Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Euroviisut 2022 Italiassa

Michael Ben David – I.M

*****
10
9%
****
36
32%
***
32
28%
**
16
14%
*
20
18%
 
Ääniä yhteensä: 114

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä epäilen, että viisujärjestäjät tuskin haluavat, että viisut muuttuvat videokilpailuksi milloin milläkin verukkeilla... korona oli poikkeus.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kun ne live-on-tape-videot nyt on joka tapauksessa kuvattu, niin en näe, miksi sellaista ei Israelin tapauksessa voisi käyttää.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Tuo on ihan ymmärrettävää. :miettii: Ymmärrän myös oikein hyvin Israelin huolen turvallisuudesta. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tottakai huoli omien kansalaisten turvallisuudesta on aiheellinen sillä Israel on niitä harvoja viisumaita joka kohdistaa murhaiskuja "naapurimaan" viattomia siviilejä kohtaan, on odotettavaa että tuollaiset terroriteot synnyttää vastaterrorioita: Israelin valtionjohdon itse aiheutettu ongelma enkä jää vetäytymisen syytä surkuttelemaan. Sen sijaan tuntuu pahalta Michaelin & israelilaisten viisufanien puolesta, toivottavasti jonain päivänä Israelissa asiat ovat niin vakaalla tolalla että israelilaiset artistit & urheilijat pystyvät edustamaan maatansa ilman pelkoa omasta turvallisuudesta <3
Lakkoilun sijaan voisi koko myrkyllinen valtionjohto erota toimistaan jotta tilalle saataisiin inhimillisemmät päättäjät.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Noh, Israel on perustamisestaan lähtien sijainnut vihamielisessä ympäristössä, joten vihanpidon kierre juontaa juurensa ihan sinne Israelin perustamishetkiin asti. Siirtomaavaltojen henkinen perintö ja asennemaailma tais olla vielä hengissä WW2:n jälkeen kun ajattelivat perustaa rätkäyttää uuden valtion mielivaltaisesti muiden maille ja kuvittelivat ettei siitä syntyisi minkäänlaisia ongelmia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Happy »

Vaikka Israel onkin erittäin laadukas musiikkimaa niin en jäisi ikävöimään vaikka vetäytyisi iäksi sillä se voisi avata ovia Libanonin, Marokon & Egyptin suuntaan :surrur:
On ymmärrettävää etteivät nämä maat halua viisuilla Israelin ollessa läsnä, emme mekään olisi viisuilleet jos Venäjän mukanaolo olisi sallittu :draamaa:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Voih! Israel on ainoa, jota voin kutsua suosikiksi tänä vuonna (Suomen ohella) :niinpa:
Toivon mukaan saavat lakkoilut kuntoon ja Israel saa jatkaa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Muistatteko, että Suomenkin osallistumista ovat uhanneet toisenlaiset lakkoilut vuosina 1977 ja 1987?

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Kiitän esittelyistä sillä suurinosa on ollu mielenkiintoisia ja uutta tietoa avartavia :peukku:


Mut itse asiaan: onko tästä Israelin tilanteesta selvinny mitään uutta? Saavatko edes osallistua etänä?
Tuntuu artistia kohtaan ikävältä tempulta tämä: jos Israel olis ollu tänä vuonna suurimpia voittajasuosikkeja niin uskon että olisivat olleet valmiita tekemään vähintäänkin erityisjärjestelyjä jotta saisivat artistinsa turvallisesti edustamaan. Hieman vaikuttaa tää touhu haistatteluna Mihaelille.

No positiivista ettei tapahtunu viimevuonna tää: kaksi peräkkäistä viisupettymystä ois varmaa ollu aika kova pala Eden Alenelle
Never miss a good chance to shut up.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jos Israel jää pois, niin saako kuitenkin äänestää kakkossemissä ja finaalissa, niin kuin Serbia ja Montenegro teki 2006? :mitvit:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Ilmeisesti tämän tilanne ei ole vieläkään selvä, vaikka harjoituksetkin alkavat?

Kuulemani perusteella odotin ihan mielenkiintoista viisua ja siihen nähden jouduin hieman pettymään. Tämä taitaa kuitenkin olla aika paljon livestä elävä, joten tällä on hyvät mahdollisuudet nousta itse viisuissa paljon korkeammalle puntarillani. Lukuisiin tämän vuoden turhahkoihin perusbiiseihin verrattuna tämä on mukavan raikas ja ihan kivasti on etnoelementtejä mukana. Sanoitukset ovat osin myös ihan hauskat. Silti tässä on jotakin, joka vähän tökkii, ehkä hieman puutteellinen melodia ja sekavuus, ja tyylikään ei ole ihan ominta musaa. Viisuihin tällaiset kuitenkin kuuluvat ehdottomasti ja on Israelilla huonompiakin ollut, joskin myös parempia. Biisin menestysmahdollisuuksia on hyvin vaikea arvioida ja tiukkaa varmaankin tekee mennä finaaliin. Israel on kuitenkin ennenkin klaarannut tällaisissa paikoissa. Tällekin vakiokolmonen ja keskivaiheen sijoitus puntarilla ennen itse viisukoitosta.
:israel: :israel: :israel:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Zazpikaleak kirjoitti: 28 Huhti 2022, 06:03 Ilmeisesti tämän tilanne ei ole vieläkään selvä
Nyt on. :joojoo: Michael pääsee esiintymään Torinossa. :tapu:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hyvä juttu että pääsee edustamaan, vähintä mitä Michael ansaitsee :tapu:
Vähän vaan skeptinen ja ilkeä mieleni miettii että tää oli Israelin valtion tekemä mediatemppu jolla saadan näyttämään Israel kärsivänä ja sorrettuna maana joka joutuu luovimaan eri ratkaisuja jotta maan kansalaisensa ovat turvassa arabimaiden terrorioista.. pitäähän se huomio Ukrainasta jotenkin itseen saada :hiips:
Joka tapauksessa tuo oli epäreilu temppu ennen kaikkea Michaelille ja tämän tiimille: mielestäni ennen noita kohulausuntoja olisi pitänyt ensin katsastaa vaihtoehdot edustuksen toteutumiselle.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kiva juttu, että Michael pääsee esiintymään. On sen verran valovoimainen lavalla, että ehdottomasti haluan hänet päästä näkemään. :joojoo:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Jonkinlaiseksi mediatempuksi itsekin tätä epäilin hieman. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

On kyllä niin käsittämätöntä spekulaatiota täällä jälleen. Mitähän Israelin viisudelegaatio olisi tästä hyötynyt, jos tämä olisi ollut jonkinlainen mediatemppu? Ihanko he itse saivat aikaiseksi lakon, joka suoraa vaikutti siihen, että delegaatiolle ei mahdollisesti olisi voitu tarjota sellaisia turvatoimia, jotka maan delegaatio kokee tarpeelliseksi lähtiessään viisuihin? :roll:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ :roll: vaan sullekkin , koetko ettei tuota uutisointia tästä olisi voinut toteuttaa millään muulla tapaa? Mielellään voit perustella myös :joojoo: Mun mielipiteeni että tää oli epäammattimaisesti hoidettu: ennen kohulausuntoja olisi pitänyt ensin miettiä vaihtoehdot.

Mun mielestä on ihan tervettä spekuloida sekä Israelin että Venäjän uutisoinneista ja että mitä mahdollisia provokaatioita on taustalla. Anyway eiköhän 40 viisuselostajaa ympäri Eurooppaa toista tuon saman litanan turvatoimi-kohusta ennen viisuedustusta. Ja ei en spekuloinneissani väittänyt että viisudelegaatio olisi tällä halunnut mitään höytyä , hehän tässä ovat olleet uhreina kun joutuivat viimeiseen hetkeen asti arpomaan miten heidän tässä käy
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Vähän vaikuttaa noihin vedonlyönteihin...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Viihdyttävä biisi, kolme ja puoli tähteä.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja JRS »

En oikein itse lämpene tälle Israelin viisulle :raaps:
Jotenkin vähän paikallaan junnaava ja niin edelleen.
Sellaista keskitasoa noin kokonaisuutena :joojoo:

Arvosana: 3/5
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Pete »

Michaelin käytös oli luotaantyöntävää jo avajaisten haastattelussa, mutta nyt olen nähnyt Twitterissä videoita, joissa hän esimerkiksi koskettelee Moldovan viulistin poskea ja kaappaa Kroatian Mialta mikrofonin kädestä (tässä toki osittain selkeä vitsi). En halua vihata ketään, joten käännän ajatukseni huoleen hänen mielenterveydestään. Todella asiatonta on joka tapauksessa hänen käytöksensä!
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Nekku »

En haluaisi ajatella stereotypisesti(varsinkin kun itsekin kuulun vähemmistöön), mutta kyllähän tuosta Michaelista on saanut vähän "itsekkään ja omahyväisen" kuvan. En toki tiedä hänestä paljoakaan.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ajattelin heti alkuun, että Michael on tuollainen näennäisen hauska, mutta samaan aikaan käyttäytyy muita kohtaan todella ikävästi ja tekee mitä vain, että huomio pysyy hänessä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2202
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

No siis Michael myös suuteli Australian Sheldonia (pakollisesti, piti naamasta kiinni) huulille matolla, yritti repiä Wiwibloggsin williamin maskin pois haastattelussa ja otti jalokivet pois asustaan koska Swarovskin uusi edustaja on puoli-palestiinalainen "Israeli hater" Bella Hadid :roll:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Rupesin tässä miettimään, että mitenköhän Michael suhtautuu siihen jos ei pääse finaaliin. :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2202
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Nekku kirjoitti: 11 Touko 2022, 11:41 Rupesin tässä miettimään, että mitenköhän Michael suhtautuu siihen jos ei pääse finaaliin. :heh:
Silvia Nightin reaktio vuodelta 2006 paitsi epäironisesti :heh:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Nekku »

sienimursu kirjoitti: 11 Touko 2022, 11:45
Nekku kirjoitti: 11 Touko 2022, 11:41 Rupesin tässä miettimään, että mitenköhän Michael suhtautuu siihen jos ei pääse finaaliin. :heh:
Silvia Nightin reaktio vuodelta 2006 paitsi epäironisesti :heh:
Eikä, voisin haluta nähdä tämän. :rofl:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Jos nää jutut pitää paikkansa niin siirtyy mun ykkösinhokikseni, nyt siellä on kai San Marino.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Israel 2022: Michael Ben David – I.M

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Ei hitto noita pätkiä. Ajattelin se wiwibloggsin haastiksen perusteella, että kaveri on vaan innoissaan ja ylienerginen tai trollaa, mutta kaikkien noiden jälkeen ei voi muuta sanoa, että vaikuttaa todella hieman kusipäiseltä kaverilta. Voin kyllä kuvitella millainen kaveri on kaupan kassalla kun oikein vituttaa :heh:
Viimeksi muokannut Haksis, 11 Touko 2022, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu