Madonna

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja

Oletko menossa Madonnan Helsingin keikalle 6.8.?

Olen toki!
12
17%
En, ja vähän harmittaa kyllä
25
35%
En, eikä kiinnosta
28
39%
Olin jo Tallinnassa
4
6%
Olen nähnyt jo aiemmin
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 71

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Jeiks, nyt tuli Tallinnassa tämä rouva nähtyä. :uujee: Kyllä sitä saatiin odotellakin, keikka alkoi vasta kello 21.25 ja sisään pörhälleltiin suunnilleen kello 17.30. Mutta mitäs itse keikasta sanoisi... hienostihan Madonna vetää, ihan uskomatonta miten se nainen on niin kovassa kunnossa yli 50 vuotiaaksi. :shock: Hyppii vaan hyppynarulla ja jaksaa vetää tarkasti suunnitellut koreografiat täydellä vauhdilla koko setin ajan. On se kova mimmi! :joojoo: Parhaimpia biisejä keikan aikana oli mun mielestä Ray of light, Music, She's not me, Spanish Lesson, La isla Bonita... <3 Todella upeaa showta keikka oli, valoja oli käytetty upeasti hyödyksi jotka mm. Ray of lightin aikana valaisi koko yleisöä. Ja todella upeita ajatuksia herättäviä taustavideoita! :surrur:

Luin Hesarin arvion keikasta http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ma ... 48208507ja osittain olen samaa mieltä, aika vaisu keikka oli siinä mielessä, että yleisö innostui vasta loppupuolella bailaamaan kunnolla ja Madonnakaan ei huudattanut yleisö niin paljon kuin olisin toivonut. Mutta hieno keikka oli silti! Upea show, jollaista tuskin enää koskaan näen.

Ainut mikä vähän jäi harmittamaan oli edessä seisovat koripalloilijat ja jouduin olemaan varpaillani koko keikan ajan jos halusin jotain nähdä. :niinpa: Paikat oli muuten todella hyvät, näki lavalle aika paljonkin ja screeneille molemmille suunnille. Keikkapaikkana Laulurinne oli myös todella hyvä, yleisöä oli mennyt pitkin rinnettä eikä tuntunut että paikalla olisi ollut 70 000 ihmistä. Itse välttelin jonotuksetkin aika hyvin, käytännössä vaan astuin sisään keikkapaikalle, koska "lippu.fi" merkattu jononpätkä oli niin lyhyt. :roll: No sieltähän minä liput ostin, joten mennään tuosta sisälle. Eli ihan laillisesti toimin, mutta kuulemma monet muut sieltä lipun ostaneet vaan menivät jonottamaan. :roll:

Mutta näin, sori kirjoitusvirheet, ei ehdi nyt tarkastaa! Kirjoitan vielä myöhemmin jotain, jos tulee jotain mieleen. Ja hyvää Helsingin keikkaa huomenna sinne meneville! <3
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Jee, aiku tän toive toteutui! :hali: Kiitos raportista, näitä lueskellessa tuntuu melkein kuin itekin olisi ollut paikalla.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Tässä äänestyksen tulokset, laitetaan ajankohtaisempaa nyt kehiin:

Madonnan paras single:

Everybody 0 Ei ääniä
Lucky star 0 Ei ääniä
Holiday 1 1%
Borderline 1 1%
Like a virgin 5 5%
Material girl 0 Ei ääniä
Into the groove 3 3%
Love don't live here anymore 0 Ei ääniä
Live to tell 6 6%
Papa don't preach 3 3%
True blue 1 1%
Open your heart 1 1%
La isla bonita 3 3%
Who's that girl 0 Ei ääniä
Like a prayer 18 18% :voitto:
Express yourself 3 3%
Cherish 1 1%
Oh father 2 2%
Keep it together 0 Ei ääniä
Vogue 3 3%
Hanky panky 0 Ei ääniä
Justify my love 0 Ei ääniä
Crazy for you 2 2%
Rescue me 0 Ei ääniä
Erotica 0 Ei ääniä
Deeper and deeper 2 2%
Bad girl 0 Ei ääniä
Fever 0 Ei ääniä
Rain 1 1%
Bye bye baby 0 Ei ääniä
Secret 1 1%
Take a bow 1 1%
Bedtime story 0 Ei ääniä
Human nature 0 Ei ääniä
You'll see 5 5%
You must love me 1 1%
Don't cry for me Argentina 0 Ei ääniä
Frozen 13 13% :hopea:
Ray of light 1 1%
The power of goodbye 3 3%
Nothing really matters 0 Ei ääniä
American pie 1 1%
Music 2 2%
Don't tell me 0 Ei ääniä
What it feels like for a girl 1 1%
Die another day 1 1%
American life 2 2%
Hollywood 0 Ei ääniä
Nothing fails 1 1%
Hung up 7 7% :pronssi:
Ääniä yhteensä : 96
Meikäläisen mielestä aika yllättäväkin kärkikolmikko, mutta mikäs siinä.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Speed »

Celebration-sinkun latasin tänään NetAnttilasta. Sanotaan nyt näin, että aikalailla Euroopan markkinoille suunnattu kappale ja tuskin menestyy Ameriikoissa. Mutta ainakin tällainen Suomipoika tykkää :mrgreen:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Pientä Madonna-lämmittelyä:
(Ei onnannut Facebookille yhdistäminen, joten uusi yritys...)

http://open.spotify.com/user/diamando/p ... nEKR6If6t7
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Vastasin kyselyyn "En, eikä kiinnosta", mutta tahdon perustella vatsuakseni :heh:
Jos Madonna olisi tullut Suomeen 1989 olisin jo tähän aikaan teltta pystyssä Jätkäsaaren portilla, mutta nykymeiningillä ei jaksa innostaa. Olen kyllä uskollisesti ostanut kaikki Madonnan pitkäsoitot sitämukaa, kun ne ovat ilmestyneet, mutta esimerkiksi uusi Hard Candy ei ole eksynyt levylautaselle kovin usein... Edellisellä sentään oli "Hung up", joka ei sekään jaksa innostaa NIIN paljon... :puna:
Ei mulla silti mitään Madonnaa vastaan ole edelleenkään, mutta jotenkin ajatus minusta 84999:n muun ihmisen kanssa samassa karsinassa nuppineulanpään kokoista Madonnaa kiikaroimassa ei saa minua pulittamaan yli sataa euroa :eiei:
Intiimi unplugged-keikka vaikka tuossa paikallisessa baarissa, jossa saisin istuskella ja hakea jonottamatta olutta lasituopissa olisi mielekkäämpi vaihtoehto :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Subculture »

85 000 katsojaa, mutta itseni lisäksi vain kaksi kuppilalaista. :eeek:

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja male »

Kaikki on kato ton kyselyn tekohetkellä olleet jo jonottamassa. :draamaa: Tai no, yksi ainakin.

Itekin olin ekan kahdenkymmenen joukossa jonottamassa, samoin kuin lippujakin, vaikka en oo menossa ees keikalle. :heh:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Parhainta mahdollista shöy-kokemusta toivotellen: :korvana: eli toivottavasti paikan päällä käyneiltä on luvassa jälkikäteismuistelua... jookosta?

Siitäkin huolimatta, että Madonnalla on ihan oma erityispaikkansa vuosien varrella tykästymieni artistien suhteen, en oikeastaan edes harkinut paikan päälle menemistä. Eipä taida sellaista artistia olla, että lähtisin Helsinkiin asti seisomapaikkakeikalle. Täällä kotiseudulla seisomakeikoilla pääsee eturivin seisojaksi suhteellisen kivuttomasti, mutta ei minusta ole enää keikkaporttien liepeillä majoittujaksi. Siellä jossain ihmisjoukon seassa puolestaan en näillä pituusmitoillani näkisi yhtikäs mitään.

Toinen kiinnostustani hävittävä tekijä on se seikka, että netin keikkalistojen perusteella tarjolla on enemmän tai vähemmän remix-versioita. Ei ne mulle kelpaa :ylppis: Mä haluan kokea ne biisit sellaisina kuin olen niihin ihastunut.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Hyvin puettu sanoiksi, Kollega :hali: Hyvin paljon samansuuntaisin aatoksin minäkin täällä elelen :joojoo:
Ja vaikka olen pitkä ja näen hyvin, niin viimeksi Pet Shop Boysin konsertissa tuli todettua että selkäni ei kestä enää seisomapaikkakeikkoja :eiei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Onse ihimine prk tyhymä, ku ei lähteny tuonne. Ruoskin ihtiäni siitä hyvästä. Ainutlaatuinen kokemus olis ollu ja varsinki ku olen fanittanu kaikki nämä vuodet :vollotus: :termari:
Love shine a light

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Muakin hitusen harmittaa, etten mennyt/päässyt keikalle. Ei niinkään Madonnan näkemisen takia, vaan siksi, että niin monta kaveriani menee sinne. Jos olisin tämän tiennyt, niin olisin yrittänyt päästä itsekin. Olisi siis ollut niin kiva nähdä kavereita näissä merkeissä ja juhlia yhdessä. (Enhän oo muka laumasielu, en... :heh: ) Siinä vaiheessa nimittäin kun sain tietää Pet Shop Boysin Suomen keikasta, unohdin Madonnan kokonaan. Ja nyt sitten olisi ollut liian vaikeeta järjestää paitsi lippu, myös lomaa töistä, rahaa lentolippuihin ja hoitajaa kissoille. Jos asuisin pääkaupunkiseudulla, olisin ilman muuta mennyt tuonne, samaten kuin Lady Gagan ja Cliff Richardin keikoille nyt ainakin. Oikeasti alkaa jo ottaa päähän tämä etäisyys kaikkeen, jossa on vähänkin elämää. :jupinaa: *alkaa kirjoittaa työhakemuksia pääkaupunkiseudun työpaikkoihin*

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33144
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Pete »

Järkyttävä määrä ihmisiä oli Kalevankadulla tänään viiden maissa! :shock:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

HAHAA! Asun Espoossa ja tänne asti kuuluu konsertin äänet. Tällä hetkellä taitaa olla menossa Give it to me :D
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jee kotona Madonnasta :surrur: Monen tunnin seisoskeluodottelu otti selälle, mutta kyllä se oli lopulta sen arvoista. Puolet biiseistä oli minulle outoja, mutta se ei juuri haitannut, koska esiintyjä oli niin ainutlaatuisen taidokas. Kohokohdat olivat Like a Prayer, jonka jännittävä versiointi uudelleenherätti kiinnostukseni biisiä kohtaan, ja Frozen, jossa oli upea tunnelma. Tunnelmasta puheenollen, se vaihteli laidasta laitaan. Absurdein hetki oli romanisetien kitarointihetki, joka sai odottamaan, milloin Romanca alkaisi soida :shock:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Täälläkin kotiuduttu sutjakkaan, kannatti laittaa juoksukengät jalkaan.. :heh:

Romanisetti oli lievästi ihana! :ihana: Olipas muutenkin shöy isolla S:llä.. :kuolaus: Alkuekstaasissa harkitsin baariin suuntaamista, mutta ihmismassassa talsittuani tulin toisiin aatoksiin. Edessä olisi ollut loputonta jonottamista.. :lohduton:

Remixit = :kups: <3 :rakkaus:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Juuri nyt ei voisi enempää harmittaa etten konsertissa ollut :lohduton: Madonna on tavattoman hieno artisti, täysin ainutlaatuinen ja toista samanlaista ei tule. Nykymaailmassa ei enää yksinkertaisesti synny tällaisia artisteja jotka kokoavat kansat rivit lapsesta iäkkäisiin. Madonna on viimeinen.

Tiedän, että minulla tulee olemaan mahdollisuuksia vielä osallistua Madonnan keikoille. Ei tämä konserttikiertue varmastikaan viimeiseksi jää. Mutta silti. 85 000 ihmistä. Kuka tuollaiseen enää pystyy? Michael Jacksoniakaan meillä ei enää ole.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Alexander kirjoitti: Tiedän, että minulla tulee olemaan mahdollisuuksia vielä osallistua Madonnan keikoille. Ei tämä konserttikiertue varmastikaan viimeiseksi jää. ---
Kyllä vain, siihen on uskominen :pliis: , että Madonna tekee Tinaturnerit eli keikkailee vielä 70-kymppisenäkin.

tonywerner: :hali: .

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

No? Oliks keikka hyvä?
Kertokaa, te kaikki 85 000 ja kaikkien aikojen Pohjoismaiden ennätys ja kaikkien aikojen Madonna keikkojen ennätys!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Tässä keikkarapsaa!



Olin Afrikassa, kun Suomessa jonotettiin lippuja Madonnan-keikalle. Siksi päädyin hankkimaan lippuni vasta portilta.




Lipun hankkimisesta loppuunmyydylle keikalle tuli mielenkiintoinen tapaus. Keikan järjestäjä, Live Nation, lähetti pari päivää ennen keikkaa julkisuuteen tiedotteen liikkeellä olevista väärennetyistä lipuista. Tiedotteessa lipun aitous neuvottiin tarkistamaan Lippupisteessä, joka oli Madonna-lippujen jälleenmyyjä Suomessa. Lippupiste kuitenkin kertoi, että heillä ei ole mitään mahdollisuutta tarkistaa lippujen aitous. Se selviää vasta portilla, kun liput skannataan .

Alueella pörräsi lipunmyyjiä parvina. Suomalainen naiskolmikko yritti myydä 120 euron hintaisia A-lippuja 250 euroon. Elämä on, nainen tylytti kun kauhistelin hintaa. Jututin useampaa myyjää, jotka olivat valmiita lyhyen neuvottelun jälkeen tyytymään 80 euroon C-lipusta. Yksi myyjä kantoi kylttiä ”Ostan lipun”. Miehen taskusta pullotti valtava lippunivaska. Miksi ostat lippuja, jos kerran myyt niitä, ihmettelin. Moni myyjä ei osannut sanaakaan suomea. Keski-ikäiset miehet olivat ilmeisesti Keski-Euroopasta.

Konserttialueen infopiste kehoitti pysymään kaukana myyjistä. Onko väärennettyistä lipuista ollut havaintoja, kysyin. Sellaisesta on ollut puhetta, enempää en voi sanoa, tyttö vastasi.

Lopulta kaksi tuntia ennen keikkaa ostin lipun C-katsomoon 70 eurolla. Kauppoja tehdessäni viereen tuli hengaamaan toinen myyjä, joka olisi antanut lipun 50 eurolla.

Portilla jännitin: Tähänkö loppusi Madonna-keikka? Lipuntarkastaja otti lippuni, katsoi sitä ja repäisi sivuosan. Portin jälkeen odotin vielä pitkään, koska tulee se loppullinen skannausportti. Ei tullut. Mehän oltais itse voitu askarella liput, keikkakaverini totesi lopulta.

Hieman epäselväksi jäi, miksi lipunmyynnin ympärillä oli niin paljon puolitotuuksia ja suoranaisia valheita. Ja nimenomaan järjestäjien taholta.




C-katsomon liput osoittautuivat varsin kelvolliseksi. Lavalle oli suora näköyhteys ja vielä melko läheltä. Screenit olivat hyvät. B-katsomon lipun omistaja valitti koko katsomon olleen aivan turha. Järjestäjät eivät edes valvoneen ihmisvirtaa C-katsomosta B-katsomoon.

Keikka-alue oli hulppean kokoinen. Se olisi hyvin pystynyt nielemään vielä toiset 85 000 ihmistä. Suurin hitti oli olutteltta, jonne ennen keikkaa oli mateleva 100 metrin jono. Jono ei missään vaiheessa lyhentynyt, ei edes keikan aikana. C-katsomon parhaimmat paikat kiinnostivat vähemmän ihmisiä.

Ruokatarjonta alueella oli heikoin näkemäni. Pyttipannua, pizzapaloja, paellaa ja falafelia. Falafel-pyörykät tarjoiltiin pahvilautaselta ilmaan minkäänlaisia lisuketta. Köyhyyden huipentuma! Pullonkorkin tarjoilivat pitivät itsellään – turvallisuusyistä. Mistä turvallisuusyistä?




Itse pääasia, Madonnan-keikkan, oli megaspektaakkeli niin hyvässä kuin pahassa. Joko sua nyt haukotuttaa, ihmetteli keikkakaverini puolivälissä. Kyllä haukotutti, leuat väärällään.

Keikan väliajan jälkeen tuli viiden biisin mittainen suvanto, joka tappoi tunnelman täydellisesti. Keikkan alku oli melkoisen lupava. Aloitusbiisi oli tosin joku mitättömyys uudelta levyltä, mutta pian tulivat Into the Groove ja Holiday . Yleisö ei kyllä näitä biisejä tuntenut. Vain yksi nainen kaikista ympärilläni olevista aukoi suutaan. Sen sijaan Micheal Jacksonin yleisö tunsi. Holidayn väliin oli miksattu lyhyt tribuutti Jacksonille: Jackson-tanssija tapaili askelia tuttujen riffien tahdissa taustapleksien heijastaessa valokuvia Jaksonista. Yleisö repesi: Michael Jackson sai keikan suurimmat aplodit.

Muutenkin yleisön reaktiossa oli huomattavissa jonkinlaista kaavamaisuutta. Käsiä kyllä nosteltiin ja taputeltiin – silloin kun Madonna yleisöä siihen yllytti. Spontaaneja reaktioita ei nähty tai kuultu C-katsomossa. Ei, kun tuttu hitti käynnistyi tai kun taustaseinille ladattiin upea kuvasarja Madonnan uran tähtihetkistä. Hääpukuinen Madonna gondolissa vastaanotettiin nollareaktiolla. Muoks. Myös Hesarin toimittaja oli tehnyt saman huomion. Madonnan oli kuultu huutavan yleisölle: Vain yksikö osaa lauluni sanat? Näin siis myös lavan edessä.

Itse seurasin paljon taustakuvia, jotka mielestäni olivat hienoja. Tykkäsin myös siitä, kuinka Madonnan biisejä oli sämpläilty keskenään tai jopa toisten artistien biiseihin. Rainin sekaan Annie Lennox kajautti Here comes the rain again . Like a prayeriin oli sämplätty jotain tavattoman tuttua 90-luvun danceriffiä.

Monesta biisistä kuultiin täysin uudet versiot. Kaikki eivät olleet yhtä onnistuneita. Kun Madonna tarttui kitaraan luvassa oli huono versio. Lisäksi Madonna näytti tavattoman kornilta rockelkeineen. Rockversioituihin hitteihin kuuluivat mm. Dress you up, Human Nature ja Ray of Light . La Isla Bonitasta oli tehty puolestaan mustalaisromanttinen versio. Tämän version ongelma oli vain se, että kun kerrankin tuli yleisölle tuttu biisi ja vielä konsertin kuolleessa kohdassa, biisi oli pilkottu sellaiseksi sekasopaksi, että siitä ei saanut mitään otetta. Kun perään heitettiin vielä You must love me , oli illan pohjanoteeraus koettu. Slovari on Madonnan koko tuotannon surkein räpellys ja sen paikka 25 keikkabiisin joukossa oli kummallinen.

Loppu oli onneksi upea. 4 minutes palautti yleisön henkiin tuttuudellaan. Like a Prayer ei ole lempibiisejäni (kertosäkeen jumpijumpti-melodian takia), mutta uusi käsittely oli tuhti kaikkinen valo- ja kuvaefekteineen. Mm. maailman eri uskontojen nimet vilisivät taustaseinällä. Frozen oli hieno (vaikken muista miksi). Ja lopuksi Give it to me . Biisin hypnoottinen rytmi toimi loistavasti ja yleisö tuntui todella nauttivan. Give it to me oli itse asiassa koko setin paras biisi.

Keikan aikana tuli todistetuksi se, että Madonnan aika ei ole todellakaan ohi. Madonna on todella hyvässä kunnossa ja tanssi itseään säästelemättä, usein vielä huikeissa korkokengissä. Musiikillisesti keikan parasta antia oli – ehkä hieman yllättäen - Madonna 2000-luvun tuotanto.

Keikan aikana kirkastui sekin, miksi koko show jätti kuitenkin hieman valjun olon, mikä Madonnassa kiikastaa. Sävyjen puute, syvyyden puute, sielun puute. 50-vuotiaalta, elämää nähneeltä, naiselta toivoisi löytyvän uusia sävyjä. Madonna näyttää kuitenkin valinneen tehokkuuden ja tehostamisen. Hiotaan sitä, missä ollaan hyviä, jalostutaan omassa lajityypissä aina vaan paremmaksi. Madonnassa ei ole koskaan ollut mitään herkkää eikä kaunista eikä ilmeisesti tule olemaankaan. Tämän puutteen takia Madonna jää minulle hieman etäiseksi ja ontoksi artistiksi.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Madonna-äänestykseen en osallistunut. Kuinka monta biisiä kukin sai äänestää?

Mun omat suosikkini olisivat olleet järjestyksessä:

1. Hang up
2. What it feels like for a girl (re-mix)
3. Live to tell
4. Lucky Star
5. Into the groove
6. Give it to me
7. Crazy for you
8. Justify my love
9. Die Another Day
10. Frozen

Äänestyksestä puuttui Gambler ja uusimmat sinkut, näköjään.


Iltalehden 3000 äänestäjää äänestivät ennen keikkaa näin:

1. Like A Prayer 16,5 % äänistä
2. Frozen 13,8 %
3. La Isla Bonita 12,9 %
4. Like A Virgin 7,7 %
5. Papa Don't Preach 6,9 %
6. Vogue 5,9 %
7. Hung Up 4,4 %
8. 4 Minutes 3,3 %
9. Live to Tell 3,2 %
10. Material Girl 2,9 %

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Barbarossan listaa hyödyntäen, tässäpä pläjäys allekirjoittaneelle kaikkein <3 tapauksista , mitä tulee Madonnan tuotantoon. Madonna vois ihan mieluusti käyttää tätä listaa seuraavaa keikkasettiään kootessaan :heh: .


:surrur: :kups: -tuotanto
Näillä kaikilla on siinä määrin painoarvoa, että taidanpa jättää listauksen olemassa olevaan järjestykseensä. Jokainen tuo mielikuvan jostakin: ajankohdasta, tapahtumasta, elämänvaiheestani... :draamaa:

Like a virgin
Into the groove
Live to tell
Papa don't preach
True blue
La isla bonita
Like a prayer
Oh father
Vogue
Crazy for you
Rain
Take a bow
Human nature
Frozen
The power of goodbye
Sorry
<3 - tuotanto
Cherish
Who's that girl
American pie
Open your heart
Joskus kohdalle osuu kappale juuri sellaiseen ajankohtaan, että miltei luulee laulettavan omasta elämästään. Muistan vieläkin sen tilanteen, kun seurasin ensimmäistä kertaani tämän kappaleen videoa telkkarista. Tässä kappaleessa ja videossa oli jotakin haikeaa hyvästijättöä menneisyydelle, katse suunnattuna kohti tulevia haasteita.. Olin myös otettu siitä, että Madonna vaikutti jättäneen taakseen Erotica- vaiheensa ja palaneen sellaiseksi artistiksi, että koin häntä kohtaan mielenkiintoa.
:tapu: - tuotanto
Tämä on hieman inhokki/ihastus-kategorian välimaastossa. En tuolloin oikein tykännyt, mutta sitten kuitenkin kyllähän tässä kappaleessa jotakin oli. On täytynyt olla, jos vielä edelleen mukana lauleskelu sujuisi suht ongelmitta :mrgreen: . Jos koskaan saan mahdollisuuden piipahtaa menneisiin vuosiin, minut löytää tuolta keikalla olleiden seasta... Tästä lyhyt blonditukka-lookista pidin ja koen sopineen hänelle paremmin kuin moni muu viritelmänsä, mitä on vuosien varrella ollut.
Borderline
Material girl
Love don't live here anymore
Lucky star
Holiday
Kolme viimeisintä ovat sellaisia tapauksia, etten muista niistä tuolloin aikoinaan erityisemmin perustaneeni, mutta nyt, tämän päivän minuna näissä on jotakin positiivistäyteistä nostalgiaa. Jännä havaita, miten Dress you up-video luo sisuksiini pientä kateudenkaikuista liikuttumista. Voi Teitä, ken olettekaan tuon ajan Madonna-keikkoja kokeneet :kuolaus: :draamaa: . Niin Madonnaan kuin tykästyinkin, niin tuon aikainen vaatetusimagonsa ei koskaan oikein napannut. Tämä on kuitenkin se Madonna-look, joka ensimmäisten joukossa mieleen tulee.
Hung up
Me against Music (feat Britney Spears)
Madonnan ysärituotanto on jäänyt hieman vieraammaksi, mutta tämä kappale on mieltymystasolleni yltänyt tapaus. Video on tyypillistä Madonnaa, erikoinen, mutta ihan :peukku: .
You'll see
Madonnan "plääh zzz "-tuotantoa, jota en kuitenkaan voi jättää tässä yhteydessä mainitsematta.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Mukava lukea UsvaAuerin Madonnan keikkarapsaa, hienosti välittyivät tunnelmat Jätkäsaaresta, kiitosta vaan kovasti!

Itse äänitin Teemalta tulleen Buenos Airesissa taltioidun Sticky & Sweet -konsertin. Hurjaa kuntoa vaatii Madonnalta tuollainen show, joka varmasti visuaalisuudessaan on jotain ainutlaatuista. Biisit eivät jostain syystä saaneet innostumaan, mutta onhan toki vaatimattomampaa katsoa kotisohvalta kuin olla jammaamassa paikan päällä!

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Colby »

Kirjoitetaanpa nyt sit jotakin. Olin Helsingissä vasta klo 16 ja ajattelin, että joudun johonkin ihan c-katsomon perälle, kun porttien aukeamiseen oli niin lyhyt aika enää. Kun päästiin porteille, niin suureksi yllätykseksi siellä ei ollutkaan suurta ihmismassaa, vaan päästiin ihan ensimmäisten joukossa sisälle ja saatiin periaatteessa valita itsellemme ne c-katsomon paikat mitkä halusimmekin. Ensin meinattiin jäädä lavasta katsottuna vasempaan reunaan, mutta sitten mentiinkin suoraan lavan eteen, että varmasti näkisi sen "kokonaiskuvan". Näkyvyys oli parempi kuin pelkäsin, mutta siinä edessä tyhjyyttään ammottava b-katsomo kyllä raivostutti: olisin paljon mieluummin ollut siellä ja jostain aidanraosta päästettiinkin ilmeisesti c-katsomon yleisöä b-katsomoon keikan aikana...

No, itse keikka oli kyllä niin järjettömän huikea, että ei siihen varmaan muut pystykään kuin Madonna. Liikaa noita uusia biisejä kyllä oli setissä, mutta sen tiesin jo entuudestaankin, enkä antanut sen häiritä. On sitä Hard Candyäkin tullut kuunneltua kohtalaisen paljon. Harmittaa vaan, että niinkin huonot Madonna-biisit kuten She's Not Me ja Spanish Lesson veivät tilaa paremmilta biiseiltä. Hard Candyltäkin olis vielä löytyny parempia, kuten Heartbeat ja Voices.

Valot, taustavideot, tanssiliikkeet... kaikki oli niin täydellistä! Musiikin puolesta illan kohokohtia olivat Devil Wouldn't Recognize You (upea! Madonna esitti biisin niiden "led-verhojen" sisällä), You Must Love Me :ihana: , Like a Prayer (huikean upea ja hypnoottinen päivitetty versio. todellakin meinas taju lähteä), Ray of Light ja Give It 2 Me. Frozenista oli huonohko versio... Niin joo ja kyllä se keikan alkukin oli loistava. Candy Shop ja etenkin Beat Goes On toimivat avausbiiseinä loistavasti!

Järjestelyt toimivat oikein hyvin! Pelkäsin hirveää kaaosta, mutta saapuminen ja lähteminen sujuivat tosi hyvin, paitsi poistuessa ei päässytkään samaa kautta ulos kuin mistä tultiin sisälle (en ainakaan itse huomannut, että olisi missään mainittu) ja joku ylimielinen järkkäri siinä sitten huutelikin jotain tyyliin "kannattaako teidän idioottien nyt sinne mennä kun joudutte kuitenkin kiertämään takaisin, kun alueelta poistutaan tuolta toista kautta". Mutta silti päästiin nopeasti ja helposti pois alueelta eikä juurikaan muuta valittamista järjestelyissä ollut. Ja muutenkin tunnelma oli mukavan letkeä ja leppoisa. Rauhassa sai pomppia ja tanssia omalla paikalla. Mistä päästäänkin siihen, että suurin ihmisistä siinä meidän ympärillä seisoskeli paikoillaan vaan koko keikan. Jos Madonna yllytti taputtamaan mukana tai huuteli jotain yleisölle, niin kyllä reagoitiin, mutta muuten oltiin kuin puupökkelöt. Onneksi a-katomossa näytti meininki olevan toisenlainen ja toivottavasti Madonnalle ei jäänyt huonoa kuvaa Suomesta.

Lippujen tarkastus ja "turvatarkastus" oli olemattomat. Olisin hyvin voinut printata vaikka jonkun oman lipun ja tulla paikalle ja laukussa sai olla vaikka mitä, kun sitä ei ainakaan omalla kohdalla tarkastettu ollenkaan.

KIITOS, MADONNA! :kiitos:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

UsvaAuer kirjoitti:Madonna-äänestykseen en osallistunut. Kuinka monta biisiä kukin sai äänestää?
Äänestyksestä puuttui Gambler ja uusimmat sinkut, näköjään.
Yhtä siinä äänestettiin ja äänestys oli ollut tuossa jo iät ajat, minkä vuoksi uusimmat sinkut epäilemättä puuttuivat.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Ms Darkness
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Elo 2009, 21:30
Paikkakunta: Lordin sylissä <3

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Ms Darkness »

Harmi kun en päässyt keikalle :lohduton: Madonna on hyvä laulaja ja muoti-ikoni. Pidän Madonnan tyylistä ja lauluista. Olen vasta uusi fani, mutta mitäpäs siitä ;D
From heaven to hell, enjoy the ride
You're here to surrender with your life
Precious victim, my desire, live eternally

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Miik »

Suomen-konsertista kilahti Madonnan kassaan 8,5 miljoonaa (AL)

Innostuisikohan Madonna pyörähtämään toistekin Suomessa? :uujee:

Aamulehden paperiversiossa mainittiin myös, että Sticky & Sweet -tour on tähän mennessä kaikkien aikojen tuottoisin sooloartistin kiertue. Jee Madonna jee! :tapu:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Onkohan tulevan CELEBRATION-kokoelmalevyn biisilistaa missään? Kiinnostaisi jo niin kovin tietää, että mitkä Madonnan lukuisista hiteistä ovat päässeet tälle tuplakokoelmalle? <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Minä puolestani odotan enemmän sitä videokokoelmaa. Matonnoo liikkuvammassa vormmaatissa! <3

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Ei kyllä internetin maalimasta ainakaan löytynyt :eiei: Itseäni kiinnostaisi eritoten CELEBRATION DVD:n biisilista, sillä huhujen mukaan dvd-kokoelma sisältää useita ennen dvd:llä julkaisemattomia musiikkivideoita :uujee:

Tämmöisiä huhuja löytyi julkaisusta kertovista uutisista:
The following have been confirmed to be present on the album. Madonna.com has confirmed the compilation will have 36 tracks proclaiming it as "The Ultimate Greatest Hits Collection: 34 Songs That Changed the World", plus two new tracks.

"Everybody"
"Express Yourself"
"Vogue"
"4 Minutes" (featuring Justin Timberlake and Timbaland)
"Celebration"

Promotional videos for the release also feature the following songs, presumably meaning they will also be present on the album:

"Holiday"
"Like A Virgin"
"Material Girl"
"Papa Don't Preach"
"La Isla Bonita"
"Lucky Star"
"Open Your Heart"
"Cherish"
"Dress You Up"
"Into the Groove"
"Like A Prayer"
"Music"
"Ray of Light"
"Hung Up"
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vastaa Viestiin