UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Paras kevyesti, tää sopii viisuihin, muut jääköön kotimaan markkinoille, ei niillä tee mitään ulkomailla.
Parasta tässä on, että on Iltan näköinen biisi ja Ilta voi luontevasti tulkita tunteitaan mahtavalla äänellään ja koko skaalallaan.
Biisi itsessään ei ole ehkä ihan parasta viisuvoittaja-ainesta, mutta tää onkin laulaja-edellä -biisi, jossa Ilta voi livenä revitellä ja nostaa taivaisiin.
Vaikkei voittoa tulis, tää vois herättää jonkun ulkomaisen kykyjenetsijä-tuottajan mielenkiinnon Iltaan puhtaasti superlaulajana.
Ansioistaan täydet 5 points *****

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16992
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Happy »

ESC_Hullu kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:31 Mulle aika tutematon aristi ja mietin .että riittääkö tytöllä livenä ääni noin vahvaan/ tuskaiseen laulantaa?
Riittää





Viimeksi muokannut Happy, 22 Tammi 2021, 00:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Niin viiteen miljoonaan kertaan kuultua peruskauraa, että herätti jopa hieman negatiivisen reaktion itsessäni. Tuli vähän mieleen viime vuoden Norjan Ulrikke-ulisija. :tajuton: Annan nyt kumminkin kaksi tähteä ja rankkaan tämän Lauran edelle puntarillani. Vähän tuntuu, että alan kyllä jossain kohtaa vihaamaan tätä(kin) kunnolla. :hiips:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10708
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä on niin mahtava. Itken. Täydellinen. Ei haittaa, jos BC voittaa, mutta tämä on täydellinen. Ilta on myös loistava livelaulaja. :kups: En osannut enää odottaa näin hyvää biisiä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Kuppilan reaktio vähän yllätti; tämä on tuiki tavallinen voimaballadi, joka on melko hyvin arvattavissa alusta asti. Kuuntelen hyvin vähän suomenkielistä radiota, mutta tuntuu siltä, että varsin samankaltaiset kappaleet siellä on soinut vuosia - on siis radiorelevanttia tavaraa, mutta peruskauraa. Plussaa siitä, että kasvaa selvästi loppua kohti, mutta kokonaisuutena kuuntelen ennemmin Akselia tai Oskria kuin Iltaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Njaah, tämä taitaa nyt olla sitten se kompromissivoittaja, ja Blind Channel tuo jälleen hyvän sijoituksen – ellei jopa mitalisijan – OGAE Second Chancessa. :lohduton:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1871
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Possu »

Carboni kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:26 Behmiä ihannoiva kansa kyynelehtii lauantai-iltana kun Ilta vetää tunteella ja hyvin vikalta slotilta herkän suomalaisen balladin
Ei kai esiintymisjärjestystä ole vielä päätetty?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42018
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:39 Njaah, tämä taitaa nyt olla sitten se kompromissivoittaja
Niin missä mielessä kompromissivoittaja?

Ajattelisin, että kompromissivoittaja on se, joka tulee valituksi, kun raadin ja yleisön mielipiteet käyvät kovasti ristiin. Nyt, kun raadilla on vain neljäsosan valta, tarvitaan voittoon myös paljon yleisön tukea.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

