Levyraati 39: Batelevizya halaila

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Jufo81 kirjoitti: 03 Maalis 2020, 15:50 Onkohan 12 päivän äänestysaika vähän liian reilusti, kun kuitenkin kuunneltaavaakin on vain puolet normaalista (jos ei kuuntele molempia semejä)?
Kiireisin viisukausi. :joojoo:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Aikataulusta jo tässä vaiheessa sen verran, että toivottavasti alkuperäinen äänestysaikataulu säilytetään. Ensi viikolla pisteyttäminen on mulle erinäisistä syistä varsin haasteellista, joten olen laskenut sen varaan, että pisteytän semin/semit tällä viikolla.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 07 Maalis 2020, 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Äänestysaikaa on kyllä sopivasti. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mikä on Euroopan lipun funktio kakkossemin esiintyjän 17 kohdalla? Eikö lähettäjä löytänyt artistin maata?
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16962
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Happy »

1. 🇺🇸 Sufjan Stevens - Mystery of Love (Call Me By Your Name)
En tiennykään että Sufjan Stevens on tän biisin takana..
Call me be your name on muuten tosi kaunis elokuva, taitaa olla ainoo lajityypissään jota vois sanoo katselemisen arvoiseks.
Tää biisi on ihan tunnelmallinen ja näin, mutta pelkkänä biisinä tää on ehk hitusen verran liian unohdettava.

2. 🇫🇮 Vitriini - Armo (Teit meistä kauniin)
En oikein pidä tästä versiosta, tulee enemmänkin koulun kevätjuhla mieleen tälläisenään. Ihan sympaattinen mut se ei nyt riitä.

3. 🇺🇦 Тина Кароль - Сдаться ты всегда успеешь («Хозяйка»)
Odotin tästä hyvää biisiä ja sain sellaisen onneksi!
Slaavimainen kaihoisuus on vaan se joka jaksaa kiehtoo näissä ukrainan ja venäjänkielisissä biiseissä, ihana biisi on :ihana:

4. 🇯🇵 Barbara Dwarf Star Child Apocalypse - Zettai unmei mokushiroku (Shōjo kakumei Utena)
Aika rauhaton ja häiritsevä biisi, olihan tässä kiehtovia elementtei mut biisi ei oikein jättänyt missään vaiheessa hengitystaukoa, ei ehkä ollut kaikista miellyttävin kuuntelukokemus tän parissa..

5. 🇬🇧 David Lowe - BBC News Countdown (BBC News)
Suomen uutisiinkiin kaivattaisiin yhtä mehevät ja dramaattiset taustat niin niitä jaksaisi ehkä seurata muutkin kuin seniilit!

6. 🇬🇧 The Who - Won't Get Fooled Again (CSI: Miami)
Pienoista nostalgiaarvoo sillä lapsena kai tuli edellisen kerran katottua CSI:ta. Tälläisenään 8minuuttisena versiona tää tosin on liian pitkästyttävä ja laahaava, lyhyempi versio olis tässä ollut eduksi

7. 🇫🇷 Daft Punk - C.L.U.(TRON: Legacy)
Upet dramaattiset & mahtipointiset taustat, tässä on esimerkki toimivasta instrumentaalista :peukku:

8. 🇩🇪 Hans Zimmer - The Cistern (Inferno)
Esiintymisjärjestys ei oo tälle sekä edelliselle biisille oikein eduksi sillä näähän on kuin samasta puusta veistettyjä!
Mukavaa dramaattisuutta tässäkin, tosin lähes 8 minuuttia en tosin tahdo viihtyä instrumentaalin parissa..

9. 🇬🇧 🇺🇸 YUNGBLUD feat. Charlotte Lawrence - Falling Skies (13 Reasons Why)
Ei oikein innosta yhtään, jotenkin väsynyt biisi eikä toi räppikään herätä mitään tunnetiloja. Tässä on hyvä esimerkki käden lämpöisestä biisistä.

10. 🇫🇮 Arja Koriseva - Tuulen värit (Pocahontas)
Pocahontas on btw heittämällä paras disneyprinsessa, itsenäinen & vahva.. toisinkuin muut heikot onnenonkijat :heh:
Tää biisi ei tosin tee yhtä suurta vaikutusta, suomalaiset käännösbiisit ei oo mun juttu nostalgiarvosta huolimatta..

11. 🇯🇵 Michio Mamiya - Futari (Tulikärpästen hauta)
Nätti biisi on, vähän samaa tunnelmaa kuin siinä taannoisessa kohuvoittajassa :heh:
Liiaallinen pituus oli tässäkin tosin pieni häiriötekijä.

12. 🇯🇵 RADWIMPS - Zenzenzense (Your Name)
Rauhamattomuudessa sama vika kuin nr4 kohdalla, en saa tästäkään oikein tarttumapintaa.. biisi menee liian nopeella syötöllä eteepäin. Ihan kiva meininki tässä mut en siltikään näe syytä tässä kuuntelukokemuksen uusimiseen..

13. 🇫🇮 Ulpu - Ajelehtii (Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset)
Tuttu biisi on, ehkä liian suomigeneerinen mut yllättävän toimiva, jää kertaheitolla soimaan päähän :joojoo:

14. 🇬🇧 Kate Winslet - What If (Christmas Carol)
Lapsena taisin pitää tästä enemmän, täs on nykyään ehkä vähän liikaa siirappii mun makuun. Tää vois muuten olla hyvin joku Maltan euroviisu..

15. 🇬🇧 🇮🇸 John Powell & Jonsi - Where No One Goes (How To Train Your Dragon 2)
Tää herätti välittömästi alkusekunttien perusteel, Jonsin musiikki on tullut tutuksi näiden raatien aikana, osasin tunnistaa hänet tästä lukematta biisin otsikkoa :mrgreen:
Erottuu pirteydellä edukseen tässä semissä!

16. 🇩🇪 S.O.S. - Es Wird Viel Passier'n (Marienhof)
Poweria ja hyvää kasarimeininkiä kyl tässä, ainoo miinus on tän yhtyeen tapa tulkita tätä biisiä,huonolla tavalla rosoiset soundit näillä rouvilla..

17. 🇬🇧 Monty Python (Michael Palin & Terry Jones) - Every Sperm Is Sacred (Monty Python - Elämän tarkoitus)
Aika pitkälle selvittiin ilman musikaaleja, olisin mieluusti kyl pärjännyt ilman tämänkin olemassaoloa..
Aika kammottava kokoonpano kyl tässä, mut ihan mieleenjäävä hupsuttelu vaikkei mun juttuni olekaan tälläiset :mrgreen:

18. 🇫🇮 Saimaa - Mäkikotka (Yle Urheilu-Suomi)
Täs on tälläst hyvää liihottavaa ilmavaa tunnelmaa, mut biisinä siltikin liian pitkä kilkuttelu mun makuun.

19. 🇮🇳 Arijit Singh & Shashwat Singh - Haan Main Galat (Love Aaj Kal)
Bollywoodbiisit ja sen tyyliset on kyl ollu aina mun mieleen, tosin harvemmin tässä genressä törmää näin hyvään & moderniin biisiin!
Todella kova biisi on ja nää biisin taustat vie helposti mukaansa, hyvän biisin kyl tunnistaa välittömästi siitä että sitä haluaaa kuunella monta kertaa putkeen ja tässä on juuri sellaista koukkua :uujee:

20. 🇫🇮 Adam Strange - Traveller (Madventures)
Tälläisistä kilkutteluista saan ennemminkin päänsäryn kuin kokisin nautintoa kuunteluelämyksestä..
Tää kilkutteu toistaa liikaa itseään... biisi ei edisty mihinkään suuntaan!

