American Idol 2010

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Colby »

On raahattu mattoa lavalle ja jotain ihme-mikkitelinettä korostamaan "hei katsokaa olen persoonallinen taiteilija!"-imagoa :joojoo: Ja tuomarien ylistysten myötä olen havainnut Crystalissa ylpPistymistä joka viikko enemmän.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ai niin se krouvi baarikammottava mikkiständi. Okei, ehkä sitten. Musta se oli kyllä ennemmin vähän joku tyhmä talismaani, mutta kai niitä pitää joillain olla. En mä sitä taiteelliseksi tulkinnut, enemmän jollain urheilijoilla tollaisia onnenesineitä on.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tim Urban putosi! No enpä jää kyllä häntä kaipaamaan yhtään.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

En kyllä yhtään kestä näitä itketysjaksoja. :parku:

Sir Elton John laulaa ensin niin koskettavasti ja sitten vielä lopputulos.

Kuinka sattumoisin loppukaksikossa Casey-inhokkini ja Tim-suosikkini.
Olihan se esitys huonohko the Beatles ja Elvis -tulkintojen jälkeen, joten ei tämä
pudotus ihan yllätys ollut. No, ainakin tässä aukeaa kyynelkanavat. :lohduton:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Tänään olisi Tim Urbanin syntymäpäivä. :viaton: Toivottavasti saa lahjaksi levytyssopimuksen.
Kuva
No, kaikki hyvä loppuu aikanaan. Harmi.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Timin oli aika lähteä

ENS VIIKOLLA MENTORINA SHANIA TWAIN JA LAULAVAT SHANIA TWAININ KAPPALEITA!!!! :tuuletus:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Tim Urban oli äsken LIV-kanavalla Ellen DeGeneres Show´ssa vieraana. :tuuletus:

Tim Urban Talks 'Idol' & Sings "Hallelujah"on Ellen( 04/23/10)

:rakkaus: ~~ http://www.youtube.com/watch?v=ue3VnQEPuR4 ~~ :rakkaus:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Okei, ellei ole tullut vielä kaikille selväksi niin SHANIA TWAIN on JUMALATAR :joojoo:
Shania Twain on mun suosikkilaulajani of all time!!!! :rakkaus:
Sen takia tämänpäiväinen jakso oli mulle HUNAJAA, mutta myös aika hankalaa, koska minä tunnen nämä laulut. Mä tunnen joka ikisen nyanssin jonka Shania lisää lauluihinsa, mä tiedän miten nämä laulut "kuuluu" laulaa. Nää on mulle rakkaita lauluja ja jos jollekulle tuottaa ongelmia kuulla Rolling Stonesin lauluja erilaisessa ympäristössä niin parin kisaajan kohdalla mulla oli pieniä ongelmia.... kun kikkailivat liikaa :surrur:

Miehet valitsivat kaikki balladeja, kuten vähän aavistelinkin (ja pelkäsin)

1. Casey :voitto:
- Melodisesti Casey ei ruvennut kikkailemaan yhtään vaan lauloi biisin kuten "kuuluu". En tiedä johtuuko sitten siitä, että Casey lauloi ihanan Shania biisin, mutta pakko yhtyä tuomareihin, paras esitys Caseylta tässä kisassa. :rakkaus: Aivan upea tulkinta. Vihdoinkin Casey osasi laulaa tunteella :tapu:

2. Aaron :hopea:
- Ei mun lempibiisejäni Shanialta, täytyy myöntää. Aaron muutti vähän sanoja, mutta ihan ymmärrettävää, ettei halua laulaa "we make love" jos äidilleen laulaa. :heh: Mutta todella hyvin laulettu ja jälleen kerran suurella tunteella!!

3. Michael :pronssi:
- Aivan upea, upea, upea veto Mikelta. Tää on surullinen kappale ja Mike löysi jostain sen tuskan. Mike ansaitsee olla turvassa tuon vedon jälkeen. Toisaalta kyllä ymmärrä Simonin "vetisyys" kommentin, mutta mun mielestä Mike onnistui. Sai biisin kuulostamaan r'n'b:ltä silti kuitenkaan muuttamatta biisiä liikaa

4. Lee
- Yllätys, yllätys, kokonaissuosikkini Lee on vasta neljäs. Mutta siihen on syynsä. Mua häiritsi Leen omat kikkailut melodian kanssa. Ekaksi luulinkin, että aikoo laulaa koko biisin päin peppua, mutta kikkailikin vain melodian kanssa omiiaan ja rehellisesti sanottuna kikkaili musta vähän liikaa. Tää on yksi Shanian parhaista kappaleista ja se piirtynyt mulle niin takaraivoon miten se kuuluu laulaa. Tän kanssa ei pelleillä. Hyvin Lee lauloi, sitä en kiellä, mutta kuten sanottu, tää on rakas kappale mulle, joten Leen omat sekoilut melodian muuntelemisessa häiritsi.

----------------------------- ero poikien ja tyttöjen välillä on suuren suuri

5. Siobhan
- Tää biisi on niin countrya, niin countrya ja Siobhanin ääni ei todellakaan ole countya. Jälleen yksi alue mitä Siobhan laulaa ja kaikki on ihan sekasin. En vaan pidä, en pidä Siobhanista, en. Enkä tästä esityksestä ja se kirkuminen ei todellakaan sopinut tähän. EI TODELLAKAAN!!! En ymmärrä miksi tuomarit niin kehuivat

6. Crystal
- Ei epäilystäkään kuka oli illan huonoin. Siis EI PIENINTÄKÄÄN EPÄILYSTÄ! Tämä on loistava biisi, minkä Crystal pilasi täysin laiskalla versiollaan. Ihan kuin kyseessä ois balladi vaikka kappale ei todellakaan ole balladi vaan pirteä ja iloinen. Buhuu, en pidä ollenkaan. Simon oli ainoa, joka uskalsi ääneen sanoa, että esitys ei ollut hyvä. Ihan kuin muut olisivat vain varmistelleet, että Crystalia muistettaisiin äänestää kun sanoivat, että loistava olet, mutta tää nyt vaan ei ollut parhaasi. Ja ottaa muuten suuresti kupoliin tuo kun Crystal alkaa inttää tuomarien kanssa. Jokaiseen tuomarikommenttiin ei pidä sanoa vastaan.

Ja Crystal oli muuten väärässä, sillä......
Tänään oli SHANIA TWAIN WEEK, EI COUNTRYWEEK!!!!!!!!!!!! :ylppis:

Shania Twain ei ole pelkkä countryartisti!! Joten ihan turha Crystalin inistä mistään countryviikosta!! :ylppis: :ylppis: :ylppis:

Shania oli upea ja kannustava mentori kaikille ja varsinkin pojat onnistuivat! UPEA ILTA kaikenkakkiaan oli!! :tapu:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Illan järjestys omasta mielestäni tämän kaltainen..

1. Michael.. Illan ehdoton kunkku. Mahtava veto kerta kaikkiaan :ihana:
2. Lee.. Tosi hyvä veto Leeltä. Hieman oli silti epäpuhtauksia.
3. Crystal.. Ei parasta Crystalia, mutta hyvin hän veti jälleen kerran.
4. Siobhan.. Aika keskinkertainen esitys Siobhanilta. Loppukiekaisu meni ihan överiksi. Kantri ei kyllä sovi mielestäni Siobhanille.
5. Casey.. Toinen tylsä tapaus.. Lauloi ihan mallikkaasti, mutta Casey se vaan on umpitylsä. :roll:
6. Aaron.. Unettavaa jälleen kerran. Ihan hyvin lauloi, mutta kun Aaron ei sykähdyttänyt laisinkaan. zzz

Itse teemasta en niinkään pitänyt.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ei mikään onnistunut jakso suoritusten osalta. Shania Twainia en suoraan sanoen ollut kuunnellut tietoisesti yhtään tätä ennen. Nyt sitten käytin sen verran aikaa että tsekkailin joitain noita esitettyjä biisejä. Pidin etenkin No one needs to knowsta ja muista niistä kantrikappaleista. Ei ihme että on myynyt niin hyvin.

Niin että tätä taustaa vasten kuulin jokaisen kappaleen ekaa kertaa.

