Yhteiskilpailun 2/4 tulokset

Fiumi di parole - sanoita itse euroviisuja
Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Yhteiskilpailun 2/4 tulokset

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kuva

Elämä kannattaa lopettaa ennen kuin se alkaa vai miten päin se olikaan, miettii Timoteus. :raaps: Takaa kurkkivat akuankka13 kädessään natsikorttipakka ja sziget, joka tarkkailee Kuppilan säteilytasoa.

:voitto: :irlanti: Timoteus - 20, 21, 22... - 36 p.
:hopea: :portugali: akuankka13 - Natsikortti - 28 p.
:pronssi: :albania: sziget - Säteilevä maa - 25 p.
4. 🇮🇪 akuankka13 - Yrittänyttä ei laiteta - 22 p.
5. 🇦🇱 Timoteus - Pelastusveneessä - 21 p.
6. 🇦🇹 sziget - Rohkeus - 20 p.
7. 🇬🇷 Timoteus - Talutat sokeaa - 20 p.
8. 🇮🇪 granaattiomena - Kakskytkaks litraa - 17 p.
9. 🇦🇺 sziget - Äidin riiviö - 14 p.
10. 🇲🇪 sziget - Vaarin - 11 p.

Pistetaulukko ja sanoitukset. Onnea voittajalle ja kiitos sanoittajille sekä yhdelle ulpparille! Voittoviisu ja -sanoitus:

Sarah McTernan - 22

20, 21, 22...

Kakskytvuotias on huippuonnekas
Ovet on avoinna
Paljon suuria mahdollisuuksia
Poimi vain oikea!

Jepujee, mä suunnan ehdin päättämään
Kehitän oman määränpään

Nuoria kun vielä ollaan, nuoruudesta nautitaan
Aikuisuuden tylsät normit myöhemmin voi saavuttaa
Kolmeenviiteen iäisyys, silloin kangistua saa
Vaan vasta täytän kakskytyks
Aikaa katsella
Täytän kakskytkaks

Kakskytkolme vee, elämä etenee
Paikallaan matelee
Ja haaveet huikeat vaisumpiin vaihtuvat
Joskus ne tavoitan

Jepujee, mä suunnan ehdin päättämään
Kehitän oman määränpään

Nuoria kun vielä ollaan, nuoruudesta nautitaan
Aikuisuuden tylsät normit myöhemmin voi saavuttaa
Kolmeenviiteen iäisyys, silloin kangistua saa
Vaan vasta täytän kakskytnel
Täytän kakskytviis
Aikaa katsella
Täytän kakskytkuus

Muilla puolisot
Vakityöt ja loppututkinnot
Mä kutsumusta haistelen
Se selviää

(Nuoria kun vielä ollaan, nuoruudesta nautitaan)
(Aikuisuuden tylsät normit myöhemmin voi saavuttaa)
Aikuisuuden tylsät normit
Kolmeenviiteen iäisyys, silloin kangistua saa
Mä oon vain kakskytseitsemän

(Nuoria kun vielä ollaan, nuoruudesta nautitaan)
Vielä nuori oon, oon, oon
(Aikuisuuden tylsät normit myöhemmin voi saavuttaa)
Ehtii aikanaan
(Kolmeenviiteen iäisyys, silloin kangistua saa)
Kakskytkahdeksan
Kakskytyhdeksän…
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30492
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Yhteiskilpailun 2/4 tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kappas. Kisan alkuun arvotut Natsikortti ja Rohkeus olivat molemmat niin vahvoja, että olisin itse suonut itselleni korkeintaan himmeimmän mitalin. Kiitos joka tapauksessa. :joojoo:

Valvojan bongaama voittotekstin samankaltaisuus AnnenMayKantereitin lähes samannimisen kappaleen kanssa ei ole suinkaan sattumaa, vaan plagioin aiheen juuri kyseisestä kappaleesta. Minulla ei ole omia ideoita. :mrgreen:

Albanian-sanoitukseni aihe taas tuli siitä, kun kisan alla luin Charlotte Roganin romaanin The Lifeboat, joka tarttui kirjastosta mukaan lupaavan takakansitekstin ansiosta. Mitä odotin? Toiminnantäyteistä psykologista trilleriä juonittelusta ja eloonjäämistaistelusta ylitäydessä pelastusveneessä. :uujee: Mitä sain? Epäluotettavan kertojan puuduttavaa angstausta, jossa aktiivisina toimijoina esitettiin kaikki muut kuin nyyhkyuhrikertoja itse. :rullaati: Jaksoin lukea kirjan läpi mutten suosittele sitä kenellekään.

Kreikkaa lähdin rustaamaan tajunnanvirtaperiaatteella. Kun sain kiinnitettyä otsikon ja pari muuta säettä, joihin olin tyytyväinen, lähdin muokkaamaan kokonaisuutta koherentimmaksi, ja pim, taas syntyi uusi ilmastonmuutossanoitus. :mrgreen:

Ymmärrän ilmastokeskustelussa ääripäitä mutten maltillisia. Sekä tuomiopäivän julistajilla että denialisteilla on sisäisesti johdonmukainen viesti. Valtamediassa taas huonoja uutisia ja alarmistista sanomaa on tapana tasapainottaa "näin voit pelastaa planeetan arjen valinnoilla" -tyyppisillä feel-good-listoilla. Siis ongelma on todellinen ja erittäin vakava mutta ratkaistavissa mitättömin henkilökohtaisin uhrauksin? :mitvit: Voiko näin ajatteleva olla tosissaan? Onko toimituksissa pakko kirjoittaa soopaa, ettei viesti olisi liian synkkä? Entä jos totuus on synkkä? Pitääkö esittää, että toivoa on, vaikkei siihen uskoisi itse?

Ajatus ilmastonmuutoksen kaltaisen maailmanlaajuisen koordinaatio-ongelman ratkaisemisesta yksittäisten ihmisten kulutusvalinnoilla sisältää absurdin mittakaavavirheen. Vähän sama kuin olisimme vuotavalla valtamerialuksella ja yrittäisimme pitää laivan pinnalla teelusikoilla äyskäröimällä. Tai kuin päällemme olisi jyräämässä tavarajuna ja yrittäisimme pysäyttää sen ilma-aseilla. Ristiriitaisesta viestistä aiheutuu haittaa, sillä pienten tekojen markkinointi riittävänä vähättelee ongelmaa. Jos teelusikalla äyskäröinti riittää, kuulostaako laivan tilanne kovin kriittiseltä?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yhteiskilpailun 2/4 tulokset

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Onnittelut voittajalle ja muille mielestään onnistuneille! Voittoteksti oli pelottavan samaistuttava. Hetkittäin sanoitusta lukiessa tuli tunne, että kirjoittaja vittuilee minulle. :draamaa: :heh:

Oma tuotokseni sen sijaan oli perseilyä sanan varsinaisessa merkityksessä. Inspis oli taas vähän hukassa, mutta halusin kumminkin osallistua. Kirjahyllyn tilavuutta tai muita pieniä detaileja en miettinyt.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Yhteiskilpailun 2/4 tulokset

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

granaattiomena kirjoitti: 25 Elo 2019, 13:40 Voittoteksti oli pelottavan samaistuttava. Hetkittäin sanoitusta lukiessa tuli tunne, että kirjoittaja vittuilee minulle. :draamaa: :heh:
Tämä niin vahvasti. :samaamielta:

Tasokas kisa, jossa voiton olisi suonut useammallekin. :peukku: Olin itse ensin aikeissa sanoittaa Albanian, mutten siitäkään saanut sitten yhtään mitään aikaan. Pitääpä potkia itseä persuksille. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Vastaa Viestiin