American Idol 2010

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti: Crystal on kuitenkin vetänyt tän kisan parhaat vedot, ehdottomasti.
Niin, sun ja joidenkin muiden mielestä. Kun mietin yhtä toista American Idolin tuotantokautta, niin Crystal olisi auttamatta jäänyt muiden naissolistien jalkoihin. Mutta tällä kaudella ei ole ollut kovin hääppösiä naislaulajia, joten Crystal on "oman tyylinsä" takia saanut pitää asemansa kisan ykkösnaisena.
Sitäpaitsi ei Crystalia ole nostettu jalustalle, nytkin sitä aivan selväsanaisesti kritisoitiin.
Tämä oli ensimmäinen kerta koko kauden aikana, kun Crystalia kritisoitiin ja vain ja ainoastaan Simonin toimesta. Mutta kolme vaan päpättivät miten tämä nyt ei ollut ihan heidän suosikkiesityksensä. Simon oli ainoa joka uskalsi sanoa, että Crystal oli ns. onneton. Mutta kaikkina muina viikkoina Crystal on saanut osakseen naurettavaa suitsutusta.
Ei Adamkaan viime vuonna onistunut joka kerran, mutta silti sitä äänestettiin.
Itse asiassa se oli äänensä ansiosta joka viikko ihan eri planeetalta kuin muut. Mutta siitäkin huolimatta joutui kerran kolmen viimeisen joukkoon :surrur: Joten ei sitä aina äänestetty
Mä en sitäpaitsi kyllä keksi mitään ennakkoluuloon liittyvää syytä miksi Casey Jamesia ei äänestettäisi, sillähän on ihan kaikki edellytykset putsata pöytä. ainoa missä mättää on se että se on niin mykkä.
Koska amerikan kansa kuuntelee aika useasti juuri Simonia. Jos Simonia ottaa kupoliin, niin kansakin uskoutuu luulemaan, että huono on. Ja sitäpaitsi, mähän olen monesti kritisoinut Casey juuri siitä, että se ei ole onnistunut olemaan koskettava, mutta minkäs sille voi että se nyt vaan sattui olemaan tässä jaksossa koskettava ja upea ja olisi ansainnut siksi olla kolmen parhaan joukossa, se kun nyt vaan sattumoisin olisi sinne kuulunut. Mutta mä olen satavarma siitä, että se on enää ihan liian myöhäistä. Sen sijaan Crystal saa edelleenkin vaan röyhtäillä ja epäonnistua vaikka kaikki loput esityksensä, niin kait se sinne finaalin menee juuri sen takia, että tää kausi on tyyyyylsä. Esim. kaudella 5 Crystal ois varmaan lentänyt jo toisena finaalissa :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

greece kirjoitti:Hei tiätäiskö joku että kuinka paljon nää Suomessa tulevat jaksot on jäljessä tota Usassa menevää?..tai siis sillee että mikä päivä Suomessa näytetään toi jakso mikä oli Usassa 5.5?
Tulevana viikonloppuna
nii ja ko näitä tulee viikos monena päivänä ni mikä on niinko se ''suorin'' niistä? ...oon vähän kujal ko en oo kattonu paljon yhtään tätä tänä vuonna..mut ois kiva jos joku viittis vastaa :)
Näitä tulee viikossa kaksi. Ja molemmat lähetykset ovat suoria. Tuloslähetyksessä joittenkin vierailevien artistien esitykset on kuvattu jo harkoista :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti: Esim. kaudella 5 Crystal ois varmaan lentänyt jo toisena finaalissa :surrur:
Ainakaan yksikään noista jätkistä ei olisi lähellekään pärjännyt ainakaan Elliot Yaminille eikä Chris Daughtrylle. Ne on ihan toiselta planeetalta kuin nämä.

