ESC 2021: järjestelyt

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2641
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Speed »

Purnaan vielä hetken aiheesta nimeltä ennaltanauhoitetut taustavokaalit.

Wiwibloggsin haastattelun mukaan esim. Alankomaiden esityksessä on käytössä sekä kuoro-osuuksia sisältävä taustanauha että livenä paikan päällä taustalaulajat. Puolestaan Kroatian esityksessä Albinan omaa ääntä käytetään taustanauhalla, eli hänen vokaalinsa tullaan tuplaanaan.

Eikö tämä taustalaulun tuleminen nauhalta pitänyt nimenomaan rajoittaa paikalle matkaavien määrää. Nyt tuntuu, että moni maa käyttää tämän vuoden taustanauha sääntöä hyväkseen. Tähän joukkoon taitaa muuten kuulua myös Suomi itse. Olisin odottanut, että jos kahden taustalaulajan vokaalit nauhoitetaan ennalta niin lavalle saa tulla max. neljä henkilöä eikä niin että taustanauhalle lisätään kahden henkilön vokaalit, mutta lavalle marssitetaan silti kuusi esiintyjää.

Toisekseen omien vokaalien käyttäminen taustanauhalla, eli omien vokaalien tuplaaminen olisi pitänyt kieltää, sillä eihän normaali tilanteessakaan artisti pysty vastaamaan päävokaaliosuuksien lisäksi omista taustalauluistaa livenä.

Mielestäni pre-recorded backing vocals -sääntö tälle vuodelle on huono. Olen puhunut.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Sain viestistäsi kuvan, että osa taustalaulusta tulisikin livenä? Ei kai näin ole. :mitvit: Taustalaulajia kai vaan tuodaan lavalle aukomaan suutaan, mutta ei heidän mikkinsä päällä ole. Varmaan heitä siis käytetään lähinnä koreografiallisena elementtinä.

Jos olen ymmärtänyt väärin, ja taustalaulua kuullaan sekä nauhalta että livenä, niin erikoista on. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2641
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Speed »

Olen käsittänyt, että esimerkiksi juuri Alankomaiden tapauksessa kappaleen kuoro-osuuksia olisi nauhoitettu taustanauhalle, mutta niiden vokaalien lisäksi lavalle nousee vielä erikseen taustalaulajat, joilla on mikit päällä.

Kohdassa 13:10.

https://m.youtube.com/watch?v=0TUHwl0x-cg

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Pete kirjoitti: 05 Touko 2021, 19:00 Jos olen ymmärtänyt väärin, ja taustalaulua kuullaan sekä nauhalta että livenä, niin erikoista on. :roll:
Eurovision.tv kirjoitti:The use of recorded backing vocals will be entirely optional. Each delegation can choose to use backing singers, whether on or off stage. A combination of live and recorded backing vocals is also allowed.
Sallittu on. :joojoo: Itse odotan innolla, miten tämä toimii käytänössä. Nauhalta tulevan taustalaulun hyväksyminen on kuitenkin ollut vaan ajan kysymys.

//Ihan btw, milloin alkoi trendi piilottaa taustalaulajat lavalta? :miettii: Kun siis joskus viime vuosikymmenellä ne alkoivat siirtyä lavan pimeimpään nurkkaan tai kokonaan pois lavalta.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Luin juuri, että Tšekki ei käytä ollenkaan äänitettyjä taustalauluja. Benny haluaa autenttisen esityksen. Mies matkustaa Rotterdamiin muuten bussilla. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5925
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Saattaa kyllä biisi kuulostaa aika erilaiselta kaikkien niitten muitten kappalaiden keskellä, joissa käytetään taustanauhoja ja jotka niiden takia kuulostavat huomattavasti paremmalta.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Pete kirjoitti: 06 Touko 2021, 21:30 ^ Luin juuri, että Tšekki ei käytä ollenkaan äänitettyjä taustalauluja. Benny haluaa autenttisen esityksen. Mies matkustaa Rotterdamiin muuten bussilla. :mrgreen:
Mistä lähteestä luit edellä mainitsemasi asiat?
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Tässä on yksi lähde.
Riskinä seniorilaumat

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Millonkohan kansallisten raatien jäsenet julkistetaan. Yleensä ovat jo tulleet julki näihin aikoihin. Vai salataanko heidät?

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

^ Raatien jäsenet julkistetaan finaali-iltana.

https://eurovoix.com/2021/05/13/eurovis ... y-members/

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja murka »

Nevski kirjoitti: 29 Huhti 2021, 18:30 Onko Euroviisut sitten miten ekologinen tapahtuma? Onhan areenalle tuleva sähkö tuuli- ja aurinkoenergiaa? Lavasteet ovat kierrätetystä muovista ja metallista? Juontajien asut kierrätettyjä? Fanit matkustavat viisuihin yleensä junalla? Ja jokainen turistihan lajittelee roskansa viisuviikolla.
Eiköhän koko tapahtuman osanottajien ruokahävikin minimoiminen ja kuorien jne bokashoiminen ole huomattavasti merkittävämpää kuin kahden viikon rupeama?

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

CottonJoel kirjoitti: 14 Touko 2021, 14:54 ^ Raatien jäsenet julkistetaan finaali-iltana.

https://eurovoix.com/2021/05/13/eurovis ... y-members/
Ööö mitä ihmettä. Miksi vasta, kun pisteet on jo annettu? :mitvit: Ei tämä edistä kisan avoimuutta ainakaan. :roll:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vaikeampi lahjoa juryn jäseniä?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minusta tuo juryn jäsenten julkaisu vasta finaali-iltana on parempi näin äkkiseltään ajateltuna. Muuten tieto päätyisi vaan siihen loputtomaan voittajaspekulaatioiden mylläkkään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

hra47 kirjoitti: 14 Touko 2021, 16:43 Vaikeampi lahjoa juryn jäseniä?
Kävi mielessä sama juttu.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minustakin on hyvä, että juryt julkistetaan vasta finaalin aikoihin. :joojoo: Vaikeampi tosiaan lahjoa, jos ei tiedä, ketä lahjoa. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Voihan juryn jäsenet silti kontaktoida rahoittavia tahoja edelleen. :mrgreen:

No, katsotaan ovatko Australia ja Ruotsi edelleen raatilellikkejä. ;)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kristan ohjelman kolmas jakso:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2935
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Kylläpä on taas viisudraamaa ilmassa. :heh: Rafalin karanteeni, Venäjän rikosilmoitus... Mitä seuraavaksi?
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nekku kirjoitti: 16 Touko 2021, 12:00 Venäjän rikosilmoitus
Mikä? :mitvit:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2935
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^No siis Venäjällä mietitään rikosjuttua koskien Manizhan kappaletta. Kappaleen sanomasta ei oikein tykätä siellä. Esim. Naiset voivat kasvattaa lapsen yksinkin, naisten ulkonäkö ja klassinen miesvihakin nostettu esille.
Viimeksi muokannut Nekku, 16 Touko 2021, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3388
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

^ Ei ole kyseessä positiiviset koronatartunnat Romanialla ja Maltalla vaan pelkkä altistuminen :joojoo:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5925
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Onko kyseessä edes altistuminen? Itse ymmärrän, että kyseessä on vain varotoimenpide, kun samassa hotellissa olleilla muiden maiden delegaatioiden jäsenillä on todettu positiivinen koronatartunta. Tai no kyllähän ne siellä hotellissa samoissa tiloissa liikkuu, että kai se jo sitä kautta on altistuminen, vaikka ei samassa tilassa olisikaan samaan aikaan ollut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Miksiköhän tuo mattotapahtuma on edes nyt järjestettävä. :mitvit: Varsinkaan, kun osa ei pääse mukaan paikalle. Luulin, että kaikista tällaisista ylimääräisistä tapahtumista ja tilaisuuksista olisi nyt karsittu.

Toivotaan, että korona ei nyt pahemmin leviä delegaatioiden kesken, muuten katselemme harkkaklippejä ensi viikolla telkkarista.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5925
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Elin ite jossain harhakuvassa, että nää avajaiset olisi ollut joku virtuaalitapahtuma, mutta ei näköjään. Onhan toi vähän riskialttiin kuuloista järjestää tommosta tilaisuutta, mutta toisaalta eikös siellä porukka oo muutenkin paljon tekemisissä keskenään, että liekö tällä sitten mitään eroa siihen. Kunhan nyt vain jotenkin siellä selvittäisiin vielä ensi viikko, niin sitten voisi huokaista helpotuksesta.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ei enää nappaa nämä avajaiset yhtään. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Nevski kirjoitti: 16 Touko 2021, 18:29 Toivotaan, että korona ei nyt pahemmin leviä delegaatioiden kesken, muuten katselemme harkkaklippejä ensi viikolla telkkarista.
Hieman olen itse yllättynyt, kun Instagramissa on tullut vastaan artistien yhteiskuvia. Oletin, että ne olisi vallitsevan tilanteen takia kielletty ja artistit eivät saisi tavata muiden delegaatioiden jäseniä, mutta olin kai väärässä. Vähän kyllä pelottaa, että kohta kaikki artistit ovat karanteenissa. :draamaa:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja murka »

iiiduli kirjoitti: 16 Touko 2021, 17:58 ^ Onko kyseessä edes altistuminen? Itse ymmärrän, että kyseessä on vain varotoimenpide, kun samassa hotellissa olleilla muiden maiden delegaatioiden jäsenillä on todettu positiivinen koronatartunta. Tai no kyllähän ne siellä hotellissa samoissa tiloissa liikkuu, että kai se jo sitä kautta on altistuminen, vaikka ei samassa tilassa olisikaan samaan aikaan ollut.
Kun lukee tuosta kotimaisesta vapun tartuntaketjusta, jonka vuoksi melkein tuhat on karanteenissa vaikka ravintolassa oli huolehdittu kaikesta kuten pitääkin turvaväleineen ja käsideseineen niin en ihmettele yhtään jos ollaankin varmuuden vuoksi sitten altistuksen vuoksi eristyksissä siihen saakka kunnes kaksi negatiivista testitulosta vapauttaa jatkamaan.

Ihmisethän hengittävät ja osa jopa puhuu ruokaa ottaessaan toisten kanssa ilman mitään maskeja. Siinä sitten sylkipisarat lentävät. Tällaisena maailmanaikana ei kannattaisi edes laittaa mitään sellaisia seisovia pöytiä, joista ihmiset ottavat itse kaikkien käyttämillä ottimilla ruokaa.

Olisi melkein parempi jos olisi enemmän henkilökuntaa, joka jakaisi aamupalaa. Ei liene vaikeaa tehdä aikuisille ihmisille vaikka lomakkeita, joilla he tilaavat annoksensa jo edellisenä iltana?

Lomakkeiden perusteella voi sentään kerätä jokaiselle oma aamiaistarjotin ja tuoda se vaikka pöytään saakka. Jos etukäteen tilaaminen ei onnistu niin sitten mielellään esille mahdollisimman pieniä määriä kerralla ettei jokainen ehdi hönkäilemään yhden juustotarjottimen päälle.

Lukittu