1. Aaron - olen kokoajan pitänyt Aaronin äänestä. Minusta se on jätkistä potentiaalisin, mutta niin nuori vielä että jää jalkoihin. Nyt onnistui. Mutta en pidä sen korkeamoraalisuudesta, se on sievistelevää ja konservatiivista, vaikka onkin noin nuori.
2. Lee - lauloi sävykkäästi kun pääsi vauhtiin. Kun on tollasta AOR:ää niin ei oo tyylillisesti suosikkni, mutta saa siitä paljon irti. Herkkä tyyppi.
3. Crystal - ei tosiaan paras Crystalila ja levällään hieman. Pahin oli minusta kyllä se taustalaulaja-nainen, tai siis se, että Crystalin ja sen äänet ei soineet yhteen parhaalla mahdollisella tavalla. Muutoin kyllä tykkään just ton tyyppisestä bändistä, naukuvasta venyvästä kantrista, kuuntelenhan lännen jussia ai sit hoedowniakin, mutta totta on että Twainin alkuperäisversio on paljon parempi.
4. Michael - alan olla samaa mieltä Simonin aiempien kommenttien kanssa. Michael on imelä kun se kuvioi.
5. Siobhan - ihan kiva, mutta kyllä se on eksyksissä. Kaikki mielenkiintoiset särmät kadonneet.
6. Casey - alku lupasi jo jotain, mutta sitten lässähti siihen samaan keskitien makkaraan. Joko minä olen paatunut banaali ylitulkinnan ystävä joka ei erota pieniä hienostuneita sävyvaihteluita tai sitten tämä Casey vaan on niin ohut. Valitsen jälkimmäisen :ylppis: - se vaan loppuu ennen kuin on ehtinyt alkaakaan, jätkä on niin pintaa - sisällä ei paljon tunnu raksuttavan tai se ei ainkaan pääse läpi. Ero on huima Leehen nähden.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Tämänpäiväinen jaksohan NIMENOMAAN oli ihan loistava suoritusten osalta. :tuuletus: '
Siitä hyvänä todisteena on jo tuomarienkien kommentit. AINOA, joka sai kritiikkiä osakseen oli Crystal, juuri se jonka pitäisi mukamas onnistui viikosta toiseen ja joka onkin saanut vain kehuja osakseen viikosta toiseen.
Mutta tänään Crystal oli ihan sikahuono! Noin ei vaan saa raiskata hyvää biisiä. EI VAAN SAA!!!! Ja Crystalin ylä-äänetkin oli ihan hanurista, ei saanut niitä balanssiin

Jos rollarifanit huusivat apuata, kun Tim raiskasi ihme reaggeaversiollaan heidän biisiään, niin tänään Crystal todellakin raiskasi Shanian hienon laulun! Ja mun teki mieli juosta piiloon ja kirkua. Shaniasta näki myös, että ei ollut tyytyväinen vaikka kohteliaasti taputtikin :surrur:

Ja tässä tosiaan mallia siitä, miten tämä kuuluu laulaa :joojoo:
http://www.youtube.com/watch?v=A6YLFKXNb4Q

Enkä siis tosiaankaan sano, että pitää noudattaa alkuperäisversiota, mutta kun liikaa muutaa niin menee pipariksi ja Crystalilla karkasi kyllä mopo täysin käsistä :roll:

Tiedän, että olen kriittisempi kuin tavallista, mutta pitää tosiaan muistaa, että mä osaan nää laulut etujatakaperinjavinottainkin!!! :joojoo: Myös omaan makuuni Lee juoksutti melodiaa ihan liikaan mielensä mukaan :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^Oliko toi mulle :miettii:. Mutta mä ainakin sanoin, että Shanian alkuperäinen oli paljon parempi kuin Crystalin.

Silti minusta siellä oli monta josta pidin vähemmän. Erityisesti siitä tulen joka kierroksella vakuuttuneemmaksi siitä, että Caseyta roikotetaan mukana vain ja ainoastaan Brad Pitt goes Eric Clapton (but mediocrely) efektin vuoksi.

Ainoa joka oli koskettava oli Aaron ja Lee ihan vähän. Aaronista voi tulla todella hyvä, jollei se tukehdu noihin bible belt rajoitteisiin(sa).
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja tuulia »

Arviot tämäniltaisista esityksistä

Casey: Don't - jee, nyt olen pienen notkahduksen jälkeen valmis nostamaan Casey'n jopa Idolin voittajaksi :voitto:
Aaron: You got a way - on tällä pojalla upea ääni, selvä kakkonen :hopea:
Siobhan: Any man of mine - ei parasta Siobhania, mutta pidin raikkaasta esityksestä, ja aivan ihan esiintymisasusta :pronssi:
Lee: You're still the one - tasavahvaa Leetä, mutta jäi kuitenkin noiden kolmen alapuolelle :miettii:
Michael: It only hurts when I'm breathing - herkkä esitys, mutta jäi kuitenkin hieman tylsähköksi... :(
Crystal: No one needs to know - nyt meni läskiksi läskibassoa myöten, piloille meni upea kappale; saipahan hieman negatiivista palautetta tämä liioitellusti yliarvostettu neiti :hiips:

Veikkaus: Lee on seuraava American Idol!
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:^Oliko toi mulle :miettii:. Mutta mä ainakin sanoin, että Shanian alkuperäinen oli paljon parempi kuin Crystalin.
Osaan kyllä lukea, ja tuo oli tarkoitettu ihan kaikille

Ja kuten mainitsin, niin ei pidä aina pysyä alkuperäisessä sovituksessa ja melodisuudessa, mutta Crystalilla kaikki meni päin peetä.... Mutta ihan sama se silti on, kun Amerikan kanssa äänestää sitä joka tapauksessa. Mutta jos pelkästään tämänpäiväisen perusteella arvioitaisiin, niin Crystal oli umpisurkea. Jos tuo olisi eka kerta kun Crystalin näkisi, niin eipä kummoista vaikutusta tekisi :surrur: Mutta vanhoilla meriteillä se tuolla roikkuu :ylppis:

Casey oli ihan hysteerisen hyvä tänään. Enkä voi mitenkään käsittää niitä, jotka eivät vakuuttuneet hänestä tänään. Ihan upea!!!!!! :ihana: Mutta Crystalin kohdalla kun hehkutetaan vanhoilla meriiteillä, niin näköjään toisille Caseyä haukutaan vanhojen takia....

