ESC 2022: osallistujamaat

Euroviisut 2022 Italiassa
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

:belgia: Belgiaa edustaa Jérémie Makiese.

https://escxtra.com/2021/09/15/jeremie- ... sion-2022/

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Alankomaat, Armenia, Bosnia-Hertsegovina, Bulgaria, Portugali.

Kun nuo maat osallistuvat Euroviisuihin samana vuonna, on Euroviisuissa mukana ainakin viisi maata, joiden euroviisu todennäköisesti on jotain muuta kuin "radio-musiikkia". Se on mielestäni erittäin hyvä asia. Toivon, että lähivuosina kaikki edellä mainitut maat ovat samana vuonna mukana Euroviisuissa.

Muistaakseni EBU on (ymmärrettävästi) sulkenut Valko-Venäjän ulos Euroviisuista. Valko-Venäjän lippu-aiheinen hymiö on tuolla hymiöiden joukossa. Koska Valko-Venäjä on toistaiseksi suljettu Euroviisuista, sen lipun voisi mielestäni poistaa lippu-aiheisten hymiöiden joukosta. Ymmärtääkseni Valko-Venäjän sulkemisessa pois Euroviisuista ei ole kyse vain yhdestä vuodesta (2022). Ymmärtääkseni Valko-Venäjä vielä joskus kuitenkin saa osallistua. Korostan, että näin minä olen asian ymmärtänyt. En ole asiasta täysin varma.

Sitten kun Valko-Venäjä saa osallistua Euroviisuihin, olisi Viisukuppilassa aiheellista vaihtaa Valko-Venäjän lipusta tehty hymiö. Nykyisessä Valko-Venäjän lippu-aiheisessa hymiössä on se virallinen lippu. Ymmärtääkseni ainakaan osa, ellei enemmistö valko-venäläisistä ei koe sitä omakseen. Olisi mielestäni hyvä, jos Valko-Venäjän lippu-hymiössä olisi se valko-puna-valko -raitainen lippu. Sitä ainakin osa, ellei enemmistö, valko-venäläisistä pitänee omanaan.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Celda »

Viisufani kirjoitti: 17 Syys 2021, 11:43 Koska Valko-Venäjä on toistaiseksi suljettu Euroviisuista, sen lipun voisi mielestäni poistaa lippu-aiheisten hymiöiden joukosta.
Miksi pitäisi poistaa? :mitvit: Onhan sille käyttöä vaikkapa Viisuhistoriassa vuosipuntareissa.

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Niinpä. Aika monta muutakin lippu hymiötä saisi poistaa tuolla perusteella.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

:irlanti: RTÉ tulee järjestämään Eurovision Late Late Show Specialin, jossa esitellään ehdolla olevat kilpailijat. RTÉ ilmeisesti valitsee edustajan.
In all cases RTÉ will have the final say on which song and artist will be Ireland’s 2022 entry.
https://www.rte.ie/tv/programmes/124721 ... test-2022/

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:georgia: Georgiakin on nyt tiedettävästi mukana.

// :azerbaidzan: Samoin Azerbaidžan.

/// :puola: Puola on avannut kappalehaun. Edustaja selviää kuulemma näillä näkymin jo viimeistään 2. tammikuuta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Nekku kirjoitti: 17 Syys 2021, 16:44 ^Niinpä. Aika monta muutakin lippu hymiötä saisi poistaa tuolla perusteella.
Niiden maiden lippu-hymiö, jotka vielä joskus saattavat osallistua, kuten Andorra ja Unkari, on mielestäni loogista säilyttää.

Vilpittömästi kaikella kunnioituksella entisen Jugoslavian alueelta kotoisin oleville, entinen Jugoslavia ei yhtenä maana tule enää jatkossa osallistumaan Euroviisuihin. Oma mielipiteeni on se, että sillä perusteella entisen Jugoslavian lippu-hymiön voisi poistaa lippu-hymiöiden joukosta. On totta, että entinen Jugoslavia on osallistunut aikaisemmin Euroviisuihin, joten sitä tarvitaan sen ajan Euroviisuista tehtävillä Top-listoilla.

