UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

Catharina Zühlke – Eternity

*****
31
16%
****
42
22%
***
51
27%
**
40
21%
*
26
14%
 
Ääniä yhteensä: 190

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mua häiritsee tässä eniten viisukliseisyys. Eli tämä kuulostaa niin euroviisulta kuin olla ja voi ja vanhanaikaiselta sellaiselta. Alku ja säkeistöt on tässä parasta, mutta se jumputus ja carolamaisuus rassaa. Ne niin sanotut häröt jouset tuo vähän jotain säröä, mutta sekin on näköjään kopioitu Aviciilta. :niinpa:
Cry him out

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Night_Owl kirjoitti: 01 Helmi 2020, 16:50 Ne niin sanotut häröt jouset tuo vähän jotain säröä, mutta sekin on näköjään kopioitu Aviciilta. :niinpa:
Ois ees tyylikkäästi kopioitu. :draamaa: Varmaan heikoin tykkäämäni Avicii-pastissi sitten... noh, ei ehkä minkään. :heh: Oon vähän helppo melkein kaikelle, mikä muistuttaa Aviciin tuotantoa. :puna:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja murka »

Heräsin tänä aamuna ja mieleni jukeboksissa soi tämä kappale. Jouset eivät häiritse minua. En löydä tästä mitään 1:1-suhteessa menevää Aviciin tai Victor Cronen kappaleen kanssa.

Pitää lisätä vielä, että olen leppynyt että Zühlken kappale ei ole nyt yhtä hyvä kuin hänen toiseksiviimeisensä. Pirullista artisteille, että heitä verrataan aina aikaisempiin meriitteihinsä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minä olen tainnut leppyä kappaleellekin hieman :puna: Tämä taitaa olla vuoden kattauksessa se biisi, josta salaa hieman tykkään vaikka en haluaisi.

Zühlke on kyllä taitava, ja odotan innolla liveä. Edellinen kappaleensa oli parempi, mutta mielenkiintoista, että sama artisti lähtee nyt kisaan ihan erityylisellä, ja ainakin toistaiseksi nähdyn videon perusteella pystyy repimään kappaleestaan kaiken mahdollisen irti. Jos ei biisissä muuta ansiota ole niin ainakin antaa artistin esitellä äänivarojaan monipuolisesti. Ja sitten biisi on sopivan mittainen: Ei tule tunnetta että se on sullottu kolmeen minuuttiinsa (mikä on usein ongelma biiseissä joista oikeasti pidän), toisaalta ei sitäkään että on pitänyt keksiä jotain turhaa täytettä.

Kovin jouluisa tunnelma tässä on. :jouluhymy:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mä en tiedä edelleenkään, mihin tän sijoittaisin puntarillani. Tässä on kohtia, joista pidän ja sitten taas kohtia, joista en niin pidä. Viisukliseisyys ärsyttää, mutta toisaalta Zulke voi nostaa tämän uudelle tasolle live-esityksellä upealla äänellään. Toisaalta nuo muut eivät juuri herätä mussa tunteita Cicciolinaa lukuunottamatta, että ehkä se onkin hyvä, että samaan aikaan sekä tykkään enkä tykkää tästä. :heh:
Cry him out

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Alan vähän luulla että tämä kliseistään ja puutteistaan huolimatta räjäyttaä live-esityksellä pankin ja vie voiton kotiin ja Rotterdamiin.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Alun nihkeyden jälkeen olen alkanut pitämään tästä hieman enemmän.
Kuitenkin tuntuu, että kappale vaatisi jotain säätöä, jotta kunnolla
iskisi. mm. taustoilla jumputus ainakin on hieman tylsää kuultavaa.
Ne jotkin jouset, jos ymmärsin mitä ne on, oikein, ei haittaa mitenkään
"epätahtisena", mutta ne vain ei kuulosta muuten kauniilta kappaleessa.

Zühlken ääni on se, mikä itseäni eniten viehätyttää. Toivottavasti kappale
kasvaa livessä. Toki edelleen häiritsee, että kappale lopetaan jäähyväisiin...
Ehkä kerta ei kuitenkaan haittaa...vaan toimisi tunnekipinänä,
tunnepadon murtajana, äänestäjillä.
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ai kauheeta, olen näköjään ennustusketjussa mennyt veikkaamaan, että Suomea edustaa artisti, joka on joskus aiemmin osallistunut maamme karsintaan. Eipä sitä sitten olekaan paljon vaihtoehtoja :apuva:

Muuten kun vieraskielisten nimien lausumisesta on ollut tällä UMK-kaudella puhetta, niin eikös tuo Zühlken Z olisi ihan saksalaisittain ts - sieltä päin nimi kai on? Eikä siis suinkaan soinnillinen s, kuten YleX:n Katri sen ääntää (https://www.youtube.com/watch?v=u1IE7hT ... e=youtu.be)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Ensivaikutelma: Alussa tosi nättiä laulua (olisiko ollut vähän liiankin nättiä, kun tuli mielleyhtymä Valko-Venäjän Butterflies-imelyyteen 2010). Muutenkin Zühlken laulu kuulostaa loistavalta läpi koko biisin. Biisissä on paljon hyvää, mutta myös tylsää ja latteaa. Se rytmihäiriöjousi-kohta tökkäsi vähän korvaan, jotain oli selvästi yritetty, mutta ei tuntunut onnistuneelta. Jumputus-osiosta en tykännyt. Biisi on toki ärsyttävän laskelmoitu, mutta jo sen takia että Zühlke laulaa niin hyvin, niin ei tämän lähtö Rotterdamiin ihan huono ajatus olisi. Siitä en kuitenkaan tykkää, jos median toimesta nyt puffataan tätä voittoon ja aletaan kilisytellä menestyksen avaimia ennakkoon... tulee mieleen UMK 2016.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36789
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

kalonike kirjoitti: 03 Helmi 2020, 22:18 (olisiko ollut vähän liiankin nättiä, kun tuli mielleyhtymä Valko-Venäjän Butterflies-imelyyteen 2010)
Haa, taas tämmöinen tapaus, että olen aluksi ollut aikeissa kirjoittaa Kuppilaan jonkun randomin yhteyden kahden biisin välillä, mutten sitten ole jaksanut, kun ajattelin, ettei kukaan muu näe sitä yhteyttä, ja sitten heti perään joku mainitsee kyseisen yhteyden. :heh: Pidemppöö virkettä, mutta niin.

Tosiaan melkein aina, kun yritän lauleskella tätä päässäni, niin perhoset ilmestyvät jostain melodisesti lepattelemaan sinne. :sekava: 🦋
Meow cat, please meow back.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja kalonike »

^ :uujee: Hauskaa että en ole ainoa, jolle on tullut tuo mielleyhtymä.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3728
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Zera »

Hyvä perusjumputus, mutta jotain tästä puuttuu, että voisin ihan tosissani innostua. Neljä tähteä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ostin kesällä Zühlken ensimmäisen EP:n (2016). Hämmentävästi laulaa suomeksi ja aivan erilaisia biisejä kuin Perfect Villain. Vanhoista UMK-artisteista hän oli se jota eniten toivoin takaisin, biisi täytti odotukset, ja nyt se ei voikaan voittaa, ääh.

No kukaan ei toisaalta halua voittaa raatiäänillä. Eikä ole ihme, jos Erika vie myös ne. Jos raatisuosikki voittaisi, sen pitäisi saada huomattava siivu puhelinäänistä välttääkseen VIISUSKANDAALI!-otsikot.
Universal Love kirjoitti: 03 Helmi 2020, 15:39 Zühlken ääni on se, mikä itseäni eniten viehätyttää. Toivottavasti kappale
kasvaa livessä. Toki edelleen häiritsee, että kappale lopetaan jäähyväisiin...
Oudommalta se kuulostaisi kappaleen alussa. :mrgreen:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

sziget kirjoitti: 06 Helmi 2020, 21:59
Universal Love kirjoitti: 03 Helmi 2020, 15:39 Toki edelleen häiritsee, että kappale lopetaan jäähyväisiin...
Oudommalta se kuulostaisi kappaleen alussa. :mrgreen:
:heh: - Ja näkyyhän tuolla iloisten ruotsalaisten Mellossakin olevan tyrkyllä kappale, jonka nimi on Alla mina sorger :mrgreen:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Rousku kirjoitti: 03 Helmi 2020, 20:33 Muuten kun vieraskielisten nimien lausumisesta on ollut tällä UMK-kaudella puhetta, niin eikös tuo Zühlken Z olisi ihan saksalaisittain ts - sieltä päin nimi kai on? Eikä siis suinkaan soinnillinen s, kuten YleX:n Katri sen ääntää (https://www.youtube.com/watch?v=u1IE7hT ... e=youtu.be)
Saksan opinnoista on aikaa, mutt olen samaa mieltä. Sanan alussa "z" käsittääkseni ääntyy aina "ts". Ehkä sääntöön on poikkeuksia, mutta mieleen tuli heti lukion saksan tunnilta sana "Zug" ja sen merkitykset: juna, kulkue, kulaus, veto, piirre, pyrkimys, retki, retkue. Miksi muistan tällaisia ikivanhoja litanioita ulkoa mutta en muista, mihin viikonlopun ruokaostoslista joutui? :niinpa:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Joo'o, kuulostaisi semmoiselta tapaukselta että inhoaisin tätä, mutta niinpäs ei käynytkään :mrgreen: Kesken kaiken tempoa vaihtavat biisit ovat aina olleet eräs heikkouteni ja vaikka tässä tietyt elementit kuulostavat inasen halvoilta ei kuuntelukokemukseni siitä merkittävästi nakerru. Ja tuo härö epäsynkkä kohta on juuri tuollaisenaan parhautta, saisi itse asiassa olla enemmänkin päin ahteria jos minulta kysytään! Zuhlkelta voinee odottaa huikeaa liveä eikä tämän voitto todellakaan haittaisi. Tosin koko kevään jatkuvaa marinaa Cicciolinan häviöstä joutuisin sitten sietämään, joskaan eihän edes tämmöinen kermaperse voi kaikkea haluamaansa saada. Nelisen tähteä herahtaa :peukku:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Lovage
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 10:41

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Lovage »

Zuhlke näkyy mainosten mukaan esiintyvän Sellonaukiolla Espoon Leppävaarassa tulevana perjantaina 14.2. Eternity kuultaneen siis livenä silloin.

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Antero »

Olen sen verran vanhanaikainen, että lataan verkkokaupasta näitä biisejä ;) . Nytpä yllätyksekseni huomasin, että kaikki muut tätä lukuunottamatta löytyvät esim musa24.fi. Amazonista tämä löytyy, mutta sieltä sitä ei saa ostettua???!!!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja murka »

Asiasta toiseen: kuinka moni tulkitsee tämän kappaleen sanoja välähdykseksi vanhemman ja lapsen välisestä suhteesta? Tämä tuli minulle eilisiltana mieleen kun oma nuoreni kiitti minua siitä, että olen selvittänyt hänelle elämän realiteetteja välillä ärsyttävästikin koska olen halunnut suojella häntä maailman pahuudelta.

Nuorethan joutuvat tekemään suuria ratkaisuja ja harva vanhempi pystyy pidättäytymästä neuvomasta ettei nuori tee älyttömimpiä tyhmyyksiä, joita joutuu katumaan, korjaamaan tai hyvittämään pitkään. Viimeksi tosin neuvoin nuorta olemaan ihan oma itsensä uusien ihmisten joukossa koska teennäisyys käy kuitenkin jossain vaiheessa ilmi ja ihmiset yleensä vierastavat vaistomaisesti teennäisyyttä.

Meistä jokainenhan on omine hyvine ja huonoine puolineen osa sukupolvien ketjua. Olen itse innostunut harrastamaan sukututkimusta ja nyt keski-ikäisenä olen huomannut, etteivät ne edelliset sukupolvet olekaan mitenkään minusta erillisiä henkilöitä. Huomaan perineeni isoisäni silmät, toiselta isoisoisältäni samanlaisia temperamentin piirteitä jne. Koska minulla on sukututkimusta harrastavia sukulaisia olen saanut lukea kertomuksia esivanhemmista ja etenkin kertomukset isoisoisästäni saavat minut tuntemaan, että meillä on kyllä todella paljon yhteisiä luonteenpiirteitä.

Vanhempi ja lapsi ovat siinä mielessä tasa-arvoisessa asemassa, että he joutuvat tutustumaan toisiinsa heti ensihetkestä lähtien. Joillain se käy nopeasti ja toisilla se ottaa enemmän aikaa. Jos vanhempi joutuu tuntemaan haikeutta siitä, että se vauva on yllättävän nopeasti nuori aikuinen niin aikuistunut lapsi joutuu yleensä tuntemaan yhtä lailla haikeutta kun omasta vanhemmasta aika jättää.

Toki on vanhempia ja lapsia, joita ei kiinnostua tutustua toisiinsa eikä lapsen aikuistuminen tai vanhemman kuolema tunnu muuna kuin korkeintaan helpotuksena. Heillä ovat omat syynsä enkä tuomitse heitä. He taitavat olla vähemmistö vanhempien ja lasten joukossa.

Ainakin minä olen tuntenut kiitollisuutta edesmennyttä vanhempani kohtaan usein ja kertonutkin sen hänen ollessa elossa ja ajatellut asiaa jälkeenpäinkin monta kertaa. Joku muu vanhempi olisi voinut murtaa minut henkisesti koska en välttämättä taipunut sen ajan kasvatusihanteiden mukaiseksi lapseksi tai nuoreksi. Olen nimittäin osassa asioita todella sinnikäs ja itsepäinen, osassa puolestaan boheemi, ja on jo suuri lahja, että se on hyväksytty.

Omien vanhempieni lapsuuden aikaan Koivuniemen herraa käytettiin ahkerasti kasvauskeinona ja se oli hyväksyttyä ja jopa suotavaakin. Moni oppi vanhemmiltaan välttelevän kiintymyssuhteen. Se sitten puolestaan voi aiheuttaa ongelmia aikuisuuden ihmissuhteissa.

Eli lyhyesti sanottuna välillä tuntuu hämmentävältä, että on itsekin vajavaisena ihmisenä rakastettu ja osa ikuista sukupolvien ketjua.

Viime vuonnahan ainakaan ilmastonmuutosteema ei innostanut ihmisiä äänestämään Suomea Euroviisuissa. Tänä vuonna voi olla niin, että ihmiset haluavat toivoa maailman synkistä uutisista huolimatta.

On kulttuureita, joissa oletetaan kaikkien haluavan pariutua ainakin hetkeksi ja hankkivan lapsia. Suomalainen kulttuuri on puolestaan menossa siihen suuntaan, että pariutumista ja lasten hankkimista pidetään yksityisasiana. Maapallo on jo ylikansoittunut eli ymmärrän kyllä jos minulle ei tulisi lapsenlapsia. Lapsikatoa ihmetellään mediassa melkein joka viikko. Suomessa toki kyseessä on varmaan enemmän epävarmat työmarkkinat kuin ilmastotietoisuus. Ja kaikkiahan ei kiinnosta 18 vuoden vastuu lapsestaan tai lapset ylipäänsäkään. Sekin pitää hyväksyä. Myös niidenkin, jotka haluavat isovanhemmiksi. Eihän lapsia tarvi Suomessa muiden mieliksi tehdä muissa kuin uskonnollisissa yhteisöissä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti: 13 Helmi 2020, 13:55 Viime vuonnahan ainakaan ilmastonmuutosteema ei innostanut ihmisiä äänestämään Suomea Euroviisuissa.
Eipä se teema mitenkään esityksestä käynyt ilmi. Kokonaisuus oli vain sekava ja hahmoton.

En muutenkaan usko, että sanoitus paljon vaikuttaa siihen, miten ihmiset äänestävät. Suurin osa äänestäjistä ei kuitenkaan edes ymmärrä, mistä lauletaan, oli laulu millä kielellä hyvänsä. Fiilis välittyy musiikin kautta.
Rise, angel, shine, love!

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Rousku kirjoitti: 14 Helmi 2020, 14:28
murka kirjoitti: 13 Helmi 2020, 13:55 Viime vuonnahan ainakaan ilmastonmuutosteema ei innostanut ihmisiä äänestämään Suomea Euroviisuissa.
Eipä se teema mitenkään esityksestä käynyt ilmi. Kokonaisuus oli vain sekava ja hahmoton.

Ja vaikka olisi näkynyt, ei tulos olisi ollut erilainen. Biisi kun oli huono niin minkäs teet. Ei mikään teema takaa automaattisia hyviä pisteitä, jos kappale on huono.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12834
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tietääkseni kappalettamme ei nyt mitenkään aktiivisesti huonona pidetty, mutta vain harmaana ja unohdettavana.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 785
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

murka kirjoitti: 13 Helmi 2020, 13:55 Asiasta toiseen: kuinka moni tulkitsee tämän kappaleen sanoja välähdykseksi vanhemman ja lapsen välisestä suhteesta? Tämä tuli minulle eilisiltana mieleen kun oma nuoreni kiitti minua siitä, että olen selvittänyt hänelle elämän realiteetteja välillä ärsyttävästikin koska olen halunnut suojella häntä maailman pahuudelta.

Nuorethan joutuvat tekemään suuria ratkaisuja ja harva vanhempi pystyy pidättäytymästä neuvomasta ettei nuori tee älyttömimpiä tyhmyyksiä, joita joutuu katumaan, korjaamaan tai hyvittämään pitkään. Viimeksi tosin neuvoin nuorta olemaan ihan oma itsensä uusien ihmisten joukossa koska teennäisyys käy kuitenkin jossain vaiheessa ilmi ja ihmiset yleensä vierastavat vaistomaisesti teennäisyyttä.

Meistä jokainenhan on omine hyvine ja huonoine puolineen osa sukupolvien ketjua. Olen itse innostunut harrastamaan sukututkimusta ja nyt keski-ikäisenä olen huomannut, etteivät ne edelliset sukupolvet olekaan mitenkään minusta erillisiä henkilöitä. Huomaan perineeni isoisäni silmät, toiselta isoisoisältäni samanlaisia temperamentin piirteitä jne. Koska minulla on sukututkimusta harrastavia sukulaisia olen saanut lukea kertomuksia esivanhemmista ja etenkin kertomukset isoisoisästäni saavat minut tuntemaan, että meillä on kyllä todella paljon yhteisiä luonteenpiirteitä.

Vanhempi ja lapsi ovat siinä mielessä tasa-arvoisessa asemassa, että he joutuvat tutustumaan toisiinsa heti ensihetkestä lähtien. Joillain se käy nopeasti ja toisilla se ottaa enemmän aikaa. Jos vanhempi joutuu tuntemaan haikeutta siitä, että se vauva on yllättävän nopeasti nuori aikuinen niin aikuistunut lapsi joutuu yleensä tuntemaan yhtä lailla haikeutta kun omasta vanhemmasta aika jättää.

Toki on vanhempia ja lapsia, joita ei kiinnostua tutustua toisiinsa eikä lapsen aikuistuminen tai vanhemman kuolema tunnu muuna kuin korkeintaan helpotuksena. Heillä ovat omat syynsä enkä tuomitse heitä. He taitavat olla vähemmistö vanhempien ja lasten joukossa.

