Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Rousku kirjoitti: 19 Loka 2020, 05:33 Minua kiinnostaisi nyt kuulla, miten itse kukin kisaaja löysi kappaleensa.
Pelasin taannoin ESCforumilla ”uuden musiikin kilpailussa” Kreikalla, joten juuri tuon ajan kreikkalainen uusi musa on hyvinkin tuttua. Pari niitä taitaa olla vielä jonossa jonnekin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11927
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pisteytyksessä merkistöt eivät olleet rasite. Kun jokin kappale unohtui, tunnistin sen soittolistan pikkukuvasta kuten yleensäkin.
Rousku kirjoitti: 19 Loka 2020, 05:33 Minua kiinnostaisi nyt kuulla, miten itse kukin kisaaja löysi kappaleensa.
Lisään kerrottuun, että Popnablen avulla. Koska äijistä oli maassa ylitarjontaa, keskityin naislaulajiin mutta päädyinkin duoon. Lupaavan artistin aiempia kappaleita voi sitten vertailla YouTubessa ja valita mieleisimmän.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4616
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Rousku kirjoitti: 19 Loka 2020, 05:33 Raadissa oli aika kivojakin kappaleita, mutta jotenkin koin rasittavana ajatella niitä esim. pisteytysmielessä juuri siksi, kun ne olisi tällä kertaa pitänyt muistaa jostakin muustakin kuin nimestään. Eli jotenkin niiden mieltäminen oli tällä kertaa vaikeampaa, tai niiden, joiden kirjoitusjärjestelmä ei ollut tuttu. Olisi pitänyt omassa päässään nimetä ne vaikka juuri thaikkumuijaksi tms.
Joo, ite yritin ennen finaalilähetystä opetella että mikä kappale on kenenkin lähettämä että edes suunnilleen pysyy kärryillä. Ja pisteytysvaiheessa ajattelin piisit vain numeroina ("Kappale numero 4") enkä alkanut tavata nimiä.
Rousku kirjoitti: 19 Loka 2020, 05:33 Minua kiinnostaisi nyt kuulla, miten itse kukin kisaaja löysi kappaleensa.
Lähdin Israelin suuntaan haeskelmaan kappaletta genrestä joka on sillä suunnalla hyvin suosittu. Kaikki teokset olivat kuitenkin latinalaisella kirjaimistolla mutta sitten spotifyssa tuli vastaan toi Last Breath* joka kuulosti kauniilta rukoukselta joten nappasin sen jatkamatta etsintöjä sen pidemmälle. Ja innostuin Arabiemiraattien raatidebyytistä (tietämättä tosin vielä raadin 56 teemaa). Löytyi myös yksi hyvä bangeri syvältä Venäjältä ja se olisi ollut parempi kappale mutta ajattelin että Venäjältä tulee niin paljon kappaleita että valitsin Emiraatit ihan vain sen vuoksi.

* Tämä jatkaa raadista 51 alkanutta hengitysaiheista metateemaa

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Nyusha tuli vastaan aika nopeasti, kun etsin YouTubesta venäjänkielistä pop-musaa. Ja nimenomaan tuota kappaletta ehdotettiin feedissä. Tutkin myös naisen muuta tuotantoa. Hauskaa tässä on se, että mikäli olisin kuunnellut minkä tahansa muun kappaleen häneltä, olisin sivuuttanut naisen välittömästi. Onneksi eteen putkahti oikea teos. Se on kunnianhimoinen ja tarttuva.

Oli arsenaalissani ennestäänkin joitain vaihtoehtoja tähän, mutten luojan kiitos niistä yhteenkään tyytynyt. Olen luultavasti joskus ko. kappaleen kuullut, mutten silloin kiinnittänyt siihen huomiota. Uudelleenkohtaaminen oli kohtaloa.
Viimeksi muokannut Aleksi, 19 Loka 2020, 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Hyvä voittaja! :peukku: Finaalissa oli aika ihana taso. :ihana:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

김윤아:n (Kim Yuna) 야상곡 (Jasangkok, englanninkieliseltä nimeltään Nocturne) on yksinkertaisesti yksi parhaita kappaleita ikinä. Odotin tähän kisaan valtavaa K-ryntäystä, mutta valitsin sen isäntäkapaksi siitä huolimatta, koska se oli ollut pitkään odottamassa.

No, lopulta se jäi ainoaksi korealaiseksi, mitä pidän edelleen erittäin hämmentävänä. Yhtä toista kyllä tarjottiin, mutta sen esittäjällä oli englannista johtuva nimi. Myös yhden japanilaisen jouduin hylkäämään samasta syystä, minkä jälkeen Japani jäi kokonaan edustamatta. Onneksi Kiina ja Malesia saatiin.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Oman biisini löysin aikanaan sattumalta reaktiovideon kautta, josta pienen pätkän nähtyäni etsin alkuperäisen esittäjän. Lopulta raatilistalleni odottamaan pääsi juurikin se sama kappale johon em. videolla reagoitiin. Tähän raatiin todella monen tapauksen kohdalla maailmanympärysmatkani lörvähti kirjoitusasuun, joten lopulta kaarsin takaisin Dianaan, jota olin jokuseen raatiin jo pohtinut ennenkin. Tarkoitus oli erottua bäräyttävistä bängereistä ja se taisi ainakin jollain tasolla onnistua, vaikka arvasinkin kyrillisistä merkistöistä tulevan runsaudenpulaa kisassa, tyylilajista siis en.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 55 籁 Merkistömessut 籁 Finaali

Viesti Kirjoittaja Requel »

Avaan raadin Crossroads aamulla. Teeman pitäisi olla suhteellisen helppo, mutta taustatyötä se joiltakin vaatinee.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Vastaa Viestiin