Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6526
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Sepustuksia oman biisin takaa.

New Order. :kups: Elektronisen rockin uraanuurtajia, 80-luvun tunnustetuimpia indiebändejä.

Törmäsin yhtyeeseen etsiessäni biisiä Kasariralliin, mutta silloin se jäi vaihtopenkille odottamaan. Kun kohdalleni arpoutui vuosi -89, palautin mieleeni Kasariralli vaihtoehtojani ja silloin Dream Attack jysähti täysillä tajuntaani. Todella mainio kappale. Vetävä melodia, tunnelmaan sopiva popteksti ja kitararaita tehokkaan miellyttävä. Korvamato jolle tahtoo tehdä mielellään tilaa aivosopukoihin.

Yleensä biisitarinani loppuvat tähän, mutta tällä kertaa ei. Sen lisäksi, että olen popittanut Dream Attackia, olen hurahtanut yhtyeen muuhunkin tuotantoon & löytänyt bändin emoyhtyeen Joy Divisionin, jonka solistin kuoleman jälkeen muut jäsenet perustivat uuden kokoonpanon eli New Orderin. Joskus sitä innostuu ja nyt olen innostunut! :mrgreen: Levyraatien hyöty uuden musiikin löytämisen väylänä konkretisoitui jälleen.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8894
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kemiallisiin ystäviin tutustuin jo muinoin etsiessäni musiikkia listaykkösraatiin – Setting Sunia on kuvailtu yhdeksi kautta aikain kokeellisimmista hittibiiseistä, mikä oitis kiinnitti huomioni. Kappale kuulosti korviini jo tuolloin hyvältä mutta ehti kuitenkin vaipua puoliunohduksiin, kunnes oli vähän pakko ruveta kaivelemaan synnyinvuoteni musiikkituotantoa aivojeni sopukoista. :heh: Menestys oli odotetunlaista.

Onnea MIHille, odotan innolla raatiasi.
Viimeksi muokannut akuankka13, 31 Tammi 2021, 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Qaj.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Onnea voittajalle! :ihana: Avril on minun suosikkeja ja kyseinen biisi on henkilökohtaisesti tärkeä. Kiitos myös kaikille Cyndiä muistaneille. Itse rakastan erityisesti hänen ääntään. :rakkaus:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Story time. :heh: Olin nimierkki Samiasdin luona Oulussa, kun tähän raatiin olisi pitänyt pyöräyttää kappale. Sain alun perin vuoden 2001, josta en jostain syystä löytänyt kuin yhden kappaleen 280-kappaleiselta soittolistaltani. Ainoa kappalevaihtoehtonikin paljastui lopulta liian vanhaksi, joten päätin heittäytyä vaihtorinkiin. Marmatin Samiasdille siitä, kuinka typerä vuosi tuo 2001 olikaan ja hyvä, että pääsin siitä eroon. Noh, vaihtoringin jälkeen selvisi, että olimme sitten saaneet toistemme vuodet, sillä Samiasd oli juuri vastaanottanut hylkäämäni 2001:n. :rofl: :rofl: Ei minulla juurikaan helpompaa ollut tuon 1984:n kanssa, joten pienellä toverin avustuksella löysimme Einin klassikon käytettäväkseni. :mrgreen: Kiitän Samiasdia tästä, vaikka lilluimmekin varmaan vähän jossain epämoraalisuuden rajamailla etsiessämme minulle vuonna 1984 julkaistuja biisejä.

Kuunnellessani Samiasdin vaihtoehtoja vuonna 2001 julkaistuista kappaleista olin vähän närkästynyt, etten jaksanut sen tarkemmin syöksyä uusien ja vanhojen löytöjen maailmaan, sillä aika nopeasti paljastui, että sieltä vuodelta olisi ollut vaikka mitä ihanaa Maija Vilkkumaata sun muuta tarjolla. :rullaati: Ei väkisin sitten, Tomppa, vaihtorinkiin vaan. Top-10-sija Einille on kuitenkin mainio saavutus. :violette:

Tässä vielä puntarini. Ihan mainioita rytkeitä löytyi monia, vaikka yleistaso jäikin hieman lättänäksi.

❺❺❺❺❺

1. 🇸🇪 Da Buzz - How Could You Leave Me ('04) (4,6)
2. 🇵🇹 Beautify Jankyards - Reverie ('21) (4,5)
3. 🇬🇧 Freemasons feat. Sophie Ellis-Bextor - Heartbreak (Make Me a Dancer) ('09) (4,5)
4. 🇬🇧 The Chemical Brothers - Setting Sun ('96) (4,5)
5. 🇯🇵 Favorite Blue - Ai Yorimo Hageshiku, Dare Yorimo Itoshiku ('96) (4,4)
6. 🇹🇷 Demet Akalın - İlahi adalet ('14) (4,3)

❺❺❺❺

7. 🇺🇸 Katy Perry - Rise ('16) (4,2)
8. 🇸🇪🇺🇸 Gamma Skies feat. Mia Pfirrman - It's Over ('19) (4,2)
9. 🇫🇮 Eini - Kesä ja yö ('84) (4,1)
10. 🇺🇸 Backstreet Boys - Don't Wanna Lose You Now ('99) (3,8)
11. 🇬🇧 Blur - Girls And Boys ('94) (3,8)
12. 🇸🇪 Emilia - Var minut ('06) (3,7)
13. 🇫🇮 Anneli Sari - Ei mitään yksin ole ihminen ('91) (3,7)
14. 🇺🇸 Cyndi Lauper - True Colors ('86) (3,6)
15. 🇺🇸🇵🇷🇨🇺 CNCO - Para Enamorarte ('16) (3,6)
16. 🇫🇮 Battle Beast - Touch In The Night ('14) (3,6)
17. 🇬🇧 New Order - Dream Attack ('89) (3,5)
18. 🇪🇸 ZOO - Avant ('21) (3,5)
19. 🇳🇱 Riva feat. Dannii Minogue - Who Do You Love Now ('01) (3,5)
20. 🇬🇧 Camel - Landscapes ('81) (3,4)
21. 🇮🇹 Miko Mission - How Old Are You? ('84) (3,3)

❺❺❺

22. 🇺🇸 Tool - Schism ('01) (3,2)
23. 🇫🇮 Nylon Beat - Extreme ('01) (3,1)
24. 🇮🇹 Modà - Malinconico a metà ('06) (3,1)
25. 🇬🇧 Landscape - Einstein a Go-Go ('81) (2,8)
26. 🇸🇪 ABBA - Does Your Mother Know ('79) (2,8)
27. 🇫🇷 Suzane - Suzane ('19) (2,7)
28. 🇨🇦 Avril Lavigne - My Happy Ending ('04) (2,7)
29. 🇩🇪 Nena - Mondsong ('86) (2,6)
30. 🇺🇸 Village People - Go West ('79) (2,6)
31. 🇲🇩 Dan Balan - Лишь до утра ('11) (2,3)

