UMK21: Oskr – Lie

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Oskr – Lie

*****
19
10%
****
45
24%
***
75
40%
**
40
21%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 187

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oon aivan täysin rakastanut tähän kappaleeseen, huomaan kuuntelevani tätä repeatilla. En nyt edelleenkään lähettäisi välttämättä viisuihin, mutta onpa mukava saada omalle soittolistalle uusi tuttavuus.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ihan nätti biisi, mutta jokin tästä jäi kyllä uupumaan! :joojoo:. Oskrilla kuitenkin kiva ääni, joka nostaa arvosanan kolmeen. Voi olla livenä yllättävänkin kova!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Tunnelmapala. Hieno ääni, eläytyvä esitys. Laulutaidot on parasta tässä.
Hyvä kappale sinällään, vain vähän tasapaksu rakenteeltaan.
Mutta tämä kaikki synkkä ja surullinen tunnelma ei oikein iske depiksellään. Mieluummin seison jonkin positiivisen kappaleen takana.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Lie debytoi Suomen Spotify-listalla sijalla 118.

https://spotifycharts.com/regional/fi/daily/2021-01-14

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Teksti riipaisee syvältä. Varmasti useaakin ja monessa maassa, ikäluokassa? Tähän ei tarvita mitään koruesitystä. Jeesuksen näköinen solisti ja hänen oma soundinsa riittävät.

Käy edustussävelmäksi, enkä juksaa! ❤
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
I ánoixi
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Tammi 2020, 20:55

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja I ánoixi »

Kuuntelen ja kuuntelen, mutta mitään ei jää päähän. Kaikki on mitäänsanomatonta ja tylsää lukuun ottamatta Matin ja Tepon lapsen ääntä. Siitä kaksi tähteä.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Luulen että se on joko Matin TAI Tepon lapsi. Ei Turku mikään Alabama ole.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

I ánoixi kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:20 Kuuntelen ja kuuntelen, mutta mitään ei jää päähän. Kaikki on mitäänsanomatonta ja tylsää lukuun ottamatta Matin ja Tepon lapsen ääntä. Siitä kaksi tähteä.
Se paras on vielä tulossa, uskon siihen yhtä vakaasti kuin että KEVÄT tulee talven jälkeen. :peukku:
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Lienee myöhäistä enää siinä vaiheessa, täällä porukat ovat ihastuneet jo Tefloneihin ja valmiit lähettämään heidät.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

YourMother kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:39 Luulen että se on joko Matin TAI Tepon lapsi. Ei Turku mikään Alabama ole.
Illan paras heitto :rofl: :heh:
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Samza »

Mä en osaa päättää, mitä mieltä olisin tästä. Jotenkin tuntuu, että biisi loppuu, ennen kuin se edes alkaakaan. Mieletön soundi Oskarilla, mutta silti vähän meh. Bongasin YouTuben kommenttikentästä tosin paljon positiivisia kommentteja, niin ehkä tälle täytyy antaa vielä mahdollisuus ja useampi kuuntelukerta. Kaksi tähteä näin alkuun.
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36799
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Yiorgos kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:45
YourMother kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:39 Luulen että se on joko Matin TAI Tepon lapsi. Ei Turku mikään Alabama ole.
Illan paras heitto :rofl: :heh:
Nyt en ihan kestä. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

YourMother kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:39 Luulen että se on joko Matin TAI Tepon lapsi. Ei Turku mikään Alabama ole.
Mahtaisikohan se olla mahdollista Alabamassakaan? :miettii:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

Kolme kertaa olen yrittänyt kuunnella, kertaakaan en ole jaksanut loppuun asti. Tyypillä on siedettävä ääni, mutta kappalehan on aivan ympitylsä.

Tuntuu, että tämä on mukana vain jotta Akselin biisi näyttäisi vertailussa paremmalta. Tätä samaahan sieltä on kuitenkin tulossa, ehkä vain vähän laadukkaammalla tekemisellä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tästä ei kyllä herännyt minkäänlaista halua kuunnella uudelleen :sorivaan:. Yhden kerran olen siis kuunnellut, ja ainoa minkä muistan, on se alun ärsyttävästi samaa säveltä tasatahtiin takova piano. Ei kun joo, muistanhan senkin, että loppuu nimisanaansa. Mutta kaikki siltä väliltä on pyyhkiytynyt muistista pois.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
I ánoixi
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Tammi 2020, 20:55

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja I ánoixi »

YourMother kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:39 Luulen että se on joko Matin TAI Tepon lapsi. Ei Turku mikään Alabama ole.
No hitsi. Kannattaa silti viljellä huumoria, vaikka se ei naurattaisikaan muita kuin itseä.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

AntSa kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:09 Teksti riipaisee syvältä. Varmasti useaakin ja monessa maassa, ikäluokassa? Tähän ei tarvita mitään koruesitystä. Jeesuksen näköinen solisti ja hänen oma soundinsa riittävät.

Käy edustussävelmäksi, enkä juksaa! ❤
Olen AntSan kanssa samaa mieltä tuosta ensimmäisestä lauseesta. Ainakin itselleni Oskr'n UMK-laulun teema on henkilökohtainen. Kun tämän kuuntelin ensimmäiset kaksi kertaa, ajattelin, että olisiko Oskr potentiaalinen Uuden musiikin kilpailun yllättäjä? Raadit luultavasti ainakin jonkin verran arvostavat tätä Uuden musiikin kilpailussa.