Tehdään asia helpoksi. Joku näkee ensimmäistä kertaa tässä jaksossa Crystalin ja Caseyn. Se, jonka mielestä Crystal koskettaa ja onnistui ja Casey ei, tarvitsisi minun mielestäni pikaista hoitoa :rofl:

Ja mun on vielä lisättävä, kun asetit Caseyn viimeiseki ja sanoit, että ero Leehen on huima. NOT TODAY!!! Ei todellakaan tämänpäiväisen jakson perusteella. Casey vetosi tunteisiin ja löysi sisältään laulun sanoman ihan yhtä hyvin, ellei paremminkin kuin Lee. Itse huomasin Leessä sen, että se oli alussa itsekin vähän hukassa. Lee muutti laulun melodiakulkua niin paljon, että välillä se ei oikeen itsekään enää pysynyt mukana ja se häiritsi koko esitystä :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti: Se, jonka mielestä Crystal koskettaa ja onnistui ja Casey ei, tarvitsisi minun mielestäni pikaista hoitoa :rofl:
Minä siis :heh: . Paitsi ettei Crystalkaan koskettanut.
gentedimare kirjoitti:Ja mun on vielä lisättävä, kun asetit Caseyn viimeiseki ja sanoit, että ero Leehen on huima. NOT TODAY!!! Ei todellakaan tämänpäiväisen jakson perusteella. Casey vetosi tunteisiin ja löysi sisältään laulun sanoman ihan yhtä hyvin, ellei paremminkin kuin Lee. Itse huomasin Leessä sen, että se oli alussa itsekin vähän hukassa. Lee muutti laulun melodiakulkua niin paljon, että välillä se ei oikeen itsekään enää pysynyt mukana ja se häiritsi koko esitystä :surrur:
Caseylla oli ekat 15 sekuntia jotain josta ehkä olisi voinut saada kiinni, sitten se lässähti. Se vaan on todella tasapaksu esittäjä. Se ei saa minua kiinnostumaan. Se ei kosketa. Ja minähän pidän pitkätukkaisista bluesahtavista mieslaulajista, mutta kun niitä on niin tsiljoona kertaa parempia. Casey ei ole antanut yhtä ainutta syytä miksi minun pitäisi kuunnella sitä eikä niitä 456 muuta, joita löydän arkistoistani. Puhumattakaan niistä, joita on myspace väärällään.

Lee puolestaan tuottaa ääneensä tunnesävyjä, joita kunteleee edes lievällä mielenkiinolla silloinkin kun se tekee virheitä, niin kuin tänään. Virheissä on eroja - ei ole kyse vanhoista meriiteistä silloin, kun virheitä tekevästä kuulee, että siinä on mielenkiintoinenkin puoli. Mutta jos vaan lurittelee jotain joutavaa niin puhutaan tyypistä, joka ei koskaan tule edes tietämään miten niitä virheitä tehdään.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ensiksikin, mä tykkään Leestä. Lee on edelleen mun kokonaissuosikki :joojoo: En pissi siitä hunajaa, mutta suosikkini se on edelleen. Mä pidän Leen äänestä. Lee on sellanen köyhän miehen David Cook, missään muotoa ei ole niin omaperäinen tai muutenkaan hyvä kuin Cook, mutta ei tuolla parempiakaan ole. Eli, mikäli se nyt jäi epäselväksi, niin Lee on edelleen mun suosikkini :joojoo:

Ehkä, jos Shania Twain ja sen tuotanto ois mulle tuntematonta, niin oisin pissinyt hunajaa Leen esityksen jälkeen tänäänkin. Mutta kun en vaan voinut. Tottakai, lähtökohtaisesti mun näkökulma tänpäiväisiin esityksiin on jo eri kuin vaikkapa mun naapurilla, jolla ei oletettavasti ole mitään yhteyttä Shanian tuotantoon. Tältä istumalta mä pystyn heti sanomaan jokaisen laulun sanoman. Ja en sano tätä siis väittääkseni, että olisin jotenkin parempi arvioimaan näitä esityksiä, vaan ihan yleisesti koitan selittää omaa lähtökohtaani tämänpäiväisiin esityksiin. Tiedän mistä Shania on kirjoittanut jokaisen laulun kohdalla, tiedän sen stoorin siellä takana. "My Heart Will Go On" kappale saa ihan eri merkityksen aikaan, kun on nähnyt Titanicin. Mulle nää laulut saa eri merkityksen kun tiedän sen tunteen, jonka Shanialla on omien sanojensa mukaan ollut kirjoittaessaan "You're Still The One" tai "Don't" kappaleita. Jokaisella rivillä lauluissa on täten mulla ihan oma merkityksensä. Joten, tänään enemmän kuin koskaan itse elin sohvallani jokaisen laulun rivin ja säkeen esittäjien kanssa. Taisit olla juuri sinä Taija, joka jonkun jakson jälkeen kritisoit jotain esittäjää jonkun kappaleen versioinnista. En nyt muista mistä oli kyse.... ja se taisi vielä olla kappale ja esitys, josta itse pidin, mutta sä olit kauhuissasi. Silloin oli selkeetä, että se kappale oli sulle äärimmäisen tärkeä ja sillä oli sulle joku merkitys... Se ei tietenkään tehnyt sun mielipiteestä yhtään sen oikeampaa eikä tärkeämpää kuin meidän muidenkaan mielipiteistä. Kuten ei munkaan mielipiteet tästä jaksosta ole sen oikeampia tai tärkeämpiä kuin muidenkaa, mutta yritänpähän vain selittää, miksi mulle on niin mielipuolisen vaikeeta hyväksyä sitä, että joku täällä ei nähnyt Caseyn loistavuutta tai että joku saattoi pitää Crystalia parempana. Se ei vaan mene mulla jakeluun juuri siitä syystä, että mun suhde näihin kappaleisiin ja niiden sanomiin on eri kuin ei-fanaattisella-Shania-fanilla. :draamaa:

Enkä tietenkään väitä, että jonkun kappaleen sanoma pitää olla kaikille sama. Jokainen löytää omat juttunsa lauluista

Mutta mulle riittää tältä erää se, että tuomarit näkivät Caseyn loistavuuden ja tunteen! :uujee:
Jos Casey olisi yhtä suosittu kuin Adam Lambert, niin eihän sillä ois hätäpäivää, nyt mikään ei ole varmaa...

Paitsi se, että huolimatta huomisen tuloksista, Crystal oli takamuksesta ja kunnolla ensimmäistä kertaa tämän kauden aikana :rofl:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti:Taisit olla juuri sinä Taija, joka jonkun jakson jälkeen kritisoit jotain esittäjää jonkun kappaleen versioinnista. En nyt muista mistä oli kyse.... ja se taisi vielä olla kappale ja esitys, josta itse pidin, mutta sä olit kauhuissasi.
Joo, olen kaksi kertaa ollut että voi ei :heh: :
ta1ja kirjoitti: :shock: Karsee Wicked game.
Pidin Siobhanista, mutta Wicked game oli huono. Mutta minusta Chris Isaakin oli ylittämätön ja silti Himin versio on ihana. Se on kyllä aika uskollinen alkuperäiselle, mutta ei se johdu siitä. Muuttaa saa, mutta jos muuttaa hienoa laulua, sen on parasta olla hieno sen muutoksen.
ta1ja kirjoitti:Ja pahinta oli nyt sitten että se lauloi tuon Jealous Guyn, joka on niitä harvoja Lennon ja /tai McCartney biisejä jotka ei ole mulle olleet vaan hienoja/kivoja/tms, vaan jotka on ensi kuulemata oikeasti kolissu.
Niin, ehkä sä takoitit tätä. Kuten sanottu, Casey muutti about kaiken mitä Jealous Guyssa on hienoa. Mutta ei harmi siitä johtunut. Vaan siitä että se ei tuottanut siitä muutoksesta mitään hienoa. Ei sillä ollut mitään sanottavaa. Se ei ollut enää akateeminen nössö, kuten Lennon tai Ferry, jolta oli mopo karannut. Mutta se ei kuitenkaan ollut mikään ärjyvä sonnikaan. Se kuulosti kyllästyneeltä keski-ikäiseltä sähköinsinööriltä, joka toteaa, että vähän tulin mustasukkaiseksi kun näin vaimon tennisopettajan pantavana, voisiko tuota sanoa mustasukkaisuudeksi - kyllä varmaan kun vähän värisytti, aika outoa, mutta miten se lätkämatsin päättyikään.

Toki ymmärrän, että Lee saattoi tehdä saman mielestäsi Twainin laululle. Ei se nin hyvä ollut, mutta mielenkiintisempi silti kuin Casey. Ja vaikka minula on pieniä vaikeuksia ymmärtää miksi pidit Caseysta, uskoisin että se johtuu siitä, että kyse on niin värittömästä artistista, että kykenet kuulemaan Shanian sen Caseyn laulun läpi. Se ei häiritse kun tulkitsee vähän samoin kuin Shania, antaa ikäänkuin ensimmäsin askeleen, laukaisee muistin ja mielleyhtymät.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Muuttaa saa, mutta jos muuttaa hienoa laulua, sen on parasta olla hieno sen muutoksen.
Niin, tässähän tämä tuli, mitä tuolla jo aiemmin sanoin useasti Crystalin kohdalla. Olisi parasta ollut hieno se muutos. Mutta kun se ei ollut. Crystal vei idean koko hienosta biisistä. Olen varma, että Simon ei haukkuisi kappaletta mitäänsanomattomaksi, jos olisi kuullut Shanian esittävän sen. Mutta Crystal teki kappaleest uikutuksen. Ihan hirveen uikutuksen ja kaikki se, mikä Crystalissa on hyvää (vaikka en siitä tykkääkään) oli tipotiessään. Todellakin, jos joku kuuli eilen ekaa kertaa Crystalia, niin ihmetteli varmasti suuresti miten tuo tyttö voi olla tuomarien suuri suosikki ja kisan ennakkosuosikki muutenkaan. Eilen Crystal oli HUONOIN!!!!!!!! :draamaa:

Lee muutti kanssa yhtä Shanian parhaista, mutta ei muuttanut sitä niin, että olisi itse ollut huono, kuten Crystal. Lee oli siis edelleen hyvä eilen, mutta en vain tykännyt, että muutti sitä melodiakulkua niin paljon. Mutta oli silti hyvä
Ja vaikka minula on pieniä vaikeuksia ymmärtää miksi pidit Caseysta, uskoisin että se johtuu siitä, että kyse on niin värittömästä artistista, että kykenet kuulemaan Shanian sen Caseyn laulun läpi. Se ei häiritse kun tulkitsee vähän samoin kuin Shania, antaa ikäänkuin ensimmäsin askeleen, laukaisee muistin ja mielleyhtymät.
Itse asiassa ei johdu tästä, vaan mun mielestä eilen Casey todella tajusi mistä lauloi. Hän eläytyi ja esitti tunteella. Sen näki, että Casey piti myös itse laulun esittämisestä. Kuten sanoi itsekin esityksen jälkeen, piti tästä viikosta eniten. Ja sen näki. CASEY ELI KAPPALEEN!! :tapu:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Katsoin eilisen lähetyksen boksista, oli illalla vähän muuta menoa.

Ihan ekaksi on sanottava, että SHANIA TWAIN on paitsi loistava artisti, niin ehkä maailman kaunein nainen :ihana:

Toiseksi on sanottava, että onnistujat olivat nyt niin hyviä ja epäonnistujat niin huonoja :shock: . Ihan kuin tytöt olisivat laulaneet koulun alaluokalla ja pojat lukiossa :heh: .

CASEY
- :rakkaus: :kups: Ihan kuin uudestisyntynyt. Ihan loistavan koskettava. Ja niin kaunis . Näen tuosta ehkä ensi yönä unta :mrgreen:

LEE
- :ihana: Voi elämä tuota karheanseksikästä ääntä. Minulle tuo biisi ei sillä lailla ole henkilökohtainen, että Leen omat kikkailut eivät häirinneet ollenkaan. Vieläkin poika on kyllä jotenkin hämääntyneen ja huolestuneen oloinen :mrgreen:

AARON
- :peukku: Todella kaunis tulkinta. Aaronilla on kyllä kaunis ääni.

MICHAEL
- :joojoo: Kauniisti taas lauloi, mutta en oikein tykkää tuosta biisistä (sori gente :hali: ). Eihän se saisi vaikuttaa, mutta vähän jätti kylmäksi kuitenkin.

-------------------------------------------------------

SIOBHAN
- :niinpa: arvasin, että tämä alkaa ärsyttämään ajan kanssa Jotenkin tuntuu, että tyttö laulaa joka viikko saman kappaleen, ei niin minkäänlaista uudistumista. Aluksi tykkäsin, mutta kuka jaksaa katsella ja kuunnella samaa biisiä viikosta toiseen?

CHRYSTAL
- :shock: :roll: Siis voi apua, mitä tuolle tytölle on tapahtunut? Ok, tämä oli minusta eka oikeasti huono veto, ja jokainenhan epäonnistuu joskus. Mutta kun tämä oli ihan luokaton noinkin hyvältä laulajalta. Ja se vastaan räpättäminen AINA on niin ärsyttävää.
ta1ja kirjoitti: Ja vaikka minula on pieniä vaikeuksia ymmärtää miksi pidit Caseysta, uskoisin että se johtuu siitä, että kyse on niin värittömästä artistista, että kykenet kuulemaan Shanian sen Caseyn laulun läpi. Se ei häiritse kun tulkitsee vähän samoin kuin Shania, antaa ikäänkuin ensimmäsin askeleen, laukaisee muistin ja mielleyhtymät.
Mutta minäkin RAKASTIN Caseyn tulkintaa, vaikka minulla ei ole kappaleeseen lainkaan samanlaista tunnesidettä kuin gentellä.

Kyllä se nyt vaan on niin, että Casey oli ihan sikahyvä ja äärimmäisen koskettava. Sillehän ei tietysti mitään voi, jos ei kaikkia koskettanut.

Minä olen ainakin antanut negatiivistakin palautetta Caseylle joillakin viikoilla, minuun kun ei vaikuta se, kuinka jumalaisen hyvännäköinen joku on :heh: Ilmeisesti sitten Caseyn todella kaunis tulkinta oli vaan kovemmasta musiikista pitäville liian kaunista :draamaa:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

On täällä sentään tuulia ja Hazel, jotka ovat kanssani samaa mieltä Caseystä ja Crystalista. Sekä tietysti myös tuomarit, joten tiedän, ettei kaikki johdu pelkästään omasta Shaniafanaattisuudestani :heh:

Casey oli hyvä ja Crystal sikahuono :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hazel kirjoitti:K Ilmeisesti sitten Caseyn todella kaunis tulkinta oli vaan kovemmasta musiikista pitäville liian kaunista :draamaa:
:draamaa: Ai jaa, meinaat että minä pidän vaan kovemmasta musiikista :heh: . Kukakohan esim. kannatti Anna Puuta Suomen Idolsissa kun pari muuta hehkuttivat classic rock artisti Koopia JOKA MUUTEN ON HUOMATTAVASTI PALJON HERKEMPI JA PAREMPI TULKITSIJA KUIN KESKINKERTAINEN JA ITSERAKAS CASEY? Minä vaan kysyn :draamaa: :heh: :hali: .

Se kun on niin, että classic rockista löytyy niitä oikeasti erittäin herkkiä ja tunteellisia, loistavia laulajia. Casey ei ole, ainakaan vielä, osoittanut kuuluvansa niihin. Lee liikkuu aikalailla samoilla veisllä ja jos sen äänenkäyttöä kuuntleee, niin se tunnesävyrekisteri liikkuu about skaalassa 3-8, jos 1 on superhaavoittuvainen ja 10 voimallista tööttäystä. Casey pysyttelee välillä 4-6 :joojoo: :hihi:.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Hazel »

ta1ja kirjoitti:JOKA MUUTEN ON HUOMATTAVASTI PALJON HERKEMPI JA PAREMPI TULKITSIJA KUIN KESKINKERTAINEN JA ITSERAKAS CASEY? Minä vaan kysyn :draamaa: :heh: :hali: .
Ok, mielipiteesi Caseysta tulikin tässä selväksi. Inhoat siis itse miestä, jonka takia et voi nähdä mitään hyvää hänen tulkinnoissaankaan. Tästä johtuen keskustelu kanssasi Caseysta on täysin hedelmätöntä ja omalta osaltani päätänkin sen tähän :rofl:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ voithan sinä asian noinkin ymmärtää. On totta, että Casey vaikuttaa minusta juuri tuollaiselta, mutta se ei johdu "itse miehestä" vaan siitä minkälaisia tulkintoja "itse mies" itsestään ulos saa- eihän tässä voi olla minkään muun kuin niiden laulujen varassa. Jos se ensikerralla avaa patonsa, muutan käsitykseni heti.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Siobhan putosi ja viisi on enää jäljellä. Siobhanin putoaminen oli odotettavissa :roll:. Crystal on kisan viimeinen nainen ja saapi nähdä kuinka hänen käy vielä.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Tiesin tämän kyseisen viikon tulokset etukäteen, mutta täytyy sanoa, että tuo tulos ei muuttanut käsitystäni Caseystä mihinkään. USAn kansahan on monesti ihan vietävissä, joten tuo Crystalin selviäminen aina vaan ilman rangaistusta on naurettavaa...... :rofl:

CASEY OLI JA TULEE AINA OLEMAAN KYSEISEN JAKSON TÄHTI!!!! :rakkaus: :rakkaus: :rakkaus:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti: USAn kansahan on monesti ihan vietävissä, joten tuo Crystalin selviäminen aina vaan ilman rangaistusta on naurettavaa...... :rofl:
Nyt en ihan ymmärrä - siis jos Crystal epäonnistuu kerran, kun muutoin on vetänyt tässä joukossa parhainta sarjaa ja ollut pari kertaa aivan ylivoimainen, ja epäonnistuessaankin on parempi kuin moni joka onnistui täydellisesti, niin sun mielestä sen olisi pitänyt pudota? Ehkä se amerikankaan kansa ei niissä rankaisuhaluissaan ole ihan niin vietävissä.