Valko-Venäjä on kuitenkin eri asia kuin muut ne maat, joiden edellisestä osallistumisesta on kulunut aikaa enemmän kuin yksi vuosi. Valko-Venäjä on todella autoritäärisesti johdettu maa ja siellä rikotaan selkeästi ihmisoikeuksia. Kaikki valko-venäläiset eivät koe Valko-Venäjän yleisesti tunnustettua virallista lippua omakseen. Oma mielipiteeni on se, että sitten kun Valko-Venäjän uusi perustuslaki astuu voimaan ja nykyinen Valko-Venäjän johtaja väistyy, on aiheellista täällä Viisukuppilassakin vaihtaa Valko-Venäjän lippu-hymiö siihen valko-puna-valko -raitalippuun, joka näkyi laajasti viime vuoden suurissa rauhanomaisissa mielenosoituksissa Valko-Venäjällä.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mielestäni parempi, että Kuppilassa pitäydytään vaan virallisissa lippuhymiöissä, muuten maiden sisäiset kiistat leviävät näille keskustelufoorumeillekin. Ei ole Kuppilan (ylläpidon) asia ottaa kantaa muiden maiden asioihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mun mielestä on ihan järkevää säilyttää kaikki Euroviisuissa mukana olleiden maiden lippuhymiöt. Tarvi niitä sitte missä milloinkin ja oli minkäkin maan tilanne mikä hyvänsä. En oikein näe mitään ongelmaa tässä. :roll:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36595
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Itseäni puolestaan ärsyttää kun Serbia ja Montenegroa ei ole listalla. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Ai jaa, enpäs ole itse huomannut! :eeek: Mun puolesta sen vois lisätä. :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Tämä. :niinpa: Jugoslavia kyllä löytyy, muttei Serbia ja Montenegroa. :rullaati: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

TomppaJr kirjoitti: 21 Syys 2021, 17:09 Itseäni puolestaan ärsyttää kun Serbia ja Montenegroa ei ole listalla. :mrgreen:
Ja kaiken kukkuraksi kyseinen valtiohan oli vieläpä olemassa Kuppilan alkuvuosina. Lippuhymiö on kuitenkin olemassa kuvana, kas tässä. Kuva Vielä pari vuotta sitten se oli vanhan, vuosien 2004-2014 aikaisen viisusydämen muotoinen.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Mielestäni Turkki on maa, jonka osallistumminen virkistää Euroviisuissa kaikkein eniten. Silloin, kun Turkki ei osallistu, se näkyy Euroviisuissa enemmän kuin minkään muun maan osallistumattomuus.

Toivottavasti Italian Euroviisuihin saataisiin mahdollisimman moni maa mukaan. Odotan ensi vuoden Euroviisuista huikeita. :) :bile: :voitto:
TomppaJr kirjoitti: 21 Syys 2021, 17:09 Itseäni puolestaan ärsyttää kun Serbia ja Montenegroa ei ole listalla. :mrgreen:
Sehän asiassa on just melko epäloogista, että kaikki muut lippuhymiöt on, mutta yksi puuttuu.

Korostan, että entinen Serbia & Montenegro oli aivan eri valtio kuin entinen Jugoslavia ja nykyinen Serbia. Kun ajattelen, en näe sille mitään syytä, miksi entisen Serbia & Montenegron lippuhymiötä ei ole lippuhymiöissä. Tämä aihe kuitenkin kuuluu johonkin toiseen keskusteluketjuun, joten jatketaan mun puolesta tätä keskustelua sellaisessa keskusteluketjussa, jos on tarpeellista.

Muokkaus: Kiitos tiedosta, MIH! Tuo on tarvetta lisätä Viisukuppilan lippuhymiöiden joukkoon.
Paremman maailman puolesta.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Viisufani kirjoitti: 01 Loka 2021, 11:23 Korostan, että entinen Serbia & Montenegro oli aivan eri valtio kuin entinen Jugoslavia ja nykyinen Serbia.
Lihavoitu kohta on kyllä totta, mutta toisaalta Serbia tunnustettiin valtioliiton hajotessa vuonna 2006 Serbia & Montenegron lailliseksi seuraajavaltioksi saaden mm. sen paikan YK:ssa ja muissa kansainvälisissä järjestöissä.

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »


Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ JOOOOO! :rakkaus:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä haluaisin kyllä mielummin Andorran ja Monacon tai sen Turkinkin takaisin. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ En kaipaa minäkään Unkaria takaisin. Hyi! :heh: En kyllä kaipaa Turkkiakaan. Andorra olisi kiva nähdä taas. :peukku:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7149
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mä niin haluan Luxemburgin takaisin, mutta en usko että toteutuu! Andorran, Bosnian ja Montenegron ottaisin mielelläni takaisin Unkarin kanssa, vaikka heillä ollut eräs lähivuosien kamalimmista viisuista, joka fanien piireissä järkyttävän yliarvostettu.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

figure8
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 458
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Pliis Unkari, tulkaa takaisin :pliis: yksi mielenkiintoisemmista maista sekä viisujensa (vieläpä menestyneiden) diversiteetin että antamiensa äänien (on vähän sekoitus jokaista kulttuuriblokkia) perusteella.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Unkari olisi niin täräyttänyt Blind Channelille täydet tänä vuonna. :joojoo:

Onneksi itse olen opetellut tuosta "se maa lähetti huonoja viisuja, joten toivottavasti ei tule takaisin" -mentaliteetista eroon. Kyllä sitä itsekin on tullut esimerkiksi Osallistujamaat 2013 -ketjussa toivoteltua Turkille heippoja ( :puna: ), mutta ihan mielelläni kyllä turkkilaistenkin kanssa nykyisin jakaisin viisuhuumaa, etenkin kun olen saanut kunnian tutustua paikallisiin ihmisiinkin todeten heidät ihan mukaviksi. :heh: Aiheellisempaa on toivoa jonkun maan lähettävän jatkossa parempia kappaleita. :tosion:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Teräsbekoni kirjoitti: 02 Loka 2021, 17:16 Aiheellisempaa on toivoa jonkun maan lähettävän jatkossa parempia kappaleita. :tosion:
Tuo on kyllä periaatteesa totta. :miettii: Vähän oli tullut fiilis, etten halua Luxemburgia siksi takaisin, koska he eivät aikoinaan oikeasti lähettäneet muutaman klassikon lisäksi mitään kovin erityistä. Voihan sitä siis toivoa, että tulevaisuudessa palaavat ja lähettävät parempaa musiikkia. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Milloin Albanian karsintoihin valitut laulut ovat kuunneltavissa? Olisiko joulukuun suurin piirtein joulukuun 15.päivä? On mukavaa odottaa Albanian karsintoja. Ne ovat nykyään ensimmäiset karsinnat ja ne ovat perinteisesti ollut niiihin aikoihin, kun ainakin itse olen jo Joulu-fiiliksissä.

Olisi kyllä hienoa, jos Unkari tekisi paluun.

Lisäksi oon lukenut sellaista, että Turkin yleisradioyhtiö neuvottelisi paluusta Euroviisuihin. En tiedä varmuudella, onko asia totta, mutta Turkin paluu nostaisi Euroviisujen tasoa. Sekä mielenkiintoa Euroviisuja kohtaan. Oletan nimittäin monen tavis-katsojan toivovan, että aikaisemmin menestynyt maa tekisi paluun Euroviisuihin.

Luxemburg oli muistaakseni mukana viimeksi vuonna 1993. Musiikki, jota eri Euroviisu-maista lähetetään Euroviisuihin, on muuttunut jo noista ajoista huomattavasti. Oletan, että myös Luxemburg lähettäisi nykyaikaista, kohtuullisesti radioon kelpaavaa musiikkia. Parhaimmillaan Luxemburgin nykyajan euroviisut saattaisivat olla jopa suurinpiirtein jotain sellaista musiikkia, jota Sveitsin euroviisu oli Rotterdamin Euroviisuissa.

Luxemburg on yksi alkuperäisiä Euroviisu-maita, joten Luxemburgin paluu saattaisi innostaa niitä ihmisiä katsomaan jälleen Euroviisuja, jotka, ovat nuorina ihmisinä joskus 1980-luvulla katsoneet Euroviisuja, mutta jotka ovat sittemmin jostain syystä lopettaneet Euroviisujen katsomisen.
MIH96 kirjoitti: 01 Loka 2021, 15:30
Viisufani kirjoitti: 01 Loka 2021, 11:23 Korostan, että entinen Serbia & Montenegro oli aivan eri valtio kuin entinen Jugoslavia ja nykyinen Serbia.
Lihavoitu kohta on kyllä totta, mutta toisaalta Serbia tunnustettiin valtioliiton hajotessa vuonna 2006 Serbia & Montenegron lailliseksi seuraajavaltioksi saaden mm. sen paikan YK:ssa ja muissa kansainvälisissä järjestöissä.
Tuo on totta. Entisen Jugoslavian lippua ei voi kuitenkaan käyttää Entisen Serbia & Montenegron tai nykyisen Serbian lipun sijasta edes epävirallisissa asiayhteyksissä. Perusteluna ainakin se, että se voisi loukata entisen Jugoslavian alueen valtioista kotoisin olevia.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Viisufani kirjoitti: 07 Loka 2021, 14:14 Oletan nimittäin monen tavis-katsojan toivovan, että aikaisemmin menestynyt maa tekisi paluun Euroviisuihin.
Luulen, ettei monikaan "taviskatsoja" muista/tiedä Turkin menestystä, tai edes huomaa kaivata jotain yksittäistä maata.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2022: osallistujamaat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Ellei kyseinen maa ole oma maa. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu