Tangomarkkinat 2009

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.

Suosikkisi finalisteista?

Eerika Grönlund
3
6%
Markus Kokkonen
9
17%
Amadeus Lundberg
29
54%
Kaija Lustila
7
13%
Marko Maunuksela
5
9%
Virpi Piippo
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 54

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Puhun vain omasta puolestani, mutta minä ainakin ymmärsin joka sanan mitä JOHANNA puhui! :uujee: Mutta taustaltanihan löytyykin ns. Karjala-kytkös.. :heh:

IHANA JOHANNA!!!! :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

AntSa kirjoitti:Puhun vain omasta puolestani, mutta minä ainakin ymmärsin joka sanan mitä JOHANNA puhui! :uujee: Mutta taustaltanihan löytyykin ns. Karjala-kytkös.. :heh:

IHANA JOHANNA!!!! :ihana:
Kuuluuks tohon Karjala-kytkökseen mumina? :mitvit:

Siis tarkoitan, (ja puhun vain omasta puolestani (olen se vaalea nainen :rofl: )), että vaikka ois puhunut Porin murretta, niin puhui sitä mumisten. Eli en saanut selvää. Mutta ehkä sitten finaalissa menee jo paremmin. Antakaamme Johannalle aikaa, kaikella ystävyydellä :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Jep; Juuro on ollut ihan hakoteillä kuninkaallisten valinnan suhteen. Ihmettelinkin, miksi tuossa meidän Kuppila-äänestyksessä voi valita ainoastaan yhden suosikin. Kiitos Muzis kun valaisit asiaa. :peukku:

Ei mminustakaan sininen tv-kakkosen suosikkiväritys oikein sovi tangoon, intohimoinen punainen paljon paremmin, myös tuo arvoituksellinen lila sopii ihan hyvin.

Ruotsissa lukevat uutistenlukijatkin omalla murteellaan, kyllä meilläkin murteet voivat ryöpsähdellä valtakunnan verkossa, emme vain ole ehkä tottuneita siihen. Ihmiset näyttävät ja kuulostavat aina paljon luonnollisemmilta, kun eivät väkisin väännä kirjakieltä. Mukavaa, että Johannan puhuminen aiheuttaa paljon polemiikkia. Hän on siis tehnyt vaikutuksen.

Tv-toteutus mukavan perinteinen ja rauhallinen. Ei mitään ylimääräistä kikkailua. Esiintyjät saivat ansaitusti pääosan. Minulla ei ollut ollenkaan tylsää, vaikka ihmekikkailut puuttuivat. Ja miten mahtavaa, kun kerrankin ei jankattu puhelinnumeroita joihin voi soittaa joka käänteessä. Loistavaa viihdettä, YLE! Kiitos paljon, finaalin aion katsoa ILIMAN MUUTA ja kokoelmalevynkin hankkia. Tuli niin nostalgiset kesäfiilikset tästä lauantai-illan tango-meiningistä!

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja AntSa »

gentedimare kirjoitti: Antakaamme Johannalle aikaa, kaikella ystävyydellä :heh:
"Tääll oli semmone vaallee naenen"...
:heh: Olipa hyvinnii! :heh:

Toistan itseäni, mutta MINÄ PIDIN JOHANNAN luonnollisesta otteesta! :ihana: Ei hänen suuhunsa kirjakieli kuuluisikaan! Sitähän saamme kuulla hänen levyiltään sitten! :ihana:

LUONNONLAPSI! :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

AntSa kirjoitti:Ei hänen suuhunsa kirjakieli kuuluisikaan! Sitähän saamme kuulla hänen levyiltään sitten! :ihana:
Ei täällä ole kuin pari ihmistä motkottanut, ja minä en edes puhunut mistään kirjakielestä!!!!!!!

Joten lakatkaa väittämästä, että ei kirjakieli sopisikaan Johannalle, kun en ole
itse sitä vaatinut. Minä olen vaatinut selvää artikulointia, vaikka ois puhunut saamea!!!!!!!!!!!!!!!!! :jupinaa:

Se on perusvaatimus jokaisella, joka toimii juontajana televisiossa!! NIH :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Henkilökohtaisesti en pidä murteista kovastikaan, mutta Johanna loihe lausuman paljon mukavamman kuuloisaa murretta, kuin vaikkapa Savon/Karjalan alueella asuvien puheenparsi :joojoo:
Jännä, että ihmiset jotka eivät itsekään osaa puhua suomea, arvostelevat Johannan murretta :rofl:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja aksim »

^ :mitvit: Olisi voinut edes opiskella juontonsa paremmin, niin tekeminen ei olisi ollut niin väkinäisen oloista ja puhekin olisi onnistunut varmasti paremmin. Vai kenties jännitti liikaa?
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Youkan mietteet finalisteista:

* Mervi Koponen: kaunis ääni, kaunis esiintyjä mutta kaipaisin ääneen lisää voimaa ja vakuuttavuutta.
* Kaija Lustila: Uskottava tulkitsija ja persoonallinen äänenväri. Vuotoisuutta ja ylä-äänien kireyttä treenaisin pois.
* Eerika Grönlund: Pelkäsin Lady likea, mutta selvisi siitäkin mukavasti. Parhaimmillaan perinteisissä, kohtalokkaissa tangoissa, ja todellakin kehittynyt joka osa-alueella. Ääni ei voi olla ohittamatta kuulijaa.
* Virpi Piippo: Ehkäpä paras kuulemani veto Virpiltä ikinä. Varma, vahva ja tehokas tulkinta. Hienoista kireyttä äänessä.
* Anni Parkkila: Vapautunut Anni teki huikean nousun viime vuodesta ja jopa viime torstaista. Rento ote ja vahva laulu sopivat toisiinsa. Fraseerauksiin kiinnittäisin vielä huomiota.

* Marko Maunuksela: Minulle uusi tuttavuus, joka osoittautui rennon letkeäksi ja samalla hyvin asialliseksi kaveriksi. Varma laulaja ja luonteva esiintyjä. Itse vielä sulattelen persoonallista soundia.
* Markus Kokkonen: Markusta ei voinut olla valitsematta finaaliin. En tiedä, löytyykö hänestä supertähtiainesta, mutta vallan vakuuttava on yhdistelmä komea ääni + vähäeleisen positiivinen tulkinta.
* Tuomas Myllylä: Toivanen päätti jostain syystä laskea Maailmantangon terssiä alemmas ikään kuin naisten sävellajiin. Tuomas ei siis päässyt näyttämään ylä-ääniään, ja liekö tästä harmista kummunnut myös epävarmuus kautta esityksen. Ainesta on paljon parempaankin.
* Nino Nyman: Nino on kehittynyt Grönlundin tavoin joka sektorilla. Äänestä puuttuu minun makuuni metallia, mutta ehkäpä samettisoundin ystävät ovat eri mieltä.
* Amadeus Lundberg: Ihmeellinen kyky, ja saakin tehdä ihmeitä möhliäkseen voiton muualle. Ja tästä huolimatta kehitettävää löytyy rutosti: fraseeraus, rytmitys ja holtittomat kädet näin päällimmäisinä. Toisaalta voi kysyä, kannattaako pojasta edes jalostaa täydellistä? Minun suosikkini hän on tällaisenaankin.

Sitten pari sanaa yleisesti:

Plussaa: lava, valot, sali, äänenlaatu, bäkkärihaastattelut ja juontajat edellä kuvailluin varauksin
+- Tuomarit eivät kiusaanneet katsojia epäluontevilla kommenteillaan, mutta huomasin silti kaipaavani niitä :roll:
Miinusta: paikoin epätarkka kuva, postikorttinäkymät ja tunnelman latistaneet liikennevalot. Niistä tulivat lähinnä mieleen koulun fysiikan tunnit :rofl:

Kulissien takaa:

Kilpailijoiden ohjeissa mainittiin pukukoodiksi kesäinen, nuorekas ja trendikäs. Ei kokomustaa, kokovalkoista tai iltapukua. Huomasin tulkinneeni ohjetta hieman kirjaimellisemmin kuin monet muut kilpakumppanit...

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Hazel »

AntSa kirjoitti:IHASTUTTAVA JOHANNA PAKONEN!!! :ihana:
No todella :ihana: . Erilaiset murteet ovat kielen rikkaus, ihanaa kuunneltavaa! Pientä jännitystä toki oli, mutta pitää ymmärtää, eihän Johannalla ole paljoakaan juontajakokemusta. Minusta hän oli monin verroin aidompi kuin moni kirjakieltä jäykästi lateleva ammattijuontaja. Tervetuloa Tangomarkkinoille juontajana Johanna!

Ai niin, itse kilpailijoihin. Ei mulla tässä vaiheessa muuta kuin IHANA AMADEUS :rakkaus: . Laulutekniikka ei ollut vielä kunnossa, mutta mikä ääni ja mikä persoona, kerrassaan HURMAAVA!!
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

tonywerner kirjoitti:Jännä, että ihmiset jotka eivät itsekään osaa puhua suomea, arvostelevat Johannan murretta :rofl:
MIE inhoon ainaki kaikkia murteita! :nohyi: En saanut yhtään kuunneltua mitä se Johanna puhuu, kun koko ajan vaan seurasin minkä sanan se seuraavaksi sanoo hassusti. Omapa on ongelmani, mutta olisi kiva kuulla mitä juontaja meille kertoo. Ei sellainen kuulu juontamiseen, että saa oikhein keskhitthyä mithä seh meilleh puhhuu! :draamaa:

EDIT: Amadeus :ihana:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Minusta on hauskaa, että täällä on selvästi useampi, joka ei millään meinaan ymmärtää mistä on kyse. :rofl:
tonywerner kirjoitti:Jännä, että ihmiset jotka eivät itsekään osaa puhua suomea, arvostelevat Johannan murretta :rofl:
Täällä on kolme ihmistä, jotka tunsivat myötähäpeää Johannan murteesta. Yhdellä heistä on oma murre, toisella ei muistaakseni ole niin selvää murretta, että siitä pitäisi noin napauttaa ja kolmannen murretta et ole koskaan kuullut, mutta viesteistään päätelleen, hänellä on suomenkieli erittäin hyvin hallussa.

Ja koska olen mielestäsi niin itserakas tyyppi, että oletan kaikkien viestien aina liittyvän itseeni, oletan jälleen iloksesi, että tällä viestilläsi oli tarkoitus napauttaa myös minua. Pahoittelen, jos olen jälleen väärässä ja kaikki viestit eivät todellakaan liity aina minuun. :heh:
En osakaan suomea, mutta en myöskään ole Johannan murretta sen enempää arvostellut. Olen arvostellut hänen epäselvää juontamista, mikä osaltaan saattoi johtua amatöörimäisyydestä ja jännityksestä! Mutta sössötys ja mumina ei edelleenkään kuulu juontajalle. Murteidenkin käyttäjä voi puhua selkeästi, mitä eilinen juontaja ei tehnyt. Murteet on rikkaus! EPÄSELVÄ juontaminen vain amatöörimäistä!
Tosin eipä mun pointti varmaan vieläkään mennyt kenellekään perille. Mutta ihan sama :rofl:

t. eräs vaalea nainen :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Johanna oli ihana, todella kiva kuunnella, seleviää :ihana: . Mutta miksaus oli välillä pielessä, taustat peittivät Johanannan puheen. Peltsiin sen sijaan olen täysin kyllästynyt. Siitä huokuu sellainen peitelty väsynyt ylimielinen tympääntyneisyys. Ja puhuuhan sekin murretta.
youkka kirjoitti:Kilpailijoiden ohjeissa mainittiin pukukoodiksi kesäinen, nuorekas ja trendikäs. Ei kokomustaa, kokovalkoista tai iltapukua. Huomasin tulkinneeni ohjetta hieman kirjaimellisemmin kuin monet muut kilpakumppanit...
:shock: No ainakaan naisten kohdalla tätä toivottua suuntaa ei kyllä htään huomannut.Ihan Kamalan Tätimäistä. Muutama jäbä oli vapautuneempi, Mervi Koponen samoin kuin Erika Grönlund jollain tasolla tyylikäs, mutta ei tätä kyllä mitenkään moderniksi edelleenkään voi sanoa. Ihmetellä tietenkin voi, miksi sitten Johanna Pakosen oli annettu mennä lavalle übertätilookiin pynttäytyneenä, jos nuo olivat ohjeet.

Miksi sitä tangoa pitää laulaa ikäänkuin oltaisiin jossain 1950-luvulla??? Eikä edes siten, koska Olavi Virtaahan voi kuitenkin Suomessa pitää aikansa modernina kapinallisenakin. Tarkennetaan: miksi sitä pitää laulaa pönöttämällä ikäänkuin oltaisiin 60-vuotta sitten järjestetyissä kansakoulunopettajien seminaarissa? Tai seiskytluvun Lauantaitansseissa :roll: ? Jos heavya on tässä lähiaikoina Sumuvuoren toimesta haukuttu seksittömäksi niin nämä tangoesitykset jättävät totaalisen kylmiksi, Edit:lähtöoletukseen nähden miltei impotenttista touhua ja kyse sentään musiikista jonka pitäisi olla seksin ja intohimon läpitunkemaa. Sitten vielä voisi noiden sovitustenkin kanssa vielä vähän työskennellä???

Se Amadeus näyttää ihan Alexanderilta, siis Rybakilta :heh: , mutta pelkästään kuuntelemalla en siltäkään ehkä levyä ostaisi.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

tonywerner kirjoitti:Henkilökohtaisesti en pidä murteista kovastikaan, mutta Johanna loihe lausuman paljon mukavamman kuuloisaa murretta, kuin vaikkapa Savon/Karjalan alueella asuvien puheenparsi :joojoo:
Jännä, että ihmiset jotka eivät itsekään osaa puhua suomea, arvostelevat Johannan murretta :rofl:
Mites kauan näitä TW:n tietyille ihmisille kohdistuvia vixxuiluja pitää oikein kestää? :mitvit:

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Clara »

MuzaMaza kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Henkilökohtaisesti en pidä murteista kovastikaan, mutta Johanna loihe lausuman paljon mukavamman kuuloisaa murretta, kuin vaikkapa Savon/Karjalan alueella asuvien puheenparsi :joojoo:
Jännä, että ihmiset jotka eivät itsekään osaa puhua suomea, arvostelevat Johannan murretta :rofl:
Mites kauan näitä TW:n tietyille ihmisille kohdistuvia vixxuiluja pitää oikein kestää? :mitvit:

Tätä samaa asiaa ihmettelen minäkin.

Omahyväisesti ajattelen, että myös minä kuulun Tonyn mielestä tuohon "suomen kieltä taitamattomien" joukkoon.

Kummallista sinänsä, sillä sanallisesta ja erityisesti kirjallisesta ulosannistani (johtunee nykyisestä työstänikin) saan lähes poikkeuksetta myönteisiä kommentteja osaamisestani ja suomen kielen kommervenkkien hallitsemisesta.

Ehkä tuo Tonyn kommentti sitten kuittaa tuon "lähes-osion" taas pitkäksi, pitkäksi aikaa.

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja tuulia »

ta1ja kirjoitti: Miksi sitä tangoa pitää laulaa ikäänkuin oltaisiin jossain 1950-luvulla???
Minusta tämä on kyllä kaukana 50-luvusta, on ollut jo jonkin aikaa :joojoo: . Ainakin siitä asti kun Mika Toivanen astui sylttytehtailijaksi. Onhan niitä vanhanajan tangolaulajiakin aina mukana muutama; tänä vuonna esim. Tuomas Myllylä ja Leif Mäntyniemi. Toisaalta, kyllä tähän formaattiin kai kuuluu, että pysytään suomalaisessa tangontulkinnassa ainakin suurin piirtein :joojoo: . Jos kaikki alkaisivat vetää argentiinalaisittain... :draamaa: , sitäkö haluaisit?
ta1ja kirjoitti: Sitten vielä voisi noiden sovitustenkin kanssa vielä vähän työskennellä???
En ihan ymmärrä, minkälaisiksi haluat sovitukset :mitvit: . Toivanen on sovittanut aika rajulla kädellä; joskus jopa tuntuu, että kaikki kappaleet ovat samasta muotista. MuzaMaza taisi mainita niistä pianon kovista pimputuksista ... :miettii: Samaa mieltä, ne eivät kaikkiin kappaleisiin sovi :eiei: .
ta1ja kirjoitti: Se Amadeus näyttää ihan Alexanderilta, siis Rybakilta :heh: , mutta pelkästään kuuntelemalla en siltäkään ehkä levyä ostaisi.
Minullekin tuli mieleen Alexander Amadeuksesta, ei näön puolesta, vaan yleensä olemuksesta ja pikkupoikamaisuudesta :ihana: . Sitten ihan oma mielipiteeni: olisi aivan loistavaa, jos tuomareilla olisi pokkaa laittaa Amadeus voittajaksi :peukku: . Jos Päiviö Pyysalo saisi ratkaisun avaimet käsiinsä, niin kuin Sauli Lehtosen kohdalla, Amadeus olisi seuraava tangokuningas! Näin uskon :joojoo: .
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tuulia kirjoitti:Toisaalta, kyllä tähän formaattiin kai kuuluu, että pysytään suomalaisessa tangontulkinnassa ainakin suurin piirtein :joojoo: . Jos kaikki alkaisivat vetää argentiinalaisittain... :draamaa: , sitäkö haluaisit?
En, mutta voisi sinä koko touhussa ihan suomalaisittain enemmän paloa olla ja näkemystä, nyt tuntuu, että koko homma on täysin museoitunut vailla mitään happea. Tunnelma on sama kuin Miss Suomi kisojen kanssa ja niistä ei väliä, mutta tangosta pidän suuresti ja suren, että se on tangomarkkinoilla niin eltaantunutta. Esimerkiksi - valtaosalla laulajista siellä lienee parempi laulutekniikka kuin tämän vuoden Venäjän Anastasialla, mutta yksikään ei tarjoile lähellekään niin riipaisevia tunnelmia, anna mennä (ja tekniikkansa vuoksi voisivat sen tehdä ilman että homma kokonaan lähtee lapasesta) vaikka tango jos mikä suorastaan huutaa sellaista otetta. Minä haluan hurmiota ja intensiteettiä ja olisin todella onnelloinen lisäksi, jos muutamista ikävistä maneereista luovuttaisiin, niin kuin iskelmä/tangoärrrrän sorauttamisesta epäluonnollisella voimalla. Tai siis että tulkinta ei perutuisi niiden maneerien viljelyyn, sen seuraamiseen, millaiseksi se tangotulkinta on iskelmällisesti muotoutunut.
tuulia kirjoitti:En ihan ymmärrä, minkälaisiksi haluat sovitukset :mitvit: . Toivanen on sovittanut aika rajulla kädellä; joskus jopa tuntuu, että kaikki kappaleet ovat samasta muotista. MuzaMaza taisi mainita niistä pianon kovista pimputuksista ... :miettii: Samaa mieltä, ne eivät kaikkiin kappaleisiin sovi :eiei: .
No jotenkin näkemyksellisiksi, mielenkiintoisiksi ja ennen kaikkea moderneiksi, tätä päivää puhutteleviksi. Sitähän juuri tarkoitin, että ne ovat tylsiä ja samasta muotista on eräs tylsyyden ominaisus. En ole musiikintekijä että ei harmainta aavistusta, mitä lopputulos voisi olla, mutta aktiivisena kuuntelijana uskallan sanoa että suomalaisella tangolla olisi kaiki edellytkset myös tanssilavaversioinaan olla hyvää ja mielenkiintoista.

EDIT no esimerkiksi vaikka suomalainen haitarinsoitto. Sehän oli jokin aika sitten, ellen nyt väärin muista ja ole väärin ymmärtänyt aikalailla käynyt instrumentti, suomeksi juntti ja pölyttynyt, mutta sittemmin se ja haitarimusiikki on kokenut varsinaisen renessanssin ja on eräs niistä instrumenteista jonka ympärille on kerääntynyt erittäin mielenkiintoisia tekijöitä ja kuohuntaa. Siitä Kimmo Pohjosesta alkaen. Menettämättä sitä suomalaisuutta. Minä haluan suomalaiselle tangolle samaa.

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja tuulia »

Kyllä Arja Koriseva tulkitsi upeasti tangon Kultaiset korvarenkaat. Koriseva ei ole koskaan kuulunut suosikkilaulajiini, eikä suosikkitangokuningattariini :mrgreen: . Lisäksi Arjan tyyli laulaa on aina ärsyttänyt, mutta nyt olin havaisevinani uudenlaista Arjaa... En ole vielä sisäistänyt mitä se on, ehkä ääneen on tullut syvyyttä, tummuutta "vanhenemisen" :heh: myötä. Kikastustakaan en huomannut kuin yhden kerran... :draamaa:
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tuulia kirjoitti:Kyllä Arja Koriseva tulkitsi upeasti tangon Kultaiset korvarenkaat. Koriseva ei ole koskaan kuulunut suosikkilaulajiini, eikä suosikkitangokuningattariini :mrgreen: . Lisäksi Arjan tyyli laulaa on aina ärsyttänyt, mutta nyt olin havaisevinani uudenlaista Arjaa... En ole vielä sisäistänyt mitä se on, ehkä ääneen on tullut syvyyttä, tummuutta "vanhenemisen" :heh: myötä. Kikastustakaan en huomannut kuin yhden kerran... :draamaa:
Itseasiasa tästä olen aika lailla kokonaan sama mieltä. Vaikutuin kyllä jo aikoinaan aiemmin Arjan Pocahontas- laulun tulkinnasta :mrgreen: - se oli minusta huikeasti parempi kuin alkuperäinen jenkkiversio. Mutta Arjan tulkinta oli kyllä mielestäni yksittäinen poikkeus.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

tuulia kirjoitti:Kyllä Arja Koriseva tulkitsi upeasti tangon Kultaiset korvarenkaat. Koriseva ei ole koskaan kuulunut suosikkilaulajiini, eikä suosikkitangokuningattariini :mrgreen: . Lisäksi Arjan tyyli laulaa on aina ärsyttänyt, mutta nyt olin havaisevinani uudenlaista Arjaa... En ole vielä sisäistänyt mitä se on, ehkä ääneen on tullut syvyyttä, tummuutta "vanhenemisen" :heh: myötä. Kikastustakaan en huomannut kuin yhden kerran... :draamaa:
Ehkä tuulia on itse vanhentunut ja näkee ihastuttavassa Arjassa sen, mitä kaikki muut on nähneet jo kauan :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

en ehtinyt enkä malttanu kahtua kuin ihan alakua, voi vimpeli että oli koskettava :ihana: ja kosteuttavan liikuttava se, (Markuksen?) hienostunut tulkinta siitä Jarin tunnetuksi tekemästä kappaleesta, "sä et kyyneltä nää, ... siellä missä kukkii kaunein... Siellä missä nyt ooot" noh mikä sen laulun nimi nyt on, mut kyllähän te sen muistatte, taisi esiintyä toisena sen kaljupäisen jäläkehen. Jooooh, kauheen nuoria taas näyttivät nuokin artistit olevan, se iän tuoma karisma (jos on tullakseen) ja kokemus,niitä jäin minäkin kaipailemaan... ensi vuonna voitaisiin kokeilla ikärajan nostamista tuonne 46:een... sitten meikäkin malttais asettua kahtelemaan, edellyttäen että kisa käytäisiin jo huhtikuun puolella, venytetäänhän noita ESC-"kilpailujakin" puoli vuotta... ja kuppilan Yukkaa minäkin kaipasin sinne joukkoon... täytynee kahtella näitä esityksiä sitte joskus juutuupista...
Viimeksi muokannut romualdo, 11 Kesä 2009, 00:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

tonywerner kirjoitti:Henkilökohtaisesti en pidä murteista kovastikaan, mutta Johanna loihe lausuman paljon mukavamman kuuloisaa murretta, kuin vaikkapa Savon/Karjalan alueella asuvien puheenparsi :joojoo:
Jännä, että ihmiset jotka eivät itsekään osaa puhua suomea, arvostelevat Johannan murretta :rofl:
Ohkei, voisitko ihanan aito TonyWerner avata tuota viestiäsi vähäsen, niin ei jäisi kellekään mitään kysymyksiä? :hali:
Tuohan oli vitsiksi tarkoitettu, eikö niin? Joskus mäkin pienessä heikossa hetkessä kirjoitan mitä sattuu. :joojoo:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Juurovissön on hurmaavan herttainen tuumaillessan tuommoisia.

TW:n viesti on yksinkertaisesti jälleen kerran täyttä vixxuilua tiettyä, juuri tuota Savo/Karjalan murretta puhuvaa nimimerkkiä kohtaan. Se on tullut Kuppilassa harvinaisen selväksi jo useampaan kertaan ja sen tietävät vallan hyvin kaikki. :lohduton: Mutta TW:lle se täällä suodaan eikä sitä katsota millään lailla pahalla. Valitettavasti.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Mä kannatan koulukaveriani Virpiä! Eikä yhtään kottiin päen vetua tässä oo!
Love shine a light

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tangomarkkinat 2009

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Semifinaaliäänestyksen tulokset.
Markus Kokkonen 4, 19%
Markus Kuusisto 0, Ei ääniä
Amadeus Lundberg 13, 61%
Marko Maunuksela 0, Ei ääniä
Tuomas Myllylä 0, Ei ääniä
Leif Mäntyniemi 1, 4%
Nino Nyman 0, Ei ääniä
Ville Toivonen 0, Ei ääniä
Eerika Grönlund 0, Ei ääniä
Sanna Jääskeläinen 0, Ei ääniä
Suvi Karjula 0, Ei ääniä
Mervi Koponen 0, Ei ääniä
Kaija Lustila 1, 4%
Anni Parkkila 1, 4%
Virpi Piippo 1, 4%
Maria Tyyster 0, Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 21
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Tangomarkkinat 2009

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Aikamoinen murskavoitto Amadeukselle, 61 prossaa äänistä! :tapu:
:supati: Työkaverini näki Amadeuksen viime vuonna Rutosinlaivalla laulamassa karaokea. Kappale "mua potkaisi polle päähän" oli hauskuuttanut ja hurmannut yleisöä. Amadeus sai hurjat hurraukset ja aplodit esityksensä päätteeksi.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Tangomarkkinat 2009

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Ruotsinlaivan karaokessahan se Siltsukin muinoin esiintyi. :joojoo: Onko tämä enne?
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Tangomarkkinat 2009

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Parahin makein Mansikkain, lienee enne! :hali: Eihän Kuppila voi olla kuin oikeassa! :joojoo:
(haluisin kyl ite että Amadeeus kypsyis vielä vuoren verran, siis vuuen, siis vuoden, sen päästä kypsyttyyään vois voittaa kaiken mahollisen ja tulla söötiks muhkees mansikaks :heh: )

Itse asiassa ois hauska pyörähtää Seinäjoella aistimassa tangonhuumaa, eikös siellä ole viikon ajan varsinaiset Tangohulinat? Kaduilla tangoillaan ja silleesti? Kertokaa te, jotka olette olleet siellä. :peukku:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Tangomarkkinat 2009

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Säästyypähän aikaa kun ei tarvii seurata tätäkään.
Jo keväällä kuulutin, että Peltsi on ihan väärä tyyppi tähän hommaan.

MUTTA >huokaus< unohdin että YLE osaa ylittää itsensä:
Johanna on niin surkea juontaja, että Peltsikin vaikuttaa fiksummalta.
Vanha totuushan on, että "Miten saa navetan hajun pois vaatteista?"
tietenkin "Menemällä sikalan kautta."

Jos saadaan tiimiin mukaan se tärisevä kuvaaja, niin johan taas laadukasta viihdettä kasassa.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Tangomarkkinat 2009

Viesti Kirjoittaja Roope »

Semiinaaliäänestys lisätty, suosikkiaan voi myös vaihtaa :joojoo: Tasan viikon päästä siis valitaan finalistit :surrur:
Tangomarkkinat 2009: Finaalin karsinta
to 9.7. klo 20.00-21.50, YLE TV2
Seinäjoen Tangomarkkinoiden huipentuman ensimmäinen etappi. Puhelin- ja tekstiviestiäänestyksen perusteella kolme suosituinta mies- ja naislaulajaa etenee finaaliin.

Tangomarkkinat 2009: Finaali
la 11.7. klo 20.00-21.50, YLE TV2
Seinäjoen Tangomarkkinoiden jännittävässä finaalissa voittaja valitaan kolmessa vaiheessa.
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/oh ... -aikataulu

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Tangomarkkinat 2009

Viesti Kirjoittaja Roope »

Amadeuksella mukava 100% kannatus :tapu:

Lukittu