Tuolla kaudella ei muistaakseni ollut kauhean mielenkiintoisia mimmejä :miettii:, ainakaan loppupeleissä. Oliko tuolla kaudella joku niistä mustista gospellaulajista? Mandisa, kyllä, se oli hyvä. Katharine McPhee oli kai ihan jees, hieno ääni, mielikuvituksettomampi näkemys, mutta oikeasti en kyllä edes muista tuon kauden naisia. Paris Bennet - se olis en musiikkisuvun hienosti laulava tyttö. Sehän on vetänyt ainakin yhden saman kuin Crystal

Paris Bennet - Midnight train to Georgia
Crystal Bowersox - Midnight train to Georgia
- ja vaikka tämä taitaa olla se Crystalin veto, josta en pidä, niin ei se minusta tuolle kalpene.

Ja sitten Kellie Pickler - sehän veti tosi usein nuotin vierestä, niin että ihan en nyt kyllä nyt sitä esim. niin hyväksi sanoisi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

LEE FTW ! :tapu:
Parhaat esitykset, ja muutenkin paras ääni.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Hazel »

gentedimare kirjoitti:
Esim. kaudella 5 Crystal ois varmaan lentänyt jo toisena finaalissa :surrur:
Vitoskaudella tosin kaksi parasta olivat ihan käsittämättömiä valintoja, joten sinällään Chrystal olisi voinutkin roikkua mukana pidempäänkin :heh: .

Mutta neloskaudella ei olisi päässyt millään kahdentoista parhaan joukkoon, ei ikinä. Ei tosin välttämättä kovin moni muukaan tältä kaudelta :heh: Seiskakaudesta puhumattakaan.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Itse asiassa sekoitin kaudet ja tarkoitin oikeasti kautta 6, jossa oli mukana ihan mielettömiä naisia :heh: Joten sori, mun moka. Mutta kyllä vitoskaudellakin oli Crystalia parempia ja ennekaikkea mielenkiintoisempia ja miellyttävimpiä

Ongelmahan tässä kaudessa on juuri se, että muka-erikoiset Crystal ja Siobhan pärjäävät kun ei ole niitä megalaulajia ja aidosti mielenkiintoisia persoonia mukana. Nyt sitten ollaan niin erilaisia ja oman tien kulkijoita... joten tylsääkin tylsempi ja yksipuolinen Crystal saa suitsutusta omasta tyylistään, mutta minä muuna kautena tahansa sitä oltaisiin haukuttu tylsäksi ja ennalta-arvattavaksi :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No, katsotaan nyt sitten miten sille Crystalille kaikkinensa käy. Ei pelkästään kisassa vaan sen jälkeen. Mun mielestäni se on yksi mielenkiintoisimmista mitä mä olen AIstä bongannut. Tätä kautta olen seurannut pitkästä aikaa enemmän sen jälkeen kun pojat ja tytöt yhdistettiin, mutta kyllä mä olen aina sen verran katsonut, että jonkinlainen kuva on syntynyt. Toki myönnän, että Crystal horjuu - välillä se laulaa erittäin sielukkaasti, välillä, kuten tuossa Georgiassa pikkuvanhasti. Mutta joka tapauksessa se on soul/blues laulajana lupaava ja voisin kuvitella että se ehkä saattaaisi tehdä levyn, joka on mielenkiintoinen. Ellei senkin duunit kallistu sille pikkuvanhalle koulutyttöpuolelle.

Eilen kun kelailin noita videoita youtubesta, niin sanoohan se Simonkin jonkun alkukauden vedon jälkeen, että se oli sellainen, että hän ja he huomasivat, että kyse on "serious artist" tasoisesta esittäjästä samaan tapaan kuin ne huomasi että Kelly Clarkson on sellainen. Mä en ihan usko, että, niin markkinamies kuin se on, että se noin puhuisi, jollei nimenomaan tarkoittaisi sitä. Ja sehän Crystalista parhaimmillaan tulee läpi - sillä on näkemys ja lisäksi sillä on oikeaa artistista herkkyyttä ja aavistus myös tunteen rujoudesta, eikä pelkkiä pikkupoikien ja -tyttöjen pinnalta kauniita ja komeita kiiltokuvia tai aikuisempia by the book suorituksia. Enkä tarkoita tällä nyt tyylilisiä seikkoja, vaan sitä että se valitsemassaan tyylilajissa antaa aavistaa tuollaista. Mutta aika näyttää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Olenko jossain väittänyt, etteikö Crystalilla olisi omaa tyyliä? En ole, en..... Mutta oman tyylin omaavakin voi olla tylsä. Esim. Chris Daughtry. Sehän oli koko ajan oman tyylinsä omaava artisti ja mitä tapahtui? Se tippui pois ennen lopullista kolmikkoa ja varmaan osaksi senkin takia, että Simon aloitti hyvin varhaisessa vaiheessa sen nalkutuksen siitä, että pitää olla monipuolisempi, muuten on tylsä.

