UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Massiel kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:23 Yllätyin ettei ulkomaiset raadit kovin lämmenneet tälle. Johtuikohan Suomen kielestä. Hollannista täydet pisteet. Tämä oli upein esitys.
Siellä oli Iltan sukulaiset asialla, joten se siitä :niinpa:

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MOP »

Kaikki miksaajat ei hallitse laulumiksausta. Jotkut miksaajat hallitsee kyllä bändien soittimien miksauksen, mutta ei lahjakkaan laulajan laulumiksautsa. Iltalla oli taustalla vieläpä jousiorkesteri, jonka sovittaminen soololauluartistin lauluun oli taitolaji. Monta kertaa bändiesityksissä (tasapaksu) laulu häivytetään pääasiassa olevien soittimien alle, koska varmaan bändeissä laulu ei ole pääasia, vaan soitto. Iltan kohdalla juuri laulumiksaukseen olis pitänyt ymmärtää satsata paljon enemmän, koska Iltan paikoitellen herkkä ja paikoitellen voimakas laulu kuitenkin suuren orkesterin solistina oli siinä se pääjuttu!!. Iltalla on upea ääni, ja tuollaisen äänen nyanssien ja voimakkuuserojen miksaus edellyttää varmasti normaalia enemmän osaamista miksaajalta. Onnistuessaan tuollaisen lahjakkaan laulajan äänen miksaus välittyy aitona kaikkine sävyineen herkkyydestä räjähtäviin huippuihin. Seuraavalla kerralla miksaukseen pitäis satsata enemmän!

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Taikahuilu kirjoitti: 21 Helmi 2021, 22:39
Massiel kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:23 Yllätyin ettei ulkomaiset raadit kovin lämmenneet tälle. Johtuikohan Suomen kielestä. Hollannista täydet pisteet. Tämä oli upein esitys.
Siellä oli Iltan sukulaiset asialla, joten se siitä :niinpa:
Iltalla on sukujuuria Saksassa, ei Hollannissa, vai onko sinulla jotain muuta sisäpiiritietoa tarjottavana. :raaps:
MOP kirjoitti: 21 Helmi 2021, 22:43 Iltalla on upea ääni, ja tuollaisen äänen nyanssien ja voimakkuuserojen miksaus edellyttää varmasti normaalia enemmän osaamista miksaajalta. Onnistuessaan tuollaisen lahjakkaan laulajan äänen miksaus välittyy aitona kaikkine sävyineen herkkyydestä räjähtäviin huippuihin. Seuraavalla kerralla miksaukseen pitäis satsata enemmän!
Kun jokainen kanava tuuttaa lauluohjelmia toisensa perään, joissa hieno ääniset vokalistit osoittavat taitojaan, voisi kuvitella Ylellä olevan taitoa vahvojen solistien äänten esiintuomiseen livelähetyksessä. Onnistuuhan se Diandran tai Irinan tai Jarkko Aholan kohdallakin Elämäni Biisi -ohjelmassa. Ja Iltan esityksen jälkeen nähtiin Haloo Helsingin veto, jossa Elli Haloon soundi pääsi täysin esiin, vaikka taustalla pauhasi muhkeat jousisovitukset.

Ylen äänentoistossa on varmasti kummallisuutensa, mutta ehkä Iltan laulusuoritus ei yksinkertaisesti ollut niin vahva kuin jotkut (kuten minä) odottivat. Toisille puolestaan Iltan livelaulu osui paremmin. Se on hieno homma, mutta ihmettelen välillä sitä, miksi jokainen "virhe", mikä UMK:ssa tapahtuu, on automaattisesti jonkun muun kuin esiintyjän oman taitamattomuuden syy. :heh:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mutta kyllähän sen kuuli.että.on kyse on mixauksesta .
On senverran taitava laulaja että.kuulosti silti hyvältä..

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

ESC_Hullu kirjoitti: 22 Helmi 2021, 01:20 Mutta kyllähän sen kuuli.että.on kyse on mixauksesta .
Oma kokemukseni Iltan laulusuorituksesta tuskin olisi muuttunut, vaikka miksaus olisi ollut parempaa. Kertosäkeen lujissa kohdissa Iltan ääni kuulosti valittavalta, kuin hän olisi huutamassa viimeisillä hengenvedoillaan apua, kun Titanic on hukkumassa pohjaan (näin kärjistäen :heh: ). Ongelma ilmeni jo ensimmäisessä kertosäkeessä, jossa taustamökää ei vielä ollut niin paljon. Laulamista häiritsi falskaava tuskallisuuden tunne. Säkeistöissä Ilta uiskenteli varmemmin. :fish:

