi valitsee Cicciolinan, niin lähtisikö Aksel edustamaan tällä Brittejä.
Ainakin saisin äänestää!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja murka »

Pidän todella paljon siitä, että kappaleessa on säilytetty kevyt ja ilmava tunnelma :tuuletus: ! Ei ole runtattu väkisin jokaista mahdollista efektiä ja on annettu laulajan äänelle tilaa ilmaista. Kansanlaulumaisesta sävelestään huolimatta tämä ei ole mitenkään väkisin väännetty etno.

Jotenkin tässä tulee suomalaisiin usein liitettyä nostalgiakin mieleen. Ja voin kuvitella tämän niin nykyisenä kuin myös vanhan suomalaisen elokuvan lauluna suomalaisella sanoituksella. Vaikkapa sitten nuori tai vanha kesäyössä laulamassa luonnon helmassa.

Aloe Blacc laulaisi tämän laulun erillä tavalla, mutta ei laulaisi kuitenkaan paremmin.

Jos nyt jotain pitäisi muuttaa niin ehkä kohinoita voisi tarkastella vielä kerran. Tämä kappale nimittäin puolestaan kuulostaa samoilla laitteilla paremmalta Areenassa kuin Spotifyssa. Nämä ovat siis ensimmäiset ajatukset.

Sinällään jokainen on enemmän tai vähemmän entinen lapsi ja nuori. Tässä kappaleessa on suomalaiskansallista kaihoa ilman, että kappale olisi mikään itkuvirsi.
Viimeksi muokannut murka, 28 Tammi 2020, 01:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2038
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Ainakin Tikan hakkaa, muttei Erikaa. Kokonaisuus ihan siisti, mutta laulajalla liian korkea ääni mun makuun.
Sovitus olisi voinut olla persoonallisempi, laulajan näköinen, vaikka pianoa mukaan tai viluja. Nyt tää jäi tällaiseksi latteaksi konemaiseksi ballaadiksi, joka ei tarjoa oikein mitään. Kuin jotain mainosmusiikkia.
2 pointsii :cool: :cool:

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Jostain syystä en pysty kuuntelemaan. :niinpa: Video vaan lataa ja lataa ja kaatuu. Onkohan ongelma Tuubissa vai mun yhteydessä?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Mä tykkään tästä tosi paljon, pystyn fiilistelemään sohvalla tätä ja eläytymään näihin fiiliksiin mitä Akselin ääni minulle itselleni antaa :peukku: Kaunista ja äänestän varmasti.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3795
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Oikein kiva ja hyvällä tavalla kansainvälisen oloinen. Paljon parempi ballaadi, kun Tikalla. Tämän kappaleen näen voittavan raatiäänet jos live menee nappiin. Jos Erika ei pääse niin tämä sitten tämä olisi hyvä edustus biisi.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30486
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Minun korviini tämä oli tasaista äänimassaa vain. :sorivaan: Tavallaan ihan miellyttävää äänimassaa, mutta kertakuuntelu olisi riittänyt, ellei viisufanius olisi velvoittanut. Sekä melodialliset että sovitukselliset koukut puuttuvat. Vaikea kuvitella, kenelle tämä olisi viisusemin saati -finaalin tähtihetki, jonka vuoksi illan päätteeksi tartutaan puhelimeen.

Moni kehuu moderniksi. Ehkä olen sitten pihalla siitä, millainen modernin popballadin pitää olla. Voisin kuvitella tykkääväni akustisesta versiosta. En tykkää tästä. Sovitettu tukkoon. Ei hengitä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10693
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ihan kuunneltavaa, mutta vähän turhan massaa. Ihan kansainvälinen, mutta onko tarpeeksi kiinnostava? Onko liian samanlainen viime vuoden voittajan kanssa? Kolme tähteä tälle voi antaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja murka »

Jonttu kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:10 Kaunis kappale! Ehkä toivoisin vähän tujumpaa biittiä loppua kohti.
Tujumpi biitti voisi tehdä tilanteesta kilpalaulannan. Minä pidin juuri kappaleen kuulaudesta ja esimerkiksi rummutus oli juuri oikeanlaista. Myös vaimennus on oiva tehokeino kun sitä osaa käyttää.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja murka »

Serduchka kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:06 Oma ensireaktioni:

Onpas kaunis biisi! :shock: Yllätän itseni tykkäämällä tästä. Moderni, hyvin tehty ja menestyjäkappale. Menestyisi ainakin radiolistoilla ympäri maailman varmasti, ehkä myös Euroviisuissa. ;) Varmat neljä tähteä!
Tähän moni voi samaistua ja melodia jää mieleen. Kyllä tätä hyräilee ainakin pätkittäin mukana.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Täällä vaan vertaillaan viime vuoden voittajaan, vaikkei tämä mielestäni edes ole tylsä. :shock: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Laadukas,mutta ei erotu tänkaltaisista pätkääkään ja on ns "pikkunätti"

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^^ Enemmän tästä tulee mieleen joku Saksa 2018. Belgia 2019 kyllä myös.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:26 Jos tää valitaan, Suomi leimautuu viime vuoden voittajan vanavedessä suosion kalastelijaksi. Laitetaan vielä katosta laskeutuva valopallo ja Akseli istumaan pianon ääreen.
Eihän tämä kuulosta mitenkään Arcadelta 🤔?

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Arcade lähtee käyntiin kunnolla, jossa on paljon vivahteita, nousua ja laskua. Tämä on tämmöstä äänimassaa, kuten Timoteus sanoi. Ei sinänsä huonoa sellaista, muttei mitään erityistäkään.
Cry him out

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja murka »

Taikahuilu kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:33 Ainakin Tikan hakkaa, muttei Erikaa. Kokonaisuus ihan siisti, mutta laulajalla liian korkea ääni mun makuun.
Sovitus olisi voinut olla persoonallisempi, laulajan näköinen, vaikka pianoa mukaan tai viluja. Nyt tää jäi tällaiseksi latteaksi konemaiseksi ballaadiksi, joka ei tarjoa oikein mitään. Kuin jotain mainosmusiikkia.
2 pointsii :cool: :cool:
Mieluummin vaikka huilu kuin viulu.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 995
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Akselilla on hyvä ääni mutta kappale on tylsä vaikkakin kaunis.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Aksel Kankaanranta – Looking back

Viesti Kirjoittaja murka »

poika90 kirjoitti: 28 Tammi 2020, 00:36 Oikein kiva ja hyvällä tavalla kansainvälisen oloinen. Paljon parempi ballaadi, kun Tikalla. Tämän kappaleen näen voittavan raatiäänet jos live menee nappiin. Jos Erika ei pääse niin tämä sitten tämä olisi hyvä edustus biisi.
Akselilla jää huomattavasti enemmän ilmaa äänelleen kappaleessaan kuin Tikalla. Tässä on toimittu oikein. Ei kaikkea tarvi tunkea yhteen kappaleeseen. Pitää luottaa artistin ääneen.

Lukittu