❺❺

32. 🇫🇮 Irwin Goodman - Maailma on kaunis ('89) (2,1)
33. 🇸🇲 Valentina Monetta - Sensibilità ('14) (2,1)
34. 🇫🇮 Juliet Jonesin Sydän - Paratiisiin ('96) (1,7)
35. 🇬🇧 Olly Murs feat. Rizzle Kicks - Heart Skips A Beat ('11) (1,3)



36. 🇬🇧 Paloma Faith - Do You Want the Truth or Something Beautiful? ('09) (1,2)
37. 🇺🇸 Foo Fighters - Learn To Fly ('99) (1,1)
38. 🇪🇸 Reincidentes - Móntate una estafa ('91) (1,0)
39. 🇬🇧 Ozric Tentacles - Astro Cortex ('94) (1,0)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Requel »

Sophie Ellis-Bextor pelasti pulasta. Mitään erityisen rakasta ja raatiin huutavaa biisiä en meinannut mielen syövereistäni löytää, joten heittäydyin mukaan vaihtorinkiin. Koen biisien etsimisen mieluisana joten lähtökohtaisesti on kivempi antaa helppo vuosi sille joka sitä enemmän tarvitsee. En kuitenkaan päässyt mukaan, koska kaksi jäljellä olevaa vuotta eivät olleet minulle mahdollisia! :draamaa: Etsiminen ei kuitenkaan ollut vaikeaa, kun Ellis-Bextorin suosikkibiisini Catch youn kautta muistelin artistin muuta tuotantoa, ja sieltä löytyi tämä kyseinen helmi.

Tulokset olivat päällisin puolin mieluisat, mutta niin oli raadin tasokin. :surrur: Monet hyvät joutui jättämään pisteittä - mukaanlukien pitkään voitosta kamppaillut Da Buzz jolle olin ihan viittä vaille antamassa pikkupisteitä. :kups: Ikävää, ettei Snude päässyt järjestämään normiraatia, mutta onneksi tapahtui onni onnettomuudessa eli täysin uusi raatihosti veti pidemmän korren. Siitä voi varmasti moni olla samaa mieltä, että sekä Avrilin että MIH:n raativoitto tulivat molemmat puskista. :shock: Kiva myös se, että pääsin välillä muistamaan MIHin biisiä isoilla pisteillä, kun yleensä se on mennyt toisinpäin.

Harvinaisen laadukas kattaus vuosikymmeniin perustuvaksi raadiksi. :tapu:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11923
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Hitti siis voitti mutta ihan kelvollinen hitti. Onnea MIH96:lle ja muille menestyneille. Kymppikärkeen mahtui kolme 2000-lukua vanhempaa biisiä. Uudemmista kannatin erityisesti Zoota, joka on siellä myös. :peukku:

🇫🇮 Paratiisiin-kappaleen tekijä Seppo Kansanoja menehtyi kaksi vuotta sitten. Hän ja Jonesien Eero Hyyppä perustivat 80-luvulla Inkvisition. Siinä soi tuuba. Rockbändien pitäisi käyttää enemmän tuubaa! Myös esim. JJS-hitti Rakkauslaulu (1987) oli Kansanojan työtä. Albumi Hai päätti JJS:n aktiivisen kauden. Vuonna 2015 yhtye teki lyhyen paluun ja 2020 uuden albumin Kansas (viittaus Kansanojaan) kuitenkin ilman Hyyppää, joka oli jättänyt musiikin sairauden takia. Sen ehkä huomasittekin, että raatibiisin toisen säkeistön lauloi Dave Lindholm.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Jee, 4. sija :uujee: Olisi sitä omaa ennätystä voinut korottaa hopealle, mutta erittäin iloinen olen tästäkin :joojoo:

2014 oli ehkä helpoin vuosi, mitä kohdalleni olisi voinut sattua. Etukäteen en sitä tiennyt, mutta vuoden saatuani huomasin, että jonotuslistani kuhisee vuoden 2014 kappaleita :heh: Valinta oli vaikea, mutta päätin sitten ottaa yhden pisimpään jonossa olleista. Turkkilaisia bängereitäkin on tuolta vuodelta useampi, joten se vinkkinä tuleviin raateihin ;) Edellinenkin turkkikappaleeni Sakin ol on vuodelta 2014! Se oli hyvä vuosi asua siellä :rakkaus:

Onnea MIH96:lle voitosta! Kiva saada uusi voittaja! Mielenkiinnolla odotan uutta raatia, etenkin kun päätin jättää peliraadin välistä.
Kunniamaininnat Tomboin ja Koirankuonolaisen kappaleille. Jäivät pisteittä, mutta upeita kappaleita!
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Tässä tulokset kokonaisuudessaan. Tuolta näkyy myös miten tasurit menevät. Voisi tässä joku päivä laitella raadin etusivulle tulokset. Kiitos mukana olleille!


Bäkkärit päätin ottaa tähän kun eivät olleet ennen raateilleet, ja tuo on tuollaista sen ajan MaxMartin -tuotantoa.. :ihana: Tattis varsinkin Hanhikselle ja BronZelle korkeista bongoista.
Miko Missionin ja Dan Balanin biisit olivat itelleni uusia tuttavuuksia, kivaa soundia! :peukku: Da Buzz sen sijaan luukutettu styge, hyvä, nykybiisinsä eivät ole vähän harmillisesti enää tuota tasoa mielestäni.
Myöskään Juliet Jonesin Sydän ei ollut tuttu laulu, ja tykästyin siihen raadin aikana. Voittobiisi ehkä suosikkini laulajattarelta, no ehkä Nobody's Homen kanssa.

Ja taso oli kyllä suht loistava kokonaisuus, ehkä ei kuitenkaan ihan parhaimpien raatien tasoa. :peukku:
Viimeksi muokannut S-Tyyppi, 01 Helmi 2021, 00:31. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Voittokappale taisi olla omissa papereissani häntäpään valvojien joukossa, mutta hienoa joka tapauksessa saada pitkästä aikaa upouusi voittaja - onnittelut siitä! :peukku:

Oma kappaleeni Landscapes on brittiläisen progeyhtye Camelin Nude-albumilta, jonka teemana on japanilaisen sotilaan Hirō Onodan tositarina. Onoda jäi toisen maailmansodan päätyttyä eräälle Filippiineihin kuuluvalle saarelle häiriköimään eikä suostunut antautumaan ennen kuin vasta vuonna 1974.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6526
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Josko sananen vielä muista kappaleista.

Backstreet Boys. En ole poikabändiestetiikan ystävä vai olenko sittenkin? Don't Wanna Lose Your Love on tasapainoisuuden suloinen pullistuma. Jos joku on maailmassa zentilassa niin Bäkkärit, ainakin yhden kappaleen ajan. Olen miettinyt, että pitäisikö minun vain rohkeasti kuunnella heidän musiikkiaan lisää, mutta entä jos kaunis illuusioni heistä särkyykin... :apuva:

Astro Cortex, olisi kuvitellut, että olisi pärjännyt pikkasen paremmin, koska onhan biisi hullun tarttuva rämeily! Laadukasta digimonmusaa. Hieno uusi tuttavuus!

Mondsong. Aina joskus ajaudun lukemaan (kääntämään) kappaleiden sanoituksia, nyt ajauduin ja se kannatti! Pakotonta maagista tunnelmointia. Reverien viisas täti.

Eini ja Kesä ja yö oli hauska! Yleensä kurttuilen tällaisten halppisvalintojen kanssa, mutta siis se oli semmonen KASARIJYYSTÖ. Olisin voinut vaikka vannoa, että kappaleen tuotanto olisi ollut perinteinen humppa-humppa-huu, mutta ei. Suorastaan muhkea kasarimatto avasi kappaleen itselleni ihan uudella tavalla. Kesää ja yötä odotellen. :surrur:

Jos olisi ollut 15 kappaleen pisteytyskaava, olisi lopputrioni näyttänyt tältä:

3p 🇺🇸 Tool - Schism ('01)
2p 🇪🇸 ZOO - Avant ('21)
1p 🇺🇸 Foo Fighters - Learn To Fly ('99)

Varsinkin Toolin tippuminen pisteiltä pois tuntui rajulta, mutta minkäs teet. Nylon Beat houkutti enemmän. Foo Fighters ja varsinkin Blur kärsi kohdallani biisivalinnoista. Jollain vähemmän ilmeisillä kappaleilla bändit olisivat luultavammin yltäneet pisteille. :joojoo:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41938
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 31 Tammi 2021, 23:37 Oma kappaleeni Landscapes on brittiläisen progeyhtye Camelin Nude-albumilta, jonka teemana on japanilaisen sotilaan Hirō Onodan tositarina.
Ooh! Ai hänestä on ihan levykin tehty! Joskus jo 70-luvulla suomennettiin hänen pitkäksi venähtäneesta sotareissustaan kertova kirja, jonka löysin kirjastostamme ja luin suurella mielenkiinnolla.

Mutta joo, hauskaa että tuli uusi voittaja, ja vielämä MIH96, jolla ei muistaakseni ole aina niin loistokkaasti raadit menneet :peukku:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16941
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Happy »

Aaw onnittelut Mih, ihana nähdä huonosti menestyneitäkin käyttäjiä houstaamassa raateja :ihana:
Avrilin hittibiisistä en sinällään kuitenkaan välitä vaikka nostalgisia yhteyksiä siinä onkin.

15.sija on ihan kelvollinen itselleni näinkin kovatasoisessa raadissa, jouduin esim itse jättämään monia viiden tähden biisejä pisteittä. Mietitytti hiukan tosin "tuhlata" Moda tässä raadissa tuolla biisillä sillä Modalta löytyy monia huikeimpiakin biisejä joilla oon kärkkyny raateihin.

Sain S-Tyypin viimevuoden raadissa vuoden 2005,silloin laitoin sen vaihtoon ja nyt tuliki vuos 2006 siitä vierestä :mrgreen:
Laitoin biisini tunnin sisällä vuoteni saatua.. tosin myöhemmi sit tuli tajuttuu et yks kaikkien aikojen suosikkibiiseistäni oli myös tolta samalta vuodelta, no anyway toi allaoleva ois jäänny Emilian jalkoihin kuitenkin joten loppu hyvin kaikki hyvin.

Never miss a good chance to shut up.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ok, tällaiset tulokset. :roll: Mukavaa nähdä että olin voittotaistoissakin ja lopulta sijoituin parhaiten kaikista viime vuosituhannen biiseistä. Luulen, että kasaribiisillä voittaminen on yleisesti ottaen aika kiven alla kuppilan ikäjakauma huomioon ottaen. Tämä olikin jo kolmas kasaribiisi putkeen, jonka laitoin raatiin, ja kiva että pärjäsin kolmannella yrityksellä vihdoin paremmin... :surrur: Edelliset kaksi kasarityrkkyäni olivat new wavea niin päätin mennä vaihteeksi italodiscolla ja se näyttääkin olevan suht varma menestysresepti. :peukku: Joku (Samiasd?) oli aiemman kommentin perusteella vissiin hylännyt vuoden 1984 vaikeana, mulla oli taas siihen 10 minuutin miettimisen jälkeen noin 10 biisiä joista valitsin Miko Missionin.

How Old Are You:sta on muuten olemassa ihanan kamala eurodance-versio Master Blasterin esittämänä. Kaveri kertoi että tämä soi aikanaan paljon Onnela-yökerhossa. Ilmankos en kyseisessä yökerho-ketjussa viihtynyt :heh: Mutta tässä siis tuo Master Blasterin versio:



Sitten kun korona on selätetty ja pääsee taas yökerhoon tanssimaan niin aion kyllä juoda aivan liikaa ja tanssia kuin Miko Mission videon tässä kohdassa, aion luvata tämän :heh:
Hanhis kirjoitti: 31 Tammi 2021, 23:09 New Order. :kups: Elektronisen rockin uraanuurtajia, 80-luvun tunnustetuimpia indiebändejä.

Törmäsin yhtyeeseen etsiessäni biisiä Kasariralliin, mutta silloin se jäi vaihtopenkille odottamaan. Kun kohdalleni arpoutui vuosi -89, palautin mieleeni Kasariralli vaihtoehtojani ja silloin Dream Attack jysähti täysillä tajuntaani. Todella mainio kappale. Vetävä melodia, tunnelmaan sopiva popteksti ja kitararaita tehokkaan miellyttävä. Korvamato jolle tahtoo tehdä mielellään tilaa aivosopukoihin.

Yleensä biisitarinani loppuvat tähän, mutta tällä kertaa ei. Sen lisäksi, että olen popittanut Dream Attackia, olen hurahtanut yhtyeen muuhunkin tuotantoon & löytänyt bändin emoyhtyeen Joy Divisionin, jonka solistin kuoleman jälkeen muut jäsenet perustivat uuden kokoonpanon eli New Orderin. Joskus sitä innostuu ja nyt olen innostunut! :mrgreen: Levyraatien hyöty uuden musiikin löytämisen väylänä konkretisoitui jälleen.
Tosi siistiä että olet löytänyt New Orderin. :joojoo: Mun on pitänyt jo pitkään laittaa New Orderia/Joy Divisionia raateihin mutta se on jäänyt odottaman parempaa tilaisuutta. Hyvä että hekin saivat nyt debyytin. Kyseessähän ovat syntikkapopin uranuurtajat, jotka ovat vaikuttaneet suuresti syntikkapopin ja muunkin elektronisen musiikin kehitykseen. Blue Monday on heidän tunnetuin biisinsä, Dream Attack oli minulle uusi tuttavuus ja pidin siitäkin täysien pisteiden edestä. :peukku:

Raadin voittokappale on ihan perusradiotapettia ja mielelläni näkisin personaalisempia ei-hitti-voittajia, kiva kuitenkin että MIH96 sai ensimmäisen voittonsa. Meillä onkin numeroiduissa raadeissa tasan saman verran osallistumisia joten MIH96 päihitti minut tässä tilastossa :peukku:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5572
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Koirankuonolainen kirjoitti: 31 Tammi 2021, 23:37 Oma kappaleeni Landscapes on (--)
Naurahdin huomatessani, että samalta vuodelta molemmissa osallistujissa oli sana "landscape". :mrgreen: Olipa mielenkiintoinen taustatarina. Tuli melkein hassu olo, etten tiedä omasta kappaleestani tai sen esittäjästä yhtään mitään.


Vuoteni 1981 vaikutti kiinnostavalta haasteelta, etenkin kun olin juuri jättänyt kasariraadin väliin. En siis hypännyt vaihtorinkiin.

(Huomasin muuten, että alle kymmenen biisin varsinaisella raatijonolistallani olisi ollutkin kasaribiisi, mutten huomannut sitä kasariraadissa. Vuosiluku ei vaan täsmännyt tähän raatiin. Välillä tuntuu, että ehdokaskappaleistaan kannattaisi kerätä valmiiksi perustietoja, jotta sopivat biisit löytyisivät helpommin tällaisissa rajatuissa teemoissa.)

Yritin etsiä raatibiisiä vähän mistä sattuu Spotifyn haulla (year:1981), Discogsista, AllMusicista ja mistä lie. Löysinkin vähän kaikenlaista, muttei mikään oikein huutanut raatiin pääsyä. Oli mulla pari ehdokasta, mutta jokin niissä tökki. Kasariraadin lopussa Hanhis valittin tumman koneellisen saundin (tjsp) puuttumista, joten jossain vaiheessa yritin sellaisiakin etsiskellä. En kuitenkaan löytänyt ihan sellaista tai ainakaan niin hyvää, että haluaisin lähettää sen. En varmaan vain osannut etsiä oikein.

Aloin jo tuskastua hieman, kunnes selailin vielä kirjanmerkkieni satunnaista valikoimaa. Silmään pomppasi yhden otsikon vuosiluku 1981, joka oli Einstein a Go-Go -kappaleen videossa. Biisi oli hauskan kuuloinen melodioineen, vaikka tiedostin jo silloin, että tilulii saattaa kääntyä itseään vastaan. Se oli kuitenkin pirteä ja sopivan lyhyt valinta, kun pari muuta ehdokasta oli päälle viiden minuutin settejä.

Samalla muistin, miten raatikappaleeni oli päätynyt kirjanmerkkeihin. Olin etsimässä biisiä Paluuparaatiin ja kaivelin mm. timanttiraadin artistien muuta tuotantoa, ja löysin JukkaÄssän #faija-kipaleen. (En muuten yhtään muista, miksen päätynyt lähettämään sitä, koska nyt kuunneltuna se kuulostaa mainiolta.)

#faijan YouTube-kommenteissa todettiin, että sävel on kopioitu Einstein a Go-Go -kappaleesta. No, en nyt tiedä onko se ihan kopioitu. Artisti itse oli vastannut, että kappale on hauskan kuuloinen, muttei hän ollut kuullut sitä aiemmin. Mua tuo biisi oli näköjään viehättänyt jo silloin, koska olin ottanut sen talteen.

Kuuntelin vielä Landscapen Wikipedia-sivulla mainitun toisen 1981-vuoden hitin, mutta ei se iskenyt niin. Pistin siis Einsteinin. Kivaa, että se on aiheuttanut fiiliksiä (sekä positiivisia että negatiivisia)!

Omat täydet pisteeni menivät näköjään jälleen Jufolle. Ehdinköhän pudota tässä välissä kärkipaikkalta hänen saamissa pisteissään? :heh:


Onnea vielä voittajalle! :tapu: Avril Lavingen tuotantoa en juuri Sk8rboyta laajemmin tunne, mutta sitä fiilistelinkin paljon. Raatibiisinsä oli kelpo, ja siinä kuului ajankuva hyvin näin vuosikymmenraatia ajatellen.


Ja oho, piti vain lyhyesti kirjoittaa.
Viimeksi muokannut Tegu, 01 Helmi 2021, 10:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Tegu- kirjoitti: 01 Helmi 2021, 01:20 Omat täydet pisteeni menivät näköjään jälleen Jufolle. Ehdinköhän pudota tässä välissä kärkipaikkalta hänen saamissa pisteissään? :heh:
Noh se joukko jolta yleensä saan pisteitä on pieni joten on sitäkin tärkeämpää että he ovat uskollisia :heh: Tämän raadin ketjua lukiessa pisti toki myös silmään että suunnilleen kaikkia top-viidessä kannustettiin voittoon paitsi minua :eiei: Teen henk.koht. tilastot vasta kauden päätteeksi 75.raadin jälkeen eli ei mitään hajua tämän hetkisestä tilanteesta mutta veikkaisin että ykkössijat ovat aika samat saamisten ja antamisten suhteen kuin edellisessä päivityksessä :joojoo:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5572
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Oli hienoa nähdä alussa, kuinka kappaleesi kamppaili kärjessä, mutta harmillisesti jossain vaiheessa se alkoi pudota. :lohduton:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ The Story of my life. :heh: Oisit nyt tullu hurraamaan mulle ku kaikille muillekin hurrattiin :heh:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6526
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jufo kirjoitti: 01 Helmi 2021, 00:57 Dream Attack oli minulle uusi tuttavuus ja pidin siitäkin täysien pisteiden edestä. :peukku:
Oo, annoit tosiaan täydet! :shock: :mrgreen: Josta voisinkin todeta, että Scorewiz on taulukkoalustana hieman epäkäytännöllinen, jos tahtoo seurata tarkemmin pisteitten liikkumista (tai sitten en vain osaa käyttää sitä). Mutta tietysti jokainen valitsee itselleen kotoisimman väylän väsätä taulukot! :joojoo:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16941
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jufo kirjoitti: 01 Helmi 2021, 01:32

Tämän raadin ketjua lukiessa pisti toki myös silmään että suunnilleen kaikkia top-viidessä kannustettiin voittoon paitsi minua :eiei:
Kirjoitinhan minä tämän :mrgreen:
Happy kirjoitti: 31 Tammi 2021, 21:18 Jufo tee meille Selviytyjät-aiheinen raati juonitteluineen & äänestyksineen.. jooko :uujee:
Annoin biisillesi 0p joten olis ollut aika noloa kannattaa sinua voittoon sen enempää vaikka hostaamasi raati olis todennäköisesti ollut jotain minulle mielenkiintoista, pommitukset oli mun guilty pleasure + ilman sotaraatiasi olis tuskin ollut maailman nopeinta raatiakaan :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Minulla liittyy Var minutiin sellainen tarina, että se on biisi, jonka nimeä olen joutunut aikoinaan metsästämään varmaan kaikista kauiten. Alun perin kuulin sen loppuosan Radio Suomelta vuonna 2010, mutta koska juontaja ei suostunut enää kappaleen jälkeen mainitsemaan sen nimeä, se jäi itselleni mysteeriksi. Bongatakseni biisin uudelleen aloin sitten kuunnella aktiivisemmin kyseistä kanavaa, mutta eihän se tuottanut tulosta. Lopulta vuonna 2014, kun olin jo ehtinyt kokonaan luopua toivosta ja unohtaa kappaleen olemassaolon, se tuli uudelleen kanavalla vastaan, ja kun tuossa vaiheessa oli jo biisit.info olemassa, sain sieltä lopultakin biisin ja esittäjän nimen ongittua. Enpä olisi itsekään uskonut tätä siksi Big Big World -Emiliaksi. :mrgreen: Näköjään kyseessä on kappale, joka soi Radio Suomessa korkeintaan kerran pari vuodessa, ja nyt musiikkiuudistuksen jälkeen ei enää ollenkaan.

Toisinaan kaipaan suuresti kuunneltavakseni tällaisia 2000-luvun suoraviivaisia pop-biisejä, joissa on kantava melodia ja perinteinen rakenne lopun nostatuksineen. Ei kikkailuja. Vuoden saatuani minulle oli lähes heti selvää, että nyt olisi Emilian vuoro astua parrasvaloihin. Pronssisija ylitti kaikki odotukseni, joten kiitosta vaan vielä kerran kaikille pisteistä ja hyvästä mausta (joka ei rajoittunut pelkästään omaan biisiini, vaan kyllä siellä kärjessä muutenkin erinomaisia biisejä oli). :cool:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20443
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Does Your Mother Know oli viime hetken valinta. Sain vuoden 1979, eikä vaihtorinkikään tarjonnut muuta. Olin aluksi lähettämässä jotain erilaista, mutta ABBA oli menevämpi valinta, joka sopi senhetkiseen mielentilaan paremmin. Mukava renkutus, mutta silti vähän sellainen hätävaravalinta, johon oli pakko tyytyä hankalassa vuodessa.
Got a fire and a country heart 🔥

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12830
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Perinteinen listaukseni tulee tässä.

Debytoijat
:sorivaan:

Pois jääneet
ESC93
Eveveve
klaus-12
Rousku
Serduchka
Timoteus (ilmoittikin jo edellisen raadin yhteydessä jäävänsä viisutauolle)

Palaajat
Mymmeli
Palikka
Spartan kuningas
Tegu-
Viisuilija_110
Zazpikaleak
Viimeksi muokannut MIH96, 09 Helmi 2021, 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Erakkorapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 298
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 11:57

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Erakkorapu »

Hanhis kirjoitti: 31 Tammi 2021, 23:09 Sepustuksia oman biisin takaa.

New Order. :kups: Elektronisen rockin uraanuurtajia, 80-luvun tunnustetuimpia indiebändejä.

Törmäsin yhtyeeseen etsiessäni biisiä Kasariralliin, mutta silloin se jäi vaihtopenkille odottamaan. Kun kohdalleni arpoutui vuosi -89, palautin mieleeni Kasariralli vaihtoehtojani ja silloin Dream Attack jysähti täysillä tajuntaani. Todella mainio kappale. Vetävä melodia, tunnelmaan sopiva popteksti ja kitararaita tehokkaan miellyttävä. Korvamato jolle tahtoo tehdä mielellään tilaa aivosopukoihin.

Yleensä biisitarinani loppuvat tähän, mutta tällä kertaa ei. Sen lisäksi, että olen popittanut Dream Attackia, olen hurahtanut yhtyeen muuhunkin tuotantoon & löytänyt bändin emoyhtyeen Joy Divisionin, jonka solistin kuoleman jälkeen muut jäsenet perustivat uuden kokoonpanon eli New Orderin. Joskus sitä innostuu ja nyt olen innostunut! :mrgreen: Levyraatien hyöty uuden musiikin löytämisen väylänä konkretisoitui jälleen.
Menee jo vähän OT:n puolelle mutta jos New Order/Joy Division-kärpänen on päässyt puraisemaan niin kannattaa joskus tsekata myös muita 80-luvun indie/post punk bändejä. Tuo on lähes loputon aarrearkku kun sen kerran erehtyy aukaisemaan (tämä, tämä sekä tämä ovat muutamia mainitakseni albumeita joilta voisit löytää kiinnostavia kappaleita :heh:)

Onnittelu täältäkin MIH96:lle debyyttivoitosta, mielenkiinnolla odotan raatiasi :peukku: Taso oli omaan makuuni vaihteleva, mutta pistesijoitusten ulkopuolellekin jäi miellyttäviä kappaleita joten yleisfiilis ehdottoman positiivinen.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5572
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Jufo kirjoitti: 01 Helmi 2021, 02:00 ^ The Story of my life. :heh: Oisit nyt tullu hurraamaan mulle ku kaikille muillekin hurrattiin :heh:
Sori, sähläsin samalla muuta ja tihrustin tuloksia välillä kännykältä, niin en kovin aktiivisesti kommentoinut. Varmaan mietin myös, että paljastanko pisteistäni liikaa (..ikään kuin sillä nyt mietittynä olisi hirveästi väliä, ja muotoilunkin voi tehdä vähemmän paljastavasti). Scorewiz ei vaan toimi kovin nätisti pikkuruudulla ja ilman näppäimistöä, joten tyydyin aina hyppäämään suoraan kunkin äänestäjän jälkeisiin tuloksiin painamalla ylänurkasta oikealle osoittavaa nuolta. Se ei näytä, mihin pisteitä meni ja kuinka paljon, joten vilkuilin vain kokonaispisteitä. Olisin käyttänyt taulukkonäkymää, mutten tiedä, miten sen saisi esiin kosketusnäytöllä (näppäimistöllä q-kirjain).
Teräsbekoni kirjoitti: 01 Helmi 2021, 08:01 Alun perin kuulin sen loppuosan Radio Suomelta vuonna 2010, mutta koska juontaja ei suostunut enää kappaleen jälkeen mainitsemaan sen nimeä, se jäi itselleni mysteeriksi.
Toi on niin inhottavaa, jos sattuu kuulemaan jonkin biisin kivan. En muista, listasiko Radio Suomi tuolloin nettiin soitettuja kappaleita, mutta radioilta voi kyllä kysyä kappaleen nimeä ja esittäjää: :joojoo:
Mikä musiikki soi ohjelmassa? | Usein kysyttyä | Yleisradio kirjoitti: Jos et löydä etsimääsi, lähetä meille kysymys palautelomakkeella. Kerro miltä kanavalta ja mihin kellonaikaan kappaleen kuulit ja kuvaile kappaletta ja sen esittäjää.
En kyllä ihan varma ole, miten löysit sen biisit.infostakaan myöhemmin.
MIH96 kirjoitti: 31 Tammi 2021, 23:07
GuoZu8 kirjoitti: 31 Tammi 2021, 23:04 P.S. Millainen raati on tulossa?
Vihjaan sanoilla: Ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua...
Hoo, virittäydynkin siis valmiiksi tunnelmaan TV- ja leffaraadissa kisailleella Saimaan Mäkikotka-kappaleella! :uujee:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Happy kirjoitti: 01 Helmi 2021, 02:04 Annoin biisillesi 0p joten olis ollut aika noloa kannattaa sinua voittoon sen enempää vaikka hostaamasi raati olis todennäköisesti ollut jotain minulle mielenkiintoista, pommitukset oli mun guilty pleasure + ilman sotaraatiasi olis tuskin ollut maailman nopeinta raatiakaan :heh:
Juu en tarkoittanut että sun ois pitäny muakin kannattaa, harmittelin vain että muilla oli äänekkäämmät kannattajat kuin mulla :niinpa: Raadin järkkääminen olisi tullut juuri nyt huonoon saumaan, joten parempi näin. Olisin joko joutunut antamaan sen pois jolloin uutta siirtosääntöä olisi noudatettu ensimmäisen kerran tai korkeintaan olisin pystynyt järjestämään jonkun raadin minimieffortilla. Mielummin panostan siihen kunnolla jos tilaisuus joskus tulee.

Hyvä, että bekoni sai selville mysteeribiisin ettei siitä tullut most_mysterious_song_ever_vol_2. Muistan itsekin 90-luvulta tollasen kauniin biisin, joka tuli Music Televisionista kerran ja en saanut sitä ylös eikä sitä soitettu enää koskaan, paitsi kerran kun olin laskettelemassa se soi hiihtohissin alapäädyssä. Olin kuitenkin kaverin kanssa ja mun oli mentävä hissiin kun en kehdannut sanoa, että jään kuuntelemaan biisiä. Ja koskaan en enää kuullut sitä uudelleen. :eiei:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Tuosta tulikin mieleeni, että Blurin Girls And Boys -musiikkivideo oli jäänyt itselleni mieleen The Voicelta, mutta vasta tämän raadin myötä sain tietooni tuon kappaleen nimen. Ehkä kaikkien aikojen mysteerisin biisi itselleni onkin siis tuo, vaikken sitä aktiivisesti ollut etsinytkään. :uujee: Ehkä sinunkin mysteeribiisisi vielä jonakin päivänä putkahtaa raateihin?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Hyvin epätodennäköistä but you never know :joojoo: Girls and Boys on itselle hyvinkin tuttu koska tuo soi ärsyttävyyteen asti MTV:lla vuonna -94, juuri samoihin aikoihin kuin Confide in me ja In your room. En edes erityisemmin pidä biisistä mutta nostalgiafiilarit sai minut nyt antamaan 14p sille :heh:
Erakkorapu kirjoitti: 01 Helmi 2021, 10:24 Menee jo vähän OT:n puolelle mutta jos New Order/Joy Division-kärpänen on päässyt puraisemaan niin kannattaa joskus tsekata myös muita 80-luvun indie/post punk bändejä. Tuo on lähes loputon aarrearkku kun sen kerran erehtyy aukaisemaan (tämä, tämä sekä tämä ovat muutamia mainitakseni albumeita joilta voisit löytää kiinnostavia kappaleita :heh:)
Kiitti vinkistä, pitääkin tsekata nuo. Toissaraadin The Cure oli myös post-punkkia mutta tosi mielelläni kuulisin sitä enemmänkin.

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1113
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Mistäköhän sitä aloittaisi? :heh: Ensinnäkin harmittaa, kun en päässyt seuraamaan ja kommentoimaan tulosten julkistusta eilen, mutta oli tuota ZOO.n menestystä erittäin hienoa seurata näin aamustakin. :tapu: Vuosi 2021 osoittautui arvelujani hankalammaksi, sillä vuotta oli kulunut vasta pari viikkoa ja iso osa artisteista tuntui olevan julkistanut uusimmat kappaleensa 31.12. :draamaa: Kulutin kappaleeni etsintään aikaa ihan kamalasti, sillä en halunnut mennä itselleni helpointa reittiä, enkä myöskään lähettää jotain juuri julkaistua jenkkihittiä. Tulin sitten kolunneeksi läpi kymmenien eri maiden uusinta musiikkia ja tulevien raatibiisieni jono kasvoi jälleen, mutta tähän kisaan ei sopivaa tuntunut löytyvän. Mikä kumma siinä on, kun yrittää hakea YouTubesta uuden musiikin listoja, niin tarjokkaat ovat tyyliin jopa vuodelta 2017. :mulk: Laskelmoin jopa ehkä hieman sitten kun viimein törmäsin ZOO.hon, sillä arvioin Avantin menestysmahdollisuuksia hyviksi. En myöskään ollut ennen tätä lähettänyt kappaletta Espanjasta, joten valinta oli selvä. Pärjään yleensä paljon paremmin, kun lähetän jotain, mikä ei ole aivan sitä mieleisintä musiikkiani. :heh: Tosin on tämäkin 5 tähtinen. :peukku:

Raadin tulokset miellyttävät usean pisteilleni päässeen sijoittuessa korkealle. Oli suuri ilo nähdä aivan uusi voittaja pitkästä aikaa. MIH96 on niin usein ollut aivan häntäpäässä, että ansaitsee todella voittonsa, vaikka voittokappale ei aivan omille pisteilleni päässyt. Innolla odotan hänen järjestämäänsä raatia.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

ratamo1 kirjoitti: 01 Helmi 2021, 11:39 Mikä kumma siinä on, kun yrittää hakea YouTubesta uuden musiikin listoja, niin tarjokkaat ovat tyyliin jopa vuodelta 2017. :mulk:
Been there. Erityisesti silloin, kun pelasin ESCforumin "uuden musiikin kilpailussa" Albanialla ja Kreikalla, tuli monesti huomattua, että nämä uutta musiikkia sisältävät listat ovat aivan häiriintyneitä. Noh, toisaalta ymmärtäähän tuon, kun varmaan aika harvassa kontekstissa tuolla julkaisupäivämäärällä nyt niin paljon väliä on kuin tällaisessa veren maku suussa kisailtavassa leikkimielisessä nettikilpailussa. :hiips:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5572
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)

Viesti Kirjoittaja Tegu »

ZOOn kappale oli kyllä hieno löytö vaikealta vuodelta. :peukku: Siitä tulikin mieleen, että kirjoitin jotain tämmöistä jo biisejä kuunnellessani, joten tässäpä postaamatta jääneet kommenttini:

1. 🇸🇪 ABBA - Does Your Mother Know ('79)
Videolla näyttää olevan tosi kiva tunnelma. Biisikin on ihan kiva, mutta jää vähän jankkaamaan.

2. 🇬🇧 New Order - Dream Attack ('89)
Mukavasti pjongahtelevaa instrumentaalia alussa. Oho, tämä jotenkin kuulostaa paremmalta nyt.

3. 🇺🇸 Backstreet Boys - Don't Wanna Lose You Now ('99)
En oikein bäkkäribuumiin ikinä päässyt (tai yrittänyt päästä) sisään, mutta onhan tämä ihan kelpo tunnelmointi. vähän imelä, mutta menköön.

4. 🇬🇧 Freemasons feat. Sophie Ellis-Bextor - Heartbreak (Make Me a Dancer) ('09)
Tämä alkumelodia jäi mieleen. Vähän jää jauhamaan samaa kertsiä, vaikka lyhyissä pätkissä tämäkin biisi toimii. Kiva tämä nostatus, mutta palaa taas samaan.

5. 🇫🇷 Suzane - Suzane ('19)
Lauletaanko tässä reivaamisesta? Kertsi ja säkeistöt ovat kuin eri biiseistä. Kertsin tummanpuhuvasta saundista pidin ehkä enemmän.

6. 🇫🇮 Eini - Kesä ja yö ('84)
Einin vanhempaa tuotantoa en olekaan tainnut juuri kuulla. Olen tosin joskus saattanut kuulla tämän biisin, mutta en ole tiennyt sitä Einin esittämäksi.

7. 🇬🇧 Ozric Tentacles - Astro Cortex ('94)
Kivaa instrumentaalitunnelmointia hyvällä rytmillä ja saundeilla. Tämäkin taitaa mennä niiden biisien sarjaan, joista ei ihan hirveästi muista mitään jälkikäteen, mutta kuunnellessa on tosi kivaa.

8. 🇨🇦 Avril Lavigne - My Happy Ending ('04)
Ai tämä oli Avril Lavignen! En selvästi ole kuunnellut muuta kuin Sk8boita, joka taisi olla hän suurin hittinsä silloin. Tämä ei ihan sille tasolle taida yltää (etenkään nostalgia-arvossa), mutta toimivaa nollaripoprokkia tämä silti on.

9. 🇸🇲 Valentina Monetta - Sensibilità ('14)
Kas, viisuedustaja. Olihan tämä sittenkin ihan mukavaa tunnelmointia. Kovin paljoa ei jäänyt mieleen, mutta tämä voisi olla kiva vaikka livenä jossain tunnelmanluojana.

10. 🇬🇧 Landscape - Einstein a Go-Go ('81)
Onpa härö video etenkin loppua kohti. Biisissä on kiva tunnelma ja ihan hauska tilutus. Kääntyyköhän tilulii kuitenkin lopulta itseään vastaan liian rasittavaksi? Ihan varma en ole, mitä tässä biisissä lopulta sanotaan. :miettii: Ei ainakaan ole liian pitkä kappale.

11. 🇫🇮 Anneli Sari - Ei mitään yksin ole ihminen ('91)
Nimi ei sano mitään, mutta esitys on oikein vaikuttava. Sanoitukseen tuli kiinnitettyä huomiota, kun se noin selkeästi laulettiin.

12. 🇫🇮 Nylon Beat - Extreme ('01)
Raadeissa on jälleen mukana Nylon Beatin biisi, jota en muista aiemmin kuulleeni. Propsit ainakin siitä, ettei ihan tunnetuimmalla ole menty. Kipale on hyvä, mutta nyt uusintakuunteluilla en ehkä sittenkään ole varma, kestääkö tämä toistoa.

13. 🇬🇧 Olly Murs feat. Rizzle Kicks - Heart Skips A Beat ('11)
Hyväntuulinen kappale. Vähän ehkä yllätyksetön, mutta sopisi hyvin radioon. On se näköjään biisit.infon mukaan soinutkin muutamia kertoja tänäkin vuonna.

14. 🇵🇹 Beautify Jankyards - Reverie ('21)
Nättiä ja rauhallista tunnelmointia. Tällaista on helppoa ja miellyttävää kuunnella. Kivoja rumpurytmejä välissä. Ei varsinaisesti jää päähän soimaan, mutta toimii silti.

15. 🇺🇸 Cyndi Lauper - True Colors ('86)
Jaa, tämän taisin kuulla Saara Aallon esittämänä vastikään Laulu rakkaudelle -ohjelmassa. Kai? Oonkohan jossain kuullut tämän aiemmin? Pitäisi varmaan kiinnittää enemmän huomiota sanoihin, koska ne vaikuttivat ihan kivoilta, vaikkei biisi muuten oikein uponnut. Video on kieltämättä tyylikäs, kun nyt sen katsoin.

16. 🇬🇧 The Chemical Brothers - Setting Sun ('96)
Oi, onpa tästä hyvälaatuinen video ikäänsä nähden! Kivaa, kun näistä tehdään laadukkaita digitointeja (mikäli lähtömateriaali antaa myöten). Aivan taattua kemikaaliveljeslaatua, vaikken edes tätä kipaletta ole ennen raatia kuullut. Tää oikein vie mukanaan raskaalla poljennollaan.

17. 🇸🇪 Emilia - Var minut ('06)
Rauhallista tunnelmointia. Laulajalla on kiva ääni, mutta ehkä joihinkin kohtiin voisi saada lisää voimaa? Ei siis tarvitse miksikään huutamiseksi mennä. Sopisi loistavasti johonkin leffakohtaukseen.

18. 🇺🇸 Katy Perry - Rise ('16)
Alussa taustan tumma biitti lupaa hyvää. No, odotin ehkä vielä möreämpää taustaa. Dramaattinen, mutta vähän laahaava.

19. 🇺🇸 Village People - Go West ('79)
Jahas, no nyt näyttää tulevan showmeininkiä. Niin tämäkö poppoo esitti YMCAn? Alku tosiaan on aika samankaltainen. No, ei tätä oikein ilman live-esitystä jaksa kuunnella, jos senkään kanssa, vaikka sinänsä hauskaa heilumista onkin. Taustalla oleva kuvio näyttää vähän Mellojen logolta.

20. 🇫🇮 Irwin Goodman - Maailma on kaunis ('89)
Wah, miten tämäkin nyt raateihin pullahti? Kuulin tämän meinaan joskus syksyllä ihan muuta kautta. Tai no oli tämäkin Laulu rakkaudelle -ohjelmassa sattumalta tässä alkuvuodesta.

21. 🇺🇸 Foo Fighters - Learn To Fly ('99)
Hassua, kuinka alun kitaroista tuli mieleen Haaveet kaatuu, mutta vaikutelma katosi nopeasti. Ihan tunnelmallinen biisi. En tunne käytäntöjä, mutta veikkaan, että oikeat lentäjät ei ikinä joisi samaa kahvia tai söisi samaa ruokaa. :hihi: Ei tämä Foo Fighersien parhaimmistoon yllä, mutta on oikeastaan toimiva rokautus, vaikka vähän toistaakin.

22. 🇬🇧 Paloma Faith - Do You Want the Truth or Something Beautiful? ('09)
Kevyesti svengailevaa tunnelmointia.

23. 🇸🇪🇺🇸 Gamma Skies feat. Mia Pfirrman - It's Over ('19)
Tämä alkoi oikein mukavasti, ja on toimiva tanssikipale. Valitettavasti jää ehkä vähän junnaamaan, mutta ehkä se ei haittaisi tyyliin tanssilattialla.

24. 🇮🇹 Miko Mission - How Old Are You? ('84)
Tämä nousi pitkin raatia, kun tässä on kivoja syntikkamelodioita ja erikoisia laulukohtia. Sinällään tämä pysyy aika yksinkertaisena koko matkan, mutta on tätä silti hauskaa kuunnella. Nyt kun videon näin, niin esityksestä en ehkä niin varma ole, mutta aina voi kuunnella pelkkää audiota.

25. 🇬🇧 Blur - Girls And Boys ('94)
Tästä yhtyeestä tainnut joskus kuullakin, mutten osaa sanoa nimetä yhtään biisiä. En ole varma, olenko tätäkään kuullut. vaikuttaa kuvastavan hyvin aikaansa, joten plussaa siitä valinnalle. Tähän kaipaisin kuitenkin vähän lisää vaihtelua tai lyhyempää kestoa (outoa, että sanoin näin).

26. 🇸🇪 Da Buzz - How Could You Leave Me ('04)
Meinasin veikata tätä ysärille, mutta meneehän tämä toisaalta nollarin puoleen väliin. Ei kai tämä ihan eurodancea ole, kun taitaa olla kitaroitakin mukana.

27. 🇹🇷 Demet Akalın - İlahi adalet ('14)
Unts unts. "DJ turn it up". :hihi: Tämä olisi varmaan voinut yhtä hyvin olla samalta ajalta kuin edellinen, tai no hmm, tuotanto taitaa jo sittenkin erota tuosta ajasta. Hitusen jauhaa tätä kertsiä, jonka laulutyylistä en niin tykkää.

28. 🇬🇧 Camel - Landscapes ('81)
Ai joo, raadin toinen maisemakappale, ja molemmat ovat peräti samalta vuodelta. En välttämättä olisi huomannut ilman Queenin kommenttia. Kappaleena tämä on kaunista tunnelmointia. Happyn unisoittolista kuulostaa kivalta idealta. Tämän rauhoittavan teoksen voin hyvinkin kuvitella sellaiselle. Jossain vaiheessa muuten mietin, että kuuntelisin raatikappaleet ensimmäistä kertaa nukkuessa siten, että biisit lähtisivät soimaan keskellä yötä. :heh:

29. 🇪🇸 Reincidentes - Móntate una estafa ('91)
Höh, tämän musiikkivideo olisi ollut hauska nähdä. Kansikuva näyttää aika kuumottavalta, mistäköhän ihmeestä nämä laulaa? Niin siis muusta kuin kertsin "Niin monta möykkäystapaa! JA MÖRKÖBASSOO!". Ahaa, vilkaisin sanoja konekääntäjän läpi. Piti vilkaista Wikipediasta viitattuja henkilöitä, koska en tunnistanut ketään. Näköjään pientä kritiikkiä kenties kyseenalaisin keinoin rikastuneita heppuja kohtaan.

30. 🇺🇸 Tool - Schism ('01)
Tool on jäänyt mulle tuntemattomaksi bändiksi, vaikka välillä nimi onkin tullut vastaan. Kiva päästä tutustumaan raatikappaleen muodossa, ja ensivaikutelma on oikein positiivinen. Aika vaikeaksi musiikiksi tätä on jossain taidettu sanoa, mutta jotain kiehtovaa tässä on.

31. 🇲🇩 Dan Balan - Лишь до утра ('11)
Alun melodia vie aina mukanaan! Jotenkin kaihoisan toimiva kappale.

32. 🇪🇸 ZOO - Avant ('21)
Jeaa, tämä on kiinnostava löytö näin tuoreista kappaleista! Tunnelma ja saundit ovat kohdallaan, ja erityisen paljon pidän espanjankielen soljumisesta. Kivaa lausuntaa. Ah, tässä on tekstitkin! Joskin en tiedä, haluanko katsoa videota.. Okei, ei se ollutkaan niin paha. En ehkä ihan täysin kärryille päässyt tekstien pohjaltakaan.

33. 🇩🇪 Nena - Mondsong ('86)
Kertsin korkeat niekautukset muistuivat mieleen heti, kun kappale alkoi. Ai tässäkin on tekstit. Kiva tunnelma yhdessä videon kanssa. Ilman videota saattaa jäädä vähän taustalle.

34. 🇯🇵 Favorite Blue - Ai Yorimo Hageshiku, Dare Yorimo Itoshiku ('96)
Kiva nähdä vaihteeksi Japanilaistakin musiikkia tässä raadissa. Ihan hauska tanssipoppis. "This is my love for you.." Video on hauska. Haha, kitarasoolon olin unohtanut aiemmilta kuunteluilta. Pirteä biisi kokonaisuudessaan.

35. 🇮🇹 Modà - Malinconico a metà ('06)
Yllätyin katselukerroista videoon nähden, mutta ei tämä taida olla alkuperäinen. Voisi toimia parhaiten juurikin livemusiikkina. Kyllähän tämä saa rytmeillään hieman keinahtelemaan.

36. 🇺🇸🇵🇷🇨🇺 CNCO - Para Enamorarte ('16)
Pirteä biisi. Toimisikohan paremmin liveversiona, kun studiona meinaa ehkä hieman jäädä tasapaksuksi? Otetaan nyt joku ekana vastaan tullut live. No jaa, hieman eri sävyjä löytyy äänestä. Vähän tuli jalkapallobiisit mieleen.

37. 🇫🇮 Juliet Jonesin Sydän - Paratiisiin ('96)
Tässä on kivaa tunnelmaa säkeistössä, mutta paratiisin loputon toisto syö tehoa.

38. 🇳🇱 Riva feat. Dannii Minogue - Who Do You Love Now ('01)
Tässä on heti kiva biitti. Aika nostalginen tunnelma, vaikken muista juuri tätä kappaletta kuulleeni.

39. 🇫🇮 Battle Beast - Touch In The Night ('14)
Ai tämä olikin Battle Beastia. Kappale alkaa mukavasti, mutta jokin tässä ei vain uppoa loppuun asti. Vähän sama fiilis taitaa olla myös muiden yhtyeeltä kuulemieni kappaleiden kanssa.

Vastaa Viestiin