Spotify

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja inomu »

Vilsku kirjoitti: Kyllä se 10 h /kk on edelleen olemassa! :joojoo:
Niin tuo rajoite, ajattelin sitä 5 kertaa per kappale rajoitusta. Itse kuuntelen niin vähän Spotifylla ettei ole vaaraa että toi raja tulis täyteen.
Dancing to electropop like a robot from 1984

kekra
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 18:35

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja kekra »

inomu kirjoitti:
Vilsku kirjoitti: Kyllä se 10 h /kk on edelleen olemassa! :joojoo:
Niin tuo rajoite, ajattelin sitä 5 kertaa per kappale rajoitusta. Itse kuuntelen niin vähän Spotifylla ettei ole vaaraa että toi raja tulis täyteen.
Siis jos otat uuden tunnuksen aina 6kk:n välein niin mitään rajoituksiahan ei ole, sitä ajoin takaa. Ja kun Spotify vaatii nykyään FB tunnuksen niin eikö sekin pidä aina uusia 6kk:n välein? Siis jos meinaat kuunnella musaa ilman mitään rajoituksia.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Ei Spotify vaadi Facebook-tiliä. :eiei: Minä en ole Facebookissa, mutta silti kuuntelen musiikkia Spotifylla. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

kekra
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 18:35

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja kekra »

Pete kirjoitti:^ Ei Spotify vaadi Facebook-tiliä. :eiei: Minä en ole Facebookissa, mutta silti kuuntelen musiikkia Spotifylla. :joojoo:
Uusilta käyttäjiltä vaaditaan FB tunnus.

http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/k ... ta/a692880

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

kekra kirjoitti:
Siis jos otat uuden tunnuksen aina 6kk:n välein niin mitään rajoituksiahan ei ole, sitä ajoin takaa. Ja kun Spotify vaatii nykyään FB tunnuksen niin eikö sekin pidä aina uusia 6kk:n välein? Siis jos meinaat kuunnella musaa ilman mitään rajoituksia.
Kukaan ei muuten tainnut vastata kysymykseeni.
Itse uskoisin, että tarvitset uuden FB (tai Twitter) tunnuksen + Spotify-tunnuksen + uuden sähköpostin (joka vaaditaan facebookin tekoon), aina kun haluat "tehdä Spotifysi uudestaan". Tämä juuri siksi, etteivät ihmiset tekisi (= jaksaisi tehdä) uusia tunnuksia 6 kk välein.
Tuo nyt ei ole mitään 100% varmaa tietoa, mutta näin olettaisin. :joojoo:

kekra
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 18:35

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja kekra »

Näin olettaisin itsekin. Takuulla tuo pakollinen FB tunnus on tehty vain siksi että uuden tunnuksen rekisteröiminen olisi mahdollisimman vaikeata ja ihmiset suosiolla ostaisivat sen maksullisen version. Valtaosa kun taitaa edelleen käyttää ilmaisversiota..

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Miksiköhän Spotifyssa ei ole Solid Basea? :lohduton:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Voin kyllä suositella lämpimästi Spotify Unlimitedia. :peukku: Itse tosin siirryin tässä pari kuukautta sitten ihan Premiumin käyttäjäksi, koska mielelläni kuuntelen myös mobiilisti. :peukku:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5348
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

APUA! Spotifyssa ei pääse enää ostamaan kappaleita!?! Yritin kahdesti viimeisen 2 viikon aikana, ja se ilmoittaa:

"We’re currently not offering new download purchases on Spotify. You can still use downloads you’ve already purchased."

Mitä ihmettä, missä vika? Onko minun vaihdettava vielä kehittyneempään versioon vai mitä? Minulla on sentään Premium nyt, joka tuli yllättäen muistaakseni ilmaistarjouksena syksyn aikana. Useimpien kappaleiden kohdalla näkyy "Get"-painike, jota käytettiin biisin ostamiseen. Mutta kun sitä klikkaa, näkyy ennen pitkää yllämainittu herja.

Kun jukolauta ei Spotifyn sivuilla ole missään edes sähköpostiosoitetta, jolla voisi kysyä asiaa Spotifyn johdolta!! :evil:

Ei minulle riitä se, että Spotifylla voi kuunnella musiikkia, minä haluan tiedostot omakseni!!!

En minä tiedä muitakaan paikkoja, joissa saa ostettua musiikkitiedostoja. ??? Tai no iTunes olisi kyllä, mutta aina siellä ei ole samat kuin Spotifyssa. Aikaisemmin ostinkin sieltä, kun Spotifysta ei voinut monta vuotta sitten. Silloin kuuntelin kappaleet kokonaan Spotifyssa ja ostin iTunesissa... mutta sitten aloin ostaa Spotifysta koska halusin palkita sen, että kappaleet pystyy kuuntelemaan kokonaan ennen ostamista. iTunesissahan pystyy vain 30 sekuntia.

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 535
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Spotify on lopettanut ladattavien kappaleiden myynnin.
http://www.taloussanomat.fi/informaatio ... 2013194/12

Käsittääkseni nuo Spotifyn lataukset tulivat 7digital-palvelun kautta. Olen lataillut tuolta jonkin verran musiikkia, ihan kelpo palvelu. Ainakin jossain vaiheesa tuolla oli jopa vähän edullisemmat hinnat kuin iTunesissa ja vastaavissa.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5348
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Kiitos Korvaboosti. Jopa jotakin... :(

Uutisen kommentoijat ovat monesti hölmöjä. Yksikin sanoo:

"Biisejähän voi ostaa itselleen vaikka kuinka monesta paikkaa."

Jaa? Minä tunsin tasan tarkkaan kaksi, iTunesin ja Spotifyn. Olen kuullut, että lataillaan vähän kaikkialta ja sen takia fyysiset levykaupat ovat supistuneet, mutta en minä vaan mitään nettilatauspaikkoja tiedä. Ihmettelin jo esim. Bakussa ja Chisinaussa, kun levykauppoja löytyi niin vaikeasti. Missä ihmiset käyvät lataamassa?

Oli helkkarin hyvä, kun biisin sai kuunneltua ja ostettua samasta paikasta. Ihan periaatteesta ostin mieleuummin Spotifysta kuin iTunesista, koska Spotifysta kappaleet sai kuulla kokonaan. Olisi ollut moraalisesti vähän väärin kuunnella Spotifysta mutta ostaa iTunesista. Mutta ei väkisin, jatkossa kuuntelen sitten Spotifysta ja ostan iTunesista... :hiips:

Toinen kommentoija:

"En ymmärrä kuka ihmeessä ostaisi erillishintaan biisejä Spotifysta, kun ne ovat kuunneltavissa kuukausimaksulla tai ilmaiseksi. Siinä mielessä ihan ymmärrettävää jättää turha ominaisuus pois ja yksinkertaistaa palvelua."

Höh! Totta kai biisit on parempi hankkia itselleen ihan kunnolla. Ei mikään palvelin ole välttämättä ikuinen. Uusia syntyy, mutta onko niillä sitten samat biisitkään? Varmempaa on hankkia itselleen kaikki tärkeä. Uskon että kuppilalaiset ymmärtävät tämän, mutta onko muiden ihmisten parissa vallalla niin kertakäyttökulttuuri, että samoja biisejä ei kuunnella enää 5 vuoden päästä joten ei väliäkään löytyykö niitä enää? ???

Enkä minä kyllä ymmärrä, miten ostotoimintojen pystyssä pitäminen voi olla niin tappiollista! Automaattisestihan ostaminen tapahtuu, mitä työvoimakuluja tuosta muka kertyy?

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Huilumies kirjoitti:Enkä minä kyllä ymmärrä, miten ostotoimintojen pystyssä pitäminen voi olla niin tappiollista! Automaattisestihan ostaminen tapahtuu, mitä työvoimakuluja tuosta muka kertyy?
Jos se on esimerkiksi tietyllä kiinteällä hinnalla ostettu palvelu tuolta 7digitalilta ja Spotifylle jyvittyi maksuista jokin tietty osa, mutta Spotifylle jyvittyvistä osista ei kertynyt tarpeeksi siihen, että se kattaisi ostetun palvelun hintaa, jolloin se olisi tappiollista. Ihan näin mutuna. Lisäksi ostopalvelua pitäisi koko ajan kehittää muun sovelluskehityksen kanssa samaa vauhtia, jolloin ostamisen pitäminen mukana kuluttaisi koko ajan koodaajien työaikaa. Tässä voisi olla myös jotain oikeudellisia (ja verotuksellisia) kysymyksiä, kansainvälisissä ympyröissä kun liikutaan. Eikä ostopalvelun ole välttämättä tarvinnut edes olla tappiollista, mutta jos se ei ole löytänyt riittävästi asiakkaita (tai asiakkaat sitä), niin joskus on ihan järkevä ratkaisu yksinkertaistaa palvelua poistamalla ne jutut, jotka eivät toimi liiketoiminnallisesti. Onhan musiikkilatausten myyminen aika erilainen bisnes kuin Spotifyn ydintehtävä ja saattaahan yrityksessä olla halua viedä liiketoiminta ja brändi uusille suunnille.

Ihan vain mutuna. :sorivaan:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Höh! :lohduton: Minäkin tykkäsin ostaa biisejä Spotifysta.
Riskinä seniorilaumat

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 535
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Kyllähän noita latauskauppoja on monia, täällä joitakin linkkejä. Tosin tuota Spotifyn kaltaista mahdollisuutta kuunnela koko biisi ennakkoon ei taida olla missään... Kuten sanoin aiemmassa viestissä, 7digital on mielestäni ollut toimiva palvelu. Samoin DigiAnttila, jos haluaa suomalaista suosia. :peukku:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Itse käytän vielä muinaisjäänteenä ilmaista versiota ja täytyy sanoa, että saksankieliset mainokset ovat mukavaa vaihtelua suomenkielisiin. :heh: What's Up? -toiminnon lakkautus vaan harmittaa. :lohduton:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja inomu »

^Ai se on muinaisjäänteyttä käyttää ilmaista spotifyta? No mäkin oon sit :lohduton: Nautin aikanaan Espanjassa paljon espanjankielisistä mainoksista, ne kuulostaa aina niin kivoilta :mrgreen:
Dancing to electropop like a robot from 1984

teemu1976
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Syys 2013, 16:34

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja teemu1976 »

Kysyisin . ootko saanut Ogae Song Contest 1986 - 2013. toimimaan Spotifyssa vai pitääkö olla maksettu versio??

Hyvää illan jatkoa!!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

inomu kirjoitti:^Ai se on muinaisjäänteyttä käyttää ilmaista spotifyta?
Olet lisäkseni ensimmäinen ihminen, jonka kuulen vielä käyttävän ilmaisversiota. :shock:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Pete kirjoitti:
inomu kirjoitti:^Ai se on muinaisjäänteyttä käyttää ilmaista spotifyta?
Olet lisäkseni ensimmäinen ihminen, jonka kuulen vielä käyttävän ilmaisversiota. :shock:
Ilmaisversion käyttäjä täälläkin. :hei:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Miguli
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 18 Touko 2013, 09:22

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Miguli »

The_Sipi kirjoitti:
Pete kirjoitti:^Ai se on muinaisjäänteyttä käyttää ilmaista spotifyta?
Olet lisäkseni ensimmäinen ihminen, jonka kuulen vielä käyttävän ilmaisversiota. :shock:
Neljäs ilmoittautuu kerhoon :draamaa: hei miten muuten se top-lista menee sielä spotifyssa. Kun aloitin Ellie Gouldingin Burn kappaleen tehosoiton taisi olla sijalla 9 tai 7. Päivän aikana varmaan sata kertaa uudelleen sitä kuunneltua seuraavana päivänä nousi sijalle 6. Meneekö se kuuntelukertojen mukaan?

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Hyvin on ilmaisversio riittänyt mullekin. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jaahas. :niinpa: Spotifyn ilmaisversiota voi käyttää ulkomailla vain kahden viikon ajan. Nyt minun pitää siis ottaa Premium tai olla käyttämättä koko laitosta seuraavat kaksi kuukautta. :)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja inomu »

^Kyllä Spotifyn käyttö pitäisi olla Itävallassa mahdollista vielä 2 viikon jälkeenkin. Espanjassa ollessani auttoi se, että vaihdon asetuksista kotimaakseni Espanjan ja pistin jonkun random-postinumeron tietoihin ja sitten toimi taas mainiosti :joojoo: Voi olla tietenkin, että ovat muuttaneet käytäntöjään 3 vuodessa.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Profiilin Maa-kohdassa lukee linkitettynä: Um das Land in deinem Profil zu ändern, musst du erst deine (linkki)Details zur Bezahlung(/linkki) ändern.

Linkkiä klikkaamalla joudun vain Premium-version ostamissivulle. :lohduton:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja inomu »

Ok, ihan tyhmä homma että ovat menneet muuttamaan käytäntöjään :niinpa:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Olenko ainoa jonka Spotifyn haku on muuttunut niin, että haettaessa kärkeen eivät nousekaan enää kuunnelluimmat ja suosituimmat biisit vaan lähes juuri päinvastoin?
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Spotifyn huonoin puoli on, että samannimiset artistit ja yhtyeet luetaan samaksi :niinpa: Yritä tässä nyt tutustua Clarissan tuotantoon, kun ei tiedä mitkä niistä ovat tämän UMK-Clarissan biisejä :draamaa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Samza »

Mä uusin hiljattain liittymän kun piti tuo iPhone saada omaksi... Siinä samalla sitten tuli Soneran liittymän mukana Spotify Premium kolmeksi kuukaudeksi... Noh, se kolme kuukautta meni jo, enkä tietenkään voinut sitä Premiumia perua (koska rakastuin mainoksettomuuteen) ja nyt sitten kuunnellaan sitä kautta koko ajan jotakin... :roll: :heh:
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Juutuin sitten kuuntelemaan Suomi-EDM -listaa Spotify'hin. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kwanin Marikon soolotuotantoa ei löydy Spotifysta. :lohduton:
Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin