Spotify

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33165
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Voi kirjautua kaverin koneella omilla tunnuksilla. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja entropia »

^Ok kiitos tiedosta. :joojoo:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Roope »


Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Uutinen alkuperäisenä täällä.
Here’s how the changes will work:

■New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
■As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
■Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. That’s equivalent to around 200 tracks or 20 albums.
Eli jos rekisteröityy aina 6 kuukauden välein uudella tunnuksella, niin sitä voi käyttää rajattomaan kuunteluun? Vain jos haluaa välttämättä pitää saman Spotify-tunnuksen, niin siitä joutuu maksamaan sen 6 kk jälkeen. Ymmärrättekö te samalla tavoin? :mitvit:

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Colby »

Riikka kirjoitti:Eli jos rekisteröityy aina 6 kuukauden välein uudella tunnuksella, niin sitä voi käyttää rajattomaan kuunteluun? Vain jos haluaa välttämättä pitää saman Spotify-tunnuksen, niin siitä joutuu maksamaan sen 6 kk jälkeen. Ymmärrättekö te samalla tavoin? :mitvit:
Jos luot uuden Spotify Free -tunnuksen (joka siis vaatii kutsun) vielä ennen kuun vaihdetta, voit nauttia Spotifystä 6kk sellaisena kuin olet siihen tottunut. 1.5. jälkeen luoduille tunnuksille pätee nuo uudet säännöt jo, eli 5 soittokertaa/biisi ja 10h kuuntelua/kuuukausi. Näin minä sen ainakin tulkitsin, eikä mun mielestä siinä oo mitään epäselvää :mitvit: Mitään maksupakkoa ei ole tulossa, vain rajoituksia ilmaiskäyttäjille. Itse hankin itselleni lisäaikaa luomalla vielä uuden Spotify-tunnuksen, joten rajoitukset eivät koske minua vielä puoleen vuoteen
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Colby kirjoitti: Jos luot uuden Spotify Free -tunnuksen (joka siis vaatii kutsun) vielä ennen kuun vaihdetta, voit nauttia Spotifystä 6kk sellaisena kuin olet siihen tottunut. 1.5. jälkeen luoduille tunnuksille pätee nuo uudet säännöt jo, eli 5 soittokertaa/biisi ja 10h kuuntelua/kuuukausi. Näin minä sen ainakin tulkitsin, eikä mun mielestä siinä oo mitään epäselvää :mitvit: Mitään maksupakkoa ei ole tulossa, vain rajoituksia ilmaiskäyttäjille. Itse hankin itselleni lisäaikaa luomalla vielä uuden Spotify-tunnuksen, joten rajoitukset eivät koske minua vielä puoleen vuoteen
Ööööh... "Users who signed up after the beginning of November [1.11.2010 jälkeen] will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account". Eli siis, luotpa tunnuksen nyt huhtikuussa, tai toukokuussa, tai ihan koska tahansa tästä eteenpäin, niin sulla on 6 kuukautta entisentyylistä rajatonta kuunteluaikaa. Eikös tuo sitä tarkoita? Mun mielestä tuossa ei missään sanota, että 1.5. jälkeen luoduille tunnuksille ois mitenkään eri säännöt kuin sitä ennen luoduille. En pysty mitenkään tulkitsemaan tekstiä sillä tavalla, vaikka yrittäisinkin. :mitvit: Toukokuun alku on vaan se aika, jolloin nämä muutokset astuu voimaan.

Eikä tuolla sanota mitään siitä, että muutokset koskisi jotenkin eri tavalla Spotify Free- ja Open-tunnuksia, vaan toki jokainen voi rekisteröityä Openin käyttäjäksi koska tahansa ilman kutsua.
Viimeksi muokannut Riikka, 14 Huhti 2011, 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Colby »

Looginen päättelykykyni ei pysty ymmärtämään, että tohon jätettäis sellanen mahdollisuus, että 6kk välein tunnusta vaihtamalla pystyy tota rajoitushommaa kiertämään :heh: Ei sitä tuossa tosiaan suoraan sanota, mutta ihmettelen suuresti jos näin on. Pääasia mulle on tällä hetkellä kuitenkin se, että on Spotify Free käytössä "normaalisti" vielä puoli vuotta ainakin :heh:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Colby kirjoitti:Looginen päättelykykyni ei pysty ymmärtämään, että tohon jätettäis sellanen mahdollisuus, että 6kk välein tunnusta vaihtamalla pystyy tota rajoitushommaa kiertämään :heh: Ei sitä tuossa tosiaan suoraan sanota, mutta ihmettelen suuresti jos näin on.
No Spotify ei voi mitenkään tietää, kuka henkilö sitä rekisteröitymistä on tekemässä. :heh: Etenkin kun sähköpostiosoite pitää aina rekisteröidyttäessä olla eri. Vai meinaatko, että ne tekee salapoliisityötä jokaisen rekisteröityjän kohdalla selvittääkseen, onko tämä rekisteröitynyt joskus aiemminkin? :mrgreen:

Voin mä yrittää sun logiikkaa vähän suoristaa:

New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months. --> Uudet käyttäjät voivat 6 kuukauden ajan nauttia palvelusta sellaisena kuin se on nyt. Tämä on se oleellinen pointti. Uusi käyttäjä = uusi käyttäjätunnus. :joojoo:

As of May 1st - --> 1.5.2011 lähtien on voimassa seuraavaa:

- any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. --> 1.11.2010 tai sitä aiemmin rekisteröityneet tunnukset pystyvät kuuntelemaan joka kappaleen ilmaiseksi 5 kertaa [ja samalla nämä muutkin tässä tiedotteessa mainitut rajoitteet astuu voimaan]

- Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account. --> Myöhemmin kuin 1.11.2010 rekisteröityneille nämä rajoitukset astuvat voimaan silloin, kun tunnus on ollut olemassa 6 kuukauden ajan. [Eli siis vaikkapa 15.11.2010 rekisteröityneillä ne astuu voimaan 15.5.2011. Vastaavasti esim. 1.6.2011 rekisteröityneillä ne astuu voimaan 1.12.2011 jne, koska silloin on 6 kk kulunut.]

Eikös näin? :peukku:

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Colby »

Juu ymmärsin kyllä, kun luin tiedotteen ajatuksella. Ekat kerrat meni semmosessa tunnekuohussa, ettei sitä järki pystynyt sisäistämään :heh: Enkä mitään salapoliisityötä olettanut, vaan juurikin sitä, että 1.5. alkaen kaikki uudet käyttäjät noudattaisivat tuota uutta rajoitusta. Mutta kun näin ei mitä ilmeisimminkään ole, niin kyllä just nuo ilmaisen Spotifyn suurkuluttajat (minä mukaanlukien) osaavat nuo rajoitukset kiertää. Eikä sitä näillä tiedoilla ole tehty edes mitenkään vaikeaksi :stupido:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Olin ihan pettynyt ja järkyttynyt kun luin noista uudistuksista eilen. Just mietin yks päivä etten osais enää elää ilman Spotifyita. :draamaa: Mietin jo että kai se on sorruttava maksamaan Premiumista. Mutta nää uudistukset pystyy siis kiertämään tekemällä joka kuukausi uuden tunnuksen? Jos näin on niin todella hyvä!

Oon nyt huomannut että mainoksia tulee entistä enemmän kylläkin. :miettii: Äskenkin tuli varmaan 6 tai 7 suht pitkää mainosta putkeen ja meinas jo viimisten kohdalla hermot mennä vaikka yleensä mua ei noi ihan hirveesti oo häirinnyt. Edellisen ennätys taisi olla 5 mainosta putkeen. Argh onko Spotifyn nyt pakko muuttua näin hankalaksi. :draamaa: Minäkin kuulun näihin Spotifyin suurkuluttajiin, käytännössä en kuuntele musiikkia enää ilman Spotia.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Hurrican kirjoitti:Mietin jo että kai se on sorruttava maksamaan Premiumista.
Tai sitten voit ottaa Unlimited-version (5 e/kk), jos et tarvitse niitä Premiumin tiettyjä ominaisuuksia (mobiili ja offline-mode).
Hurrican kirjoitti: Mutta nää uudistukset pystyy siis kiertämään tekemällä joka kuukausi uuden tunnuksen? Jos näin on niin todella hyvä!
Joka kuudes kuukausi. Ks. yllä.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä en ole tästä uudistuksesta kovin järkyttynyt edes. Järkevästi ajatellen kyllähän Spotifyn piti mennä maksulliseksi jossain vaiheessa. Eihän noin laajaa musiikkikirjastoa voi antaa kaikille miljoonille käyttäjille "ilmaisiksi". Toivottavasti raha nyt menee oikeasti pääasiassa artisteille eikä Spotifyn omaan pussiin. Taidan itse ostaa tuon Unlimited -version, koska puhelimeni ei tue Spotifya ja kuuntelen musiikkia pääasiassa omalta koneeltani. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Tästä itkeminen on kyllä niin turhaa. :roll: Viisi euroa kuukaudessa ei ole niin iso raha, että sitä ei voisi tuohon musiikkimäärään käyttää.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^ Samaa mieltä. :joojoo: Ei se viisi euroa todellakaan nyt niin iso raha ole. Ja mä en ainakaan jaksa nähdä sitä vaivaa, että puolen vuoden välein loisin uuden tunnuksen. Mulla on omalla tunnuksellani jo niin paljon soittolistoja yms., että en jaksa nähdä tuota turhaa vaivaa.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Naali »

Olen miettinyt, että jätän nyt ainakin aluksi maksamatta. Olen käyttänyt Spotifyta viime aikoina lähinnä uusien levyjen testauskuunteluun. Jos tykkään jostain, käyn sen poimimassa kaupasta joka tapauksessa. Niinpä ne rahat, joita en laita Spotifyhin, voin käyttää levyihin. :heh: Ei ehkä kovin hip ja cool enkä pysy kelkassa, mutta siltikin mieluummin maksan levyistä, joista menee suurempi osuus musiikintekijöille ja saan ihkaoman kopion, joka pysyy hyllyssäni. En tykkää siitä, että Spotifysta voi kadota mikä tahansa musiikki milloin tahansa. Mieluummin keräilen suosikkini omaan hyllyyn ja kuuntelen sieltä. Saattaa silti olla, että joskus myöhemmin Spotify tulee kokonaan maksulliseksi, jolloin harkitsen asiaa uudelleen. Toivottavasti silloin mulla on myös vähän enemmän ylimääräistä rahaa. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä ihan mielelläni maksaisin, jos voisin. En osaa käyttää PayPalia, enkä omista luottokorttia. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Maksaisin, jos olisi kunnon valikoima musiikkia. Bändejä on riittävästi ja melkein kaikki hyvät mukna, mutta albumeista (ei main-stream bändeillä) on otettu yleensä pari uusinta levyä ja joku kokoelma levy. Jos oisi kaikilta yhteyeltä(jotka siellä jo on) koko diskorafiat(edes albumit) menisi heti hankintaan. Hankkisivat vaan sitä kovalevytilaa pitää biisejä. Lisäksi hyvien Spotifyssa jo olevien albumien poisto on käsittämäntä. Ei hyvä levy vanhene 20-vuodessa.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Naali kirjoitti:Olen miettinyt, että jätän nyt ainakin aluksi maksamatta. Olen käyttänyt Spotifyta viime aikoina lähinnä uusien levyjen testauskuunteluun. Jos tykkään jostain, käyn sen poimimassa kaupasta joka tapauksessa. Niinpä ne rahat, joita en laita Spotifyhin, voin käyttää levyihin. :heh:
Samoin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Aintsu kirjoitti:En osaa käyttää PayPalia, enkä omista luottokorttia. :draamaa:
Jos sinulla on Visa Electron, niin se useimmilla pankeilla toimii nettimaksamisessa kuten Visa. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

:uujee: Onhan mulla, en oo koskaan kokeillut, mutta pitää testata! En mä ihan hevillä haluaisi Spotifysta ja tunnuksestani luopua. <3
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Voit tarkistaa pankkisi sivuilta, onko kortissasi nettiominaisuuksia ja sitten vaan ihan pokkana väität maksuvaiheessa sitä Visaksi. Ainakin Osuuspankin Electronilla meni aina läpi. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Loistavaa, kiitti vinkistä! :hali: Mullakin on OP:n kortti, joten periaatteessa tuo voisi onnistua. Jänskää, pitää kokeilla!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Loin äsken uuden tunnuksen (Spotify Open). Siihen ei tarvitse antaa edes toimivaa sähköpostiosoitetta, eli rekisteröityminen ei lähetä sähköpostiin mitään vahvistusviestejä tms. Ja uudella tunnuksella sitten on se 6 kk suht vapaata kuunteluaikaa, ennen kuin se alkaa rajoittaa kuunteluja 5 kertaan/kappale.

Uuteen tunnukseen tarvitsee siis vain, halutessaan:
- lisätä preferences-kohtaan Last.fm-käyttäjätunnus ja salasana
- kopioida omat soittolistat aiemmasta tunnuksesta (tunnuksen saan näkyville kirjoittamalla spotify:user:käyttäjänimi)
- lisätä Facebook-kaverit Spotifyn tarjoamalla toiminnolla

En ole ite vielä päättänyt, alanko käyttää uutta tunnusta vai alanko jossain vaiheessa maksaa sitä 5 e/kk. Jälkimmäisellä pääsee tietty eroon mainoksistakin. Toisaalta Spotifyssa ei vielä edelleenkään oo kuin ehkä puolet mun kuuntelemastani musasta. Eihän siellä oo vielä edes kaikkia tän vuoden euroviisuja! :shock:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33165
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyvä, että viiden kuuntelukerran rajoitus poistettiin ilmaisesta Spotifysta. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Valeria
Siemailija
Siemailija
Viestit: 169
Liittynyt: 09 Marras 2011, 19:01

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Valeria »

Tätä on varmaan kysytty jo, mutta miten mä saan asetettua Spotifyssä sen että niiiiin että ne biisit ei näy Facebookissa.. Ärsyttää tollanen ku ei mitään yksityisyyttä. :niinpa:
Crno i belo e se , edna vistina i edna laga

kekra
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 18:35

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja kekra »

Nyt kun Spotify vaatii FB tunnuksen niin pitääkö siis puolen vuoden välein luoda myös uusi FB tunnus voidakseen jatkaa ilmaista kuuntelua?

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2679
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja inomu »

Valeria kirjoitti:Tätä on varmaan kysytty jo, mutta miten mä saan asetettua Spotifyssä sen että niiiiin että ne biisit ei näy Facebookissa.. Ärsyttää tollanen ku ei mitään yksityisyyttä. :niinpa:
Ylävalikosta Edit -> Preferences ja siellä on Connect with Facebook -kohta.
kekra kirjoitti:Nyt kun Spotify vaatii FB tunnuksen niin pitääkö siis puolen vuoden välein luoda myös uusi FB tunnus voidakseen jatkaa ilmaista kuuntelua?
Ei vaadi eikä kuuntelurajoituksiaakaan ole enää...
Dancing to electropop like a robot from 1984

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Suosittelen kaikille vähääkään harkitseville Spotify Ultimaten tai Premiumin ostamista. :ihana:
Mainoksettomasti ja rajattomasti kuuntelu on ihan loistavaa!
Kivaa on myös se, että kun olen tehnyt tilini ennen kuin toi FB-liittämis pakko on tullut niin kukaan ei näe kuunteluitani. :heh:
Ne, jotka ei oo tottuneita ostamaan netin kautta asioita niin Ultimaten tai Premiumin saa myös R-kioskilta näppärästi ostettua (josta oma 2kk Ultimateni = 10e tarttui mukaan!).
Kortissa on koodi, jonka näppäilemällä saa ihan sekunneissa päivitettyä tilin - helppoa ja vaivatonta.
Oih miten kuulostankaan mainosmieheltä. :heh:

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

inomu kirjoitti:
kekra kirjoitti:Nyt kun Spotify vaatii FB tunnuksen niin pitääkö siis puolen vuoden välein luoda myös uusi FB tunnus voidakseen jatkaa ilmaista kuuntelua?
Ei vaadi eikä kuuntelurajoituksiaakaan ole enää...
Kyllä se 10 h /kk on edelleen olemassa! :joojoo:

Avatar
Valeria
Siemailija
Siemailija
Viestit: 169
Liittynyt: 09 Marras 2011, 19:01

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Valeria »

inomu kirjoitti:
Valeria kirjoitti:Tätä on varmaan kysytty jo, mutta miten mä saan asetettua Spotifyssä sen että niiiiin että ne biisit ei näy Facebookissa.. Ärsyttää tollanen ku ei mitään yksityisyyttä. :niinpa:
Ylävalikosta Edit -> Preferences ja siellä on Connect with Facebook -kohta.
KIITOS! :humppa:
Crno i belo e se , edna vistina i edna laga

Vastaa Viestiin