Rap/hip hop/reggae ym.

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tänne siis keskustelemaan niin suomi- kuin muustakin räpistä ja ehdottamaan hyviä kappaleita/artisteja.

Toivottavasti ette tule ketjuun vain haukkumaan tätä musaa ..
Viimeksi muokannut Samiasd, 06 Tammi 2012, 13:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

mä kuuntelen vähän cheekkiä. tai no tänä yönä aika paljon :heh:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Suomiräppiä? Asa ja Jätkäjätkät kiinnostaa, samoin Steen, ei niinkään Fintelligensit, jotka ovat niin äklön sliipattuja, suomiräppi nousuuun kunnon sanomalla :)
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Asa ja jätkäjätkät on okei, samoin Paleface. Tämmöiset vähän kaupallisemmat Cheekit ja Fintelligenssit ei jaksa kiinnostaa.
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Joo, ja joskus myös kaupallisempia, esim. Cheek on ääliömäisen ärsyttävä, tahallaan tietenkin, mutta just siksi kiinnostava ja sillä on hyvät äänimaisemat. Asa taas ajoittain liian sofistikoitu minulle (tai no, minua vaan ajoittain ärsyttää kun punavuorelaiset toimittajat niiiiin hehkuu sille :heh: , kyllä mä siitä tykkään)

Palefacen Talonomistaja on kyllä genreistä riippumatta ehdottomasti suomihuippu, järisyttävän hyvä biisi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rockin Da Northin "Afrikantähti, monopoly ja elämä" on mainio. :joojoo:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Eikös Asan ja jätkäjätkätkien joissakin biiseissä ole viisuista tuttuja Balkan-elementtejä torvineen kaikkineen Milanin Ovo je Balkanin tapaan?

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tuo Palefacen biisi iskee vähitellen aina enemmän, mutta ei sitä kyllä repeatilla jaksa toistaa.
Kymppilinjan "Valmistaudu Olemaan Väärässä"-albumi ilmestyy muuten huomenna!
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Mä olenkin pinnallinen ja tykkään vaan kaupallisesta suomiräpistä. :joojoo: Cheek ja Fintelligens, varsinkin edellä mainittu oli NIIN kova juttu joskus vuosi sitten, nyt molemmat jo vähän kyrsii. Lähinnä kuuntelen suomalaisilta räppäreiltä niitä hittibiisejä, esimerkiksi "Minä", "Mä tarjoon", "Poikkeus sääntöön" ja "Niinku elokuvis" nyt jotain mainitakseni. Tällä hetkellä ei taida olla mitään kovaa juttua paitsi "Minä".

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

ta1ja kirjoitti:Joo, ja joskus myös kaupallisempia, esim. Cheek on ääliömäisen ärsyttävä, tahallaan tietenkin, mutta just siksi kiinnostava ja sillä on hyvät äänimaisemat. Asa taas ajoittain liian sofistikoitu minulle (tai no, minua vaan ajoittain ärsyttää kun punavuorelaiset toimittajat niiiiin hehkuu sille :heh: , kyllä mä siitä tykkään)

Palefacen Talonomistaja on kyllä genreistä riippumatta ehdottomasti suomihuippu, järisyttävän hyvä biisi.
No joo, tuota noin, näin savolaisena maahanmuuttajana sanoisin, että punavuorelaiset hipsterit just ottaa kammoon, syystä että kyseinen Paleface tulee siellä vastaan, tosin ei ole tullut vastaan vuosikausiin, koska en enää käy punavuorelaisissa baareissa. Teiän maailma on eri kuin meiän maailma. Olen silti väliinputoaja "hesalaisessa" musagenreessä, koska en kuulu idän alueen Steeninkään kannattajajoukkoihin. Malmin seudulla varmaan eniten jyrää turkkipoppi. Minusta on hauskempi olla kaiken ulkopuolella.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Paleface on kyllä totta tosiaan taitava suomi-räppäri, jossa pitää todella paljo osapuillee-spiikata-eikä-pohtii, varsinki Niemisen ja Litmasen kera :



Tosin tässä ikinä paras kuulemani Palefacen biisi enkuks:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Palefacen paras biisi enkuks ois tässä:

Paleface Colgate Soulmate

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=83_Qxl_VLZk/[/youtube]
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

:mrgreen:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:shock: Tässä jokin aika sitten tsekkasin Jätkäjätkät livenä ja nyt olen vähän ymmälläni. Ryhmäähän kovasti ylistetään, mutta minusta soitantansa oli kyllä aika vaisua ja yhteensoitto meni hajanaiseksi ilman että siitä kuitenkaan tuli kunnolla mitään mustalaisleiriäkään. Tai en minä sellaista riittävänä pidä sitä että sinne tänne töräytellään ja kitaralla ja haitarilla sitä tätä hillutellaan. Toisaalta enpä tätä suomireggaeta pahasti tunne tai ole kuullut, lähinnä Jukka Pojan livenä, jonka sen muistan aivan toisella tavalla onnistuneeksi. Miten on, huono keikkako vaan? :mitvit:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

Mua alkaa jotenkin oudosti nolottaa aina, kun TV:stä tulee jonkun suomiräp-kappaleen musiikkivideo... :puna: Jos yksi pitäis nimetä, niin just joku Elastinen olis ehkä neutraalein :mitvit:
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Cheek on aivan älyttömän hyvä livenä. <3
Astettakin menen kolmatta kertaa katsomaan 3.9. :surrur:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Voisistko samiasd kuvitella muuttavasi tämän ketjun ihan kaikenkielistä räppiä koskevaksi? :mitvit: Minusta olisi ihan mukava laittaa linkkejä ja keskustella räpistä laajemmastakin näkökulmasta. :joojoo: (Tämä siis ihan vaan ehdotus - en ole mikään räpin suurkuluttaja, mutta jonkin verran melodiseen räppiin kiinnostusta on. Erilliselle muunkieliselle räpketjulle ei liene aihetta.)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomiräppi

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Pete kirjoitti:Voisistko samiasd kuvitella muuttavasi tämän ketjun ihan kaikenkielistä räppiä koskevaksi? :mitvit: Minusta olisi ihan mukava laittaa linkkejä ja keskustella räpistä laajemmastakin näkökulmasta. :joojoo: (Tämä siis ihan vaan ehdotus - en ole mikään räpin suurkuluttaja, mutta jonkin verran melodiseen räppiin kiinnostusta on. Erilliselle muunkieliselle räpketjulle ei liene aihetta.)
Tottakai! :)
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jee! :tapu: Heti ensimmäisenä tulee mieleen ruotsalainen Adam Tensta. "My Cool" on huippuhyvä! :tapu:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nYHpTWAXOxA&ob=av2e[/youtube]

Adamin Dopeboyssa on upeat taustapulssit, ja sanoitus saa ajattelemaan. :peukku:

Tanskalaisen Nicolai Kielstrupin viisi vuotta sitten julkaistu "Den jeg er" on myös hyvä. :puna: Harmi, kun hyvälaatuista videota ei löydy YT:stä.

Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja inomu »

Mulla on nyt joku brittiräpätyskausi. Se on varmaan se aksentti. Let's get down with the trumpets!



Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Cursen ja Silbermondin "Bis zum Schluss" on kaunis. :joojoo:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Cheekin tulevan levyn nimikkobiisi on tykki!

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Cheekin uudelta levyltä löytyvä "Anna mä meen", jossa mukana on myös Jonne Aaron, on mainio! :tapu:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Niin on ja muutenkin levy on ihan mahtava. :tapu:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olen kovasti mieltynyt useamman kuuntelun myötä slovakialaisten Rytmuksen ja Egon melko raskaaseen "Deti stratenej generácie" -biisiin. :peukku: Tykkään erityisesti biisissä käytetystä impulssiäänestä. Sanoituksesta löytyy myös eurofija. :heh:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Meikä luuli aina, että se Cheekin "Syypää sun hymyyn" naislaulaja on joku bikini-blondi, kun sillä on niin viettelevä ääni, mutta se olikin tuommoinen kiltin näköinen naapurintyttö. Ääni pettää :D
Voisi koittaa onneaan viisuissa, sen verran viehkeä ääni hällä on.

Avatar
Kraft
Maistelija
Maistelija
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Touko 2011, 17:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Kraft »

Tuli vastustamaton kiusaus herättää thread kuolleista! Oon kuunnellut pitkään vähän kaikenlaista genren sisältä ja räbä nyt vaan on parasta. Heitelkää jotain uutta kivaa! Pliis.





I appear missing

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tuomas Kauhasen uusi Enkeli (feat. Väinöväinö) on kesähittiainesta. :aurinko:

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Räpin saralla Noah Kin kyllä kiinnostaa näistä suomalaisista nuorista. Jotenkin turhauttavaa että Tuomas Kauhaset ja Cheekit keräävät miljoonia katselukertoja Youtubessa ja tällaiset kansainväliseltä kuulostavat lahjakkuudet menevät täysin ohi suuremmalta yleisöltä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Rap/hip hop/reggae ym.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:miettii: Mitä turhauttavaa siinä on - ainahan sinne kärkeen joku valikoituu, useimmiten ihan ansaitusti vaikka yhtä ansaitusti voisi olla joku muu. Joukkoilmiöt nyt vaan toimivat niin, että ihmiset tykkäävät tykätä yhdessä, siksi suosio kasautuu ja siksi yhtä hyviä jää syrjemmälle ilman mitään erityistä syytä. Menestys ei tee huonommaksi kuten ei se ei-menestyskään. Mun mielestäni Cheekin flow on todella hyvä ja riimittely kivaa niin että en täysin keksi miks pitäisi turhautua - paitsi tietenkin vaihtoehtointellekuellismin nimissä on monta hyvää syytä inhota kokoomusräppäriä :heh: , taideuskottavuuden osalta vain elämää keski-ikäisten itkettäjää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vastaa Viestiin