UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:suomi: Spekuloidaan tässä ketjussa ensi kauden UMK-kuvioita.

Mielekkäitä vaihtoehtoja on kai kolme.

1. Järjestetään tavallinen usean artistin UMK.

2. Nimetään UMK20-voittaja Aksel edustajaksi suoraan mutta valitaan hänelle uusi kappale.

3. Jätetään UMK järjestämättä ja ilmoitetaan Looking back ensi vuoden kisaan. Tällä hetkellä emme tiedä, onko tämä sääntöjen puolesta mahdollista. Tavallisesti ei olisi, mutta EBU:lla on tietenkin valta muuttaa sääntöjä. EDIT (21.3.): EBU päätti, että vuoden 2020 kappaleet eivät kelpaa.
Viimeksi muokannut Timoteus, 21 Maalis 2020, 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Timoteus kirjoitti: 18 Maalis 2020, 17:50 3. Jätetään UMK järjestämättä ja ilmoitetaan Looking back ensi vuoden kisaan.
Vaikka olisi mahdollista, olisi tämä todella huono ratkaisu. Eihän biisi ole muutenkaan ollut kovin suosittu.

Aksel kyllä kelpaa hyvin edustajaksi, mutta paremmalla biisillä, kiitos. :joojoo:
Viimeksi muokannut Mymmeli, 18 Maalis 2020, 18:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kaivattaisiin ketjuäänestystä, eli jatkaako tänä vuonna paluun tehneellä usean artistin karsinnalla vaiko käyttää Aksel-kortti vielä ensi vuonna.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16168
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Ollos hyvä. :joojoo:

Itse olen ilman muuta sitä mieltä että annetaan Akselille paikka, oli se sitten Looking backillä tai jollain uudella biisillä.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Joko aloitetaan puhtaalta pöydältä tai annetaan Akselille suora edustuspaikka (muttei Looking Backillä). :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Ehdottomasti Akselille paikka, mikäli Aksel edelleen Suomea haluaa edustaa. :peukku: Biisin pitää sääntöjenkin puitteissa vaihtua :joojoo:
Viimeksi muokannut andre06, 18 Maalis 2020, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Joo, kyllä se Aksel sais mennä edustamaan kun kerran jo valituks tuli. Nyt vaan luomaan kovia ehdokas kappaleita. :peukku:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Mulle tosiaan kelpaisi, että Aksel jatkaa edustajana. Sinänsä kaikki siihen sopivat vaihtoehdot kävisivät, mutta valitsin kuitenkin "Muu, mikä?". Kuten järjestelyketjussa tai jossain totesin jo, niin ei välttämättä tarvitse väkisin tuoda kolmea (tai kuinka montaa ikinä) biisiä äänestettäväksi, vaan kappaleenkin valinta voitaisiin tehdä sisäisesti. Kolmella kappaleella kaikista tulisi varmaan yhtä tasapaksuja? Ei ainakaan tarvitsisi keskittyä useampaan kipaleeseen ja lavaesitykseen.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja toivo »

Aksel viisuihin. Ja avoin sävellyskilpailu. 3 parasta jatkaa UMK-Finaaliin. Daruden ja Saaran tyylillä, mutta kuka tahansa saa lähetttää sävellyksensä UMK:lle

Avatar
yestofastfoodmusic
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 01 Touko 2018, 19:37

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja yestofastfoodmusic »

Vaikka olisin halunnut ennemmin Ciccolinan tai Eternityn viisuihin, ehdottomasti Akselille tulisi tarjota mahdollisuus edustaa uudella kappaleella. :joojoo:
Cha Cha Cha 🇫🇮Halo 🇦🇹 Tick-Tock 🇭🇷 Chains on you 🇦🇲 Spirit in the sky 🇳🇴 Merci 🇫🇷 Requiem 🇫🇷 Loin d’ici 🇦🇹 Goodbye to yesterday 🇪🇪 Undo 🇸🇪 I feed you my love 🇳🇴 Aphrodisiac 🇬🇷 I can 🇬🇧 Satellite 🇩🇪 Düm Tek Tek 🇹🇷 Qélé Qélé 🇦🇲 I love you mi vida 🇪🇸 Tornero 🇷🇴

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja emedee »

Omasta mielestäni Akselille tulisi järjestää kolmen(?) kappaleen UMK, jonne säveltäjät voisivat laittaa omia kappaleitaan avoimen haun tapaan. Akselin ääni on todella hyvä, joten jos sen kanssa saataisiin joku vahva kappale lähetettyä vuonna 2021 saattaisi finaalipaikka todella avautuakin! Sitten vuonna 2022 palattaisiin takaisin täysin avoimeen UMK:hon! :joojoo:
ŠČ!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Voisi niitä kappaleita minusta olla useampiakin? Niin että saataisiin kunnon konsertti!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Speed »

Rehellinen ykköstoiveeni olisi, että UMK21 aloitettaisiin puhtaalta pöydältä. Aksel on vuoden 2020 editionin UMK-champion ja kukaan ei sitä titteliä voi häneltä pois ottaa. Mutta ymmärrän täysin, että tilanne on niin poikkeuksellinen, että Aksel saatetaan valita sisäisesti vuoden 2021 edustajaksemme.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja toivo »

Toisaalta Aksel on viisupaikkansa ansainnut, mutta ens vuoden UMK:sta tulisi sitten taas ei-niin-mielenkiintoinen.

Itse koin Saaran ja Daruden UMK:t jotenkin epäkiinnostavimpina kuin aikaisemmat vuodet ja tämä vuosi. Parhaita UMKoita ovat olleet ne missä on ollut semit ja finaali.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Vähän kaksijakoiset fiilikset itsellänikin. Aksel on sympaattinen ja upeaääninen kaveri, joka ehdottomasti ansaitsisi toisen tilaisuuden kenties vieläkin paremmalla biisillä, mutta toisaalta olisi kyllä niin tylsää palata vuosien 2018-2019 kökköformaattiin juuri nyt, kun avoin kilpailu saatiin lopultakin taas toimimaan. :/ Ehkä Akselille voitaisiin varata automaattinen osallistujapaikka avoimessa kilpailussa ensi vuonna?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Minäkään en pitänyt noista sisäisen artistivalinnan vuosista (etenkin kun kappaleiden taso oli mitä oli), mutta olen kyllä valmis kestämään sellaisen vielä ensi vuonna. Se tuntuisi reilulta nyt.

Ja sitten tosiaan kuten Akselin omassa ketjussa uumoilin, saataisiin ehkä sellainen uudistus ettei olisi liikoja koreografioita pilaamassa esityksiä. Jos olisi ensi vuonna monta kilpailijaa niin eiköhän vähintään puolen esitykset taas pilattaisi jollain liikekuviolla jota eivät ehdi kunnolla oppia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Aksel sai viisupaikan jo tälle vuodelle. Ei sitä aleta paapomaan uudestaan seuraavalle vuodella kuin jotain pikkulasta. Ensi vuonna uudestaan kisaileen yhdessä vaikka Erikan kanssa duettona. Voitto pitää ansaita joka vuosi, ei umk ole mikään kiertopalkinto, johan se jo tuli todistetuksi Saaran ja Daruden kanssa hitto soikoon :jupinaa:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Aksel ei päässyt esiintymään euroviisuihin 200 miljoonalle katsojalle, vaikka se luvattiin. Näin ollen Yle on Akselille velkaa. :ylppis:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minustakin koska Aksel syistä, joihin hän itse ei millään tavalla voinut vaikuttaa, ei päässytkään viisuedustajaksi, ensi vuonna olisi ihan oikeudenmukaista valita hänet suoraan sisäisesti, jos hän vain itse haluaa. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Niellään tappiot ja jatketaan puhtaalta pöydältä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Requel »

Ei uutta edustajaa todellakaan vain sillä itsekkäällä perusteella etten juuri minä halua Akselia "uudestaan". Itse toivon ihan kaikille uuden mahdollisuuden, jopa Australian sirkukselle vaikka se on puntarini viimeinen ja ainut yksitähtinen. :ylppis:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä kaipaan jo seuraavaa UMK-kautta ja siksi olisin valmis jatkamaan puhtaalta pöydältä jotta saadaan kunnon karsinnat. Aksel ei ollut mun ykkösvalintani, mutta ymmärrän, ettei hänen osallistumisoikeutensa epääminen tuo Erikaa takaisin tai Sansalle hyvää live-esitystä, syyni ovat muualla...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Olisi oikein antaa Akselille mahdollisuus päästä Euroviisuihin edustamaan.
Vaikka kolme kappaletta, joista valitaan. Tilanne on poikkeuksellinen, sen vuoksi olisi vielä kerran palattava yhden artistin ”kilpailuun”. Lähetyksen voisi pystyttää vaikka studioon.
Nyt valitut kunkin maan euroviisukappaleet kuluvat jo vuodessa liikaa. Siksi uudet kappaleet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Samiasd kirjoitti: 18 Maalis 2020, 20:38 ^ Aksel ei päässyt esiintymään euroviisuihin 200 miljoonalle katsojalle, vaikka se luvattiin. Näin ollen Yle on Akselille velkaa. :ylppis:
Samaa mieltä. Uudella biisillä kehiin vaan!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja WildDance »

No ei todellakaan tuota pullapoikaa uudelleen! Jos jotain hyvää pitää tästä etsiä, niin se on, että ei tarvitse taas hävetä Suomen edustajaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Uusi kausi - uudet kujeet. Nyt kävi paska mäihä faneille ja artisteille sekä biisinkirjoittajille, mutta se on mentävä eteenpäin. Eipä tuolla urheilupuolellakaan tämän katkerasti keskenjääneen kauden ansioilla mitään tee ensi kaudella, vaan puhtaalta pöydältä aloitetaan taas. Aksel ja Looking backin tekijät toki tervetulleita karsintaan uudestaan, jos haluavat. Varmasti helppo saada kannattajia taakse, mikäli hänellä olisi hyvä biisi.

EDIT: ja ketä kiinnostaisi katsoa telkkarista jotain UMK21: Aksel -ohjelmaa? Katsojaluvut olisivat täysi farssi, vielä huonommat kuin Darudella.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

wigwam kirjoitti: 18 Maalis 2020, 22:49 Eipä tuolla urheilupuolellakaan tämän katkerasti keskenjääneen kauden ansioilla mitään tee ensi kaudella, vaan puhtaalta pöydältä aloitetaan taas.
OT, mutta haluaisin tuosta kommentista sanoa, että toivottavasti SM-liigassa ei tule ensi kaudella pahaa romahdusta loistokauden pelanneille Ilvekselle, KooKoolle tai Lukolle.
Viimeksi muokannut MIH96, 18 Maalis 2020, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2202
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

WildDance kirjoitti: 18 Maalis 2020, 22:43No ei todellakaan tuota pullapoikaa uudelleen!
Tarviiko täällä nyt hei nimitellä :roll:
Samiasd kirjoitti: 18 Maalis 2020, 20:38 ^ Aksel ei päässyt esiintymään euroviisuihin 200 miljoonalle katsojalle, vaikka se luvattiin. Näin ollen Yle on Akselille velkaa. :ylppis:
Toisaalta haluaisin jo vuodeksi 2021 mahdollisesti paremman artistin/biisin ja siltä kannalta olisin valmis tuoreeseen UMK kauteen, mutta mielestäni se ajattelu että biisi ja artisti vaihtoon tässä tapauksessa vaan koska itse en pidä on nyt aika itsekästä. Onhan Aksel nyt voittonsa ansainnut ja pitäisi päästä viisuedustusmatkalle mikäli itse haluaa. En kuitenkaan tahdo mitään UMK-Aksel kisaa, miksei voisi vaan pitää normaalia sisäistä valintaa kuin muut maat :mitvit:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja wigwam »

MIH96 kirjoitti: 18 Maalis 2020, 23:05
wigwam kirjoitti: 18 Maalis 2020, 22:49 Eipä tuolla urheilupuolellakaan tämän katkerasti keskenjääneen kauden ansioilla mitään tee ensi kaudella, vaan puhtaalta pöydältä aloitetaan taas.
Toivottavasti SM-liigassa ei tule ensi kaudella pahaa romahdusta loistokauden pelanneille Ilvekselle, KooKoolle tai Lukolle.
Niin, näin KooKoon fanina kauden kesken jäänti oli todella kova paikka, mahdollisuudet olivat mihin vaan, ja se ei Liigan toiseksi pienimmällä budjetilla operoivalle seuralle ole todellakaan joka vuotista herkkua. :( Saa nähdä tuleeko vastaavaa koskaan.

Jottei menisi täysin off topiciksi niin, miten olisi, jos järjestettäisiin muuten avoin karsinta, mutta Aksel saisi halutessaan kiintiöpaikan suoraan tähän karsintaan. Tämä voisi tosin tuoda hieman sellasta Aksel vastaan muut asetelmaa, mutta haitanneeko tuo.

Avatar
PIPPURI
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Maalis 2020, 09:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja PIPPURI »

No siis itse olisin ollut biisiä lähettämässä ensi vuoden UMK:hon mutta mielelläni jättäisin välistä jos hoidettaisiin Aksel ihan sisäisenä valintana kuin joku Ukrainakin nyt tekee Go_A:n kanssa. Tarviiko sitä UMK:ta järjestää yhtään? Eiköhän YLEltä vaan säästy rahaa. :juhla:
Jos sinne UMKiin joskus pääsisi :mrgreen:

Lukittu