Keikkakulma - keskustelua konserteista

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kävin Paula Koivuniemen keikalla. Tai oikeastaan se oli Helsingin poliisisoittokunnan keikka, jota Paula vähän avusti (ainakin vetämällä saliin enemmän väkeä). En tiedä kannattiko, mutta kun kaveri pyysi mukaan ja olenkin kaivannut ohjelmoitua kulttuuritarjontaa niin ettei tarvitse itse päättää. Vähän jäykkää menoa oli, tuntui että yleisökin pääsi mukaan vasta parin viimeisen kappaleen aikana. Pidin enemmän muutamasta jatsahtavammasta biisistä kuin niistä tutuimmistä iskelmähumpista. Ehkä tuollaisesta saa enemmän, jos fanittaa ja on luonnostaan heittäytyjä eikä tällainen objektiivinen erittelijä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ tarkoitatko, että jos olisi rokkikeikalla oliist se kädet puuskassa miksauskopin vieressä seisova rokkipoliisi :heh: ? - Joo, populaarin ominaisuus on se osallistuminen, artisti ja yleisö yhdessä tekevät elämyksen. Korkeakulttuuriin kuuluu että artisti luo ja kuulija analysoi ja vastaanottaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:^ tarkoitatko, että jos olisi rokkikeikalla oliist se kädet puuskassa miksauskopin vieressä seisova rokkipoliisi :heh: ?
Rock-puolella kokemukseni rajoittuu 70 - 80-luvun pienten paikallisten punk-bändien keikkoihin (no, taisi siellä olla mukana joku sellainen Hassisen Kone myös, kun se oli vielä pieni ja paikallinen :heh:), enkä muista mitään miksauskoppia, saati vieressä puhisevaa poliisia. Mutta enpä saanut suuria elämyksiäkään. Ehkä olen liian korkeakyldyrelli sitten :sorivaan: Miksauksessa oli kyllä tuolla 1. puoliajalla (vai mitä ne konserteissa on) jotain vikaa; laulu kuului liian hiljaa. Kakkoselle korjattiin. Ehkä salissa oli niin erinomainen akustiikka, että miksaaja kuuli, kun sitä vikaa tauolla kaverilleni jupisin.

Olen kyllä todennut, etteivät keikat taida olla oikein minun juttuni.
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja pmama »

Minulla on liput 3.6. Queen-konserttiin Helsingissä. Solistina Adam Lambert. Vähän kaksijakoisin mielin lähden konserttiin, hienoa nähdä lahjakkaita soittajia (vanhoja miehiä). Luulisin Adam Lambertin pystyvän laulamaan noita biisejä.
Mutta miten se vaikuttaa tunnelmaan? En tiedä.

Raportoin sitten jälkikäteen, miten meni.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

^ :surrur: Eikös Adam Lambert ole pelkkä lämmittelijä?! :mitvit:

Queeenissa Freddie Mercuryn paikkaajanahan on toiminut viime vuosina Paul Rodgers (ex. Free & Bad Company)!
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja pmama »

Ilmoituksen mukaan Adam Lambert on solistina.
https://www.tiketti.fi/Queen-+-Adam-Lam ... puja/36048

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja pmama »

Terveiset Queenin konsertista Kaisaniemen puistosta! Tunnelma oli hieno, rauhallinen ja mukava. Adam Lambert lunasti paikkansa upeana solistina. Hesarissa on hieno arvostelu illan keikasta.
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1464935751817

Minulle Adam näyttäytyi kilttinä naapurinpoikana, kunnon vävyehdokkaana. Vaatteet kuin high schoolin musikaalista. Olisin odottanut häneltä enemmän jotain vulgääriä tai pahempaa rokkkikukko-asennetta.

Hän veti mallikkaasti kaikki biisit, puhtaasti ja loistokkaasti. Mutta. Adam ei tehnyt minuun mitään erikoista vaikutusta. Näin aavistelinkin jo etukäteen.

Parhaimmat sävärit sain Brian Mayn taiturillisesta ja musikaalisesta kitaran soitosta. Ollakseen 69-vuotias hän oli lavalla kuin nuori poikanen Queenin huippuaikoina. Kiertueväsymyksestä ei ollut tietoakaan, hymy karehti hänen kasvoillaan usein. Myös hiljainen kappale Love of my life akustisella kitaralla oli upea, Brian May lauloi ystävästään, lopussa tuli kuviin ja laulamaan Freddie Mercury.

Rumpali Roger Rabbit -eiku Taylor - paukutti menemään vahvasti, kunto on kohillaan ja laulutaitokin aivan huippu.
Konsertissa oli paljon stemmalaulua, aavistelen sen tulleen nauhalta, koska konsertissa oli paljon nauhoja vanhoista keikkatallenteista. Myös filmiä Freddie Mercurysta tuli ja Adam lauloi vuorotellen Freddien kanssa, silloin tuli tippa silmään ja kylmät väreet.

Queenin kappaleet ovat ehdottomasti klassikkoja ja tulevat kestämään aikaa. Sen todistivat ne monet nuoret ( myös omani ) , jotka olivat mukana ja lauloivat vaivatta sanoja biisien aikana. Kiitos Queen-kiertueelle, että sain elää tämän. Erityiskiitos miksaajille, äänet oli miksattu niin hienosti, ettei tullut edes korvasärkyä. itse pidin korvatulppila, mutta kaverit sanoivat, ettei tullut liikaa volyymiä mistään.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja pmama »

Terveiset tamperelaisen Palatsi-teatterin Queen-musikaalista.
Tapahtumapaikka Lahden hienosti konservoitu Felix Krohn-sali, pe 18.11.2016

Olin eilen kuuntelemassa Queen-musikaalia, odotukset eivät olleet korkealla, olinhan olllut kesäkuussa oikean Queen-puoliskon konsertissa. Sattumalta olimme saaneet paikat aivan edestä ja surukseni volyymit oli säädetty niin korkealle, että kaivoin hätäpäissäni kaikki nenäliinat korviini. Korvatulpat olivat unohtuneet kotiin.

Volyymi aiheutti sen, ettei vuorosanoista saanut selvää ja upea soitto hävisi metelin alle. Kaiken tämän epämukavuuden korvasi loistava esiintyjä Dimitri Keiski, joka veti roolin häpeämättömästi useissa vaihtuvissa trikoissaan hymy huulillaan. :rakkaus:

En tiennyt hänestä yhtään mitään ennakkoon ja ajattelin, että hyvin lauloi, ehkä paremmin kuin Freddie itse. Dimitrin laulutekniikka oli nimittäin erittäin kohdillaan. Lisäksi hänellä on lavakarismaa, hyvä tanssitaito ja kyky ottaa idolin maneerit haltuun.

Näitä Freddien maneereita tuli paljon, mutta valitettavasti ne esiteltiin heti ensimmäisessä numerossa ja niinpä niistä tuli sitten itseään toistavia hieman noloja juttuja.

Väliajan jälkeen siirryimme lipan alle, jossa vanhan muistin mukaan on paras akustiikka ja heti helpotti. Nyt volyymi oli ihan ok, ja uskalsin kuunnella ilman nenäliinoja. Tosin kotona illalla korvat soivat. Toivottavasti muutama värekarva jäi elämään ja kuuloni ei pilaantunut kokonaan... :lohduton:

Loppujen lopuksi toinen näytös oli nautittava, myös juonen kuljetus parani loppua kohti. Juonen syvällisyys ilmeni siten, että alkupuolen trikoot vaihtuivat mustaan kokopukuun. Vuorosanat liittyivät myös enemmän bändin touhuihin eikä matkassa kulkevaan Cover bandiin.

Lopussa lahtelaiset antoivat aplodit ja huutomyrskyn seisaaltaan ja meidät palkittiin 2 pakollisella ylimääräisellä ja Dimitri juoksi yleisöön halaamaan fanejaan.

Tätä Dimitriä kannattaa seurata. Nyt olen lukenut ja kuunnellut hänestä enemmän ja olen tyytyväinen, että tällainen talentti on palannut juurilleen Tukholmasta Suomeen.


OT. Pikkujouluissa viihtyneeltä puolisoltani kuulin, että Dimitri oli viihdyttänyt yleisöä myös karaokessa keikan jälkeen.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja pmama »

Kävin eilen London Symphony Orchestran konsertissa Lahdessa. Olenkohan hieman nuiva, kun orkan sointi tuntui Brahmsissa aika pehmeältä. Nyanssit puuttuivat lähes täysin. No ehkä se johtui siitä, että johtajana oli sijainen, lahtelainen Dima Slobodeniuk ja toisaalta orkan piti antaa tilaa virtuoosimaiselle pianistille, Yuja Wangille. Olihan neiti ilmiömäinen, mutta en ole koskaan nauttinut tuollaisista ihmisroboteista. Tunnetta saisi olla enemmän.

Puoliajan jälkeen orkesteri petrasi, olikohan se se punaviini, mutta Nielsenin joku sinfonia sai orkesterista sävyt esiin. Ensinnäkin lavalle mahtui enemmän, selloja oli 10 ja bassoja 8. Oli siinä porukkaa. Aika outoa, ns. huono musiikki kuulosti paremmalta. Soittajien täytyi varmaan keskittyä enemmän nuotteihin ja tsempata. Samoin tsemppasi varalle pyydetty kapellimestari, joka suoriutui pikaisesti ilmoitetusta keikasta erinomaisesti.

Niin, ihailin tätä orkesteria jo viime syksynä, kun Sibelius-festivaalin konsertteja tuli suorana Areenasta. Silloin liimauduimme töllön eteen ja nautimme orkesterista aivan valtavasti. Mikäs nyt minua vaivasi, kun livetilanne ei saanut aikaan samoja säväreitä? (Olin kyllä kipeä.)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja romualdo »

niimpä, unohdin että tälläinenkin ketjuilu on... tottakai olisin laittanut nuo livetapaamiset tänne tahi sitten Etno soikoon -osaan... mutta, näin käy välillä, virheitä tehään vain jotta olisimme ihimisiä, inhimillisiä...

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Olen tällä hetkellä vaihdossa pohjoisen Saksan Greifswaldissa, ja täällä on juuri passelisti tällä viikolla menossa pohjoismaiden (vahvan musiikkipainotteinen) festivaali Nordischer Klang. Keikkoja on ollut isommilta ja pienemmiltä staroilta eri maista. Avajaiset olivat perjantaina, ja olen ollut tähän mennessä kahdeksalla keikalla, ja edessä on vielä kolme tai neljä riippuen siitä, meneekö viisufinaali edelle lauantaina.
Tässä keikat, joilla olen ollut:

1. Eesti politsei- ja piirivalveorkester & Liisi Koikson (perjantai 4.5.): Todella hieno ja monipuolinen orkesteri upean laulajan kera. Mukana oli musiikkia monelta eri vuosikymmeneltä, ja hyvinkin nuorien säveltäjien teoksia. Liisi tulkitsi kauniisti ja herkästi sekä virolaisia että saksalaisia klassikoita ammatillisella varmuudella

2. Maailmanmusiikki-ilta (lauantai 5.5.)
Tarabband: Ruotsalainen bändi, joka ammentaa arabialaisesta traditiosta. Tunteikasta musiikkia, jossa jokaisella kappaleella on tarina kerrottavanaan.
Frigg: "Hot Fiddles from the Cool North", pohjanmaalaista pelimanniperinnettä ja Yhdysvaltojen bluegrassia. Olin niin myyty keikan jälkeen, että oli pakko ostaa levy (osin myös siksi, että sain soittajien nimmarit) :heh:

3. Kotkan ja Greifswaldin musiikkikoulujen orkesterimatinea (sunnuntai 6.5.) : Ystäväkaupungeista löytyy todella paljon lahjakkuutta :peukku: Finlandia ja Kymenlaakson laulu hivelivät sieluni isänmaallisempia puolia

4. Alice Hernqvist Kvintett (6.5.): Jatsia Lundista, joka sekin sattuu olemaan Greifswaldin ystävyyskaupunki. Iloisemmissakin kappaleissa oli heinoista melankoliaa mukana, ja vokalisti osoitti, että aina ei tarvitse sanoja laulaakseen. Jatsin päälle en yleensä ymmärrä, mutta tämä vain iski.

5. Hilja Grönfors Trio (6.5): Suomenromani Grönfors on kierrellyt jo monta vuosikymmentä Suomea ja Pohjoismaita keräämässä perinteisiä romanilauluja, jotka ovat vaarassa unohtua. Mukana oli mm. perinteisiä miesten lauluja, joita hän ei olisi edes saanut laulaa niitä 20 vuotta sitten. Mieleenpainuva ja ajatuksia herättävä keikka.

6. Joikuilta (maanantai 7.5.)
Marja Mortensson Trio: Eteläsaamelaista joikuperinnettä, jolle tuuba ja erilaiset lyömäsoittimet antavat kaunista omaperäistä sointia. Eräs ystäväni oli vastuussa keikasta, ja menin hänen mukanaan Marjan ja bändin kanssa vielä baariin keikan jälkeen. Marja oli todella hauska, maanläheinen ja kaikin puolin suloinen. Opin myös hieman eteläsaamea häneltä.
Vassvik: Merisaamelainen esiintyjä, jonka joikaaminen muuttuu välillä murinaksi. Kappaleissa on rock- ja hevivaikutteita, minkä lisäksi kaksi viulistia sai irti viuluistaan mitä merkillisimpiä ääniä. Tunnelma oli äärimmäisen intensiivinen, ja laulaja ajoittain lähestulkoon transsissa.

7. Klubi-ilta (tiistai 8.5)
MiaMee: Virolaista elektropoppia. Hauskaa ja unenomaista musiikkia, joka äityi välillä korviahuumaavaksi, muttei missään vaiheessa menettänyt harmonisuuttaan. Tämä bändi oli muuten Eesti Laulissa mukana vuonna 2014 ja jopa tunnistin laulajan sekä heidän silloisen tyrkkynsä. :mrgreen:
Oopus: Virolaista elektrofolkia. Itseään audiovisuaaliseksi elektrokollektiiviksi kuvaileva kokoonpano yhdistelee syntikkaa ja virolaista säkkipilliperinnettä. Huikeaa reivauskamaa, kaikki tanssivat ja mukana tullut valoshow viimeisteli tämän maagisen keikan.

8. Simon Quinn: Terje Vigen (keskiviikko 9.5.)
Yhdysvaltalais-sveitsiläinen säveltäjä teki jatsihtavan musiikin ruotsalaiseen mykkäelokuvaan vuodelta 1917, joka perustuu Henrik Ibsenin samannimiseen teokseen. Kauniita molemmat, sävellys ja elokuva.

Jokainen keikka on ollut vähintään lipun hinnan väärti ja enemmänkin. Sunnuntaina loppuu festivaali, ja sitä ennen edessä on norjalaista vaihtoehtopoppia, tanskalaista ja suomenruotsalaista indietä ja tanskalaista hiphop soul jatsia. En malta odottaa :rakkaus:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja pmama »

Kävitkö jokaisessa konsertissa? Mua olis eniten kiinnostanut toi Lundin jazzorkesteri.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Saavuin juuri äskettäin kotiin Bianca Moraleksen jazz-keikalta. :ihana: Upea ja valovoimainen tulkitsija tuo Bianca! :kups: Jotenkin hän handlasi niin hyvin kaikki biisit ja sai ne kuulostamaan kauniilta siitä huolimatta, vaikken niistä välttämättä olisi normaalissa arkitilanteessa niin välittänytkään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rousku kirjoitti: 12 Marras 2015, 14:58 Olen kyllä todennut, etteivät keikat taida olla oikein minun juttuni.
Siitä huolimatta...
Rousku kirjoitti: 15 Joulu 2018, 16:16 Löysin eilen illalla Sophie-Véronique Cauchefer-Choplinin urkuimprovisaatiot.
... kun tajusin, että tää täti heittää ensi kesänä keikan PORISSA :kups:, niin meinaan olla tikkana paikalla! Toivon että nimenomaan improvisoi eikä niinkään valmiita biisejä soittele.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Ensi kesänä meillä täällä Pietarsaaressa on loistava tilaisuus kuunnella (heavy metalia, punkkia ja reggaeta) konsertti Keskusurheilukentällä.
Pietarsaari Open Air– tapahtuma:
Bändit: Whitesnake (UK) - Europe (SWE) - One Desire (FIN) - Brother Firetribe (FIN) ja walesilaisyhtye Skindred.

:surrur: :kups:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Oo, Rousku tulossa ensi kesänä Poriin! :uujee: Ilmoittele ihmeessä, milloin tänne päin liikuskelet. Olisi kiva tavata livenä. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja romualdo »

täh ? kannattaako jonku Adam Lambertin takia kuolata ja seota onnesta...ja rakastua!??

Oltihin tässä päivieni sulostuttajani kanssa toissa viikonloppuna Kokkolan Snellmaninsalilla. Edellisestä kerrasta olikin jo hämmentävän paljon aikaa... kun Marion pistäytyi Syyskiertueella, joskus lokakuun puolivälin paikkeilla v. -88. Hmm, Liisa Tavi taisi esiintyä siellä Nuorisokeskus Elballa... (:mietiskelee ja yrittää muistella, ressukka jo pahasti muistisairas: sivustakatsojan
Radio Pooki lähetti Lauantai-illan huuma lähetyksensä siis täältä rakkaasta Tervakaupungistamme. Huippusolistina oli sydämellisen sympaattinen, esc-kytköksensäkin saanut rempseä, erityisen hersyvän huumorin omaava, suloinen Johanna Pakonen.
Hyvä ystävämme Anne-Marie Hannon, joka on ollut jo 6 - 7(?) viikkoa Radio Pookin Listalla 1. sijalla pakahduttavan kauniilla, Jussi Hakopuron sävellyksellä Rakkaani. Annea myös haastateltiin ohjelmassa. Tein A-nelosen kokoiselle paperille omanlaiseni fanikirjeen siihen liimattuine tarrasydämineen... jonka sitten hänen uusi miesystävänsä välitti ja antoi fanikirjeeni sinne kalastuksesta pitävälle toimittajalle. Johanna juonsi myös itse tuota suoraa lähetystä aina hänen keikkansa alkuun asti. Vasta sinä iltana selvisi että hän onkin Pookin pitkä-aikaisen toimittajan Joonas Hepolan isosisko! En ole ihan varma, löytyykö tuo noin kolmetuntinen lähetys vielä Radiot.fi -arkistosta, sieltä Radio Pookin kohdalta... ?
Konsertti oli samalla siis tietysti aika tanssipitoinen, ja fanikirjeessäni toivoin mm. lauluja Kerta viimeinen, Jälkeen kaiken Suuren (-kauniin olin kirjoittanut!), La cumbarsita (joka tulikin jo ennen solistin tuloa lähetykseen)... nohh ainakin nämä.
Pieni kömmähdys sattui siinä kun kirjoitin Johanna Pakonen -nimen jälkeen Vuoden Radio Kanava-onnittelujen oheeseen Joonas Heponen. Noh se moka meni sitten toki vitsinä...harmi ettei siitä johtuvia naurun räkätyksiä kuultu studiossa... jälkeenpäin harmistelin etten tekstannut siihen että Hevonen, tietysti v-kirjaimen kohdalle vinoviiva että muka olisin kirjoittanut ensin väärin...
Toisena esiintyjänä oli ruotsalainen dansbandet, (en muista minkäniminen, mutta otin pari mainoskorttia heidänkin kohdaltaan, lavan reunasta jonne ne olivat levitelty, kuten myös Johannaa säestäneen yhtyeen kuvakortteja. Tuo suomenruotsalainen tanssiyhtye musiikki, joka monesti on kantrivoittoista, on mielestäni sen verran tylsää niin samantyylistä, etten lähde enää ainakaan pelkästään kuuntelemaan sitä.
Ja sitten se illan kliimaksi, huippu, ainakin ihanan tanssin ohella. Kumppanini poika esitteli meidät toisillemme, että tässä on se fanikirjeen antaja. Olin toki aika hämmentynyt, onneksi pienet aiemmin nautitut alkomahoolit olivat pehmentäneet "panssariani"... Johanna halasi minua hämmentävän pitkään ja lämpimästi. Kysyin että saanko levyn. Hän sitten kirjoittikin nimmarin omaan 2-cd-levyn kokoelman kanteen, ja antoi lisäksi toisen mainoskortin sekä vielä tulevia talvikelejä ajatellen jääkrapan. Sanoen että sitten saatte katsella minua ihan päivittäin... :heh: Sitten halattiin vielä toisen kerran, ja äkkäsin laulaa hänen korvaansa pikku pätkän Kerta viimeinen kappaleen nimifraasia... En muista, sanoinko lisäksi että toivottavasti tämä ei ollut kerta viimeinen. Että senkin tilanteen olisi voinut hoitaa myös jälkimmäisellä tavoin... Jotenkin meni kuin unessa ja sumussa tuollainen tilanne... :kuolaus:
Tämä oli siis nyt jo toinen jalalla koreasti pano reissu tänä vuonna, eka kerta oli se Uudenvuoden tanssiaiset niin ikään legendaarisella Työväentalolla. Dans Dans Dans :ihana: (Tanskan ev-karsinnat 1979, sija)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tultu on, kylpylästä... mahtavaa tunnelmaa... ihtensä hellittelyä mm. savusaunassa ja tansseissa...
Tansseissa siis Ari Lavu ja tai jonka aiheuttamia tunteita on tuolla Yllättäviä viisubongauksia, uusimmalta sivulta, n. 20.4 -29...
Toisena iltana eli toissa iltana siis, esiintyi hyvin sympaattinen,ihmisläheinen,tavallisen oloinen ja puhetta lähes taukoamatta pulputellut,kohtelias,sydämellinen herras mies, noin 10 vuotta jo laulanut ja keikkaillut Raimo Laamanen. Kts. mm. YouTubet. Kunnon miesartistin ääni... ihana kun hän seuraavana aamupäivänä tuli noin yks kaks vaan meidän seuraan aamupalalla... pitkän aikaa siinä rupattelimme, ja toivoi kernaasti että tulisimme sinne hänen kotitilalleen ja maisemilleen Puolankaan... ah, :ihana: välittömän tuntuiset ihmislähiset artistit ja Puolanka... Kajjaaanin seutu... Mikä sattumien ihanaa ih-meel-list-tä leikittelyä. Satuin nimittäin olemaan Puolangalla -02 kun siellä pidettiin (ehkä myös ainokaisiksi jääneet?) Sienifestivaalit. Rami mainitsi tietysti sen paikallisen tanssipaikan "riemuliiterin" Joukokylässä.
Tapani mukaan tarjosin keikan alussa paperia johon olin merkannut muutaman toivebiisin... ja ainakin yksi sieltä tuli että Minne tuuli -letkis. Sitä ei kuitenkaan jaksettu lähteä enää rytyyttämään tai parempi puoliskoni olisikin ollut melkein joka tanssiin valmis mutta ihte rupesin jo siinä keikan puolivälin paikkella pitelemään seinää tai pöytää paikallaan... siinä määrin että...

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Unohdin täällä mainita, että olin 27.4. Porin PK:ssa kuuntelemassa Annika Eklundia. :uujee: Nainen on niin upea, ettei mitään rajaa! :ihana:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Olen menossa sunnuntaina Hyvinkäälle Rockfestiin. Ostin lipun Def Leppardin takia (ja vähän myös KISSin ja The 69 Eyesin vuoksi), mutta siellä esiintyy näköjään Lordikin. En ole nähnyt ennen, mutta nyt näen väkisinkin, koska aion seistä sen lavan edessä hyvissä ajoin ennen Def Leppardia. Kerrankin on sellainen aikataulu, ettei tarvitse jättää välistä kiinnostavia bändejä.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Oli se Irina vaan jumalatar livenä! Tuli ihan euforinen fiilis. :rakkaus:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Tampereen Mad X-Mas Festivaliin kiinnitettiin nyt myös Cascada Masterboyn, Haddawayn, Dr Albanin, La Creamin, Dazen & Choralen rinnalle :tuuletus:

https://madfestival.fi/


EDIT: PERUTTU!
Viimeksi muokannut Unihiekkamyrsky, 29 Marras 2021, 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 14 Marras 2021, 08:52 Tampereen Mad X-Mas Festivaliin kiinnitettiin nyt myös Cascada Masterboyn, Haddawayn, Dr Albanin, La Creamin, Dazen & Choralen rinnalle :tuuletus:

https://madfestival.fi/
No nyt! :uujee:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^^ Aika kova artistisetti tuolla. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^^^ Sinne meni sekin tapahtuma sitten. :rullaati: Hyvää kolmatta koronatalvea kaikille!
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Jufo »

:vollotus:

// V*tun rokottamattomat
// V*tun Nohynek joka hidastelee 3.rokotteen kanssa

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

kuva

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Sulla kyllä aika paska tilanne kun maksettu junat ja hotellit, joita ei pysty perumaan. Kannattaa kuitenkin kysyä jos vois siirtää toiseen ajankohtaan.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Onneksi lauantain Supersaha-keikka on vielä hengissä :uujee: Mutta luultavasti sekin perutaan lähipäivinä :heh:

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Keikkakulma - keskustelua konserteista

Viesti Kirjoittaja Celda »

Kotouduin juuri kotini lähellä Ääniwallissa pidetystä Suistamon sähkön konsertista. Alun perin tälle illalle ei ollut menoa, mutta kaverit olivat menossa ja huomauttivat, että lippuja saa vielä. Tiesin konsertista mutta olin varma, että lippuja ei enää saisi. Onneksi olin väärässä, oli hyvä meno. :draamaa: Kappalevalinnat olivat mahtavat, bändi oli hyvässä vedossa ja ottivat yleisön tosi hyvin mukaan. :ihana: Siellä kuvattiin myös videomateriaalia jotakin samanaikaisesti pidettyä alankomaalaista festaria tai vastaavaa varten.

Kyseessä oli elämäni toinen kunnollinen keikka, ja ensimmäinen vuoden 2015 jälkeen, jolloin olin Circuksessa kuuntelemassa Månsia. :heh:

Vaalit on ja roiskuu.

Vastaa Viestiin