Nyt Crystalia ei voi haukkua tylsäksi kun media on tehnyt siitä suuren ja ihmeellisen ja ainoan syyn miksi kukaan jaksaa enää edes katsoa Idolia. Hän on se valittu artisti, jonka pitää pysyä mukana loppuun asti niin tuottajien kuin tuomarienkin mielestä, koska tää kausi on niin tylsä. Crystal saa kaiken huomion, joten se pitää pitää mukana. Mutta ei tuo seikka silti tee siitä mielenkiintoista mun silmistä. Se on tylsä JA SILLÄ SELVÄ!!!! :rofl:

Se on ihan sama miten Crystal pärjää tulevaisuudessa. Tulkoon vaikka kaikkien aikojen suosituin Ai-artisti, ihan sama. Saakoon vaikka miljoona Grammya, ihan sama. Nyt se on kuitenkin tylsä, yksipuolinen ja liikaa suitsutusta osakseen saanut :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Hazel »

gentedimare kirjoitti:Itse asiassa sekoitin kaudet ja tarkoitin oikeasti kautta 6, jossa oli mukana ihan mielettömiä naisia joojoo:
Jordin Sparks :ihana:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nFd39ogK ... re=related[/youtube]

Kyllä on joku Chrystal niin kaukana :heh:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ mäkin muistan tuon ja Sparks todella on hyvä-ääninen. Pidin siitä. Mutta sitten asiaan, Sparkshan on aika erilainen laulaja kuin mitä Crystal. Ihan tyylillisesti, Sparks on isoääninen r&b:n ja amerikkalaisen iskelmän laulaja, miten sen sanoisi, yleislaulaja. Crystal on "americano rock", niin kuin Kara tuossa sanoo ja sillä on oma tyylinsä ja näkemyksensä, se tietää jo mikä sen taiteilijuuden ydin on. Vähän sama ero näillä kuin Kaija Koolla ja Anna Puulla (paitsi että Crystal kyllä on parempi ihan vaan laulajana kuin Puu). Molemmat on hyviä omassa lajissaan. Anna voi äänivaroiltaan rajallisempi, mutta se käyttää sitä mitä sillä on erittäin näkemyksellisesti ja koskettavasti - ja siksi on niin suosittu. Tämä Give me one reason to stay taas on esimerkiksi siitä mihin Crystal on kykeneväinen.
gentedimare kirjoitti: Mutta oman tyylin omaavakin voi olla tylsä. Esim. Chris Daughtry. Sehän oli koko ajan oman tyylinsä omaava artisti ja mitä tapahtui? Se tippui pois ennen lopullista kolmikkoa ja varmaan osaksi senkin takia, että Simon aloitti hyvin varhaisessa vaiheessa sen nalkutuksen siitä, että pitää olla monipuolisempi, muuten on tylsä.

Ja nyt vihdoin asiaan: Chris Daughtrynhan Billboard juuri rankkasi kolmanneksi menestyneimmäksi AI artistiksi ikinä. Edellä ainoastaan ekana oli Kelly Clarkson ja tokana Carrie Underwood. Tuskin siis on tylsä. Se että se putosi tuolloin, voi tosiaan johtua Simonin monipuolisuusvaatimusrätinästä. Mutta tämän kauden perusteella Simon ja muut ovat ottaneet opikseen, ehkä just Daughtryn menestyksestä, eivätkä enää painosta monipuolisuuteen silloin kun näkevät että artisti tietää kuka ja mikä se on. Crystalillehan Simon nimenomaan sanoi, että älä hukkaa kokeiluissasi sitä mikä sun juttusi on.

Pointtina siis: on laulajia, joiden tyylilaji on monipuolisiuus ja sitten on niitä joilla on se oma juttunsa. Eri asioita, molemmilla tavoilla voi olla hyvä ja koskettava. Minusta Crystalissa on potentiaalia.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:Ja nyt vihdoin asiaan: Chris Daughtrynhan Billboard juuri rankkasi kolmanneksi menestyneimmäksi AI artistiksi ikinä. Edellä ainoastaan ekana oli Kelly Clarkson ja tokana Carrie Underwood. Tuskin siis on tylsä. Se että se putosi tuolloin, voi tosiaan johtua Simonin monipuolisuusvaatimusrätinästä. Mutta tämän kauden perusteella Simon ja muut ovat ottaneet opikseen, ehkä just Daughtryn menestyksestä, eivätkä enää painosta monipuolisuuteen silloin kun näkevät että artisti tietää kuka ja mikä se on. Crystalillehan Simon nimenomaan sanoi, että älä hukkaa kokeiluissasi sitä mikä sun juttusi on.

Pointtina siis: on laulajia, joiden tyylilaji on monipuolisiuus ja sitten on niitä joilla on se oma juttunsa. Eri asioita, molemmilla tavoilla voi olla hyvä ja koskettava. Minusta Crystalissa on potentiaalia.
Missasit mun pointin tai en tuonut sitä itse hyvin esille. Puhuin kilpailusta. Chrishän nimenomaan tippui ennen finaalikolmikkoa sen takia, että se oli tietyllä tavalla tylsä. Kun sillä oli niin oma vahva tyyli, niin se oli viikosta toiseen samanlainen. Kellyn kautta en ole nähnyt, mutta Carrien kyllä ja Carriehan oli selkeästi countryartisti, mutta uskalsi kokeilla jotain muutakin kilpailessa. Chris ei uskaltanut vaan oli ennalta-arvattava joka viikko. Mutta esim. oli silti mun suosikki kyseisellä kaudella, mutta Simonkin sanoi jo ihan alussa Chrisille, että on vaarana käydä tylsäksi kun on niin ennalta-arvattava. Sitä tarkoitin ja sehän koitui Chrisin kohtaloksi sitten KISASSA!! Ja sitä tarkoitin myös Crystalin kohdalla, että minä muun kautena olisi joutunut kritisoiduksi ennalta-arvattavuudessaan, mutta kun taso on mitä on, niin tuomaritkin kehuvat sitten sitä ennalta-arvattavuutta :surrur:

Olen täysin tietoinen Chrisin saavutuksista, ihan ilman billboardiakin olisin osannut sanoa, että hän on yksi neljästä menestyneimmästä ja uskon, että Adam Lambert nousee tohon joukkoon neljänneksi :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Michael Lynche: Loistava veto Mikelta.. Pidin kovasti. Mike on taas kisassa mukana :surrur:
Crystal Bowersox: Ihan hyvä veto Crystalilta.. Parempi veto kuin viimeksi.. Ihana mekko oli Crystalilla päällä <3. Ei parasta Crystalia ollut tänään, mutta kyllä mä pidin siitä :ihana:.
Lee Dewyze: Ihan ok veto Leeltä. Jokin hieman kyllä häiritsi tässä.
Aaron Kelly: Tylsää niin tylsää. En saanut nyt mitään otetta Aaronista.. Ihan hyvin Aaron kuitenkin lauloi. zzz
Casey James: No joopa joo taas. Tylsä esitys jälleen Caseyltä. En saanut tästäkään mitään otetta. Tämä tyyli ei kyllä sopinut laisinkaan Caseylle. Epävireyksiä oli kautta linjan. :/ :roll:

Tästä teemasta en niinkään pitänyt.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

:voitto: LEE ---> tuleva American Idol -voittaja, vaatimaton ja ujohko, mutta niin hurmaava ja söpö.

Melkoisen SUURI ero seuraaviin.

2) AARON hyvin lauloi ja tyylikkäästi pukeutunut, näyttäen jopa vanhemmalta
3) MICHAEL yhteistyö toimi orkesterin kanssa, mutta jätti vähän kylmäksi hehkutuksista huolimatta
4) CRYSTAL selkeästi erilainen aikaisempiin esityksiinsä nähden --> ihan sujuvasti kuuntelin

(iso ero)
5) CASEY ai kauheeta, korviin sattui määkiminen. Aika lähteä kotiin. En jää kaipaamaan.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja greece »

Toivottavasti Casey putoo nyt seuraavaks...

Parhaat:
1.Aaron
2.Lee
3.Michael
4.Crystal

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Eilinen ranking

1. Lee - sujuvaa ja toimivaa
2. Michael
3. Casey - Kara haluaa todella tulla muistetuksi tuomarina. Lammaskommentti oli ALA-ARVOINEN tuolta naiselta :surrur:
------------------------------
4. Aaron - voi Aaron, Aaron
5. Crystal - enää ei edes kiinnosta miten tämä "tuomarien-kommentit-ei-kiinnosta" laulaa. Tulee asenteensa vuoksi olemaan mulla aina viimisenä. :ylppis:
Simonissakin oli havaittavissa jo lievää kyllästymistä Crystalin asenteseen. Jos pieninkin kritisointi sanotaan, niin mamabowersox alkaa jäkättää vastaan. MENE JO KOTIISI MURJOTTAMAAN, TYLSIMYS :ylppis: :ylppis: :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Aaron putosi! Jo oli aikakin :joojoo:. Caseyn mä kyllä olisin pudottanut mieluummin.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Aika jännää se Ellen-tuomarin ja Harry Connick Jr.:n keskinäinen kinastelu eilen ja tänään. :draamaa:

Mitä ihmettä se Casey teki TOP3-ryhmässä (?). Toivottavasti Lee tai Crystal voittaa koko skaban.

En tiedä jaksanko katsoa viimeisiä jaksoja, kun Tim Urbanin myötä meni koko hohto ohjelmasta.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Colby »

gentedimare kirjoitti:5. Crystal - enää ei edes kiinnosta miten tämä "tuomarien-kommentit-ei-kiinnosta" laulaa. Tulee asenteensa vuoksi olemaan mulla aina viimisenä. :ylppis:
Simonissakin oli havaittavissa jo lievää kyllästymistä Crystalin asenteseen. Jos pieninkin kritisointi sanotaan, niin mamabowersox alkaa jäkättää vastaan. MENE JO KOTIISI MURJOTTAMAAN, TYLSIMYS :ylppis: :ylppis: :ylppis:
AMEN!
Mä en oo jaksanut sen Shania-jakson jälkeen katsoa enää koko ohjelmaa, mutta netistä käyn lukemassa kuka on pudonnut. Shania-jaksossa meni just hermot kun suuri taiteilija Powersocks nyrpisteli vaan nenäänsä, kun tuomarit kritisoivat hänen esitystään ja ihan aiheesta. "I know bigger isn't always better, so..." vai miten hän sen itse sanoikaan ja korosti omaa erinomaisuuttaan. AARGH!
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Colby kirjoitti:"I know bigger isn't always better, so..." vai miten hän sen itse sanoikaan ja korosti omaa erinomaisuuttaan. AARGH!
Juurikin näin, ja musta se oli muutenkin ihan oleton vastakommentti kun Kara sanoi "wasn't your best, but you're still amazing".... :surrur: Joten miten tollaseen kommenttiin voin heittää takasin "Well, bigger isn't always better" :mitvit:
Ainoa selitys jonka itse keksin on se, että Crystal tajusi itsekin, että esitys ei ollut yhtä hyvä kuin muiden :heh: Joten koitti lässyttää vastaan, kun pojat häntä ennen olivat tehneet ns. powerballadeja :surrur:

Myös kun Randy kehui Crystalia siitä, että teki kantrimman version kuin muut kilpailijat, niin Crystal heitti siihenkin ylimielisen kommenti "of course, it's country week" Ja peet oli :heh: Shania on paljon muutakin kuin pelkkää countrya! :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tosi tylsä jakso. Sinatra on ihana, mutta ainoastaan Michael näistä on mikään crooneri tai jazz-laulaja. Eikä silti kukaan lähtenyt viemään kunnolla omaankaan suuntaan. Parhaiten onnistui Lee ja taidan muutenkin vaan kompata tuomaristoa.

1. Lee - paitsi että Lee on hyvä classic rock artisti, sillä on hienoja sävyjä, mehukasta svengiä ja fraseerausta. Leetä ei tarvitse nähdä, siis kasvonilmeitä, tavoittaakseen tunteen.
2. Michael - hienoa tyylin mukaista laulamista, mutta Lee oli melenkiintoisempi.
3. Aaron - hyvällä tiellä sillä on hyvä ääni ja kun se kasvaa ja varttuu siitä voi tulla mitä vaan.
___________
4. Crystal - no tämä oli taas sitä koulunpäätösjuhlan pikkusievää ja pikkuvanhaa Crystalia, ei tällaista enää. Svengasi kuitenkin.
5. Casey - ajattelin etten sijoita sitä ollenkaan enää kun en kerran tajua. Mutta Casey teki arvostelun helpoksi. Sen ääni on Leehen verrattuna - ja nehän on jossain määrin tyylillisesti samoilla vesillä - kuiva ja ohut, se tuli tässä todella hyvin esiin. Ei svengiä, vaivalloisen kuulosta. Ihan laulullisesti heikoin - ja tässä voi olla syy, miksi sen classicbluesrockitkaan ei kosketa. On mahdollista että sillä ei vaan tekniikka ja ääni riitä siten että ulos tulisi sitä mitä tunnetila sanoo.
gentedimare kirjoitti:koitui Chrisin kohtaloksi sitten KISASSA!! Ja sitä tarkoitin myös Crystalin kohdalla, että minä muun kautena olisi joutunut kritisoiduksi ennalta-arvattavuudessaan, mutta kun taso on mitä on, niin tuomaritkin kehuvat sitten sitä ennalta-arvattavuutta :surrur:
Ok. Ymmärrän tuon näkökulman kyllä, mutta vaikka on hienoa jos löytyy niitä uusia puolia niin tärkeintä on että se oma homma on niin kasassa, että se kantaa kisan ulkopuolella. Se on musta mielenkiintoisinta. JA Chrisille tai käydä niin, se osoitti osaavansa sen jutun ja sen jälkeen yleisö oli vakuutettu, mutta niitä ei enää kiinnostanut nähdä enempää, kun peli oli selvä, ne halus sen levyn. Heikommalle tuollainen linja on tietty virhe.
Viimeksi muokannut ta1ja, 16 Touko 2010, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Colby »

gentedimare kirjoitti:Myös kun Randy kehui Crystalia siitä, että teki kantrimman version kuin muut kilpailijat, niin Crystal heitti siihenkin ylimielisen kommenti "of course, it's country week" Ja peet oli :heh: Shania on paljon muutakin kuin pelkkää countrya! :ylppis:
Nyt kun muistutit tuosta, niin muakin ärsytti toi! Jos viikon teema on Shania Twain, ni Crystal keksi muuttaa sen country-viikoksi :stupido:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Colby kirjoitti:Nyt kun muistutit tuosta, niin muakin ärsytti toi! Jos viikon teema on Shania Twain, ni Crystal keksi muuttaa sen country-viikoksi :stupido:
Jaa oletteko varmoja tästä. Eikö noilla viikoilla ole tyylillinen teema ja sitten niihin etsitään artisti, jonka mukaan se sitten lopullisesti nimetään ...?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Colby »

No en mä voi ihan satavarma tietenkään olla, mutta Shania Twainin tuotannostahan heidän piti biisinsä valita, eikä se ole pelkästään countrya. Mä en tunne Shanian tuotantoa upean Come on over -albumin lisäksi muuten kuin nuo uudemmat hittibiisit, mutta en mä esim. You're still the one -kappaletta countryksi luokittelis
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Juu siis toki olen tullut valistetuksi ja uskon täysin, että Shania Twain ei ole pelkkä country-artisti. Mutta wikipedia kuvailee sen näin "is a Canadian country pop singer and songwriter". Eihän Crystalkaan ole mikään puhdas kantri-artisti tai siis ei pääasiassa sitä ollenkaan. Miksi se alkaisi vääntää jotain itse kantriksi, ellei teemasta olisi ollut puhetta ...?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

American Idolissa on useasti ollut countryteema, ja sitten siellä on ollut joka siitä genrestä mentoroimassa. Esim. yhdellä kaudella oli Martina McBride. Mutta sillon tosiaan heille on annettu se lista, jossa oli VAIN countrybiisejä. Nyt viikon teemana oli SHANIA TWAIN. Ja toki Shania on countryakin, esim. se biisi minkä Crystal lauloi on ihan puhdasta countrya, mutta Shaniaa ei voi pistää pelkkään countrylokeroon, kuten esim. Garth Brooksin tai Reba McIntryren, ihan nyt vaan pari mainitakseni. Shaniahan on joutunut matkallaan kestämään paljonkin kritiikkiä Nashvillen suunnalta siitä, että se mursi niin paljon countryn sääntöjä.

Mutta varsinaisestihan Shania on country pop artisti. Ja viikon teemana oli tosiaan Shania Twain Song Book, joten siinä mielessä Crystalin kommentti oli kovin ylimielinen, että kuinka hän yritti pitää soundin countryna. Kun edellä olevan kolme heppua olivat juuri esittäneet balladeja, joissa nyt ei pahemmin countrysoundit soi Shanian versioissakaan :surrur:

Joten viikon teema ei ollut country, mentorinaan Shania
vaan viikon teema oli Shania Twain, mentorinaan Shania Twain :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

No nyt voi täälläkin jo huutaa, vaikka keskustelu näyttääkin tyystin tyrehtyneen

:tapu: :uujee: :jihuujippii: :riemu: :huiskut: :humppa: :jvvv: :tuuletus:

LEE DEWYZE!!!! :tapu:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hyvä voittaja tuli :tuuletus:

- finaalissa Crystal oli parempi, mielestäni, se ihan vika biisi oli tosi hienosti vedetty, ja muutenkin uskon siihen vähän enemmän, mutta on ihan totta mitä Kara sanoi, Lee on laulaessaan emotionally accessible ja sellainen on hieno juttu. Ja siis kun finaalissa oli mielestäni kaksi kisassa parhaiten onnistunutta niin hyvä Lee :tapu: .

EDIT: ja tosiaan jossain näissä jaksoissa, joita ei tässä ketjussa ole kommentoitu niin se Leen ja Crystalin duetto oli tosi kiva.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Varsin vähän tuli tätä kautta seurattua, mutta Lee oli mielestäni noista kahdesta parempi. :joojoo: Mua huvitti, kun tuloslähetystä varten oli kaivettu naftaliinista kaikkia elähtäneitä tähtiä, kuten Bee Gees. :heh: Lisäksi Simonin kaikki herjaukset olivat hauskoja, varsinkin se flirttiosuus. Simonia tulee kyllä ikävä, saa nähdä viitsiikö ensi kauttakaan edes ruveta seuraamaan. :lohduton:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ja ei kautta ilman Paulaa :ihana:

Toivottavasti Simon nyt saa houkuteltua Paulan mukaan X Factorin tuomaristoon. Noiden kahden suhde on vaan niin ainutlaatuinen. Kuten Simon itsekin sanoi kiitospuhessaan Paulaa katsoen "Great to have the little one back here" :tapu:

Ja eilisen tuloslähetyksen paras anti, Leen voiton lisäksi, oli Caseyn ja Brett Michaelsin duetto ihanasta Poisonin hitistä "Every rose has it's thorne" :ihana:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: American Idol 2010

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

American Idolin tuomarit seuraavalle kaudelle ovat

Randy Jackson
Steven Tyler
Jennifer Lopez
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Lukittu