Iskelmäradio

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Iskelmäradio

Viesti Kirjoittaja Nata »

En liene ainoa, joka kuuntelee enimmäkseen Iskelmäradiota. Iskelmän lista ärsyttää, kun joukossa on niin paljon sellaisia kappaleita, joiden riimit arvaamme miehen kanssa (eräs oudoista yhteisistä harrastuksistamme) ja joille nauramme... Kuitenkin mieluummin minä sitä kuuntelen kuin muita :-)

Äänestääkö kukaan muu Iskelmän listaa? Minun ääneni menivät viimeksi kappaleille En, Elämääni eksynyt sekä Kuka. Äänestinkö väärin vai oikein? :-)
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Iskelmäradio

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla on myös Iskelmä auki melkein aina aamuisin. Joskus olen listaakin äänestänyt. Ja kahvitaukotoiveissa olen pommittanut Lane mojea vaikka kuinka kauan, muttei se jätkä sitä vaan soita ikinä :evil: . Nyt en ole jaksanut enää edes yrittää.

Aika suppea on Iskelmänkin soittotarjonta. Ja siellä listalla ei sitten tapahdu mitään muutoksia, aina samat on kärjessä, se vähän ottaa päähän välillä. Vaikka eihän ne tietty vaihdu, kun samat ihmiset kumminkin äänestää, eikä uusia kappaleita tule ehdolle montaakaan.

Mutta on se silti viihdyttävin kanava noista, mitä täällä kuuluu.
Viimeksi muokannut Hazel, 08 Syys 2005, 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Iskelmäradio

Viesti Kirjoittaja Nata »

Minä olen yrittänyt saada ne soittamaan Vukovi umiru samia... mutta Lane Mojen kyllä soittavat silloin tällöin (okei, en kyllä ainakaan kuukauteen ole kuullut, mutta kuitenkin!) :-) Vanhoja Suomi-viisuja kyllä tulee kohtalaisen usein, kuten La Dolce Vitaa tai Tomtomtomia.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Iskelmäradio

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Iskelmä-radio on ihan hyvä genrensä edustaja, mutta sitä vaivaa täsmälleen samat ongelmat kuin lähes kaikkia muitakin radiokanavia nykyään: Suppeat soittolistat.
Isot levy-yhtiöt (BMG:n johdolla) jyräävät ja 90 prosenttia soitettavasta musiikista tulee heidän artisteiltaan. Iskelmän lista on tylsä, kun siellä roikkuu samat biisit kuukaudesta toiseen. Totta, kuulijat äänestävät ne, mutta VAIN Iskelmä-radion valitsemista kappaleista. Ehdotapa sinne jotain, jolla ei ole suurten levy-yhtiöiden (rahallista) tukea takanaan - meneekö läpi? Pääseekö edes ehdolle listalle?
Suomessa tehdään paljon hyvää iskelmää, mutta suuret levy-yhtiöt vieroksuvat niitä. Eivät ole kai tarpeeksi trendikkäitä. Monet pitkän linjan artistit ovat saaneet kenkää isoilta yhtiöiltä ja saman tien pudonneet pois radioiden rotaatiosta.
Jos joku ei sitä vielä tiennyt, niin Iskelmä-radiossa on yksi henkilö joka suunnittelee koko päivän ohjelmiston ja valitsee kaikki kappaleet jotka soitetaan ja missä järjestyksessä ne soitetaan. Juontajille varataan siihen väliin muutama minuutti aikaa löpistä jonninjoutavia, ennen kuin tietokone alkaa soittaa seuraavaksi ohjelmoitua laulua. Tekniikka on mennyt jopa niin pitkälle, että myöhäisiltojen juonnotkin nauhoitetaan etukäteen ja kuulija luulee että siellä studiossa todellakin istuu joku henkilö puhumassa.
Mutta Iskelmän puolustukseksi on sanottava, että on hienoa joku kanava ylipäätään soittaa iskelmiä. Nykypäivän kanavaviidakossa on sille taatusti uskollinen yleisönsä kaikenmaailman kissnovaenergyjen joukossa, jotka nekin toimivat ihan samalla periaatteella.
Onneksi Suomen Yleisradio tekee vielä aidosti kiinnostavia radio-ohjelmia, eikä pelkkää musiikkivirtapuuroa.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Lukittu