Hautajaiskappaleesi

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Kovin on iloinen aihe, mutta siitäkin huolimatta kysyn minkä kappaleen haluaisitte soivan hautajaisissanne?

Mä olen NIIIIN myyty Pan's Labyrinth-leffassa soivalle Mercedes lullaby:lle, että sen haluaisin soivan omissa hautajaisissani. http://www.youtube.com/watch?v=96ju7754pXU

Pelottavalta tuntuu ajatella omia hautajaisia, mutta kun tuon biisin kuulin niin jotenkin vain sain päähäni, että sitten kun mun aikani koittaa niin tuon tahdissa haluan päästä lopulliseen lepoon...  :/
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja male »

Mä olen jo kauan ajatellut, että haluaisin soitettavan Secret Gardenin Nocturnen. <3
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hautajaisissani voisivat soittaa vaikka Michael Nymanin Piano-elokuvan tunnarin The heart asks the pleasure first tai David Hallydayn kauniin balladin Repenses-y si tu veux.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Rexi - Kun sen aika on  :'(
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tämän tärkeän tarpeen olen ottanut huomioon jo hyvissä ajoin säveltämällä erityisesti tätä tarkoitusta varten kappaleen My Song / Lauluni. Jälkeenjääneet saavat sitten vapaasti päättää, kummankielisen version haluavat.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Hazel »

YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Albinonin Adagio tuli ensimmäisenä mieleen, mutta se taitaa olla turhankin mahtipontinen. Toinen vaihtoehto on Amélie-leffasta tuttu La Valse d'Amélie pianolla soitettuna.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Eurooppa Kolme:  Siellä missä on jo aamu 


pst. E3:n Kosketuksia -levyltä voisi valita muistotilaisuuteen jopa
useamman laulun.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Huhhuh, onpa aihe.  :shock: Tosin, tää tais saada alkunsa maanantaisesta "kahvihetkestämme" Keskustorin laidalla Tampereella, mutta silti...

Mä en oikeasti jaksa tällaisella vaivata päätäni...  :hiips:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja itikka »

Tää biisi on niin selvä!
Kun arkku lähtee valumaan kohti kirkon ovia alttarilta kohti multausmaata, niin ämyreistä kajahtaa E-typen "Here I go again...." :joojoo:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Olis nyt kuitenkin parempi ettei se arkku valuis vielä pitkään aikaan...
Kamalan masisketju.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Miettimällä mietin mutten keksinyt yhtäkään syytä, miksi hautajaisteni musiikkivalintojen pitäisi minua liikuttaa. Itse en ole kyseistä musiikkia kuitenkaan kuulemassa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mun hautajaisissamuistotilaisuudessa ainakin soitetaan mun musiikkikirjaston viiden ja neljän tähden kappaleita, ei väliä ovatko ne surullisia vaiko eivät.  :joojoo: Ihan yhtälailla minun biisejäni ovat Anna Oxan Francesca kuin Kylien Light years (joka olis kyllä aivan mahtava hautajaisbiisi).

Minä ainakin haluan, että minut muistetaan sellaisena kuin olin, eikä vaan itkeskellä surullisten kappaleiden kanssa. Elämä jatkuu, vaikka minä en jatkaisikaan.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kauan harkitsin että mitä soitattaisin jos itse saisin päättää kappaleeni, mutta en päätynyt mihinkään originelliin ratkaisuun.

Ehkä pyytäisin soittaman jotain perinteistä, niinkuin Samuel Barberin Adagion jousille (Jousikvartetto n:o 1 Op. 11) (ei kuitenkaan DJ Tiëston versiota :heh:) tai Elgarin Sospirin. Tiedä häntä.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

male kirjoitti: Mä olen jo kauan ajatellut, että haluaisin soitettavan Secret Gardenin Nocturnen. <3
Samixii. :hali:

Mie soitin sitä jo vuonna 1995 Tintti-kissani ja 1997 Nestori-kissani hautajaisissa.  :'(

Myös Jari Sillanpään VALKEAA UNELMAA voisi kajahtaa hautajaisissani. Tosin minut kyllä tuhkataan, koska vihaan niin paljon kylmää.  :joojoo:

Avatar
polkka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 13:45

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja polkka »

Olin tässä syksyllä serkkuni hautajaisissa. Tilaisuus aloitettiin kauniisti Maan korvessa kulkevi lapsosen tie. Muutenkin olen pitänyt kauniista suomalaisista kappaleista.
Eräs suosikkini on hautajaisiini Särkyneiden toiveiden katu trumpettiversiona. Valkoiset purjeet ja muutama muu vastaava kappale.
Elämä se on kuin silkkiä vaan...

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Margot »

MuzaMaza kirjoitti:Tosin minut kyllä tuhkataan, koska vihaan niin paljon kylmää.  :joojoo:
Eihän se tuhkaaminen hautajaisten pitämistä estä. :) Itse asiassa isoissa kaupungeissa nykyään pääsääntöisesti tuhkataan, Tampereellakin taitaa olla joku yks hautausmaa, jossa on vielä arkkupaikkoja. Mun tädin mies tuhkattiin eikä niissä hautajaisissa ollut muuta epätavallista kuin se, että arkku kannettiin tilaisuuden jälkeen ruumisautoon eikä laskettu maahan. Uurnanlasku oli sit varmaan perhepiirissä myöhemmin.

Mun hautajaisissa soitettaisiin tietenkin kahta suurta suosikkiani, Edith Piafia ja Tose Proeskia. Piafilta ainakin Non, je ne regrette rien.

Mut ei sais kyllä olla näin surullista ketjua, kun alan ajatella teiän kaikkien hautajaisia. :'(
What color is your life?

Avatar
JUHKIS
Kapakkalaulaja
Kapakkalaulaja
Viestit: 2764
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:06
Paikkakunta: Hki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja JUHKIS »

Oih... Tästä aiheesta keskustelin kesällä laulamista harrastavan ja jonkin verran keikkailevankin siskontyttären kanssa. Hautajaisbiisi toiveeni oli "Oon voimissain" ja mielellään urkusäestyksellä. :draamaa: Tosin totesin, että saa sen häissäkin (rekkari kemuissa) laulaa.  :heh:
Onhan myös Suomen viisukarsinnoissa ollut monia hyviä hautajaisiin passeleita biisejä.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Joskus oon äiskälle sanonut, että kun kuolen nuorena, niin soittakaa hautajaisissa Queenin Who Wants to Live Forever sekä Irwinin Esileikkiä. Vaihtoehtona näille voisi olla vaikka Hurriganesin Honey I'm Leaving.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Kyllä se olisi Mun sydämeni tänne jää Katri Helenalta.  :miettii: En keksi yhtään toista surumielisempää kappaletta, joka kuitenkin pyrkii lohduttamaan kuulijaansa.  :'(
Raipatirai

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Vompeli kirjoitti: Kyllä se olisi Mun sydämeni tänne jää Katri Helenalta.  :miettii: En keksi yhtään toista surumielisempää kappaletta, joka kuitenkin pyrkii lohduttamaan kuulijaansa.  :'(
Ihana biisi. :hali:
Todella koskettava, mutta jotenkin toivoa antava.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Vompeli kirjoitti: Kyllä se olisi Mun sydämeni tänne jää Katri Helenalta.  :miettii: En keksi yhtään toista surumielisempää kappaletta, joka kuitenkin pyrkii lohduttamaan kuulijaansa.  :'(
Tuo kappale oli isän äidin hautajaiskipale  :'( en pysty kuunteleen tota kappaletta itkemättä. Ihana kappale kuitenkin
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Kyllä se meinaa herkistää, vaikkei mun kohdalla tuohon kappaleeseen liity mitään hautajaisia, joissa tuota olisi laulettu.  :'( Ihana kappale se on.
Raipatirai

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Hassua, en koe tätä ketjua mitenkään masentavaksi...

Olen viime aikoina rakastunut täysin The Communardsin For a friend-kappaleeseen, joten se voisi esimerkiksi soida hautajaisissani. Toisaalta haluaisin myös viisuja soitettavan, mieluusti jotain muita kuin itkuvirsiä. Let's get happy voisi olla tilanteeseen aika sopiva.  :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Treno »

Moni tätäkin sinänsä ei niin mukavaa aihetta on tullut pohtineeksi, niin minäkin. Muutama laulu tulee heti mieleen: Valerie Dore - Get closer, Moody Blues - Nights in white satin sekä Katri-Helena - Mun sydämeni tänne jää. Katrin laulu on kyllä äärimmäisen surumielinen, mutta ennen kaikkea hieno. Myös Syysunelma voisi tulla kyseeseen, tosin se on tunnelmaltaan jo enemmän toivoa herättävä. Moody Bluesin biisi taas on todella pakahduttava. Ehkä kuitenkin kallistun Valerie Doren puoleen, sillä se on sen tyylistä musiikkia, mistä eniten pidän.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Onhan tuota tullut mietittyä. Ei tosin enää. Onneksi päässyt noistakin ajoista yli.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ehdottomasti Scandinavian Music Groupin Lopulta Olemme Kuitenkin Yksin, Paul McCartneyn Here Today sekä Live and Let Die. Plus Täällä Pohjantähden alla  :)
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja Treno »

Noista ajoista... millaisista ajoista :miettii:

Hautajaisista kukaan ei varmaan sillä lailla koskaan voi täysin päästä 'yli', koska hauta tai jokin muu vastaava paikka joka tapauksessa lopulta odottaa.  :rip:

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Meillähän voi olla sitten kuppilan yhteiset hautajaiset, kun täälläkin kolahtaa "vikaa kertaa" juuri tuo Katri-Helenan Mun sydämeni tänne jää.  :draamaa:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Re: Hautajaiskappaleesi

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

JeSSSe kirjoitti: Mä olen NIIIIN myyty Pan's Labyrinth-leffassa soivalle Mercedes lullaby:lle, että sen haluaisin soivan omissa hautajaisissani. http://www.youtube.com/watch?v=96ju7754pXU
Olipa tosiaankin kaunis ja haikea kappale tuo!

Itsekin tahtoisin jotain "taivaat räjäyttävän" kaunista ja sen koskettavampaa/värähdyttävämpää
sävellystä(instrumentaali) kuin Anssi Tikanmäen "Aamu lakeuksilla" en tiedä.
:termari:

Vastaa Viestiin