Iltan laululahjoja olen päässyt todistamaan parin metrin etäisyydeltä, ja tiedän, että hän pystyy tykittämään suorempaa ja vahvempaa ääntä :joojoo:, mutta jostain syystä hän oli valinnut korviini valittavalta kuulostavan tavan vetää pitkät nuotit. Minulla ei ole minkäänmoista laulutietoutta, joten saattaa olla, että Iltan vokaalit olivat objektiivisesti ihan mielettömiä, mutta itsestäni ne oli lähempänä rumuutta. Nää on makuasioita nää! :mrgreen: (Ja mielipiteeseeni saattaa vaikuttaa kaikki muukin turhuus, mikä esityksessä oli läsnä. Jos ylöspano olisi ollut mieleiseni, ehkä olisin tykännyt laulamisestakin. :heh: )

Toivottavasti Ilta esittäisi kappaleensa vielä jossain toisessa tv-ohjelmassa, pääsisi vertailemaan vetoja! :surrur:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

^ Iltahan oli mukana siinä tähdet tähdet- ohjelmassa. Olisiko siellä miksaus onnistunut paremmin?
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mun korvaan taas kuulosti studioon nähden silotellummalta ja ns tavallisemmalta .kun huutokohta ei tullukkaan mielettömällä volyymillä ja raastavana ( joka on liki ruma tapa laulaa kyllä.mutta oli biisin ns juju) ja lopun riipivä raspi/ äänen hajoominen puuttu. Oli miten oli silti liikutuin ...

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MOP »

Mäkin liikutuin. Koskettava esitys!
Musta on mahtavaa, kun Ilta heittäytyy ja eläytyy siihen mitä laulaa. Kunnon draamaa!! <3

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Taikahuilu kirjoitti: 21 Helmi 2021, 22:39
Massiel kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:23Hollannista täydet pisteet.
Siellä oli Iltan sukulaiset asialla, joten se siitä :niinpa:
Alankomaidet raatiin kuuluivat Erik Bolks, Katja Zwart, Jade van Baest ja Jeffrey van Hest. Ketkä heistä ovat Iltan sukulaisia?

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Tää Ilta vois mun puolesta olla joka vuos mukana UMK:ssa. Wau mikä viisudiiva hänestä kuoriutui! Lisää tällästä. Varmasti sai nyt hyvää jatketta uralleen tästä kisasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hanhis kirjoitti: 22 Helmi 2021, 02:00 Kertosäkeen lujissa kohdissa Iltan ääni kuulosti valittavalta, kuin hän olisi huutamassa viimeisillä hengenvedoillaan apua, kun Titanic on hukkumassa pohjaan
No mutta hänhän oli hukkumassa yksinäisyyteensä :titanic:

Minustakin ääni kuulosti tuolta, mutta ei se niin haitannut. Tosin ehkä ekan kertsin olisi voinut vetää rauhallisemmin, niin olisi saanut niiden välille eroa.

En ole vielä kuunnellut liveä uudelleen, mutta kuin sieltä olisi orkesterin osuudesta puuttunut yksi kenraalipaussi. Mutta sama taustanauha studiossa ja livessä varmaan oli :mitvit:

Biisi on soinut aika taukoamatta päässä, eikä se edes tunnu pahalta (usein päässäsoivat tuntuu), kun melodiankulku on niin luonteva, mutta ei silti liian ennalta-arvattava.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja YourMother »

^ Mulla soi se kanssa välillä päässä, mutta kesken kaiken se onkin yhtäkkiä Sirun "Mustelmat".
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

YourMother kirjoitti: 22 Helmi 2021, 17:18 ^ Mulla soi se kanssa välillä päässä, mutta kesken kaiken se onkin yhtäkkiä Sirun "Mustelmat".
Ai, en sitten olekaan ainoa, jolla nämä muistuttavat toisiaan. Jospa se onkin Siru porukoineen, joka siellä Iltan naapurissa nauraa? Mustelmissa ei kuitenkaan ihan samaa powerballadi-ulottuvuutta ole. Kumpikin laulaja honottaa :roll:
Rise, angel, shine, love!

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Oon varma että Ilta nähdään täällä vielä jatkossakin.
Hänessä on edustavaa juhlavuutta ja äänessä mahtavaa klangia, ja sopii suurille lavoille, kun halutaan osoittaa maailmalle, että suomestakin löytyy tasokkuutta.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja sziget »

Tuulipukukansa pahoitti mielensä. Ensi kerralla salivetimet tai reikäfarkut ja T-paita niin ei tule Disney-syytöksiä. :draamaa:

Luvattua riskiä oli ja onnistuttiin. Esitys pitää rakentaa musiikin eikä sanoituksen mukaan. Kun sinfoniaorkesteri on mukana, se tarkoittaa kunnon balladia, näyttävyyttä, fantasiaa, vaikka sitten feikkipianoa. Epäluontevuus oli pientä, tunteet suuria. Muutama lähikuva sopivissa paikoissa. Vähän liian ulinabiisi omaan makuuni mutta hieno edustaja, ellei BC:ia olisi ollut. :peukku:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Nostin tämän kappaleen viiteen tähteen. Joku sanoi silloin, kun kappaleet julkaistiin, että Ilta kuulostaa livenä paremmalta kuin nauhalta, ja se tuli osoitettua todeksi. Ne pienet jutut joista saatoin nipottaa aiemmin, niin ne on anteeksi annettu ja haluan vain sanoa, että tervetuloa koska vaan takaisin ottamaan osaa UMKhon, Ilta. Harmittaa, että pisteissä hävisi Tefloneille. Iltan laulusuorituksella kakkossijan olisi pitänyt olla itsestäänselvyys :draamaa:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Onneksi livessä ei tullut sitä "näähpurissa" ääntämistä, vaan ihan "naapurissa" vaan :)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Blind Channel ansaitsi voittonsa, mutta olisin kyllä halunnut nähdä, mitä tälle viisuissa tapahtuu. Ilta on varmaan kaikkien aikojen paras livelaulaja UMK:n historiassa. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

JA Kerrankin todella satsattu/stailattu esitys joka oli upee eikä näyttäny halvalta tai naurettavalta...( tukka /meikki/puku /Huikee pieno / koroke /savu jne.. kaikki niin viimeisteltyä yms

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Ilta oli aivan upea finaalissa ja live oli täydellinen minusta :uujee: :ihana: . Siis upeasti Ilta lauloi ja esiintyi. :ihana: Tykkäsin siitä, että selvästi oli harjoiteltu kuvakulmia ja ilmeitä. Ja niin, kuin Wild Dance sanoi tää esitys oli niin Mello tasoa. :joojoo: Olisin niin halunnut, että Ilta saa Tefloneiden sijaan hopeaa. Tässä ois ollu meille niin upea viisuedustaja esim parina edellisenä vuonna ja koska tahansa vuonna. Itse olisi myös hienoa nähdä tällainen kappale ja Iltan kaltainen esiintyjä meidän edustajana. Harmi vaan, että tällaista ei varmasti tule uudestaan tapahtumaan.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Millä tän saa pois päästä? Soi siellä koko ajan :sekava:

Ihana kappale kyllä. Tästä tulee vielä klassikko.
Rise, angel, shine, love!

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MOP »

Musta on kyllä ihan jees, että esiintyjät ei pelkästään törötä tönkkönä edessä tai riehu poissaolevana lavalla, vaan että esiintyjällä ja kameralla on suhde. Kamerahan edustaa minua, katsojaa. Musta se toimii, että laulaja katsoo välillä kameraankin, varsinkin jos jotain tiettyä kohtaa pitää erityisesti korostaa. Se antaa painoarvoa sanottavaan, kun sitä ei käytä liikaa. Dannykin vilkaisee harkitusti välillä kameraan, melkein vinkkaa silmää, kun haluaa painottaa jotain tiettyä asiaa. Makuasioita, mutta ite tykkään esityksistä, joissa on elokuvallisia, kerronnallisia elementtejä. Parin minuutin mikronäytelmiä. :peukku:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Näin jälkiarviona Ilta teki tästä kisasta todella mielenkiitoisen ja katsomisen arvoisen. Ilman tätä BC ois vain voittanut helpommin ja gappi muihin ois ollut valtava. Mitään superlaulajatason esitystä ei olis ollut ja BC vain olis vaan ollut vieläkin ylivoimaisempi.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Rakastan tätä biisii eikä tuon esityksenkään katsomiseenkaan ikinä kyllästy ( ehkä suomen viisuhistorian hienoin kokonaisuus) varmasti jää elämään

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja MOP »

Kokonaisuutena Kelle mä soitan on streemannut hyvin, ollut monta viikkoa listan kärkipaikoilla ja kultarajakin (2 miljoonan raja) on rikkoutunut!! :) Tsemppiä!!! <3

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

ESC_Hullu kirjoitti: 23 Helmi 2021, 08:47 JA Kerrankin todella satsattu/stailattu esitys joka oli upee eikä näyttäny halvalta tai naurettavalta...( tukka /meikki/puku /Huikee pieno / koroke /savu jne.. kaikki niin viimeisteltyä yms
Todellakin samaa mieltä, upealta näytti!
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Meow cat, please meow back.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Taivas maan päällä.



Harras, kaunis ja mukavan suruonnellinen kappale. :surrur:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Odotin koko ajan, milloin se kappale oikein alkaa. Ja ehkä kuulosti siltä, että äänitysstudiossa on jotain sekoiltu, mukaan miksattavaksi on päässyt joku hassu koeraita tai vanha rypistynyt C-kasetin nauha rahinoineen. :roll:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

https://areena.yle.fi/1-51004133

Voi että, miten hieno tämä liveveto Taivas maan päällä -kappaleesta Nenäpäivä-show'ssa olikaan. Harvinaista kuulla nykyään näin puhdasta ja maneereista vapaata laulamista suomalaisartisteilta.

Taas harmittaa, ettei karsinnoista voi napata kappaleita säilöön jonkun kehnomman vuosikerran varalle. Etenkin ensi vuonna olisi Suomelta huippuveto lähteä kisaamaan tällaisella herkällä suomipop-balladilla rock-rämistelyn jälkeen.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Lukittu