21. 🇯🇵 Eir Aoi - Tsubasa (Arslan Senki)
Tähän biisiin ky sopii tää hysteerisyys & rauhottumuus toisinkuin niihin kahteen edelliseen japaniibiisiin :peukku:
Vauhdikas & dramaattinen ralli, erottuu edukseen tässä semissä :joojoo:

22.🇯🇵 Yosh - Barricades (Attack on Titan)
Attack on Titan on saanu kyl runsaan edustuksien jos miettii edellisiäkin raatiteemoja..
Kiva & potentiaalinen biisi tämäkin, artisti kuullostaa yllättävän kansainväliseltä ollakseen japanilainen!
Yllättävän kova koukku kyl tässä, tätähän kuuntelee mielellään uudelleenkin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Nopeahkon ensikuuntelun perusteella vaikuttaa harmittavasti siltä, että on vaikea löytää omasta semistäni kymmenikköä, jolle voisi antaa pisteitä kohtalaisen lyhyin hampain. Aika hämmentävää, että kokonaiskuva on näin yksitoikkoinen, kun ajattelee, miten hienoa musiikkia elokuviin ja tv-sarjoihin on tässä maailmassa vuosikymmenien varrella tehty :shock:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja wigwam »

antsa798 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 15:30

Raadissa on semifinaalit, joista puolet pääsee finaaliin.
Eikös tämän alkuperäisen ilmoitetun säännön mukaan ainakin ykkössemistä finaaliin pitäisi päästä 11 kappaletta? Vaadin ehdottomasti säännön noudattamista. :draamaa: :viaton:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hazard kirjoitti: 03 Maalis 2020, 17:33 Mikä on Euroopan lipun funktio kakkossemin esiintyjän 17 kohdalla? Eikö lähettäjä löytänyt artistin maata?
Ainakaan yrityksen puutteesta ei voi syyttää, sillä tätä on viime viikolla kysytty kirjastot.fi-palvelusta. Jos tiedonhaun ammattilainenkaan ei vastausta löydä, lienee hyväksyttävä, että esittäjän henkilöllisyys jää arvoitukseksi.

Lauluntekijät ovat brittejä ja Tommy Whistlerin single on julkaistu Ranskassa. Britannia tai Ranska kannattanee arpoa Tommyn tilastomaaksi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

wigwam kirjoitti: 03 Maalis 2020, 23:10
antsa798 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 15:30

Raadissa on semifinaalit, joista puolet pääsee finaaliin.
Eikös tämän alkuperäisen ilmoitetun säännön mukaan ainakin ykkössemistä finaaliin pitäisi päästä 11 kappaletta? Vaadin ehdottomasti säännön noudattamista. :draamaa: :viaton:
Njöö. Ajattelinkin, että kymmenen voi olla liian hurja. Molemmista semifinaaleista 11 siis pääsee finaaliin. :joojoo:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16962
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Happy »

Toka semi on kyl mielenkiintoisempi ja tasokkaampi, hyviä biisejä joutu tässä ihan nollille jättämään <3
Esiintymisjärjestys oli tässä semissä myös hyvä, biisit erottui edukseen eikä missäänvaihessa tullut tylsää fiilistä kun aina rauhallisen biisin vieressä oli jokin midtempo biisi :peukku:


1. 🇺🇸 Sleeping At Last - Light (The Little Death)
Aika nätti tunnelmointi, täs on tälläistä mukavaa pienoista mahtipointisuutta, biisi jatkoi hienosti kasvamistaan alusta ihan loppumetreille saakka :peukku:

2. 🇲🇳 Zagasan Shireet Tamga - Mongol (Mongol)
Tää on ihan mun musiikkiani, todella kova ja monipuolinen biisi on, Mongolia on ollut kova sana näis raadeissa!
Upea etnoilu, tässä on asennetta vaikka muille jakaa! :tapu:

3. 🇺🇸 Us The Duo - No Matter Where You Are (The Book Of Life)
Hieno ja svengaava kantribiisi! Yleensä täs genres sorrutaan tekopirteyteen mut tää on aidosti piristävä & iloinen kokonaisuus! :peukku:

4. 🇺🇸 Mark Mueller - DuckTales (Ankronikka)
Oikein svengaava & kiva fiilistely, yllätti positiivisesti ennakko-odotuksiin nähden!

5. 🇫🇷 🇺🇸 🇳🇴 M83 (feat. Susanne Sundfør) - Oblivion (Oblivion)
Täs on tälläst tosi kivaa nostetta & ilmavuutta, mukavan raikas biisi :joojoo:

6. 🇯🇵 Geinō Yamashirogumi - Shohmyoh (Akira)
Tälläinen etnoilu taas ei oo oikee mun juttuni... onhan täs biisis mukavan pelottavaa tunnelmaa mut liian puuduttavan pitkä paatos kyllä pelkästään kuunneltavaks, johonkin elokuvaan tää kyllä sopis hyvin jos tarina tukis biisiä. Toki positiivinen juttu tässä että tää onnistuu herättää tunnetiloi,ehkä kuitenkin vähän liian ahdistava kuuntelukokemus..

7. 🇺🇸 Brad Fiedel - Terminator 2 Theme (Terminator 2: Judgment day)
Kaunista mahtipointista taustamusiikkia,tässä tosin tuntuu että se itse biisi jää puuttumaan.
Mut joo Terminator 2 on yks suurimpia suosikkielokuviani <3

8. 🇫🇮 Irina - Juulian totuudet (Juulian totuudet)
Tää on niin ihana, yks lapsuuden suosikkibiisejä ja vasta muutama vuos takaperin sain tietää et tää on Irinan biisi!
Tälläsii suomibiisei on kyl ikävä, täs on jotain todella kaunista melodiaa! :ihana:

9. 🇬🇧 The Settlers feat. Parick Michael Orchestra - The Lightning Tree (Ratsutilan Nuoret)
Mukaansa tempaavaa meininkiä tässä! Yllättävän ihana & sympaattinen biisi, erottuu edukseen.

10. 🇫🇮 Vuokko Hovatta - Yhdessä yössä (Uutishuone)
Tästä tuli ihan Kerkko Koskisen kollektiivi mieleen... ja pienellä taustatutkimuksella selviskin että Vuokkohan on juuri tuosta kokoonpanosta :mrgreen:
Kiva & piristävä biisi.

11. 🇩🇰 Choir of Young Believers - Hollow Talk (Silta)
Liian melankolinen & pitkäveteinen biisi mun makuuni, biisin hyvät taustat toki pelastaa aika paljon tätä kokonaisuutta :joojoo:

12. 🇵🇱 Ballady i Romanse - Przyszłam do miasta (Córki dancingu)
Tästä tulee itseasiassa vähän Baccara-vibat, oikein kiva ralli, täs on jotain tosi kiehtovaa tunnelmaa :ihana:

13. 🇨🇦 Bif Naked - Lucky (Buffy the Vampire Slayer)
Jää kyllä enempi tälläseks epämääräiseks muminaks tää biiisi, huonolaatuinen viideo ei suinkaan ole tässä eduksi sillä laulajan hönkäilysoundi jättää tässä arvailun varaan. Tein poikkeuksen tän kohdalla ja menin kuuntelemaan parempilaatuista versiota, tulin siihen tulokseen että tää laulaja on heikko tulkitsija videon laadusta riippumatta :sorivaan:

14. 🇪🇪 Lenna Kuurmaa - Saatus naerdes homse toob (Kuhu põgenevad hinged)
Oiih Lenna, en tiennytkään että sillä on näinkin kiva vironkielinen biisi :ihana:
Menee aikalail samaan sarjaan biisin nr 12 kanssa, tässäkin on tälläst kiehtovaa retroilutunnelmaa!

15. 🇺🇸 Michael Giacchino - Married life (Up)
Tän biisin olin päässytkin jo unohtamaan täs kymmenes vuodes, ihan kiva tunnelmointii.. vähän samoi taustoi tässä ku Portugalin voittoviisussa.

16. 🇮🇹 Giorgio Moroder - Chase (Midnight Express)
Todella tutun kuulloinen biisi, kaipa mä oon sit tuon elokuvan joskus nähnytkin :raaps:
ihan kiva kasaririmputus, vaikuttais olleen aikaansa edellä, tosin monipuolisempi tää ois kylläkin saanut olla!

17. 🇪🇺 Tommy Whistler - Where the Rainbow Ends (Matti ja Miisu)
Ihanaa tunnelmallista & melodista fiilistelyy, yllätin itseni pitämällä tästä <3

18. 🇱🇧 Shiraz - Bella Ciao بالعربي (Rahapaja)
Oii mikä bilebängeri, harmi vaan etteivät tälläiset yleensä tahdo menestyä näissä raadeissa. Yllättävän toimiva etnoinen tulkinta tästä biisistä, Shirazza näyttäis olevan valtavasti artistipotentiaalia, biisin taustat on tässä myös aika toimivat. Musiikkivideo on mun mieleen, aika khuul! Tää on vähän kuin Moskau yhdistettynä Bella ciaoon.

19. 🇫🇮 Roosberg - The Author (Muumilaakso)
Tälläiset muumibiisit on itelleni ihan tuntemattomia ja syystäkin, aika pliisua meininkiä tässä... en usko lainkaan biisin sanomaan...next

20. 🇸🇪 Boy Machine - Vendo Caria (Boy Machine)
Oo nyt on jälleen lupaava intro :uujee:
Tää on mukavan vauhdikas ja piristävä biisi, tulee hyväl taval 2000-luvun Mellobiisit mieleen tästä!

21. 🇮🇪 Damien Rice - 9 Crimes (Shrek the Third)
Tähän itkuvirteen on hyvä lopettaa, en saa tästä oikein mitään tarttumapintaa, liian melankolista settiä mun makuun
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ajatusryöppykommentteja olkaa hyvä. :uujee:

1. 🇺🇸 Sufjan Stevens - Mystery of Love (Call Me By Your Name)
Hiio-hoi ja hellät tunteet: minähän olen voittanut Sufjanilla levyraadin! Voittajan paluu siis. Ja muistin oikein, kuuntelin juuri tätä kyseistä kappaletta vuonna 2018 kolmanneksi eniten. Kertoneen siis jotain siitä, miten suhtaudun tähän kappaleeseen! :mrgreen: Vilpittömän kaunis ja vaivaton sävellys, sanoitukseltaan arkisen maalaileva ja itse leffakin, Call Me by Your Name, on katsomisen arvoinen. Oon lukenut sen kirjanakin (, joka oli poikkeuksellisesti hieman heikompi kuin elokuvasovitus). Jatko-osa Etsi minut tulee suomeksi tänä keväänä: millainenkohan se on. :shock: Ja jos siitä tehdään joskus elokuva, toivottavasti Sufjan on jälleen mukana. <3

2. 🇫🇮 Vitriini - Armo (Teit meistä kauniin)
Joo... Happy on oikeassa koulun kevätjuhlien suhteen, mutta tässä on joku semmoinen... samanlainen kuin vaikka Suvivirressä tai Lasken matkan leijan kauneimman biisissä tai Minun ystäväni on kuin villasukassa. Oikealla tavalla koulun kevätjuhla tunne. Tai ehkä pikkasen korni mutta joo... sen voi unohtaa! ;) Enemmän mitä tästä versiosta sytyn kuin Loirin nyyhkytysohjelman mourimisesta.

3. 🇺🇦 Тина Кароль - Сдаться ты всегда успеешь («Хозяйка»)
(Yli minuutin mittainen ei-mitenkään-mihinkään-liittyvä intro...!!! Ja kyllä, Youtubesta löytyisi myös pelkän studioversion sisältävä video, miks ei sitä voitu lähettää - ei tässä arvostella musiikkivideota :rullaati: T: elämänpienetongelmatonisojaongelmia) Tatsakaakaota kiitos ja syksyisiä maisemia. Mutta nyt on kevät! Mutta kohta on syksy! Eiku ei olekaan kevät, vaan talvi, joka vaikuttaa keväältä! Paitsi pohjoisessa, jossa on tänään ollut kuulemma upea talvinen ulkoilusää! !!!

4. 🇯🇵 Barbara Dwarf Star Child Apocalypse - Zettai unmei mokushiroku (Shōjo kakumei Utena)
JP kuin jalkapallo. Tästä tulee jostain syystä mieleen seurakunnan työntekijöiden... joku väliaikanumero. Tosi hämmentävä sellainen. Uusi tapa houkutella nuoria kirkkoon. Hieno pianomelodia tuolla taustalla, kanttori pääsi näyttämään taitojaan. Ja triangelin soittaja on vauhdissa. Eiku kellopeli tuo on ehkä oikeasti, mutta seurakunnassa triangeli. Ihan jännä biisi. Vaikka on semmonen rock, niin silti on pehmeä ja pöllömäinen. Ehkä johtuu äänenlaadusta.

5. 🇬🇧 David Lowe - BBC News Countdown (BBC News)
Ouou! Ompas onpas. Draamaa! Enemmän kuin Einillä tai ei ehkä ihan. Nyt on koronaviirus todella vauhdissa! Huh-huh! Ja pam pam... alkoi pyörimään WTC-tornitkin silmissä. Eiks BBC kuvannut livenä, kun toinen lentokone iski. :miettii: Mmm. Hieno biisi.

6. 🇬🇧 The Who - Won't Get Fooled Again (CSI: Miami)
CSI... tiedän mutta en ole katsonut... se on ollut aina semmonen kuka-tätä-katsoo mysteeri mulle. Oli Miami ja New York ainakin. Tämä kappale kestää kahdeksan minuuttia ja olen vasta minuutin edennyt. Tapu-tapu... mm... ihan pidän tästä, tämmöisestä letkeydestä. Mutta mitä tässä vielä tapahtuu, jotta kahdeksan minuutin kesto selittyy? Vai jatkuuko taputus taputtamistaan (tuli muutes mieleen, että tähänhän raatiin olisi voinut lähettää Frendien tunnarin ja sen epic taputuksen! Miten en ällännyt sitä aiemmin. :draamaa: ) Okei. Nyt biisin säkeistö lähti taas rullaan. Montakohan minuuttia vielä... Oho, enää reilu kolme minuuttia jäljellä! Nyt lähti kitara vähän irrottelemaan, toivottavasti tää vielä jotenkin lieskahtaisi tuleen! Mm... joo... mm... hiipuu ja nousee hiipuu ja nousee... loppu on lähellä... on... okei... syntikkaunipäätös. Ja vielä kerran! Okei. Tämmöinen biisi!

7. 🇫🇷 Daft Punk - C.L.U. (TRON: Legacy)
Tällä kaksikolla sain levyraadissa pronssia (ja UFOPOLI antoi minulle silloin täydet pisteet :shock: ). Tämä biisi on kuitenkin kovin erilainen omaani verrattuna (ja voin spoilata: tämä on huonompi kuin Contact, mutta ei ehkä kuitenkaan läpimätä!). Kivaa että raadissa on tällaista puhdasta leffasondtrackmusiikkia. Mahtipontista... kivat viulut... liukuvaa... kilinäviulut... en oo kuitenkaan varma onko tällä kokonaisuudella itsenäistä elämää?

8. 🇩🇪 Hans Zimmer - The Cistern (Inferno)
Toinen orkesteritöräyttely perään tämän hetken tunnetuimmalta elokuvasäveltäjältä. En tiiä muistanko väärin, mutta joskus Spartan kuningas taisi paljastaa, että pitää Inferno-elokuvasta (jossain ystäväkirjassa). Oisko hänen lähettämä kappale. :miettii: Ehkä ei. Tässä vähän googletin (koska tämä biisi kestää) Hans Zimmeriä, ja hän on saksalainen! Uutta tietoa minulle. Tässä on enemmän herkkää tunnelmaa mitä edellisessä... siitä pidän. Ja plimplom loppu tuli.

9. 🇬🇧 🇺🇸 YUNGBLUD feat. Charlotte Lawrence - Falling Skies (13 Reasons Why)
Katsoin tätä yhden jakson, toista en katsonut - ihme itsemurharomantisointia. :draamaa: Mutta varmasti toimii kohderyhmälle (ties kuinka monta huume-itsemurha-kirjaa luin 11-15 vuotiaana. Ehkä se jotenkin auttaa omaan angstiin, kun saa angstata taiteenkin kanssa). Biisinä tämmönen... nuorekas hip-hop... ihan jopa pidän. Kappaleen biitti on toimiva ja laulajat miksautuvat hyvin yhteen.

10. 🇫🇮 Arja Koriseva - Tuulen värit (Pocahontas)
Pieksut ja peukalot... uuu mama... olen haaveillut John Smithistä silleen tarhassa päiväunilla. :puna: Tää biisihän on puhdasta panteismin hurmaa - siis oikeasti - nää sanat, kaikilla on henki, puita ei saa kaataa, lauletaan vuorille... mitä vielä... Tämä voisi olla toisenlaisen virsikirjan Hoosianna on Daavidin poika.

11. 🇯🇵 Michio Mamiya - Futari (Tulikärpästen hauta)
Lainasin pari viikkoa sitten Tulikärpästen haudan kirjastosta. :mrgreen: Tunnelmallinen alku... ja onks tässäkin nyt tää soitin... tämä panhuilu? Sehän jo kerran villitsi. Jos äsken Pocahontas sanoitti paljon kaikkea kaunista ja oleellista, tässä se kaunis ja oleellinen on musiikissa. Hienosti keinahtaa tunnelmasta toiseen. Ei äksysti tai dramaattisesti. Jotain tässä nyt oli. Oi oi. Haluan nähdä itse elokuvan, joka mulla onneksi on tossa kaapissa. Ehkä huomenna?

12. 🇯🇵 RADWIMPS - Zenzenzense (Your Name)
Äsköstä animea en ole nähnyt, mutta Your Namen olen. Siitä tuli mieleen Haruki Murakamin kirjat. Tosin tällaista biisiä en siitä muista... vai joo... jotain rockia siinä kyllä oli. Tässä on kivasti energiaa, sellaista iloista energiaa. En toki tiedä mitä tässä lauletaan, mutta ehkä jotain zenimäistä. Joo. Ei tunnu liian äklöltä jrockilta, vaan semmoselta tasaisen hyvältä. :joojoo: Virkisti.

13. 🇫🇮 Ulpu - Ajelehtii (Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset)
Basic suomipoppi... mutta mukavasti. Oon tätä joskus popittanut ja tää just toimii semmoisena aamun popituksena, kun on käynyt suihkussa ja miettii mitä tekisi ja pukisi ja häh pitää mennä kouluunkin, mutta sitä ennen voi vähän keinuttaa peppua tämän tahtiin. Ei mikään timantti, mutta ihan oivaa mehua mehuhätään.

14. 🇬🇧 Kate Winslet - What If (Christmas Carol)
Ou, Kate Winslet... Titanicin Rose on ikoninen hahmo, mutta tämä biisi ei tosiaan liity mitenkään Titaniciin, joten ei puhuta siitä, vaikka kuinka mieli tekisi! Tämä biisi liittyy Christmas Caroliin, mutta tässä mitään hirveän jouluista ole? Ehkä ihan hyvä niin. Tässä tää menee, on vähän sähökitaraa ja tommoista voimaannuttavaa, kiva ääni Katella, mutta ehkä hän on kuitenkin parempi näyttelijä kuin laulaja. (What If on muuten hyvä elokuva! Semmonen rakkauskomedia, jossa pääosassa on Harry Potterin Daniel ja ja ja... siinä leffassa on jotain sympaattista!)

15. 🇬🇧 🇮🇸 John Powell & Jonsi - Where No One Goes (How To Train Your Dragon 2)
Ei oo eka kerta Jonsillalevyraadissa (minulla on salainen Jonsi raatihistoria, mutta ei se sitten toteutunut). Oon ehkä vähän kyllästynyt Jonsiin just now. :miettii: En tiedä mistä se johtuu, mutta ohan tää kiva biisi... isosti marssiva... kimalletta, iloa, torvia, soittokuntaa, riluttelua, raluttelua - kaikenlaista ja vielä enemmänkin! Mutta herran staili on niin... tunnistettava... tai ainakin tämä ilosoittojeejeetampatitam! Ääääh. Mut teknisesti hyvä biisi. Ehkä huomenna olen enemmän jonsitunnelmissa, kuka tietää.

16. 🇩🇪 S.O.S. - Es Wird Viel Passier'n (Marienhof)
Ouuu! Kaivattua tulitusta tähän raatiin. Tykkään. Minä tykkään. Tykkään tykkään kuin tykkänään... en kuitenkaan tiedä tykkäänkö ihan hirveän paljon tykkäävästi vai sillein himpsun hampsun maisesesti, että vähän tykkään, että voin sanoa, että tykkään kyllä juu, mutta että paljon siinä tykkäämisessä on tykkäystä, en tiedä... tycker om vain tietää sen!

17. 🇬🇧 Monty Python (Michael Palin & Terry Jones) - Every Sperm Is Sacred (Monty Python - Elämän tarkoitus)
Jes jes jes! Musikaali! Vihdoin musikaali! Musikaalibiisejä on noin muutenkin ollut vähän levyraadeissa - eikö täällä ole musikaali-ihmisiä? Minä en varsinaisesti ole musikaali ihminen, semmoinen sunnuntaimusikaali-ihminen vain. Silloin tällöin hyvässä seurassa (eli elokuvateatterissa mieluiten). Lapsikin tässä mukana... mmm... tuli taas mieleen yks biisi tähän raatiin, jota en miettinyt aiemmin... oioi... se olisi ollut mainio!!! Ehkä joskus toisten sitten. En tunne tätä Monty Python -leffaa, joten sellasta nostalgia-apua ei ole... ja vaikka kivaa oli vihdoin törmätä musikaalibiisiin, olisi se voinut ehkä olla parempi. Melodialtaan... tai jotenkin...

18. 🇫🇮 Saimaa - Mäkikotka (Yle Urheilu-Suomi)
Ookoo... pikkasen hieno alku! Kirjoittaminen tässä ihan unohtuu, kun sormet alkoi heilumaan ihan muiden juttujen kuin näppäimistön tahtiin. Sitä se hyvä musiikki teettää. Tulee vähän mieleen Scandinavian Music Groupin Baabel-levyn tuotantoratkaisut. En ole tiennyt, että urheiluohjelmissa ois tällaista musaa tarjolla... outsi! Nyt tuli tosi muksaa kilkutusta... uuuu.... matti äläpäs mene vielä! Joo. Tämmönen kiva mammuttibiisi! +++ loppu... mmm... turmion enne.

19. 🇮🇳 Arijit Singh & Shashwat Singh - Haan Main Galat (Love Aaj Kal)
Parin ekan sekunnin aikana tuli sellainen fiilis, että tää vois voittaa tämän semin. :miettii: En tosin oo varma siitä enää. :heh: Fiiliksiltään aika modernisti puksuttava bollywoodbiisi (oon niitä joskus kuunnellut YouTubesta). Hauska tuotanto, joo toki, mutta ehkä kokonaisuudesta tulee vähän ruutininomainen fiilis. Että sellanen musiikillinen sydän... where are you?

20. 🇫🇮 Adam Strange - Traveller (Madventures)
Hauska oivallus. Sensuellia... tuulikelloa... vie ajatukset jonnekin Tokion laitamille... hieman kämästä nuudelia ja ramenia ja sotkua ramenin syömisestä johtuen... pusuja haleja... rakkautta ja nameja... yleinen kämäisyys, yleinen tarkkuus. Tämmöstä tämmöstä. Tiiliseinään vasten painautuvia suudelmaan hukkuneita pareja. Ehkä kuitenkin muusikin minä siinä sivussa, kävelevänä, urbaanina yksilönä (Tokiossahan on paljon yksineläviä ihmisöttiäisiä). Onkohan tää erobiisi. Ukraina. Se Ruger Hauerin kappale, samanmoisia elementtejä siinä kuin tässä. Lentokoneet lentää... kadut nähdään... mmm... kiva biisi joo! Voisko olla lyhyempi, vois ehkä olla. Pitäiskö olla lyhyempi, ei ehkä pitäis olla.

21. 🇯🇵 Eir Aoi - Tsubasa (Arslan Senki)
Iskelmä! Tämmönen perus jrock ISKELMÄ! En ole ennen tajunnut, että tämmöiset biisit ovat ISKELMIÄ! Mut siis näähän ovat. Se edellinen zenzenbiisi ei ollut iskelmä, tämä on. Digimon iskelmä. Japanilaista iskelmää! Iskusävelmä... äää... hassu ymmärtäminen. Hienosti heiluva biisi, mutta mun makuuni ehkä vähän geneerisesti japanilainen. Vaatii toisen kuuntelun, josko pääsisin ajattelemaan jotain muutakin kuin Japania ja ISKELMÄÄ.

22. 🇯🇵 Yosh - Barricades (Attack on Titan)
Sinänsä tunnelmaa on, ihan niiku hirmuisesti yritetään ja yritetään ja yritetään että kattokaa nyt on tunnetta, tunnetta ja voimaa! Vaihtuu ja liikkuu... me tehään tälleen ja tälleen, ollaan tälleen monimusikaalisia ja tunnepitoisia ja tämmöisiä poppejakin! Jee jee. Ööö ööö. Liikaa yrittämistä, liian vähän musiikkia.

---

Aika kiva taso. About kaikille biiseille voisin kuvittelevani antavani ainakin pieniä pisteitä. :shock:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16962
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hanhis kirjoitti: 04 Maalis 2020, 01:44
Jatko-osa Etsi minut tulee suomeksi tänä keväänä:
Oho, vaikken kirjoja olekaan lukenut vuosiin niin ton jatko-osan vois hankkia, kesäl sit vois auringonoton lomassa lueskella <3
Toivottavasti tulis lähivuosina elokuvastakin jatko-osa, sillä toi loppu suorastaan huus jatko-osaa :surrur:

Hanhis kirjoitti: 04 Maalis 2020, 01:44

15. 🇬🇧 🇮🇸 John Powell & Jonsi - Where No One Goes (How To Train Your Dragon 2)
Ei oo eka kerta Jonsillalevyraadissa (minulla on salainen Jonsi raatihistoria, mutta ei se sitten toteutunut)
Tsekkasin silloin kaikkien varabiisit ja sun varabiisi oli silloin joukon parhaimmist, oli huutava väärys ettet päässyt muutaman muun käyttäjän lisäks käyttämään tota twistiä, biisis olis varmasti finaalis ollu kympin kärjessä. Koen muutenkin et toi twisti meni ehk väärille käyttäjille, koska monikaan ei osannu hyödyntää sitä :mrgreen:
Tosin sen trollibiisin menestyminen "yleisöäänis" toi oman mielenkiintonsa tuloksien julkistamiseen! :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Patistin itseni kommentoimaan. Kakkossemi tulee jos jaksan näpytellä.

1. Kuva Sufjan Stevens - Mystery of Love
Voisi olla musiikillisesti enemmän, mutta pesee kyllä Sufjanin aikaisemman raatikappaleen.

2. Kuva Vitriini - Armo
Väärä versio, mutten valita. "Tiedän et on turha armoo viivyttää". Sanat pysäyttävät kuuntelemaan versiosta huolimatta. Joka tapauksessa ajatukseni harhailevat Loirin upeaan vetoon Vain elämää -ohjelmassa.

3. Kuva Тина Кароль - Сдаться ты всегда успеешь
En ole kuullut kappalettakaan Tina Karolilta viisunsa jälkeen, joten sikäli voisin ojentaa kättä ja sanoa "hauska tutustua". Alku lupaa paljon, mutta lopussa totesin odottaneeni enemmän.

4. Kuva Barbara Dwarf Star Child Apocalypse - Zettai unmei mokushiroku
Tarvitsen överimpää toteutusta, jos lähdetään tälle linjalle!

5. Kuva David Lowe - BBC News Countdown
Njaa, eipä tällä ainakaan musiikillista arvoa ole.

6. Kuva The Who - Won't Get Fooled Again
Tämän pitäisi olla ilmeisesti klassikko, mutta minä en ole ikinä kuullut. Genressään hirmuisen tavallinen, mutta tällä taitaa olla muunlaista arvoa lähettäjälle. :joojoo:

7. Kuva Daft Punk - C.L.U.
En edes muistanut Tronin olleen Disneyn tuotos. Pidän nostalgia-arvossa vuoden 1982 filmiä, eikä jatko-osakaan huono ollut. Musiikki siirtyi modernimpaan aikakauteen, eikä se ole huono asia.

8. Kuva Hans Zimmer - The Cistern
Aah, minun on pitänyt katsoa Hanksin Inferno, mutta en ole saanut aikaiseksi. Tämä on ihan mukavasti nouseva dramaattinen paukku.

9. Kuva Kuva YUNGBLUD feat. Charlotte Lawrence - Falling Skies
Ei ole tuttu sarja, eikä ainakaan musiikki houkuta katsomaan. :D

10. Kuva Arja Koriseva - Tuulen värit
Pocahontasilla ei ole samanlaista paikkaa sydämessäni, kuin Mulanilla. Varmaan taas WildDancen heiniä. En ole osannut ikinä yhdistää Korisevaa Pocahontasiin, vaikka biisi onkin mukavan kepeä.

11. Kuva Michio Mamiya - Futari
Matka kauas menneisyyteen. Vuokrasin joskus ihan kakarana tämän, enkä ymmärtänyt leffaa täysin. Havahduin myöhemmässä iässä. Soundi muistuttaa jollain tavalla Karate Kidissä ollutta säveltä, jonka nimeä en tähän hätään muista. Pilli-instrumentti on sama, joka antaa aina ihanat nostalgiavärinät.

12. Kuva RADWIMPS - Zenzenzense
Tämä ei ole yhtään niin raskas, kuin muut saman genren turhakkeet. Hyvä melodia ja vielä parempi c-osa. Taputukset ovat kultaa.

13. Kuva Ulpu - Ajelehtii
Onko "Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset" oikeasti joku leffa? :heh: Tuntuu biisiltä, joka ajelehtisi ajatusten ohi radiokanavalla.

14. Kuva Kate Winslet - What If
Ei, vaan tämä on sittenkin WD. Ehkä. Tuttu ja kaunis tunnelmapala on.

15. Kuva Kuva John Powell & Jonsi - Where No One Goes
Osataan DreamWorksinkin leffoihin tehdä menevää musiikkia.

16. Kuva S.O.S. - Es Wird Viel Passier'n
Pakko kysyä; mistä lähettäjä on edes kaivanut tälläisen? Tuntuu erittäin randomilta valinnalta. Auon suuta ja levittelen käsiäni.

17. Kuva Monty Python (Michael Palin & Terry Jones) - Every Sperm Is Sacred
Kuulostaa hymniltä ja samalla väärältä. Naamapalmu ja hörähdys.

18. Kuva Saimaa - Mäkikotka
Tämän pitäisi olla Suomen mäkihyppymaajoukkueen virallinen tunnari. Aika hauska.

19. Kuva Arijit Singh & Shashwat Singh - Haan Main Galat
Intia hukkuu HYVÄÄN leffamusiikkiin. Parasta tässä on se, että ainoastaan kieli kuulostaa Intialta.

20. Kuva Adam Strange - Traveller
Lievästi sanottuna latistaa tunnelmaa äskeisen jälkeen.

21. Kuva Eir Aoi - Tsubasa
Moniulotteista ja mukaansatempaavaa sotamusiikkia japanilaisittain. Haluan tämän videopeleihin!

22. Kuva Yosh - Barricades
Videopelimatskua tämäkin. Pursuaa asennetta ja nostalgiaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ykkössemistä on jo kolmet kommentit, kakkossemistä yhdet. Kirjoitelkaa kakkossemistäkin jotain :peukku:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

1. 🇺🇸 Sleeping At Last - Light (The Little Death)
Tunnelmaa tunnelmaa ja söpöä kitaraa. Joo... tavanomaisella tavalla kaunis ja koskettava. Laulaja... hyvä soundi ja instumentaali-inhoajat eivät pääse valittamaan. Tästä kuitenkin puuttuu sellainen musiikillinen wow-elämys, vaikkei biisissä aktiivisesti mitään huonoa olekaan.

2. 🇲🇳 Zagasan Shireet Tamga - Mongol (Mongol)
Tämmöistä tämmöistä... rrrrrrrrri! Mongolialaista räppiä on ollut aiemminkin raadeissa - itselleni sen verran vieras genre, että en oikein osaa sanoa, miten tämä eroaa niistä aiemmista. Kuuntelukokemus jää ulkokohtaiseksi hämmästelyksi.

3. 🇺🇸 Us The Duo - No Matter Where You Are (The Book Of Life)
Vaaran tunnetta ei ainakaan oo. Hyvä genressään. Kertosäe on iskevä, tuotanto sopivan tuttu... tämmöinen... näin... jatkuu jatkuu. Ihan loppuun asti en pysynyt mukana.

4. 🇺🇸 Mark Mueller - DuckTales (Ankronikka)
Tää on tuttu, aamututtu, nelostuttu. Hauska melodia, sinänsä ei tapahu mitään, mutta sinänsä ei tarvitsekaan tapahtua mitään.

5. 🇫🇷 🇺🇸 🇳🇴 M83 (feat. Susanne Sundfør) - Oblivion (Oblivion)
En oo tainnut tätä ennen kuulla, vaikka tekijät ovat kovin tuttuja. :miettii: Alku on komea, mutta en oo varma kestääkö melodia läpi biisin. Tuntuu, että biisi kaiken pohjalla ei ole tarpeeksi tehokas näin mammuttimaiseen tuotantoon ---> kaikki vain kasvaa ja kuohuu ja peittää alleen haperot peruspilarit. On tässä kuitenkin hyvätkin hetket. :joojoo:

6. 🇯🇵 Geinō Yamashirogumi - Shohmyoh (Akira)
Ihan jänskä teos joo. Etenee... jännitys pysyy yllä ja vaarantunne houkuttaa eteenpäin. Lopun levottomuuteen edetään jäntevästi. Orginaali ja teollinen kohtaavat.

7. 🇺🇸 Brad Fiedel - Terminator 2 Theme (Terminator 2: Judgment day)
Meni ja tuli. Elokuvan taustalla voi tuntua sopivalta tunnelman kehrääjänä, mutta näin ilman kuvaa... pointti jää epäselväksi.

8. 🇫🇮 Irina - Juulian totuudet (Juulian totuudet)
Vanhempaa Irkkuu, kiva! Tykkään tästä old-school tuotannosta... tämmösestä... melodia on uinut mieleeni jo aikapäiviä sitten... tuttuuden ylistys, vanhan tyrmistys. Tyrmäävä hyvällä tavalla.

9. 🇬🇧 The Settlers feat. Parick Michael Orchestra - The Lightning Tree (Ratsutilan Nuoret)
Ooo. Huvittavuus. Hienosti luotu huvittavuus... pidän tavasta, jolla biisi etenee, kuorosovituksesta, tunnelmasta. Onko ratsastusmusiikki aina näin pyöreää ja hyöreää ja iloisen vakavaa! :uujee:

JATKUU (toivottavasti)

no jatkuipa hyvinkin!

10. :finland: Vuokko Hovatta - Yhdessä yössä (Uutishuone)
Pidän Hovatan äänestä, siinä on jotain kodikasta ja äitimäistä turvaa. <3 Hovatta voisi ääninäytellä muumimammaa (ja tykkään muutes siitä Hovatan kappaleesta, jossa lauletaan muumikirjoista, niistä alkuperäisistä). Tämäkin on sillein ihan kiva, mutta ehkä vähän tämmöinen, että alkaa ja loppuu ja sitten unohdetaan.

11. 🇩🇰 Choir of Young Believers - Hollow Talk (Silta)
En oo muutes seurannut yhtään nordic noir -sarjoja, joiden äiti tai isä tai huoltaja tai jokumuu on juuri tämä Silta. Kuulemma jännä. Tämä biisi ei ole sillä tavalla jännä kuin jännittävä tv-sarja, mutta ihan makoisa... juujuu... tämmöiset on noin yleensäkin ihan makoisia, mutta onko tää enemmän kuivakka Marabou vai mainio Pätkis, siitä en tiedä - hei, täähän kasvaa näin lopussa. Mmm. Tässä on jotain häiritsevää keinotekoisuutta, ettei ihan humpsahda sisimpään.

12. 🇵🇱 Ballady i Romanse - Przyszłam do miasta (Córki dancingu)
Ööö ööö. Etnoisempaa. Tööt-tööt-uuu-uuu. Huomaan, etten oo nyt ihan oikeassa mielentilassa, vaan vähän väärässä. Joo. Ja nää pitäisi vielä tänään pisteyttää: toivottavasti menee finaaliin, jotta voin muodostaa uuden mielipiteen, mutta just nu ei ihan lähde. Vaik onhan tässä jotain kivaa, en kiellä sitä, en en!

13. 🇨🇦 Bif Naked - Lucky (Buffy the Vampire Slayer)
Tämmöinen tummajuttu... huh-huh... kasvaakohan tää kovin paljon? Ihan sillein bändimettaliksi... vai eikö sittenkään... kertosäe on yllättävän pop. Kiehtovaa... varovaista kiehtovuutta... tää ei ollutkaan täysimasis, vaan aika elämänmyönteinen ja jopa kaunis semmoisella luontomaisella tavalla, perhoset lentää, onnea on, ruoho on vihreää tai aurinko paistaa. We are lucky.

14. 🇪🇪 Lenna Kuurmaa - Saatus naerdes homse toob (Kuhu põgenevad hinged)
Virroo hirroo tähän väliin. Ihan ilmava rockailu. Ehkä kuitenkin vähän semmoinen... liiankin kotikutoinen. Tai sitten johtuu vain äänenlaadusta. Meininkiä on, laulaja laulaa, sähkökitarasooloa, on joo... kaikenlaista sitä!

15. 🇺🇸 Michael Giacchino - Married life (Up)
Lutkutellaan sitten vanhempaa tikkaria, vaikka ollaankin 2000-puolella. Joo. Ehkä kuitenkin ne vanhat aidot ovat parempia... mut siis Pixarin leffathan ovat ihan hyviä, esim. Coco on oikeasti mainio!

16. 🇮🇹 Giorgio Moroder - Chase (Midnight Express)
Vanhoo stailii täskin biisissä. Ihan lupaava alku... kattoo mihin etenee: tuleekohan tähän sellainen kaikuisalaulaja. Ilmeisesti ei tule laulajaa ollenkaan, ehkä hyvä niin. Ihan hauska fiilistely, itämaista maustetta hyrrää ja muutenkin biisi etenee, kasvaa, kiinnostaa edelleen, vaikka ollaan jo kohta lopussa. Ei mikään suurin erikoisuus, mutta hyvä kumminkin.

17. 🇪🇺 Tommy Whistler - Where the Rainbow Ends (Matti ja Miisu)
Länkkerdaalii. Vaiko joku humppa. Jaa... jäädään kuuntelemaan ... jotain kiehtovaa tässä on, vaikkein ihan satasella mukaansa vie.

18. 🇱🇧 Shiraz - Bella Ciao بالعربي (Rahapaja)
Jaa tämmöinenkin tässä raadissa. Nää tuntuu helposti kovin samanmoisilta nämä tämmöiset samanlaisuudet. Energiaa joo ja kivoja ääniä ja kohtia ja juttuja ja potkuja ja notkuja ja tuuttauksia ja iskelmää ja poppia ja discoalongdrinkdrunkkeja. Suut suppuun ja täyteaineita nättiin nuttuun.

19. 🇫🇮 Roosberg - The Author (Muumilaakso)
Kisua ja Jortsuu - näillä on joku maaginen romanssijuttu meneillään, tiedän! Meditaatiota ja kaikkea. Milloinkohan he menevät jakamaan rakkauttaan, johon tv-ohjelmaan. Hieno kappale, kivaa utua ja kasvua. Ei tästä kuitenkaan taida tulla muun suurta lempparia, mitä monesta muusta Chisun ja Jortsukan tekemästä biisistä on tullut.

20. 🇸🇪 Boy Machine - Vendo Caria (Boy Machine)
Viihdyttävä. Tral-lal-laa iskemä soi ja cara cara miia älä karkaa multa miia!

21. 🇮🇪 Damien Rice - 9 Crimes (Shrek the Third)
Oon miettinyt tätä jo useampaan raatiin (esim. numeroraati ja videoraati). Mulle tää biisi on kuitenkin vuosien mittaan syvimmän kauneudensa näyttänyt - on aika mennä eteenpäin eikä jäädä roikkumaan surettuihin suruihin! Oon onnellinen niiden puolesta, joille tää ei ole entuudestaan tuttu biisi.
Viimeksi muokannut Hanhis, 15 Maalis 2020, 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mainoskatko ohi ja kommentointi jatkuu.

1. Kuva Sleeping At Last - Light
Sleeping At Last tekee pysäyttävää musiikkia. Ei tätä eleganssia voi kuin ihailla.

2. Kuva Zagasan Shireet Tamga - Mongol
Yleensä itämainen fiilis tekee räpistäkin miellyttävää, mutta tätä jostain syystä vierastan aika paljon.

3. Kuva Us The Duo - No Matter Where You Are
Akkari ja "kantrihtavat" kielisoittimet tekevät kaiken paremmaksi. Harvinaisen sympaattinen duo. Miten näitä WildDanceja on nyt näin monta? Tämä voisi olla Disney-kamaa ja sitä kautta WD:n juttu.

4. Kuva Mark Mueller - DuckTales
Melkein yritän suoltaa sanoja suomeksi tätä kuunnellessani, joten sikäli kieli on väärä. Viihdyttävää pikkufunkkia silti.

5. Kuva Kuva Kuva M83 feat. Susanne Sundfør - Oblivion
Leffa on harvinaisen tylppäteräinen superstaroista huolimatta. Biisinä ei mitään erikoista.

6. Kuva Geinō Yamashirogumi - Shohmyoh
Nariseva pöydänkulma ja sata muuta outoa soitinta? Selvä.

7. Kuva Brad Fiedel - Terminator 2 Theme
Mahtipontisuuden multihuipentuma. En keksi parempaa itku- ja motivaatiobiisiä yhdessä. Legendaarinen sävel.

8. Kuva Irina - Juulian totuudet
Ei aiheuttanut mitään tunteita.

9. Kuva The Settlers feat. Parick Michael Orchestra - The Lightning Tree
Kiva melodia 70-luvun hengessä.

10. Kuva Vuokko Hovatta - Yhdessä yössä
Harvinaisen vanhanaikainen biisi. Olisi voinut soida Iskelmällä about 15 vuotta sitten. Aika dominoiva tuo skitta.

11. Kuva Choir of Young Believers - Hollow Talk
Melkein ehtii nukahtaa, ennen kuin biisistä saa jotain uutta asiaa korviin. Tuo sama pianokierre alkaa keittää.

12. Kuva Ballady i Romanse - Przyszłam do miasta
Maistuu oudolta. En ymmärtänyt mitään, mutta kuuntelisin ja katsoisin uudelleen.

13. Kuva Bif Naked - Lucky
Anteeksi nyt vain, mutta viekää tämä kulman taakse ja ampukaa. Onpa harvinaisen mitäänsanomaton ja itseään toistava yksilö. Kun akka huusi olevansa onnekas kymmenennen kerran putkeen, oli ihan pakko siirtyä seuraavaan.

14. Kuva Lenna Kuurmaa - Saatus naerdes homse toob
Kamalan paljon vanhahtavaa musiikkia. Tässäkin tuntuisi olevan sävelen puolesta ajan patinaa. Muutenkin kaikki naisen Eesti Laulissa kuullut tyrkyt parempia.

15. Kuva Michael Giacchino - Married life
Pieni ja viehättävä ranskalaistyylinen sävelmä.

16. Kuva Giorgio Moroder - Chase
En ole kuullut kertaakaan, mutta olen silti. Mitähän soitinta tuossa on käytetty? Se on kivan dominoiva.

17. Kuva Tommy Whistler - Where the Rainbow Ends
Kuulostaa tutulta. Ah, pitääkö tälle antaa nostalgia-arvoakin, vaikka en muista syytä? Hmm.

18. Kuva Shiraz - Bella Ciao بالعربي
Ai tämä kasvaa Alcohol Is Freen tapaisesti. No ei ihan, mutta melkein. Onhan tämä periaatteessa pätevä, muttei ihan niin täyteläinen, kuin haluaisin.

19. Kuva Roosberg - The Author
Muumit eivät ole kyllä olleet ikinä lähellä sydäntäni. Tämä ei kuulosta muten yhtään muumimusalta. Se on hyvä asia.

20. Kuva Boy Machine - Vendo Caria
Harmi, etten ole tuulella hauskalle hömppämusalle, koska tämä menee siihen slottiin aika kivasti.

21. Kuva Damien Rice - 9 Crimes
Tässä ei ole päätä eikä häntää. Tai pää löytyy, muttei häntää. Eikä kehoa. En oikein ymmärtänyt tätä, eikä musiikillinenkaan anti ollut priimaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

2/3 vielä pisteyttämättä. Muistakaa äänestää huomiseen 23:59 mennessä, jos haluatte mahdollistaa paikkanne finaalissa! :megafoni:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ei sit mitään älyttömän pitkää aikaa finaalin pisteytykseen, kiitos. Nyt koronan takia kaikilla on hyvin aikaa raateilla ja kaipaan tekemistä :peukku:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Kyllä monien arki ihan normaalisti yhä vaan jatkuu.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Nevski kirjoitti: 14 Maalis 2020, 15:49 Kyllä monien arki ihan normaalisti yhä vaan jatkuu.
Siitäkin huolimatta en pidä raatien venyttämistä yli kuukauden pituisiksi. Siinä käy niin, että osa jo ehtii unohtaa olevansa tietyssä raadissa mukana.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16962
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Happy »

Nevski kirjoitti: 14 Maalis 2020, 15:49 Kyllä monien arki ihan normaalisti yhä vaan jatkuu.
Jep, näiden lisäjärjestelyiden takia mulla saattaa olla jopa vähemmän vapaa-aikaa ku yleensä. Mut juu onhan noi kuukauden pituset raadit boring
Never miss a good chance to shut up.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Jos on kiire, osan raadeista voi ihan vapaasti skipata :peukku: Tämä on jopa toivottavaa pelkästään finaalillisten raatien kohdalla. jotta osallistujamäärä jäisi alle 40:n :peukku:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16962
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jufo81 kirjoitti: 14 Maalis 2020, 16:06 Jos on kiire, osan raadeista voi ihan vapaasti skipata :peukku: Tämä on jopa toivottavaa pelkästään finaalillisten raatien kohdalla. :peukku:
Tämä! En mäkään voi osallistujana olettaa että muut tanssivat mun aikataulujen ja pillin mukaan, jos koen joskus että en ehdi osallistumaan, niin sitten en yksinkertaisesti osallistu :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5581
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Tegu »

antsa798 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 15:30 Finaalin pistetysaika julkaistaan myöhemmin, mikä tulee olemaan noin viikon.
Tämmöinen on lukenut ekassa viestissä muistaakseni alusta asti, ja siinä voi puolestani ihan hyvin pysyä. :joojoo:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Jufo81 kirjoitti: 14 Maalis 2020, 16:06 Jos on kiire, osan raadeista voi ihan vapaasti skipata :peukku: Tämä on jopa toivottavaa pelkästään finaalillisten raatien kohdalla. jotta osallistujamäärä jäisi alle 40:n :peukku:
Ei ole kiire, ihan normaalia arkea elellään. Ei korona-arkea. Tulee olo että koronan takia nyt voisi jopa nopeuttaa asioita.

Mielestäni kaikki ovat tervetulleita pelkän finaalin omaavaan raatiin. Jokaisen on silti osattava noudattaa sovittuja aikatauluja ja sääntöjä, mikä tuntuu olevan monille liikaa.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

21 vielä äänestämättä. Muistakaahan äänestää viimeistään klo 23:59. :peukku:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11533
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja romualdo »

oho, noinkin moni on vielä äänestämättä, hei, nyt kuulkaa, vipinää töppös... sormiin, ja ruutuvihkot esille ja kuuntelemaan, tulee eräs kautta aikojen tylsimmi... siis, eh... erikoisimmista Levyraadeista... ja ah, ei auta muu kuin meikäläisenkin laittaa nyt vaan kuulakärkikynän pää laulamaan ja ... muutamat ensimmäiset laulut olivat kyllä sellaisia että hohhoijakkaaa..
vaikka siälä eräs amerikkalaisperäisen suosikkisarjani punapääkin heilui pyssy pystössä... (vaikka penishän se pitäisi olla aina... kaiken järjen ja muunkin syyn vuoksi ennemmin siellä heilumassa, ja pystössä - erectus - ahh, cicciolina-uskontomme ja aatteen vuoksi ... Elämässä pitää olla runkkua, lauloi aikoinaan myöskin Juice Leskinen... :vittu:
voi että mäkin olen vihainen väkivallallalle ja tussareille ja kaikelle tollaselle inhottavall... mut tämän meidän kaksijakoisuuden takia se minuakin nii kiinnostaaa! koska minäkin olen vain ihiminen, Ben-Adam. Israel -88. mahtava biisi, muistakaa kahtella ja kuunnella se jossakin välissä, ihan vain allekirjoittaneenkin muistoksi, ( plus tietysti myös se Mon-74) jo ihan siltä varalta että jos satun menehtymään tähän korunaan.. kovasti täsä on joutunut yskimään, edelleen, v. -88 talvella kun sain tämän keuhkosairauden keuhkokuumeen kylkiäisenä... että toivokaamme parasta...
(jk. aiku tuo sivupersoonani rakastaa draamaa, lat. huom. )

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11533
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja romualdo »

raati 39:

jaa, muutamia tuntoja tässä latelen ennen kuin lähden ystäväni kanssa viettämään äijä- iltaa...
1,Sufjan... - rakkauden mysteerio, 3.8 pist.
2.armo -teit meistä kauniin 7.2 pist.
3.tina karol - miksei länsimaisilla kirjaimilla, kikkailut sikseen 4.4 pist.
4.barbara dwarf - 5.6
5.david lowe - monotonisen tylsä hiihtolykintä 4.2
6.CSI Miami - punapää, Horatio, justjoo... olipa tylsä tunnari! 3.2
7.42 - C.L.U - iso orkka, 5.7
8.The cictern - inferno - 5.3
9.yongblud - flalilng . - 0.3 p. se saa riittää... aika tylsiä tunnusmelodioita... eivät juurikaan kosketa Romua!
10.Pocahontas - Colors... Arja Koriseva ... 9 pist.
11.Grave of ... huilumusiikki on nii ihanaa! 6.1
12.Movie ver... radwimps, 4.2
13.Ulpu - Ajelehtii... kalapuikkoviikset, voi ei, autolla piti siellä ajella, yhhh... USA-meininkiä... seksiä kesäisellä kedolla, ah...2.1 p.
14.Kate Wilslet - Titanic -elokuvan suloinen nainen, ihana katse, lippis taakse ja elämä edessä... näillä menhään... balladia, yes, piirroskuvia vuorotellen, miten vaikuttavaa! 7.0
15,Where no one... taas englannita! misä on puolalaiset elokuvat!? 3.0 p.
16.Marienhof - liian rock tausta, yöh... 2.3
ai sori, nyt en laita enää pisteitä koska... eihän niitä muutkaan laita... hups, tälläistä se on kun erehtyy Whisky
17.Every Sperm.... jokainen spermalasti on tärkeä, aih, erikoisen harvinaisen hasuka video, NYT vasta tajuan tämän waltavan M-Pythons -suosion ... aih :rakkaus:
18.Mäkikotka... 19.Haanmain..israelia..india, bollywoodia? siis... 20.adam stran...madventures, voivoilähesjokaisenbijahetskumiehenmärkiäunelmianämäjätkät... 21.eir aoi-tsubasa..japanilaista poppista, kiva video,tarpeeksi naturel, luonnollista...
22.attack on titan... englanninkieli on mulle kuin pahin kirosana musiikissa... tulee heti ns. antabus-reaktio.

2.osa semifinaali:
sufjan stevens-..sori, lähti uudestaan...
1.lisht-sleeping.... 2.mongoliaa...? tamra tämä soturi teema on kans niin nähty, yöhk.... miksi tätä väkivaltaa joka paikassa!?...3.us the duo... banjo? ei vaan akustinen kitara, ihana!..., 3. us the duo... 4.hitto että piti mennä taas siemaisemaan tuota viskyä...eiku jotain 40%:sta tulilientä se oli, ... keskitys nyt Artsi! ... animaatiota, mä rakastan, tuli heti mieleen saksan ev. -03 Lets get be happy,hyvän mielen musaa...4.ducktales, eiole ankkalinna oikein koskaan isommin kiinnostanu, hupu tupu ja lupu, ... lainasinmuuten Karviset -sarjiksia noin viisi vuosikertaa...hih! eläinrakas kun olen aina ollut ja olen edelleen...Retu ja Kumppanit- sarjakuva tuli mulle joskus silloin v. 1971-73? ...viimeksi! tai siis noin 6 viikkoa sitten...juhlia, naamiot, ah, se taas toi mieleen tietysti v. 2000 esc- yleisö-äänten voittajan, sen hevi-yhtyeen...
M 83 oblivion...avaruusteema eli tälläisiä nämä videot ovat, liikaa Fox-kanavaa yms... yöh...tieteismaailmaa, örkkejä ja X-filestä, ihanaa, mahtavaa... siis joka tämmösistä tykkää...
akira - terminator - itävallan tuhti poika... palaa kuin meijän keskuslämmityskattilassa aikoinaan, puuta meni joo ja voi sitä polttopuiden pienimistä keväisin... Juulian totuudet, tasatahtista helvettiä... kas miten yllättävän urbaania maisemaa.... ja liian nasaalia laulantaa, toki.
the slatters, tää on joku brittijuttu, tulee mieleen uk-esc- 78.... vuokko hovatta, aivan ihana ääni hänellä, 11.choir of... jätkä laitettu siististi poikki kuten lähti siltä hullulta kaahaajapojalta pääirti eilisessä C.S.I Miami -jaksossa.
toella masentavia videoita..., balladia puolasta, no vihdoin ! bid naked...vampyyriä, hyi! löysin kerran kellarista kuolleen, kuivettuneen lepakon.'
rakkaudella muistan Hesan viisuja -07 ja Sveitsin viisua.!
jne... nyt en jaksa enää kirjoittaa tätä lätinää, laitan pisteeni menemään tuonne ja sen on sitä myöten selevä - ja hellurei... !

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Tuloksia aletaan julkaista huomenna klo 19:00 alkaen finaalin esiintymisjärjestyksessä. :peukku: Tsemppiä vielä muutamalle semin pisteytykseen. :joojoo:
Viimeksi muokannut antsa798, 15 Maalis 2020, 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2679
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 39: Batelevizya halaila

Viesti Kirjoittaja inomu »

Hazard kirjoitti: 11 Maalis 2020, 13:58 16. Kuva S.O.S. - Es Wird Viel Passier'n
Pakko kysyä; mistä lähettäjä on edes kaivanut tälläisen? Tuntuu erittäin randomilta valinnalta. Auon suuta ja levittelen käsiäni.
00-luvun lapsi bongattu :hihi: Jokainen 90-luvulla televisiota katsonut kyllä tietää kappaleen :mrgreen: Itse kiljahdin innostuksesta kuin näin tämän raadissa :uujee:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Vastaa Viestiin