Rock

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Kuuntelen aika useasti The Soudsia,Musea,The Runawayssiä ja Tokio Hotelia :joojoo:
<3

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Pitääkin laittaa tämä tännekkin kun kaikki eivät ole kuitenkaan nähneet. Loistava sovitus lapsuuden suosikkisarjan tunnarista.


Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Aika nostaa jo nukuksissa ollutta rock-ketjua... edes Taija enää elämöi täällä, tylsää! Asiaan: tykkäsin tosi paljon raakaa rokkia soittavasta Rival Sonsista Arrasin Main Square Festivalilla - hieno bändi, paskamiset keikkajärjestelyt muuten. Paras bändi laitetaan soittamaan ensin, hah /tosin kyllähän Elbow ja PJ Harvey hoitivat homman kotiin britteihin ihan tärisyttävällä osaamisellaan/intohimoudelaan myös:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-MA0m1K2 ... ure=fvwrel[/youtube]
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä tykkään amerikkalaisen Hinderin kahdesta biisistä. :joojoo:

Heaven Sent


Lost in the Sun
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Hollantilainen Epica hurmasi Tuskassa, tässä näytepala, biisinä Never Enough:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FfLtA8Sk ... ure=relmfu[/youtube]

Tykäsin erityisesti pitkänhuiskeasta punatukkaisesta laulajattaresta, nimeltänsä Simone Simons, huiman näyttävä ja kuuluva leidee! Ihan niskakarvat nousivat pystyyn ja iho kananlihalle. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

^ :peukku: Mutta eikö Simone ollut sinulle ennestään ollenkaan tuttu? :draamaa: Tarja T:n saatua fudut Nightwishistä, sellainenkin huhu oli, että Simone tulisi hänen tilalleen! Mun mielestä Epican heikkous selkeimpien vertailukohtiensa (Within temptation, Nightwish ja vaikkapa Evanescence) suhteen on huonommat, koukuttomammat biisit. Epica on keikkaillut viime vuosina useasti Suomessa, mutta itse en ole vieläkään päässyt kuulemaan & näkemään. :lohduton: Enkä mä ole koskaan käynyt edes Tuskassa. :lohduton: (Sauna open airissa kylläkin)
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Hienoa! Mulle Tuska on uusien bändien näkemistä, musiikkia jota en muulloin kuule. En siis todellakaan seuraa metallimusiikin uusimpia tuulia, olen todella tietämätön ja seuraamaton. Tuska avartaa, mietityttää - Epican lisäksi tykkäsin Killing Jokesta ja siitä aivan mahtavasta Hooded Menacesta. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ mä olisi halunnut ainakin sunnuntaipäivän siellä viettää ja nähädä Meshuggahin ja Kvelertakin, Amorphiksen pitkästä aikaa ja myös Turisaksen vaikka sen olenkin useasti nähnyt. Näitkö?

Simone Simons on ihana. Vaikea minusta kyllä ihan hirveän isoa eroa tehdä noiden naisvetoisten välille (välillä tuntuu että vähän vaikea erottaa toisistaan kun ei erityisemmin ole paneutunut). Itse kävin Saunassa tänä vuonna päivän viettämässä: Queensrÿche täytti odotukset, ihkuu. Toki Judas Priest myös ja suomalainen Anthriel. Battle Beast vähän vaisumpi kuin odotin. Mokoma totutun kiva ja muutenkin mukavaa hei hei hellettä siellä, vaikkei heinäkuu vielä ollutkaan.

Paljon kivaa tulossa syksyllä, esimerkiksi:
Opethin syksyllä tuleva vaikuttaa lupaavalta, kuvailevat itse 1970-lukuvaikutteiseksi progehardrockheavyksi, mitä lie, black-metal vokalisointi poissa, ekaa sinkkua voi kuunnella täällä:
http://www.facebook.com/Opeth
Pain of Salvationilta tulee kanssa uusi levy ja mikä parasta kun Opeth tulee joulukuussa Suomeen, PoS lämppää.

Ja vikana vaan ei vähäisimpänä, Teräsbetonin J.Ahola on kasannut englanninkielistä rokkia tekevän bändin AHOLA nimen alle, ja sekin vaikuttaa, tietenkin, erittäin lupaavalta. Uusien biisien vaihtuvia klippejä voi kuunnella AHOLA myspacessa, eka keikka nyt lauantaina On the Rocksissa. E: Facebook sivut
J.Ahola: http://fi-fi.facebook.com/JAholaOfficial
AHOLA: http://fi-fi.facebook.com/aholaband

Elämöinkö Juurolle nyt riittävästi :hali: . Toi Rival Sonshan kuulostaa tuon perusteella todella, todella hyvältä - pitääpä tutustua tarkemmin.
Viimeksi muokannut ta1ja, 03 Elo 2011, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

ta1ja kirjoitti:Itse kävin Saunassa tänä vuonna päivän viettämässä: Queensrÿche täytti odotukset, ihkuu. Toki Judas Priest myös ja suomalainen Anthriel. Battle Beast vähän vaisumpi kuin odotin. Mokoma totutun kiva ja muutenkin mukavaa hei hei hellettä siellä, vaikkei heinäkuu vielä ollutkaan.
Samana päivänä olin tänä vuonna Saunassa. Eikös Acceptin renkutukset ollenkaan miellyttänyt? :mrgreen: Queensryche ei ole minuun koskaan suuremmin kolahtanut, vaikka monien mielestä "pitäisi". Sikäli heidän esiintymisensä oli ainakin korkeatasoista, että harva bändi kuulostaa noin kuin kuuntelisi suoraan levyltä! Priestin näkeminen -ensimmäistä ja viimeistä kertaa-oli sikäli mulle suuri juttu, että he olivat juuri se bändi, joka minussa heavy-fanin sai heräämään 80-luvun alkupuoliskolla. Bändi oli muuten hyvässä vedossa, paitsi rumpali perhanan yksitotinen ja biisivalikoima olisi voinut olla huomastikin parempi.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ihme_Mies kirjoitti:Samana päivänä olin tänä vuonna Saunassa. Eikös Acceptin renkutukset ollenkaan miellyttänyt? :mrgreen: Queensryche ei ole minuun koskaan suuremmin kolahtanut, vaikka monien mielestä "pitäisi". .
:uujee: Ehkä me nähtiin siellä :heh: . Accept kuulosti todella hyvin soittavalta, taitavalta ja lisäksi iloluontoiselta rymistelyltä. Valitettavasti suurimmaksi osaksi missasin, sillä ensinnäkin on mennyt aina itseltä ohariksi, en ole kuunnellut muutoin kuin että osaan kertsin balls to the wall acceptiin yhdistää :heh: . En tiedä miksi, ehkä olen vaan ajatellut sen Scorpionsiksi, joka ei uppoa. Pitänee jotain kuunnella. :heh: . Toisekseen olin seissyt siellä kentällä Tarotin ja Queensrÿchen (ei ihan ykkös ykkössuosikki, mutta aina olen kuunnellut ja pitänyt; nyt toimi minulle erittäin hyvin) ja siellä oli ihan järkyttävän kuuma niin että varjoon ja juomaan piti päästä, Muutoin ei kyllä säässä valittamista, eikä bändeissä. Ainostaan Sparzansa vaikutti aika turhalta, Blake groovasi piristävästi ... parin biisin ajana, mutta kun se niiden juttu on siinä, biisit niin toisiaan toistavia niin sekin kallistui sitten puuduttavaksi. Priest tietty pääsyy, mutta täytyy sanoa että siinä vaiheessa, tultiin kuitenkin heti alkuun Anthrielia kuulemaan, hieman setti alkoi tuntua lopussa jo pitkältä. Kivaa oli.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Apua pyörryn, rock-ketjussa on elämöintiä! :surrur:
En osaa kommentoida juuri mitään! :surrur:
Olen aivan tainnoksissa Main Square Festivalin keikoista vieläkin: Elbow! :ihana: PJ Harvey! :ihana:
Siispä luen kommenttinne tarkemmin ja vastaan, kunhan osaan! :tapu:

Parasta, että löysin Belgian matkaltani uuden paikallisen pienen indie-bändi-fanitettavan, jonka nimi on VISMETS:

Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^PJ Harvey on ihana, Let England Shakella Glorious Land on viimeisin lemppari ja kyllä! - livenä Suomeen pliis. Jos siitä pidät niin oletko suomalaista Mannaa kuunnellut?

Mutta tuo Rival sonshan on aivan mahtava, latasin levyn. 1970-luvun rock on parasta. Ja mikä parasta, kipitä vielä tänään tai huomenna kuuntelmaan nuo TB-Aholan biisit tai etenkin tämänpäiväinen klippi I want you koska se lupaaa ja paljon. Myspacessa siis http://www.myspace.com/aholaband

E: Juuro - tuo vismetshän kuulostaa aivanmahtavalta sekin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

No kipitän kipitän, kuhan kerkeen, Ta1ja! :uujee:
Mää tykkään pienistä bändeistä, kiva että latasit ton Rival Sonsin. :uujee: Itse kans yllätyin heidän ilmaisuvoimasta. Toinen johon voisit tykästyä ois The Black Keys ja heidän levynsä Brothers. Se on hurrrrrjan komea levy, niin komeaa lainaa jostain vanhan kunnon bluesista, mutta mistä? Ehkä BB Kingistä kenties?

(Olin Pariisissa katsomassa viime talvena Interpolia, ja mua vähän hävettää, että samana iltana toisaalla ois ollu The Black Keys, siis samana iltana Pariisissa, onneks sain selville tilanteen vasta paikan päällä ja Black Keys olikin ollut jo aikoja sitten sold-out :roll: )
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

PJ Harveyn lisäksi manchesteriläinen Elbow hurmasi Ranskassa:



Leijuin melkein pilvissä veden, ranskalaisten perunoiden (jotka olivat ihan mitättömiä belgialaisiin verrattuna), kurkkukivun ja lievän kuumeen kanssa. Tämä bändi nosti mut täysin pilviin! :rakkaus:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Pete »

Laitanpas tänne tylsyyksissäni eniten pitämiäni viisuisia rockbiisejä. Vaikka "Sleepwalker" ja "Missä miehet ratsastaa" ovatkin mainioita, niin vielä parempia löytyy Serbia-Montenegron ja Montenegron karsinnoista. :uujee:

Dan Poslije - Koraci (Serbia-Montenegron finaalissa 14. vuonna 2006, tässä videossa biisin esittää Nina)



Grim - Uspavanka (Serbia-Montenegron finaalissa 14. vuonna 2006)



Nina & Dan Poslije - Andjele (Montenegron finaalissa 4. vuonna 2007)



Grim - Kada ona ljubi te (Montenegron finaalissa 5. vuonna 2007)



Todella järkyttävät sijoitukset näillä upeilla biiseillä! :lohduton:
Viimeksi muokannut Pete, 19 Loka 2018, 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Minusta tämä on varsin toimiva:
http://youtu.be/2c6eOxrACKY
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Pete »

Apulannan "Pihtiote" on hyvä! :peukku:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Kuulin ensimmäistä kertaa eilen Mariassa ja siellä esitys oli kuitenkin niin hapuileva, että tuntui väkinäiseltä, etenkin kun Wirtanen on sen verran heikko peruslaulajana, palon se kyllä taitaa ja sillä kompensoi hyvinkin, mutta pihtiotteen alku on aika armoton ja siinä ei toiminut. Ihan ok se kuitenkin on, Kent tulee mieleen, Röd.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Pete »

Täysin tuntematon minulle tämä Nimetön, mutta lupaavalta uudelta nimeltä vaikuttaa! :peukku:

Kuuleeko kukaan


Video alkaa jostakin syystä vasta 30 sekunnin kohdalla.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Pete »

HIM-yhtyeen uusi biisi "Strange world" julkaistaan uudella kokoelma-albumilla.

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Billy Talentin uusi Dead Silence-albumi on älyttömän hyvä!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dzqYAnVi ... ature=plcp[/youtube]
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Roikka
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 31 Tammi 2013, 14:41
Paikkakunta: Tuusula

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Roikka »

Yllätyin erittäin positiivisesti, että tämänlainen rock-ketju oli laitettu pystyyn!

Kukaan ei ole vielä maininnut sanallakaan aussirokkia, mikä on mitä sopivinta musaa pieniin oluthuuruisiin illanistujaisiin. Kaverit omaavat taidon tehdä yksinkertaisista elementeistä äärimmäisen koukuttavia ja meneviä ralleja. Sävelet ja esikuvat ovat selvät ensi sekunnista lähtien ja niinhän se tässä lajissa pitää ollakin :)

Ensin hieman tuntemattomampi The Deep End:


Ja sitten Airbourne:

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Tuntemattomampi nimi itselle mut sattui vastaan...


euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Noista Deep Endistä ja Airbor.... kyl näkyy mikä vaikutus AC/DC:llä on ollut. Samantyylistä mutta kyl se AcDc vielä vie voiton.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Tää alkoi kiinnostaa jo ihan "levyn verran"... Taas sellainen "tuntematon nimi" itselle...


Avatar
Roikka
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 31 Tammi 2013, 14:41
Paikkakunta: Tuusula

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Roikka »

Hieno löytö tuo Tony Joe White. Äijällä on homma hanskassa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Roikka kirjoitti:Airbourne
Tykkään, jos on AC/DC:pi kuinAC/DC niin sellainen ei voi olla väärin :heh:. Harmittaa että olen missannut jokaisen Suomen keikan, aina ollut ylittämättömiä esteitä. Kaiken kaveritodistelun perusteella bändi on livenä aivan mahtava.

Gary Clark Jr:n poimin vasta hiljattaista Tavastian keikkaa seuraavan päivänä Hesarin ylistävästä arviosta (epäilyttävä suosituksen lähde :heh: mutta tällä kertaa oikeassa) - vetävää boogieta. Harmittaa siten tämäkin paitsio.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Roikka
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 31 Tammi 2013, 14:41
Paikkakunta: Tuusula

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja Roikka »

Oletteko tutustuneet vielä Ruotsalaiseen pumppuun nimeltä Hardcore Superstar? Tämä on oikein reipasta ja pirtsakkaa ränttätänttää. Sopii oikein hyvin näin perjantaille :)


euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

CMX:n uusi levy on aina huomionarvoinen asia:



Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rock

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Uutta Mikael Morneolaista. Tämän jälkeen sanotaan: rok.

Vastaa Viestiin