Ainakin minä olen tuntenut kiitollisuutta edesmennyttä vanhempani kohtaan usein ja kertonutkin sen hänen ollessa elossa ja ajatellut asiaa jälkeenpäinkin monta kertaa. Joku muu vanhempi olisi voinut murtaa minut henkisesti koska en välttämättä taipunut sen ajan kasvatusihanteiden mukaiseksi lapseksi tai nuoreksi. Olen nimittäin osassa asioita todella sinnikäs ja itsepäinen, osassa puolestaan boheemi, ja on jo suuri lahja, että se on hyväksytty.

Omien vanhempieni lapsuuden aikaan Koivuniemen herraa käytettiin ahkerasti kasvauskeinona ja se oli hyväksyttyä ja jopa suotavaakin. Moni oppi vanhemmiltaan välttelevän kiintymyssuhteen. Se sitten puolestaan voi aiheuttaa ongelmia aikuisuuden ihmissuhteissa.

Eli lyhyesti sanottuna välillä tuntuu hämmentävältä, että on itsekin vajavaisena ihmisenä rakastettu ja osa ikuista sukupolvien ketjua.

Viime vuonnahan ainakaan ilmastonmuutosteema ei innostanut ihmisiä äänestämään Suomea Euroviisuissa. Tänä vuonna voi olla niin, että ihmiset haluavat toivoa maailman synkistä uutisista huolimatta.

On kulttuureita, joissa oletetaan kaikkien haluavan pariutua ainakin hetkeksi ja hankkivan lapsia. Suomalainen kulttuuri on puolestaan menossa siihen suuntaan, että pariutumista ja lasten hankkimista pidetään yksityisasiana. Maapallo on jo ylikansoittunut eli ymmärrän kyllä jos minulle ei tulisi lapsenlapsia. Lapsikatoa ihmetellään mediassa melkein joka viikko. Suomessa toki kyseessä on varmaan enemmän epävarmat työmarkkinat kuin ilmastotietoisuus. Ja kaikkiahan ei kiinnosta 18 vuoden vastuu lapsestaan tai lapset ylipäänsäkään. Sekin pitää hyväksyä. Myös niidenkin, jotka haluavat isovanhemmiksi. Eihän lapsia tarvi Suomessa muiden mieliksi tehdä muissa kuin uskonnollisissa yhteisöissä.
huh huh en jaksanut lukea kaikkea..... sori
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8126
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jaksoit sit kuitenkin lainata koko tekstimassan... :roll:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tai infota siitä lukemattomuudesta. :roll: En minäkään jaksa aina lukea pitkiä viestejä, mutten koe niiden kohdalla järkeä infota siitä täällä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja murka »

Eikös täällä ole toiminto, joka jättää näyttämättä sellaisen henkilön viestit, jotka haittaavat tai närästävät jollain tavoin 🤔? Sitäkin voi käyttää. Jos on jotain erityistä yksityisasiaa niin sitten minulle voi lähettää yksityispostia eikä johdattaa keskustelua Zühlkestä itseensä ja minuun.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Albin »

12pointsii kirjoitti: 14 Helmi 2020, 16:31
murka kirjoitti: 13 Helmi 2020, 13:55
huh huh en jaksanut lukea kaikkea..... sori
Jos lukeminen tai luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia kannattaa suosiolla ohittaa tämä epämukavuusalue.

Minä tykkään murkan omakohtaisista analyyseistä. Jatka samaan malliin vaikka jostain kappaleesta erimieltä oltaisiinkin <3

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 785
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

hra47 kirjoitti: 14 Helmi 2020, 17:21 Jaksoit sit kuitenkin lainata koko tekstimassan... :roll:
Yes this is me
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Pete »

Catharinalla on Facebookissa kilpailu, jossa voi voittaa hotelliyöpymisen ja erilaisia Eternity-tuotteita. Panostus on kovaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2039
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: Catharina Zühlke – Eternity

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Turhaampa taitaa panostaa :eiei:
YT:n videolla on katselukertoja vain 69k, melkein samat kuin Banaaneilla.

Lukittu