Madonna

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja

Oletko menossa Madonnan Helsingin keikalle 6.8.?

Olen toki!
12
17%
En, ja vähän harmittaa kyllä
25
35%
En, eikä kiinnosta
28
39%
Olin jo Tallinnassa
4
6%
Olen nähnyt jo aiemmin
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 71

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Pakko nostaa ketju ylös, kun kukaan muu ei ole sitä tehnyt. Syy:

Madonna on esiintynyt Eurovision laulukilpailun finaalissa Tel Avivissa 18.5.2019.

Kansainvälinen media ja some ovat huomioineet esiintymisen laajasti. Tuomio on tyly: Madonnan ei ole enää popin kuningatar. Tai ei ainakaan nykyisessä kunnossaan. Madonnan lauluvirettä on arvosteltu ja biisejä haukuttu. (Saa myös vinkata, jos jossain mediassa on kehuttu Madonnan esiintymistä.)

Tylyimmässä tviitissä irvailtiin, että monen laulajan ura on alkanut Euroviisuista, mutta Madonnan ura päättyi Euroviisuihin.

Kysymyksiä:

1) Millaisena pisteenä Madonnan uralla näette Euroviisu-esiintymisen? Mitä itse pidit esityksestä?

2) Onko Madonna enää vain keski-ikäisten (entinen) suosikki, vai kuuntelevatko Madonnaa myös Madonnan kulta-aikojen jälkeen syntyneet musiikinkuluttajat? Merkkaako Madonna mitään kaksi- tai kolmikymppisille?

3) Mikä sinulle on Madonnan uran musiikillinen kohokohta?

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

1) Millaisena pisteenä Madonnan uralla näette Euroviisu-esiintymisen? Mitä itse pidit esityksestä?
- Median ryttäys on ihan aiheesta. Ei silti välttämättä piste koko uralle.

2) Onko Madonna enää vain keski-ikäisten (entinen) suosikki, vai kuunteleeko Madonna myös Madonnan kulta-aikojen jälkeen syntyneet musiikinkuluttajat? Merkkaako Madonna mitään kaksi- tai kolmikymppisille?
- En tiedä, enkä välitä. Kyseinen artisti on aina ollut pinnallisuuden ja kaikenlaisen erittäin kyseenalaisen hölynpölyn "lähettiläs", jolla musiikillisia ansioita niukalti.

3) Mikä sinulle on Madonnan uran musiikillinen kohokohta?
- Biisi 'Frozen'.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

1) Millaisena pisteenä Madonnan uralla näette Euroviisu-esiintymisen? Mitä itse pidit esityksestä?
Tyhmien jorinaa väittää, että esitys olisi Madonnan uran päätös. Eiköhän hän saa tehdä just niin pitkän uran kuin itse haluaa. :heh: Madonna ei ole koskaan ollut livelaulun virtuoosi ja vähän kummastuttaa kuinka tylyn teilauksen hänen laulusuoritus sai. Mahtuihan siihen hyviäkin hetkiä mukaan. Noloa kuitenkin Madonnalta pistää omalle youtube-tililleen jälkikäteen korjattu versio esityksestä. :apuva: Uudesta kappaleesta en pitänyt. Sen täysin autotunetettu lauluraita on aika kammottavaa räpiköintiä vesillä, joissa en olisi Madonnan kuvitellut lähtevän uimaan.

2) Onko Madonna enää vain keski-ikäisten (entinen) suosikki, vai kuuntelevatko Madonnaa myös Madonnan kulta-aikojen jälkeen syntyneet musiikinkuluttajat? Merkkaako Madonna mitään kaksi- tai kolmikymppisille?
Olin todella iso madonnafani vuodet 2009-2012 ja olen syntyny 1990-luvulla. Monesti olen kuullut arvostavia kommentteja Madonnan urasta ikäisiltäni, vaikka Michael Jacksonin tapaista suosiota hän ei ole nauttinut. Madonna ei ole kuitenkaan koko 2010-luvulla löytänyt musiikillisesti tietä menestykseen, vaikka on sitä selvästi yrittänyt. Ja ehkä juuri siinä se virhe piilee. Madonna ei ole enää halunnut tehdä omaehtoista musiikkia ja löytää uusia trendejä, vaan on tullut pari askelta jäljessä matkien ajan hittimusaa. Instagramin kautta hänen mystinen julkisuuskuori on murentunut hölmöjen ja väkinäisten päivityksien myötä. Imu joka Madonnassa oli vielä 00-luvun lopussa, on hukassa. :lohduton:

3) Mikä sinulle on Madonnan uran musiikillinen kohokohta?
Osaan Madonnan uran ja tuotannon ulkoa aina MDNA-albumiin asti. Hänen viisi vahvinta levytystä ovat Ray of Light, Erotica, Confessions on a Dance Floor, American Life ja Bedtimes Stories - niiden lumo tulee tuskin koskaan katoamaan. Jos yksittäinen hetki pitäisi Madonnan uralta nostaa esiin, se olisi Confessions Tourin esitys Drowned World/Substitute For Love kappaleesta. Siinä on läsnä se Madonnan jonka tulen aina muistamaan. <3

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

1) Millaisena pisteenä Madonnan uralla näette Euroviisu-esiintymisen? Mitä itse pidit esityksestä?
Mielestäni Madonnan suosio on pikkuhiljaa hiipunut koko 2010-luvun ajan, enkä pidä viisuesitystä minään dramaattisena stoppina hänen uralleen. Madonnalla on edelleen paljon uskollisia faneja, jotka varmasti ostavat lippuja hänen keikoilleen, vaikkei rouva ihan huippuvuosiensa iskussa olekaan. Esitys oli visuaalisesti oikein hieno niinkuin Madonnan esitykset aina, mutta laulusuorituksen saama arvostelu on kyllä ihan aiheellista. Uusi Future - kappale kuulosti aika unohdettavalta.

2) Onko Madonna enää vain keski-ikäisten (entinen) suosikki, vai kuuntelevatko Madonnaa myös Madonnan kulta-aikojen jälkeen syntyneet musiikinkuluttajat? Merkkaako Madonna mitään kaksi- tai kolmikymppisille?
Kyllä merkkaa, ainakin itselleni. Ja olen siis 26-vuotias. Oma Madonna-fanitukseni alkoi Hung Up - kappaleesta vuonna 2005 ja sitä kautta innostuin myös hänen vanhemmasta tuotannostaan. Varmasti moni muukin ikäpolveni ihminen löysi Madonnan nimenomaan tuon kappaleen kautta. 2010-luvulla suuria hittejä ei ole kovasta yrityksestä huolimatta enää syntynyt, joten itseäni 5 tai 10-vuotta nuoremmille Madonna on luultavasti paljon tuntemattomampi artisti. Esimerkiksi Belgian edustajalta Eliotilta kysyttiin jossain haastattelussa Madonnasta, eikä hän osannut mainita ainuttakaan Madonnan kappaletta. Hanhis tuossa yläpuolella muotoilikin hyvin, mikä ongelma 2010-luvun Madonnassa on. Innovaattorista on tullut perässähiihtäjä. Toki viimeisimmältä Rebel Heart - albumiltakin löytyy biisejä, joita olen itse luukuttanut, mutta ymmärrän hyvin, miksi ne eivät ole saaneet suurempaa suosiota.

3) Mikä sinulle on Madonnan uran musiikillinen kohokohta?
Blond Ambition (1990) lienee ainakin konserttikiertueista kaikkein legendaarisin. Myöhempiä kohokohtia musiikillinen uudistuminen Ray Of Light - albumin myötä sekä tietysti 2000-luvulla Confessions On a Dancefloor - albumi ja sitä seurannut kiertue.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Ihme_Mies kirjoitti: 20 Touko 2019, 19:46
2) Onko Madonna enää vain keski-ikäisten (entinen) suosikki, vai kuunteleeko Madonna myös Madonnan kulta-aikojen jälkeen syntyneet musiikinkuluttajat? Merkkaako Madonna mitään kaksi- tai kolmikymppisille?
- En tiedä, enkä välitä. Kyseinen artisti on aina ollut pinnallisuuden ja kaikenlaisen erittäin kyseenalaisen hölynpölyn "lähettiläs", jolla musiikillisia ansioita niukalti.
Musiikillisesti Madonna ei ole minulle läheskään tärkein artisti (nämä ovat Kate Bush ja Tori Amos), mutta kokonaisuudessa ehkä kuitenkin se artisti, jolla on ollut suurin vaikutus minuun. Jokunen vuosi sitten kuuntelin pitkästä aikaa Madonnan biisejä netistä (kuuntelen todella vähän musiikkia nykyään) ja olin yllättynyt, kuinka paljon Madonnalla on hyviä biisejä. Jotenkin olin ajatellut, että Madonnan musiikillinen merkitys on melko vähäpätöinen.

En tiedä, oletko seurannut Madonnan uraa alusta alkaen, mutta meille, jotka olemme, Madonna edustaa "jotain suurempaa". Sinun näkökulmasta ajatellen voidaan ehkä sanoa, että Madonna toi sen turhanpäiväisyyden ja pinnallisuuden popkulttuuriin. Madonna oli tiettävästi ensimmäinen suureksi ja pysyväksi ilmiöksi noussut naispuolinen artisti, jonka menestys perustui huomiohakuisuuteen, provokaatioon ja häpeilemättömään seksuaalisuuteen. Se, mitä Madonna oli 80-luvulla, on arkikuvastoa tämän päivän musiikissa. Tämän seksuaalis-provokatiivisen linjan rinnalla kulki tosin aina yhteiskunnallinen sanoma. Madonna koki tarvetta olla myös mielipidevaikuttaja. Joidenkin mielestä tämä tarina oli päälleliimattu ja falski, mutta olivat Madonnan vaikuttimet mitkä hyvänsä, Madonna vaikutti yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Halusiain kysyä vielä yhden kysymyksen:
4) Kuka on tämän päivän Madonna?

Itse en ole lämmennyt yhdellekään naispuoliselle popparille sitten Madonnan. Kylie Minogue on tyhjänpäiväinen, Beyoncé liian sliipattu. Lady Gagan urakehityksessä ja tyylissä on madonnamaisuutta ja hänellä on jopa sellaisia biisejä, joita olen luukuttanut.

Ehkä se, miksi kukaan ei täytä Madonnan paikkaa, johtuu pikemminkin siitä, että Madonna on minulle tietyn ikäkauden ikoni. Minulla ei ole enää vuosiin ollut tarvetta madonnoille - niin kuin oli teininä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8129
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja hra47 »

UsvaAuer kirjoitti: 20 Touko 2019, 19:37 3) Mikä sinulle on Madonnan uran musiikillinen kohokohta?
Madonna-fani tai -asiantuntija en ole, mutta muidenkin jo mainitsema Ray of Light-albumi, Bond-leffan tunnari Die Another Day ja Andrew Lloyd Webberin musikaali Evitan elokuvasovitus.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja Elvis »

1) Millaisena pisteenä Madonnan uralla näette Euroviisu-esiintymisen? Mitä itse pidit esityksestä?
- Minusta se oli vain yksi esitys muiden joukossa. En näe, että tämä olisi mikään uran loppu, vaikka Madonna ei ollutkaan ihan täydessä musiikillisessa iskussa. Visuaalisesti esitys oli keskikastia. Future-biisiä on tullut kuunneltua. Tykkään tästä Madonnan ”reggae” linjasta. :joojoo:

2) Onko Madonna enää vain keski-ikäisten (entinen) suosikki, vai kuuntelevatko Madonnaa myös Madonnan kulta-aikojen jälkeen syntyneet musiikinkuluttajat? Merkkaako Madonna mitään kaksi- tai kolmikymppisille?
- Itse olen syntynyt 90-luvulla ja kuuntelen Madonnaa. Monet kaverini kuuntelevat myös, mutta on hän varmasti suositumpi minua vanhempien kuuntelijoiden joukossa.

3) Mikä sinulle on Madonnan uran musiikillinen kohokohta?
- Itselleni henkilökohtaisin on Confessions on a dancefloor. Sen lisäksi Vogue, Evita, Ray of light ja Like a prayer ovat vaikuttaneet minusta maailman musiikkiin ja kulttuuriin ja ovat olleet Madonnan uran kohokohtia.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madonna

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Heippa hei, taas olisi asiaa Madonnasta. :puna:

Kävin Rikhardinkadun kirjastossa yksi päivä. Tarkoitus oli käydä vain pisulla, mutta päädyin yläkerran lukusaliin lehti nokan edessä. Siinä vierähti tovi. Lehti oli Image ja paljon hyviä juttuja.

No, mites tää liittyy Madonnaan?

Siten että kansikuvajutun haastattelussa Maija Vilkkumaa avautui suhteestaan Madonnaan. Ja maailman suhteesta Madonnaan. Nyt on nimittäin niin, että Madonnaa on alettu pilkkaamaan. Kyllä vain. Sanotaan, että Madonna on vanha kääkkä, liian vanha poseeraamaan puolialastomana kameralle ja muuta sellaista. Noloa niinku.

Maija Vilkkumaa ripitti meitä Madonnalle selkänsä kääntäneitä. Että miten me kehdataan, kaiken sen jälkeen mitä Madonna on meille antanut. Vilkkumaa tarkkanäköisesti analysoi Madonnaa. Madonna ei ole koskaan ole ollut tunnettu lämmöstä, empatiasta tai positiivisuudesta (vrt TAYLOR SWIFT). Päinvastoin. Ja mitä vanhemmaksi Madonna tulee, sitä omapäisemmäksi ja aggressiivisemmaksi hän käy. Madonna nussii ketä haluaa, hankkii lapset mistä saa ja miten saa. Madonna vähät välittää.

Hmph. Olikohan tää se, miksi aikoinaan Madonnasta lumouduin.

Vilkkumaa lähtee katsomaan Madonnaa Berliiniin.

Vastaa Viestiin