TomppaJr kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:39 Njaah, tämä taitaa nyt olla sitten se kompromissivoittaja
Paras mahdollinen voittaja <3
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16660
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:39 Njaah, tämä taitaa nyt olla sitten se kompromissivoittaja, ja Blind Channel tuo jälleen hyvän sijoituksen – ellei jopa mitalisijan – OGAE Second Chancessa. :lohduton:
Eivät OGAEn pojat BC:ia pisteyttäisi :eiei: Kyllä sen anteliain yleisö on viisulavalla.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Possu kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:39
Carboni kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:26 Behmiä ihannoiva kansa kyynelehtii lauantai-iltana kun Ilta vetää tunteella ja hyvin vikalta slotilta herkän suomalaisen balladin
Ei kai esiintymisjärjestystä ole vielä päätetty?
Oletan että mennään viime vuoden logiikalla eli julkaisujärjestyksessä, toki viime vuonna Tika ja Zuhlke käännettiin päittäin
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Timonenä kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:33
poika90 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:29 Oi olispa noiden kahden taistelu :peukku: Itse en van usko, että Suomalaiset äänestää Suomenkielistä kappaletta, kun ei viisuihin voi lähettää Suomalaista kappaletta.
Kaikkihan nuo on suomalaisia kappaleita, paitsi Lauran.. ;) Ja kahdesti aikaisemminkin on Suomen virallisella kielellä laulettu kappale äänestetty voittoon, mikä on ihan huomattava osa yhdeksästä kilpailusta.
Siis tarkoitan sitä, että Suomeksi laulettu kappale viisuissa tuntuu olevan vaikea asia monille ihmisille. Monesti olen kuullut asiasta, esim viime viikolla työkaverini kehu Teflon Brothersin ja Pandoran laulua, mutta heti hän ja useat muut työkaverit komentoivat, että ei sitä voi kielen takia lähettää.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16992
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Happy »

Miks Iltan video poistettiin tubest? :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Sykke
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Maalis 2018, 19:23

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Sykke »

Ei kyllä Yle ollu väärässä kun sano, että on kova UMK-vuosi. Kisan paras balladi ehdottomasti, kaikista TOP3 itellä. Suomalaisen yleisön tuntien suomen kieli voi kuitenkin olla riski, omissakin tuttupiireissä kuullut sitä tänänkin vuonna, että ei suomen kielellä pärjää.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

^^ Ja sitten heti ladattiin sinne uudestaan? :mitvit: Mikähän kämmi siellä on käynyt.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja kalonike »

En saa biisistä oikein otetta, se on aika tavallinen. Iltalla on mielenkiintoinen, erilainen ääni, mutta voimakkaimmissa kohdissa ääni ei miellyttänyt minun korvaani.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7568
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Requel »

Happy kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:47 Miks Iltan video poistettiin tubest? :mrgreen:
Äänenlaatu vaikuttaa parantuneen. :joojoo:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16992
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Happy »

Queen kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:50
Happy kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:47 Miks Iltan video poistettiin tubest? :mrgreen:
Äänenlaatu vaikuttaa parantuneen. :joojoo:
Mulla se näyttää yhä olevan poistettuna?

Pisti joo merkille et Spotifys oli paljon parempi äänenlaatu :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7568
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Requel »

Happy kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:52
Queen kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:50

Äänenlaatu vaikuttaa parantuneen. :joojoo:
Mulla se näyttää yhä olevan poistettuna?

Pisti joo merkille et Spotifys oli paljon parempi äänenlaatu :joojoo:
Se reupattiin. (ja UMK vahvisti syyksi ääniongelmat).
Viimeksi muokannut Requel, 22 Tammi 2021, 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Saanko sanoa rumasti niille, joiden mielestä ei voi lähettää suomenkielistä kappaletta? :mrgreen:

Tämä on paras kappale kautta UMK-historian, vaikka ehkä Pernillan När jag blundar vetää vertoja. Jos tämä laitetaan Rotterdamiin, voimme olla ylpeitä Suomen edustajasta, saipa han kaikkialta 0 pistettä... Ei muuten saisi. Tämä on uskottava ja sopivan suomalainen, joka ei kuulosta ylikansalliselta hötöltä.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ilta teki sen ja julkaisi toistaiseksi parhaan kappaleensa. :surrur: Onhan tämä genressään perinteinen tapaus, mutta niin on (ehkä Dannya lukuunottamatta) jokainen muukin tämän vuoden UMK-biisi. Kappaleessa on pehmeää pakottomuutta ja olisin tahtonut kuunnella sen uudestaan, vaikkei kyseessä olisi ollut karsintakappale. Ai että, ihanaa, että UMK:ssa on osallistuja, jonka voittoa toivon. Nelonen. ****

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

granaattiomena kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:34 Niin viiteen miljoonaan kertaan kuultua peruskauraa, että herätti jopa hieman negatiivisen reaktion itsessäni. Tuli vähän mieleen viime vuoden Norjan Ulrikke-ulisija. :tajuton: Annan nyt kumminkin kaksi tähteä ja rankkaan tämän Lauran edelle puntarillani. Vähän tuntuu, että alan kyllä jossain kohtaa vihaamaan tätä(kin) kunnolla. :hiips:
Okei, kärsin fyysisesti, kun ajattelen tuon ulisijan edustamassa Suomea. Menehän ykköseen siitä. :toilet:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10708
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^^^^ No olisivat samalla vaatineet palauttaa jo saavutetut näyttökerrat. :roll: :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5594
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Olisikohan äänenlaatu muuttunut tai jotain, kun Rousku siitä mainitsi? Ehkä myös lausumisen piikkiin pistämäni jutut johtuivat siitä?

E: Okei, ääniongelmia. Pitää antaa aamulla uusi mahdollisuus.
Viimeksi muokannut Tegu, 22 Tammi 2021, 01:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Odotetusti tosi tylsä biisi. +Rasittava mitäänsanomaton sanoitus, ja Iltan ääni kuulosti korkeissa nuoteissa raastavalta.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42018
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Queen kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:53 Se reupattiin. (ja UMK vahvisti syyksi ääniongelmat).
Okei, en sitten kuullut omiani, kun valittelin äänenlaatua.
Tegu- kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:59 Olisikohan äänenlaatu muuttunut tai jotain, kun Rousku siitä mainitsi?
Ai että ihan minun ansiostani olisivat huomanneet, että oho, onpa se tosiaan aika tuhnuinen, ja korjanneet asiaa :uujee:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tegu- kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:59 Ehkä myös lausumisen piikkiin pistämäni jutut johtuivat siitä?
Lausumiseen kiinnitin itsekin huomiota ensimmäisellä kuuntelukerralla, kuin se olisi ollut laiskan pehmeää paikoitellen. Ja kuuntelin kappaleen Spotifyn kivalla äänenlaadulla. Nyt kun osaan ennakoida sanoitusta, ääntäminen ei särähdä korvaan.

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Tämä oli kyllä itselleni iloinen yllätys ja siksi vahvat neljä tähteä.

En tiennyt Iltaa ennen UMK:ta, mutta katsoin että hänellä on esim. Instagramissa päälle 20t seuraajaa (eli suunnilleen sama kuin Tefloneilla) ja tämä kappale on niin sitä mitä radiot soittavat. Joten uskon että potentiaalia voittoon on. Erityisesti jos tuomariston ja katsojien äänet vähänkään menevät ristiin.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kiva biisi Suomen radiokanaville. Mää en vaan jaksa uskoa, että suomenkielisellä balladilla tulisi menestystä viisuissa. Kaunis on, mutta ei tarpeeksi vahva ESC menestykseen. 3 tähteä.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Ihan kiva. Ne dramaattiset kiljaisut teki koko biisin, ilman niitä se olis ollu aika tasapaksu. Pisteitä siitä että ei ollu niin löysä kun pelkäsin, sillä oli ihan pulssikin.

Mutta aika perusballadihan tää loppujen lopuksi on. Kaunis toki, mutta näitä on viisuissa joka vuosi, ja varmaan niitä tulee tänäkin vuonna lisää. Ehkä vielä paremmin tehtyinä. Tän biisin unique selling point ei välttämättä kestä kilpailua äänistä omassa genressään.
Voin toki olla väärässä, en harrasta balladeja, enkä ois kuunnellu tätäkään jos se ei ois UMK:ssa.

Mutta kuten sanoin, ihan kiva. Kyllä tää voi kolmas perintöprinsessa olla.

Annan ääneni kyllä ainoastaan Blind Channelille. En tänä vuonna jakele niitä ympäriinsä ettei tule vahingossa jotain Lauraa pakan pohjalta kompromissiedustajaksi. Laserfokus.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Lukittu