Céline Dion

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Céline Dion

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Perin outoa, että Céline Dionista ei ole täällä ollenkaan ketjua.

Céline on sentään voittanut Euroviisut ja tehnyt musiikkia jo 30 vuotta. Hän on toiseksi eniten levyjä maailmassa myynyt naisartisti Madonnan jälkeen.

Syy, miksi avasin tämän ketjun, on se että minulla on polttava tarve puhua Célinestä tänään ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen itkeä vollottanut Célinen laulu taustalla, mutta vielä en kerro mikä.

Céline Dion on siinäkin mielessä ajankohtainen juuri nyt, että häneltä on ilmestynyt uusi levy: Encore un soir.

Kertokaapa, mikä on tiedän suhteenne Célineen. Onko Céline todellakin taitavin elossa oleva laulaja? Onko Célinellä muita avuja kuin ääni; onko hänellä suuren artistin sielua tai onko hän tehnyt yhtään hyvää laulua? Onko oikein, että Céline on ansainnut maineen yhtenä vihattuimpana laulajana? Kumpi on nolompaa: tykätä Célinestä vai Antti Tuiskusta?

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Siitä asti kun näin viisuissa ekaa kertaa oon rakastanu tätä artistia . Celinellä on jäljittelemätön ääni saudeineen ja hänestä huokuu omanlaisensa karisma ja kauneus . itse pidän hänen ranskankielisistä biiseistään enempi :ihana:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Kuuntelin juuri youtubesta Célinen sinkkuhitin vuodelta 1996 Falling into you. Muistaako kukaan kyseistä biisiä?

Suomen radiossa Falling into you on tuskin soinut kertaakaan sitten 90-luvun, vaikka se oli aikoinaan samannimisen levyn ykkössinkku. Célinen ura oli juuri silloin kovassa nousussa ja tältä levyltä odotettiin paljon. Falling into you oli eka biisi Célineltä, johon ihastuin. Muistan kuunnelleeni sitä tuntikausia repeatilla piehtaroiden epämääräisessä kaihossa ja intohimon kaipuussa. :shock: :draamaa:

Samalla levyllä oli myös mahtiballaadi It's all coming back to me, yksi monista covereista, joita Céline on tehnyt. Itse asiassa, jos tekee Céline-hauan, suurin osa tarjotuista, suosituimmista, biiseistä on covereita. Power of Love, All by myself, I drove all night, Alone...

Toinen biisi, josta olen pitänyt, on duetto Bee Geesiin kanssa: Immortality. Tämäkin julkaistiin aikoinaan (1998) sinkkuna, mutta ei soi enää ollenkaan missään. Pidän kovasti Immortalityn melodian rakenteesta ja Célinen ääni soi minusta tässä harvinaisen kauniisti.


ESC_Hullu kirjoitti: Celinellä on jäljittelemätön ääni saudeineen ja hänestä huokuu omanlaisensa karisma ja kauneus .
Siitä Célinen äänestä...

Minä en oikein pidä Célinen äänenväristä. Eikö se olekin jotenkin ohut ja terävä? Siitä puuttuu samanlainen hyväilevä pehmeys ja lämpö kuin esimerkiksi Barbra Streisandin äänestä.
ESC_Hullu kirjoitti:itse pidän hänen ranskankielisistä biiseistään enempi :ihana:
Mikä ranskankielisistä biiseistä on suosikkisi?

En muuten vieläkään halua paljastaa, mikä on tuo minua toissa päivänä niin kuohuttanut Céline-biisi. Mutta sanottakoon, että kyseessä saattaa olla tämän vuoden minulle merkittävin lauluntekele.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Celinen äänessä on jäljittelemätön "metallinen" saundi .ranskankielisistä suosikikini = Pour que tu m'aimes encore :ihana:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Céline on ehdottomati yksi maailman parhaista artisteista. Hänellä on karismaa ja mahtipontisia hittejä löytyy. Céline tekee ehdottomasti musiikkia minun makuuni. Hänellä on voimakas ja kaunis ääni. Eli tämä nainen kuuluu ehdottomasti minun suosikkiartistien joukkoon. :peukku: :ihana:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja Pete »

Céline ja Deadpool 2 -leffa ovat aika yllättävä yhdistelmä. "Ashes" on ihan kaunis balladi.

Riskinä seniorilaumat

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Ja on muuten törkeen kova biisi. :tuuletus: :ihana: Ollut tehosoitossa jo monta päivää. Céline on yhä kuningatar.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja Pete »

Célinen uuden albumin Japanin markkinoiden versiossa on mainio "Soul". Muuten "Courage"-levy jäi vähän tasapaksuksi.

Riskinä seniorilaumat

terens
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Kesä 2020, 13:59

Re: Céline Dion

Viesti Kirjoittaja terens »

Tänäkään vuonna osallistujen joukosta tuskin löytyy uutta Abbaa tai Celine Dionia, sellaista kuraa joukossa oli. Mutta kuten sanonta kuuluu, miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä.
suosikki viihdettä dunder

Vastaa Viestiin