ESC 2021: vedonlyönti

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Joo, aivan järjetöntä riskeerata tuollainen summa, ellei tiedä tismalleen mitä tekee. Ymmärrän, jos höpsönä heittelisi kympin sinne sun tänne.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

2011 on kyllä yksi viisuhistorian heikoimpia vuosia. Edelleen olen häkeltynyt kuitenkin Azereiden voitosta, kun ei sitäkään biisiä laulettu mitenkään puhtaasti. Popular on about ainoa kappale, jota jaksan sen vuoden kappaleista kuunnella :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja jamira »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2021, 19:02
Kuinka ollakaan, ajattelin juuri tuota kappaletta. Siinä oli kuitenkin herttaisen romanssin kuvauksen muodossa jokin sielun ripe olemassa!

En nyt muista mitä muita ennakkosuosikkeja sinä vuonna oli kuin Ranska, jonka piti voittaa mennen tullen. Taidettiinpa kuppilassakin julistaa, että viisut voi perua. Esim. Saksan Lena oli jopa parempi kuin edellisenä vuonna, mutta oliko hän jokin suosikki siltikään? Tai Dino, tai se Moldovan bändi jonka nimeä en osaa kirjoittaa? Neljänneksi sijoittunut Ukraina ainakaan ei ollut, sen muistan, kun tuolla sijoituksella tienasin kerrankin vedonlyönneistä oikein hyvin. Paluun tehnyt Italiakin pääsi yllättämään.
Muistaakseni Viron Getter oli kanssa iso suosikki ja Unkarin Kati Wolf. Molemmat sitten floppasivat. :mrgreen: Mutta Ranska oli se isoin floppi, mitäs menivät muuttamaan sävellajin matalammaksi, biisi menetti voimansa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Creeperqueen kirjoitti: 14 Touko 2021, 19:06 2011 on kyllä yksi viisuhistorian heikoimpia vuosia. Edelleen olen häkeltynyt kuitenkin Azereiden voitosta, kun ei sitäkään biisiä laulettu mitenkään puhtaasti. Popular on about ainoa kappale, jota jaksan sen vuoden kappaleista kuunnella :heh:
Nämä on niin makuasioita. Taken by a stranger on minusta hienoimpia viisulavoilla nähtyjä kokonaisuuksia. Olisi saanut voittaa, vaikka olisi ollut toinen voitto samalle artistille putkeen. Ja sitten ihana haikea lämmin Live in rewind, räyhäkkään ironinen So lucky, ja jopa karsiutunut Na inat... Harmi että Armenian Emmyn live ei toiminut. Perversioni I love Belarus hakattavine symbaaleineen (vai mikä on oikea termi), väkevästi kasvava No one, ja tietty Feel the passion kotkineen, joskin siitä studiovestio on liveä parempi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

jamira kirjoitti: 14 Touko 2021, 18:58 Never say never, Azerbaidzankin voitti 2011 maailmanhistorian geneerisimmällä biisillä kun ennakkosuosikit kompuroivat livensä kanssa. :heh:
Mulla tulee tämän vuoden asetelmista mieleen juurikin vuosi 2011.
Rousku kirjoitti: 14 Touko 2021, 19:14 Harmi että Armenian Emmyn live ei toiminut.
Sinun en olisi uskonut pitävän siitä hytkypyllykappaleesta. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Creeperqueen kirjoitti: 14 Touko 2021, 19:06 2011 on kyllä yksi viisuhistorian heikoimpia vuosia. Edelleen olen häkeltynyt kuitenkin Azereiden voitosta, kun ei sitäkään biisiä laulettu mitenkään puhtaasti. Popular on about ainoa kappale, jota jaksan sen vuoden kappaleista kuunnella :heh:
Nooh, tiedä sitten, että millä keinoin se voitto saavutettiin. Onhan kyseinen maa jäänyt kiinni huijauksesta/huijauksen yrittämisestä vuoden 2013 kisoissa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 14 Touko 2021, 19:30 Sinun en olisi uskonut pitävän siitä hytkypyllykappaleesta. :shock:
Kyllä pitämiseni on dokumentoituna vuoden Armenia-ketjussa. :heh: Ehkäpä en olisi uskonut itsekään. Mutta sointuvaihdokset ovat niin meheviä. (Kauheeta, siitäkin on jo kymmenen vuotta aikaa. Mihin aika oikein menee? Hukkaanko?)
Rise, angel, shine, love!

Tähtiartisti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Helmi 2020, 14:02

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Tähtiartisti »

Carboni kirjoitti: 14 Touko 2021, 18:11 Screenshot_20210514_175703_com.android.chrome.jpg

Katsokaapa tätä :roll: Kaikki muut pelattavat panokset ovat inhimillisiä mutta joku haluaa pelata Kyproksen voittoa yli 11000€... Tekisi tolla 25x aika mellevän tilin jos saa tuon kaupaksi. Jonkun on tiedettävä jotain mitä muut eivät tiedä, ei tuollaista betsiä oltaisi muuten valmiita lyömään edes kauppamielessä... Mitä mieltä muut viisuvedonlyöjät tästä?
Siinä on jollakin hyvä betsi kiinni. Rahamies tai miksi ei nainen kyseessä :D Eikö tuo ole se että hän on veikannut niinpäin että Kypros ei ainakaan voita viisuja? Mut jonkun tarvitsee ostaa se ennen kuin se on lyöty? En oo pelannut koskaan betfairissa mutta olen kuullut että voit lyödä puolesta tai vastaan.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Tähtiartisti kirjoitti: 14 Touko 2021, 22:19
Carboni kirjoitti: 14 Touko 2021, 18:11 Screenshot_20210514_175703_com.android.chrome.jpg

Katsokaapa tätä :roll: Kaikki muut pelattavat panokset ovat inhimillisiä mutta joku haluaa pelata Kyproksen voittoa yli 11000€... Tekisi tolla 25x aika mellevän tilin jos saa tuon kaupaksi. Jonkun on tiedettävä jotain mitä muut eivät tiedä, ei tuollaista betsiä oltaisi muuten valmiita lyömään edes kauppamielessä... Mitä mieltä muut viisuvedonlyöjät tästä?
Siinä on jollakin hyvä betsi kiinni. Rahamies tai miksi ei nainen kyseessä :D Eikö tuo ole se että hän on veikannut niinpäin että Kypros ei ainakaan voita viisuja? Mut jonkun tarvitsee ostaa se ennen kuin se on lyöty? En oo pelannut koskaan betfairissa mutta olen kuullut että voit lyödä puolesta tai vastaan.
Ei vaan nimenomaan toisinpäin. Jos minä painan tuota punaista linjaa, minä lyön vetoa Kyprosta vastaan. Sinisellä puolesta. Eli peilikuvana jos minä punaisena vedän vastaan, on tämä rahamies Kyproksen puolella
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Oddscheckerin mukaan Suomi on hieman valunut alemmas voittovedonlyönnissä. :shock:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Mitäs mieltä betsaajat on Italian haipista? Kantaako? Itse en löydä punaista lankaa en millään, en kyllä usko Ranska, Sveitsi, Maltankaan voittoihin.

Sisäinen betsaaja huutaa muutamaa muuta maata voittajaksi.

Semifinaaleihin täytyy jotain pientä jatkoonmenijä/karsiutujabetsiä lyödä taas.

Zolt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2013, 23:08
Viesti:

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Zolt- »

Haksis kirjoitti: 15 Touko 2021, 14:43 Mitäs mieltä betsaajat on Italian haipista? Kantaako? Itse en löydä punaista lankaa en millään, en kyllä usko Ranska, Sveitsi, Maltankaan voittoihin.

Sisäinen betsaaja huutaa muutamaa muuta maata voittajaksi.

Semifinaaleihin täytyy jotain pientä jatkoonmenijä/karsiutujabetsiä lyödä taas.
Jaa a, omissa papereissa todennäköisimmät on olleet pitkän aikaa Malta ja Italia. Italia oli suht korkeella Eurojuryissä, mutta onko todella tuomariäänissä lähelläkään top5, jos on niin erittäin lähellä voitto, koska telestä voi kärkisija tulla hyvinkin. Maltaa pidän muista vetäjistä poiketen kovana sekä tele, että jury ja voitto hyvinkin mahdollinen. Ranska ei oo itelle oikein auennut, juryssä varmaan kova tai ihan ok, mutta en ymmärrä miten tuon tele riittäisi voittoon?

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Enemmän olisin huolissani Maltasta kuin Ranskasta. Esitys ei klipeissä ole näyttänyt toimivalta, eli juryvoittokin (joka eurojuryjen jälkeen näytti selvältä) on kysymysmerkki. Destinyn karisma on kysymysmerkki ja ei tuo hirveästi teleä houkuta kun look on kaveriani lainatakseni ylä-asteen koulukiusaaja.

Islanti tai Bulgaria voi olla kompromissivoittajia tänä vuonna, en näe kummankaan voittavan jurya tai teleä, mutta jos Ranska kompuroi telessä ja Italia juryssa niin tuolta voi yhteispotilla mennä voittoon.

Näkisin TOP7 tällä hetkellä tässä järjestyksessä : Italia, Ranska, Bulgaria, Islanti, Kypros, Malta, Sveitsi
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Haksis kirjoitti: 15 Touko 2021, 14:43 Sisäinen betsaaja huutaa muutamaa muuta maata voittajaksi.
On niin tasainen vuosi, että voi ratketa vaikka esiintymisjärjestykseen, josta emme kaikkea vielä tiedä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Carboni kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:00

Islanti tai Bulgaria voi olla kompromissivoittajia tänä vuonna, en näe kummankaan voittavan jurya tai teleä, mutta jos Ranska kompuroi telessä ja Italia juryssa niin tuolta voi yhteispotilla mennä voittoon.

Näkisin TOP7 tällä hetkellä tässä järjestyksessä : Italia, Ranska, Bulgaria, Islanti, Kypros, Malta, Sveitsi
Samaa mieltä näiden top7 osalta. Islanti voi olla melkoinen äänisaalisjytky. Bulgaria samoin.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tää on kyllä siinä mielessä jännittävä vuosi, että voittaja ehdokas vaihtuu vedonlyönneissäkin koko ajan. Ylivoimaista voittajaehdokasta ei ole. Vielä kun saadaan joku Dark Horse sekoittamaan pakkaa finaali-iltana.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Carboni kirjoitti: 14 Touko 2021, 18:49
Rousku kirjoitti: 14 Touko 2021, 18:40 Kypros ei kyllä voita millään. Liian sielutonta.
Logiikan mukaan ei millään voi voittaa mutta onko tässä käyttäytymisessä logiikkaa? En ymmärrä miksi joku riskeeraisi 11000€ Kyproksen voittoon tietämättä jotain sellaista mitä me muut emme. Harjoitukset on jo nähty joten tuskin kertoimet enää hirveästi elävät joten perus kaupankäynnilläkään tuo ei selity, tuskin saa voitollisesti ja riskittömästi myytyä isoja panoksia
Ei tuossa ole mielestäni riskeerattu 11000€ vaan noin 500€, jolla voi voittaa 25x kertoimella 11000€. Sinä voit halutessasi toimia vedonlyöntitoimistona ja laittaa omista rahoistasi tuon 11000€ sisään sen puolesta että Kypros ei voita ja mikäli näin käy, tienaat tuon toisen vedonlyöjän sisään laittaman 500€.

11000€ on tarjolla punaisella eikä sinisellä puolella. 11000€ on se rahamäärä jonka voit riskeerata Kyprosta vastaan kertoimella 1,04.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Jufo kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:07
Carboni kirjoitti: 14 Touko 2021, 18:49

Logiikan mukaan ei millään voi voittaa mutta onko tässä käyttäytymisessä logiikkaa? En ymmärrä miksi joku riskeeraisi 11000€ Kyproksen voittoon tietämättä jotain sellaista mitä me muut emme. Harjoitukset on jo nähty joten tuskin kertoimet enää hirveästi elävät joten perus kaupankäynnilläkään tuo ei selity, tuskin saa voitollisesti ja riskittömästi myytyä isoja panoksia
Ei tuossa ole mielestäni riskeerattu 11000€ vaan noin 500€, jolla voi voittaa 25x kertoimella 11000€. Sinä voit halutessasi toimia vedonlyöntitoimistona ja laittaa omista rahoistasi tuon 11000€ sisään sen puolesta että Kypros ei voita ja mikäli näin käy, tienaat tuon toisen vedonlyöjän sisään laittaman 500€.

11000€ on tarjolla punaisella eikä sinisellä puolella. 11000€ on se rahamäärä jonka voit riskeerata Kyprosta vastaan kertoimella 1,04.
Ei pidä paikkaansa, tuo rahamäärä on se, jonka vastustaja on riskeerannut. Hän haluaa saada sillä panoksella vetoa läpi mikä rahamäärä siinä alla näkyy. Olen betfairissa näitä viisuja pyöritellyt 7 vuotta joten olen aivan 100% varma että homma on tuo. Tuo panos ei siellä kyllä kauaa kestänyt, se poistettiin ja hajautettiin useampaan eri kertoimeen noin 1500 yksittäispanoksella
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Carboni kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:11 Ei pidä paikkaansa, tuo rahamäärä on se, jonka vastustaja on riskeerannut. Hän haluaa saada sillä panoksella vetoa läpi mikä rahamäärä siinä alla näkyy. Olen betfairissa näitä viisuja pyöritellyt 7 vuotta joten olen aivan 100% varma että homma on tuo. Tuo panos ei siellä kyllä kauaa kestänyt, se poistettiin ja hajautettiin useampaan eri kertoimeen noin 1500 yksittäispanoksella
Ok, mutta Betfair exchange yleensä kai toimii niin että voit lyödä vetoa toista käyttäjää vastaan. Jos siis toisen käyttäjän potentiaalinen voitto on vaikka 1000e voit asettaa tuon suuruisen vastavedon. En ole vähään aikaan Betfairia käyttänyt niin en tiedä onko systeemi muuttunut siitä mitä se oli ~10 vuotta sitten.

EDIT: Joo nyt muistelenkin että tuo punaisella pohjalla näkyvä summa ei olekaan maksimipanos vaan maksimivoitto. Jos Betfair olisi hyväksynyt panoksen niin voisit laittaa tuohon punaiselle ~250 000€ panoksen voittaaksesi pelaajan riskeeraaman 11000€, jos Kypros ei voita.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Jufo kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:14
Carboni kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:11 Ei pidä paikkaansa, tuo rahamäärä on se, jonka vastustaja on riskeerannut. Hän haluaa saada sillä panoksella vetoa läpi mikä rahamäärä siinä alla näkyy. Olen betfairissa näitä viisuja pyöritellyt 7 vuotta joten olen aivan 100% varma että homma on tuo. Tuo panos ei siellä kyllä kauaa kestänyt, se poistettiin ja hajautettiin useampaan eri kertoimeen noin 1500 yksittäispanoksella
Ok, mutta Betfair exchange yleensä kai toimii niin että voit lyödä vetoa toista käyttäjää vastaan. Jos siis toisen käyttäjän potentiaalinen voitto on vaikka 1000e voit asettaa tuon suuruisen vastavedon. En ole vähään aikaan Betfairia käyttänyt niin en tiedä onko systeemi muuttunut siitä mitä se oli ~10 vuotta sitten.
Kyllä siis keskinäistä vedonlyöntiä se exchange puoli on edelleen. Mutta tosiaan panos kertoimen alla on aina se, minkä voit lyödä joko puolesta tai vastaan. Ei sitä lasketa esimerkiksi niin että jos punaisella puolella näkyy 3.50 ja 100€ että jaat tuon suhteen jotta saat vastavedon. Vastustaja haluaa lyödä 100€ kertoimella 3.50 joten sinun riskiksisi tulee tällöin 250€ ja veto menee läpi heti. Vastustaja ei tässä tapauksesssa tyydy siihen 100€ voittoon, vaan hän haluaa riskeerata 100€ omaa rahaansa. Sama toki toimii myös sinisellä puolella, jos lyöt vetoa vaikka Italian voitosta kertoimella 4 sinisellä puolella ja sen alla on panos 50, saat läpi 50€ jolloin riskisi on tuo 50€ mutta mahdollinen voittosi 150€. Ei niin että myyjä ottaa riskiä vaan 50€ verran eli 16.67€ panoksen

EDIT : Juuri tuo ylläoleva edittisi on homman nimi. Jonkun täytyy riskeerata pyöreästi neljännesmiljoona jotta kuvan ostaja saa haluamansa betsin läpi
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Niin, Suomi putosi voittajavedoissa hieman, muttei kauheasti, sijalle 13. Pervyi kanalin edustuskappale nousi pari sijaa ja välissä sijalla 12 on Ruotsi.

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Ai hitsit kun on jännä vuosi! :surrur:

Eurovisionworldista kymmenen kärki tällä hetkellä:

1. Italia
2. Ranska
3. Malta
4. Islanti
5. Bulgaria
6. Kypros
7. Sveitsi
8. Ukraina
9. Liettua
10. Kreikka

En vaan vieläkään osaa kuvitella Ranskaa voittajana millään, kun ei avaudu niin ei avaudu. Monet ovat toki ihan pähkinöinä Barbaran tulkinnasta, mutta onko kaltaisiani "ohi kovaa ja korkealta" -juntteja kuitenkin liikaa teleäänestäjissä ja jopa tuomaristossa? Italian teleäänipotti tulee olemaan hillitön, mutta innostuvatko juryt niin paljon, että se riittää voittoon? Islantia pidän yhä erittäin vaarallisena sekä telessä että juryssa, ja paljon todennäköisempänä voittajaehdokkaana kuin Maltaa tai Bulgariaa. Hullua muuten nähdä, miten Sveitsi on tippunut seitsemänneksi (ansaitusti, jos minulta kysytään).
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En vieläkään ymmärrä tuosta Betfairista mitään. Tai se, minkä josku joku vuosi sitten olin ymmärtävinäni, olen unohtanut :eiei:

Ehkä se joku Kyproksesta suuntaan tai toiseen ison summan vetoa lyönyt on myös joku, joka ei ymmärrä systeemiä kunnolla.

Eli jos ja kun siellä on esim. Islannin kohdalla punaisella pienin luku 13.5, ja sen alla 12 euroa, ja klikkaan sitä punaista, niin mistä asiasta lyön vetoa? Vai lyönkö vielä mistään, eli pitääkö ensin löytää joku kaveri, joka haluaa lyödä samasta asiasta vetoa mutta toiseen suuntaan? Jos en usko Islannin voittoon, niin miten voin lyödä asiasta vetoa?
Viimeksi muokannut Rousku, 16 Touko 2021, 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:15 En vieläkään ymmärrä tuosta Betfairista mitään. Tai se, minkä josku joku vuosi sitten olin ymmärtävinäni, olen unohtanut :eiei:

Ehkä se joku Kyproksesta suuntaan tai toiseen ison summan vetoa lyönyt on myös joku, joka ei ymmärrä systeemiä kunnolla.
Yksinkertaisesti, sinisellä ostat eli lyöt vetoa jonkun puolesta. Punaisella myyt sen vedon jollekin ostajalle X eli jos otat punaisen puolen niin toivot sen maan floppaamista
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Carboni kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:19 Yksinkertaisesti, sinisellä ostat eli lyöt vetoa jonkun puolesta. Punaisella myyt sen vedon jollekin ostajalle X eli jos otat punaisen puolen niin toivot sen maan floppaamista
Onko niin, että veto ei ole kuin tavara, joka pitää ostaa ennen kuin sen voi myydä? (Eli miten niin "sen vedon"?)

(Tulee mieleen kun koetin opastaa yhtä kirjastoalan opiskelijaa ohjelmointitehtävissä. Tulin puhuneeksi siitä, minkä arvon funktio palauttaa. Hän taustastaan johtuen mietti, mistä se sitten on ollut lainassa.)

Ehkä pitää joillakin pikkusummilla rohkeasti kokeilla vain. Tilillä näkyy olevan rahaa. Siitä muistaakseni tehdään joku katevaraus.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:25
Carboni kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:19 Yksinkertaisesti, sinisellä ostat eli lyöt vetoa jonkun puolesta. Punaisella myyt sen vedon jollekin ostajalle X eli jos otat punaisen puolen niin toivot sen maan floppaamista
Onko niin, että veto ei ole kuin tavara, joka pitää ostaa ennen kuin sen voi myydä? (Eli miten niin "sen vedon"?)

(Tulee mieleen kun koetin opastaa yhtä kirjastoalan opiskelijaa ohjelmointitehtävissä. Tulin puhuneeksi siitä, minkä arvon funktio palauttaa. Hän taustastaan johtuen mietti, mistä se sitten on ollut lainassa.)

Ehkä pitää joillakin pikkusummilla rohkeasti kokeilla vain. Tilillä näkyy olevan rahaa. Siitä muistaakseni tehdään joku katevaraus.
Olisi helpompaa jos olisi jokin konkreettinen esimerkki mitä ajattelit lyödä tai myydä mutta voin kokeilla itse selittää

Esimerkiksi Italian voitto kertoimella 4 tällä hetkellä:

1. Jos pelaat sinistä linjaa, lyöt vetoa sen puolesta että Italia voittaa. Päätät panoksen, vaikkapa 20€, ja se häviää tililtäsi heti. Jos Italia voittaa, saat takaisin 80€ eli oman 20€ plus myyjältä/myyjiltä 60€ joka on katevaraus ollut heidän suunnaltaan viikon ajan. Jos Italia ei voita, et saa tilillesi mitään. Myyjät sen sijaan saavat katevarauksensa takaisin plus sinun 20€ häviävän panoksen

2. Jos pelaat punaista linjaa, lyöt vetoa sen puolesta että Italia ei voita. Toimit siis myyjänä ostajalle/ostajille. Jos myyt kerrointa 4 panoksella 20€, sinulta lähtee tililtä 60€. Kisojen jälkeen saat takaisin tuon 60€ plus voittamasi 20€ joltain Italian puolesta lyöneeltä. Jos Italia voittaa niin tilillesi ei tietenkään palaudu mitään

Jos haluat riskeerata tuon 20€ Italiaa vastaan niin panokseksi pitää laittaa noin 7€. Katevaraus 7€ panoksella olisi 21€ joka häviää tililtäsi (7*4 - 7). Saat takaisin kisojen jälkeen 28€ tai et mitään
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Carboni kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:50 2. Jos pelaat punaista linjaa, lyöt vetoa sen puolesta että Italia ei voita. Toimit siis myyjänä ostajalle/ostajille. Jos myyt kerrointa 4 panoksella 20€, sinulta lähtee tililtä 60€. Kisojen jälkeen saat takaisin tuon 60€ plus voittamasi 20€ joltain Italian puolesta lyöneeltä. Jos Italia voittaa niin tilillesi ei tietenkään palaudu mitään
Millä logiikalla nuo 60 euroa ja 80 euroa tuossa määräytyvät? Joku laskukaava olisi kiva.

Ja saako niitä muitakin kuin punaisia ja sinisiä laatikoita painella?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:56
Carboni kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:50 2. Jos pelaat punaista linjaa, lyöt vetoa sen puolesta että Italia ei voita. Toimit siis myyjänä ostajalle/ostajille. Jos myyt kerrointa 4 panoksella 20€, sinulta lähtee tililtä 60€. Kisojen jälkeen saat takaisin tuon 60€ plus voittamasi 20€ joltain Italian puolesta lyöneeltä. Jos Italia voittaa niin tilillesi ei tietenkään palaudu mitään
Millä logiikalla nuo 60 euroa ja 80 euroa tuossa määräytyvät? Joku laskukaava olisi kiva.
Eli jos lyöt vetoa jotain vastaan 20€ ja tarjoat vastustajalle kerrointa 4 niin siinähän se laskukaava on :heh: 20€ on vastustajan omaa rahaa ja hän voittaa 20 * 4 = 80€. 20€ on siitä hänen omaa rahaansa eli nettona 60€. Joka on sinun tappiosi. Kuvittele itsesi vedonlyöntitoimistona jonne muut voivat lyödä vetoja toimistoa ts. Sinua vastaan, ehkä se on pähkinänkuoressa helpoimmin ymmärrettävissä betfairin toiminnasta jos pelaat punaista puolta

Ja siis saa niitä painella mutta ei niistä mitään tapahdu. Painat sinistä tai punaista ja voit editoida kerrointa ennen lyömistä. Jos editoit sitä manuaalisesti niin siten pystyt pelaamaan myös niitä laidoilla olevia kertoimia jos panoksesi on suurempi kuin se sininen tai punainen
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1438
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Screenshot_20210516_230159_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20210516_230159_com.android.chrome.jpg (217.05 KiB) Katsottu 850 kertaa
Tässä tämän hetken kertoimet. Jos pelaat Italiaa sinisellä puolella, saat kertoimen 3.75. Sinun täytyy tyytyä siihen koska kukaan myyjä ei halua myydä kerrointa 3.80 tai parempaa. Voit pelata 75€ kertoimella 3.80 mutta jos haluat pelata 100€ niin loput 25€ jäävät odottamaan uutta myyjää. Tai jos editoit tuon sinisen kertoimen painamisen jälkeen manuaalisesti kertoimeksi 3.70 niin saat tuon 75€ panoksen kertoimeen 3.75 ja loput 25€ saat kertoimella 3.70. Tällöin tuo 3.70 kerroin hyppäisi siniseen ruutuun koska tyhjensit 3.75 pajatson ja panos sen alla muuttuisi 135€ koska ostit 25€ pois tuosta tämän hetken 160€ panoksesta
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: vedonlyönti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Carboni kirjoitti: 16 Touko 2021, 22:59 Eli jos lyöt vetoa jotain vastaan 20€ ja tarjoat vastustajalle kerrointa 4 niin siinähän se laskukaava on :heh:
Ei kun joku sellainen, missä ei ole sanoja ollenkaan, koska näköjään en ymmärrä alan sanastoa. No, koetan kehittää sen itse.

Eli jos painan punaista nappia, jossa on kerroin k, ja sijoitan panoksen s, niin tililtäni häviää rahaa (k - 1)*s euroa. Jos tapahtuma ei tapahtu, saan tililleni k * s euroa, eli olen netonnut s euroa. Jos tapahtuma tapahtuu, tililleni ei palaudu mitään, eli olen hävinnyt vetoni.

Ja jotta ihmiset pystyisivät lyömään vetoa vaikka Italian voiton puolesta, pitää olla paljon niitä, jotka haluavat tuolla tavoin kerryttää pikkusummia lyömällä vetoa sitä vastaan?

Jos taas painan sinistä nappia (kerroin edelleen k ja summa s), tililtäni häviää s euroa. Jos tapahtuma tapahtuu, tililleni tulee (k - 1) * s euroa. Jos tapahtumaa ei tapahtu, tililleni ei tule mitään.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu