Levyraati 99: Levyraati

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Serduchka kirjoitti: 01 Kesä 2022, 16:08 Jollain tapaa hieman yllättävää, etteivät mitkään biisit ole vielä päätyneet tasapisteisiin. :raaps:
Haa, kiinnitin tähän samaan muuten huomiota tuossa tauon tienoilla. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

[20] :finland: Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en

1️⃣ Bomboclaat: ”parempi etten sano mitään :(

2️⃣ sziget: ”Hieno laulaja, ikävä biisivalinta. Loputtomiin itseään toistava melodia, Aznavourinkin jätin pisteittä raadissa 31. En kaivannut vanhaa raatikappaletta, Heinoselta löytyisi muutakin.”

3️⃣ Timoteus: ”Muistelin tämän juuri olleen raadissa, mutta eipä ollutkaan, kun vaihdettiin pois. En pidä tällaisesta crooner-laulutyylistä yhtään. Liian samettista, vaikka onkin taidokasta.”

3️⃣ MuumiAnkka: ”Hitaampaa iskelmää. Tämäkin sopisi Järviradioon. Aika unetta..pyyh……”

3️⃣ granaattiomena: ”Tapsa taitaa luulla vähän liikoja itsestään, kun on julkaissut 20 hittiä – levyn. Minä en nimittäin tiedä niistä yhtäkään. Aika tavanomaista Suomi-melankolisointia.”

3️⃣ Rousku: ”Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en: Biisi oli tosiaan mukana jo raadissa 31, mutta eri esittäjällä Charlez Aznavourin (tämä live), mutta jätinpä sen silloin pisteittä.Ehkä en pidä siitä, miten sävelmässä toistetaan melkein samaa melodiaa samalla rytmillä moneen kertaan, vähän eri korkeudelta ja eri soinnuin vain?”

4️⃣ jiiii: ”Ihan kaunis rallatus, mutta eipä tässäkään mitään kummallista tapahdu.”

4️⃣ Happy: ”Ei mun juttuni mut välittyipä tästä silti lämmin tunnelma. Voisi hyvin sopia sellaisen elokuvan musiikiksi jossa käytäisiin läpi Suomen entisaikaa :joojoo:

4️⃣ S-Tyyppi: ”Vanhempaa iskelmää. Kaunista toki, mutta vähän kuivakkaa.”

4️⃣ Fabian: ”Äitini suosikkiartisteja. Lapsena tullu kuunneltua ihan tarpeeks kyllä. Radion musatoiveohjelmien vakiotoiveita. Aina kun tän kuulee niin oon sillain et ihan kiva biisi mut ois sitä ny jotain muutaki voinu toivoo. En vaihda kanavaa jos sattuu soimaan mut ei tätä oma-aloitteisesti tuu kuunneltua.”

4️⃣ Saturnus Psycho: ”Kun kuuntelin tämän niin ensimmäinen vaikutelmani oli, ettei muhun kolahda tällaiset kipaleet joita mummi kuuntelee. Ihmettelin niin paljon joskus nollarilla kun mummi meni ostamaan Tapio Heinosen levyn, vaikka vaihtoehtona olisi ollut kaikenlaista hienoa Anna Erikssonista lähtien.
No, joka tapauksessa jouduin kuuntelemaan tämän uudestaan ja pakotin itseni olemaan ajattelematta mummia tämän aikana. Kuuntelin biisin kolme kertaa, enkä silti oppinut tykkäämään. Hieno ääni äijällä silti!”

5️⃣ Celda: ”Taas nättiä tunnelmointia. Kaunis ja nostalginen melodia.”

5️⃣ Requel: ”Kyllä tällainen biisi kaipaisi tehosoittoa jo lapsesta saakka. Näin ensikertakuuntelulle tämä kuulostaa ihan levyn täytebiisiltä. Mutta kyllä näissä iskelmäfiilistelyissä on aina jotain sen verran hellyttävää, että se pääsi tylsemmän pään maksimipisteille.”

5️⃣ jdjj22: ”Kukakohan tämän lähetti :viaton: Mutjuu, en innostu biisistä enkä tulkinnasta. Toki tässä joukossa ehkä silti parempaa puoliskoa.”

5️⃣ Viiksivallu: ”Karismaattinen kaveri tämä Heinonen. Kappale vaan on aika mitäänsanomaton ja ajan hampaan kalvama.”

5️⃣ ratamo1: ”Kuulostaa kappaleelta ensimmäisiltä viisuvuosikymmeniltä. Tätä kyllä kuuntelee ihan mielellään, mutta ei tempaise mukaansa siten, miten toivoisi. ”

5️⃣ MIH96: ”Hieman tylsähkö, mutta tunnelmallinen. Sukunimikaimani lauluääni on sopivan rouhea. Ei ole oikein kuppini teetä.”

5️⃣ Aleksi: ”Kuuluu niihin kappaleisiin, joita en osaisi nimetä, mutta jotka tunnistan. Ikivihreä, jolle on pakko antaa jonkin verran tunnustusta.”

5️⃣ Teräsbekoni: ”Tällaista koirankuonolaismusaa... Tämäkin olisi voinut olla Radio Kajauksen soittolistalla – vaiko sittenkin Järviradion..? Biisissä on viehättävä tunnelma, joka sopisi hyvin vaikka kesäyön taustalle. Vaarana kuitenkin on, että tämä kappale soljuu läpi korvien, jos siihen ei keskity tarpeeksi.”

5️⃣ Serduchka: ”Perään lisää suomi-iskelmää. Tämä ei ihan ole sitä minulle mieluisinta genressään. Huonolla tavalla hieman melankolinen kappale.”

6️⃣ UFOPOLI: ”Kovin erilaisella iskelmäosastolla jatketaan. Tämä herättää välittömät Matti Järvinen -ajatukset, mutta, kuten moni edellä, tämäkin taitaa olla väärässä kisassa, koska vaikka tällä varmasti on useita kannattajia, vastustajiakin löytynee.”

6️⃣ akuankka13: "Ihan kelvollista Suomi-melankoliaa."

7️⃣ Spartan kuningas: ”Yllättävän mukiinmenevä ja kaunis tsipale. Ei paha, jäbät!”

7️⃣ GuoZu8: ”Lempeää bossa novaa. Musiikkimakuni on yleensä liian nuori näihin pölyttyneisiin 70-luvun iskelmiin, mutta tämähän on aivan ihana. Onko tämä alkujaan Charles Aznavouria?”

7️⃣ Ankanpää: ”Ja tällä biisillä ne Järviradion kuuntelijat voivat sitten rauhoittua. Samettinen ääni kuulostaa korvaan oikein mukavalta.”

7️⃣ CottonJoel

8️⃣ Tegu: ”Olin näköjään kuullut ja tähdittänytkin tämän jo ennen raatia? Hämmentävää, onkos tämä sitten kilpaillut jossain raadissa sellaisenaan, mutta eksynyt uudelleen mukaan? Joka tapauksessa toisto tuntui toimivan, koska nostin arvosanaa kolmesta tähdestä neljään tähteen. Jostain syystä nyt vertasin tätä kappaleeseen 34 (Klaani-balladiin), josta en oikein pitänyt. En edes tiedä, voiko näitä varsinaisesti verrata, mutta molemmissa on tämmöistä aika pienimuotoista suomenkielistä tarinankerrontaa. Jaa-a, otappa sitten minusta selvää. Katsoin muuten, mistä tämä oli tuttu, ja näköjään biisi ehti hetken kisata 98-raadissa, mutta se pitikin vaihtaa pois.”

8️⃣ Jufo: ”Melankolisuuteen taipuvainen kaverini soitti tätä useaan otteeseen viime kesänä järven rannalla piknikillä. Olen vähän huolestunut, jos nelikymppinen jätkä kuuntelee vain tällaisia ja kaiholla muistelee, kuinka nuorena oli kaikki paremmin. Toivoisin, että siinä iässä olisi vielä elämää jäljelläkin eikä pelkkää kaihoa menneistä vuosista.”

8️⃣ Hanhis: ”Haiseva huussipieru vai lempeä tuulen hipsutus... Melankolinen, keinuttava... mutta just nyt en ihan jaksa. Vai jaksanko sittenkin... en tiedä... sitä tiennyt en... tätäkään tiedä en... okei, onhan tää aika ihana.”

9️⃣ Taikahuilu: ”no nyt tulee romualdon tavaraa, hyvä hyvä. upea ääni, kaunis melodia, varmaankin lainattu ulkomailta. pisteitä pisteitä.”

9️⃣ Erakkorapu: ”Tällainen vanhempi iskelmä sen sijaan toimii toisinaan ihan hyvin. Kai tämä iskelmäksi lasketaan? Miellyttävä ääni. Haluan kuulla tämän uudestaan. ”

🔟 Koirankuonolainen: ”Aaaah, nyt saatiin tämä raatiin! Heinosen ääni on silkkaa samettia. Aivan liian varhain keskuudestamme poistui hän. Charles Aznavourin klassikon hienoutta ei ensinkään tajuttu, kun osallistuin sillä vanhusraatiin. Toivottavasti tämä saisi nyt enemmän ymmärrystä osakseen. Ehkei tämä teema puhuttele nuorempaa väestönosaa, mutta olen itse tykännyt tästä kappaleesta aina. Ehkä olen vanhana syntynyt. Ja siis liian vanha enkä suinkaan liian nuori kuuntelemaan edellisen kaltaista uudempaa suomalaista iskelmämusiikkia.”

🔟 Pete: ”Ihan uusi sävelmä minulle. Hieno ääni ja tulkinta. Ranskalainen biisi näköjään.”

0️⃣ TomppaJr: ”Noniin, nyt se sitten on täällä. Kiitos nyt hänelle, joka sen lähetti. Onhan se ihana.”

Pisteitä yhteensä: 182

227 | :lithuania: Iglė - Iš jausmo (UFOPOLI)
218 | 🇵🇷:cuba::fr: Residente & Ibeyi - This Is Not America (Happy)
207 | :jp: May'n - Scarlet Ballet (Celda)
201 | :de: Maxim - Meine Soldaten (Viiksivallu)
199 | :uruguay: No Te Va Gustar ft. Julieta Venegas - Chau (sziget)
198 | :finland: Heidi Kyrö - Portti sydämeen (WildDance)
195 | :ireland: Seo Linn - Soilsiú an Lae (jdjj22)
194 | 🇿🇦 Matthew Mole - Take Yours (Hanhis)
190 | 🇳🇿 No Wyld - ODYSSEY (ratamo1)
189 | :kr: Yisabel - My Eden (jiiii)
185 | :it: Valeria Rossi - Tre Parole (Ankanpää)
184 | :us: Brenda Lee - Fly Me To The Moon (Requel)
182 | :finland: Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en (TomppaJr)
181 | :jp::armenia::us: Stephanie Topalian - Because of You (GuoZu8)
177 | :norway: Hagle - Felleskjøpet-dress (MuumiAnkka)
173 | :uk: Dodie - She (Timoteus)
168 | :fr: Martin Dupont - He Saw the Light (akuankka13)
166 | :us: Stevie Nicks - Stand Back (Jufo)
164 | :it: Max Gazzè, Carl Brave - Cristo di Rio (Spartan kuningas)
160 | :us: melodysheep - The Quantum World (Tegu)
Qaj.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jeee, parempi pistesaldo kuin odotin. :uujee: Kiitos kiitos.
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12862
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Oman biisini vuoro lähestyy. Hieman kehno vastaanotto ollut, että en odota Gagalta nyt suuria, mutta toivottavasti ei nyt ihan viimeisillekään sijoille jää.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

[21] :us: Night Club - Candy Coated Suicide

1️⃣ Spartan kuningas: ”Candy coated suicide kelpais kyllä tän biisin jälkeen – tosin ilman sitä karkkipäällystettä.”

1️⃣ MuumiAnkka: ”Loistavaa! Tältä kuulostaa musiikki, joka yksinkertaisesti on paskaa. Olen pahoillani, mutta näin se vain nyt on. Kamalat soundit, kamalaa laulantaa. ”

3️⃣ UFOPOLI: ”Tässäkin on jotain minkä yhdistän mielessäni levyraateihin. Ehkä synkkä ja elektroninen jotenkin edustaa raatien henkeä.”

3️⃣ ratamo1: ”Ei tämäkään nyt oikein iske. Laulanta ja kappale on hieman puistattava. ”

3️⃣ Ankanpää: ”Kuulostaa Lidl-versiolta Britney Spearsin ”Oops I did it again” -biisiltä.”

3️⃣ Bomboclaat: ”hävettää ajatuskin siitä että jäisin kiinni tämän kuuntelusta”

3️⃣ Aleksi: ”Mehevät taustat, mutta olen saanut tarpeekseni eläimiksi pukeutuvista ihmisistä musiikin saralla. SubWoolfer riitti.”

3️⃣ S-Tyyppi: ”Hmm, ei nyt kovin kummoinen.”

4️⃣ Hanhis: ”TUM TUM. Synkkää, teatteria, tietoista, tosissaan, uskottaava... siitä en tiedä. En ole ihan varma, mitä minun kuuluisi tuntea, mihin biisi tahtoisi minut johdattaa. Nyt jään harmillisen kauas ruumishuoneista ja hautausmaan hämärästä, on vähän liian valoisaa, haisee enemmän mansikat kuin veri.”

4️⃣ granaattiomena: ”Asenteikkaasti pukeutunut laulaja näyttää siltä, että hänen tarjoamat karkkinsa ovat myrkytettyjä. Biisi vaan oon niin säyseä, ettei sillä myrkyllä kuolisi kärpänenkään.”

4️⃣ Erakkorapu: ”Hmm, tämä ei ainakaan jätä neutraaliksi. Jotenkin häiritsevä, en ole varma onko sitä hyvällä vai huonolla tavalla. Vaatii toisen kuuntelun ennen kunnollisen mielipiteen muodostamista.”

4️⃣ Rousku: ”Night Club - Candy Coated Suicide: Ollaanpas sitä nyt aggressiivisia. Junnaa, junnaa.”

5️⃣ Happy: Jo on homssuinen tyttö ja mitkä ihmeen turrifantasiat tässä on taustalla??
Biisi on ihan tarttuva, tästä tyylistä & genrestä tulee mieleen vuos 2009. Taustat on mehevät.”

5️⃣ TomppaJr: ”No nyt on vähän hankala arvioitava, koska tykkään tämäntyylisestä pörisevästä ja elektronisesta tanssimusiikista, mutta tässä kappaleessa puuttuu se kappale nyt ihan kokonaan! Genreansioin jonnekin asti, siitäkö tässä on kyse?”

5️⃣ MIH96: ”Tällainenkaan musiikki ei ole minua varten. Tässä on useampiakin ärsyttäviä asioita, kuten laulajan ulkonäkö, ääni ja sovitus. Keskinkertaisen ja huonon välimaastoa.”

6️⃣ Celda: ”Psykedeelisyys on kappaleen parasta antia, mutta itseääntoistavuus syö intoani kappaleeseen.”

6️⃣ Requel: ”Karkeilla koristeltu tosiaankin, sillä fiilis voisi olla omaan makuuni enemmänkin luokkaa ranteet auki.”

6️⃣ akuankka13: ”Piristävä emopopahdus. Vähän tekee tiukkaa, kestääkö mielenkiinto koko kappaleen ajan.”

6️⃣ Serduchka: ”Narisevaa elektrosaundia. Kertosäkeistössä on mukavasti ideaa. Tulee mieleen takavuosien Mellot. Vähän jotain sen suuntaista tässä on. Ei vaan pääse ihan täysillä vauhtiin missään vaiheessa.”

6️⃣ CottonJoel: ”Kappaleen soundi on miellyttävä, mutta jotain puuttuu.”

6️⃣ Saturnus Psycho: ”Mä olisin niin kussut hunajaa tälle joskus 2009-2010, kun tykkäsin kaikesta tällaisesta. Mitä mulle on tapahtunut, kun en enää innostu samalla tavalla? Pitääkö nyt värjätä hiukset siniseksi vai mustaksi?”

7️⃣ GuoZu8: ”Tämän genreksi voi nimetä ”synthpunkin”. Tai onko ”electropunk” sittenkin parempi nimi?”