Harmi vain, että raatien pisteet vaikuttaa yhteispisteissä vain 25%. Haluaisin, että raatien pisteet vaikuttavat 50%, mutta niin ei ole tänä vuonna.

Balladi, laulajan ääni on hyvällä tavalla hieman käheä ja laulu on tunnelmallinen.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Hajuton, mauton, väritön ja valju. Vähän niinkuin Akseli viime vuonna. En oikein jaksaisi edes kommentoida tätä, mutta tasapuolisuuden nimissä annan tästäkin palautetta. Toistaiseksi ei herätä minkäänlaisia tunteita 🤷‍♀️

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Täällä jo aiemmin mainittiin, että Oskrin kappale on saanut paljon positiivista palautetta ulkomaalaisilta, ja mitä enemmän olen itse Youtuben kommenttikenttiä selannut, niin olen saanut tämän saman käsityksen.

Kaikista äänekkäimmät viisufanit tuntuvat pitävät tätä tylsänä tai ihan kivana, kun taas taviskuuntelijat tuntuvat lämpenevän tälle enemmän. Alan kallistua sille linjalle, että tällä kappaleella voisi jopa päästäkin sinne finaaliin. Riippuu toki paljon siitä, mitä muut maat valitsevat. Edelleen kaipaisin jotain pientä koukkua tai nostetta tuonne loppuun, mutta kyllähän tämä ihan hyvä kappale on :joojoo:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minusta tämä on ylivoimaisesti paras tähän saakka näistä neljästä mitä olen kuunnellut. Elikkä puntari ykkönen.
Solistilla on hyvä lauluääni ja kappaleesta pidän paljon – tosi hyvä. :peukku:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Minullakin tämä on ylivoimainen ykkönen tähänastisista. Näin laadukkaita, moderneja ja kansainvälisen kuuloisia radiobiisejä ei Suomen karsinnoissa ole montaa kuultu, yhden käden sormet riittävät laskemaan, Something Better, Looking Back ja tämä (ja saa nähdä kuullaanko kohta yksi lisää…)
Oskarilla on upea ääni, siinä on pehmeyttä ja rosoa ja sävyjä. Ja ne sävyt tulevat luontevasti, eivät tekemällä tehden. Ja minulla on kutina että livenä tulkinta on vielä vaikuttavampi kuin studioversiossa.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minustakin tämä Oskrin kappale on aivan ylivoimaisesti paras tähänastisista ehdokkaista. Kaunis ja herkkä, kuulas ja moderni, muttei kuitenkaan ylituotettu tai geneerinen. Tätä kuunnellessa iskee jopa sellainen ihmetys, että Suomessako esittää tällaista musaa suomalainen artisti. Se on aina jännittävä lähtökohta UMK:lle ja Euroviisuille. Ulkkaritkin tuntuvat tosiaan tykkäävän kovasti, ja sekin on oikein hyvä lähtökohta.

Tällä miehellä on ihan mielettömän upea ääni. Siis mistä näitä upeaäänisiä miehiä oikein tupsahtelee... :draamaa: Ensin Aksel, nyt tämä heppu. Parasta Oskrissa on se, että hän on ainakin videon perusteella myös varsin vahva tulkitsija. Luulenpa, ettei tämä yritelmä kaadu ainakaan livelauluun.

Olen kuunnellut tätä kipaletta eniten kaikista tähän mennessä julkistetuista, ja tämä onkin osoittanut kestävänsä parhaiten kuuntelua minun korvissani. Tästä tuntuu jopa löytyvän uusia ulottuvuuksia uusilla kuuntelukerroilla, vaikka tämä tekikin minuun vaikutuksen jo kerrasta. Siksi täydet viisi tähteä ainakin tässä vaiheessa!

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Tämä on parantunut kuunneltaessa. Parempi kuin Aksel. Nousi neljään tähteen ja meni Lauran ohitse.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Nekku kirjoitti: 20 Tammi 2021, 21:16 Tämä on parantunut kuunneltaessa. Parempi kuin Aksel. Nousi neljään tähteen ja meni Lauran ohitse.
Nekku vedit sitten sanat mun näppikseltä. :heh:

Paranee kuuneltaessa ja parempi, kuin Aksel. Mullakin neljässä tähdessä ja ohi Lauran :peukku:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Samixii! :hali:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

^ Samiksiipa hyvinnii! :hali:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Samixia täälläkin! :hali:. On nimittäin noussut vaivihkaa neljään tähteen! Ehkä nousee vielä ennen finaalia viiteen. Selvästi parempi kuin Akselin biisi, joka ei vaan miellytä!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Jee hyvä! :hali: Lisää vaan jengiin mukaan! :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Muutaman kuuntelun jälkeen vaipuu minulla unholaan. Minulle aika merkityksetön biisi. Oskarin äänestä tykkään ja onhan tämä ammattitaitoisen kuuloista, mutta kun se ei riitä.

Kuuntelen aika vähän musiikkia, joten skippaan nopeasti minulle turhat biisit pois.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Lämmittää suuresti mieltä, että niin monessa YouTuben reagointivideossa tätä kehutaan ja aika monella listalla biisi on kärkipäässä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Lukittu