Siobhanin pudotus oli odotettavissa, eikä nyt niin vikaan mennytkään. Mielenkiintoista että jenkeissä mimmit ei pärjää enää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:Nyt en ihan ymmärrä - siis jos Crystal epäonnistuu kerran, kun muutoin on vetänyt tässä joukossa parhainta sarjaa ja ollut pari kertaa aivan ylivoimainen, ja epäonnistuessaankin on parempi kuin moni joka onnistui täydellisesti, niin sun mielestä sen olisi pitänyt pudota? Ehkä se amerikankaan kansa ei niissä rankaisuhaluissaan ole ihan niin vietävissä.
Ongelmahan on vain siinä, että Crystal EI OLLUT, EI TODELLAKAAN OLLUT epäonnistuessaan parempi kuin illan onnistujat (pojat)!!! Eli Crystal epäonnistui ja oli illan huonoin. Asia on harvinaisen yksinkertainen. Kun siihen vielä lisää sen, että Crystalia on kehuttu liikaa ja nostettua se jalustalle, jossa se ei ansaitsisi edes olla, niin onhan tuo naurettavaa :rofl:

Ja se, että USAn äänestävä kansa äänesti Crystalin jälleen kerran kolmen kärkeen ja illan SUURIMMAN ONNISTUJAN toiseksi viimeiseksi, on hysteerisen naurettavaa. Mutta niinhän nuo amerikkalaiset ovatkin, hyysterisiä monesti.

Se nyt on selvä, että Crystal ja Lee ovat selkeästi päässeet siihen asemaan, että saavat tehdä ihan mitä vaan. Vaikka röyhtäillä kappaleensa, niin kansa äänestää :repeilee:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti:Ongelmahan on vain siinä, että Crystal EI OLLUT, EI TODELLAKAAN OLLUT epäonnistuessaan parempi kuin illan onnistujat (pojat)!!! Eli Crystal epäonnistui ja oli illan huonoin. Asia on harvinaisen yksinkertainen. Kun siihen vielä lisää sen, että Crystalia on kehuttu liikaa ja nostettua se jalustalle, jossa se ei ansaitsisi edes olla, niin onhan tuo naurettavaa :rofl:
Niin, sun ja joidenkin muiden mielestä. Mä ja ilmeisesti sitten jotkut muutkin, jotka voivat äänestää, eivät pitäneet sitä katastrofaalisen huonona vaan ainoastaan omaan tasoonsa nähden vähemmän hyvänä. Crystal on kuitenkin vetänyt tän kisan parhaat vedot, ehdottomasti.

Sitäpaitsi ei Crystalia ole nostettu jalustalle, nytkin sitä aivan selväsanaisesti kritisoitiin. Mutta ne jotka onnistuvat koskettamaan ihmisiä niitä äänestetään. Ei Adamkaan viime vuonna onistunut joka kerran, mutta silti sitä äänestettiin. Niillä taas, joilla on vaikeuksia saada ulos sanottavaa, löytää yhteyttä, koskettaa, on vaikeampaa, koska jos ne jättävät kylmäksi niin ei ne kännykätkään ala raksuttamaan. Vaikka ne kuinka nätisti laulaisivat ja kuinka idoliainesta olisivat. Mä en sitäpaitsi kyllä keksi mitään ennakkoluuloon liittyvää syytä miksi Casey Jamesia ei äänestettäisi, sillähän on ihan kaikki edellytykset putsata pöytä. ainoa missä mättää on se että se on niin mykkä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja greece »

Hei tiätäiskö joku että kuinka paljon nää Suomessa tulevat jaksot on jäljessä tota Usassa menevää?..tai siis sillee että mikä päivä Suomessa näytetään toi jakso mikä oli Usassa 5.5? nii ja ko näitä tulee viikos monena päivänä ni mikä on niinko se ''suorin'' niistä? ...oon vähän kujal ko en oo kattonu paljon yhtään tätä tänä vuonna..mut ois kiva jos joku viittis vastaa :)

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja greece »

Fabrizio kirjoitti:Tänään olisi Tim Urbanin syntymäpäivä. :viaton: Toivottavasti saa lahjaksi levytyssopimuksen.
Kuva
No, kaikki hyvä loppuu aikanaan. Harmi.
Toi Tim näyttää musta ihan BB-Sampolta! :uujee: no ehkei nyt ihan mut vähän kuiteski...

Lukittu