7️⃣ Tegu: ”Särisevät taustat iskevät voimakkaasti heti alusta ja herättävät halun kuulla lisää. Biisi paljastuu lopulta aika poppikseksi, mutta koukkuineen omaan makuun varsin toimivasti toteutettuna. Sanoitus ei erityisemmin innosta, mutta menköön tällä kertaa. Onneksi ihan koko biisi ei ole kähinähenkäilyhönkimistä. Lievä yksitoikkoisuus aavistuksen varjostaa kokonaisuutta.”

7️⃣ Jufo

8️⃣ jdjj22: ”Jaa noinkin uusi biisi, kuulosti vanhemmalta matskulta. Vihdoinkin jotain päräyttävää! Tähän yökerhoon voisin mennäkin.”

8️⃣ jiiii: ”Onpa kammottava musiikkivideo, hyvä ettei yöuniaan menetä. Itse biisi sopisi myös johonkin Halloween-bileisiin, ihanan hytkyttävä kipale kokonaisuudessaan.”

8️⃣ Viiksivallu: ”Kamapäinen Liisa eksyi ihmemaahan. Aika synkänpuoleinen ja vääntyy jopa vähän campiksi.”

8️⃣ Timoteus: ”Yrittääkö video olla karmiva vai koominen? Ilmeisesti molempia. Jotenkin se onnistuukin molemmissa. Onnistuminen pitää palkita pistein, vielä kun biisi onnistuu luomaan saman vaikutelman musiikillisesti.”

8️⃣ Koirankuonolainen

8️⃣ Pete: ”Erikoinen imu tässä. Koneäänistä tykkään.”

9️⃣ sziget: ”Horror, horror! Psyko-Liisa Ihmemaassa. Onnistuin yllättämään itseni, kun luontainen ensi-inhoni kääntyi tämän kohdalla nurinperin.”

9️⃣ Teräsbekoni: ”Tällaista saturnuspsychomusaa... Intron perusteella olisi kyllä voinut olla minunkin biisini – ainakin siihen asti, kunnes nainen avasi suunsa. :heh: En itse älyäisi kuvittaa tällaista musiikkia näin ällöpinkisti, mutta pelkästään kuunneltuna tämä ei ole ollenkaan huono! Soundimaailma on just eikä melkein, ja sävellyksessäkin oli ihan kunnianhimoa. Löytyisiköhän tältä esittäjältä vielä parempaakin matskua?”

🔟 Fabian: ”Räväkän rapsakka popitus. Ehdottomasti raadin parhaimmistoo.”

0️⃣ Taikahuilu: ”no nyt törähtää, sokerit pomppaa pilviin. tykkään tykkään maaginen konesoundi. voisi olla vähän nopeampi ja kasvaa loppua kohden, nyt kokonaisuus jää hieman laahaavaksi. kiva video. tähän jää kyllä koukkuun kuin Arnoldsin kinuskimunkkiin.”

Pisteitä yhteensä: 184

227 | :lithuania: Iglė - Iš jausmo (UFOPOLI)
218 | 🇵🇷:cuba::fr: Residente & Ibeyi - This Is Not America (Happy)
207 | :jp: May'n - Scarlet Ballet (Celda)
201 | :de: Maxim - Meine Soldaten (Viiksivallu)
199 | :uruguay: No Te Va Gustar ft. Julieta Venegas - Chau (sziget)
198 | :finland: Heidi Kyrö - Portti sydämeen (WildDance)
195 | :ireland: Seo Linn - Soilsiú an Lae (jdjj22)
194 | 🇿🇦 Matthew Mole - Take Yours (Hanhis)
190 | 🇳🇿 No Wyld - ODYSSEY (ratamo1)
189 | :kr: Yisabel - My Eden (jiiii)
185 | :it: Valeria Rossi - Tre Parole (Ankanpää)
184 | :us: Night Club - Candy Coated Suicide (Taikahuilu)
184 | :us: Brenda Lee - Fly Me To The Moon (Requel)
182 | :finland: Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en (TomppaJr)
181 | :jp::armenia::us: Stephanie Topalian - Because of You (GuoZu8)
177 | :norway: Hagle - Felleskjøpet-dress (MuumiAnkka)
173 | :uk: Dodie - She (Timoteus)
168 | :fr: Martin Dupont - He Saw the Light (akuankka13)
166 | :us: Stevie Nicks - Stand Back (Jufo)
164 | :it: Max Gazzè, Carl Brave - Cristo di Rio (Spartan kuningas)
160 | :us: melodysheep - The Quantum World (Tegu)
Qaj.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3215
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

No nyt on ekat jotka on keskenään tasoissa!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42017
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Erakkorapu kirjoitti: 01 Kesä 2022, 13:58
:us: The War On Drugs - Holding On (Erakkorapu)
Mainitaan tästä nyt sen verran että kyseinen biisi on ollut jonossa suunnilleen yhtä kauan kuin olen raateihin osallistunut. Tämä raati vaikutti viimein luontevalta hetkeltä käyttää kyseinen biisi, joskin jälkikäteen tarkasteltuna tässä kattauksessa olisi ehkä toiminut paremmin jokin pykälää, kenties jopa kahta räväkämpi biisi :miettii:
Joo, olisi ainakin minulle saanut olla räväkämpi. Olen usein tykännyt biiseistäsi, mutta tämä oli aika mitäänsanomaton normipoppis. Ehkä yllättävin biisi-lahettäjäcombo (joita arvasin neljä oikein). Mutta saahan sitä välillä kokeilla jotain muutakin kuin mitä yleensä.

(Niin ja ne oikein arvaamani olivat Spartan kuningas, Happy, Tegu ja Koirankuonolainen. Kaikki lähettivät ihan normaalia omaa musaansa.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

[22] :us: Lady Gaga - Hold My Hand

1️⃣ jdjj22: ”Kappas, Gagaa ei olekaan näkynyt raadeissa hetkeen. Olisi saanut jäädä tämä paluu tekemättä. Muodollisesti pätevä biisi, muutoin tyhjääkin tyhjempi.”

1️⃣ Tegu: ”Mahtipontiseksi paisuva balladi, jossa halutaan kovasti pitää kädestä kiinni, ja kitarat ja lentokoneet saavat kyytiä. Jostain syystä kiinnitin huomiota erityisen laahailevasti, mutta voimakkaasti iskevään taustarytmiin. Jälleen musiikkigenreä, johon en oikein ole ikinä päässyt sisään, vaikka raadeissa siedätyshoitoa saakin silloin tällöin. Tällaisista tulee väkisinkin mieleen jonkinlainen leffakohtaus, joka tässäkin vaikuttaisi olevan pohjalla. Joo joo, tiedän, että palaan aina näihin kohtauksiin vähän yksitoikkoisesti.”

1️⃣ akuankka13: ”Voi Gaga, mihin onkaan sinun särmäsi kadonnut.”

1️⃣ Timoteus: ”Olinkin ihmetellyt, miksi somekuplassani on viime aikoina höpisty niin paljon niin vanhasta elokuvasta kuin Top Gun. Tästä vasta tajusin, että leffaan on tehty jatko-osa. Biisi on niin kliseinen, ettei uskoisi Gagaksi. Joskus hän oli rajoja rikkova. Toimii varmaan leffan kontekstissa.”

1️⃣ Taikahuilu: ”no nyt putosin pilven reunalta maahan että mätkähti. kamala steriili jenkkipurkka vaikka gaga laulaa osaakin. tom gruisea en jaksa edes katsoa, pilaa viimeisetkin tunnelman rippeet. roskiin.”

1️⃣ Fabian: ”Lady Gaga on tehny paljon hyvää musiikkia. Tää ei oo sitä kyllä. Vetelä jollotus.”

1️⃣ Pete: ”Yllättävän hyvä tämäntyyppinen biisi Lady Gagalta. Harmi, että Tom Cruise pilaa kaiken. Hän on harvinainen tyyppi, jonka kaikkia tekemisiä olen jo usean vuoden ajan boikotoinut skientologian tukemisen vuoksi. :niinpa:

2️⃣ Happy: ”Edellinen biisi ois muuten hyvin voinut olla hyvin joku Lady Gagan alkuaikojen hylätty demobiisi :mrgreen:
Mut joo Gaga on ihan raikkaasti onnistunut päivittämään tyyliään, tosin hänen nykybiisinsä ovat liian silloiteltuja makuuni, kuten tämäkin: ihan miellyttävä mut aika persoonaton: vois olla hyvin nykyajan mellobiisi.”

2️⃣ sziget: ”Vaisua. Kai tästä edes maksettiin hyvin? Lady Gaga oli uskomaton House of Guccissa. Saisi näytellä enemmän. Varmaan Top Gun on laadukas lajissaan, itse en ole nähnyt vanhaa enkä uutta.”

2️⃣ granaattiomena: ”Surullista miten Gagakin on alentunut tekemään tällaista yhdentekevää tapettia. Ensi vuonna voisi sitten vaikka osallistua Melloihin tai Maltan viisukarsintaan, koska sinne tämä kappale sopisi hyvin.”

3️⃣ Hanhis: ”Lady Gaga. <3 Biisi ei ole kuitenkaan millään tavoin kiinnostavinta, taitavinta, innostavinta Gagaa, ei sitten millään. Liian amerikkalainen kappale, liian Speechless. ”

3️⃣ Teräsbekoni: ”Tällaista aleksimusaa... Artisti ainakin on tuttu ja omasta mielestäni ehkä jo parhaat päivänsä nähnyt, mutta kaipa tämä biisi uunituoreena julkaisuna menee. Paljon miellyttävämpi tapaus kuin esimerkiksi yliarvostettu Shallow, ja kappale onnistuu taiteilemaan mahtipontisuuden rajoilla menemättä kuitenkaan överiksi, mikä ei ole leffamusiikille aina itsestäänselvyys.”

3️⃣ Rousku: ”Lady Gaga - Hold My Hand: Olen luullut, että Gaga tekisi mielenkiintoisempaa musaa, mutta tämähän oli ihan perus vain.”

4️⃣ MuumiAnkka: ”Johan on paisuttelua. Vähän tällaista väkisin vääntämistä. Ollaan niiin mahtipontisia. Älä luovuta! Ei nyt ihan lähre.”

4️⃣ Ankanpää: ”Gagan pitäisi pysyä niissä Bad Romancen ja Poker Facen tyylisissä bängereissä. Balladit eivät uppoa.”

4️⃣ TomppaJr: ”Lady Gaga on kyllä jännä artisti, koska en ole vuosiin tykännyt häneltä oikein mistään. Ainoastaan ne kliseehitit vuosien takaa ottavat jalan alle. Tämäkin nyt on tämmönen ihan tympeä jollotus.”

4️⃣ CottonJoel: ”Kappaleella on omat hetkensä, mutta muuten melko mitäänsanomaton.”

5️⃣ Bomboclaat: ”menettelee! tiedän kyseiseltä artistilta pari parempaakin biisä”

5️⃣ Aleksi: ”Top Gun ei ole ikinä päätynyt ruutuuni. Ehkä pitäisi. Kappaleena hyvä, joskin voisi olla parempi. Tuli sellainen tunne, ettei ole tuotettu ihan loppuun asti.”

5️⃣ Koirankuonolainen

5️⃣ Serduchka: ”Rakastan Gagaa ja tulkintojaan. Tämä uusi tuotanto ei valitettavasti nyt iske. Liian raskassoutuinen kappale. Arvostan periaatteessa sitä, että hän tekee hyvin erilaisiakin musiikkia. Lahjakas artisti, joka ei tyydy yhteen muottiin.”

6️⃣ UFOPOLI: ”Kun kuulin tämän olevan olemassa, totesin, että voisin mennä kuuntelemaan, mutta eiköhän tilaisuuksia pian tule jokaisessa kisassa. Raati näemmä ehti ensimmäisenä. Onhan tämä pätevä, ja varmasti voittaa kisan jos toisenkin, mutta tämä se ei liene. Ehkä kuuntelisin mieluummin alkuperäisen Top Gunin soundtrackia.”

6️⃣ ratamo1: ”Oho! Uudempaa Gagaa. Hänellä on kyllä aivan eri tyyli kappaleissaan nykyisin uransa alkuun nähden. Ilmeisen toimiva ratkaisu ollut. Tällaiseksi balladiksi kuunneltava. Ei kuitenkaan säväyttänyt täysillä. ”

6️⃣ Erakkorapu: ”Arvostan Lady Gagaa valtavasti laulajana, mutta kappaleensa eivät ole koskaan kauheasti henkilökohtaisesti puhutelleet. Tästä kyllä sinänsä pidin enemmän kuin monesta muusta artistin biisistä.”

7️⃣ Spartan kuningas: ”Hieno biisi, Gaga uudistanu itteensä kaiken kaikkiaan onnistuneesti.”

7️⃣ Viiksivallu: ”Gaga ei petä, talenttia piisaa yhä vaan. Dramaattinen voimaballadi, muttei kuitenkaan lipsahda ylidramaattiseksi ”

7️⃣ Jufo: ”Tämän teemainen kappale sopii kuin nakutettu Suomen natokiimaan. Pidän tällaista patrioottisuutta ja sotateknologialle runkkaamista vähän vastenmielisenä. Kappaleeseen liittyvää leffaa en ole vielä nähnyt, biisi on ihan ansiokas suureleinen tuotanto.”

8️⃣ Celda: ”Tässä on voimabiisi jos jossakin. Uudempi Gaga on ollut itselleni vähän kaksijakoinen pakkaus, mutta tästä tykkään. Tempo on juuri sopiva tällaiseen biisiin.”

8️⃣ GuoZu8: ”Lady Gaga on ollut viime vuosina aidompi kuin koskaan aiemmin ottaen huomioon hänen pinnalliset alkuvuotensa. Ihana voimaballadi, muttei tarpeeksi koskettava.”

8️⃣ S-Tyyppi: ”Nätti ja piiitkästä aikaa hyvä biisi Gagalta.”

8️⃣ Saturnus Psycho: ”Tässä taas yksi todiste siitä, että Lady Gagalla on Midaan kosketus. Kaikki mihin hän koskee muuttuu kullaksi. Tai no, ei ihan kaikki - paska nyt ainakin on paskaa vaikka sen miten yrittäisi kullaksi värjätä, ja tästä Alejandro on erinomainen todiste.
Joka tapauksessa, jos tämä olisi jonkun vähemmän valovoimaisen artistin biisi, en muistaisi tästä mitään, mutta Lady Gaga kahlitsee aina kuuntelemaan.”

9️⃣ Requel: ”Leidi Gaga taitaa näköjään jotain vielä nykypäivänäkin! Enemmän kuin pätevä voimaballadi ja sen enempää liioittelematta sanon vain sen, että yksi hänen parhaita biiseistään niistä mitä olen kuullut. Monipuolinen artisti!”

🔟 jiiii: ”Ah, tätä biisiä olen kuunnellut sen julkaisusta asti repeatilla. Kaiken kaikkiaan täydellinen biisi varustettu täydellisellä artistilla <3

0️⃣ MIH96: ”Oma kappaleeni. Ehdokkaakseni valikoitui tämän kuun alussa julkaistu Lady Gagan uusin single, jonka voi kuulla elokuvan Top Gun: Maverick soundtrackilla.”

Pisteitä yhteensä: 148

227 | :lithuania: Iglė - Iš jausmo (UFOPOLI)
218 | 🇵🇷:cuba::fr: Residente & Ibeyi - This Is Not America (Happy)
207 | :jp: May'n - Scarlet Ballet (Celda)
201 | :de: Maxim - Meine Soldaten (Viiksivallu)
199 | :uruguay: No Te Va Gustar ft. Julieta Venegas - Chau (sziget)
198 | :finland: Heidi Kyrö - Portti sydämeen (WildDance)
195 | :ireland: Seo Linn - Soilsiú an Lae (jdjj22)
194 | 🇿🇦 Matthew Mole - Take Yours (Hanhis)
190 | 🇳🇿 No Wyld - ODYSSEY (ratamo1)
189 | :kr: Yisabel - My Eden (jiiii)
185 | :it: Valeria Rossi - Tre Parole (Ankanpää)
184 | :us: Night Club - Candy Coated Suicide (Taikahuilu)
184 | :us: Brenda Lee - Fly Me To The Moon (Requel)
182 | :finland: Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en (TomppaJr)
181 | :jp::armenia::us: Stephanie Topalian - Because of You (GuoZu8)
177 | :norway: Hagle - Felleskjøpet-dress (MuumiAnkka)
173 | :uk: Dodie - She (Timoteus)
168 | :fr: Martin Dupont - He Saw the Light (akuankka13)
166 | :us: Stevie Nicks - Stand Back (Jufo)
164 | :it: Max Gazzè, Carl Brave - Cristo di Rio (Spartan kuningas)
160 | :us: melodysheep - The Quantum World (Tegu)
148 | :us: Lady Gaga - Hold My Hand (MIH96)
Qaj.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Voi kakkaparkaa. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3215
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Saadaanko me taas liettualainen voittaja?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2374
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Voi MIHiä ja Lady Gagaa. En ole vielä käynyt katsomassa uusinta Top Gunia vielä.
🇫🇮👖🥚

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

[23] :jp: LiSA - Catch the Moment

1️⃣ Taikahuilu: ”korvaparkani. mitähän postiivista tästä nyt keksisi...se että se loppui kai.”

2️⃣ Spartan kuningas: ”Vauhtia riittää, eikä meikä taho kyllä millään pysyä perässä. Hengästyttävä ja kylmäks jättävä japsi, jollasia on meiän raadeissa kuunneltu kyllästymiseenkin saakka.”

2️⃣ Teräsbekoni: ”Tällaista jdjj22-musaa... Aika samaa sarjaa kuin ensimmäinen kappale, tavanomaisemmalla sovituksella tosin. Pitäisi kai olla vieraillut Japanissa, että saisi tällaisesta musiikista jotain irti. Nyt kuitenkin kuulostaa maallikon korviin "samalta kuin kaikki japanilainen”.”

2️⃣ S-Tyyppi: ”En pidä tällaisesta yhtään. Ärsyttävän kuuloiset lauluosuudet.”

3️⃣ jiiii: ”Sellainen biisi sitten. Tuntui, että toisti samaa rataa.”

3️⃣ Jufo: ”Ikävän meluisa ja kovin tyyppillinen tässä tyylilajissa, joka ei kuulu suosikkeihini.”

3️⃣ TomppaJr: ”PMMP, kaipaatsä hittiä? Tosi keskitietä kulkee tämäkin kappale.”

3️⃣ Koirankuonolainen

4️⃣ akuankka13: ”J-rokahdus, joka hukkuu tuhansiin kaltaisiinsa.”

4️⃣ Rousku: ”Outo biisi, tämä ei näytä miltään nimenomaiselta.”

5️⃣ Happy: ”Ihan jees mut tietty animemainen rauhattomuus tässä tökkii, ottais tyttö välillä happea pauhaamiseltaan.
Biisi onnistui kuitenkin kantamaan itsensä alusta loppuun asti, ihan priistävä! ”

5️⃣ Tegu: ”Vauhdikkaan energistä menoa, ja tämmöiset kitaroinnit taitaa olla aika tyypillisiä musalajille. Biisissä tapahtuu alun jälkeen jatkuvasti jotain, ja äänimatto on hengästyttävän täynnä kaikenlaista pianoa, säröä ja kilahdusta. Eikun olihan täällä lyhyt aavistuksen vaimeampikin kohta loppuosassa. En oikein tiedä, luulisin, että pitäisin tällaisesta enemmänkin, mutta jaa-a.”

5️⃣ sziget: ”Liikaa kaikkea, en jaksa, mutta sävelmä häsläyksen pohjalla ei ole hullumpi. Laulajan kappaleita on käytetty animeissa. Se sopii mielikuvaan.”

5️⃣ Ankanpää: ”Mietin kolmen minuutin jälkeen, että ”vieläkö tämä jatkuu?” Ihan kiva biisi, mutta vähempikin olisi riittänyt.”

6️⃣ jdjj22: ”Just(s) joo, toisesta korvasta sisään ja polvesta ulos. Eli kiertämään jää. Hyvä energia eikä onneksi Järvi-Suomen.”

6️⃣ Fabian: ”Kivasti eteenpäin rullaava japsirockpop.”

6️⃣ CottonJoel

7️⃣ Celda: ”Oikein tyylikästä perus Japani-rokkia. Tällaista kuuntelee aina mielellään.”

7️⃣ UFOPOLI: ”Harvemmin nykyään näkee kisassa Japanin olevan Koreaa yleisempi. Todella perus-Japani-melodia, monestikohan tämäkin on sävelletty. Periaatteessa kuuluisi varmaan tykätä muttei nyt oikein jaksaisi.”

7️⃣ Viiksivallu: ”Positiivisuus huokuu tästä. Kivaa popihtavaa rokkia. Ehkä aavistuksen liian pitkä.”

7️⃣ Timoteus: ”Pätevästi rämistelevää jpop-rockia. Melodia on miellyttävä ja mukaansa tempaava muttei helpoin. Pidän kuunnellessani biisistä aika paljonkin. Mutta jostakin syystä biisi ei jää piinaamaan mieltä päätyttyään.”

7️⃣ Hanhis

7️⃣ Aleksi: ”Luotettavaa japanilaista poprockia.”

7️⃣ Erakkorapu: ”Hyvän mielen kappale. Toimii aika mukavasti tämän kokonaisuuden keskellä. Olisin jopa kaivannut enemmän tilaa instrumentaali-kohdille. ”

7️⃣ Saturnus Psycho: ”Tämä on ehkä sitä kaikista geneerisintä j-poppia. Ei oikeastaan erotu mitenkään (ainakaan edukseen) siitä mitä yleensä kuuntelen, mutta on tämä silti hyväntuulista. En missään nimessä voi tälle huonoja pisteitä antaa.”

8️⃣ Requel: ”Kelpaa kuten on aina kelvannutkin. Outoa miten nämä perusjapanirallatukset päätyivät nimenomaan tähän raatiin, sillä en muista kuulleeni tätä perinteisempää anime-tyylistä settiä raadeissa juuri lainkaan viime aikoina.”

8️⃣ MuumiAnkka: ”Japsirokkia. Kyllä mun ilmakitara lähti tähän mukaan. Vauhdikas biisi ja hyvä niin. Vähän ehkä pitkä.”

8️⃣ granaattiomena: ”Mukaansatempaavaa animetunnarimusiikkia. Ihastuttava musavideo.”

8️⃣ Pete: ”Oikein näppärä ralli, mutta ehkä hieman yllätyksetön. Tunnistaisi ilman kieltäkin japanilaiseksi.”

8️⃣ Serduchka: ”Tempaistiin jälleen kerran niin oikeanlaisesti j-rock käyntiin, että huh huh. Nämä ovat jotenkin niin helposti tykättävissä. Kaihoa, menoa ja rokahtavuutta sopivassa suhteessa.”

9️⃣ MIH96: ”Nyt on erittäin menevä poprock-biisi, rakastan myös LiSAn erinomaista laulusuoritusta. :tapu: Japanilainen musiikki on yleensä varsin laadukasta, eikä tämä ole missään nimessä poikkeus. Alusta loppuun loistava.”

🔟 GuoZu8: ”Vauhdikas ja erittäin siisti japanilainen poprokki. Plussaa lauluäänestä ja tyypillisen nykyjapanilaisesta melodiasta.”

🔟 ratamo1: ”Juuri sitä, mistä japanilaisessa musiikissa rakastan. Kaikki eri soittimet yhdessä japanin kieleen ovat hunajaa korville. Toki tämmöisiä on maassa paljon, mutta se ei tee siitä yhtään huonompaa. Kappaleen alkukin oli herättävä nostamaan tunnelmaa tässä vaiheessa kuuntelua. ”

Pisteitä yhteensä: 190

227 | :lithuania: Iglė - Iš jausmo (UFOPOLI)
218 | 🇵🇷:cuba::fr: Residente & Ibeyi - This Is Not America (Happy)
207 | :jp: May'n - Scarlet Ballet (Celda)
201 | :de: Maxim - Meine Soldaten (Viiksivallu)
199 | :uruguay: No Te Va Gustar ft. Julieta Venegas - Chau (sziget)
198 | :finland: Heidi Kyrö - Portti sydämeen (WildDance)
195 | :ireland: Seo Linn - Soilsiú an Lae (jdjj22)
194 | 🇿🇦 Matthew Mole - Take Yours (Hanhis)
190 | :jp: LiSA - Catch the Moment (Bomboclaat)
190 | 🇳🇿 No Wyld - ODYSSEY (ratamo1)
189 | :kr: Yisabel - My Eden (jiiii)
185 | :it: Valeria Rossi - Tre Parole (Ankanpää)
184 | :us: Night Club - Candy Coated Suicide (Taikahuilu)
184 | :us: Brenda Lee - Fly Me To The Moon (Requel)
182 | :finland: Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en (TomppaJr)
181 | :jp::armenia::us: Stephanie Topalian - Because of You (GuoZu8)
177 | :norway: Hagle - Felleskjøpet-dress (MuumiAnkka)
173 | :uk: Dodie - She (Timoteus)
168 | :fr: Martin Dupont - He Saw the Light (akuankka13)
166 | :us: Stevie Nicks - Stand Back (Jufo)
164 | :it: Max Gazzè, Carl Brave - Cristo di Rio (Spartan kuningas)
160 | :us: melodysheep - The Quantum World (Tegu)
148 | :us: Lady Gaga - Hold My Hand (MIH96)
Qaj.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12862
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Höh, jumbona ollaan sitten. :roll: :jupinaa:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4098
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

"granaattiomena: 'Tapsa taitaa luulla vähän liikoja itsestään, kun on julkaissut 20 hittiä – levyn. Minä en nimittäin tiedä niistä yhtäkään. Aika tavanomaista Suomi-melankolisointia.' "

No Tapsa ei kuule luule itsestään yhtään mitään enää, jos on koskaan luullutkaan. Yksi Suomen hienoimmista laulajista ikinä menehtyi aivokalvontulehdukseen vain 43-vuotiaana vuonna 1985. Ja Eilen kun mä tiennyt en on alun perin ranskalainen chanson.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2374
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Saturnus Psycho kirjoitti: 01 Kesä 2022, 16:26 Saadaanko me taas liettualainen voittaja?
Onhan vielä pisteyttämättä vaikka kuinka paljon kappaletta.
🇫🇮👖🥚

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42017
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UFOPOLI kirjoitti: 01 Kesä 2022, 14:17 Hmm, mitenköhän tämä julkistustapa olisi toimunut jos olisi aloitettu vähiten pisteitä saaneesta ja kussakin kommenttikoosteessa kerrottu kappale vasta lopussa? :miettii:
Luen tuloksia vasta nyt. Minulle toimii näin. Itse asiassa toimii paljon paremmin kuin etukäteen arvelin. Ratkaisu on myös visuaalisesti oikein miellyttävä. Palannen raadin kommenttien pariin vielä myöhemmin, sillä on kiinnostavaa nähdä, miten eri tavoin samaan biisiin on reagoitu ja millaisia asioita sieltä on poimiutunut reagoinnin taustaksi. Ja on se parempi että järjestys on se normaali, ykköset ylhäällä ja kympit alhaalla.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12862
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jään lopputulokseeni turhautuneena 101:stä pois, mikäli teema ei houkuta tarpeeksi.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

[24] :jp: Mondo Grosso - Labyrinth

2️⃣ UFOPOLI: ”Esittäjän nimi on tuttu ajalta jona koetin seurata aktiivisesti viikoittain Japanin uusia julkaisuja (kunnes lopulta totesin työlääksi eikä kovin palkitsevasti ja päätin tyytyä Korean seuraamiseen), mutta musiikkityylistä ei ollut muistikuvaa, ja ilmeisesti ihan syystä. Aikana jolloin TV:ssä vielä oli testikuva, tämä olisi toiminut mainosti aamuyön tunteina.”

2️⃣ jiiii: ”Ei mitään hyvää sanottavaa tästäkään. Perus tumputus.”

3️⃣ Requel: ”Kylmä ja tunteeton. Ikään kuin monet nykyihmisistä!”

5️⃣ Spartan kuningas: ”Edellistä parempi japanilainen, jota jaksaa jopa kuunnella. Ihan fresh, jäbät!”

5️⃣ MuumiAnkka: ”Vähän pompottava biitti. Kappaleena kuitenkin aika tylsä. En kuuntelisi vapaaehtoisesti, taustalla menee siinä missä muukin taustamusiikki.”

5️⃣ Fabian: ”Ihan mukava indiepoppis. Pientä tunkkasuutta ja aneemisuutta täs kyllä.”

5️⃣ Serduchka: ”Omaa omanlaisensa tunnelman. Jotenkin kivan citypopahtava, vähän elektroninen ja jopa jazzahtava. Utuinen lauluääni tekee tästä todella rennon. Vähän jää itselle ehkä hieman hahmottomaksi kokonaisuudeksi.”

6️⃣ Ankanpää: ”Hyvää taustamusaa, mutta itselleni ei substanssi riitä aktiiviseen kuunteluun.”

6️⃣ MIH96: ”Tämä taas ei ole juuri lainkaan samaa maata kuin edellinen japanibiisi. Hieman keskinkertaista parempi tunnelmointi. Päähuomion vie artistin tanssiliikkeet videolla.”

6️⃣ S-Tyyppi: ”Reilusti parempi kuin edellinen. Tunnelmaltaan sopii johonkin aamuyöhön, houseako tämä on.”

7️⃣ jdjj22: ”Alkaa toiveita herättävästi lunastaen osan potentiaalistaan myöhemmin. Musavideokin oli todella hieno :surrur:

7️⃣ GuoZu8: ”Tämä lienee japanilaisten tulkintaa EDM:stä. Kuulostaa aika rentouttavalta performanssitaide-esitykseltä.”

7️⃣ Jufo: ”Alun perusteella odotin tältä enemmän, lopulta tämä ei ihan kehittynyt siihen suuntaan, mitä toivoin.”

7️⃣ TomppaJr: ”Pumputusta? Kiinnostavalta vaikuttava äänimaisema, ja laulajan ääni nappaa mukaansa. Heiluttelen täällä päätäni puolelta toiselle. Joo toimii! Jotenkin tuntuu kauhean paljon lyhyemmältä kuin edellinen biisi, vaikka on oikeasti sitä pidempi.”

7️⃣ Taikahuilu: ”ensin tuumasin, että no nyt jatkuu taas sama meno, mutta tämä taas miellyttikin. solistin ääni ei ärsyttänyt, sovitus osoittautui hyvinkin mielenkiintoiseksi. kokonaisuutena tykkään tästä. videosta en välittänyt, mutta sillähän ei tarvitsekaan olla merkitystä.”

7️⃣ Koirankuonolainen

7️⃣ Pete: ”Alkaa hypnoottisesti. Olisinpa tuolla. <3 Kolme minuutin jälkeen alkaa hieman kyllästyttää.”

7️⃣ Saturnus Psycho: ”Tämä on tällaista tunnelmointia. Siihen on helppo uppoutua ja mieleni tekee lähteä Japaniin kun katselen tätä videota. Itse melodia tässä ei mielestäni ole mitenkään ihmeellinen, mutta mielelläni tämän kuuntelin. Jaksanko sitten tämän pariin raadin jälkeen palata? Voi olla että en, mutta nähtäväksi jää.”

7️⃣ Rousku: ”Mondo Grosso - Labyrinth: Sadetta ja vihreää, kunnes alkoi jumputus. Miksi pitää olla jumputusta? Eikö ihmiset muuten pysy tahdissa? Vähän se sentään vaimenee aina välillä. Voisi tämän aikuisemmallakin äänellä vetää.”

8️⃣ Happy: ”Oon kuullut tän joskus ennenkin, outoo etten oo palannut tän pariin sen jälkeen sillä täähän on aika ihana :ihana:
Tää on niin freesh ja ajaton, hakkaa raadin muut Itä-Aasian ketkutukset & ulinat 100-0
Tää voittaa!”

8️⃣ sziget: ”Vapautunut, sanokaamme soljuva. Laulumelodia on yhtä ja samaa, taustalla tapahtuu enemmän, sanokaamme riittävästi.”

8️⃣ Bomboclaat: ”mielenkiintonen! tekee mieli tansahdella mukana”

8️⃣ Aleksi: ”Hyvin yhdistetty kosketin- ja lyömäsoittimet. Tuntui enemmän performanssitaiteelta kuin varsinaiselta musiikilta.”

8️⃣ Teräsbekoni: ”Tällaista granaattiomenamusaa... No joo, nyt on massasta erottuvampaa japanilaista musiikkia. Viehättävä, kaikenlaisia kiinnostavia yksityiskohtia sisältävä sovitus, joka onnistuu kuljettamaan ajatukset kaupungin aamuöisille kaduille. Laulumelodia ei onnistu taaskaan hirveästi puhuttelemaan, mutta sellaisena hyvälaatuisella äänentoistolla toistettuna hifistelymusiikkina tämä kyllä menee. ”

8️⃣ Erakkorapu: ”Pidin tunnelmasta. Pidin myös melodiasta. Äänimaisema tuo itselleni hieman videopelimäisen tunnelman, mikä ei ole lainkaan huono asia.”

9️⃣ Celda: ”Hypnoottinen kappale, joka imaisee sisäänsä. Ihanan rentouttava ja unenomainen melodia, jota laulu täydentää oikeissa kohdissa.”

9️⃣ Viiksivallu: ”Kiehtova ja mystinen kappale, vähän hankala saada täysin otetta ainakaan alkupuolikkaasta. Pidän silti paljon ja tämä kasvaa kuunnellessa koko ajan lisää.”

9️⃣ ratamo1: ”Tämä onkin entuudestaan tuttu biisi, vaikka edellisestä kuuntelukerrasta onkin aikaa. Nyt kuulosti jälleen loistavalta. Tunnelma vie minut takaisin Aasiaan ja kävelemään katuja siellä. Erinomaista hypnoottisuutta. ”

9️⃣ Timoteus: ”Ensimmäisellä kuuntelukierroksella unohdin kokonaan kirjata tälle alustavan arvosanan. Jotenkin unohdin kuuntelevani musiikkia. Minkään toisen kappaleen kohdalla ei käynyt samaa. Toisella kierroksella piti skarpata, eikä ensimmäisen kierroksen ohimeno ollutkaan kovin iso ihme. Kappale on rakennettu niin saumattomaksi, että se voi solahtaa ohi taustamusiikkina, jos ei pidä aivoja päällä. Jos aivot pitää päällä, sovituksessa on paljonkin kerroksellisuutta ja vaihtelua. Tarvitsisin lisäkuuntelukertoja ollakseni jotakin mieltä.”

9️⃣ Hanhis: ”Onpa tää nyt miellyttävä. Paljon kivoja soundeja, oikeanlaista kasvua, hytkyttävää, pehmeää, iloista, mukavan intohimoista... vaivatonta olemista.”

9️⃣ CottonJoel: ”Virkistävä ja tunnelmallinen kappale”

🔟 Tegu: ”Alun efektit ja biitti uppoavat saman tien. Yllätyin silti hieman laulusta ja kappaleen suunnasta (en tosin tiedä, mitä odotin). Kokonaisuus on kuitenkin hyvin miellyttävä, ja kappale soljuu eteenpäin jouhevasti hyvällä rytmillä. Taustabassoilutkin ovat hykerryttävän pehmeitä. Taidan nostaa tätäkin hiemen.”

🔟 akuankka13: ”Uuh aah, mikä aistien ja vapauden sinfonia uuden sukupolven retrofuturistiseen citypoppiin käärittynä. Raatijononi lyheni jälleen yhdellä merkkiteoksella.”

Pisteitä yhteensä: 230

230 | :jp: Mondo Grosso - Labyrinth (granaattiomena)
227 | :lithuania: Iglė - Iš jausmo (UFOPOLI)
218 | 🇵🇷:cuba::fr: Residente & Ibeyi - This Is Not America (Happy)
207 | :jp: May'n - Scarlet Ballet (Celda)
201 | :de: Maxim - Meine Soldaten (Viiksivallu)
199 | :uruguay: No Te Va Gustar ft. Julieta Venegas - Chau (sziget)
198 | :finland: Heidi Kyrö - Portti sydämeen (WildDance)
195 | :ireland: Seo Linn - Soilsiú an Lae (jdjj22)
194 | 🇿🇦 Matthew Mole - Take Yours (Hanhis)
190 | :jp: LiSA - Catch the Moment (Bomboclaat)
190 | 🇳🇿 No Wyld - ODYSSEY (ratamo1)
189 | :kr: Yisabel - My Eden (jiiii)
185 | :it: Valeria Rossi - Tre Parole (Ankanpää)
184 | :us: Night Club - Candy Coated Suicide (Taikahuilu)
184 | :us: Brenda Lee - Fly Me To The Moon (Requel)
182 | :finland: Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en (TomppaJr)
181 | :jp::armenia::us: Stephanie Topalian - Because of You (GuoZu8)
177 | :norway: Hagle - Felleskjøpet-dress (MuumiAnkka)
173 | :uk: Dodie - She (Timoteus)
168 | :fr: Martin Dupont - He Saw the Light (akuankka13)
166 | :us: Stevie Nicks - Stand Back (Jufo)
164 | :it: Max Gazzè, Carl Brave - Cristo di Rio (Spartan kuningas)
160 | :us: melodysheep - The Quantum World (Tegu)
148 | :us: Lady Gaga - Hold My Hand (MIH96)
Qaj.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4098
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Rousku kirjoitti: 01 Kesä 2022, 16:20 (Niin ja ne oikein arvaamani olivat Spartan kuningas, Happy, Tegu ja Koirankuonolainen. Kaikki lähettivät ihan normaalia omaa musaansa.)
Suomalaisia iskelmälaulajiahan mä lähetän ihan alvariinsa, etenkin Paula Koivuniemeä... :heh: Mutta joo, luulen silti että tuo oli aika helppo arvata mun lähettämäkseni.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3215
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Jes!!!! Tämä oli parempi kuin UFOPOLIn biisi! :heh:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Joku tuollainen meni sitten kärkeen. :sekava:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12862
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

granaattiomenalle kärkipaikka! :shock: Kahden kärjen kumpikin biisi on aika keskinkertainen.

Jos viimeinen sija tulee, se taitaa olla minulle jo seitsemäs. Enää yksi, niin ohitan niissä klaus-12:n. :eiei:
Viimeksi muokannut MIH96, 01 Kesä 2022, 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kappas! :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Celda »

Oi, Labyrinth! :rakkaus: Oli myös päräyttävää muistaa tämä kesken työpäivän ja huomata olevansa kolmosena. :surrur: :heh: (toki tippunee, kuten äsken jo sijan verran...)
Viimeksi muokannut Celda, 01 Kesä 2022, 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20474
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

En yllättynyt. :joojoo: Loistavaan biisiin vaihtui kärjessä majaillut keskinkertaisuus.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3215
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

MIH96 kirjoitti: 01 Kesä 2022, 16:33 granaattiomenalle kärkipaikka! :shock: Kahden kärjen kumpikin biisi on aika keskinkertainen.
Tässä raadissa pärjää jos saa paljon seiskoja (kunhan saa hyvin vähän niitä huonoimpia pisteitä.)
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

akuankka13 kirjoitti: 01 Kesä 2022, 16:31
8️⃣ Teräsbekoni: ”Tällaista granaattiomenamusaa...
Voi ei, olinko oikeasti noin helposti arvattava? :heh:

Mut nytpä tämä meneenkin jännäksi... :apuva:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12862
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kolmitähtisistä paras oli tämä ompun biisi kuitenkin.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

[25] :sweden: Agnes - Fingers Crossed

1️⃣ granaattiomena: ”Eiks tämä biisi muka oo ollu jo raadissakin? Koska minusta tuntuu, että tämä on ollut joka helvetin kilpailussa. Ehtaa viisufanien fanwank-musaa.”

2️⃣ Taikahuilu: ”biisinä ihan ok, video jäi katsomatta sen ihme kulmakarvan takia. varmaa ruotsalaista tuotantoa, siksi kuitenkin samalla tylsää.”

3️⃣ Timoteus: ”Tuotanto taattua Ruotsi-laatua eli kaikki rosopinta on hiottu pois, ettei mikään vahingossakaan ärsyttäisi ketään. No, ei ärsytä muttei herätä kiinnostustakaan.”

3️⃣ S-Tyyppi: ”Tältä oli pari hyvää biisiä joskus kymmenisen vuotta sitten, mutta tämä ei oikein kolahda.”

4️⃣ Requel: ”WildDancemainen biisi huonoimmillaan. Biisissä ei sinänsä ole vikaa, mutta se on niin tekemällä tehty mitäänsanomaton tekele että se jopa vähän ärsyttää. Jos laulaja ei vetäisi biisiä kovin ennalta-arvattavasti, niin voisin suhtautua vähän suopeammin.”

4️⃣ jdjj22: ”Kuulosti voittajalta, koska on niin haaleaa hanavettä kuin olla ja voi margariini. On tämä(kin) kai jollain laatustandardeilla hyvää sitten.”

4️⃣ CottonJoel: ”Hitusen tarttuvahko, mutta loppujen lopuksi keskinkertainen.”

5️⃣ UFOPOLI: ”En ole koskaan ymmärtänyt, millä lihaksilla tämä voittaa kaikki kisat joihin osallistuu. Tässä tiivistyy lattea keskinkertaisuus. Artistilla on paljon parempiakin kappaleita.”

5️⃣ jiiii: ”Ihana Agnes, mutta tämä biisi ei ole lähelläkään hänen parastaan valitettavasti.”

5️⃣ Happy: ”Tämäkin ennestään tuttu. Miellyttävä & tarttuva on, Agnesin musiikkia tuli lapsena kuunneltua :surrur:
Ruotsalainen tuottaminen kuuluu tässä harvinaisesti hyvällä tavalla. Raativalinta olis toki voinut olla luovempi, vaikka kyllähän tätä mielellään kuunteleekin.”

5️⃣ Tegu: ”Tässä on toimiva ja tarttuva kertsi, mutta huomasin, että taisin aavistuksen raadin aikana kyllästyä tähänkin, kun biisi alkaa toistaa itseään. Ehkä tämä vain vaatii jonkin sopiva mielentilan. Ei toimi tällein koneen ääressä jumittaessa, vaan pitäisi olla menossa jossain ja antaa liikkeen viedä tehokkaan rytmin tahdissa.”

5️⃣ ratamo1: ”Ihan virkistävä toisaalta ja aika ruotsalaisen kuuloinen. ”

5️⃣ Fabian: ”Mun tulee kyl kuunneltuu aikas paljonkin ruotsalaista popmusiikkia. Raadeissa tulee kyl usein mieluummin tuettuu muunlaista musiikkia ja iteki oon halunnu lähettää raateihin mieluummin jotain muuta. Raadin keskitasoa tämä.”

6️⃣ akuankka13: ”Tylsä valinta, mutta onhan tämä tarttuva tsipale.”

6️⃣ sziget: ”Mahtipontisuutta, muutama matoisa koukku, ja kalan tuloa ei voi estää. Kertsi toistuu aika monta kertaa, väsyin hiukan.”

6️⃣ Hanhis: ”Vahvapiirteinen aloitus. Harmi kun kertosäkeestä puuttu koukku, mato korvaan menevä.”

6️⃣ TomppaJr: ”Vanha tuttu joka paikasta, mutta mikäpä siinä, kun biisi on hyvä.”

6️⃣ Bomboclaat: ”jonkun pitäis nyppii hänen kulmat :( biisi on keskivertoa parempi”

6️⃣ Teräsbekoni: ”Tällaista jiiiimusaa... Tässä on vähän sellaista ruotsisoundia, jota minulla on ollut ikävä (saisi tosin olla vieläkin hakkaavampi ja schlagerimpi lol ). Agnesin äänestäkin olen aina pitänyt, ja myös se saa aikaan pienimuotoisen aikamatkan jonnekin nollarille. Tätä hänen uudempaa tuotantoaan en ole juurikaan kuunnellut, ja ainakaan tämä kappale ei pärjää vanhoille hiteille, vaikkei aivan toivoton olekaan.”

6️⃣ Saturnus Psycho: ”Jos pitäisi valita kinkkukiusauksen syöminen tai tämän biisin kuunteleminen, valitsisin ehdottomasti jälkimmäisen vaihtoehdon. Musiikkivideosta tykkäsin melko paljonkin.”

7️⃣ MuumiAnkka: ”Wanhanajan diskoviboja, Ruåtsista tietenkin. Bassoon lisää JYTÄÄ niin paranisi. Nyt kuulostaa jotenkin vähän lattealta.”

7️⃣ Ankanpää: ”Ihan menevä poppis.”

7️⃣ MIH96: ”Osaakohan ennustaja-Agnes ennustaa kristallipallollaan lopputulokset ja kappaleelleen annetut arvosanat? :heh: Lauluäänessä ei ole kauheasti valittamista, eikä sovituksessakaan, joka on rikas syntikoineen ja viuluineen. Elektronisesti muunneltu ääni loppupuolella ei kauheasti pilaa lopputulosta.”

7️⃣ Koirankuonolainen

7️⃣ Erakkorapu: ”Alun perusteella odotin huomattavasti hipsterimpää elämystä. Onhan tämä hyvin toteutettu pop-biisi, useampikin tarttuva koukku jotka jäivät soimaan päähän.”

7️⃣ Serduchka: ”Melkoisen toimiva ruotsalainen pop-kappale. Hyvät jouset ja tarttuva melodia. Jotenkin kivoja retrovibojakin. Hieman alcazarmainen lähestymistapa tässä. Saisi se Agnes joku vuosi palata Melloihinkin.”

8️⃣ Celda: ”Tuotantoarvot ovat tässä kohdillaan. Hyvä pakkaus, joka jää kivasti soimaan päähän.”

8️⃣ Spartan kuningas: ”Chillisti tosi jees!”

8️⃣ Viiksivallu: ”Monipuolinen sekoitus eri elementtejä, joiden kokonaisuus on onnistuneen harmoninen. Kertsi on tarttuva. Musiikkivideo on ehkä suosikkini näistä.”

8️⃣ Jufo: ”Laadukas poppis. Tulee aika paljon mieleen Dua Lipa - Physical.”

8️⃣ Pete: ”Todella paljon hienoja koukkuja, mutta viimeinen silaus puuttuu.”

8️⃣ Rousku: ”Agnes - Fingers Crossed: Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, ihan tykkäsin, vaikka tämäkin kuulostaa ei-välttis-niin kuunteluakestävältä.”

9️⃣ GuoZu8: ”Kappaletta on höystetty ruotsalaisittain tujusti jousilla, onkohan laitettu liikaa? No, ainakin omassa korvissani kuulosti hienosti tehdastuotetulta, kuten ruotsipopit yleensä.”

0️⃣ Aleksi: Ensikosketuksen myötä ei tuntunut erityisemmin missään. Sittemmin kutkutellut monesta paikasta.

Pisteitä yhteensä: 192

230 | :jp: Mondo Grosso - Labyrinth (granaattiomena)
227 | :lithuania: Iglė - Iš jausmo (UFOPOLI)
218 | 🇵🇷:cuba::fr: Residente & Ibeyi - This Is Not America (Happy)
207 | :jp: May'n - Scarlet Ballet (Celda)
201 | :de: Maxim - Meine Soldaten (Viiksivallu)
199 | :uruguay: No Te Va Gustar ft. Julieta Venegas - Chau (sziget)
198 | :finland: Heidi Kyrö - Portti sydämeen (WildDance)
195 | :ireland: Seo Linn - Soilsiú an Lae (jdjj22)
194 | 🇿🇦 Matthew Mole - Take Yours (Hanhis)
192 | :sweden: Agnes - Fingers Crossed (Aleksi)
190 | :jp: LiSA - Catch the Moment (Bomboclaat)
190 | 🇳🇿 No Wyld - ODYSSEY (ratamo1)
189 | :kr: Yisabel - My Eden (jiiii)
185 | :it: Valeria Rossi - Tre Parole (Ankanpää)
184 | :us: Night Club - Candy Coated Suicide (Taikahuilu)
184 | :us: Brenda Lee - Fly Me To The Moon (Requel)
182 | :finland: Tapio Heinonen - Eilen kun mä tiennyt en (TomppaJr)
181 | :jp::armenia::us: Stephanie Topalian - Because of You (GuoZu8)
177 | :norway: Hagle - Felleskjøpet-dress (MuumiAnkka)
173 | :uk: Dodie - She (Timoteus)
168 | :fr: Martin Dupont - He Saw the Light (akuankka13)
166 | :us: Stevie Nicks - Stand Back (Jufo)
164 | :it: Max Gazzè, Carl Brave - Cristo di Rio (Spartan kuningas)
160 | :us: melodysheep - The Quantum World (Tegu)
148 | :us: Lady Gaga - Hold My Hand (MIH96)
Qaj.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 99: Levyraati

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Oho no se oli vähän floppi. :shock:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin